SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda.
İÇİNDEKİLER
SEO nedir nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizin trafiğini artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve markanızın bilinirliğini artırmak için SEO çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. Tabii ki SEO tek başına yeterli değildir; bunun yanı sıra dijital pazarlama ve reklam çalışmaları da yapmanız gerekir.
Bu konuya yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı bir şekilde değineceğiz. Ama öncelikle SEO çalışmalarının, sitenize ne gibi faydalar sağladığını ele alacağız. E-ticaret sektörüne giren birçok kurum ya da kişi, SEO çalışmalarının tam olarak ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibi değil. Bilgi sahibi olmadıkları için de bu alandaki yatırımlarını yaparken bir takım yanlışlar yapıyorlar. Bu nedenle de öncelikli olarak SEO çalışmalarının sitenize ne gibi faydalar sağlayacağını ele alalım.
Sitenizi aramalara uyumlu hale getirmiş olursunuz
SEO, Türkçesiyle Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları adından da anlaşılabileceği gibi, internet sitenizin arama motorlarına uyumlu bir hale getirilmesidir.
Site üzerindeki içeriklerinizin, ürünlerinizin, görsellerin, sayfa başlıklarının, linklerin, ürün açıklamalarının ve bunun gibi site üzerindeki tüm öğelerin, arama motorları tarafından doğru bir şekilde indekslenerek, arama sorgularında görünmesini sağlamanız gerekir. Bu durumda da SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Sitenizin bu uyumluluğu sağlaması, Google üzerinde daha fazla görünmenizi sağlayacaktır.
Sitenize trafik çekmenizi sağlar
Yukarıdaki maddeye bağlı olarak, Google uyumluluğunuzu sağladığınızda; internet üzerindeki görünürlüğünüzü de doğrudan artırmış olursunuz. Arama sorgularında üst sıralarda görünmek, daha fazla kulanıcının sitenizi görmesini sağlayacağı için, sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.
Gelirlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar
Yine yukarıdaki iki maddeyle bağlı olarak, sitenizin Google üzerinde daha fazla görünmesi, daha fazla kişinin internet sitenize tıklamasını sağlayacaktır. Tabii ki bu durumun sonucunda da, sitenize gelen kişilerin belli bir bölümünü müşterilere dönüştürebilir, onları belli eylemlere yönlendirebilir, (Örneğin, e-posta listenize abone olmak) ve ürünlerinizle markanızı onlara tanıtabilirsiniz.
Ancak organik trafiğinizin yani Google üzerindeki arama sorguları sonrasında gelen trafiğinizin az olması durumunda, site ziyaret sayılarınız da bir hayli az olacağı için geri dönüşüm oranlarınız düşük olabilir.
Yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz
SEO çalışmalarında farklı bir anahtar kelime hedeflemeleri yaparak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilir ve bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmaları yapmak ve markanızla ilgili, aranma hacmi orta ya da yüksek derecede olan kelime gruplarına yoğunlaşmak, mevcut hedef kitleniz dışındaki kişilere de ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu sayede müşteri kitlenizi genişleterek, daha geniş bir hedef gruba yönelik satışlar yapabilirsiniz.
SEO tek başına yeterli değildir
Yazının başında da değindiğimiz gibi, SEO çalışmalarınızı diğer pazarlama ve reklam çalışmalarınızla desteklemeniz de oldukça önemli. SEO çalışmalarınız, yaptığınız diğer pazarlama çalışmalarınızı desteklediği için önemli bir role sahiptir. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız, bu çalışmaları bir bütün olarak görmeniz gerekir. Biri olmadan, tek bir tanesi tam olarak işlevini yerine getiremez.
SEO ve pazarlama çalışmalarını bir ağaca benzetebiliriz. E-ticaret siteniz ağacın kökünü; SEO çalışmalarınız ağacın gövdesini; pazarlama ve reklam çalışmalarınız da ağacın dallarıdır. Ürünleriniz ise tüketicilere sunduğunuz meyvelerdir.
Bu ağacın kökleri ve gövdesi ne kadar sağlam olursa dalları da o kadar güçlü olacaktır ve sunduğunuz meyveler, insanların dikkatini daha da iyi çekecektir. Bu durumda da pazarlama, reklam ve SEO çalışmalarınızın bir biriyle entegre bir şekilde çalışması oldukça önemlidir.
Popüler Videolar