E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?

14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?

E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden dolayı para kaybetmenize neden olabilir. Birçok farklı alanda işletme giderleri bulunduğu için, tek bir alana odaklanmamak ve farklı açılardan da işletmenizi bu masraflara hazır etmeniz gerekir.

E-ticaret sitesi kuranların dikkat etmesi ve hazırlıklı olması gereken işletme giderlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

Web site altyapısı ve hosting (sunucu) masrafları

Öncelikli olarak web sitenizin altyapısı ve hosting masraflarını ele almak gerekiyor. Sitenizin düzenli bakımlarının yapılması, e-ticaret altyapı paket ücretleri, sunucunuzun kiralama bedelleri gibi masraflar, öncelikli giderleriniz arasında yer alacaktır. Web sitenizin düzgün çalışabilmesi için altyapısını iyi seçmeli ve düzenli bakım çalışmalarıyla sisteminizi en iyi durumda tutmanız gerekir.

Eğer sıfırdan bir e-ticaret sitesi kuruyorsanız bu noktada, site tasarım maliyetleri, e-ticaret paketleri gibi maliyetleri de giderleriniz arasına dahil etmeniz gerekiyor. Hazır e-ticaret paketleri, size birçok konuda avantaj sunduğu için maliyetlerinizin düşmesine de yardımcı olur. Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden isimli rehberimizi okuyarak, altyapı paketlerinin size neler sunabileceğiniz öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Bir e-ticaret altyapı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İzinler ve lisanslar

Bazı sektörlerde özel izinlerin ve lisansların alınması gerekmektedir. Yasal olarak online satış yapabilmek için bu izinlerin alınması gerekebilir. Özellikle sağlıkla ilgili ürünlerde bu izinlerin alınması ya da satılacak ürünlerin gerekli koşulları sağlıyor olması gerekir.

Bunun yanı sıra şirket kurulumlarında gereken belgeler, lisanslar ve izinler de gider kalemlerinizin arasında yer alacağı için hazırlıklı olmanız gereken masraflar arasında yer alır.

Şirket kurma masrafları

Online olarak satış yapabilmek için şirket sahibi olmanız da gerekmektedir. Bu noktada da şirket giderleri arasında bu ücretleri de koymanız gerekecektir. Online satış için şahıs firması ya da limited şirketi kurabilirsiniz. Bu iki şirket modelinin de kendine has masrafları bulunduğu için seçiminize ve ihtiyacınıza göre masraflarınız da değişiklik gösterecektir. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak şahıs ve limited şirket kurulumları ve masraflarıyla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Ofis araç ve gereçleri

İşletmenizdeki önemli gider kalemlerinden biri de ofis araç ve gereçleri olacaktır. Masa, sandalye, bilgisayar, yazıcı, kırtasiye ürünleri, çay kahve makineleri gibi araç gereçlerin yanı sıra en küçük detayları da hesaba katmanız gerekir. Küçük ve önemsiz görünen ofis araç gereçlerinin maliyetleri genellikle hesaba katılmadığı için tahmin edilenden fazla masrafın çıkmasına neden olur. Bu sebeple de ofisiniz için gerekli olan tüm ürünleri hesaba katarak, maliyetlerinizi bu şekilde hesaplamanız gerekir.

Kargo maliyetleri

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra, ürünlerinizi gönderirken kargo maliyetlerini de göz önünde bulundurmanız gerekir. İşletme giderleri arasında önemli yere sahip olan kargo maliyetleri, işinizin karlılığını etkiler. Kargo maliyetlerinizin yüksek olması, müşterilerinizin bu maliyetleri karşılamak istememesine neden olabilir. Ücretsiz kargo hizmetleri sunuyor olmanız durumunda da yüksek kargo maliyetleri karlılığınızı azaltabilir.

Bu sebeple de iyi anlaşmalar yapmanız ve bu maliyetleri iyi bir şekilde hesaplayarak, kargo giderlerinizi mümkün olduğunca düşürmeniz gerekir.

Buna ek olarak ürün tedarik süreçlerindeki kargo masraflarını da hesaba katmanız gerekir. Tedarikçi firmalardan ürün alırken, kargo giderlerini ödemeniz gerekir. Bu maliyetleri de gider kalemleriniz arasına almalısınız.

Depo maliyetleri

Online satış yaparken, ürünlerinizi stoklayabilmek için bir depoya ihtiyacınız olacak. Ofisiniz içerisinde bu ürünleri stoklayamıyorsanız, bir depo kiralamanız gerekir. Bu deponun kira masraflarının yanı sıra depo yönetim ve depo çalışanlarının ücretleri gibi detaylarda işletme giderleri arasında yer alcaktır. Depo masraflarınızı ve depo yönetim araçlarının giderlerini de hesaba katmanız bu noktada oldukça önemli.

Pazarlama ve reklam giderleri

Şirketinizin tanıtım çalışmaları için de bir bütçe ayırmanız gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Elinizdeki sermayeyi nasıl yöneteceğinizi planlarken, yıllık pazarlama ve reklam giderlerinizi de belirlemelisiniz. Reklam ve pazarlama çalışmaları için belli bir bütçeyi yıllık planınıza dahil etmeniz, yıl içerisinde hangi dönemlerde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınız konusunda daha iyi planlar yapmanızı sağlar.

İşletme giderleri arasında en büyük kalemlerden biri pazarlama ve reklam bütçesi olabileceği için, planlamanızı mümkün olan en iyi şekilde yapmanız gerekir.

Vergiler

İşletme giderleri arasında mutlaka üzerinde durmanız gereken konulardan biri de vergiler. E-ticaret şirketi olarak yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergilerin yanı sıra, gelir vergisi ya da spotaj gibi başka vergiler de bulunmaktadır. Vergi ödemelerinin yapılmaması, yasal sorunlara neden olacağı için, düzenli olarak vergi ödemelerinizi takip etmeniz ve ödemeniz gerekir. Bu durumda da nakit akışında vergi ödemelerini de çıkartmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, hemen kendi işletmelerini açabilirler. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda ise hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan