SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

14 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda.

SEO nedir nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizin trafiğini artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve markanızın bilinirliğini artırmak için SEO çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. Tabii ki SEO tek başına yeterli değildir; bunun yanı sıra dijital pazarlama ve reklam çalışmaları da yapmanız gerekir.

Bu konuya yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı bir şekilde değineceğiz. Ama öncelikle SEO çalışmalarının, sitenize ne gibi faydalar sağladığını ele alacağız. E-ticaret sektörüne giren birçok kurum ya da kişi, SEO çalışmalarının tam olarak ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibi değil. Bilgi sahibi olmadıkları için de bu alandaki yatırımlarını yaparken bir takım yanlışlar yapıyorlar. Bu nedenle de öncelikli olarak SEO çalışmalarının sitenize ne gibi faydalar sağlayacağını ele alalım.

Sitenizi aramalara uyumlu hale getirmiş olursunuz

SEO, Türkçesiyle Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları adından da anlaşılabileceği gibi, internet sitenizin arama motorlarına uyumlu bir hale getirilmesidir.

Site üzerindeki içeriklerinizin, ürünlerinizin, görsellerin, sayfa başlıklarının, linklerin, ürün açıklamalarının ve bunun gibi site üzerindeki tüm öğelerin, arama motorları tarafından doğru bir şekilde indekslenerek, arama sorgularında görünmesini sağlamanız gerekir. Bu durumda da SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Sitenizin bu uyumluluğu sağlaması, Google üzerinde daha fazla görünmenizi sağlayacaktır.

Sitenize trafik çekmenizi sağlar

Yukarıdaki maddeye bağlı olarak, Google uyumluluğunuzu sağladığınızda; internet üzerindeki görünürlüğünüzü de doğrudan artırmış olursunuz. Arama sorgularında üst sıralarda görünmek, daha fazla kulanıcının sitenizi görmesini sağlayacağı için, sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

Gelirlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar

Yine yukarıdaki iki maddeyle bağlı olarak, sitenizin Google üzerinde daha fazla görünmesi, daha fazla kişinin internet sitenize tıklamasını sağlayacaktır. Tabii ki bu durumun sonucunda da, sitenize gelen kişilerin belli bir bölümünü müşterilere dönüştürebilir, onları belli eylemlere yönlendirebilir, (Örneğin, e-posta listenize abone olmak) ve ürünlerinizle markanızı onlara tanıtabilirsiniz.

Ancak organik trafiğinizin yani Google üzerindeki arama sorguları sonrasında gelen trafiğinizin az olması durumunda, site ziyaret sayılarınız da bir hayli az olacağı için geri dönüşüm oranlarınız düşük olabilir.

Yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz

SEO çalışmalarında farklı bir anahtar kelime hedeflemeleri yaparak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilir ve bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmaları yapmak ve markanızla ilgili, aranma hacmi orta ya da yüksek derecede olan kelime gruplarına yoğunlaşmak, mevcut hedef kitleniz dışındaki kişilere de ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu sayede müşteri kitlenizi genişleterek, daha geniş bir hedef gruba yönelik satışlar yapabilirsiniz.

“SEO

SEO tek başına yeterli değildir

Yazının başında da değindiğimiz gibi, SEO çalışmalarınızı diğer pazarlama ve reklam çalışmalarınızla desteklemeniz de oldukça önemli. SEO çalışmalarınız, yaptığınız diğer pazarlama çalışmalarınızı desteklediği için önemli bir role sahiptir. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız, bu çalışmaları bir bütün olarak görmeniz gerekir. Biri olmadan, tek bir tanesi tam olarak işlevini yerine getiremez.

SEO ve pazarlama çalışmalarını bir ağaca benzetebiliriz. E-ticaret siteniz ağacın kökünü; SEO çalışmalarınız ağacın gövdesini; pazarlama ve reklam çalışmalarınız da ağacın dallarıdır. Ürünleriniz ise tüketicilere sunduğunuz meyvelerdir.

Bu ağacın kökleri ve gövdesi ne kadar sağlam olursa dalları da o kadar güçlü olacaktır ve sunduğunuz meyveler, insanların dikkatini daha da iyi çekecektir. Bu durumda da pazarlama, reklam ve SEO çalışmalarınızın bir biriyle entegre bir şekilde çalışması oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin