SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

14 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda.

SEO nedir nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizin trafiğini artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve markanızın bilinirliğini artırmak için SEO çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. Tabii ki SEO tek başına yeterli değildir; bunun yanı sıra dijital pazarlama ve reklam çalışmaları da yapmanız gerekir.

Bu konuya yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı bir şekilde değineceğiz. Ama öncelikle SEO çalışmalarının, sitenize ne gibi faydalar sağladığını ele alacağız. E-ticaret sektörüne giren birçok kurum ya da kişi, SEO çalışmalarının tam olarak ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibi değil. Bilgi sahibi olmadıkları için de bu alandaki yatırımlarını yaparken bir takım yanlışlar yapıyorlar. Bu nedenle de öncelikli olarak SEO çalışmalarının sitenize ne gibi faydalar sağlayacağını ele alalım.

Sitenizi aramalara uyumlu hale getirmiş olursunuz

SEO, Türkçesiyle Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları adından da anlaşılabileceği gibi, internet sitenizin arama motorlarına uyumlu bir hale getirilmesidir.

Site üzerindeki içeriklerinizin, ürünlerinizin, görsellerin, sayfa başlıklarının, linklerin, ürün açıklamalarının ve bunun gibi site üzerindeki tüm öğelerin, arama motorları tarafından doğru bir şekilde indekslenerek, arama sorgularında görünmesini sağlamanız gerekir. Bu durumda da SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Sitenizin bu uyumluluğu sağlaması, Google üzerinde daha fazla görünmenizi sağlayacaktır.

Sitenize trafik çekmenizi sağlar

Yukarıdaki maddeye bağlı olarak, Google uyumluluğunuzu sağladığınızda; internet üzerindeki görünürlüğünüzü de doğrudan artırmış olursunuz. Arama sorgularında üst sıralarda görünmek, daha fazla kulanıcının sitenizi görmesini sağlayacağı için, sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

Gelirlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar

Yine yukarıdaki iki maddeyle bağlı olarak, sitenizin Google üzerinde daha fazla görünmesi, daha fazla kişinin internet sitenize tıklamasını sağlayacaktır. Tabii ki bu durumun sonucunda da, sitenize gelen kişilerin belli bir bölümünü müşterilere dönüştürebilir, onları belli eylemlere yönlendirebilir, (Örneğin, e-posta listenize abone olmak) ve ürünlerinizle markanızı onlara tanıtabilirsiniz.

Ancak organik trafiğinizin yani Google üzerindeki arama sorguları sonrasında gelen trafiğinizin az olması durumunda, site ziyaret sayılarınız da bir hayli az olacağı için geri dönüşüm oranlarınız düşük olabilir.

Yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz

SEO çalışmalarında farklı bir anahtar kelime hedeflemeleri yaparak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilir ve bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmaları yapmak ve markanızla ilgili, aranma hacmi orta ya da yüksek derecede olan kelime gruplarına yoğunlaşmak, mevcut hedef kitleniz dışındaki kişilere de ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu sayede müşteri kitlenizi genişleterek, daha geniş bir hedef gruba yönelik satışlar yapabilirsiniz.

“SEO

SEO tek başına yeterli değildir

Yazının başında da değindiğimiz gibi, SEO çalışmalarınızı diğer pazarlama ve reklam çalışmalarınızla desteklemeniz de oldukça önemli. SEO çalışmalarınız, yaptığınız diğer pazarlama çalışmalarınızı desteklediği için önemli bir role sahiptir. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız, bu çalışmaları bir bütün olarak görmeniz gerekir. Biri olmadan, tek bir tanesi tam olarak işlevini yerine getiremez.

SEO ve pazarlama çalışmalarını bir ağaca benzetebiliriz. E-ticaret siteniz ağacın kökünü; SEO çalışmalarınız ağacın gövdesini; pazarlama ve reklam çalışmalarınız da ağacın dallarıdır. Ürünleriniz ise tüketicilere sunduğunuz meyvelerdir.

Bu ağacın kökleri ve gövdesi ne kadar sağlam olursa dalları da o kadar güçlü olacaktır ve sunduğunuz meyveler, insanların dikkatini daha da iyi çekecektir. Bu durumda da pazarlama, reklam ve SEO çalışmalarınızın bir biriyle entegre bir şekilde çalışması oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-İhracatta En Çok Satan Ürünler Nelerdir?
E-ticarete başlarken ne satacağınıza önceden karar verirsiniz. Karar aşamasına gelene kadar birtakım araştırma ve analizleri yapmış olursunuz. E-ihracat yapmak için de benzer bir durum geçerlidir. E-ticarette sektör gereklilikleri ve...
2 Nisan 2022
Markethinkers
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın