Google Lens Nedir? E-ticaret İçin Görsel Aramanın Önemi

26 Aralık 2023
Ferad Osman Sali
Google Lens Nedir? E-ticaret İçin Görsel Aramanın Önemi

Akıllı cihazların hayatımıza dahil olmasıyla beraber, teknolojide sayısız gelişme yaşandı. Bu gelişmelerden biri de Google Lens olarak karşımıza çıkıyor. Akıllı cihazların kamerasını, sadece görüntü kaydetmek için kullanmayacağınızı, bu kamera ile arama yapabileceğinizi hatırlatan pratik bir yapay zeka aracı olarak geliştirildi. Bu yapay zeka aracı ile merak edilen ve bilgi almak istenen birçok konu, saniyeler içinde ekranınıza düşebilir.

Kullanım alanı ve faydaları oldukça geniş olan Google Lens, e-ticaret sektöründe de oldukça gündemde. Bu görüntü tarama sistemi, hem satıcıların hem de müşterilerin işlerini pek çok konuda kolaylaştırmakta. Şimdi, e-ticaret paketleri alanında öncü isim olan ideasoft farkıyla, Google Lens’i tanıyalım!

E-ticaret için görsel aramanın önemi

Google Lens Nedir?

Google Lens, Google tarafından geliştirilmiş bir görüntü tanıma ve bilgi arama teknolojisidir. Bu akıllı araç, akıllı telefon ya da tablet gibi cihazlarda yer alan kamerayı kullanır. Yaşadığımız gerçek dünyada bulunan nesneleri, metinleri, etiketleri, logoları, mekanları ve daha fazlasını sadece kamerayla kolayca ve kısa sürede tanıyabilir.

Google Lens, görüntüleri saniyeler içinde analiz ederek kullanıcılara en alakalı görsel ve bilgileri sunar. Çevrede gördüğünüz herhangi bir nesneyi ya da yazıyı, kamera yardımıyla arayıp ne olduğuna dair bilgi almanızı sağlayan akıllı bir araçtır. Görsel odaklı, birçok aramanızı kolaylaştırdığı gibi doğru bilgilere ulaşmanızı da hızlandırır.

Google Lens, pek çok dilde yanıt vermektedir. Örneğin Portekizce, İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Rusça, Çince, Japonca, Korece, Arapça, Türkçe ve diğer dillere uyumlu şekilde çalışabilir.

görüntü tanıma ve bilgi arama

E-ticaret İçin Google Lens Kullanmanın 5 Önemi

1) Ürünleri Tanımayı Kolaylaştırır

Google Lens, e-ticaret için büyük öneme sahip. Ürün satışlarında merak edilenleri kısa sürede sonuçlandırma özelliği bulunmakta. Örneğin herhangi bir yerde gördüğünüz ürünün ne olduğunu bilmiyorsanız, Google Lens’i kullanıp ürün hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Daha önce hiç görmediğiniz bir nesneyi, kameradan tarayarak ne işe yaradığını ve nasıl kullanıldığını öğrenebilirsiniz. Bu sonuçları size e-ticaret yapan siteler vereceği için ürünü daha kolay tanıyabilirsiniz.

2) Fiyat Karşılaştırma İmkanı Sunar

Mağazada beğendiğiniz ürünlerin fiyatını yüksek buluyorsanız, bir de Google Lens kullanarak diğer mağazalarda ne kadar fiyata satıldıklarını öğrenebilirsiniz. Fiyat karşılaştırmak için sadece birkaç saniyenizi ayırmanız yeterli olacak.

Ürünün görselini kameradan taratıp fiyat bilgisi verilen e-ticaret sitelerini inceleyebilirsiniz. Böylece ekonomik bir alışveriş için Google Lens’i kullanmış olursunuz.

3) Ürün Yorumlarına Kolay Ulaşım Sağlar

Satın almak istediğiniz herhangi bir ürünün görselini, Google Lens ile arayarak e-ticaret sayfalarına kolay ulaşım sağlarsınız. Bu sayfalarda, kullanıcı yorumlarını inceleyerek ürün hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Satıcı ve alıcı için avantajlı bir araç olduğundan, gerçekçi yorumlarla alışveriş süreci ilerler. Google Lens’in “alışveriş” seçeneği sayesinde yorum ve ürün bulunan sitelere daha kolay erişebilirsiniz.

E-ticaret sitelerinde, soru cevap bölümünde firmanın verdiği yönlendirici ve doğru yanıtlar sayesinde, satışların yükselmesi mümkündür. Bu soru ve cevaplara ulaşmayı kolaylaştıran Google Lens sayesinde, birçok kişi güvenilir alışveriş yapabilir.

4) Barkod Okumayı Kolaylaştırır

Bazı firmaların karekod sistemi, pek çok konuda alışverişi kolaylaştırır. Afişte ya da mağazada gördüğünüz karekodları, Google Lens ile inceleyerek içerikteki bilgilere hakim olabilirsiniz. Örneğin ürünün kullanım önerileri, uygun görülen kullanım süresi, imalat bilgileri bu karekod sayesinde ekrana gelir.

Mağazada ürün barkodlarını yine Google Lens’te tarayarak güncel fiyatlarını, ürün özelliklerini saniyeler içinde öğrenebilirsiniz. Bu özellik sayesinde, mağazada personel aramakla zaman kaybetmeden aradığınız bilgileri kolayca görebilirsiniz.

5) Kullanım Tüyosu Verir

Google Lens, e-ticaret için birçok konuda avantajlı. Bu avantajlardan biri de alışverişi çeşitlendirmesi oluyor. Örneğin, dergide bir çanta beğendiniz ve markasını merak ettiniz. Google Lens ile bu çantanın görselini taradıktan sonra size verilen sonuçlarda kombin önerilerini görebilirsiniz. Hangi kombinde nasıl kullanılmış, daha kolay görebilirsiniz.

Ev eşyaları için araştırma yaparken Google Lens üzerinden televizyon araması yaptınız. Almak istediğiniz televizyonun kullanım özellikleri, ilgili sitede yer alır. Bu bilgiler ne kadar doğru ve dikkat çekici ise e-ticaret yapan firmanın da satışları yükselir. Hem alıcı hem de satıcı için Google Lens, pratik ve etkili satış politikasını gündeme getirir.

E-ticaret için google lensin önemi

Google Lens Hangi Cihazlarda Çalışıyor?

Google Lens ile benzersiz bir araştırma deneyimi yaşamak istiyorsanız, öncelikle akıllı telefon sahibi olmanız gerekmektedir. Telefon ve tabletlerde yer alan Google Lens aracını kullanmak için dilerseniz oturum açabilirsiniz.

Google Lens, iOS işletim sistemine sahip iPhone ve iPad'lerde de rahatça kullanılmaktadır. Ürünlerin görsellerini, merak ettiğiniz yabancı dildeki metinlerin çevirilerini bu araç sayesinde saniyeler içinde keşfedebilirsiniz.

Özetlemek gerekirse, Android tabanlı akıllı cihazların tamamında Google Lens arama sistemini kolayca kullanabilirsiniz.

google lens hangi cihazlarda çalışır?

Google Lens Nasıl Çalışır?

Google Lens’i kullanmak için akıllı cihazlarınızda kamera erişimine onay vermeniz gerekiyor. Onay vermediğiniz durumda, uygulamadan faydalanmanız mümkün değil. Kamera erişimini açtıktan sonra, galerideki ya da aktif kameradaki görsellerin taraması gerçekleşir. Eğer galeriden bir fotoğraf yüklerseniz, mavi nokta ile görsel odağı yapılır. Mavi noktanın üzerinde bulunduğu görsel, Google arama sonuçlarına göre listelenir. Google Lens kullanmak ücretsizdir. Ödeme yapmanız gerek duyulmaz.

Lens, görsel sonuçlarını verirken en alakalı verileri sunar. Bir nesneye en çok benzeyen diğer nesneleri de sonuçlarda gösterir. Böylece, aradığınız bilgiye daha kolay ulaşmanızı sağlar. Örneğin bir bitkiyi tarayıp hangi bitki olduğunu merak ederseniz, o bitkinin yapısına uygun diğer türler de sonuçlarda sıralanır.

E-ticaret için uluslararası bir metin okumak istiyorsanız, Google Lens’i kullanarak metin çevirisi yapabilirsiniz. Bunun için uygulamayı açtıktan sonra “çeviri” sekmesini açarak metini net bir şekilde okutmalısınız. Birkaç saniye içinde çevirmek istediğiniz metin, en uygun sonuçlara göre sunulacaktır.

Google Lens'in Hayatınızı Kolaylaştırmaya Yardımcı Olabileceği Önemli Durumlar

Google Lens, hayatınızın pek çok anında size yardımcı olacak bir araç Bu aracı her durumda kullanabileceğinizi unutmayın. Görsel odaklı arama yapmak için Google Lens kullanmaya başlayabilirsiniz. Hayatınızı kolaylaştıran 8 önemli özelliğinden bahsedelim:

  • Gün içinde merak ettiğiniz nesne ve objeleri kolayca tanıyabilirsiniz.
  • Cildinizde oluşan bir yarayı ya da hastalığı Google Lens üzerinden tarayabilirsiniz.
  • Çeviri özelliğinden faydalanarak tabela, ilan gibi yazıları kendi dilinize çevirebilirsiniz.
  • Araştırma ve ödev konusunda zorlandığınız anlarda Lens kullanarak işinizi kolaylaştırın.
  • Merak ettiğiniz ürünleri online alanda hızlı şekilde bularak alışveriş yapın.
  • Adını bilmediğiniz yemeği Lens üzerinden arayarak tarife ve lokantalara ulaşabilirsiniz.
  • Lens + Bard ile ilginiz olan konularda yaratıcılığınızı keşfedebilirsiniz!
google lens nasıl çalışır?

İlginizi Çekebilir:

Google Spam Algoritması ve Spam'dan Kurtulma Rehberi

Google Analytics 4 ile Web Sitelerinizi İzlemek İçin Adım Adım Kılavuz

E-Ticaret ve Google Algoritmaları Değişen SEO Trendleri

Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?

Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi
Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi
Başlangıç sermayeniz kısıtlıysa ya da e-ticaret sitenize ek olarak farklı pazarlara da satış yapmak istiyorsanız, pazaryeri türleri arasında öne çıkan Alibaba ve AliExpress’i tercih edebilirsiniz. Türkiye’de hizmet veren pek...
7 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
IdeaSoft’tan Deprem Bölgesine Yardım Uygulaması: Bağış Topla
IdeaSoft’tan Deprem Bölgesine Yardım Uygulaması: Bağış Topla
6 Şubat Kahramanmaraş merkezli deprem felaktiyle binlerce vatandaşımızı kaybettik. 10 çevre ilimiz ağır hasar altında kaldı. Öncelikle hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına sabır diliyoruz. Tüm ülkemize geçmiş...
20 Şubat 2023
Ferad Osman Sali
E-Ticarette Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
E-Ticarette Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
28 Temmuz 2022
Savaş Çetinkaya