Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet kalemlerini bilerek, raporlamanız önemlidir.

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri hesaplanarak, işinizi sürdürebilmek için gerekli olan bütçeyi çıkartacağınız için tüm gelir ve giderlerinizi hesaplamalısınız. Bunun içinde e-ticaret sitesi yönetiminden, pazarlama ve reklam maliyetlerine ve kargo ve depo yönetimi tüm masrafların dahil edilmesi gerekiyor. E-ticaret sitesi maliyetleri hesaplamayla ilgili bilmeniz gereken konuları aşağıda detaylı bir şekilde ele alıyoruz.

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri hesaplanırken, sadece e-ticaret site masrafları değil arkaplandaki tüm operasyonların da bu hesaplara dahil edilmesi gerekir. Bu noktada da aşağıdaki başlıkların üzerinde durmanız önemlidir.

E-ticaret sitesi maliyetleri

Hesaplamanız gereken maliyetlerin başında e-ticaret sitenizin ücretleri gelmektedir. E-ticaret sitesinin altyapı ve bakım maliyetlerini hesaplamalı, gerekli güvenlik ve ekstra yazılımları da bu maliyetlere dahil etmelisiniz. Hosting ve alan adı maliyetleri de bu listeye eklenmelidir.

Bu maliyetler kullandığınız altyapılara göre farklılık gösterebilir. Bu sebeple de kullandığınız altyapının gereksinimlerini kalem kalem belirleyerek, raporlarınıza eklemelisiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi | 2019

Teknoloji ve yazılım maliyetleri

Dikkat etmeniz gereken masraflar arasında, siteniz için kullandığınız tüm teknoloji ve yazılım maliyetleri bulunur. Ofiste kullanılan bilgisayarlar, yazıcılar, diğer elektronik eşyalarda, bilgisayarlarda kullanılan yazılımlar (görsel, video düzenleme araçları, SEO araçları vb.) gibi ücretli olan ve düzenli para ödediğiniz tüm maliyetleri hesaplayarak raporlarınıza dahil etmelisiniz.

Stok ve depo maliyetleri

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri hesaplarken, aylara ve sezonlara göre değişiklik gösterebilecek maliyetler arasında stok ve depo maliyetleri bulunur. Bazı ürünler bazı sezonlarda daha fazla satılabilir ya da satılmayabilir. Aynı zamanda yaptığınız kampanya ve pazarlama çalışmalarına bağlı olarak ürünlerinizin stok durumları da değişiklik gösterebilir.

Ancak yine de stok ve depo maliyetleriniz ölçümlenebilir. Bu sebeple de uzun vadede size daha iyi sonuçlar vermesi ve işinizi daha iyi bir şekilde analiz edebilmek için, ürün gruplarınıza ve sezonsal satış durumlarına göre stok maliyetlerinizi kalem kalem ele almanız ve raporlamanız önemlidir. Böylelikle gelecek yıllarda da ne tür çalışmalar yapmanız ve stoklarınızı nasıl güncellemeniz gerektiğine dair fikriniz olur.

Bununla beraber depo kirası ve yönetimi ile ilgili maliyetleri de kalem kalem hesaplamanız oldukça önemlidir. Bu maliyetlere, kargo gönderim ve tedarikçilerden ürün teslimlerindeki kargo maliyetlerini de eklemeniz oldukça önemlidir.

Çalışanların maaş ve giderleri

E-ticaret sitesi maliyetleri arasında mutlaka göz önünde bulundurmanız gerekenlerden biri çalışanların maaş ve giderleridir. Çalışanların maaşları haricinde, SGK ücretleri ve onlara ek olarak sunduğunuz özel sigortalarda bulunuyorsa bunları da yıllık maliyetleriniz arasında rapor ederek belirlelemeniz önemlidir.

Şirket ve ofis masrafları

Genel gizli giderler olarak karşınıza çıkabilecek olan ofis ve şirket giderleri de yıllık e-ticaret sitesi maliyetlerinize eklenmelidir. Ofis için yapılan harcamalar (çay, kahve, yazıcı kağıdı, tuvalet araç ve giderler vb.) önemsiz gibi görünse de yıl içerisinde büyük maliyetler çıkartabilir. Bu sebeple de bu giderleri de raporlamayı unutmamalısınız.

İzin ve lisanslar

Bu gider kalemi her firma için geçerli değildir; ancak işinizi yapmak için sektörünüzün gerektirdiği özel izin ve lisanslar bulunuyorsa, bunları da yıllık maliyetleriniz içerisine dahil etmeniz gerekir.

Vergiler

Yıllık maliyetleriniz arasında kesinlikle olması gereken kalemlerden biri de ödemeniz gereken vergilerdir. E-ticaret firmalarının yıl içerisinde ödemesi gereken birçok farklı vergi türü bulunur. Vergilerinizi düzenli olarak ödememeniz, yasal yaptırımlarla yüz yüze gelmenize neden olabilir. E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilgileri aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri hangi vergileri ödemekle yükümlüler?

Ürün iade masrafları

E-ticarette herşey güzel değildir. Kimi zaman müşterileriniz herhangi bir sebeple ürünleri iade etmek isteyebilirler. 15 günlük yasal hakları bulunan tüketiciler, bu süreçte herhangi bir sebep belirtmeksizin (eğer iade koşulları yerine getirilmişse) ürünleri ücretsiz bir şekilde iade ederek, paralarını geri alabilirler.

Ölçümlenmesi ve takip edilmesi zor bir metrik olsa da, yıl içerisinde gerçekleşen iade durumlarında ürün iade ücretlerinin yanı sıra ürünün firmanıza geri kargolanma ücretlerini de hesaba katmanız gerekir. Bu maliyetleri çıkartarak, yıllık raporlarınıza eklemelisiniz.

İlgili rehber: İade koşullarını hazırlarken bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Ürün iadelerini nasıl azaltabilirsiniz?

Pazarlama ve reklam maliyetleri

Pazarlama ve reklam e-ticaret firmaları için günümüzde oldukça önemlidir. Yıl içerisinde yaptığınız tüm pazarlama ve reklam çalışmalarınızın maliyetlerini ve yatırım getirilerini hesaplayarak, bu çalışmalara harcadığınız toplam bütçeyi raporlarınıza dahil etmelisiniz. Bu çalışmaların takibinin yapılabilmesi için yıllık pazarlama ve reklam bütçeleri belirleyerek, stratejileriniz doğrultusunda bu bütçeyi etkin bir şekilde harcamalısınız.

İlgili rehber: Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?

Tüm bunların üzerine %20 oranında bir maliyet ekleyin

Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri üzerine çalıştıktan sonra, bir sonraki yıl içerisinde ne kadarlık bir sermayeniz olması gerektiğine dair bir fikriniz olacaktır. Ancak işlem tam olarak burada bitmemekte. Çünkü siz yıl içerisinde bu ücretleri ödemiş olsanız da, enflasyon oranları ve ekonomik değişkenler nedeniyle bir sonraki yıl yapacağınız harcamalar artış gösterebilir. Bu sebeple de toplam maliyetlerin üzerine yüzde 20 oranında bir ek maliyet belirleyerek, bir sonraki yıl için gerekli olan sermayenizi de belirleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan