fbpx

E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?

14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?

E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden dolayı para kaybetmenize neden olabilir. Birçok farklı alanda işletme giderleri bulunduğu için, tek bir alana odaklanmamak ve farklı açılardan da işletmenizi bu masraflara hazır etmeniz gerekir.

E-ticaret sitesi kuranların dikkat etmesi ve hazırlıklı olması gereken işletme giderlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

Web site altyapısı ve hosting (sunucu) masrafları

Öncelikli olarak web sitenizin altyapısı ve hosting masraflarını ele almak gerekiyor. Sitenizin düzenli bakımlarının yapılması, e-ticaret altyapı paket ücretleri, sunucunuzun kiralama bedelleri gibi masraflar, öncelikli giderleriniz arasında yer alacaktır. Web sitenizin düzgün çalışabilmesi için altyapısını iyi seçmeli ve düzenli bakım çalışmalarıyla sisteminizi en iyi durumda tutmanız gerekir.

Eğer sıfırdan bir e-ticaret sitesi kuruyorsanız bu noktada, site tasarım maliyetleri, e-ticaret paketleri gibi maliyetleri de giderleriniz arasına dahil etmeniz gerekiyor. Hazır e-ticaret paketleri, size birçok konuda avantaj sunduğu için maliyetlerinizin düşmesine de yardımcı olur. Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden isimli rehberimizi okuyarak, altyapı paketlerinin size neler sunabileceğiniz öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Bir e-ticaret altyapı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İzinler ve lisanslar

Bazı sektörlerde özel izinlerin ve lisansların alınması gerekmektedir. Yasal olarak online satış yapabilmek için bu izinlerin alınması gerekebilir. Özellikle sağlıkla ilgili ürünlerde bu izinlerin alınması ya da satılacak ürünlerin gerekli koşulları sağlıyor olması gerekir.

Bunun yanı sıra şirket kurulumlarında gereken belgeler, lisanslar ve izinler de gider kalemlerinizin arasında yer alacağı için hazırlıklı olmanız gereken masraflar arasında yer alır.

Şirket kurma masrafları

Online olarak satış yapabilmek için şirket sahibi olmanız da gerekmektedir. Bu noktada da şirket giderleri arasında bu ücretleri de koymanız gerekecektir. Online satış için şahıs firması ya da limited şirketi kurabilirsiniz. Bu iki şirket modelinin de kendine has masrafları bulunduğu için seçiminize ve ihtiyacınıza göre masraflarınız da değişiklik gösterecektir. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak şahıs ve limited şirket kurulumları ve masraflarıyla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Ofis araç ve gereçleri

İşletmenizdeki önemli gider kalemlerinden biri de ofis araç ve gereçleri olacaktır. Masa, sandalye, bilgisayar, yazıcı, kırtasiye ürünleri, çay kahve makineleri gibi araç gereçlerin yanı sıra en küçük detayları da hesaba katmanız gerekir. Küçük ve önemsiz görünen ofis araç gereçlerinin maliyetleri genellikle hesaba katılmadığı için tahmin edilenden fazla masrafın çıkmasına neden olur. Bu sebeple de ofisiniz için gerekli olan tüm ürünleri hesaba katarak, maliyetlerinizi bu şekilde hesaplamanız gerekir.

Kargo maliyetleri

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra, ürünlerinizi gönderirken kargo maliyetlerini de göz önünde bulundurmanız gerekir. İşletme giderleri arasında önemli yere sahip olan kargo maliyetleri, işinizin karlılığını etkiler. Kargo maliyetlerinizin yüksek olması, müşterilerinizin bu maliyetleri karşılamak istememesine neden olabilir. Ücretsiz kargo hizmetleri sunuyor olmanız durumunda da yüksek kargo maliyetleri karlılığınızı azaltabilir.

Bu sebeple de iyi anlaşmalar yapmanız ve bu maliyetleri iyi bir şekilde hesaplayarak, kargo giderlerinizi mümkün olduğunca düşürmeniz gerekir.

Buna ek olarak ürün tedarik süreçlerindeki kargo masraflarını da hesaba katmanız gerekir. Tedarikçi firmalardan ürün alırken, kargo giderlerini ödemeniz gerekir. Bu maliyetleri de gider kalemleriniz arasına almalısınız.

Depo maliyetleri

Online satış yaparken, ürünlerinizi stoklayabilmek için bir depoya ihtiyacınız olacak. Ofisiniz içerisinde bu ürünleri stoklayamıyorsanız, bir depo kiralamanız gerekir. Bu deponun kira masraflarının yanı sıra depo yönetim ve depo çalışanlarının ücretleri gibi detaylarda işletme giderleri arasında yer alcaktır. Depo masraflarınızı ve depo yönetim araçlarının giderlerini de hesaba katmanız bu noktada oldukça önemli.

Pazarlama ve reklam giderleri

Şirketinizin tanıtım çalışmaları için de bir bütçe ayırmanız gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Elinizdeki sermayeyi nasıl yöneteceğinizi planlarken, yıllık pazarlama ve reklam giderlerinizi de belirlemelisiniz. Reklam ve pazarlama çalışmaları için belli bir bütçeyi yıllık planınıza dahil etmeniz, yıl içerisinde hangi dönemlerde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınız konusunda daha iyi planlar yapmanızı sağlar.

İşletme giderleri arasında en büyük kalemlerden biri pazarlama ve reklam bütçesi olabileceği için, planlamanızı mümkün olan en iyi şekilde yapmanız gerekir.

Vergiler

İşletme giderleri arasında mutlaka üzerinde durmanız gereken konulardan biri de vergiler. E-ticaret şirketi olarak yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergilerin yanı sıra, gelir vergisi ya da spotaj gibi başka vergiler de bulunmaktadır. Vergi ödemelerinin yapılmaması, yasal sorunlara neden olacağı için, düzenli olarak vergi ödemelerinizi takip etmeniz ve ödemeniz gerekir. Bu durumda da nakit akışında vergi ödemelerini de çıkartmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, hemen kendi işletmelerini açabilirler. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda ise hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan