İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 01.03.2024
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

E-ticaret, müşteri ve satıcıyı online ortamda bir araya getirir. Bu faaliyet, iki taraf için de avantajlıdır. İnternetten satış yapmak firmanıza düşük maliyetlerle yüksek kazançlar elde etme olanağı sağlar. E-ticaret, müşteriler için ise uygun fiyatlarla ve herhangi bir mağazaya gitmek zorunda kalmadan alışveriş yapmak anlamına gelır. Bu açıdan, online mağaza açmanın iyi bir iş fikri olduğunu söylemek mümkündür. E-ticaret satış arttırma konusunda bazı hususlara dikkat ederek markanızın bu alanda başarılı olmasını sağlamanız mümkündür.

İnternetten satış yapmak için her şeyden önce iyi bir iş planı gerekir. Fiyatlandırma, lojistik, bütçe, pazarlama gibi aşamaları planlayarak satışların başarılı olması sağlanır. Sizin için kaleme aldığımız bu yazıyı okuyarak internette satışı arttırmanın yolları hakkında detaylı bilgi edinmeniz mümkün.

Hemen Başlayın!

E-ticareti tüm detaylarıyla anlattığımız rehberlerimizi inceleyebilir, dilerseniz IdeaSoft altyapısını ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

image

İnternetten Satış Yapmak Nedir?

E-ticaret satış arttırma konusunda bahsetmeden önce bu kavramın tanımını yapmak faydalı olur. Online mecralar üzerinden yapılan satış ve pazarlama faaliyetleri e-ticaret olarak adlandırılır. Ayrıca söz konusu satışlar kurumsal web siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya platformları, pazar yeri platformları ve online kataloglar vasıtasıyla gerçekleşir. Bu aktivite, müşteriyle satıcıyı fiziksel ortamda bir araya gelme zorunluluğundan kurtarır. Ürün siparişi online platform üzerinden verilir ve kargoyla teslim edilir. Aynı zamanda ürün/hizmet satışının yanı sıra lojistik, iletişim, reklam, kampanya organizasyonu, stok ve depo yönetimi de e-ticaretin kapsamındadır. Tüm bunlarla birlikte satış sonrası teknik destek de e-ticaret sürecinin bir parçasıdır.

İnternette Satış Nasıl Yapılır?

İş planı e-ticaretin ilk aşamasıdır. Faaliyete başlamadan sektörü ve satışı yapılacak ürünleri belirlemek gerekir. Satması planlanılan ürünler kategorize ederek tedariği ve üretimi sağlanır. Aynı zamanda ürünlerinizi sergileyip satışa sunmak için karmanıza ait bir web sitesinin olması gerekir. Dolayısıyla bunun için uygun bütçeli, güvenli ve fonksiyonel bir altyapı seçmeniz tercih edilir. Hâlihazırda faaliyet gösteren bir firmanız varsa fiziki mağazalar için internetten satış başlıklı içeriğimizi okuyarak e-ticarete iyi bir başlangıç yapmanız mümkün.

Ürünlerinizi web sitenize yükledikten sonra müşterilerinizi onlardan haberdar etmeniz gerekir. Bu da iyi planlanmış bir dijital pazarlama çalışması yürüterek mümkündür. Dolayısıyla marka bilinirliği ve ürün satışı amacıyla düzenlediğiniz kampanyalarla hedef kitlenizin sizi keşfetmesi sağlanır.

İnternetten Satış Yöntemleri Nelerdir?

E-ticaret satış arttırma yöntemlerinden bahsederken reklam çalışmalarına değinmek gerekir. Markanıza ve ürünlerinize dair farkındalık oluşturarak tüketiciyi harekete geçirmek için dijital reklamlara ağırlık vermeniz mümkündür. Online platformlar üzerinden doğrudan tüketiciyi hedefleyen reklamlar oluşturmak mümkündür. Adwords ve sosyal medya reklamları tüketicinin görüntülediği içeriklere göre oluşturulur. Bu enstrümanları kullanarak ürünlerinizle ilgilenen ve sektörünüzle ilgili aramalar yapan kullanıcılara doğrudan ulaşmanız mümkündür.

E-mail marketing kampanyaları da internetten satış yapmak için etkili olur. Özellikle B2B satış yapıyorsanız e-posta pazarlamasından verim almanız mümkündür. Ürünlerinizle ilgilenme potansiyeli olan kişi ve kurumlara mail üzerinden ulaşarak dönüşüm alma şansınız yüksektir.

İçerik pazarlaması da e-ticaret sitesi satış arttırma yöntemleri arasında yer alır. Hedef kitlenize ürün ve hizmetleriniz hakkında nitelikli bilgi akışı sağlayarak etkin bir pazarlama çalışması yürütmmeniz mümkündür.

Hangi Platformlardan Online Satış Yapılır?

Pazar yeri platformları internet üzerinden satış yapmak için ideal yerlerdir. Bu mecralar, hâlihazırda bir müşteri trafiğine sahiptir. Ürünlerinizi Trendyol, Amazon, N11 gibi pazar yeri sitelerine yükleyerek onlarla ilgilenme potansiyeline sahip olan kullanıcılara ulaşmanız mümkündür. Ayrıca bu platformları kullanarak markanızın bilinirliğini de arttırmanız mümkündür.

Ürün ve hizmetlerinizi internetten satabilmek için firmanıza bağlı bir e-ticaret sitenizin olması gerekir. Pazar yeri platformlarına ve sosyal medyaya ağırlık verseniz dâhi, müşterilerinizin size ve ürünlerinize ulaşabileceği bir web sitesi olmalıdır. Kendi satış mecranızı yayınlayarak fiyat politikanızı istediğiniz gibi belirleme ve markanızın görünür olmasını sağlama şansınız bulunmaktadır. Ayrıca e-ticaret satış arttırma amaçlı reklam ve pazarlama çalışmaları için de ürünlerinizin resmi web sayfanıza eklenmiş olması gerekir. Bu konuda detaylı bilgi edinmek için online satış sitesi kurmak başlıklı içeriğimizi okunmanızı taviye ederiz.

İnternetten Satış Yapmak İçin Gerekenler Nelerdir?

Markalaşmak internetten satış için gerekenler listesinde ilk sıradadır. Ürünlerinize olan talebin sürekliliğini sağlamak için internette bir markayla temsil edilmeniz gerekir. Kurumsal kimlik çalışması yaparak hedef kitlenize hitap eden etkin bir marka yaratmanız mümkündür. Domain almak da bu sürecin önemli bir parçasıdır. Satın aldığınız alan adının başka bir siteyi veya markayı andırmaması, dolayısıyla özgün olması gerekir.

Müşterilerinize pratik ve güvenli bir alışveriş ortamı sunmak için ödeme yöntemlerini belirlemeniz gerekir. Web sitenizde banka/kredi kartı, havale, EFT ve kapıda ödeme gibi farklı opsiyonlar olmalıdır. Yurt dışına satış yapmayı planlıyorsanız, operasyon bölgenizde kullanılan ödeme sistemlerinin entegrasyonunu yapmanız ve SWIFT gibi döviz transferleri için hesap açmanız gerekir.

E-ticaret satış arttırma için düzenli ve sistemli hareket etmek gerekir. Müşterilerin ilgisini diri tutan reklam ve pazarlama çalışmalarıyla satışlarınızı arttırmanız mümkün. Bu konuda detaylı bilgi edinmek için e-ticaret satış taktikleri başlıklı içeriğimizi okumalısınız.

E-Ticaret Satış Arttırma Yöntemleri ve Stratejiler Nelerdir?

SEO, e-ticaret satış arttırma ve markanıza olan talebin sürekliliğini sağlamak için gereklidir. Arama motorları, ürün satın almak ve bu amaçla bilgi edinmek için sıklıkla tercih edilir. Sitenizi Google, Yandex, Yahoo gibi arama motorlarında görünür hâle getirerek satışlarınızı attırmanız mümkün. Etkin bir SEO çalışması yürüterek, ürün ve hizmetlerinizle ilgili arama yapan kullanıcıların size ulaşmasını sağlamanız mümkündür.

Sosyal medya reklamları da e-ticaret satış teknikleri arasında yer alır. Bu mecralarda, demografik özelliklere ve ilgi alanlarına göre hedef kitleler oluşturmak mümkündür. Örneğin; basketbol malzemeleri satan bir e-ticaret sitesinde bu sporla amatör veya profesyonel olarak ilgilenen kişiler doğrudan hedeflenir. Dolayısıyla Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin gibi sosyal medya mecralarının reklam platformları aracılığıyla satışlarda artış görülecektir. Aynı zamanda ürünlerinize olan rağbetin yıl boyunca sürmesini sağlamak için satış arttırma ipuçları başlıklı içeriğimizi okumalısınız.

E-Ticaret Satış Süreçleri Nasıl İlerlemeli?

Satışını yapacağınız ürünlere karar verdikten sonra bir fiyat politikası belirlemeniz gerekir. Bu fiyatlar müşterilerinizle anlaşabileceğiniz bir noktada olmalıdır. Ürün satış bedellerinin tüketicilerin bütçesine uygun olması ve aynı zamanda firmanıza kâr marjı sağlaması gerekir. Üretim/tedarik, stok, site yazılımı gibi masrafları belirleyerek üstüne kâr ekleyebilir ve fiyatları bu şekilde belirmeniz mümkündür. Bu konuda detaylı bilgi edinmek için satış fiyatı belirlemek başlıklı içeriğimizi okumalısınız.

İnternette satışı arttırmanın yollarından bahsederken lojistik süreçlerine değinmek faydalı olur. Ürünün siparişinden teslimatına kadar olan aşamaların tamamı lojistik sürecine dâhildir. Aynı zamanda müşterilerinizin markanızdan memnun olmaları için bu aşamaların iyi planlanması gerekir. Çünkü bu planlama, internette satış tekniklerinin etkin bir biçimde uygulanması için önemlidir.

Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Süreci

Pazarlama e-ticaret satış stratejilerinin önemli bir aşamasıdır. Ürünlerinizle ilgilenme ihtimali olan kullanıcılara ulaşmak için rakiplerinizin önüne geçmeniz gerekir. Bu da iyi planlanmış bir pazarlama çalışmasıyla mümkündür. Başka bir ifadeyle; ürünlerinizin muadilleri arasından tercih edilmesi müşterilerin ikna olmasına bağlıdır. Ayrıca iyi bir pazarlama çalışması yürüterek hedef kitlenize etkin biçimde ulaşmanız mümkündür.

Müşteri ilişkileri de e-ticaret satış arttırma ve süreklilik sağlama açısından önemlidir. Dolayısıyla sağlam bir iletişim geliştirerek, operasyon süreçlerinde yaşanan aksaklıkları dâhi marka açısından bir avantaja dönüştürülebilmektedir. Örneğin; ürünler eksik, hasarlı veya yanlış teslim edilirse bu durum ancak anında aksiyon alınnırsa müşteri memnuniyeti kazanılır. Ayrıca güçlü iletişime sağlam bir marka imajı inşa edebilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınızı planlarken hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Ürünlerinizin hitap ettiği ortalama insan tipini bu aşamada belirlemeniz faydalı olur. Reklam ve iletişim çalışmalarının hitap edşkecek kitleye göre ayarlanması sonucu başırıya ulaşılacaktır.

Faturalandırma Süreci

E-ticaret faaliyetlerinizin sorunsuz işlemesi için resmi beyanları zamanında yapmanız gerekir. İnternet üzerinden yapılan satışlar vergiye tabiidir. Girişimci teşvikleri kapsamında çeşitli indirimler ve vergi muafiyetleri de söz konusu olmaktadır. Ancak, bunlardan yararlanabilmek için de faturanın ibrazı gerekir. Bu konuda detaylı bilgi edinmek için internetten satış vergilendirme başlıklı içeriğimizi okumalısınız.

Kargo Süreci

Müşterilerinizin satın aldıkları ürünleri taahhüt ettiğiniz zamanda edinmeleri önemli bir husustur. Bu yüzden, operasyonlarınıza başlamadan önce iyi bir kargo firmasıyla anlaşmanız tavsiye edilir. Teslimat sürecini düzenli takip etmek önemlidir. Bu sayede, taşıma sürecinde gerçekleşmesi muhtemel gecikmelerin ve aksaklıkların önüne geçilebilmektedir

İnternetten Satış Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken Noktalar Nelerdir?

E-ticaret satış arttırma ve markanıza olan talebin sürekliliğini sağlama için müşterilerinize güvenli bir ortam sunmanız gerekir. Örneğin; siteye SSL Sertifikası eklenerek müşteri bilgilerinin üçüncü kişilerin eline geçmesi önlenmiş olur. Kişisel bilgilerin korunması, satış ve lojistik aşamaların tamamında gözetilmesi gereken bir ilkedir.

Stok yönetimi, e-ticaret lojistiğinin önemli aşamaları arasındadır. Ayrıca ürünlerinizin kaliteli bir biçimde teslim edilmesi için satışa her an hazır olmaları gerekir. Depo organizasyonu, satış ve tedarik süreçlerini hızlandırarak işinizi kolaylaştırır. Satış operasyonlarının her aşamasında stoklarınızı kontrol etmeniz ve gerekli güncellemeleri yapmanız tavsiye edilir.

İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Nelerdir?

İnternet alışverişi, müşteri ve satıcı açısından avantajlıdır. Dolayısıyla bu satışlar fiziksel ortam zorunluluğunu ortadan kaldırır. Söz konusu zorunluluğun olmaması, tedarik, sipariş ve satış süreçlerini kolaylaştırır. Ayrıca e-ticaretin sağladığı başlıca avantajlar şunlardır.

  • Düşük maliyet
  • Geniş bir kitleye ulaşmak
  • Geniş bir bölgede satış yapmak
  • Marka bilinirliği
  • Hızlı teslimat

Aynı zamanda iİyi bir satış operasyonu planlayarak e-ticaretin getirdiği avantajlardan yararlanmak mümkündür. Pazarlama, lojistik, satış ve teslimat süreçlerini etkin bir biçimde planlayarak e-ticaret satış arttırma konusunda başarılı olmanız mümkündür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler