E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?

14 Ocak 2019
Sinan Oypan

E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden dolayı para kaybetmenize neden olabilir. Birçok farklı alanda işletme giderleri bulunduğu için, tek bir alana odaklanmamak ve farklı açılardan da işletmenizi bu masraflara hazır etmeniz gerekir.

E-ticaret sitesi kuranların dikkat etmesi ve hazırlıklı olması gereken işletme giderlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

Web site altyapısı ve hosting (sunucu) masrafları

Öncelikli olarak web sitenizin altyapısı ve hosting masraflarını ele almak gerekiyor. Sitenizin düzenli bakımlarının yapılması, e-ticaret altyapı paket ücretleri, sunucunuzun kiralama bedelleri gibi masraflar, öncelikli giderleriniz arasında yer alacaktır. Web sitenizin düzgün çalışabilmesi için altyapısını iyi seçmeli ve düzenli bakım çalışmalarıyla sisteminizi en iyi durumda tutmanız gerekir.

Eğer sıfırdan bir e-ticaret sitesi kuruyorsanız bu noktada, site tasarım maliyetleri, e-ticaret paketleri gibi maliyetleri de giderleriniz arasına dahil etmeniz gerekiyor. Hazır e-ticaret paketleri, size birçok konuda avantaj sunduğu için maliyetlerinizin düşmesine de yardımcı olur. Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden isimli rehberimizi okuyarak, altyapı paketlerinin size neler sunabileceğiniz öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Bir e-ticaret altyapı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İzinler ve lisanslar

Bazı sektörlerde özel izinlerin ve lisansların alınması gerekmektedir. Yasal olarak online satış yapabilmek için bu izinlerin alınması gerekebilir. Özellikle sağlıkla ilgili ürünlerde bu izinlerin alınması ya da satılacak ürünlerin gerekli koşulları sağlıyor olması gerekir.

Bunun yanı sıra şirket kurulumlarında gereken belgeler, lisanslar ve izinler de gider kalemlerinizin arasında yer alacağı için hazırlıklı olmanız gereken masraflar arasında yer alır.

Şirket kurma masrafları

Online olarak satış yapabilmek için şirket sahibi olmanız da gerekmektedir. Bu noktada da şirket giderleri arasında bu ücretleri de koymanız gerekecektir. Online satış için şahıs firması ya da limited şirketi kurabilirsiniz. Bu iki şirket modelinin de kendine has masrafları bulunduğu için seçiminize ve ihtiyacınıza göre masraflarınız da değişiklik gösterecektir. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak şahıs ve limited şirket kurulumları ve masraflarıyla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler

İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

Ofis araç ve gereçleri

İşletmenizdeki önemli gider kalemlerinden biri de ofis araç ve gereçleri olacaktır. Masa, sandalye, bilgisayar, yazıcı, kırtasiye ürünleri, çay kahve makineleri gibi araç gereçlerin yanı sıra en küçük detayları da hesaba katmanız gerekir. Küçük ve önemsiz görünen ofis araç gereçlerinin maliyetleri genellikle hesaba katılmadığı için tahmin edilenden fazla masrafın çıkmasına neden olur. Bu sebeple de ofisiniz için gerekli olan tüm ürünleri hesaba katarak, maliyetlerinizi bu şekilde hesaplamanız gerekir.

Kargo maliyetleri

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra, ürünlerinizi gönderirken kargo maliyetlerini de göz önünde bulundurmanız gerekir. İşletme giderleri arasında önemli yere sahip olan kargo maliyetleri, işinizin karlılığını etkiler. Kargo maliyetlerinizin yüksek olması, müşterilerinizin bu maliyetleri karşılamak istememesine neden olabilir. Ücretsiz kargo hizmetleri sunuyor olmanız durumunda da yüksek kargo maliyetleri karlılığınızı azaltabilir.

Bu sebeple de iyi anlaşmalar yapmanız ve bu maliyetleri iyi bir şekilde hesaplayarak, kargo giderlerinizi mümkün olduğunca düşürmeniz gerekir.

Buna ek olarak ürün tedarik süreçlerindeki kargo masraflarını da hesaba katmanız gerekir. Tedarikçi firmalardan ürün alırken, kargo giderlerini ödemeniz gerekir. Bu maliyetleri de gider kalemleriniz arasına almalısınız.

Depo maliyetleri

Online satış yaparken, ürünlerinizi stoklayabilmek için bir depoya ihtiyacınız olacak. Ofisiniz içerisinde bu ürünleri stoklayamıyorsanız, bir depo kiralamanız gerekir. Bu deponun kira masraflarının yanı sıra depo yönetim ve depo çalışanlarının ücretleri gibi detaylarda işletme giderleri arasında yer alcaktır. Depo masraflarınızı ve depo yönetim araçlarının giderlerini de hesaba katmanız bu noktada oldukça önemli.

Pazarlama ve reklam giderleri

Şirketinizin tanıtım çalışmaları için de bir bütçe ayırmanız gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Elinizdeki sermayeyi nasıl yöneteceğinizi planlarken, yıllık pazarlama ve reklam giderlerinizi de belirlemelisiniz. Reklam ve pazarlama çalışmaları için belli bir bütçeyi yıllık planınıza dahil etmeniz, yıl içerisinde hangi dönemlerde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınız konusunda daha iyi planlar yapmanızı sağlar.

İşletme giderleri arasında en büyük kalemlerden biri pazarlama ve reklam bütçesi olabileceği için, planlamanızı mümkün olan en iyi şekilde yapmanız gerekir.

Vergiler

İşletme giderleri arasında mutlaka üzerinde durmanız gereken konulardan biri de vergiler. E-ticaret şirketi olarak yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergilerin yanı sıra, gelir vergisi ya da spotaj gibi başka vergiler de bulunmaktadır. Vergi ödemelerinin yapılmaması, yasal sorunlara neden olacağı için, düzenli olarak vergi ödemelerinizi takip etmeniz ve ödemeniz gerekir. Bu durumda da nakit akışında vergi ödemelerini de çıkartmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, hemen kendi işletmelerini açabilirler. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda ise hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan