SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

30 Mayıs 2018
Sinan Oypan

SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir.

SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki bilgilerin sunucu ve kullanıcıların cihazları arasında şifreli olarak gönderilmesini sağlar; yani başka bir deyişle veri transferleri daha güvenli bir şekilde yapılır.

Uzun süredir SSL sertifikası genellikle ödeme sayfalarında ve önemli bilgilerin (kullanıcıların kişisel bilgileri, şirketle ilgili önemli bilgiler) yer aldığı sayfalar üzerinde kullanılıyordu; ancak son dönemlerde site genelinde SSL kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Bunun sebeplerini yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı olarak paylaşıyor olacağız; ancak öncelikle SSL’in tam olarak ne olduğu ve ne işe yaradığı üzerinde duralım.

SSL Sertifikası nedir?

SSL Sertifikası, sunucu ve diğer cihazlar arasında yapılan veri transferlerinin şifrelenerek, 3. partiler tarafından bu verilere ulaşılmasını engelleyen bir şifreleme protokolüdür. Açılımı Secure Sockets Layer, Türkçesiyle Güvenli Giriş Katmanı olan SSL, e-ticaret firmaları için bir zorunluluk ve standart haline gelmiştir.

SSL Sertifikası, site için ekstra bir güvenlik hizmeti sunmaz. Sadece kredi kartı bilgileri, kimlik bilgileri, önemli bilgiler gibi verilerin sunucular arasında transfer edilirken, 3. partiler tarafından erişilmesini engeller. SSL Sertifikası’nın kurulumunda sonra web siteniz için diğer güvenlik önlemlerini de almanız gerekir.

Dünya standartlarına bakıldığında en yaygın kullanılan şifreleme yöntemleri 128 bit ve 256 bit olarak görülmektedir. Buradaki bit değerleri, şifreleme katmanlarını sergilemektedir. Bit değerinin artması, şifrelenen verilerin kırılmasını da zorlaştırır.

SSL e-ticarette neden önemli

Verilerin güvenliği

Öncelikli olarak temel sebeplere bakacak olursak, yazının başında da dediğimiz gibi SSL kullanımı e-ticarette bir zorunluluk ve standarttır. Bu sebeple de kullanılması gerekir.

Bu zorunluluğun nedeni ise internetten alışverişlerde kullanıcılar kredi kartı ve kişisel bilgilerini kullanırlar ve e-ticaret firmaları da bu bilgilerin gizliliğini korumakla yükümlüdür. Bu güvenlik protokolünün sağlanmaması kullanıcı bilgilerinin 3. partiler tarafından ele geçirilmesine neden olabilir. Bu kişisel bilgilerin açığa çıkmaması için SSL kullanımına önem verilmesi gerekir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurduğunuzda SSL Sertifikası’nı da satın almanız ve aktive etmeniz gerekir. Bankalar online mağazalarla çalışırken, bu sertifikayı istemektedirler. Aksi takdirde Sanal POS’unuz aktif olmayacaktır.

HTTPS’e geçiş

Web sitelerinde standart olarak kullanılan protokol HTTP’dir. Bu protokoldeki veri transferlerinde herhangi bir şifreleme olmadığı için, transfer sırasında bu verilere başkaları da ulaşabilir. Ancak SSL kurulumu yaptığınızda HTTPS protokolüne geçiş yapmış olursunuz. Buradaki “S” harfi SSL Sertifikasının aktif olduğunu ve güvenli protokole geçiş yapıldığını göstermektedir.

Eskiden sadece ödeme sayfalarında ve kişisel bilgilerin paylaşıldığı sayfalarda bu HTTPS protokolüne geçiş yapılıyordu, ancak son dönemlerde tüm site üzerinde bu protokol kullanımına geçiş yapılmaya başlandı. Bunun da kendi içinde bir takım sebepleri bulunuyor.

  • Tüm site genelinde HTTPS protokolüne geçiş yaptığınızda, site üzerindeki tüm veri transferleri güvenli bir şekilde gerçekleşir.
  • Kullanıcılar tarayıcı üzerinden sitenize girdiklerinde tarayıcı üzerindeki alan adı bölümünde sitenin güvenli olduğunu gösteren bir kilit işareti görürler.
  • Sitenizin güvenli olması kullanıcıların siteye daha fazla güvenmesini sağlar.
  • HTTPS’e geçiş yaptığınızda siteniz arama motorları tarafından da güvenli bir site olarak tanınmaya başlar ve SEO çalışmalarınıza bir artı değer katar.

Screen Shot 2018-05-30 at 11.01.50

Arama motorlarında sayfa değerini artırır

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde arama motorlarında da sayfa değerlerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmak ve onları güvenli web sitelerine yönlendirmek istemektedir. Bu durumda da veri transferlerinde koruma sağlayan sitelere de daha fazla öncelik vermektedir.

HTTPS protokolüne geçtiğinizde kişisel verileri daha iyi bir şekilde korumuş olduğunuz için arama motorlarındaki sıralamanızda da daha iyi bir yere gelmeye başlarsınız. Tabii ki tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi HTTPS’e geçişte de çok hızlı bir sonuç alamayabilirsiniz. Site içeriklerinin indekslenmesi gerekeceği için bu sayfa değer artışı belli bir süre gerektirecektir.

Güven damgası için ilk adım

Geçtiğimiz yıl Haziran ayında Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde Türk e-ticaret sitelerinin kayıt altına geçmelerini ve tüketicilerin internetten güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamak adına “E-ticarette Güven Damgası” uygulamasına geçileceği belirtilmişti. Bu Güven Damgası’nı alabilmek için e-ticaret firmalarının hem SSL Sertifikalarının olması hem de site genelinde HTTPS’e geçiş yapmaları gerekmektedir. Bu açıdan da SSL kullanımı oldukça önemlidir.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

HTTPS’e nasıl geçebilirsiniz?

İdeasoft müşterileri ücretsiz olarak kendi sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirebiliyorlar. Bu işlem sürecinde müşterilerimizin bir takım konulara dikkat etmesi gerekiyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isteyenler Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçerek işlemlerini yapabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan