fbpx

SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir.

SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki bilgilerin sunucu ve kullanıcıların cihazları arasında şifreli olarak gönderilmesini sağlar; yani başka bir deyişle veri transferleri daha güvenli bir şekilde yapılır.

Uzun süredir SSL sertifikası genellikle ödeme sayfalarında ve önemli bilgilerin (kullanıcıların kişisel bilgileri, şirketle ilgili önemli bilgiler) yer aldığı sayfalar üzerinde kullanılıyordu; ancak son dönemlerde site genelinde SSL kullanımı yaygınlaşmaya başladı. Bunun sebeplerini yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı olarak paylaşıyor olacağız; ancak öncelikle SSL’in tam olarak ne olduğu ve ne işe yaradığı üzerinde duralım.

SSL Sertifikası nedir?

SSL Sertifikası, sunucu ve diğer cihazlar arasında yapılan veri transferlerinin şifrelenerek, 3. partiler tarafından bu verilere ulaşılmasını engelleyen bir şifreleme protokolüdür. Açılımı Secure Sockets Layer, Türkçesiyle Güvenli Giriş Katmanı olan SSL, e-ticaret firmaları için bir zorunluluk ve standart haline gelmiştir.

SSL Sertifikası, site için ekstra bir güvenlik hizmeti sunmaz. Sadece kredi kartı bilgileri, kimlik bilgileri, önemli bilgiler gibi verilerin sunucular arasında transfer edilirken, 3. partiler tarafından erişilmesini engeller. SSL Sertifikası’nın kurulumunda sonra web siteniz için diğer güvenlik önlemlerini de almanız gerekir.

Dünya standartlarına bakıldığında en yaygın kullanılan şifreleme yöntemleri 128 bit ve 256 bit olarak görülmektedir. Buradaki bit değerleri, şifreleme katmanlarını sergilemektedir. Bit değerinin artması, şifrelenen verilerin kırılmasını da zorlaştırır.

SSL e-ticarette neden önemli

Verilerin güvenliği

Öncelikli olarak temel sebeplere bakacak olursak, yazının başında da dediğimiz gibi SSL kullanımı e-ticarette bir zorunluluk ve standarttır. Bu sebeple de kullanılması gerekir.

Bu zorunluluğun nedeni ise internetten alışverişlerde kullanıcılar kredi kartı ve kişisel bilgilerini kullanırlar ve e-ticaret firmaları da bu bilgilerin gizliliğini korumakla yükümlüdür. Bu güvenlik protokolünün sağlanmaması kullanıcı bilgilerinin 3. partiler tarafından ele geçirilmesine neden olabilir. Bu kişisel bilgilerin açığa çıkmaması için SSL kullanımına önem verilmesi gerekir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurduğunuzda SSL Sertifikası’nı da satın almanız ve aktive etmeniz gerekir. Bankalar online mağazalarla çalışırken, bu sertifikayı istemektedirler. Aksi takdirde Sanal POS’unuz aktif olmayacaktır.

HTTPS’e geçiş

Web sitelerinde standart olarak kullanılan protokol HTTP’dir. Bu protokoldeki veri transferlerinde herhangi bir şifreleme olmadığı için, transfer sırasında bu verilere başkaları da ulaşabilir. Ancak SSL kurulumu yaptığınızda HTTPS protokolüne geçiş yapmış olursunuz. Buradaki “S” harfi SSL Sertifikasının aktif olduğunu ve güvenli protokole geçiş yapıldığını göstermektedir.

Eskiden sadece ödeme sayfalarında ve kişisel bilgilerin paylaşıldığı sayfalarda bu HTTPS protokolüne geçiş yapılıyordu, ancak son dönemlerde tüm site üzerinde bu protokol kullanımına geçiş yapılmaya başlandı. Bunun da kendi içinde bir takım sebepleri bulunuyor.

  • Tüm site genelinde HTTPS protokolüne geçiş yaptığınızda, site üzerindeki tüm veri transferleri güvenli bir şekilde gerçekleşir.
  • Kullanıcılar tarayıcı üzerinden sitenize girdiklerinde tarayıcı üzerindeki alan adı bölümünde sitenin güvenli olduğunu gösteren bir kilit işareti görürler.
  • Sitenizin güvenli olması kullanıcıların siteye daha fazla güvenmesini sağlar.
  • HTTPS’e geçiş yaptığınızda siteniz arama motorları tarafından da güvenli bir site olarak tanınmaya başlar ve SEO çalışmalarınıza bir artı değer katar.

Screen Shot 2018-05-30 at 11.01.50

Arama motorlarında sayfa değerini artırır

Sitenizi HTTPS’e geçirdiğinizde arama motorlarında da sayfa değerlerinizi artırmaya başlarsınız. Google, kullanıcılara daha iyi bir deneyim sunmak ve onları güvenli web sitelerine yönlendirmek istemektedir. Bu durumda da veri transferlerinde koruma sağlayan sitelere de daha fazla öncelik vermektedir.

HTTPS protokolüne geçtiğinizde kişisel verileri daha iyi bir şekilde korumuş olduğunuz için arama motorlarındaki sıralamanızda da daha iyi bir yere gelmeye başlarsınız. Tabii ki tüm SEO çalışmalarında olduğu gibi HTTPS’e geçişte de çok hızlı bir sonuç alamayabilirsiniz. Site içeriklerinin indekslenmesi gerekeceği için bu sayfa değer artışı belli bir süre gerektirecektir.

Güven damgası için ilk adım

Geçtiğimiz yıl Haziran ayında Resmi Gazete’de yayınlanan tebliğde Türk e-ticaret sitelerinin kayıt altına geçmelerini ve tüketicilerin internetten güvenli bir şekilde alışveriş yapabilmelerini sağlamak adına “E-ticarette Güven Damgası” uygulamasına geçileceği belirtilmişti. Bu Güven Damgası’nı alabilmek için e-ticaret firmalarının hem SSL Sertifikalarının olması hem de site genelinde HTTPS’e geçiş yapmaları gerekmektedir. Bu açıdan da SSL kullanımı oldukça önemlidir.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

HTTPS’e nasıl geçebilirsiniz?

İdeasoft müşterileri ücretsiz olarak kendi sitelerini HTTP’den HTTPS’e geçirebiliyorlar. Bu işlem sürecinde müşterilerimizin bir takım konulara dikkat etmesi gerekiyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak isteyenler Müşteri Merkezimiz ile iletişime geçerek işlemlerini yapabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
Etkileşimleriniz yükseltecek 6 içerik pazarlama taktiği
İçerik pazarlama organik olarak kullanıcılarla etkileşime girerek, marka bilinirliğinizi artırma ve ürün tanıtımı yaparken, kullanıcıları bilgilendirebileceğiniz bir kanaldır. Doğru bi stratejiyle yapıldığında, firmalara...
17 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan