E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?

14 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden dolayı para kaybetmenize neden olabilir. Birçok farklı alanda işletme giderleri bulunduğu için, tek bir alana odaklanmamak ve farklı açılardan da işletmenizi bu masraflara hazır etmeniz gerekir.

Sermayesiz e ticaret ile ilgili ise ilgili yazımızı okuyabilirsiniz. E-ticaret sitesi kuranların dikkat etmesi ve hazırlıklı olması gereken işletme giderlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

Web site altyapısı ve hosting (sunucu) masrafları

Öncelikli olarak web sitenizin altyapısı ve hosting masraflarını ele almak gerekiyor. Sitenizin düzenli bakımlarının yapılması, e-ticaret altyapı paket ücretleri, sunucunuzun kiralama bedelleri gibi masraflar, öncelikli giderleriniz arasında yer alacaktır. Web sitenizin düzgün çalışabilmesi için altyapısını iyi seçmeli ve düzenli bakım çalışmalarıyla sisteminizi en iyi durumda tutmanız gerekir. Eğer sıfırdan bir e-ticaret sitesi kuruyorsanız bu noktada, site tasarım maliyetleri, e-ticaret paketleri gibi maliyetleri de giderleriniz arasına dahil etmeniz gerekiyor. Hazır e-ticaret paketleri, size birçok konuda avantaj sunduğu için maliyetlerinizin düşmesine de yardımcı olur. Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden isimli rehberimizi okuyarak, altyapı paketlerinin size neler sunabileceğiniz öğrenebilirsiniz. İlgili rehber: Bir e-ticaret altyapı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

İzinler ve lisanslar

Bazı sektörlerde özel izinlerin ve lisansların alınması gerekmektedir. Yasal olarak online satış yapabilmek için bu izinlerin alınması gerekebilir. Özellikle sağlıkla ilgili ürünlerde bu izinlerin alınması ya da satılacak ürünlerin gerekli koşulları sağlıyor olması gerekir. Bunun yanı sıra şirket kurulumlarında gereken belgeler, lisanslar ve izinler de gider kalemlerinizin arasında yer alacağı için hazırlıklı olmanız gereken masraflar arasında yer alır.

Şirket kurma masrafları

Online olarak satış yapabilmek için şirket sahibi olmanız da gerekmektedir. Bu noktada da şirket giderleri arasında bu ücretleri de koymanız gerekecektir. Online satış için şahıs firması ya da limited şirketi kurabilirsiniz. Bu iki şirket modelinin de kendine has masrafları bulunduğu için seçiminize ve ihtiyacınıza göre masraflarınız da değişiklik gösterecektir. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak şahıs ve limited şirket kurulumları ve masraflarıyla ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler İlgili rehber: Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?

E ticarete nasıl başlanır ve ticaret yapmak sorularının cevapları için ise ilgili yazılarımızı okuyabilirsiniz

Ofis araç ve gereçleri

İşletmenizdeki önemli gider kalemlerinden biri de ofis araç ve gereçleri olacaktır. Masa, sandalye, bilgisayar, yazıcı, kırtasiye ürünleri, çay kahve makineleri gibi araç gereçlerin yanı sıra en küçük detayları da hesaba katmanız gerekir. Küçük ve önemsiz görünen ofis araç gereçlerinin maliyetleri genellikle hesaba katılmadığı için tahmin edilenden fazla masrafın çıkmasına neden olur. Bu sebeple de ofisiniz için gerekli olan tüm ürünleri hesaba katarak, maliyetlerinizi bu şekilde hesaplamanız gerekir.

Kargo maliyetleri

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra, ürünlerinizi gönderirken kargo maliyetlerini de göz önünde bulundurmanız gerekir. İşletme giderleri arasında önemli yere sahip olan kargo maliyetleri, işinizin karlılığını etkiler. Kargo maliyetlerinizin yüksek olması, müşterilerinizin bu maliyetleri karşılamak istememesine neden olabilir. Ücretsiz kargo hizmetleri sunuyor olmanız durumunda da yüksek kargo maliyetleri karlılığınızı azaltabilir. Bu sebeple de iyi anlaşmalar yapmanız ve bu maliyetleri iyi bir şekilde hesaplayarak, kargo giderlerinizi mümkün olduğunca düşürmeniz gerekir. Buna ek olarak ürün tedarik süreçlerindeki kargo masraflarını da hesaba katmanız gerekir. Tedarikçi firmalardan ürün alırken, kargo giderlerini ödemeniz gerekir. Bu maliyetleri de gider kalemleriniz arasına almalısınız.

Depo maliyetleri

Online satış yaparken, ürünlerinizi stoklayabilmek için bir depoya ihtiyacınız olacak. Ofisiniz içerisinde bu ürünleri stoklayamıyorsanız, bir depo kiralamanız gerekir. Bu deponun kira masraflarının yanı sıra depo yönetim ve depo çalışanlarının ücretleri gibi detaylarda işletme giderleri arasında yer alcaktır. Depo masraflarınızı ve depo yönetim araçlarının giderlerini de hesaba katmanız bu noktada oldukça önemli.

Pazarlama ve reklam giderleri

Şirketinizin tanıtım çalışmaları için de bir bütçe ayırmanız gerektiğini unutmamanız gerekiyor. Elinizdeki sermayeyi nasıl yöneteceğinizi planlarken, yıllık pazarlama ve reklam giderlerinizi de belirlemelisiniz. Reklam ve pazarlama çalışmaları için belli bir bütçeyi yıllık planınıza dahil etmeniz, yıl içerisinde hangi dönemlerde ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınız konusunda daha iyi planlar yapmanızı sağlar. İşletme giderleri arasında en büyük kalemlerden biri pazarlama ve reklam bütçesi olabileceği için, planlamanızı mümkün olan en iyi şekilde yapmanız gerekir.

Vergiler

İşletme giderleri arasında mutlaka üzerinde durmanız gereken konulardan biri de vergiler. E-ticaret şirketi olarak yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergilerin yanı sıra, gelir vergisi ya da spotaj gibi başka vergiler de bulunmaktadır. Vergi ödemelerinin yapılmaması, yasal sorunlara neden olacağı için, düzenli olarak vergi ödemelerinizi takip etmeniz ve ödemeniz gerekir. Bu durumda da nakit akışında vergi ödemelerini de çıkartmanız gerekir. İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler? Kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenler İdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek, hemen kendi işletmelerini açabilirler. 15 günlük demo talebinde bulunduğunuzda ise hizmetlerimizi deneme şansı da bulabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
E Ticaret Yapacak İşletmeler için Distribütör Seçimi ve Yararları
E Ticaret Yapacak İşletmeler için Distribütör Seçimi ve Yararları
E-ticaret yapmayı planlayan bir girişimci ya da işletmeyseniz, dikkat etmeniz gereken pek çok konu bulunmaktadır. Distribütör seçimi bunlardan sadece bir tanesidir. Online alışveriş tüketiciler tarafından oldukça avantajlı...
15 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali