SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

30 Mayıs 2018
Sinan Oypan

SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir.

SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki bilgilerin sunucu ve kullanıcıların cihazları arasında şifreli olarak gönderilmesini sağlar; yani başka bir deyişle veri transferleri daha güvenli bir şekilde yapılır.

Uzun süredir SSL sertifikası genellikle ödeme sayfalarında ve önemli bilgilerin (kullanıcıların kişisel bilgileri, şirketle ilgili önemli bilgiler) yer aldığı sayfalar üzerinde kullanılıyordu; ancak son dönemlerde site genelinde SSL kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Bunun sebeplerini yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı olarak paylaşıyor olacağız; ancak öncelikle SSL’in tam olarak ne olduğu ve ne işe yaradığı üzerinde duralım.

SSL Sertifikası nedir?

SSL Sertifikası, sunucu ve diğer cihazlar arasında yapılan veri transferlerinin şifrelenerek, 3. partiler tarafından bu verilere ulaşılmasını engelleyen bir şifreleme protokolüdür. Açılımı Secure Sockets Layer, Türkçesiyle Güvenli Giriş Katmanı olan SSL, e-ticaret firmaları için bir zorunluluk ve standart haline gelmiştir.

SSL Sertifikası, site için ekstra bir güvenlik hizmeti sunmaz. Sadece kredi kartı bilgileri, kimlik bilgileri, önemli bilgiler gibi verilerin sunucular arasında transfer edilirken, 3. partiler tarafından erişilmesini engeller. SSL Sertifikası’nın kurulumunda sonra web siteniz için diğer güvenlik önlemlerini de almanız gerekir.

Dünya standartlarına bakıldığında en yaygın kullanılan şifreleme yöntemleri 128 bit ve 256 bit olarak görülmektedir. Buradaki bit değerleri, şifreleme katmanlarını sergilemektedir. Bit değerinin artması, şifrelenen verilerin kırılmasını da zorlaştırır.

SSL e-ticarette neden önemli

Verilerin güvenliği

Öncelikli olarak temel sebeplere bakacak olursak, yazının başında da dediğimiz gibi SSL kullanımı e-ticarette bir zorunluluk ve standarttır. Bu sebeple de kullanılması gerekir.

Bu zorunluluğun nedeni ise internetten alışverişlerde kullanıcılar kredi kartı ve kişisel bilgilerini kullanırlar ve e-ticaret firmaları da bu bilgilerin gizliliğini korumakla yükümlüdür. Bu güvenlik protokolünün sağlanmaması kullanıcı bilgilerinin 3. partiler tarafından ele geçirilmesine neden olabilir. Bu kişisel bilgilerin açığa çıkmaması için SSL kullanımına önem verilmesi gerekir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurduğunuzda SSL Sertifikası’nı da satın almanız ve aktive etmeniz gerekir. Bankalar online mağazalarla çalışırken, bu sertifikayı istemektedirler. Aksi takdirde Sanal POS’unuz aktif olmayacaktır.

HTTPS’e geçiş

Web sitelerinde standart olarak kullanılan protokol HTTP’dir. Bu protokoldeki veri transferlerinde herhangi bir şifreleme olmadığı için, transfer sırasında bu verilere başkaları da ulaşabilir. Ancak SSL kurulumu yaptığınızda HTTPS protokolüne geçiş yapmış olursunuz. Buradaki “S” harfi SSL Sertifikasının aktif olduğunu ve güvenli protokole geçiş yapıldığını göstermektedir.

Eskiden sadece ödeme sayfalarında ve kişisel bilgilerin paylaşıldığı sayfalarda bu HTTPS protokolüne geçiş yapılıyordu, ancak son dönemlerde tüm site üzerinde bu protokol kullanımına geçiş yapılmaya başlandı. Bunun da kendi içinde bir takım sebepleri bulunuyor.

  • Tüm site genelinde HTTPS protokolüne geçiş yaptığınızda, site üzerindeki tüm veri transferleri güvenli bir şekilde gerçekleşir.
  • Kullanıcılar tarayıcı üzerinden sitenize girdiklerinde tarayıcı üzerindeki alan adı bölümünde sitenin güvenli olduğunu gösteren bir kilit işareti görürler.
  • Sitenizin güvenli olması kullanıcıların siteye daha fazla güvenmesini sağlar.
  • HTTPS’e geçiş yaptığınızda siteniz arama motorları tarafından da güvenli bir site olarak tanınmaya başlar ve SEO çalışmalarınıza bir artı değer katar.

Screen Shot 2018-05-30 at 11.01.50

Arama motorlarında sayfa değerini artırır

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde arama motorlarında da sayfa değerlerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmak ve onları güvenli web sitelerine yönlendirmek istemektedir. Bu durumda da veri transferlerinde koruma sağlayan sitelere de daha fazla öncelik vermektedir.

HTTPS protokolüne geçtiğinizde kişisel verileri daha iyi bir şekilde korumuş olduğunuz için arama motorlarındaki sıralamanızda da daha iyi bir yere gelmeye başlarsınız. Tabii ki tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi HTTPS’e geçişte de çok hızlı bir sonuç alamayabilirsiniz. Site içeriklerinin indekslenmesi gerekeceği için bu sayfa değer artışı belli bir süre gerektirecektir.

Güven damgası için ilk adım

Geçtiğimiz yıl Haziran ayında Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde Türk e-ticaret sitelerinin kayıt altına geçmelerini ve tüketicilerin internetten güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamak adına “E-ticarette Güven Damgası” uygulamasına geçileceği belirtilmişti. Bu Güven Damgası’nı alabilmek için e-ticaret firmalarının hem SSL Sertifikalarının olması hem de site genelinde HTTPS’e geçiş yapmaları gerekmektedir. Bu açıdan da SSL kullanımı oldukça önemlidir.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

HTTPS’e nasıl geçebilirsiniz?

İdeasoft müşterileri ücretsiz olarak kendi sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirebiliyorlar. Bu işlem sürecinde müşterilerimizin bir takım konulara dikkat etmesi gerekiyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isteyenler Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçerek işlemlerini yapabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan