E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi

25 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi

Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre dahil olmak demektir. Eğer bu sektöre girmek ve başarılı olmak istiyorsanız, dikkat etmeniz gereken detaylar vardır.

E-ticarete başlamak her ne kadar zahmetli görünse de, çağımızın teknolojisi sayesinde gerekli adımları kolaylıkla atabilirsiniz. Özellikle hazır e-ticaret paketleri bu konuda en büyük yardımcınız olacaktır. Anahtar teslim çözümler sayesinde düşündüğünüzden çok daha kısa süre içinde ürünlerinizi kendi e-ticaret sitenizden satmaya başlayabilirsiniz.

E-ticaret Sitesi Nasıl Kurulur?

E-ticarete yeni bir girişim yaratarak ya da mevcut işletmenizi internet ortamına taşıyarak başlayabilirsiniz. Fiziksel bir işletmeniz var olsa bile lojistik yapınızda değişikliklere gitmeniz gerekebilir. Bununla birlikte teknik altyapı ve dijital pazarlama, online ortamdaki varlığınızı sürdürebilmeniz için temel dinamikler arasındadır.

Kurumsal ya da şahıs olarak hizmet vermeniz fark etmeksizin birtakım aşamalardan geçmeniz gerekir. Sitenizi kurmadan önce bir ön hazırlık yapmalı ve ardından da yasal süreçleri tamamlamalısınız. Bu süreçte fiziksel ve dijital çalışmaları yürütürken profesyonellerden destek de alabilirsiniz.

Küçük ve büyük tüm bu teferruatları rahatlıkla aşabilmeniz için ihtiyacınız olacak tüm bilgiler, bu rehberde yer almaktadır. Sizin için hazırladığımız eticaret sitesi kurma rehberi sayesinde sadece eticaret sitesi nasıl kurulur hakkında değil, e-ticaretin tüm adımları ile alakalı bilgi alabilirsiniz.

10 Adımda E-ticaret Sitesi Kurmak

  1. E-ticaret yapacağınız alanı ve sektörü belirleyin
  2. Satacağınız ürünleri ve ürün gruplarını seçin
  3. Markanızı yaratın
  4. E-ticaret altyapınıza karar verin
  5. Sitenizin tasarımını oluşturun
  6. Ürünlerinizi e-ticaret sitenize ekleyin
  7. Kargo ve lojistik altyapınızı hazırlayın
  8. Ödeme sağlayıcısı hizmeti alın
  9. Şirket kurulumunuzu tamamlayın
  10. Pazarlama faaliyetleri ile işinizi büyütün

İnternetten Satış
Nasıl Yapılır?

E-ticarete başlamak için IdeaSoft'u tercih ederseniz, sadece birkaç aşamada kendi online mağazanızı kurabilirsiniz. Bu sayfamızda yer alan formu doldurduğunuzda, demo e-ticaret sitenizi ve IdeaSoft'un tamamen yenilenmiş e-ticaret yönetim panelini inceleyebilirsiniz.

Siz demo e-ticaret sitenizi incelerken, en yakın zamanda e-ticaret uzmanlarımız sizlere ulaşacak ve aklınıza takılan tüm sorular ile alakalı ücretsiz danışmanlık verecektir. Ayrıca, e-ticaret paketlerinin içerdiği özellikleri ve IdeaSoft'un internetten satış yaparken size nasıl destek olacağı ile alakalı bilgileri de e-ticaret uzmanımızdan öğrenebilirsiniz.

E-ticaret siteniz için kullanmak istediğiniz pakete karar verdiğinizde, e-ticaret uzmanımız sizlere sözleşmenizi iletecektir. Sözleşmeyi imzalamanız ile beraber e-ticaret siteniz açılacak ve kullanıma hazır hale gelecektir.

Tüm bu süreçler boyunca atmanız gereken adımları aşağıdaki maddelerde detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

1) E-ticaret Yapacağınız Alanı ve Sektörü Belirleyin

Eğer geleneksel ticaretle uğraştığınız mevcut bir işletmeniz varsa, tecrübenizin bulunduğu bir sektörde internetten satışa başlamanız sizin için bir avantaj olacaktır. İlerleyen süreçte başka sektörlerden ürünler satışa sunmanız kaçınılmaz bir gereklilik olacaktır.

Yeni bir girişim yaratmak istiyorsanız, hâlihazırda yoğun bir şekilde hizmet verilen bir alanda büyümeniz zorlaşabilir. Bunun yerine hizmet açığı bulunan bir alan seçebilir ya da ilgi odağı olan bir alanı geliştirerek ileriye taşıyabilirsiniz.

Sektör analizi nasıl yapılır?

Yeni normalde öne çıkan sektörler

2) Satacağınız Ürünleri ve Ürün Gruplarını Seçin

Online satış yapmak için tercih ettiğiniz sektörün tamamına hitap edebilmeniz mümkündür. Fakat spesifik bir ürün grubu seçmek de isteyebilirsiniz. Bu noktada satışa çıkaracağınız ürünleri titizlikle seçmelisiniz. E ticaret sitesi nasıl kurulur merak ediyorsanız, atmanız gereken en büyük adımlardan biri budur. Ürün seçmeden önce piyasaları ve trendleri doğru bir şekilde takip ve analiz ettiğinizden emin olmalısınız.

E-ticarette hangi ürünlerin daha çok satıldığını canlı olarak takip etmek istiyorsanız, Türkiye anlık ürün satış verilerini inceleyerek bir fikir edinebilirsiniz.

Türkiye anlık e-ticaret ürün satış verileri

İnternette en çok satılan ürünler

3) Markanızı Yaratın

Ürün ve hizmet kalitenizin seviyesi ne kadar yüksek olursa olsun, müşterilerinizin gözü öncelikle marka değerinizde olur. Bunun için hedef kitlenize hitap edebilen, dile ve kulağa hoş gelen bir marka ismi yaratmalısınız. Eğer sektörde bilinen bir markanız varsa onu da olduğu gibi ya da geliştirerek kullanabilirsiniz.

Markanızı yaratırken logo seçmeyi de ihmal etmemelisiniz. Logonuzun sadeliğine ve içerisindeki ikonlara dikkat etmelisiniz. En önemli detaylardan biri de renktir. Sektörünüzün gerekliliklerini dikkate alarak etkili bir renk ya da renk kombinasyonu seçebilirsiniz.

E-ticarette marka nasıl yaratılır?

Marka ismi bulma rehberi

4) E-ticaret Altyapınıza Karar Verin

E ticaret sitesi kurmak, önceki adımları tamamlarken de başlatabileceğiniz bir süreçtir. Bu adımı online mağazanızı açarken hangi firmadan destek almak istediğinize karar vermek gibi de düşünebilirsiniz. E-ticaret sitenizi sıfırdan oluşturacağınız bir yazılım ile açabilir ya da hazır e-ticaret altyapılarından faydalanabilirsiniz.

Kendinize özel bir yazılım geliştirmek isterseniz, kodlama süreçlerine hakim olmanız veya yazılımcılardan destek almanız gerekir. Size özel bir kodlama yapılacağı için maliyetiniz artacak, sitenizin oluşturulma süreci uzayacaktır. Ayrıca siteniz üzerinde yapacağınız tüm güncelleme ve geliştirmeler için ayrıca yardıma ihtiyacınız olacaktır.

Hazır e-ticaret altyapılarını tercih ederseniz, Türkiye’deki mevcut e-ticaret sitelerinin %55’inin tercih ettiği IdeaSoft ile çalışabilirsiniz. Anahtar teslim şekilde e-ticaret sitenizi bir gün içerisinde kurabilir, tüm süreçleriniz için uçtan uca hizmet alabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri

IdeaSoft demo e-ticaret alyapısı

5) Sitenizin Tasarımını Oluşturun

Size özel ayrıntıların düşünüldüğü bir site tasarımı, e-ticaretten maksimum verimi almanızı sağlar. E-ticaret sitenizi ziyaret eden kişilere site tasarımınız ile mükemmel bir alışveriş deneyimi yaşatabilir, sadık müşteriler elde edebilirsiniz.

Sitenizin görünüşünün ve renklerinin belirlenmesi, sayfalar arası geçişi kolaylaştıran kategori yapısı, vitrin düzeni, satın almaya yönlendirici aksiyon butonları, öne çıkarmak istediğiniz kategori ve ürünlerin bulunduğu bannerların oluşturulması gibi tasarımsal konularda alacağınız kararlar ile e-ticaret sitenizdeki satışlarınızı artırabilirsiniz.

E-ticaret sitenizi IdeaSoft ile kurduğunuzda, tasarım kütüphanemizde bulunan 200’ün üzerindeki ücretsiz site tasarımından birini anında sitenizde kullanmaya başlayabilirsiniz. Özel tasarım isterseniz, marka kimliğinize ve sektörünüze uygun, size özel bir site tasarımına da sahip olabilirsiniz.

IdeaSoft tasarım özellikleri

IdeaKonsept özel tasarım hizmeti

6) Ürünlerinizi E-ticaret Sitenize Ekleyin

E-ticaret siteniz sizin dijital ortamdaki dükkânınızdır. Ürünlerinizi dükkanınızdaki raflara dizerken gösterdiğiniz özeni, e-ticaret sitenize ürünlerinizi eklerken de göstermelisiniz.

Online mağazanızın fiziksel dükkandan farkı, ziyaretçilerin ürünleri satın almadan önce kendi gözleriyle görme, elleme veya deneme şanslarının bulunmamasıdır. Bu sebeple ürünlerinizi yüklerken farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarını ve detaylı açıklamalarını da eklemelisiniz.

E-ticaret için IdeaSoft’u tercih ederseniz, ürün sayınız ne kadar olursa olsun tek seferde tüm ürün girişlerinizi yapabilirsiniz. Toplu işlemler ile ürünlerinizin kategori, marka, tedarikçi, fiyat, stok, desi ve daha pek çok alanını tek seferde değiştirebilirsiniz.

Ürünlerinizi eklemek için özel yardıma ihtiyaç duyarsanız, IdeaSoft Setup hizmetimiz ile sizin için ürünlerinizi sitenize biz de ekleyebiliriz.

IdeaSoft ürün yönetimi özellikleri

IdeaSoft Setup e-ticaret kurulum hizmeti

7) Kargo ve Lojistik Altyapınızı Hazırlayın

İnternetten satış yapmak, hız gerektiren bir iştir. Bu nedenle stokların güncel, deponun aktif, kargonun ise her zaman hazır olması gerekir. Stok - depo - kargo üçgeninden oluşan lojistik yönetim süreci için tüm hazırlıklarınızı tamamlayın. Tedarikçilerinizi ve dağıtımcılarınızı belirleyerek ilgili kişi ve kurumlarla anlaşmalarınızı hazırlayın.

Hangi kargo firması ile çalışacaksanız, önceden anlaşmanızı yapmanız ve süreç hakkında bilgi edinmeniz sizin için çok faydalı olacaktır. Kargo anlaşması yapmadığınız zaman, ödeyeceğiniz gönderim ücretleri daha yüksek olacağı için maliyetleriniz de doğal olarak artacaktır.

IdeaSoft ile çalışan e-ticaret siteleri, Türkiye’nin önde gelen tüm kargo firmaları ile tam entegre olarak çalışabilir, IdeaSoft’a özel anlaşmalar sayesinde kargo ve lojistik maliyetlerini %55’e varan oranlarda azaltabilirler.

Kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

IdeaSoft kargo entegrasyonları

8) Ödeme Sağlayıcısı Hizmeti Alın

Fiziksel mağazalar için yazar kasa ne ise, e-ticaret siteleri için de ödeme altyapıları aynı anlama gelir. Bir ödeme sağlayıcısından alacağınız hizmet doğrultusunda sitenizin ödeme altyapısını oluşturabilirsiniz.

Sanal POS kurulumu için bankalar ile teker teker anlaşmalar yapabilir ya da alternatif ödeme yöntemleri firmaları aracılığı ile birden fazla bankanın sanal POS’una aynı anda sahip olabilirsiniz. Havale / EFT aracılığı ile ödeme alabilir, kart kullanmayı tercih etmeyen müşterileriniz için kapı ödeme yöntemini kullanabilirsiniz.

IdeaSoft, tüm banka sanal POS’larına uyumlu olarak çalışır. Havale / EFT veya kapıda ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz. Ayrıca indirimli oranlarla çalışabileceğiniz alternatif ödeme sistemlerini entegre edebilir, iyzico ile birlikte geliştirdiğimiz “Anında Sanal POS” özelliği sayesinde saniyeler içerisinde onlarca bankanın sanal POS’undan ödeme almaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft ödeme sistemi özellikleri

IdeaSoft ödeme sistemi entegrasyonları

9) Şirket Kurulumunuzu Tamamlayın

E-ticaret siteniz üzerinden ticari eylemler icra edeceğiniz için, tabi tutulduğunuz yasalardan haberdar olmalısınız. Ayrıca gerekli yasal prosedürleri tamamlayarak işletmenizi resmî olarak kurmalısınız. Yönetmeliklere göre ticari faaliyet yapacak firmaların şirket kurması gerekmektedir. Yasal izin ve belgelerinizin eksiksiz olması, gelecekte sorun yaşamanızı önleyecektir.

E-ticarete IdeaSoft ile başlarsanız; evden çıkmadan, vergi dairesine, notere, ticaret odasına gitmeye ihtiyaç duymadan sadece 10 dakikada e-ticaret şirketinizi kurabilirsiniz.

Hızlı e-ticaret şirket kurulumu

Şahıs şirketi nasıl kurulur?

10) Pazarlama Faaliyetleri ile İşinizi Büyütün

Satış yapmaya ve hizmet vermeye hazır olduğunuzda, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapabilirsiniz. Tanıtım sürecini, hedef kitlenizin ve potansiyel müşterilerinizin bulunduğu tüm ortamlarda yürütmelisiniz. Bu nedenle sadece dijital değil geleneksel kanalları da tercih edebilirsiniz.

E-ticaret sitenizin pazarlama departmanını sürekli aktif tutmalısınız. Hizmet vermeye başladıktan sonra, birden fazla kanaldan dijital pazarlama çalışmalarına devam ederek yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Dijital reklam ve SEO çalışmaları, markanızın ve e-ticaret sitenizin büyümesine katkı sağlar. Bu çalışmalar sayesinde ağınızı genişletme imkânı bulabilir ve hem marka değerinizi hem de satışlarınızı artırabilirsiniz.

IdeaSoft ile çalışan e-ticaret siteleri, sahip olacakları pazarlama araçları sayesinde rakiplerinden hep bir adım öndedir. Yeni müşterilere erişmeniz ve işlerinizi büyütmeniz için gereken tüm pazarlama özelliklerini IdeaSoft e-ticaret paketlerinde bulabilirsiniz. Ayrıca, IdeaSoft OtoPilot sayesinde tek tık ile Google Ads reklamlarınızı yayınlayabilir, reklam hesabı oluşturma, yönetme ve optimizasyon zahmetine girmezsiniz.

IdeaSoft pazarlama araçları

OtoPilot otomatik Google Ads reklamları

E-ticaret Nedir?
E-ticaret Nasıl Yapılır?

E-ticaret, 1990’lı yılların ortasından itibaren, internet üzerinden, web siteleri aracılığı ve çeşitli ödeme yöntemleriyle ürün ya da hizmet satmayı sağlayan bir alışveriş modelidir. Diğer bir deyişle, internetten satış yapmayı ve buna bağlı ticari eylemleri ifade etmektedir.

Bu ticaret yöntemi sayesinde, fiziki ortamda gerçekleşen geleneksel alışveriş süreci, dijital ortamda yani internet üzerinden gerçekleştirilir. Böylece şirketler, belirli bir yerel konuma bağlı kalmadan, Türkiye’nin ya da dünyanın herhangi bir yerine ürün ve hizmet satabilme imkânı yakalar.

E-ticaretin Avantajları Nelerdir?

E-ticaretin tüm dünyada, kısa sürede hızla büyüyerek etkin bir sektör hâline gelmesi, ne kadar avantajlı bir yöntem olduğunun göstergesidir. Geleneksel ticaret ile arasında ciddi farklar vardır ve hemen her konuda daha avantajlıdır. Ayrıca tüketiciler tarafından da benimsenmiş durumdadır.

E-ticaretin avantajlarından bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • 7/24 satış yapma imkânınız vardır ve dükkanınız hiç kapanmaz.
  • Düşük bir bütçeyle bu işe başlamanız ve hızla büyümeniz mümkündür.
  • Belirli bir konuma bağlı kalmadan, istediğiniz her yere satış yapabilirsiniz.
  • Mesai saatlerine ve tatil günlerine bağımlı kalmadan internetten satış yapabilirsiniz.
  • Günümüzün en yaygın araçlarından biri internettir ve internete erişim olan herkese ulaşabilme imkânınız vardır.
  • İnternetten alışveriş yapan geniş bir kitleye ürünlerinizi satabilirsiniz.
  • Dilediğiniz kadar ürünü sitenizde listeleyerek satışa çıkartabilirsiniz.
  • Dijital pazarlama çalışmalarıyla e-ticaret sitenizi geniş kitlelere duyurabilir ve milyonlarca kişiye ulaşabilirsiniz.
  • Sitenizi ziyaret eden kişilere, ilerleyen zamanlarda tekrar ulaşarak, onların tekrar sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilirsiniz.
  • Online ödeme alıp adrese teslim gerçekleştireceğiniz için pek çok tüketicinin ilk tercihi olabilirsiniz.
  • İşe başlama ve satış yapma süreçleri daha hızlı ve daha kolaydır.
  • IdeaSoft e-ticaret paketlerinden birini kullanarak bu avantajların hepsinden yararlanabilmeniz mümkündür.

Online Alışveriş Sitesi Nedir?

E-ticaret sitesi, kısaca dijital bir mağazadır. Klasik web sitelerinden farklıdır ve interaktiftir. Üzerinden alışveriş yapılabilen tüm siteler, bu gruba dahil edilebilir. Bu siteler sayesinde tüketiciler, ürünleri dijital olarak ekrandan görür. Buradaki fotoğraflar ve ürün açıklamaları üzerinden ürünler hakkında bir bilgi sahibi olurlar.

Tüketici bir ürünü satın almaya karar verdiğinde, ürünü e-ticaret sitesi üzerinden satın alır ve sonrasında da şirket/satıcı, siparişi verilen ürün ya da ürünleri kargo ile gönderir. Bu süreçte tüketiciler internet üzerinden kredi kartı, havale ya da kapıda ödeme gibi yöntemlerle ödeme işlemlerini gerçekleştirirler.

E-ticaret Sitesi Nasıl Açılır?

Eticaret sitesi nasıl açılır merak ediyor ve kendi eticaret sitenizi açmak istiyorsanız aşağıdaki linke tıklayarak formumuzu doldurmanız yeterli. E-ticaret uzmanlarımız en yakın sürede sizlerle iletişime geçerek e ticaret sitesi nasıl açılır konusu hakkında size detaylı bilgi verebilir ve sürecinizi başlatabilirler. Bu sayede en kısa sürede kendi online mağazanıza sahip olabilirsiniz.

E-ticaret sitesi açmak istiyorum

E-ticaret Sitesi Kurma Maliyeti

E ticaret sitesi kurmak için gerekenler listesine eklenecek bir başka detay da maliyettir. Sürecin bazı aşamalarında para harcamanız gerekir. Bu süreçteki bütçeniz, hem alabileceğiniz hem de verebileceğiniz hizmetlerin kapsamını ve kalitesini belirler. İnternetten satış sitesi kurmak için ayıracağınız bütçenin, yasal süreçlerdeki maliyetleri kapsamadığını belirtmekte de fayda vardır.

E ticaret sitesi kurma maliyeti, kurulum ve altyapı hizmeti aldığınız firmaya bağlı olarak değişebilir. Bununla birlikte sitenin sahip olduğu özellikler de maliyet konusunda belirleyici bir unsurdur. Site kapasitesinden entegrasyon hizmetlerine, tasarımından ödeme altyapısına kadar her detay, maliyet konusunda değişkenliğe neden olur.

Site kurma sürecinde esnek bir bütçeye sahip olmak, işlevsel ve uzun ömürlü bir siteye sahip olmak için oldukça önemlidir. Bu noktada bütçenin boyutundan ziyade alacağınız hizmetleri göz önünde bulundurmalısınız. Örneğin domain, tasarım, ödeme altyapısı, SEO çalışması gibi hizmetlerin her birini ayrı ayrı alabilirsiniz. Fakat bu detayların birbirleri ile optimize olması ayrıca önem taşır. Bu nedenle IdeaSoft gibi tüm hizmetleri tek pakette sunabilen bir firmadan hizmet almalısınız.

IdeaSoft e-ticaret paketleri ile, günde sadece 5 Lira’dan başlayan fiyatlarla bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. E-ticaret sitesi fiyatlarını incelemek için akıllı e-ticaret paketleri sayfamızı ziyaret edebilir, işletmenizin boyutuna ve bütçenize göre dilediğiniz paketi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

E-ticaret paketleri ve fiyatları

E-ticaret İş Modelleri Nelerdir?

İnternetten satış yapmak için tercih edebileceğiniz pek çok yöntem vardır. Dijital hizmetlerin sürekli gelişiyor olması e-ticarete de yansımakta ve bu doğrultuda yeni iş modelleri geliştirilmektedir. İşletmeler arasında, tüketiciler arasında ya da yaygın olarak işletme ve tüketici arasında gerçekleşen alışverişler, e-ticarete de aynı mantıkla uyarlanmış durumdadır.

E-ticaret iş modelleri şu şekildedir:

B2B (Şirketten Şirkete Satış): B2B toptan satışlar için kullanılan iş modellerinden biridir. İşletmeden işletmeye satış yapılan bu e-ticaret modelinde, tüketicilere ürün satışı yapan firmalar, toptan satış yapan firmalardan toplu bir şekilde ürün satın alabilirler.

İlgili rehber: B2B nedir?

B2C (Şirketten Tüketiciye Satış): E-ticaretin en popüler iş modellerinden biri B2C’dir. İşletmeler kendi ürünlerini ya da tedarik ettikleri ürünleri, kendi e-ticaret siteleri üzerinden tüketiciye, yani son kullanıcıya satarlar.

İlgili rehber: B2C nedir?

C2C (Tüketiciden Tüketiciye Satış): İnternet üzerinde tüketicilerin kendi aralarında satış yapmaları da C2C olarak tanımlanan bir iş modelidir. İkinci el ürün satışının yapıldığı platformlar bu iş modeline örnek olarak gösterilebilir.

İlgili rehber: C2C nedir?

Dikey E-ticaret: Dikey e-ticaret, sadece belli bir kategoriye odaklanılarak ürün satışının yapılmasıdır. Burada niş bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapılır. Örneğin sadece erkek ayakkabı satışı yapan bir e-ticaret sitesi, niş bir hedef kitleye ulaşır ve ürün seçenekleri olarak da dikey bir pazarda yer alır.

İlgili rehber: Dikey e-ticaret nedir?

Yatay E-ticaret: Yatay e-ticarette ise amaç, geniş bir hedef kitlesine ulaşmaktır. Firma, birçok farklı kategoride geniş bir ürün yelpazesine sahip olabilir. Örneğin, tekstil ürünlerinden mutfak araç gereçlerine, bahçe ürünlerinden elektronik eşyalara kadar geniş bir ürün yelpazesi sunan bir firma, yatay e-ticaret modelini benimsemiş demektir.

İlgili rehber: Yatay e-ticaret nedir?

Dropshipping (Stoksuz E-ticaret): Bu iş modelinde bir e-ticaret sitesi farklı tedarikçilerle anlaşır ve onların ürünlerini site üzerinden satışa sunar. Fakat söz konusu ürünleri temin etmesine ve depolamasına gerek yoktur. Pazarlama çalışmalarını e-ticaret sitesi yürütür ve ürün sipariş edildiğinde, sipariş edilen ürünü müşteriye tedarikçi gönderir. Burada yapılan anlaşmalara göre tedarikçi firma, satışı yapan firmanın kargo paketiyle de gönderim yapabilir.

İlgili rehber: Dropshipping nedir?

E-ticarette Hangi
Ürünler Satılabilir?

E-ticarette satabileceğiniz en ideal ürünler, tanıdığınız, bildiğiniz ya da halihazırda mağazanız üzerinden satışa sunduğunuz ürünlerdir. Ürünlerin detaylarına hakim olduğunuz ve pazar hakkında tecrübeniz olduğu için kendi ürünleriniz varsa ilk olarak bunları satarak e-ticarete başlayabilirsiniz.

Hangi ürünleri satacağınız konusunda net bir fikir geliştiremiyorsanız, canli.ideasoft.com.tr üzerinden anlık satış verilerini takip ederek fikir edinebilirsiniz. Bununla birlikte “2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler” sayfası da sizin için bir rehber olabilir.

Satacağınız ürünleri seçerken sadece “çok satma” kriterine odaklanmamalısınız. Çok satan bir ürünün neden çok sattığını da analiz etmelisiniz. Örneğin pandemi gibi dönemler bazı ürünlerin çok satmasına neden olabilir fakat bu geçici bir yükseliştir. Uzun vadede çok satan ve gelecekte de çok satması beklenen ürünler arasından, yetkinlikleriniz dahilinde bazı ürünler seçerek online mağazanızı zenginleştirebilirsiniz.

İdeal ürünleri seçebilmek için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz:

  • Canlı IdeaSoft: Türkiye'de her an hangi ilde hangi ürünün satıldığını Canlı IdeaSoft üzerinden takip ederek satış hacmi yüksek ürünleri tercih edebilirsiniz.
  • Google Trends: Google Trends üzerinden belli zaman aralıklarında tüketicilerin hangi ürünleri araştırdıklarını kategoriler halinde arayarak trend değişimlerini görebilirsiniz.
  • Online Pazaryerlerindeki Çok Satan Ürünler ve Kategoriler: Online pazaryerlerinde en çok satan ürün ve ürün kategorilerini araştırabilir, farklı işletmelerin hangi ürünlere daha fazla yöneldiklerini analiz edebilirsiniz. Bunun yanı sıra alternatif ürün önerilerini ve ürünlerin satış rakamlarını da inceleyebilirsiniz.
  • Rakip Firmaların Web Siteleri: Sizinle aynı sektörde yer alan rakip firmaların web siteleri üzerinde hangi ürünlerin daha popüler olduğunu ve kullanıcıların hangi ürünlere ne tür yorumlar bıraktıklarını inceleyebilirsiniz.
  • Fiyat Karşılaştırma Siteleri: Fiyat karşılaştırma siteleri üzerinden pazarda talep gören ürünleri tespit edebileceğiniz gibi bu ürünlerin bir pazarının olup olmadığını ve ürünlerle ilgili nasıl bir fiyat politikası izlendiğini de görebilirsiniz.

İlgili rehber: İnternette en çok satılan ürünler

E-ticaret Sitesi Kurmak
için Gerekenler

Bir e ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmaya başlamak için en önemli gerekliliktir. Site kuruluşundan önce ve sonra sonuçlandırılması gereken bazı süreçler de vardır. Rehberin girişinde yer alan 10 adımın tümünü, eksiksiz ve kapsamlı bir şekilde yerine getirmelisiniz.

Geleneksel yöntemlerle ticaret yaparken, aynı zamanda e-ticarete de başlamak istiyorsanız, fiziksel mağazanız için dijital dönüşüm yapabilirsiniz. Hâlihazırda bir markanız ve işletmeniz olduğu için, e-ticarete başlamak için atmanız gereken adımların bazılarını önceden tamamladığınız anlamına gelir. Diğer adımları atmak adına IdeaSoft gibi profesyonel bir kurumdan destek alabilirsiniz.

E-ticaret için Gerekli Belgeler Nelerdir?

Dijitalleşme çağının en önemli aktörlerinden biri e-ticaret olsa da yasal prosedürler gereği dijital olmayan bazı belgeler ibraz etmeniz gerekmektedir. Eticaret sitesi kurmak için gerekenler ve internetten satış yapmak için gerekli olanları şirketi kurma aşamasında temin etmeniz istenmektedir. Kurabileceğiniz şirket türleri değişken olduğu için gerekli belgeler de farklılık göstermektedir.

E-ticaret Sitesi için Şirket Kurmak Gerekir mi?

Online satış yapmak, resmî olarak bir ticari faaliyettir. E-ticaret siteleri, yasal prosedürlerde, geleneksel ticarethanelere göre farklı bir şekilde değerlendirilir. E ticaret sitesi için şirket kurmak gerekir mi diye sorulduğunda evet, zorunludur diyebiliriz. E ticaret sitesi kurmak için gerekenler arasında şirket kurma zorunluluğu bulunmaktadır. Girişiminizi boyutuna ve sermayesine göre limited, anonim ya da şahıs şirketi kurabilirsiniz.

İnternet üzerinden satış yapmak için ihtiyacınız olan tacir ünvanını; vergi dairesi, noter veya ticaret odasına gitmeden sadece 10 dakikada alabilirsiniz.

Şirket kurulumu için 10.000+ firmanın tercihi olan iş ortağımız Mükellef aracılığıyla, şirket sahibi olmak için ihtiyaç duyabileceğiniz tüm hizmetlere erişebilirsiniz. IdeaSoft müşterilerine özel indirimli fiyatlar ile 10 dakikada kendi e-ticaret şirketinizi kurabilir, internetten satışa başlayabilirsiniz.

10 dakikada e-ticaret şirketi kurulumu

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur? Şahıs Şirketi Kurmak İçin Gerekli Belgeler Nedir?

Şahıs şirketi, girişimcilerin birey olarak kurabileceği bir şirket türüdür. Dolayısıyla e ticaret için şahıs şirketi kurmak, küçük yapıya sahip işletmeler için idealdir. Kurulma süreci diğer şirket türlerine göre daha kolaydır ve süreç daha hızlı ilerler. Ayrıca şahıs şirketi kurma maliyeti de limited şirketi gibi büyük ölçekli girişimlerden daha düşüktür.

Şahıs şirketi kurmak için gerekli belgeler şu şekildedir:

  • T.C. kimlik kartı fotokopisi
  • Yerleşim yeri (ikametgâh) belgesi (e-devletten alınabilir)
  • Noter onaylı imza sirküleri
  • Mali işlemler için muhasebeci ya da mali müşavire verilecek vekaletname (mali işlemleri vekalet vermeden kendiniz de yapabilirsiniz)
  • Şirket merkezi, ofis ya da iş yeri kira ise kira kontratı, mülk sahibi iseniz tapu fotokopisi

Detaylı bilgi: Şahıs şirketi nasıl kurulur?

Limited Şirket Nasıl Kurulur? Limited Şirket Gerekli Belgeler Nedir?

Limited şirket, ekonomik faaliyetler gerçekleştirebileceğiniz, gerçek veya tüzel kişi/kişiler tarafından kurulabilen bir şirket türüdür. Eticaret sitesi kurmak için şirket kurmak gerekir mi diye merak edenler limited şirketi kurabilirler. Bu şirket türünde birden fazla ortaklık olabilir ve şirket yapısı 50 kişiye kadar artırılabilir. Limited şirket kurmak için en az 10.000 TL sermaye gerekmektedir. Limited şirket kurma maliyetleri ortak, müdür sayısı, kira tutarı, sektör ve bulunduğunuz şehre göre değişiklik gösterebilir.

Limited şirket kurmak için gerekli belgeler şu şekildedir:

  • Dilekçe
  • Oda kayıt beyannamesi
  • Kuruluş bildirim formu
  • Noter tasdikli sözleşme
  • Yerleşim yeri (ikametgâh) belgesi
  • Kira kontratı ya da tapu fotokopisi
  • Yatırılmış sermayeyi gösteren dekont
  • Yabancı uyruklu ortak varsa noter onaylı pasaport sureti, vergi numarası ve ikamet tezkeresi

Detaylı bilgi: Limited şirketi nasıl kurulur?

Hazır
E-ticaret Paketleri

Hazır e-ticaret paketlerini kullanmak, bu alanda tecrübesi ve yetkinliği olmayan girişimciler için son derece ideal bir yöntemdir. Eğer bu dijital işlemler hakkında çok fazla bilginiz yoksa, sizin için önceden hazırlanmış olan e ticaret paketlerinden birini seçerek kolayca işe başlayabilirsiniz.

Seçeceğiniz e-ticaret paketi doğrultusunda hazır e-ticaret sitesi şablonlardan yararlanabilir, kendinize özel bir tasarım yaptırabilirsiniz. İhtiyacınızı karşılayabilecek paketi seçerek, hızlı bir şekilde kendi hazır e-ticaret sitenizin sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri

Hazır E-ticaret Paketlerini Kullanmak Ne Kadar Verimlidir?

Hazır e-ticaret paketlerinde, ihtiyaç duyabileceğiniz hemen her şey yer alır. Ayrıca bütçeniz doğrultusunda kapsamını genişletmeniz de mümkündür. Bir e-ticaret sitesinin temel ihtiyaçları, genellikle paketlerin tümünde yer alır. Bu nedenle hazır e-ticaret paketleri, oldukça verimli bir seçenektir. Ayrıca birbirinden farklı hizmetler tek bir kaynaktan alınacağı için optimizasyon konusunda da verimli ve avantajlıdır.

E-ticaret Altyapı Paketlerinin Avantajları Nelerdir?

E-ticaret altyapı paketlerinden birini almanız hâlinde, paket kapsamında pek çok avantaj elde edersiniz. E-ticaret siteleri çok fonksiyonlu olduğu için, normalde bir site kurmak istediğinizde birçok farklı kişi ve kurumdan hizmet almanız gerekir. Bu ekstra bir maliyet ve zaman kaybı yaratır. Paket almanız ise size hem zaman kazandırır hem de hiçbir teferruat size kalmaz.

E-ticaret altyapı paketlerinin avantajlarından bazıları şöyledir:

  • Birden fazla hizmeti tek seferde alacağınız için oldukça ekonomiktir.
  • Hazır şablonlar ya da özel tasarım hizmetini de kapsadığı için tasarım bilgisine ihtiyaç duymazsınız.
  • Herhangi bir kod ve yazılım bilmeden site yönetimi yapabilirsiniz.
  • E-ticaret siteniz çok kısa bir sürede yayına girer.
  • Pazaryeri, kargo ve sosyal medya entegrasyonları sayesinde tam kapsamlı bir hizmet sunabilirsiniz.
  • Ödeme altyapısı da bu paketlere dahildir ve ekstra maliyet doğmaz.
  • Paketlere dahil olan siteler güvenlik konusunda bir problem yaratmaz.
  • Teknik problemler hizmet sağlayıcı firma tarafından çözümlenir.
  • Basit bir kontrol paneli üzerinden site ve ürün yönetimi yapabilirsiniz.
  • Analiz ve raporlama araçlarından faydalanabilirsiniz.

E-ticaret Altyapı Paketi Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

E-ticaret altyapı paketi seçerken dikkatli olmalısınız. Öncelikle paketleri detaylı bir şekilde incelemelisiniz. Söz konusu paketin içeriği ihtiyacınızı tam anlamıyla karşılamalıdır. Aksi hâlde ekstra maliyetler ortaya çıkabilir. Her firma farklı bir hizmet sunar. Ayrıca bir firmanın sunduğu paketler de birbirlerinden farklıdır. Bu nedenle ilk olarak e-ticaret altyapı paketi hizmeti veren firmaları karşılaştırmalısınız. Ardından firma özelinde paketleri incelemelisiniz.

Hazır e-ticaret paketlerini karşılaştırırken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Referanslar: Birlikte çalışacağınız e-ticaret altyapı firmasını seçerken değerlendirmeniz gereken en önemli kriterlerden biri, halihazırda birlikte çalıştığı firmaların referanslarıdır. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin %55’inin altyapısını sağlayan IdeaSoft’un sektörel referanslar ve müşteri yorumlarını inceleyebilir, alacağınız hizmet konusunda bir fikir edinebilirsiniz.

    IdeaSoft sektörel referanslar

    IdeaSoft müşteri yorumları


  • Müşteri Hizmetleri ve Teknik Destek: E-ticaret sitenizle ilgili ortaya çıkabilecek olası problemleri, mümkün olan en kısa sürede çözüme kavuşturmak zorundasınız. Bunun için de hizmet sağlayıcısı ile sürekli iletişimde kalmanız gerekir. Altyapı paketini alacağınız firmanın kolay ulaşılabilir, 7/24 hizmet veren, hızlı dönüş yapan ve çözüm odaklı olan bir müşteri hizmetleri ekibine sahip olması önemlidir.

    IdeaSoft müşteri hizmetleri ve teknik destek özellikleri


  • Farklı Tasarım Seçenekleri: Altyapı firmalarının bazıları, birkaç kalıp üzerinden tasarım şablonları sunar. Bazılarında ise kullanabileceğiniz yüzlerce ücretsiz tema vardır. Ayrıca, önde gelen altyapı firmaları ile çalışarak markanıza özel tasarım hizmetine sahip olabilmeniz de mümkündür.

    IdeaSoft tema ve tasarım özellikleri

    IdeaKonsept özel tasarım hizmetleri


  • Ürün ve Envanter Yönetimi: E-ticaret siteniz sürekli aktif ve güncel bir şekilde hizmet vermelidir. Bu nedenle ürün ve envanter yönetimi kontrolünüz altında olmalıdır. Ayrıca kontrol panelinin kullanım kolaylığı sunması da ekstra bir avantaj sağlar. IdeaSoft'un tamamen yenilenen yönetim paneli sizin bu konuda en büyük yardımcınız olacaktır.

    IdeaSoft ürün ve tasarım yönetimi özellikleri


  • Fiyat Karşılaştırması: Önceliğinizi paket içeriklerine vermelisiniz fakat ödeyeceğiniz ücretin karşılığını tam olarak almanız da önemlidir. Bu noktada e-ticaret paketlerini karşılaştırmalısınız ve en cazip fiyatlarla en kapsamlı hizmetleri sunan bir firmayı tercih etmelisiniz. Ancak ucuz olduğu için bir e-ticaret paketini tercih etmeniz, gelecekte size başka şekillerde sıkıntılara neden olabilir.

    IdeaSoft e-ticaret paketleri ve fiyatları


  • SEO Uyumluluğu: Arama motorunda var olabilmenizi sağlayan en önemli unsur SEO’dur. E-ticaret sitenizin SEO uyumlu ve Google dostu olmasını istiyorsanız, bu konuda gelişmiş SEO özellikleri sunan bir firmayı tercih etmelisiniz.

    IdeaSoft gelişmiş SEO özellikleri


  • Farklı Ödeme Yöntemleri: Öncelikle satın alacağınız paketin içerisinde ödeme altyapısının olmasına dikkat etmelisiniz. Ardından bu ödeme yöntemlerinin çeşitliliğine bakmalısınız. Kredi kartı ve banka kartı, standart yöntemlerdir. Fakat bazı kullanıcı grupları kapıda ödeme, havale, EFT gibi yöntemlerle ödeme yapmak isteyebilir. Ya da birden fazla bankanın sanal POS altyapısını tek seferde kullanabileceğiniz alternatif ödeme yöntemlerini içeren bir paket her zaman daha kullanışlıdır.

    IdeaSoft ödeme sistemleri


  • Sosyal Medya Entegrasyonları: Sosyal medya, dijital dünyayı benimseyen insanlar için olmazsa olmaz durumdadır. Aynı şekilde e-ticaret için de olmazsa olmaz detaylardan biridir. Sitenizin sosyal medya ile entegre olması, farklı bir müşteri grubuna pazarlama ve satış yapabilmenize olanak tanır. Ayrıca reklam opsiyonlarınızı da artırır.

    IdeaSoft sosyal medya özellikleri


  • Kargo Yönetimi: Siparişlerin alıcılara hızlı ve sorunsuz bir şekilde ulaşmasını sağlamanız, e-ticaret sipariş yönetimi sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Altyapı paketi alacağınız firmanın kargo yönetim imkânlarının geniş olması, sizin hizmet kalitenizi artırır. Bununla birlikte anlaşmalı kargo firması sayısının yüksek olmasına da dikkat etmelisiniz.

    IdeaSoft sipariş yönetimi özellikleri

    IdeaSoft anlaşmalı kargo firmaları


  • E-posta ve Blog Yönetimi: Sitenizi açıp ürünlerinizi sergilemeniz tek başına yeterli olmayacağı için, dijital pazarlama süreçlerini aralıksız bir şekilde devam ettirmek durumundasınızdır. Bu süreçte e-posta pazarlamasının size çok faydası olur. Bununla birlikte bir blog yayınlamak, mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile aranızdaki iletişimi güçlendirir.

    IdeaSoft blog yönetimi

    IdeaSoft e-mail yönetimi


  • Raporlama Seçenekleri: Hem sitenizin hem de pazarlama çalışmalarınızın performansını izleyebilmenizi, gelecekte atacağınız adımları belirlemeniz için hayati önem taşır. Altyapı paketi dahilinde, detaylı raporlama ve analiz hizmeti alabilmeniz, markanızı sürekli geliştirebilecek ve büyütebilecek bir detaydır.

    IdeaSoft raporlama seçenekleri


  • Ek Ücretler ve Komisyonlar: Alacağınız altyapı paketinin dışında kalan bazı hizmetler olabilir. Bu hizmetlere ihtiyaç duymanız hâlinde haricen almanız gerekir. Paket dışı hizmet alma konusunda ne kadar ücret ödemeniz gerektiğini de önceden bilmelisiniz. Ayrıca bu hizmetlerden ekstra komisyon da talep edilebilir.

E-ticaret Sitesi Açmak için Bir Ajansla Çalışmak Gerekir mi?

Online satış yapmak, bir e-ticaret girişimcisi olarak sizin görevinizdir. Fakat işin mutfağında çalışmak için yeterli bilgi birikiminiz olmayabilir. Böyle bir durumda, ticaret konusunda ne kadar başarılı olursanız olun, e ticaret sitesi kurmak sizin için zor olabilir. Dolayısıyla e-ticaret sitesi kurulumu için bir ajansla çalışmak isteyebilirsiniz.

E-ticaret sitesi kurulumu için bir ajansla çalışmak yerine, kurulum ile birlikte çeşitli hizmetler de sunan bir firma tercih etmeniz daha faydalı olur. Çünkü kurulum hizmeti veren bir ajans, sonraki süreçlerde taleplerinize cevap veremez. IdeaSoft gibi tüm süreçleri yönetebilen bir firmayı tercih ettiğinizde, web sitesi kurma hizmetinin dışında tasarımdan SEO’ya, pazarlamadan entegrasyona kadar pek çok avantajdan faydalanabilirsiniz.

E-ticaret sitenizin ihtiyaçları hiçbir zaman bitmez. Bu nedenle IdeaSoft, ömür boyu çalışabileceğiniz bir çözüm ortağınız olacaktır. Sosyal medya, SEO, kargo ya da herhangi başka bir sürecinizin yönetimi konusunda dışarıdan destek almak istediğinizde de e-ticaret çözüm merkezi üzerinden anlaşmalı olduğumuz firmalar ile indirimli fiyatlar ile çalışabilirsiniz. IdeaSoft hizmetlerini deneyimlemek istiyorsanız, 15 günlük ücretsiz deneme sürümünüzü hemen başlatabilirsiniz.

Ücretsiz E-ticaret Sitesi Kurulur mu?

Bazı hizmet sağlayıcıları, ücretsiz e ticaret sitesi kurma hizmeti de sunarlar. Fakat ücretsiz e-ticaret sitelerinin özellikleri oldukça sınırlıdır. Tasarım konusunda bir özgürlüğünüz bulunmaz ve standart bir şablona sahip olursunuz. Domain, SSL sertifikası ödeme altyapısı, SEO çalışması, pazaryeri entegrasyonu gibi önemli hizmetlerin neredeyse hiçbirini alamazsınız. Üstelik satışa sunabileceğiniz ürün sayısının da bir sınırı vardır.

Ücretsiz e-ticaret sitesi ile küçük çaplı ve kısa vadeli organizasyonları yönetmek bile zordur. Bu tip siteleri işlevsel hâle getirmek için pek çok ek özellik ve hizmet satın almanız gerekir. Bunun yerine e ticaret sitesi satın almak, her yönden daha avantajlıdır. Ücretsiz e-ticaret sitesi kurmak yerine ücretsiz deneme sürümümüzden faydalanabilirsiniz. Böylece edindiğiniz deneyimler doğrultusunda ilgili hizmeti gönül rahatlığıyla satın alabilirsiniz.

Açık Kaynak Yazılımlarla E-ticaret Sitesi Kurmak Verimli midir?

Açık kaynaklı yazılımlar ile ekstra bir ücret ödemeden e ticaret sitesi kurmak mümkündür. Fakat açık kaynaklı yazılımlarla kendi e-ticaret sitenizi kurabilmeniz için daha önceden bu konu hakkında bir tecrübeniz olması gerekir. Çünkü bu yazılımlarda doğrudan iletişim kurabileceğiniz ve destek alabileceğiniz kimse bulunmaz.

Açık kaynak yazılımlar size belli bir temel kod bileşeni sunar ve kendi sitenizi bu temel kod bileşenlerinin üzerine kurarsınız. Sitenin işlevsel bir hâle gelmesi için tüm yazılımsal çalışmayı kendiniz yapmalısınız ya da bir yazılımcıdan destek almalısınız. Bu yazılımcının site tasarımı, güvenlik önlemleri ve online ödemeler konusunda tecrübesi olması oldukça önemlidir.

Açık kaynaklı yazılımlar ücretsiz olsa da sitenizi kurarken farklı özellikler ve yapacağınız işe özel çözümler için bazı ekstra yazılımlar satın almanız gerekebilir. Bu da zaman içerisinde ekstra maliyetlerin çıkmasına neden olur.

Açık kaynaklı yazılımların dezavantajlarından bazıları şu şekildedir:

  • Hemen her konuda ekstra maliyetler doğacaktır.
  • Altyapı ve teknik problemlerle sıklıkla karşılaşmanız olasıdır.
  • Karşılaştığınız teknik problemleri kendi imkânlarınızla çözmeniz gerekir.
  • Kargo anlaşmalarını yapmak sizin sorumluluğunuzda olur.
  • Banka ve sanal POS anlaşmalarını kendiniz yaparsınız.

Pazaryerlerinde
Satış Yapmak

Online pazaryeri, alıcılar ve satıcıların buluştuğu e-ticaret platformlarına verilen isimdir. Geleneksel ticaretteki “pazar” mantığını taşır ve online pazaryerinde alışveriş, ilgili platform üzerinde gerçekleşir. Fakat ürünü tedarik etmek ve alıcıya ulaştırmak, satıcının sorumluluğundadır. Satıcı online pazaryerinde bir mağaza açar ve yaptığı satışlar üzerinden komisyon öder.

İlgili rehber: Pazaryeri nedir?

Online Pazaryerlerinde Satış Yapmak Kârlı mı?

Online pazaryerlerinde bir mağaza açmanız, size ekstra bir satış kanalı yaratır. Buradaki mağazanız ile bu platformun kendi hedef kitlesine ulaşarak ürünlerinizi farklı bir müşteri grubuna satabilirsiniz. Ancak bir marka bilinirliği edinemediğiniz için sadık müşteri kitleleri oluşturmanız bir hayli zordur.

Bir pazaryerinde mağaza açmak için bir ücret ödemeniz gerekir. Ayrıca yaptığınız her satış için, pazaryeri sizden komisyon alır. Bu nedenle kâr ettiğiniz durumlarda bile geliriniz az olur. Dolayısıyla online pazaryeri, yüksek kâr elde etmek için tek başına yeterli olmayabilir. Fakat bir ek gelir alanı olarak kabul edilebilir.

E-ticaret yaparak yüksek kazanç elde edebilmeniz için kendinize ait bir e-ticaret sitesi açmanız en verimli yöntemdir. Online pazaryerleri, ancak kendi sitenize ek olarak satış yapmak için kullandığınızda kârlı olur.

Online Pazaryerlerinin Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?

Online pazaryerinde bir mağaza açma konusunda kararsızsanız, avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırarak karar verebilirsiniz. Bu avantajları ve dezavantajları değerlendirirken işletmenizin niteliklerini de göz önünde bulundurmalısınız.

Pazaryerlerinin avantajları:

  • Ek bir satış kanalınız olur.
  • Teknik konularla ilgilenmeden, sadece satışlara odaklanabilirsiniz.
  • Mağaza anlaşmasına göre istediğiniz kadar ürünü listeleyebilirsiniz.
  • Farklı hedef kitlelere ulaşabilirsiniz.
  • Rakip firmaların çalışmalarını daha iyi gözlemleyebilirsiniz.

Pazaryerlerinin dezavantajları:

  • Aylık ürün listeleme ve mağaza açma bedeli ödersiniz.
  • Rekabette öne çıkmakta zorluk çekebilirsiniz.
  • Komisyon kesintileri kârınızı azaltır.
  • Platform içinde öne çıkmak için ekstra reklam çalışmaları yapmanız gerekir.
  • Her bir platformun kendine has kuralları vardır ve bunlara uymanız gerekir.

Pazaryerlerinden Satışa Nasıl Başlanır?

Her pazaryeri, farklı bir prosedür uygulayabilir. Bu nedenle birden fazla pazaryerinde var olmak istiyorsanız, her biri için ayrıca araştırma yapmanız gerekir. Özellikle mağaza açma şartlarına, ücretlerine ve komisyon oranları dikkat etmelisiniz.

Pazaryeri rehberlerimizden gerekli bilgileri alarak dilediğiniz pazaryerinde satışa başlayabilirsiniz.

Trendyol mağaza açma rehberi

Hepsiburada mağaza açma rehberi

n11 mağaza açma rehberi

GittiGidiyor mağaza açma rehberi

Amazon Mağaza Açma Rehberi

Alibaba ve AliExpress mağaza açma rehberi

PttAVM mağaza açma rehberi

n11Pro mağaza açma rehberi

eBay mağaza açma rehberi

E-ticaret ve
Geleneksel Ticaretin Farkı

E-ticarette ürün ve hizmetler internet üzerinden pazarlanıp satılmaktadır. Verilen hizmete ait ödemeler de yine aynı şekilde dijital kanallar üzerinden sağlanmaktadır. Geleneksel ticaret ise, alışveriş için fiziksel olarak bir araya gelinmesini gerektirir.

Online satış müşterilerle anlaşmanın, ürünlerinizi pazarlamanın ve dijital kanallar üzerinden verilen siparişleri takip etmenin günümüz yöntemidir. Giriş maliyetlerinin düşük oluşu, daha geniş bir hedef kitleye erişim şansı ve 7/24 satış yapabilme şansı, e-ticaretin ilk anda akla gelen avantajlarıdır. E-ticaret ile fiziksel mağazanızda oturup müşteri beklemek yerine, sunduğunuz ürün, hizmet ve müşteri deneyimini geliştirmeye vakit ayırabilirsiniz. Fiziki bir mağazaya sahip olan işletmeler, e-ticarete başlayarak mağazalarına olan ilgiyi ve müşteri sayılarını artırabilirler.

Online Mağaza ile Fiziki Mağaza Arasındaki Farklar Nelerdir?

Online mağaza ile fiziki mağaza arasında, isimlerinden de anlaşılabileceği üzere ciddi farklar vardır. Fakat yine de birbirlerine bağlı olabilirler. Örneğin fiziksel işletmenizi dijital dönüşüm ile e-ticarete taşıdıysanız, online mağazanızdan gelen siparişleri, fiziksel mağazanızdan gönderirsiniz.

Online mağaza ile fiziki mağaza arasındaki farklar:

İnternetten Satış Siteleri

  • 7 / 24 açıktır.
  • Hafta sonu ve resmî tatillerde açıktır.
  • Müşteriler ürünlerin fotoğrafını, açıklamalarını ve yorumlarını görebilir.
  • Ürün ile ilgili bilgiler, ürün açıklaması kısmında yazılı bir şekilde yer alır.
  • Ürünü kullanan müşteriler yorum yapabilir.
  • Ödeme için kredi & banka kartı, havale/EFT, kapıda ödeme gibi yöntemler vardır.
  • Ürünün alıcıya kargo ile teslim edilmesi birkaç gün sürebilir.
  • Filtreleme özellikleri sayesinde aranılan nitelikteki ürün kısa sürede bulunur.
  • İnternet kullanan herkese online satış yapılabilir.
  • Fiziksel bir mekan kiralamanıza gerek kalmaz.

Fiziki Mağaza

  • Mesai saatleri vardır.
  • Hafta sonu ve resmî tatillerde kapalı olabilir.
  • Müşteriler fiziksel olarak ürünü görür ve gerekiyorsa dokunabilir, deneyebilir.
  • Ürün ile ilgili bilgiler, mağaza personeli tarafından müşteriye aktarılır.
  • Ürünle alakalı müşteri yorumları bulunmaz.
  • Ödeme almak için kredi & banka kartı ile nakit ödeme yöntemleri kullanılabilir.
  • Ürün tüketici tarafından, doğrudan mağazadan, aynı anda alınır.
  • Aranılan ürünü bulmak için mağaza personelinden destek almak gerekebilir.
  • Sadece mağazaya gelenlere satış yapılabilir.
  • Kira için yüklü bir ödeme yapmanız gerekebilir.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

Sanal POS ve
Online Ödeme Sistemleri

E-ticarette online satış yapmak için online ödeme almak gerekir. Farklı yöntemlerle de ödeme kabul edilebilir fakat e-ticareti cazip kılan en önemli özelliklerden biri, online ödeme sistemleridir. Bu sistemler sayesinde müşterileriniz, nakit para kullanmadan, dijital bir şekilde ödeme yapar.

Sanal POS adı verilen teknoloji ise fiziksel mağazalarda ve iş yerlerinde kullanılan, kredi ve banka kartları ile ödeme kabul etmeyi sağlayan POS cihazının dijital ortama entegre edilmiş hâlidir.

İlgili rehber: Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?

E-ticarette Ödeme Yöntemleri Nelerdir?

E-ticaret sitenize entegre edebileceğiniz birçok ödeme yöntemi vardır. Bunlardan birini, birkaç tanesini ya da hepsini kullanabilirsiniz.

  • Kredi Kartı: Tüketiciler, ödeme adımındaki forma kart ile ilgili bilgileri girerek kredi kartı limitleri dahilinde ödeme yaparlar. Ayrıca taksit seçeneğinin kullanılabildiği yöntemdir.

    İlgili rehber: Kredi kartı nedir?


  • Banka Kartı: Banka kartının bağlı bulunduğu hesapta para olması hâlinde, yine ödeme adımında ekrana girilecek bilgiler ile ödeme tamamlanır.

    İlgili rehber: Banka kartı nedir?


  • Havale & EFT: İnternet bankacılığı ve cep şube gibi yöntemler ile alıcının, satıcı firmanın hesap numarasına para göndermesi şeklinde gerçekleşen ödeme.

    İlgili rehber: Havale & EFT nedir?


  • Mobil Ödeme: GSM operatörü aracılığıyla satıcıya yapılan bu ödeme, ilgili telefon hattının bir sonraki faturasına yansıtılarak tüketiciden tahsil edilir.

    İlgili rehber: Mobil ödeme nedir?


  • Kapıda Ödeme: Tüketici ödemeyi, satın aldığı ürünün teslimatı sırasında, ürünü getiren kargo personeline yapar. Genellikle nakit ödeme yapmak için tercih edilen bir yöntemdir.

    İlgili rehber: Kapıda ödeme nedir?


  • Mail Order: Online ödeme altyapısının bulunmadığı sistemlerde, kart bilgilerinin bir forma doldurularak ücretin tahsil edilmesi yöntemidir.

    İlgili rehber: Mail order nedir?


  • Alternatif Ödeme Yöntemleri: E-ticaret siteleri ön ödemeli dijital cüzdanlar, tek kullanımlık sanal kartlar ya da kripto paralar gibi alternatif ödeme yöntemleri ile de ödeme kabul edebilir.

    İlgili rehber: Bitcoin nedir?

Ödeme Sistemi Sağlayıcıları Nedir ve Avantajları Nelerdir?

Online ödeme sistemi sağlayıcıları, internet üzerindeki ödeme yöntemlerini bir paket halinde işletmelere sunarlar. Sanal POS ihtiyaçları için bankalarla anlaşma sürecini aradan çıkaran ödeme sistemi sağlayıcıları, sanal POS sürecini kısaltarak e-ticaret sitelerinin hızlı bir şekilde satış yapmaya başlamasını sağlarlar.

Her firma, farklı bir hizmet modeli benimsemektedir. Bazı firmalar aylık sabit bir ücret talep ederken bazıları, online ödeme alınarak yapılan her satıştan komisyon alır.

Online ödeme sistemi sağlayıcılarının avantajları şöyledir:

  • Birden fazla banka ile çalışabilirsiniz.
  • Bankaların sanal POS’larına hızlıca ulaşabilir ve banka görüşmeleriyle ilgilenmek zorunda kalmazsınız.
  • Ödeme işlemleri bu sağlayıcıların sistemleri üzerinden gerçekleştiği için, e-ticaret sitenizde güvenli bir şekilde ödemeler alabilirsiniz.
  • Altyapı ve teknik konularla ilgilenmek zorunda kalmazsınız.
  • Tüm ödeme sistemlerini sitenize kolay bir şekilde entegre edebilirsiniz.

IdeaSoft ile kullanabileceğiniz online ödeme sistemleri

Sanal POS Nasıl Kurulur?

E-ticaret sitenize sanal POS kurabilmek için, bu hizmeti almak istediğiniz bankalara başvuru yapmanız gerekir. Birtakım evrak ibrazı ve çeşitli prosedürlerin tamamlanmasının ardından bankanın göndereceği bilgiler, sitenin sanal POS modülüne eklenir.

IdeaSoft ile e-ticaret sitenizi kurarsanız, iyzico ile birlikte geliştirdiğimiz “Anında sanal POS” özellliği sayesinde dakikalar içerisinde sanal POS’unuzu kurabilir, çok sayıda banka üzerinden hemen ödeme almaya başlayabilirsiniz.

Sanal POS nasıl kurulur?

iyzico Anında Sanal POS

E-ticarette Kargo,
Depo ve Stok Yönetimi

E-ticaretin en önemli dinamikleri kargo, depo ve stoktur. Bu süreçlerin doğru ve etkin bir şekilde yönetilmesi, e-ticaret sitesi için hayati önem taşır. İşletmenizin ölçeğine göre yeterli donanıma sahip bir deponuzun olması, stoklarınızın güncelliği ve kargo lojistiği, hizmet kalitenizi doğrudan etkiler.

Kargo Yönetimi

Siparişlerin zamanında, doğru müşterilere ulaşabilmesi için kargo yönetimi yapmanız gerekir. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla yaptığınız anlaşmalar, daha uygun ücretlerle gönderim yapmanıza yardımcı olur.

Kargo yönetiminizi e-ticaret sitenize entegre etmeniz kontrol paneliniz üzerinden siparişlerin takibini yapmanızı sağlarken, kullanıcıların da kargo takip bilgilerine site üzerinden ulaşmasını kolaylaştırır.

İlgili rehber: Kargo yönetimi ile alakalı bilmeniz gerekenler

Kargo Entegrasyonu E-ticareti Nasıl Kolaylaştırır?

E-ticarette kargo entegrasyonu sayesinde sürecin otomasyonu sağlanır. E-ticaret sitenize gelen siparişi onayladığız anda kargo firmanız sipariş detayları ve kargo büyüklüğü hakkında bilgilendirilir. Ayrıca kargo barkodu sistem tarafından otomatik olarak oluşturulur. Size sadece kargo barkodunu yazdırmak ve kapınıza kadar gelen kargocuya müşterinizin siparişini vermek kalır.

IdeaSoft kargo entegrasyonları

Depo Yönetimi

İnternetten satış yaparken, ürünlerinizi bir depoda tutmanız gerekir. Bu noktada depo yönetimini verimli bir şekilde yapmalısınız. Ürünlerinizi stoklayacağınız deponun masraflarını hesaplamalı ve stoklarınıza göre bir depo tercih etmelisiniz. Bunun yanı sıra depodaki raf düzeni, ürünleri doğru bir şekilde stoklama, siparişlerin paketlenme süreci gibi birçok detayı da göz önünde bulundurmayı ihmal etmemelisiniz.

İlgili rehber: E-ticaret depo yönetimi nasıl yapılır?

Stok Yönetimi

Stok yönetimini kusursuz bir şekilde yapmalısınız. Çünkü bu yönetimdeki küçük aksaklıklar, büyük sorunlar yaratabilir. E-ticaret siteniz üzerinde mevcut görünen ancak stoğu tükenen ürünlerin siparişinin verilmesi hem müşterilerinizi hem de sizi zor durumda bırakacaktır. Ayrıca stoğu bulunmayan ürünlerin satışta olması, müşterilerinizin güven sorunu yaşamasına neden olacaktır. Tedarikçiler ile sürekli iletişimde kalmalı, ürün stoklarını belli aralıklarla kontrol etmeli ve çok satan ürünlerinizin sürekli stokta olduğundan emin olmalısınız.

İlgili rehber: E-ticarette stok yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler

E-ticaret Sitesi
Pazarlama Yöntemleri

İnternetten satış yapmak ve kazanç sağlamak için, pazarlama stratejilerinizi de iyi oluşturmalısınız. İnternet ortamının getirdiği imkânlar doğrultusunda tercih edebileceğiniz çok sayıda verimli pazarlama stratejisi bulunmaktadır. Yaygın kullanılan e ticaret pazarlama stratejileri ise aşağıdaki gibidir.

  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): E-ticaret ile ayrılmaz bir bütün olan SEO, sitenin arama motoru kurallarına uygun hâle getirilmesini sağlar. Organik bir çalışmadır ve doğru uygulandığında, ilgili e-ticaret sitesi, arama sonuçlarında üst sıralarda yer alır.

    İlgili rehber: E-ticaret sitesi SEO’su nasıl yapılır?


  • İçerik Pazarlaması: İçerik pazarlamasının mantığı ürün değil, güven pazarlamaktır. Yazılı ve video şeklindeki içerikler ile kullanıcılara, hizmet verilen sektör ve ürünler ile ilgili bilgiler verilebilir. Bu yöntem müşterileriniz ile aranızdaki iletişimi güçlendirir ve sadık bir müşteri portföyü yaratmanıza yardımcı olur.

    İlgili rehber: İçerik pazarlaması trendleri


  • E-posta: Mevcut müşterileri yeniden alışverişe yönlendirmek ve potansiyel müşterileri gerçek müşteriye dönüştürmek için en etkili yöntemlerden biri e-posta pazarlamasıdır. Kişiselleştirilerek uygulanan bu strateji ile spesifik özellikler doğrultusunda sınıflandırılan her bir müşteri grubuna, ilgilenebilecekleri teklifler sunulabilir.

    İlgili rehber: İlgili rehber: E-posta pazarlaması trendleri


  • Sosyal Medya: Sosyal medyanın gücü, pazarlama stratejisine dönüştürüldüğünde de son derece etkili olmaktadır. Sosyal medya hesaplarınızda ürünlerinizi paylaşmanız, bilinirliğin artmasına yardımcı olur. Ayrıca sosyal medya platformlarının sunduğu reklam araçları; yaşa, cinsiyete ve lokasyona göre reklam gösterme imkânı sağlar.

    İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?


  • Reklam Platformları: Reklam, en güçlü pazarlama aracıdır. Başta Google Ads olmak üzere birçok arama motoru, çeşitli reklam yöntemleri sunar. Arama motoru, remarketing, PPC, video ve görsel gibi çok sayıda reklam yöntemini kullanarak hem internette görünür olabilir hem de satışlarınızı artırabilirsiniz.

    İlgili rehber: Google Ads nedir? Nasıl kullanılır?


  • Satış Ortaklığı: Affiliate marketing yöntemi ya da influencerlar aracılığı ile satış ortaklıkları kurarak bir pazarlama stratejisi oluşturabilirsiniz. Bu yöntemde ürünler, doğrudan kullanıcılar tarafından pazarlanır ya da önerilir. Dolayısıyla tüketicilerin bu ürünlere güvenmesi daha kolaydır.

    İlgili rehber: Affiliate marketing nedir?


  • IdeaSoft Pazarlama Araçları: IdeaSoft, e-ticaret sitenizin tanıtımını yapabileceğiniz onlarca pazarlama aracını e-ticaret paketlerinin içinde sunar. Bu araçlar sayesinde daha yüksek performanslı reklamlara sahip olabilir, ayrıcalıklarından yararlanabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. Kombin, abonelik, sipariş senaryosu gibi modüllerle pazarlama stratejinize varyasyon katabilirsiniz. Sepet ve sipariş hatırlatma gibi yöntemler ise satın almadan çıkışları minimuma indirir.

    İlgili rehber: IdeaSoft pazarlama araçları


  • OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu: Pazarlama stratejilerinin temel yapı taşı olan reklamları bir adım ileriye taşıyabilen OtoPilot; Google Ads hesabınızı otomatik olarak kurar, ürünlerinizi Merchant Center’a aktarır, sizin için kampanyalar oluşturur ve alışveriş reklamlarınızı optimize ederek yayına alır. Reklamlarınızın performansını da raporladığı için bir sonraki stratejinizi daha verimli bir şekilde planlamanızı sağlar.

    İlgili rehber: IdeaSoft OtoPilot

E-ticaret ve
İnternet Hukuku

E-ticaret sitesi kurmak ve bu site üzerinden online satış yapmak, bazı yasal süreçlere bağlı kalmak suretiyle mümkündür. E ticaret hukukunda yer alan hak ve sorumlulukları bilmeniz, hukuksal bir sorun yaşamamanız için önemlidir. İlgili şartlar kapsamında tarafınıza düşen yükümlülükleri eksiksiz bir şekilde yerine getirmelisiniz.

ETBİS Nedir, Neden Üye Olmanız Gerekir?

Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS), yasal bir tebliğ doğrultusunda yürürlüğe giren bir uygulamadır. E-ticaret sitelerini ve bu sitelerdeki işlemleri kayıt altına alarak tüketicilere güvenli bir alışveriş ortamı sağlamayı amaçlamaktadır. Tebliğe göre tüm e-ticaret sitelerinin ETBİS’e üye olması zorunludur. Bu nedenle, e-ticaret yapmak istiyorsanız bu sisteme üye olmanız gerekir.

İlgili rehber: ETBİS nedir? Nasıl kayıt olunur?

KVKK Nedir? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK), herhangi bir sebepten dolayı toplanan kişisel verilerin, yetkisi olmayan kötü niyetli kişi ve kurumların eline geçmesini, ifşa edilmesini, amaç dışı kullanılmasını ve kişisel hakların ihlal edilmesini önlemeyi amaçlamaktadır. E-ticaret sitelerinde kullanıcıların kişisel verileri üyelik, sipariş, ödeme ve teslimat gibi süreçler için toplanmak durumundadır. Bu nedenle ilgili kanun doğrultusunda e-ticaret sitelerinin de yükümlülükleri vardır.

İlgili rehber: KVKK rehberi

E-ticaret Sitesinde SSL Sertifikası Kullanmak Zorunlu mudur?

SSL sertifikası, bir şifreleme protokolünü temsil eder. Bu protokol kullanıcının bilgisayarı ile sizin sunucunuz arasında transfer edilen verileri şifreleyerek üçüncü kişi ve kurumların bu verilere erişmesinin engeller. Böylelikle siteniz güvenli bir hâle gelir.

E-ticaret sitesi olarak hizmet verebilmeniz için ETBİS’e üye olmanız, ödeme kabul edebilmeniz için de sanal POS kurulumu yapmanız gerekmektedir. Bu her iki işlem için de SSL sertifikası talep edilir. Dolayısıyla e-ticaret sitesinde SSL kullanmak zorunludur.

İlgili rehber: SSL nedir?

SSL sertifikası kullanmanın avantajları nelerdir?

SSL kurulumu yaptığınızda sitenizi HTTPS protokolüne geçirerek, tüm sitenizde güvenli veri transferini sağlayabilirsiniz. Hem sizin hem de müşterilerinizin verileri güvende olur. Güvenilir bir e-ticaret sitesi olduğunuzu gösterecek olan Güven Damgası için size avantaj sağlar. Kullanıcılarını daha güvenli sitelere yönlendiren Google, SSL sertifikası alarak HTTPS protokolüne geçen siteleri arama motorunda üst sıralara taşır. Bu da sitenizin daha fazla organik trafik alması anlamına gelir.

E-ticaret için
Neden IdeaSoft?

IdeaSoft olarak 2005 yılından bu yana, Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısı unvanını taşımaktayız. Sektör tecrübemizi; doğru bilgi, değişim, işbirliği ve güven ile bir bütün hâline getirerek Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin %55’ine altyapı hizmeti sağlamaktayız.

12.000+ E-ticaret Sitesinin Referansı

Müşteri odaklı çalışmamız ve profesyonel e-ticaret çözümleri üretmemiz sayesinde 12.000’den fazla mutlu müşteriye sahibiz. Çözümlerimiz ve her geçen gün biraz daha gelişen altyapı sistemlerimiz ile müşterilerimizin kazançlarını artıran bir faktör olarak rol oynamaktayız.

IdeaSoft referansları

IdeaSoft’a Özel Ayrıcalıklar

IdeaSoft’u tercih etmeniz hâlinde, sadece bizim sunabildiğimiz pek çok ayrıcalıktan faydalanma imkânına sahip olursunuz. Akıllı e-ticaret paketlerimiz dahilinde, Türkiye’de ilk olan rakip SEO analizi ve SEO analiz modülü gibi hizmetlerden faydalanabilirsiniz. Sadece IdeaSoft’a özel anında sanal POS, abonelik modülü, indirimli kargo anlaşmaları gibi hizmetler de akıllı e-ticaret paketleri ile hizmetinizde olur. Ayrıca otomatik olarak Google reklamlarınızı kurabilir, e-ticaret şirketinizi sadece 10 dakika içinde kurabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret yazılım özellikleri

Anahtar Teslim E-ticaret Sitesi

Muhasebe, ödeme, pazaryeri gibi entegrasyonlar ile tam donanımlı, anahtar teslim e-ticaret sitenizi IdeaSoft’tan alabilirsiniz. Ulusal ve uluslararası pazarlarda sektör öncüsü olarak yer alan onlarca markanın tercihi olan IdeaSoft’u tercih etmek, sizin de markanıza değer katar ve büyümenize katkı sağlar.

IdeaSoft e-ticaret paketleri

7/24 Teknik Destek

E-ticaret sürecinize destek olmak için 180+ kişilik ekibimizle yanınızdayız. Bilgiye ve desteğe ihtiyaç duyduğunuz anda 7/24 destek hattımızı arayabilir, yardım panelinden hızlıca destek talebi oluşturabilirsiniz.

IdeaSoft müşteri hizmetleri özellikleri

Tek Tıkla Reklam Yayınlama İmkanı

OtoPilot ürünümüz sayesinde reklam ajansına ya da teknik bilgiye ihtiyaç duymadan tek tık ile Google Ads reklamlarınızı yayına alabilir, yüksek satış rakamları yakalayabilirsiniz.

IdeaSoft OtoPilot

Türkiye'de Üretin, Tüm Dünyaya Satın

Yerli işletmelerin yurt dışına açılmalarını sağlayan IdeaExport, e-ihracatı ulaşılabilir bir hale getiriyor. IdeaExport ile sitenizi birden fazla dile çevirebilir, dilediğiniz ülkeye satış yapmaya başlayabilirsiniz.

IdeaExport e-ihracat modülü

E-ticaret Uygulama Mağazası

E-ticaret sitenize yeni özellikler eklemek için IdeaSoft App Store'da bulunan onlarca uygulamadan dilediğinizi hızlıca kullanmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft App Store

15 Gün Ücretsiz Deneme Hakkı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza en uygun olanı seçebilir, 24 saat içinde yayına hazır bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Ayrıca 15 günlük demo talebinde bulunabilir, satın almadan önce hizmetimizi ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

IdeaSoft ücretsiz demo talebi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin