İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

20 Kasım 2019
Ideasoft Admin

Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı dijitalleşmenin bir gelişimi olarak online satış yapmak işletmeler ile son kullanıcıyı buluşturan en önemli araçlardan biri oldu. İnternetten satış yapmak istiyorum ya da internet üzerinden ürün satmak istiyorum diyenler e-ticaret yapmanın yollarını aramaya başladı. Her sektörün dijitalleşme sürecinde merak ettiği internetten satış nasıl yapılır konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları detaylandırdığımız yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.

İnternetten Satış Yapmak Neden Önemlidir?

İnternet üzerinden satış yapmak isteyip sektöre giren işletme sayısının artması online satış alanındaki ürün çeşitliliğini de artırdı. Her gün yeni ürünlerin piyasaya inmesiyle birlikte ürün çeşitliliği ve internet satış oranlarında artış gözlendi. Her ürünün internetten aranma ve satılma oranı böylece yükselirken sektör fark etmeksizin e-ticaret sitelerinin pazarda yer alma ve büyüme olasılığı yükseldi.

İnternet Üzerinden Nasıl Satış Yapılır?

Online ticaret pek çok yöntemi bir arada kullanabilmenizi mümkün kılan özgür bir alandır. Bu özgür alanı dilediğiniz gibi büyütmek ve geliştirmek için izlemeniz gereken yolları sizler için 10 maddede sıraladık;

  • İş planınızı yapmakla işe başlayın
  • İş fikrinizi ve sektörünüzü belirleyin
  • Vergi mükellefi olun
  • Belirli bir bütçe planlaması yapın
  • E-ticaret siteniz için güvenli bir yazılım seçin
  • Sitenize zaman ayırarak ürünlerinizi sergileyin
  • Ürünlerinizi pazarlayacağınız alanları keşfedin
  • Sosyal medyanın gücünü yanınıza alın
  • Ürünlerinizi farklı kanallarda satışa sunun
  • Farklı ödeme yöntemleri ile son kullanıcıyı karşılayın
  • Kargo fırsatları ile satın almaları tetikleyin
  • ÖNEMLİ NOT: Eğer ne yapmanız gerektiği konusunda bilgi sahibiyseniz, internetten satış yapmak için ilk adım olan e-ticaret sitenizi oluşturmak ile başlayabilirsiniz. Herhangi bir bütçe ayırmadan, e-ticaret'e yeni başlayan birisi olarak yazılımlarımızı hemen 15 gün boyunca ücretsiz deneyin.

    İnternetten Online e ticaret Yapmak için Şirket Kurulumu

    E-ticarete yeni başlayacak olanlar için eğer bir işletme sahibiyseniz yeni bir firma kurmanıza gerek yoktur. Bir firmanız yok ise internetten satış için şirket kurmanız gerekir. İnternet üzerinden satış için şahıs şirketi ya da limited şirket kurabilirsiniz. Şirket kurulum aşamasında ya da öncesinde e-ticaret siteniz için iş planınızı yapabilir, sitenizi ürün satışına hazır hale getirebilirsiniz.

    Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur? yazımızdan konuyla ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

    İnternetten Satış Yapmak için Profesyonel E-ticaret Yazılımı

    Güvenli bir e-ticaret yazılım sağlayıcısı seçmeniz sitenizin kesintisiz hizmet vermesini sağlar. Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Elbette eticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken pek çok kriter vardır. Bir e-ticaret paketinde bulunması gereken özellikler arasında aşağıdaki gibi pek çok madde sayılabilir.

  • Panel eğitim desteği
  • Donanımlı teknik destek
  • Farklı ödeme seçenekleri
  • Sektöre uygun ve mobil uyumlu tasarım
  • Farklı pazarlama araçları
  • Arama motoru optimizasyonları
  • Kargo yönetimi ve avantajları
  • Entegrasyon çözümleri
  • Dilerseniz tüm özelliklerin bir bütün olarak sunulduğu IdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir, 15 gün ücretsiz deneyebilirsiniz.

    İnternet Üzerinden Satış için İşinize Uygun Domain Seçimi

    Dijitalleşme sürecinde internetten satış nasıl yapılır konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları doğru analiz etmek önemlidir. E-ticaret sitenizin yazılımından sonra bir alan adı (domain) ve hosting ihtiyacınız vardır. Alan adı (domain) kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu (hosting) ise sitenizi kurmak ve internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız alandır. SSL sertifikası ise bir web sitesinin kimliğini doğrulayan dijital bir sertifikadır. E-ticaret sitenizin SSL sertifikasına sahip olması web sitenizin kimliğini ve varlığını kabul eden, site ziyaretçilerine güven veren bir sertifikadır. Tümüne tek tek ücret ödeyerek sahip olabileceğiniz gibi bir e-ticaret paketiyle tümüne sahip olabilirsiniz.

    İnternetten Ürün Satışı Nasıl Yapılır ve Alanları Nelerdir?

    Ürünlerinizi pazarlamak için pek çok yöntemi bir arada kullanabilirsiniz. Dropshipping (stoksuz satış) yöntemini kullanabilir, farklı pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Fiziki mağazanızdaki ürünleri sanal mağaza alanına taşıyarak satışa sunabilirsiniz. Online satış dünyasına adım atmak için e-ticarete nereden ve nasıl başlamalıyım? sorusu ile karşılaşıyorsanız ilk adım olarak e-ticaret sitenizi oluşturmak ile işe başlayabilir, sonraki adımları uygulayabilirsiniz. Herhangi bir bütçe ayırmadan, e-ticarete yeni başlayan birisi olarak yazılımlarımızı 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

    İnternet Satış Avantajları Nelerdir?

    İnternet mağazacılığı işletme ya da kişilere pek çok avantajlar sunar. İnternet üzerinden ticaret evden satış yapmak ya da oturduğunuz yerden ürünlerinizi binlerce kişiye ulaştırmak için mükemmel bir araçtır. e ticaret yapmak size pek çok kazanç sağlar.

  • 7/24 satış yapma imkanı
  • Düşük bütçelerle iş kurabilme
  • Sitenizde binlerce ürünü listeleme
  • Sınırsız pazarlama araçları
  • Konumdan bağımsız satış yapabilme
  • Geniş bir kitleye erişim sağlama
  • Site ziyaretçilerine tekrar ulaşabilme
  • Zamandan tasarruf
  • Siz de internetten satış yapmak için ve tüm avantajların keyfine varabilmek için IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini inceleyebilir, 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

    İnternetten Satış Yapmak için dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
    Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
    10 Mart 2020
    Sinan Oypan
    Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
    Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
    21 Şubat 2018
    Sinan Oypan
    İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
    E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
    23 Ağustos 2018
    Sinan Oypan
    Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
    E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
    6 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
    Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
    21 Nisan 2019
    Sinan Oypan
    Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
    Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
    24 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
    Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
    17 Haziran 2019
    Sinan Oypan
    Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
    Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
    30 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
    E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
    24 Ağustos 2016
    Sinan Oypan
    2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
    2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
    18 Aralık 2018
    Sinan Oypan
    Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
    Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
    6 Şubat 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
    SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
    13 Haziran 2019
    Sinan Oypan