SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

14 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?

SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda.

SEO nedir nasıl yapılır?

E-ticaret sitenizin trafiğini artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve markanızın bilinirliğini artırmak için SEO çalışmalarına ihtiyacınız olacaktır. Tabii ki SEO tek başına yeterli değildir; bunun yanı sıra dijital pazarlama ve reklam çalışmaları da yapmanız gerekir.

Bu konuya yazının ilerleyen bölümlerinde detaylı bir şekilde değineceğiz. Ama öncelikle SEO çalışmalarının, sitenize ne gibi faydalar sağladığını ele alacağız. E-ticaret sektörüne giren birçok kurum ya da kişi, SEO çalışmalarının tam olarak ne işe yaradığı konusunda bilgi sahibi değil. Bilgi sahibi olmadıkları için de bu alandaki yatırımlarını yaparken bir takım yanlışlar yapıyorlar. Bu nedenle de öncelikli olarak SEO çalışmalarının sitenize ne gibi faydalar sağlayacağını ele alalım.

Sitenizi aramalara uyumlu hale getirmiş olursunuz

SEO, Türkçesiyle Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları adından da anlaşılabileceği gibi, internet sitenizin arama motorlarına uyumlu bir hale getirilmesidir.

Site üzerindeki içeriklerinizin, ürünlerinizin, görsellerin, sayfa başlıklarının, linklerin, ürün açıklamalarının ve bunun gibi site üzerindeki tüm öğelerin, arama motorları tarafından doğru bir şekilde indekslenerek, arama sorgularında görünmesini sağlamanız gerekir. Bu durumda da SEO çalışmaları yapmanız gerekmektedir. Sitenizin bu uyumluluğu sağlaması, Google üzerinde daha fazla görünmenizi sağlayacaktır.

Sitenize trafik çekmenizi sağlar

Yukarıdaki maddeye bağlı olarak, Google uyumluluğunuzu sağladığınızda; internet üzerindeki görünürlüğünüzü de doğrudan artırmış olursunuz. Arama sorgularında üst sıralarda görünmek, daha fazla kulanıcının sitenizi görmesini sağlayacağı için, sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

Gelirlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlar

Yine yukarıdaki iki maddeyle bağlı olarak, sitenizin Google üzerinde daha fazla görünmesi, daha fazla kişinin internet sitenize tıklamasını sağlayacaktır. Tabii ki bu durumun sonucunda da, sitenize gelen kişilerin belli bir bölümünü müşterilere dönüştürebilir, onları belli eylemlere yönlendirebilir, (Örneğin, e-posta listenize abone olmak) ve ürünlerinizle markanızı onlara tanıtabilirsiniz.

Ancak organik trafiğinizin yani Google üzerindeki arama sorguları sonrasında gelen trafiğinizin az olması durumunda, site ziyaret sayılarınız da bir hayli az olacağı için geri dönüşüm oranlarınız düşük olabilir.

Yeni hedef kitlelere ulaşabilirsiniz

SEO çalışmalarında farklı bir anahtar kelime hedeflemeleri yaparak, farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar yapabilir ve bu kitlelere ulaşmaya çalışabilirsiniz. Anahtar kelime araştırmaları yapmak ve markanızla ilgili, aranma hacmi orta ya da yüksek derecede olan kelime gruplarına yoğunlaşmak, mevcut hedef kitleniz dışındaki kişilere de ulaşmanızı sağlayacaktır. Bu sayede müşteri kitlenizi genişleterek, daha geniş bir hedef gruba yönelik satışlar yapabilirsiniz.

“SEO

SEO tek başına yeterli değildir

Yazının başında da değindiğimiz gibi, SEO çalışmalarınızı diğer pazarlama ve reklam çalışmalarınızla desteklemeniz de oldukça önemli. SEO çalışmalarınız, yaptığınız diğer pazarlama çalışmalarınızı desteklediği için önemli bir role sahiptir. Özellikle internet üzerinden iş yapıyorsanız, bu çalışmaları bir bütün olarak görmeniz gerekir. Biri olmadan, tek bir tanesi tam olarak işlevini yerine getiremez.

SEO ve pazarlama çalışmalarını bir ağaca benzetebiliriz. E-ticaret siteniz ağacın kökünü; SEO çalışmalarınız ağacın gövdesini; pazarlama ve reklam çalışmalarınız da ağacın dallarıdır. Ürünleriniz ise tüketicilere sunduğunuz meyvelerdir.

Bu ağacın kökleri ve gövdesi ne kadar sağlam olursa dalları da o kadar güçlü olacaktır ve sunduğunuz meyveler, insanların dikkatini daha da iyi çekecektir. Bu durumda da pazarlama, reklam ve SEO çalışmalarınızın bir biriyle entegre bir şekilde çalışması oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
E-ticaret site tasarımınız, müşterileriniz tarafından önemsenen bir detaydır. Online alışveriş yapan kullanıcılar ürünlere ve fiyatlara öncelik veriyor olsalar bile tasarım da karar aşamasında etkilidir. Çünkü hem göze hoş...
9 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz
Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz
İçindekiler; Google Analytics 4 Nedir ve Neden Kullanılmalıdır? Google Analytics 4'ün Özellikleri ve Avantajları Google Analytics 4'ün Eski Sürümlerinden Farkı Nedir? Google Analytics 4 Kurulumu Nasıl Yapılır? Google...
2 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Savaş Çetinkaya