İnternette En Çok Satılan Ürünler

E-ticaret sektörünün her geçen gün büyümeye devam ettiği artık herkes tarafından bilinen bir gerçek. Birçok işletme işini e-ticaret ile dönüştürürken diğer taraftan binlerce kişi kendi e-ticaret işletmesini kurmak için ilk adımlarını atıyor. E-ticaret dünyasına giriş yapmak isteyenlerin yanıt bulması gereken soruların başında ise “İnternetten hangi ürünleri satabilirim?”, geliyor.
İÇİNDEKİLER
İnternetten hangi ürünleri satacağınıza karar vermek, alacağınız en büyük kararlardan biridir. Bu karar işletmenizi başarıya ulaştırabileceği gibi işlerin beklediğiniz gibi gitmemesine de neden olabilir. Gelin, ürün seçimi sırasında size yardımcı olabilecek internette en çok satılan ürünler ve ürün kategorilerine yakından göz atalım.
E-ticaret İstatistikleri ve Pazar Büyüklüğü
E-ticaret dünyası hem Türkiye’de hem de global ölçekte hızla büyümesini sürdürüyor. Global perakende e-ticaret satışları, 2023 yılında 5.8 trilyon Amerikan dolarına ulaşırken bu rakamın 2027 yılında 8 trilyon dolar seviyesine ulaşması bekleniyor. 2024 yılında tüm perakende satışlardaki e-ticaretin payı yaklaşık olarak %20’nin üzerinde olarak kaydedilirken 2027 yılına bu oranın %22’ye ulaşması bekleniyor.
Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Türkiye’de E-ticaretin Görünümü Raporu’na göre 2023 yılı e-ticaret hacmi 77,89 milyar dolar seviyesine ulaştı. Aynı zamanda e-ticaret hacminin genel ticaret hacmine oranı ise %20,3 olarak kaydedildi. E-ticaret pazarındaki büyüme oranları ülkeler bazında ele alındığında ise Türkiye’nin 2025’ten 2029’a kadar perakende e-ticaret satışlarında %11,67 bileşik yıllık büyüme oranı ile ilk sırada yer alması bekleniyor. Türkiye’yi benzer büyüme oranlarıyla Brezilya, Hindistan, Meksika takip ediyor.
Global perakende e-ticaret satışlarının 2027 yılında 8 trilyon dolara ulaşması bekleniyor.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

E-ticarette En Çok Satılan Ürünler
E-ticarete adım atmak istiyor ancak hangi ürünlerin satışını gerçekleştireceğiniz konusunda kararsızlık yaşıyor olabilirsiniz. Doğru ürün ve ürün kategorisi seçmek e-ticaret girişiminizin başarıya ulaşmasında son derece etkilidir. Eğer aynı zamanda üretici değilseniz satış yapacağınız alanı seçmekte çok daha esnek bir şekilde hareket edebilirsiniz. Ürün kategorisi seçiminde bilgi sahibi olduğunuz bir alanı seçmek işinizi oldukça kolaylaştıracaktır. Aynı zamanda ürünler hakkında uzmanlığınızın olması pazarlama ve müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda da size rakipleriniz arasından öne çıkmanız için avantaj sağlayacaktır. Ancak bu her zaman mümkün olmayabilir.

Sizin ilgi duyduğunuz bir alandaki ürünlere yeteri kadar talep olmayabilir. Veya satış yapmak istediğiniz kategori yeni bir oyuncuyu kabul etmeyecek kadar dolu ve rekabetin son derece yüksek olduğu bir alan olabilir. E-ticarette başlarken yapabileceğiniz en doğru adım içerisinde bulunduğunuz dönemin en çok talep gören alanlarına yönelmek olacaktır. Kullanıcıların internet üzerinden alışverişte en çok satın aldığı ürün ve ürün kategorilerine tespit ederek size en uygun olanı seçebilirsiniz. Gelin, e-ticarette kullanıcılar tarafından en çok alışveriş yapılan ürün kategorilerine yakından bakalım.
Doğru ürün kategorisi seçimi, e-ticaret girişiminizin başarısında kritik rol oynar.
Hazır Yemek ve Yiyecek
İnternet üzerinden gıda alışverişi her geçen gün artış göstermeye devam ediyor. E-ticarette gıda kategorisini paketli gıdaların satışı ve yemek siparişi olarak iki kategoriye ayırabiliriz. Yemek siparişi, uzun yıllardır e-ticarette önemli bir yere sahip ve konumunu sürdürmeye devam ediyor. Diğer taraftan teslimat sürelerinin kısalması ile birlikte kullanıcıların paketli gıda ürünlerini de internet üzerinden satın almayı tercih eder hale geldi. Özellikle COVID-19 pandemisi sırasında artan internet üzerinden gıda alışverişi kullanıcı alışkanlıklarında köklü değişikliklerin yaşanmasına neden oldu. E-ticaret ile gıda satışının kabul görmesinde yöresel ve organik ürünlere olan talebin artmasının etkisi de yadsınamaz. Gıda sektöründe üreticisiyseniz işinizi e-ticaret ile bir sonraki seviyeye taşıma fikrini değerlendirmelisiniz.

İnternet üzerinden gıda alışverişi, pandemi sonrası kalıcı bir alışkanlık haline geldi.
Giyim, Ayakkabı ve Aksesuar
Moda, tekstil ürünleri, ayakkabı ve aksesuar, e-ticaretin ilk yıllarından bu yana en kazançlı sektörler arasında yer almayı sürdürüyor. Ürün seçeneğinin oldukça geniş olduğu bu alanda kendinize çok daha niş bir ürün yelpazesi oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda kendi markanızı oluşturmanız da çok daha kolaydır. Moda kategorisinde kadın, erkek, çocuk gibi ana başlıkların yanı sıra üst, alt, dış ve iç giyim olmak üzere alt kategorilerinin de varlığı ürün seçimini kolaylaştıracaktır. Kadın moda ürünleri hiç şüphesiz bu alanda en çok rağbet görenler olsa da büyük beden, abiye, hamile veya aktif giyim gibi daha dar kapsamlı bir alana yönelmeyi de tercih edebilirsiniz.
Giyim ürünlerinin yanı sıra çanta, cüzdan, aksesuar gibi ürünlere de e-ticarette talep oldukça yüksektir. Üstelik bu türden ürünler için çoğunlukla beden söz konusu olmadığından iade ve değişim süreçleri de diğer moda ürünlerine kıyasla çok daha az sayıda olacaktır. Bu kategorideki ürünlerin satışı için en çok tercih edilen yöntem ise sosyal medya üzerinden satıştır. Özellikle Instagram’da giyim, ayakkabı, çanta ve aksesuar satışı yapan bir satıcı ile karşılaşabilirsiniz. Böylelikle ne türden ürünlere talep olduğunu kolay bir şekilde belirleyerek sizde ürün çeşitliliğinizi bu yönde geliştirebilirsiniz.
Moda sektörü, e-ticaretin ilk yıllarından beri en kazançlı kategorilerden biri olmuştur.
Kişisel Bakım ve Kozmetik Ürünleri
E-ticarette bir süredir en çok satışın gerçekleştiği kategoriler arasında yer alan kişisel bakım ve kozmetik ürünleri konumunu önümüzdeki yıllarda da korumada kararlı. Cilt bakım ürünleri, makyaj malzemeleri ve kişisel hijyen ürünlerinin dahil edildiği bu kategorilerin pazar büyüklüğü hayranlık uyandırıcı olsa da satıcı sayısının fazlalığı ve rekabetin güçlü olması bu alanı oldukça zorlayıcı bir hale getirebilir.
Kişisel bakım ve kozmetik ürünlerinin satışında fiyat avantajı sunabilmek ve müşteri memnuniyeti sağlayabilmek sizi bir adım öne çıkaracaktır. Eğer bu kategorilerden yer alan ürünlerle e-ticaret sahnesinde yer almayı düşünüyorsanız influencer marketing üzerine yoğunlaşmayı tercih edebilirsiniz. Diğer bir taraftan ise sosyal medyayı yakından takip ederek hedef kitlenize yönelik trend ürünleri tespit ederek hızlı aksiyon alabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz. Kişisel bakım ve kozmetik ürünlerinin hedef kitlesi olarak kadınlar akla gelse de erkeklere yönelik kişisel bakım ürünleri üzerine yoğunlaşmakta etkili bir seçim olabilir.
Kozmetik ürünlerin satışı için influencer marketing etkili bir yöntem olabilir.

Elektronik ve Teknoloji Ürünleri
Elektronik aletler ve teknoloji ürünleri, e-ticaretin yeri sarsılmaz kategorilerindendir. Birçok kullanıcı bir elektronik alet satın almadan önce internet üzerinden inceleme videoları ve kullanıcı yorumlarıyla birlikte kapsamlı araştırmalar gerçekleştirmeyi tercih ediyor. Araştırmaların ardından ise satın almaya karar verdiği ürünü internetten satın almayı tercih ediyor. Kullanıcıların elektronik ve teknolojik ürünleri internet üzerinden satın almayı tercih etmelerindeki en önemli etken çoğu zaman fiyat avantajıdır. Aynı zamanda kampanyalar, taksit ve finansman imkanları da bu kategorinin popülerliğini sürdürmesine katkı sağlıyor.
Akıllı telefonlar, akıllı saatler, bilgisayar, tablet, oyun konsolu, robot süpürge, elektrikli ev aletleri gibi çeşitliliğin yüksek olduğu bu kategorinin popülerliğini sürdürmesinde bu çeşitliliğin etkisi de oldukça fazladır. Telefon, tablet ve bilgisayar gibi teknoloji ürünlerinde konfigürasyon sayısı oldukça fazladır. Doğal olarak fiziksel mağazalarda aranan her ürüne ulaşmak mümkün değildir. E-ticaret ise kullanıcılara tam olarak istedikleri ürüne ulaşma imkanı sağlar. Bu da elektronik ve teknoloji ürünlerinin e-ticaretin en çok satan ürünleri arasındaki yerini korumasına yardımcı olur.
Kullanıcılar, elektronik ürünleri genellikle fiyat avantajı nedeniyle internetten almayı tercih ediyor.
Ev ve Dekorasyon Ürünleri
E-ticarette ev tekstili, mobilya ve dekoratif ürünlere olan ilgi son dönemde oldukça yükselişe geçmiş durumda. Bu kategorinin yükselişinde rol oynayan en önemli etkenlerden biri ise ürün çeşitliliğidir. E-ticaret sayesinde hayallerindeki yaşam alanlarını oluşturmak için aradıkları tüm ürünlere ulaşabilir. Üstelik seçim sırasında lokal üreticilerle sınırlı kalmayarak Türkiye’nin hatta dünyanın farklı bir noktasındaki üreticinin ürünlerine erişebilir.
Ev ve dekorasyon ürünlerine olan talebin artmasında etkili olan bir başka nokta ise sosyal medya etkisidir. Pinterest ve Instagram sayesinde farklı tasarım zevklerine sahip milyonlarca kişi tarafından oluşturulan dekorasyon fikirleri erişilebilir durumdadır. Yine belirli dönemlerde sosyal medya sayesinde bazı dekorasyon fikirleri ve bu kategorideki ürünler trend haline gelerek neredeyse her evde olan ürünler haline gelebilir. Üretici ve satıcılar ise bu trendleri yakından takip ederek satışlarını arttırabilir. Hatta güçlü bir pazarlama çalışmasıyla kendi ürünlerini trend haline getirebilir.
Sosyal medya sayesinde dekorasyon ürünlerine olan ilgi gün geçtikçe artıyor.
Evcil Hayvan Ürünleri
Evcil hayvan ürünleri e-ticaret sektöründe diğer kategorilere göre yeni satıcılara nispeten daha açık bir alandır. Aynı zamanda evcil hayvan ürünleri pazarı hızla büyümeye devam ediyor. Mama, çeşitli aksesuarlar, evcil hayvan giysileri, bakım ürünleri gibi çeşitli ürünler yer aldığı bu kategoride yer alarak kendi e-ticaret siteniz veya pazaryerleri üzerinden satış gerçekleştirebilirsiniz. Ürün satışının yanı sıra evcil hayvan ürünleri kategorisi abonelik tabanlı iş modeli oluşturmak için de uygun bir alandır. Müşterilerinize düzenli aralıklarla mama veya bakım ürünleri tedariği sunma gibi seçeneklerle abonelik modeline sahip bir girişim oluşturabilirsiniz.
Diğer Niş ve Popüler Kategoriler
E-ticarette seçebileceğiniz niş sayısı oldukça fazladır. Başlıca popüler kategorilerin yanı sıra kitap, hobi ve sanatsal malzemeleri ve el yapımı ürünler gibi yönelebileceğiniz pek çok farklı niş alan bulunur. İnternet üzerinden kitap alışverişi özellikle fiziksel mağazalar ile kıyaslandığı ortaya çıkan fiyat avantajı nedeniyle popüler olarak tercih edilen bir durumdur. Aynı zamanda yayınevlerinin doğrudan kendi kitaplarının satışını gerçekleştirmesi de fiyatların oldukça düşük tutulmasına yardımcı olur. Bu durum satıcıların rekabetini zorlaştırsa da kitap alanında düzenlenen kampanyalar oldukça ilgi görmektedir.
Tercih edebileceğiniz bir başka popüler niş ise hobi ve sanatsal malzemelerdir. Birçok farklı hobi ve sanat alanına yönelik ürünlerin satışına yönelik bir e-ticaret işletmesi kurmayı düşünebilirsiniz. Son yıllarda giderek daha popüler hale gelen DIY ve eşya yenileme furyası ile birlikte bu kategoride yer alan boya ve boya malzemelerine olan ilgi de artmaya devam ediyor.
Talep gören bir başka popüler niş ise el yapımı ürünlerdir. El yapımı ürünlere olan ilgi tüm dünyada katlanarak artmaya devam ediyor. Üretmiş olduğunuz el yapımı ürünlerin satışı üzerine kendi küçük işletmenizi kurmayı tercih edebilirsiniz. Etsy ve Amazon Handmade gibi platformlar üzerinden ürünlerinizi dünyanın farklı noktalarındaki müşterilerinize ulaştırarak döviz türünden gelir elde etmeniz dahi mümkündür.
Evcil hayvan ürünleri pazarı hızla büyüyor ve yeni girişimcilere fırsatlar sunuyor.

Ürün Seçimi ve Satış Stratejileri
E-ticarete başlarken takip etmeniz gereken bazı adımlar bulunur. Ürün seçimi, tedarikçi seçimi ve pazarlama stratejilerinin oluşturması şeklinde sıralanabilecek bu adımlar sayesinde e-ticaret işletmenizi sağlam temeller üzerine kurabilirsiniz. Hedef kitle ve pazar analizi gerçekleştirerek en doğru ve kârlı ürün seçimi yapmaya çalışmalısınız. Ürün seçimiyle birlikte tedarik kaynaklarının belirlenmesi de işletmenizi başarıya ulaştırmada önemli bir noktadır. Aynı zamanda ürünlerinizi belirlediğiniz hedef kitle ile buluşturmak için satış ve pazarlama stratejileri de geliştirmelisiniz.
Kitap, hobi malzemeleri ve el yapımı ürünler gibi niş kategorilerde büyük fırsatlar bulunabilir.
Hedef Kitle Analizi ve Trend Takibi
E-ticarette başarılı olabilmek için vermeniz gereken en önemli karar doğru ürün seçimidir. Hedeflediğiniz pazarda, müşteri potansiyeli yüksek ve aynı zamanda rekabetin az olduğu bir niş seçmeye özen göstermelisiniz. İnternetten alışveriş yapan milyonlarca kişi içerisinden doğru kitleye ulaşmanız ise ürün seçimiyle birlikte önem vermeniz gereken bir diğer noktadır.
Ürün seçimi ve hedef kitle analizi için ücretli ve ücretsiz birçok araç bulunur. Bu amaçla kullanabileceğiniz en iyi ücretsiz uygulamalardan biri Google Trends’dir. Google Trends sayesinde hangi kelime ve ürünlerin hangi dönemlerde ne yoğunlukla arandığına dair araştırma yapabilirsiniz. Kullanabileceğiniz bir diğer ücretsiz yöntem ise Amazon gibi pazaryerlerinin kendisidir. Örneğin, Amazon Best Sellers sayfası üzerinden platformda en çok talep gören ürün ve ürün kategorilerine kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Üstelik bu yöntemi diğer birçok pazaryeri için de uygulayabilirsiniz.
Doğru pazar ve hedef kitle analizi, başarılı bir e-ticaret girişimi için esastır.
Tedarik Kaynakları ve Maliyet Yönetimi
Ürün seçimiyle birlikte sizin için en uygun tedarikçiyi de belirlemelisiniz. Satışını gerçekleştireceğiniz ürünleri doğrudan üreticiden temin edebilirsiniz. Bu seçenek genellikle en uygun maliyetli olanıdır. Diğer seçenekleriniz ise toptancılar ve markaların distribütörlerdir. Tedarikçinizi yurt içinden veya yurt dışından seçebilirsiniz. Ancak yurt dışından ürün ithal etmeyi düşündüğünüzde maliyet kalemlerinin artacağını da göz önünde bulundurmalısınız.
Tedarikçi seçimiyle birlikte maliyet yönetimi tarafında hesaplamalarınızı netleştirebilirsiniz. Hesaba katmanız gereken maliyetler ürünlerin tedarik sürecindeki satın alma fiyatı, kargo ve lojistik gibi kalemlerin dahil olduğu ürün maliyeti ile başlar. Bununla birlikte depolama, paketleme, kargo, pazarlama, yazılım giderleri, pazaryeri komisyonları, personel giderleri ve süreç içerisinde karşılaşabileceğiniz hasar ve iade maliyetleri gibi birçok farklı gider kalemi bulunur. Tüm bu maliyetleri göz önünde bulundurarak kârlılığınızı koruyacak şekilde fiyatlandırma yapmalısınız.
Dijital Pazarlama ve Platformlarda Satış
E-ticarete adım attığınızda hayatınıza girecek kavramlardan bir diğeri de dijital pazarlamadır. İnternet üzerinden gerçekleşen ticaretin pazarlama sürecinin büyük bir kısmı da yine dijital ortamda gerçekleştirilir. Ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere ulaştırmak için kullanabileceğiniz sosyal medya, e-posta, arama motorları, dijital reklamcılık gibi dijital kanalları etkin bir şekilde kullanmak için mesai harcamalısınız.
E-ticaret sitenizi kurduğunuz ilk dönemde, sitenize müşteri çekmek oldukça güç olabilir. Bu nedenle dijital pazarlama çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Başka bir seçenek ise ürünlerinizi sitenizle birlikte çeşitli pazaryerleri ve sosyal medya platformları üzerinden satışa odaklanmanızdır. Sitenizin yanı sıra Amazon, Trendyol ve Hepsiburada gibi pazaryerlerinde mağaza açarak ürünlerinizi bu platformların sahip olduğu milyonlarca müşteriye ulaştırabilirsiniz. Pazaryerlerinin uyguladığı komisyonlar çekincelere neden olsa da ürünlerinizi ve markanızı duyurmak ve sadık müşteriler edinmek için son derece faydalıdırlar. Bir başka seçenek ise Instagram ve TikTok gibi sosyal medya platformları üzerinden satış yapmaktır. Bu platformlarda hem ürünlerinizi tanıtabilir hem de satış gerçekleştirebilirsiniz.
Kendi İşinizi Kurun!
E-ticaret'e hemen bugün başlayın! IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

Gelecek Trendleri: 2025 ve Sonrası
E-ticaret dünyasında 2025 yılında öne çıkması beklenen ürün kategorileri arasında ilk sıralarda el yapımı ürünler, vintage ürünler, kişiye özel kişiselleştirilebilir ürünler, doğal ve sürdürülebilir ürünler ve dijital ürünler yer alıyor. Sağlık ürünleri, spor ürünleri, outdoor ürünleri, anne ve bebek ürünleri, hobi ve sanat malzemeleri de yine 2025 yılının en popüler kategorileri olmaya aday.
2025 yılında e-ticaret sektöründeki değişimlerin sadece ürün ve kategoriler ile de sınırlı kalmaması bekleniyor. Teknolojik gelişmelerden de öncelikli olarak etkilenen e-ticaret sektöründe birçok değişimin yaşanacağını tahmin etmek güç değildir. Yapay zekanın son kullanıcı tarafından kolaylık kullanılması e-ticaret sektörünü de oldukça etkileyecek gelişmelerden biridir. Öncelikle yapay zeka ile kişiselleştirilebilir ürünlerin, dijital ürünlerin ve print-on-demand ürünlerin üretimi çok daha kolay ve etkili bir hale geliyor. Yapay zeka aynı zamanda satıcıların çok daha etkileyici pazarlama faaliyetleri yürütmesine de yardımcı oluyor. Yine müşteri desteği tarafından da satıcıların yapay zekadan destek alması mümkün.
Yapay zeka, 2025 yılında e-ticaret dünyasını değişime uğratırken aynı zamanda kişiselleştirilmiş pazarlama, hızlı teslimat, sürdürülebilirlik, abonelik modeli ile satış, canlı yayın alışverişi ve sosyal medya üzerinden satış, mikro ihracat gibi birçok farklı konu başlığı da e-ticaretin geleceğine yön veriyor.
E-ticaret sektörü hızla büyürken gelişmeye de devam ediyor. Yeni teknolojilere hızla adapte olup uygulamaya geçmek ise rakipleriniz arasından sıyrılmak için size pek çok avantaj sağlayacaktır. IdeaSoft’un yeni nesil teknolojiler ile entegre e-ticaret çözümleri ile siz de e-ticaret dünyasındaki yerinizi hızla alın.
Online satışta en çok hangi ürünler satılır?
Gıda, moda, elektronik, ev dekorasyon ve evcil hayvan ürünleri en popüler kategorilerdir.
En kârlı ne satabilirim?
El yapımı ürünler ve dijital ürünler yüksek kârlılık sağlayabilir.
2025'te internetten ne satabilirim?
Özellikle el yapımı ve sürdürülebilir ürünler 2025'in gözde ürünleri arasında olacak.
Ucuz mal edip pahalıya ne satılır?
Patlayan trendleri takip ederek kişiselleştirilmiş ve el yapımı ürünlere yönelebilirsiniz.
E-ticarette ne alıp satabilirim?
E-ticarette aklınıza gelebilecek birçok ürünü satabilirsiniz, önemli olan doğru nişi bulmaktır.
Evde neler üretip satabilirim?
Dekoratif ürünler, el yapımı takılar ve dijital ürünler evde üretip satabileceğiniz seçeneklerdir.
İlginizi Çekebilir:
E Ticaret Yapmak için Gerekli Olan Sermaye Ne Kadar?
E Ticaret Sitelerini Şikayet Edebileceğiniz Kurumlar ve Web Siteleri
E Ticaret Sitelerinde Yer Alması Gereken Sözleşmeler
E-ticaret Güvenlik Önlemleri, E Ticaret Sitesinin Güvenliği Nasıl Sağlanır?
Geleneksel Ticaret ve E Ticaret Arasındaki Farklar Nelerdir?
Popüler Videolar