İnternette En Çok Satılan Ürünler

Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 07.02.2024
İnternette En Çok Satılan Ürünler

E-ticaret sektörü gelişti, büyüdü ve dünya genelinde alışveriş alışkanlıklarını önemli ölçüde değiştirdi. Bu durumun temelini oluşturan unsur internette her şeyin satılmasından ziyade talebin çok olduğu ürünlerin satılmasıdır. Aynı zamanda internette en çok satılan ürünler de aynı doğrultu üzerinden ortaya çıkmaktadır.

Kullanıcıların talepleri üzerine şekillenen e-ticaret siteleri, rağbet gören ürünleri öne çıkararak satış rakamlarını yukarıya taşımaktadır. Fakat sadece tek segment üzerinden ilerlemek de doğru olmayacaktır. Bu nedenle e-ticarette satılabilecek ürünleri incelemek ve bu ürünlerle birlikte, ilişkili ürün gruplarını da satışa sunabilmek gerekir. Peki bu çok satan ürünler hangileridir?

Hemen Başlayın!

E-ticareti tüm detaylarıyla anlattığımız rehberlerimizi inceleyebilir, dilerseniz IdeaSoft altyapısını ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

image

E-Ticarette En Çok Satılan Ürün Kategorileri

E-ticaret girişimcilerinin gözü her zaman satış rakamlarında olmalıdır. İnternetten satışa hem yeni başlayacak olanlar hem de trendlerden düşmek istemeyenler için en önemli önerilerden biri budur. Aynı zamanda İnternette en çok satılan ürünler, bir e-ticaret sitesinin ürün yelpazesini oluşturmada önemli rol oynar. Daha geniş bir ürün yelpazesi, daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak demektir.

En Çok Satılan Ürünler Listesi

  • Teknolojik Ürünler
  • Akıllı Saatler
  • Robot Süpürgeler
  • VR Aksesuarları
  • Blender
  • Bluetooth Kulaklık
  • Akıllı Telefonlar
  • Bluetooth Hoparlör
  • Telefon Aksesuarları
  • Telefon Tripodları
  • Araç Telefon Tutucuları
  • Telefon Lensleri
  • Cerrahi Maske ve Dezenfektanlar
  • Evcil Hayvan Ürünleri
  • Evcil Hayvan Mamaları
  • Kedi/Köpek Yatakları
  • Evcil Hayvan Kıyafetleri
  • Mobilya ve Dekorasyon
  • Spor Kıyafet ve Ekipmanları
  • Yoga Matları
  • Hediyelik Eşyalar
  • Kıyafet ve Tekstil Ürünleri
  • Hamile Giyim
  • Eşofman Takımları
  • Ev Giyim
  • İç Giyim
  • Ofis Ürünleri
  • Ofis Sandalyesi
  • Bel Yastığı
  • Çalışma Masası
  • Cilt Bakım Ürünleri
  • Vitamin ve Sağlık Ürünleri
  • Bebek Ürünleri
  • Hırdavat Malzemeleri
  • Hobi Ürünleri
  • Kişisel Bakım Malzemeleri

Teknolojik Ürünler

Teknolojik ürünler, kanal ya da zaman fark etmeksizin en çok satılan grubun içinde kendine yer bulabilecek durumdadır. Dijital çağda bu kategorideki ürünlerin çok satacağını öngörmek çok da zor değildir. Fakat çok geniş kapsamı olan bir kategori olduğu için detaya inmekte fayda vardır. Teknoloji sürekli yenilendiğini için bu gruptaki çok satan ürünlerin her an değişebilme potansiyeli vardır. Aynı zamanda “Yeni sürüm” ürünlere talep daha fazladır. Dolayısıyla güncel olarak takip edilmesi gereken bir gruptur.

Akıllı Saatler

İnternette en çok satılan ürünler arasında en üst sıralarda akıllı saatler yer almaktadır. Ama yaygınlaşması biraz zaman alsa da günümüzde akıllı teknolojiler daha kullanıcı dostu bir noktaya ulaşmış durumda. Aynı zamanda akıllı saatler, bir akıllı telefonun sahip olduğu en temel özellikleri içerisinde barındırabildiği için özel olarak ilgi görür. Mesajlaşma, bildirimleri takip etme, sesli görüşme yapabilme, multimedya fonksiyonlarını kullanabilme gibi özellikler, akıllı saatlerin yaygınlaşmasında etkili olan detaylardır.

Robot Süpürgeler

İnternette en çok satılan elektronik ürünlerden birinin bir süpürge olması kulağa tuhaf gelmektedir. Ama bu bir robot süpürge olduğu için hiç kimse tarafından yadırganmaz. Aynı zamanda haritalama özelliği ile evdeki eşyaların yerini bile öğrenebilen bu akıllı robot süpürgelerin daha çok uzun süre çok satan ürünler arasında olacağını söylemek mümkün. Çünkü robot süpürge, gelişimi devam eden ve fonksiyonları her yeni modelde biraz daha efektif olan bir üründür.

VR Aksesuarları

VR aksesuarları da çok satılan ürünler listesinde uzun süre kalmaktadır. Oldukça kullanışlı aksesuarlardan oluşan bu ürün grubu, özellikle bilgisayar ve konsol oyunları için sıklıkla tercih edilir. Aynı zamanda en yaygın aksesuar VR gözlüktür ama bu grup sadece gözlükten ibaret değildir. Örneğin bir oyunun tamamen içine entegre olabilmek için gözlük ile birlikte yürüme platformu, kamera, hareket ve hedef kontrol cihazlarına da ihtiyaç duyulur.

Teknolojik Ürünler II

Blender

Blender, mutfaklara girdiği ilk günlerden itibaren, kendine bu listede sağlam bir yer edinmiştir. Farklı gıda malzemelerini hem karıştırıp hem öğütüyor olması, mutfakta önemli bir avantaj yaratır. Aynı zamanda az sayıda fonksiyonu olsa da mutfak robotu olarak da kabul edilmektedir. Ayrıca blender çoğunlukla meyveleri içecek hâline getirme, pasta/kek karışımı yapma ve yemek hazırlama süreçlerinde kullanılır. Aynı zamanda hemen her evde olan nadir elektronik aletlerinden biridir.

Bluetooth Kulaklık

Kablosuz teknolojiler her zaman dikkat çekici olmuştur. Aynı zamanda aktif olarak kullanılan en eski kablosuz teknolojilerden biri ise Bluetooth’tur. Ayrıca bu teknolojiye sahip ürünler, çoğu zaman diğer ürünlere göre bir adım daha önde olur. Bluetooth kulaklıkların günümüzde eriştiği nokta ise kullanıcılar için verimli bir deneyim sunmaktadır. Ayrıca kablolu kulaklık kullanımının önemli ölçüde azalması, Bluetooth kulaklıkların internette en çok satılan ürünler arasında yer almasından kaynaklıdır.

Akıllı Telefonlar

Akıllı telefonlar, teknolojik ürünler grubunun en “yorumsuz” üyesidir. Sadece internette en çok satılan ürünler arasında değil, herhangi bir fiziksel teknoloji mağazasında da en çok satılan ürünler arasında akıllı telefonlar vardır. Teknoloji ve iletişim anlamında ihtiyaç duyulan hemen her şeyi karşılayabilen akıllı telefonların bu listede olmaması, hiçbir şekilde beklentiler dahilinde değildir. Dolayısıyla teknolojik ürünler satan bir e-ticaret sitesi, akıllı telefonlar olmadan düşünülemez.

Bluetooth Hoparlör

Bluetooth hoparlörlerin temelinde aslında hiç de yeni olmayan teknolojiler vardır. Fakat en çok satılan ürünler arasına son yıllarda girmeye başlamıştır. Dolayısıyla bunun en önemli sebeplerinden biri, portatif ve minimal tasarımlarda üretilebiliyor olmasıdır. Cebe sığacak kadar küçük bir aletin geniş ve açık bir alanda bile etkili yükseklikte ses çıkarması, son derece verimli bir performans olarak değerlendirilmektedir. Dolayısıyla çok satanlarda olması normaldir.

Teknolojik Ürünler III

Telefon Aksesuarları

Akıllı telefonların hayatın ayrılmaz bir parçası hâline gelmesi, çok sayıda aksesuarı da insan hayatına soktu. Sadece akıllı telefonlara özel olarak geliştirilen bu aksesuarlar, pek çok konuda kullanım kolaylığı sunar.

Telefon Tripodları

Telefonlar ile video, film ya da dizi izlemek, en az bilgisayardan izlemek kadar yaygın bir yöntem. Bu süreçte telefonu uzun süre elde tutmak mümkün olmaz ve sabitlemek de pek kolay değildir. Dolayısıyla telefon tripodları, akıllı telefonların uygun bir pozisyonda sabitlenmesine olanak tanır. Aynı zamanda bu aksesuar, fotoğraf ve video çekimlerinde de mükemmel sonuçlar alınmasına yardımcı olur.

Araç Telefon Tutucuları

Araç sürerken telefon kullanmak son derece tehlikelidir ve bu nedenle de yasaktır. Fakat iletişime her zaman ihtiyaç duyulur. Hem araçların hem de telefonların bazı özellikleri, trafikte iletişimin devam ettirilebilmesi üzerine geliştirilmiştir. Araç telefon tutucuları da dikkat dağıtmadan ve telefonu ele almadan kullanmak için önemli bir kolaylık sağlar. Aynı zamanda en yaygın kullanım amaçlarından biri ise telefonu navigasyon olarak kullanmaktır.

Telefon Lensleri

Telefonlar kamera konusunda bambaşka bir yere evrildi. Öyle ki artık çok profesyonel fotoğraflar ve videolar da telefonlar ile çekilmektedir. Ayrıca dahili kamera ve lens özellikleri üst düzey olmasına rağmen işi daha profesyonel boyuta taşımak isteyenler, telefon lenslerini tercih eder. Bu aksesuar, telefon kamerasının daha etkili ve kaliteli kullanılmasını sağlar.

Cerrahi Maske ve Dezenfektanlar

İnternette karantinada en çok satılan ürünler arasında cerrahi maske ve dezenfektanların var olması elbette hiç şaşırtıcı değildir. 2020 yılının başından itibaren dünyayı etkisi altına almış olan bir pandemi mevcut ve hastalıktan korunma konusunda en çok ihtiyaç duyulan ürünler, maske ve dezenfektanlardır. Öyle ki salgın başladıktan sonra hizmet vermeye başlayan bazı e-ticaret siteleri, bu ürünler özelinde ayakta durmayı başarmışlardır. Ayrıca salgın bitse bile bu ürünlerin çok satanlar listesinden kolayca inmeyeceği düşünülmektedir.

Evcil Hayvan Ürünleri

Evcil hayvanların insan hayatındaki önemi son derece büyüktür. Ayrıca beslenme ve sağlık gibi ciddi detayların yanında evcil hayvanların “mutluluğu” da oldukça önemlidir. Bu detaydan ve evcil hayvan ürünlerinin yükselen fiyatlarından dolayı, bu ürün grubuna ihtiyaç duyan tüketicilerin internet alışverişine yönelme oranları artmıştır.

Evcil Hayvan Mamaları

Evcil hayvan mamaları da internetten en çok satılan ürünler listesinden kolay kolay inmeyecek ürünler arasındadır. İnsanlarda ve tüm canlılarda olduğu gibi hayvanların da en temel ihtiyacı beslenmektir. Sağlıklı bir yaşam için onlara özel olarak üretilen sağlıklı mamalar alınmalıdır. Ayrıca hem seçenek bolluğuna hem de uygun fiyat avantajlarına ise ancak e-ticaret sitelerinden ulaşılmaktadır.

Kedi/Köpek Yatakları

Evcil kedi ve köpekler, evin her bölgesinde rahatlıkla uyuyabilmektedir. Fakat doğalarında var olan yer sahiplenme duyguları dolayısıyla kendilerine özel bazı yerler seçerler. Aynı zamanda kedi ve köpek yatakları, hayvanların kendilerine özel alan yaratabilmeleri adına oldukça faydalıdır. Ayrıca tüy dökme gibi bir durumları da olan bu hayvanların yatak ve koltuklardan uzak durmaları da kedi ve köpek yatakları ile sağlanmaktadır.

Evcil Hayvan Kıyafetleri

Evcil hayvanlar sadece hayvan olarak kalmaz ve evin bir bireyine dönüşür. Özellikle aile ortamının hakim olduğu evlerde, bu hayvanlara da kişisel olarak özen gösterilir. Çeşitli oyuncaklar ve aksesuarlar ile birlikte evcil hayvan kıyafetleri de sıklıkla tercih edilir ve hayvan dostlar, evin küçük çocuğu gibi giydirilir.

Mobilya ve Dekorasyon

Hem ihtiyaç hem de keyfi olarak sürekli bir şekilde satın alınan ve yenilenen başlıca ürünler, hiç şüphesiz mobilya ve dekorasyon grubundadır. Aynı zamanda bir evin dolu görünmesini sağlayan en önemli ürünler de mobilyalardır. Mobilya denince akla ilk olarak koltuk takımı gelse de aslında evin her köşesi, küçük büyük mobilya ürünleri ile doludur. Dekorasyon ürünleri de mobilyaları daha çekici ve eve uygun hâle getirir. Ayrıc ainternette en çok satılan mobilya ürünleri ve dekoratif objeler ise şu şekilde sıralanır:

  • Çalışma masası
  • Kitaplık & kütüphane
  • Sehpa, orta sehpa, zigon
  • Masa ve sandalye
  • Çok amaçlı dolap
  • Ayakkabılık
  • Dekoratif raf
  • Tablo
  • Biblo, mum, oda kokusu

Spor Kıyafet ve Ekipmanları

Spor kıyafetleri ve spor ekipmanlarının internetten satılma oranının artması, evde spor yapma alışkanlığının artması ile ilgilidir. Aynı zamanda evden spor yapma trendinin yükselişte olduğu dönemlerde bu ürünler daha çok satılır. Çünkü spor salonuna giden bir sporcunun çok fazla ekipmana ihtiyacı olmaz. Spor kıyafetleri ise giyim kategorisinin de öne çıkan ürün gruplarından biridir.

Yoga Matları

Evde en rahat yapılabilen sporlardan biri yogadır. Yoganın hem fiziksel hem de ruhsal açıdan fayda sağlaması ve bireysel olarak yapılabilmesi, ev ortamındaki yaygınlaşmanın temelini oluşturur. Yoganın olmazsa olmazlarından biri ise mattır. Rahatlama üzerine kurulu olan bu spor için her zaman rahat bir zemin gerekir.

Hediyelik Eşyalar

Alışverişi en zor ürün gruplarının başında hediyelik eşyalar vardır. Çünkü “Ne alsam?” düşüncesinin en yoğun yaşandığı anlar, hediye alışverişleridir. Eğer ne alınacağına önceden karar verilmemişse fiziksel mağazalarda hediye aramak, işkenceye dönüşebilmektedir. Geniş bir ürün yelpazesine oturduğu yerden göz atabilen ve seçenekleri karşılaştırabilen kullanıcılar ise elbette internetten alışveriş yapmayı tercih ederler.

Kıyafet ve Tekstil Ürünleri

İçerisinde internette en çok satılan ürünleri barındırıp da şaşırtmayan kategorilerden biri de kıyafet ve tekstildir. Hem temel ihtiyaç hem de lüks grubunda ürünleri içeren bu kategori, trafiğin en yoğun olduğu kategorilerdendir. Giyim - kıyafet ürünlerinin yanı sıra nevresim, çarşaf, perde ve benzeri tekstil ürünlerine de rağbet yüksektir.

Hamile Giyim

Hamile giyim kıyafetleri, hamilelerin uzun süre hareket hâlinde olmalarının çok mümkün olmamasından dolayı sık sık internetten satın alınır. Giyim ürünlerini denemeden almayan tüketiciler bile kolay iade avantajları nedeniyle internet alışverişine yönelmiş durumdalar.

Eşofman Takımları

Eşofman takımları, daha çok kış aylarında tercih edilen giyim ürünleridir. Kış aylarında soğuk havada alışveriş çıkmak yerine sıcak ev ortamında online alışveriş yapmak daha caziptir. Eşofman takımları da bu durumdan nasibi alan ürünler arasındadır.

Ev Giyim

Ev giyim ürünleri, kıyafet kategorisinin sessizce yükselen ürün grubudur. Pijama, sabahlık, gecelik gibi rahatlığın öncelikli tutulduğu kıyafetler, ev giyim olarak kabul edilir. Kumaş türü her zaman daha yumuşak ve daha rahattır. Mevsimine göre de kumaş türü değişir. Bu ürün grubu ile daha çok kadınlar ilgilenirken erkekler ve çocuklar için de temel giyim ihtiyaçları arasında kabul edilmektedir.

İç Giyim

İç giyimde çoğu zaman ürünün performansı dikkate alınır. Dışarıdan görünmediği için, görevini yerine getirmesi asıl önemli konudur. Erkeklerde boxer, kadınlarda ise sütyen en üst sıralarda yer alan iç giyim ürünleridir. Bunların yanında külot, atlet, fanila, korse ve fantezi giyim ürünleri de kategorinin öne çıkanları arasındadır.

Ofis Ürünleri

Ofiste kullanılan hem demirbaş ürünlerin hem de sarf malzemelerinin yoğun bir şekilde internetten satın alındığını söylemek mümkündür. Özellikle sarf malzemeleri sürekli tükendiği ve sürekli yeniden alınması gerektiği için, bu ürünler özelinde online alışverişi tercih etmek daha pratiktir. Öte yandan mobilya ve aksesuar konusunda da ofis ürünleri, internette en çok satılan ürünler arasında yer alır.

Ofis Sandalyesi

Ofis sandalyesi alışverişi, düşünüldüğünden daha zor olmaktadır. Hem konforlu hem ergonomik hem de dekoratif bir sandalye bulmak kolay değildir. İşverenlerin ve ofis çalışanlarının showroom gezerek zaman kaybetmek yerine interneti tercih etmesi de bu sebeple anlaşılabilir bir durumdur.

Bel Yastığı

Sürekli oturma pozisyonunda çalışma gerektiren masa başı işlerde, vücut sağlığına dikkat etmek önemlidir. Gün içerisinde pozisyon değiştirmek ve mümkün oldukça kalkıp hareket etmek mümkün olsa da bazen gün boyu sandalyede oturmak gerekebilir. Bel yastığı ve benzeri ürünler, uzun süre oturmanın verdiği rahatsızlık ve ağrıları önemli ölçüde azaltır.

Çalışma Masası

Çalışma masasında da durum ofis sandalyesinde olduğu gibidir. Kullanışlı, dekoratif ve ekonomik çalışma masalarına ulaşmanın en kolay yolu e-ticaret sitelerinde gezinmektir.

Cilt Bakım Ürünleri

Sağlık ve etkili bir cilt bakımı, ancak düzenli bir rutin dahilinde mümkündür. Bunu sağlamak için de cilt bakım ürünü stoklarının güncel olması gerekir. Cilt bakım ürünlerinin çok satanlarda olma nedenleri arasında tüketicilerin zamansızlığı ve e-ticaret sitelerinin uygun fiyat sunması vardır. En çok satılan cilt bakım ürünleri ise şöyledir:

  • Güneş kremleri
  • Yaşlanma karşıtı ürünler
  • Bakım maskeleri
  • Sivilce ve akne önleyici ürünler
  • El ve vücut losyonları
  • Yüz temizleme jelleri
  • Bakım serumları

Vitamin ve Sağlık Ürünleri

Vitamin ve sağlıklı yaşam ürünleri, pek çok tüketici tarafından zorunlu ihtiyaç gibi görülür. Dolayısıyla bu ürünler tek seferlik değil, sürekli bir biçimde satın alınır. Bu da kategorideki ürünlerin çok satılanlar arasında yer almasına sebebiyet verir. Vitamin hapları, efervesan tabletler ve gıda takviyeleri ise en çok tercih edilen ürünlerdir.

Bebek Ürünleri

Bebek sahibi olduktan sonra bazı alışkanlıkların değişmesi kaçınılmazdır. Hareketli alışveriş günleri ise en azından bebek büyüyene kadar ertelenir. Bebeğin temel ihtiyaçları için de alışverişe çıkmak zorlaşacağı için internet tercihi oldukça idealdir. Bebek bezleri ile birlikte mamalar, oyuncaklar ve kıyafetler de kategorinin en çok satılan ürünleri arasındadır.

Hırdavat Malzemeleri

Hırdavat malzemelerinin internette en çok satılan ürünler arasında olma sebeplerinden biri, küçük işler için usta çağırmak yerine daha ekonomik yollarla problemi çözme yöntemidir. Ustalık gerektirmeyen işler için evde bulundurulan hırdavat malzemeleri hayat kurtarıcı olmaktadır. Öyle ki kategorinin en çok satılanları arasında bant, yapıştırıcı, silikon gibi ürünler vardır.

Hobi Ürünleri

Hobi ürünlerini fiziksel mağazalarda bulmak pek kolay değildir. Bu tip ürünlerin satışını yapan noktalar ise sınırlı seçenek sunar. Salt hobi mağazalarının sayısı ne yazık ki pek çok kentte sınırlıdır. Dolayısıyla bu ürünler için e-ticaret sitelerinin tercih edilmesi doğal bir durumdur. İnternette en çok satılan ahşap ürünler de hobi kategorisinde gösterilmektedir. Ahşap maket ve benzeri ürünlerin popülaritesini korumaya devam etmektedir. Kategorinin yoğun bir şekilde tercih edilen ürünleri ise şöyle sıralanmaktadır:

  • Kitaplar
  • Kutu oyunları
  • Yapboz bulmacalar
  • Oyuncaklar
  • Bilgisayar ve konsol oyunları
  • Müzik enstrümanları

Kişisel Bakım Malzemeleri

Parfüm ve kişisel bakım malzemeleri, hijyen açısından önem taşıyan ürünlerdir. En temel ihtiyaçlar arasında yer almasa da her insanın ihtiyaç duyabileceği bu ürünler de internette en çok satılanlar listesine girebilmektedir. Kategorinin öne çıkan ürünleri ise şu şekildedir:

  • Parfüm ve deodorant
  • Roll-on
  • Yüz temizleyici
  • Şampuan ve duş jeli
  • Tıraş malzemeleri
  • Ağda malzemeleri
  • Cinsel sağlık ürünleri

E-Ticarette Ürün Satışı Esnasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

İnternetten ürün satışı yapmak, yani e-ticarete atılmak dikkat gerektiren bir iştir. Başarılı olmak ve ciddi bir gelir elde etmek için doğru adımları izlemeli, sabırlı bir şekilde müşterilerinize ulaşmayı beklemelisiniz. E-ticaret sitenizi kurduğunuz an internetten ürün satışı yapamazsınız. Bunun için önemli bir organizasyon kurmanız ve bazı tetikleyici formüller uygulamanız gerekir. Dikkat edilecek en temel detaylar şu şekilde sıralanır:

  1. Sektör belirlemek ve sektör bazında internette en çok satılan ürünleri incelemek.
  2. İş fikri geliştirmek.
  3. İş planı yapmak.
  4. Hukuki süreçleri tamamlamak.
  5. Bütçeyi planlamak.
  6. Güvenilir bir e-ticaret altyapısı seçmek.
  7. Sitenin tasarımına özel zaman ayırmak.
  8. Pazar araştırması yapmak.
  9. Ürünleri site üzerinde sergilemek ve stoklarınızı her zaman güncel tutmak, stokları tükenen ürünleri listelememek.
  10. Dijital pazarlama stratejileri belirlemek ve uygulamak, reklam vermekten kaçınmamak ve tüm dijital reklam kanallarını değerlendirmek.
  11. Sosyal ağlarda aktif olup ürünlerinizi sık sık tanıtın.
  12. Güvenilir bir kargo firması ile anlaşıp uygun kargo ücreti sunmaya çalışın.
  13. Ürünlerinizi özel günlere göre revize etmeyi ihmal etmeyin.
  14. Sık sık kampanya ve indirim fırsatları sunun ve kampanyalar sunarak satışları tetiklemek.
  15. İkonlaşmış ürünlerinizi ön planda tutun ve bu ürünler üzerinden sadakat programları yürütün.
  16. E-ticaret ürün trendlerini her zaman anlık olarak takip edin.
  17. Ürünlerinizi sektörel değişkenlere göre değiştirebilme gücüne sahip olun.
  18. Dinamik fiyatlandırma ve benzeri satış stratejileri geliştirin ve uygulayın.
  19. Depo ya da fiziksel mağazanızı, sattığınız ürünlere uygun hâle getirin.

Bunlar temel süreci oluşturan dinamiklerdir. E-ticaret bu noktada da bitmez ve her zaman aktif olmayı gerektirir. Bu aktifliği yaratabilmenin ve potansiyel müşterileri çekebilmenin basit ama etkili bazı yöntemleri de vardır. Bunlardan bazıları trendleri takip etmek ve özel günleri kaçırmamaktır.

İlgili rehber: E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi

E-ticaret Pazarlama Trendleri

E-ticaretin dev firmaları, çağın ötesinde pazarlama modelleri ile bu büyüklüğe ulaşmışlardır. Dolayısıyla güncel trendleri kaçırmamak ve bu trendleri geliştirerek uygulamak, daha başarılı bir marka yaratmak için önemlidir. İnternetten satış yapmak için dikkat edilmesi gereken en önemli detaylardan biri de güncel olmaktır. Takip edilebilecek bazı e-ticaret pazarlama trendleri şöyle örneklenir:

E-ticaret İçin Özel Günler

E-ticarette satış rakamlarının zirve yaptığı bazı özel günler vardır. Black Friday gibi alışveriş konulu özel günler ile birlikte hemen her özel günü fırsata çevirebilmek mümkündür. Geniş kitlelere hitap edebilen bir kampanya konusu bulmak, bu özel günler ile çok daha kolaydır. Yılbaşından sevgililer gününe, bayramlardan anneler gününe kadar, yılın her ayında en az bir haftalık özel gün kampanyası yapabilmek mümkündür. E-ticaret için önemli özel günler arasında en verimli geçenler şöyle sıralanır:

  • Black Friday
  • Cyber Monday
  • Yılbaşı
  • Sevgililer Günü
  • Anneler Günü
  • Babalar Günü
  • Dinî Bayramlar
  • Millî Bayramlar

Özel günler için oluşturacağınız kampanyaların pazarlama süreci de çok önemlidir. Çünkü muhtemelen rakiplerinizin hepsi de bu tip bir kampanyayla sizin karşınıza çıkacaktır. Bu nedenle hedef kitleyi, pazarlama stratejisini, fırsatları ve indirimleri doğru belirlemelisiniz. Ayrıca bu kampanyaları özel günler için sınırlı süreli olarak sunduğunuzu da mutlaka vurgulamalısınız. Pazarlama sürecinde ise yararlanabileceğiniz bazı etkili araçlara şöyle örnekler verilir:

  • Dikkat çekici kampanya görselleri
  • Videolu duyurular
  • Dijital reklamlar
  • Sosyal medya pazarlaması
  • Influencer işbirlikleri
  • Çekilişler

En Karlı E-ticaret Ürünleri

E-ticarette satılan her ürünün kar marjı birbirinden farklıdır. Dönemsel kampanyalar ya da rekabette öne çıkma adına yapılan indirimler internetten satılan ürünlerin karlılığını etkilemektedir. Yine de fiziksel olarak satışa sunulan ürünlerin karlılık oranları e-ticaret için de benzerlik gösterir. En karlı eticaret ürünleri her zaman için alış maliyetinin düşük olduğu ürünlerdir. Üretimini kendinizin yaptığı bir ürün bulunuyorsa eğer karlılığınız her zaman daha yüksek olacaktır.

E-Ticarette Satılacak Ürün Nasıl Bulunur?

Bir e-ticaret girişimcisi olarak internette en çok satılan ürünlere sürekli ulaşabilmeniz gerekir. Bu bilgi her kampanya döneminde ve her pazarlama stratejisinde dikkate alınmalıdır. Önemli olan ise bu ürünlere verimli ve güvenilir bir kaynaktan ulaşmaktır. En güvenilir kaynak elbette müşterilerdir. Müşterilerin daha yoğun bulunduğu kanallardan, internette en çok satılan ürünlere kolayca ulaşılır.

Sadece ilgi alanınızdaki değil, geniş bir çerçevede ürünleri tanımanız gerekir. Çünkü sizinle aynı ürünü satanlar kadar, ürünleriniz ile ilgili ürünleri ve hizmetleri satan girişimciler de rakibiniz sayılır. Aynı şekilde bu e-ticaret firmaları, bir noktada sizin iş ortağınız da olmaktadır. Dolayısıyla e-ticarette satılacak ürünler tespit edilirken, satış potansiyelini etkileyen unsurlar dikkate alınmalıdır. Peki e-ticarette ne satılır, satılacak ürün nasıl tespit edilir, e ticaret iş fikirleri ve e ticaret iş modelleri nelerdir? Anlık veriler için ise en verimli kaynak IdeaSoft’tur.

Sosyal Medya Ağları

Sosyal medya, müşteri profilleri ve alışveriş alışkanlıkları hakkında kullanışlı bilgiler veren bir ortamdır. Kullanıcıların takip ettiği markalar ve paylaştıkları ürünler, çoğu zaman çok satanlar arasında yer alır. Ayrıca e-ticaret sitesinin sosyal medya hesaplarına gelen mesajları dikkate alınır. Ya da anketler yaparak bu bilgiye ulaşılır.

Canlı IdeaSoft

Canlı Ideasoft, IdeaSoft olarak e-ticaret girişimcilerine sunduğumuz ücretsiz ve kullanışlı bir hizmettir. Bu ekrandan Türkiye anlık satış verilerine ve toplam satılan ürün sayısına ulaşılır. Bölgesel olarak hangi ürünlerin revaçta olduğu görülür. Anlık, güncel ve güvenilir olması ise önemli bir avantaj sağlar.

E-ticaret Pazar Yerleri

Sanal pazar yerleri, internette en çok satılan ürünler başta olmak üzere pek çok e-ticaret verisinin basit bir kaynağıdır. Her bir pazaryeri özelinde, kategori ve ürün listeleme sayfalarından çok satan ürünlere ulaşmak kolaydır. Ne kadar çok pazar yeri incelenirse o kadar kapsamlı bir veriye ulaşılır.

Trend Raporu Siteleri

İnternetten en çok satılan ürünler araştırması yaparken en çok kullanabileceğiniz kanallardan birisi de trendleri listeleyen sitelerden faydalanmaktır. Bu konuda en büyük yardımcınız Google Trendler olacaktır. Google'ın ücretsiz bir servisi olan Trendler sayesinde Google'da en çok aratılan ürünler hakkında bir fikir sahibi olabilirsiniz.

Potansiyel Pazar Büyüklüğü Nedir?

E-ticarette satılacak ürünler nasıl bir potansiyele sahip olduğunu önceden bilmelisiniz. Ürünlerinizi siteye yükleyip satılmasını beklemek, e-ticaretin ruhuna aykırı bir davranıştır. Satacağınız ürünün kısa, orta ve uzun vadede nasıl bir getiri sağlayacağını yaklaşık olarak hesaplamanız mümkün. Bu hesaplama hem yatırım miktarınızı hem de stoklarınızı belirlemenizde de yardımcı olur. Pazar araştırması ise bu hesaplamayı yapabilmenin en doğru yoludur.

Satmak istediğiniz ürün grubuna ve işletmenizin gücüne göre büyük bir pazara girer. Ya da niş bir pazardaki spesifik ürünleri satmanız mümkündür. Pazar araştırması, size hangi ürünün, hangi pazarda daha çekici olduğunu gösterir. Arz ve talep düzeylerini görerek, bu doğrultuda yatırım planınıza uygun olan bir ürünü seçmeniz mümkündür. Aynı şekilde bir pazarda olması gereken ama yeteri kadar olmayan bir ürünü tespit edebilir, ilgili ürünün favori satıcısı olma fırsatı da yakalamanız mümkündür.

Rekabet Durumu Nasıldır?

Tecrübeli bir tüccar olsanız bile e-ticaretteki rekabet durumunu öngörmeniz mümkün olmayacaktır. Çünkü e-ticaret ile geleneksel ticaret, rekabet konusunda önemli farklara sahiptir. E-ticarette çok spesifik bir ürün ile ilgili bile ciddi bir rekabet ortamı doğmaktadır. Rekabet ortamı duruma göre kalıcı ya da geçici olmaktadır. Bu nedenle e-ticarette en çok satılan ürünleri belirlerken rekabet durumuna dikkat etmek, işletmeniz için hayati önem taşır.

Rekabet durumunu hem e-ticarette satılacak ürünler bazında hem de işletmenizin gücünü dikkate alarak değerlendirmelisiniz. Çetin bir rekabet ortamında mücadele etme gücüne sahip bir işletmeniz varsa risk alma konusunda çekinmenize gerek kalmaz. Aynı zamanda istediğiniz ürünü satma girişiminde bulunma fırsatınız vardır. Fakat orta ya da küçük ölçekli bir işletmeniz varsa daha temkinli davranmanız gerekir. E-ticarette satılacak ürünler tespit ederken, ilgili ürünün pazarında rekabet edip edemeyeceğinizi iyi ölçmelisiniz.

Hedef Kitleniz Kimlerdir?

E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri elbette tüketicilerdir. İnternetten alışveriş yapan her tüketici, sizin potansiyel müşteriniz olmaya adaydır. Ama ihtimallerden ziyade daha elle tutulur verilere yönelmeniz gerekir. Çünkü hedef kitleniz, potansiyeliniz ile tutarlı olmalıdır. E-ticarette satılacak ürünler de çeşitliliğin, stoklarınızın ve marka değerinizin yetersiz kalacağı kadar geniş kitleye açılmamalısınız. Bu durum sizin daha fazla ürün satabileceğiniz anlamına gelmez.

Eticarette satılacak ürünler tespit edilirken, potansiyel müşterilerin de etken olmasına izin verilmelidir. Hedef kitlenizi belirlemeli ve bu hedef kitleye yönelik ürünler seçmelisiniz. Böylece satışa çıkardığınız ürünler ile ilgilenebilecek bir müşteri kitlesi sizi hazırda bekliyor olur. Müşterilere daha kolay ulaşabileceğiniz için de bu ilgiyi gerçek satışa dönüştürebilme oranınız artar.

Ürününüzün Popülaritesi Ne Kadar Sürecek?

Öncelikle ürün seçimi yaparken yaklaşımınız, “E ticaret ile ne satılır, ne satılmaz?” şeklinde olmalıdır. Ne satamayacağınızı bildiğiniz zaman, satabileceğiniz ürünleri tespit edebilmeniz daha kolay olur. Satamayacağınız ürünleri değerlendirirken de ilgi alanınızın ya da sektörünüzün dışındakileri değil, doğrudan işletmenizle ilgili olabilecek ürünleri dikkate almalısınız. İşletmenizin yelpazesinde olabilecek gibi görünen her ürün, e-ticarette satılacak ürünler arasında olmama ihtimali vardır. Bu durum genellikle popülarite ile alakalıdır.

E-ticaret sektörünün bazı dönemsel ve popüler ürün grupları vardır. Popülarite duruma göre geçici ya da kalıcıdır. Dönemsellik ile popülarite bir aradaysa, bu popülaritenin geçici olacağını gösterir. Ürün seçiminde popülariteye önem vermeniz ve hatta yelpazenizde mutlaka popüler ürünler bulundurmanız gerekir. Fakat geçici popülariteyi iyi tespit etmek, yanlış ürünler için stok yapma hatasına düşmenizi önler. Bu noktada ürün seçimi yaparken popülaritesinin ne kadar sürebileceği de iyi analiz edilmelidir.

İnternetten Ürün Satışını Nasıl Yapabilirsiniz?

İnternetten ürün satışı yapabilmek, geliştirilen dijital servisler sayesinde oldukça kolaydır. Burada önemli olan hukuki süreci eksiksiz tamamlamanız ve güvenilir bir altyapı sağlayıcıyla çalışmanızdır. Ayrıca sadece ortalama düzeyde ürün satmak mı yoksa bir marka yaratmak mı istediğinize karar vermeniz de önemlidir. Bu doğrultuda kendi e-ticaret sitenizi ve online mağazanızı açabilir, popüler pazar yerlerinde satış yapabilir ya da her iki yöntemi de kullanabilirsiniz.

Kendi Online Mağazanız Aracılığıyla

Kendi online mağazanızı açmanız hem marka değeri hem de gelir açısından avantajlıdır. Markanıza ait resmî bir web sitesine sahip olmanız ve bu site üzerinden satış yapmanız, müşterilerinizin güvenini kazanmanız açısından faydalıdır. Ayrıca kuruluş aşamasındaki masraflar dışında, yaptığınız satışlar dolayısıyla komisyon ödemeniz gerekmez. IdeaSoft e-ticaret paketleri ile kısa süre içerisinde bir online mağazaya sahip olabilirsiniz.

Popüler Pazar Yerleri Aracılığıyla

Popüler pazar yerleri, özellikle e-ticarete yeni başlayanlar için avantajlıdır. Henüz yeterli genişlikte bir müşteri kitleniz yoksa, bir mağaza açarak pazar yerlerinin popülaritesinden ve müşteri kitlesinden yararlanabilirsiniz. Fakat bu süreçte yaptığınız her satış için komisyon ödeyeceğinizi de unutmamalısınız. IdeaSoft pazar yeri entegrasyonları sayesinde ürünlerinizi hem kendi e-ticaret sitenizde hem de popüler pazar yerlerinde satışa sunulabilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler