Blog

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar, bu mecra üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Instagram yönetiminde sıkça yapılan birçok hata bulunuyor. Bu hatalardan kaçınmak hem takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamanızı hem de...

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız. Sosyal kanıt Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin...

Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı taktikleri bulunuyor. Bu taktikleri hem tasarımsal hem de içerik olarak uygulayabilirsiniz. Butona tıklandığında ne olacağını açıklayın Sadece bir eyleme çağrı butonu koymak tek başına yeterli değildir. Bu sebeple de...

Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım yaptığınız önemlidir. Takipçilerinize devamlı aynı içerikleri sunduğunuz izlenimini yaratmamak ve spam yapıyor gibi görünmemek için aynı içeriği tekrar paylaşırken dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu...

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar....

E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu tür uygulamalardan kaçınmak kullanıcı deneyimini artıracağı için geri dönüşümlerin de düşmemesini sağlayacaktır. Site tasarımının kullanıcılar için yapılmaması Kullanıcı deneyimi geri dönüşümler için oldukça önemlidir. Bu sebeple de site tasarımı...

Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik

Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla olması video pazarlamanın popülerliğinin reklam verenler arasında artırıyor. Video içeriklerin geri dönüşlerini ve yatırım getirisini ölçümlemek içinde bazı metrikleri dikkat almak gerekiyor. Bu metriklerin takibi video...

Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği hakkında size bazı fikirler verecektir. Doğru bir planlama yapmak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız yatırım getirinizi de artıracaktır. Plan oluşturma Öncelikli olarak bir planınızın olması gerekiyor....

Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler

Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme amacıyla kullanılan sosyal mecralar ve bu mecralardaki pazarlama çalışmalarıyla ilgili yanlış bilinen bazı konular bulunuyor. Bu yanlışlar da sosyal medya pazarlama çalışmalarının başarısız olmasına neden olabiliyor. Bugünkü rehberimizde de...

Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan olmaksızın dijital pazarlama çalışmalarını yapmak, uzun vadeli sonuçların alınamamasına neden olacağı gibi yatırım getirisinin ölçümlenememesine de neden olur. Bu rehberimizde de dijital pazarlama strateji oluştururken dikkat etmeniz...

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu sayfanın değerinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde ise teşekkürler sayfanızı hazırlarken dikkat etmeniz gerekenlere ve sayfa içeriğinde bulunması gereken detayları ele alıyor olacağız. Teşekkür metninizi oluşturun Bu sayfanın girişinde müşterilerinize teşekkürlerinizi ilettiğiniz metni...

Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler

Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak dijital pazarlamayla ilgili yanlış bilinen birçok bilgi de bulunuyor. Bu yanlış bilgiler nedeniyle de kimi zaman firmalar dijital pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde kurgulayamıyor. Bu rehberimizde...

E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?

E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir teşekkürler sayfası, müşterilerinizle olan etkileşiminizi artırabileceği gibi müşteri memnuniyetini de önemli bir şekilde artırabilir. Teşekkürler sayfasında basit bir şekilde “Teşekkürler” yazmak tek başına yeterli değildir, bu sayfaları geliştirmek...

Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler

Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha hızlı bir şekilde artırabilirsiniz. Pazara güçlü bir şekilde girmek için de uygulayabileceğiniz bir takım taktikler ve stratejiler bulunuyor. Bugünkü yazımızda da bu stratejiler üzerinde duracağız....

Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular

Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir tecrübeniz bulunmuyorsa, yurtdışı pazarlarına açılırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olacaktır. Bu soruların amacı farklı bir ülkede ve farklı bir pazarda ayakta durup duramayacağınızı belirlemektir. Yurtiçindeki temelleriniz sağlam mı? Yurtdışına...

Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar

Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin ve ulaşacağınız hedef kitlesinin artmasını sağlar. Bunu yapabilmek ve sitenizin SEO’sunu geliştirmek için de kaçınmanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor. Sayfa başlığında çok fazla anahtar kelime kullanmak...

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler

İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir. Bu rehberimizde de stratejilerinizi geliştirmek için ölçümlemeniz gereken metrikler üzerinde duruyor olacağız. Sosyal paylaşımlar Sosyal mecralar internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlardır. İçeriklerinizin bu...

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm

E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve sosyal medya pazarlama (SMM) da bulunuyor. E-ticaret firmaları için SEO ne kadar önemliyse, sosyal medya pazarlama da bir o kadar önemlidir. Bu iki çalışmanın beraber...

Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm

E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu çalışmalar arasında yer alıyor. Ancak bu çalışmaların SEO çalışmalarıyla desteklenmesi, içeriklerin ve e-ticaret sitesinin internet üzerindeki görünürlüğünü bir hayli artırmaktadır. SEO çalışmaları artık site haricindeki platformlarda da önemli bir...

Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar

E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak isteyen ya da kendi işini kurmuş kişilerin bu zorluklardan haberdar olması ve bu zorluklar karşısında neler yapmaları gerektiğini bilmeleri gerekiyor. Her iş alanında olduğu gibi e-ticarette...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun