Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet kalemlerini bilerek, raporlamanız önemlidir.

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri hesaplanarak, işinizi sürdürebilmek için gerekli olan bütçeyi çıkartacağınız için tüm gelir ve giderlerinizi hesaplamalısınız. Bunun içinde e-ticaret sitesi yönetiminden, pazarlama ve reklam maliyetlerine ve kargo ve depo yönetimi tüm masrafların dahil edilmesi gerekiyor. E-ticaret sitesi maliyetleri hesaplamayla ilgili bilmeniz gereken konuları aşağıda detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri hesaplanırken, sadece e-ticaret site masrafları değil arkaplandaki tüm operasyonların da bu hesaplara dahil edilmesi gerekir. Bu noktada da aşağıdaki başlıkların üzerinde durmanız önemlidir.

E-ticaret sitesi maliyetleri

Hesaplamanız gereken maliyetlerin başında e-ticaret sitenizin ücretleri gelmektedir. E-ticaret sitesinin altyapı ve bakım maliyetlerini hesaplamalı, gerekli güvenlik ve ekstra yazılımları da bu maliyetlere dahil etmelisiniz. Hosting ve alan adı maliyetleri de bu listeye eklenmelidir.

Bu maliyetler kullandığınız altyapılara göre farklılık gösterebilir. Bu sebeple de kullandığınız altyapının gereksinimlerini kalem kalem belirleyerek, raporlarınıza eklemelisiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

Teknoloji ve yazılım maliyetleri

Dikkat etmeniz gereken masraflar arasında, siteniz için kullandığınız tüm teknoloji ve yazılım maliyetleri bulunur. Ofiste kullanılan bilgisayarlar, yazıcılar, diğer elektronik eşyalarda, bilgisayarlarda kullanılan yazılımlar (görsel, video düzenleme araçları, SEO araçları vb.) gibi ücretli olan ve düzenli para ödediğiniz tüm maliyetleri hesaplayarak raporlarınıza dahil etmelisiniz.

Stok ve depo maliyetleri

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri hesaplarken, aylara ve sezonlara göre değişiklik gösterebilecek maliyetler arasında stok ve depo maliyetleri bulunur. Bazı ürünler bazı sezonlarda daha fazla satılabilir ya da satılmayabilir. Aynı zamanda yaptığınız kampanya ve pazarlama çalışmalarına bağlı olarak ürünlerinizin stok durumları da değişiklik gösterebilir.

Ancak yine de stok ve depo maliyetleriniz ölçümlenebilir. Bu sebeple de uzun vadede size daha iyi sonuçlar vermesi ve işinizi daha iyi bir şekilde analiz edebilmek için, ürün gruplarınıza ve sezonsal satış durumlarına göre stok maliyetlerinizi kalem kalem ele almanız ve raporlamanız önemlidir. Böylelikle gelecek yıllarda da ne tür çalışmalar yapmanız ve stoklarınızı nasıl güncellemeniz gerektiğine dair fikriniz olur.

Bununla beraber depo kirası ve yönetimi ile ilgili maliyetleri de kalem kalem hesaplamanız oldukça önemlidir. Bu maliyetlere, kargo gönderim ve tedarikçilerden ürün teslimlerindeki kargo maliyetlerini de eklemeniz oldukça önemlidir.

Çalışanların maaş ve giderleri

E-ticaret sitesi maliyetleri arasında mutlaka göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri çalışanların maaş ve giderleridir. Çalışanların maaşları haricinde, SGK ücretleri ve onlara ek olarak sunduğunuz özel sigortalarda bulunuyorsa bunları da yıllık maliyetleriniz arasında rapor ederek belirlelemeniz önemlidir.

Şirket ve ofis masrafları

Genel gizli giderler olarak karşınıza çıkabilecek olan ofis ve şirket giderleri de yıllık e-ticaret sitesi maliyetlerinize eklenmelidir. Ofis için yapılan harcamalar (çay, kahve, yazıcı kağıdı, tuvalet araç ve giderler vb.) önemsiz gibi görünse de yıl içerisinde büyük maliyetler çıkartabilir. Bu sebeple de bu giderleri de raporlamayı unutmamalısınız.

İzin ve lisanslar

Bu gider kalemi her firma için geçerli değildir; ancak işinizi yapmak için sektörünüzün gerektirdiği özel izin ve lisanslar bulunuyorsa, bunları da yıllık maliyetleriniz içerisine dahil etmeniz gerekir.

Vergiler

Yıllık maliyetleriniz arasında kesinlikle olması gereken kalemlerden biri de ödemeniz gereken vergilerdir. E-ticaret firmalarının yıl içerisinde ödemesi gereken birçok farklı vergi türü bulunur. Vergilerinizi düzenli olarak ödememeniz, yasal yaptırımlarla yüz yüze gelmenize neden olabilir. E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Ürün iade masrafları

E-ticarette herşey güzel değildir. Kimi zaman müşterileriniz herhangi bir sebeple ürünleri iade etmek isteyebilirler. 15 günlük yasal hakları bulunan tüketiciler, bu süreçte herhangi bir sebep belirtmeksizin (eğer iade koşulları yerine getirilmişse) ürünleri ücretsiz bir şekilde iade ederek, paralarını geri alabilirler.

Ölçümlenmesi ve takip edilmesi zor bir metrik olsa da, yıl içerisinde gerçekleşen iade durumlarında ürün iade ücretlerinin yanı sıra ürünün firmanıza geri kargolanma ücretlerini de hesaba katmanız gerekir. Bu maliyetleri çıkartarak, yıllık raporlarınıza eklemelisiniz.

İlgili rehber: İade koşullarını hazırlarken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Ürün iadelerini nasıl azaltabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Pazarlama ve reklam e-ticaret firmaları için günümüzde oldukça önemlidir. Yıl içerisinde yaptığınız tüm pazarlama ve reklam çalışmalarınızın maliyetlerini ve yatırım getirilerini hesaplayarak, bu çalışmalara harcadığınız toplam bütçeyi raporlarınıza dahil etmelisiniz. Bu çalışmaların takibinin yapılabilmesi için yıllık pazarlama ve reklam bütçeleri belirleyerek, stratejileriniz doğrultusunda bu bütçeyi etkin bir şekilde harcamalısınız.

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Tüm bunların üzerine %20 oranında bir maliyet ekleyin

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri üzerine çalıştıktan sonra, bir sonraki yıl içerisinde ne kadarlık bir sermayeniz olması gerektiğine dair bir fikriniz olacaktır. Ancak işlem tam olarak burada bitmemekte. Çünkü siz yıl içerisinde bu ücretleri ödemiş olsanız da, enflasyon oranları ve ekonomik değişkenler nedeniyle bir sonraki yıl yapacağınız harcamalar artış gösterebilir. Bu sebeple de toplam maliyetlerin üzerine yüzde 20 oranında bir ek maliyet belirleyerek, bir sonraki yıl için gerekli olan sermayenizi de belirleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan