İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

20 Kasım 2019
IdeaSoft
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı dijitalleşmenin bir gelişimi olarak online satış yapmak işletmeler ile son kullanıcıyı buluşturan en önemli araçlardan biri oldu. İnternetten satış yapmak istiyorum ya da internet üzerinden ürün satmak istiyorum diyenler e-ticaret yapmanın yollarını aramaya başladı. Her sektörün dijitalleşme sürecinde merak ettiği internetten satış nasıl yapılır konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları detaylandırdığımız yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.

İnternetten Satış Yapmak Neden Önemlidir?

İnternet üzerinden satış yapmak isteyip sektöre giren işletme sayısının artması online satış alanındaki ürün çeşitliliğini de artırdı. Her gün yeni ürünlerin piyasaya inmesiyle birlikte ürün çeşitliliği ve internet satış oranlarında artış gözlendi. Her ürünün internetten aranma ve satılma oranı böylece yükselirken sektör fark etmeksizin e-ticaret sitelerinin pazarda yer alma ve büyüme olasılığı yükseldi.

İnternet Üzerinden Nasıl Satış Yapılır?

Online ticaret pek çok yöntemi bir arada kullanabilmenizi mümkün kılan özgür bir alandır. Bu özgür alanı dilediğiniz gibi büyütmek ve geliştirmek için izlemeniz gereken yolları sizler için 10 maddede sıraladık;

  • İş planınızı yapmakla işe başlayın
  • İş fikrinizi ve sektörünüzü belirleyin
  • Vergi mükellefi olun
  • Belirli bir bütçe planlaması yapın
  • E-ticaret siteniz için güvenli bir yazılım seçin
  • Sitenize zaman ayırarak ürünlerinizi sergileyin
  • Ürünlerinizi pazarlayacağınız alanları keşfedin
  • Sosyal medyanın gücünü yanınıza alın
  • Ürünlerinizi farklı kanallarda satışa sunun
  • Farklı ödeme yöntemleri ile son kullanıcıyı karşılayın
  • Kargo fırsatları ile satın almaları tetikleyin
  • ÖNEMLİ NOT: Eğer ne yapmanız gerektiği konusunda bilgi sahibiyseniz, internetten satış yapmak için ilk adım olan e-ticaret sitenizi oluşturmak ile başlayabilirsiniz. Herhangi bir bütçe ayırmadan, e-ticaret'e yeni başlayan birisi olarak yazılımlarımızı hemen 15 gün boyunca ücretsiz deneyin.

    İnternetten Online e ticaret Yapmak için Şirket Kurulumu

    E-ticarete yeni başlayacak olanlar için eğer bir işletme sahibiyseniz yeni bir firma kurmanıza gerek yoktur. Bir firmanız yok ise internetten satış için şirket kurmanız gerekir. İnternet üzerinden satış için şahıs şirketi ya da limited şirket kurabilirsiniz. Şirket kurulum aşamasında ya da öncesinde e-ticaret siteniz için iş planınızı yapabilir, sitenizi ürün satışına hazır hale getirebilirsiniz.

    Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur? yazımızdan konuyla ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

    İnternetten Satış Yapmak için Profesyonel E-ticaret Yazılımı

    Güvenli bir e-ticaret yazılım sağlayıcısı seçmeniz sitenizin kesintisiz hizmet vermesini sağlar. Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Elbette eticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken pek çok kriter vardır. Bir e-ticaret paketinde bulunması gereken özellikler arasında aşağıdaki gibi pek çok madde sayılabilir.

  • Panel eğitim desteği
  • Donanımlı teknik destek
  • Farklı ödeme seçenekleri
  • Sektöre uygun ve mobil uyumlu tasarım
  • Farklı pazarlama araçları
  • Arama motoru optimizasyonları
  • Kargo yönetimi ve avantajları
  • Entegrasyon çözümleri
  • Dilerseniz tüm özelliklerin bir bütün olarak sunulduğu IdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir, 15 gün ücretsiz deneyebilirsiniz.

    İnternet Üzerinden Satış için İşinize Uygun Domain Seçimi

    Dijitalleşme sürecinde internetten satış nasıl yapılır konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları doğru analiz etmek önemlidir. E-ticaret sitenizin yazılımından sonra bir alan adı (domain) ve hosting ihtiyacınız vardır. Alan adı (domain) kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu (hosting) ise sitenizi kurmak ve internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız alandır. SSL sertifikası ise bir web sitesinin kimliğini doğrulayan dijital bir sertifikadır. E-ticaret sitenizin SSL sertifikasına sahip olması web sitenizin kimliğini ve varlığını kabul eden, site ziyaretçilerine güven veren bir sertifikadır. Tümüne tek tek ücret ödeyerek sahip olabileceğiniz gibi bir e-ticaret paketiyle tümüne sahip olabilirsiniz.

    İnternetten Ürün Satışı Nasıl Yapılır ve Alanları Nelerdir?

    Ürünlerinizi pazarlamak için pek çok yöntemi bir arada kullanabilirsiniz. Dropshipping (stoksuz satış) yöntemini kullanabilir, farklı pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Fiziki mağazanızdaki ürünleri sanal mağaza alanına taşıyarak satışa sunabilirsiniz. Online satış dünyasına adım atmak için e-ticarete nereden ve nasıl başlamalıyım? sorusu ile karşılaşıyorsanız ilk adım olarak e-ticaret sitenizi oluşturmak ile işe başlayabilir, sonraki adımları uygulayabilirsiniz. Herhangi bir bütçe ayırmadan, e-ticarete yeni başlayan birisi olarak yazılımlarımızı 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

    İnternet Satış Avantajları Nelerdir?

    İnternet mağazacılığı işletme ya da kişilere pek çok avantajlar sunar. İnternet üzerinden ticaret evden satış yapmak ya da oturduğunuz yerden ürünlerinizi binlerce kişiye ulaştırmak için mükemmel bir araçtır. e ticaret yapmak size pek çok kazanç sağlar.

  • 7/24 satış yapma imkanı
  • Düşük bütçelerle iş kurabilme
  • Sitenizde binlerce ürünü listeleme
  • Sınırsız pazarlama araçları
  • Konumdan bağımsız satış yapabilme
  • Geniş bir kitleye erişim sağlama
  • Site ziyaretçilerine tekrar ulaşabilme
  • Zamandan tasarruf
  • Siz de internetten satış yapmak için ve tüm avantajların keyfine varabilmek için IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini inceleyebilir, 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

    İnternetten Satış Yapmak için dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Tüm yorumlar

    • Ali osman yuksel

      - 22:05

      Basit usulde vergiye tabi olarak el yapımı ayakkabı uretiyorum. Bu urünleri e ticaret sitesi ve sosyal medya araciligi ile satisa sunmak istiyorrum. Basit usulde vergiye tabi olmam nedeni ile musterilere nasil fatura kesebilirim? Ya da bu mecradan satis yapmam mumkun mu

      • İbrahim Çelebi

        - 11:53

        Ali Osman Bey merhaba. E-ticarete başlayarak el emeği ayakkabılarınızı satışa sunmanız aslında çok kolay. Dilerseniz bu sayfadaki formumuzu doldurun, e-ticaret uzmanlarımız sizinle iletişime geçsinler. Hem şirketleşme ile alakalı hem de e-ticarete nasıl başlayabileceğiniz konularında tüm sorularınızı yanıtlayalım.

    • Murat Uysal

      - 13:03

      E-ticaret'e başlamadan önce belirttiğiniz konuları bilmek önemli. Bazılarının detayı için sonrasında araştırma yapmak da gerekli gibi.

    Benzer yazılar

    Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
    Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
    Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
    8 Ocak 2020
    Sinan Oypan
    Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
    Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
    Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
    17 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
    Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
    Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
    15 Mayıs 2019
    Sinan Oypan
    Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
    Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
    Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
    31 Mart 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
    E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
    E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
    24 Ağustos 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
    E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
    Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
    22 Haziran 2018
    Sinan Oypan
    Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
    Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
    Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
    2 Şubat 2017
    Sinan Oypan
    Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
    Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
    Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
    2 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
    Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
    23 Eylül 2020
    Sinan Oypan
    Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
    Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
    Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
    16 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
    Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
    Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
    31 Ağustos 2016
    Sinan Oypan
    Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
    Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
    Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
    30 Ekim 2019
    Sinan Oypan