SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

14 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda.

SEO nedir nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizin trafiğini artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve markanızın bilinirliğini artırmak için SEO çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. Tabii ki SEO tek başına yeterli değildir; bunun yanı sıra dijital pazarlama ve reklam çalışmaları da yapmanız gerekir.

Bu konuya yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı bir şekilde değineceğiz. Ama öncelikle SEO çalışmalarının, sitenize ne gibi faydalar sağladığını ele alacağız. E-ticaret sektörüne giren birçok kurum ya da kişi, SEO çalışmalarının tam olarak ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibi değil. Bilgi sahibi olmadıkları için de bu alandaki yatırımlarını yaparken bir takım yanlışlar yapıyorlar. Bu nedenle de öncelikli olarak SEO çalışmalarının sitenize ne gibi faydalar sağlayacağını ele alalım.

Sitenizi aramalara uyumlu hale getirmiş olursunuz

SEO, Türkçesiyle Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları adından da anlaşılabileceği gibi, internet sitenizin arama motorlarına uyumlu bir hale getirilmesidir.

Site üzerindeki içeriklerinizin, ürünlerinizin, görsellerin, sayfa başlıklarının, linklerin, ürün açıklamalarının ve bunun gibi site üzerindeki tüm öğelerin, arama motorları tarafından doğru bir şekilde indekslenerek, arama sorgularında görünmesini sağlamanız gerekir. Bu durumda da SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Sitenizin bu uyumluluğu sağlaması, Google üzerinde daha fazla görünmenizi sağlayacaktır.

Sitenize trafik çekmenizi sağlar

Yukarıdaki maddeye bağlı olarak, Google uyumluluğunuzu sağladığınızda; internet üzerindeki görünürlüğünüzü de doğrudan artırmış olursunuz. Arama sorgularında üst sıralarda görünmek, daha fazla kulanıcının sitenizi görmesini sağlayacağı için, sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

Gelirlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar

Yine yukarıdaki iki maddeyle bağlı olarak, sitenizin Google üzerinde daha fazla görünmesi, daha fazla kişinin internet sitenize tıklamasını sağlayacaktır. Tabii ki bu durumun sonucunda da, sitenize gelen kişilerin belli bir bölümünü müşterilere dönüştürebilir, onları belli eylemlere yönlendirebilir, (Örneğin, e-posta listenize abone olmak) ve ürünlerinizle markanızı onlara tanıtabilirsiniz.

Ancak organik trafiğinizin yani Google üzerindeki arama sorguları sonrasında gelen trafiğinizin az olması durumunda, site ziyaret sayılarınız da bir hayli az olacağı için geri dönüşüm oranlarınız düşük olabilir.

Yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz

SEO çalışmalarında farklı bir anahtar kelime hedeflemeleri yaparak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilir ve bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmaları yapmak ve markanızla ilgili, aranma hacmi orta ya da yüksek derecede olan kelime gruplarına yoğunlaşmak, mevcut hedef kitleniz dışındaki kişilere de ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu sayede müşteri kitlenizi genişleterek, daha geniş bir hedef gruba yönelik satışlar yapabilirsiniz.

“SEO

SEO tek başına yeterli değildir

Yazının başında da değindiğimiz gibi, SEO çalışmalarınızı diğer pazarlama ve reklam çalışmalarınızla desteklemeniz de oldukça önemli. SEO çalışmalarınız, yaptığınız diğer pazarlama çalışmalarınızı desteklediği için önemli bir role sahiptir. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız, bu çalışmaları bir bütün olarak görmeniz gerekir. Biri olmadan, tek bir tanesi tam olarak işlevini yerine getiremez.

SEO ve pazarlama çalışmalarını bir ağaca benzetebiliriz. E-ticaret siteniz ağacın kökünü; SEO çalışmalarınız ağacın gövdesini; pazarlama ve reklam çalışmalarınız da ağacın dallarıdır. Ürünleriniz ise tüketicilere sunduğunuz meyvelerdir.

Bu ağacın kökleri ve gövdesi ne kadar sağlam olursa dalları da o kadar güçlü olacaktır ve sunduğunuz meyveler, insanların dikkatini daha da iyi çekecektir. Bu durumda da pazarlama, reklam ve SEO çalışmalarınızın bir biriyle entegre bir şekilde çalışması oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan