SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir.

SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki bilgilerin sunucu ve kullanıcıların cihazları arasında şifreli olarak gönderilmesini sağlar; yani başka bir deyişle veri transferleri daha güvenli bir şekilde yapılır.

Uzun süredir SSL sertifikası genellikle ödeme sayfalarında ve önemli bilgilerin (kullanıcıların kişisel bilgileri, şirketle ilgili önemli bilgiler) yer aldığı sayfalar üzerinde kullanılıyordu; ancak son dönemlerde site genelinde SSL kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Bunun sebeplerini yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı olarak paylaşıyor olacağız; ancak öncelikle SSL’in tam olarak ne olduğu ve ne işe yaradığı üzerinde duralım.

SSL Sertifikası nedir?

SSL Sertifikası, sunucu ve diğer cihazlar arasında yapılan veri transferlerinin şifrelenerek, 3. partiler tarafından bu verilere ulaşılmasını engelleyen bir şifreleme protokolüdür. Açılımı Secure Sockets Layer, Türkçesiyle Güvenli Giriş Katmanı olan SSL, e-ticaret firmaları için bir zorunluluk ve standart haline gelmiştir.

SSL Sertifikası, site için ekstra bir güvenlik hizmeti sunmaz. Sadece kredi kartı bilgileri, kimlik bilgileri, önemli bilgiler gibi verilerin sunucular arasında transfer edilirken, 3. partiler tarafından erişilmesini engeller. SSL Sertifikası’nın kurulumunda sonra web siteniz için diğer güvenlik önlemlerini de almanız gerekir.

Dünya standartlarına bakıldığında en yaygın kullanılan şifreleme yöntemleri 128 bit ve 256 bit olarak görülmektedir. Buradaki bit değerleri, şifreleme katmanlarını sergilemektedir. Bit değerinin artması, şifrelenen verilerin kırılmasını da zorlaştırır.

SSL e-ticarette neden önemli

Verilerin güvenliği

Öncelikli olarak temel sebeplere bakacak olursak, yazının başında da dediğimiz gibi SSL kullanımı e-ticarette bir zorunluluk ve standarttır. Bu sebeple de kullanılması gerekir.

Bu zorunluluğun nedeni ise internetten alışverişlerde kullanıcılar kredi kartı ve kişisel bilgilerini kullanırlar ve e-ticaret firmaları da bu bilgilerin gizliliğini korumakla yükümlüdür. Bu güvenlik protokolünün sağlanmaması kullanıcı bilgilerinin 3. partiler tarafından ele geçirilmesine neden olabilir. Bu kişisel bilgilerin açığa çıkmaması için SSL kullanımına önem verilmesi gerekir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurduğunuzda SSL Sertifikası’nı da satın almanız ve aktive etmeniz gerekir. Bankalar online mağazalarla çalışırken, bu sertifikayı istemektedirler. Aksi takdirde Sanal POS’unuz aktif olmayacaktır.

HTTPS’e geçiş

Web sitelerinde standart olarak kullanılan protokol HTTP’dir. Bu protokoldeki veri transferlerinde herhangi bir şifreleme olmadığı için, transfer sırasında bu verilere başkaları da ulaşabilir. Ancak SSL kurulumu yaptığınızda HTTPS protokolüne geçiş yapmış olursunuz. Buradaki “S” harfi SSL Sertifikasının aktif olduğunu ve güvenli protokole geçiş yapıldığını göstermektedir.

Eskiden sadece ödeme sayfalarında ve kişisel bilgilerin paylaşıldığı sayfalarda bu HTTPS protokolüne geçiş yapılıyordu, ancak son dönemlerde tüm site üzerinde bu protokol kullanımına geçiş yapılmaya başlandı. Bunun da kendi içinde bir takım sebepleri bulunuyor.

  • Tüm site genelinde HTTPS protokolüne geçiş yaptığınızda, site üzerindeki tüm veri transferleri güvenli bir şekilde gerçekleşir.
  • Kullanıcılar tarayıcı üzerinden sitenize girdiklerinde tarayıcı üzerindeki alan adı bölümünde sitenin güvenli olduğunu gösteren bir kilit işareti görürler.
  • Sitenizin güvenli olması kullanıcıların siteye daha fazla güvenmesini sağlar.
  • HTTPS’e geçiş yaptığınızda siteniz arama motorları tarafından da güvenli bir site olarak tanınmaya başlar ve SEO çalışmalarınıza bir artı değer katar.

Screen Shot 2018-05-30 at 11.01.50

Arama motorlarında sayfa değerini artırır

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde arama motorlarında da sayfa değerlerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmak ve onları güvenli web sitelerine yönlendirmek istemektedir. Bu durumda da veri transferlerinde koruma sağlayan sitelere de daha fazla öncelik vermektedir.

HTTPS protokolüne geçtiğinizde kişisel verileri daha iyi bir şekilde korumuş olduğunuz için arama motorlarındaki sıralamanızda da daha iyi bir yere gelmeye başlarsınız. Tabii ki tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi HTTPS’e geçişte de çok hızlı bir sonuç alamayabilirsiniz. Site içeriklerinin indekslenmesi gerekeceği için bu sayfa değer artışı belli bir süre gerektirecektir.

Güven damgası için ilk adım

Geçtiğimiz yıl Haziran ayında Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde Türk e-ticaret sitelerinin kayıt altına geçmelerini ve tüketicilerin internetten güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamak adına “E-ticarette Güven Damgası” uygulamasına geçileceği belirtilmişti. Bu Güven Damgası’nı alabilmek için e-ticaret firmalarının hem SSL Sertifikalarının olması hem de site genelinde HTTPS’e geçiş yapmaları gerekmektedir. Bu açıdan da SSL kullanımı oldukça önemlidir.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

HTTPS’e nasıl geçebilirsiniz?

İdeasoft müşterileri ücretsiz olarak kendi sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirebiliyorlar. Bu işlem sürecinde müşterilerimizin bir takım konulara dikkat etmesi gerekiyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isteyenler Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçerek işlemlerini yapabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın