İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

20 Kasım 2019
Ideasoft Admin

Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı dijitalleşmenin bir gelişimi olarak online satış yapmak işletmeler ile son kullanıcıyı buluşturan en önemli araçlardan biri oldu. İnternetten satış yapmak istiyorum ya da internet üzerinden ürün satmak istiyorum diyenler e-ticaret yapmanın yollarını aramaya başladı. Her sektörün dijitalleşme sürecinde merak ettiği internetten satış nasıl yapılır konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları detaylandırdığımız yazımızı keyifle okuyabilirsiniz.

İnternetten Satış Yapmak Neden Önemlidir?

İnternet üzerinden satış yapmak isteyip sektöre giren işletme sayısının artması online satış alanındaki ürün çeşitliliğini de artırdı. Her gün yeni ürünlerin piyasaya inmesiyle birlikte ürün çeşitliliği ve internet satış oranlarında artış gözlendi. Her ürünün internetten aranma ve satılma oranı böylece yükselirken sektör fark etmeksizin e-ticaret sitelerinin pazarda yer alma ve büyüme olasılığı yükseldi.

İnternet Üzerinden Nasıl Satış Yapılır?

Online ticaret pek çok yöntemi bir arada kullanabilmenizi mümkün kılan özgür bir alandır. Bu özgür alanı dilediğiniz gibi büyütmek ve geliştirmek için izlemeniz gereken yolları sizler için 10 maddede sıraladık;

  • İş planınızı yapmakla işe başlayın
  • İş fikrinizi ve sektörünüzü belirleyin
  • Vergi mükellefi olun
  • Belirli bir bütçe planlaması yapın
  • E-ticaret siteniz için güvenli bir yazılım seçin
  • Sitenize zaman ayırarak ürünlerinizi sergileyin
  • Ürünlerinizi pazarlayacağınız alanları keşfedin
  • Sosyal medyanın gücünü yanınıza alın
  • Ürünlerinizi farklı kanallarda satışa sunun
  • Farklı ödeme yöntemleri ile son kullanıcıyı karşılayın
  • Kargo fırsatları ile satın almaları tetikleyin
  • ÖNEMLİ NOT: Eğer ne yapmanız gerektiği konusunda bilgi sahibiyseniz, internetten satış yapmak için ilk adım olan e-ticaret sitenizi oluşturmak ile başlayabilirsiniz. Herhangi bir bütçe ayırmadan, e-ticaret'e yeni başlayan birisi olarak yazılımlarımızı hemen 15 gün boyunca ücretsiz deneyin.

    İnternetten Online e ticaret Yapmak için Şirket Kurulumu

    E-ticarete yeni başlayacak olanlar için eğer bir işletme sahibiyseniz yeni bir firma kurmanıza gerek yoktur. Bir firmanız yok ise internetten satış için şirket kurmanız gerekir. İnternet üzerinden satış için şahıs şirketi ya da limited şirket kurabilirsiniz. Şirket kurulum aşamasında ya da öncesinde e-ticaret siteniz için iş planınızı yapabilir, sitenizi ürün satışına hazır hale getirebilirsiniz.

    Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur? yazımızdan konuyla ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

    İnternetten Satış Yapmak için Profesyonel E-ticaret Yazılımı

    Güvenli bir e-ticaret yazılım sağlayıcısı seçmeniz sitenizin kesintisiz hizmet vermesini sağlar. Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Elbette eticaret paketi seçerken dikkat etmeniz gereken pek çok kriter vardır. Bir e-ticaret paketinde bulunması gereken özellikler arasında aşağıdaki gibi pek çok madde sayılabilir.

  • Panel eğitim desteği
  • Donanımlı teknik destek
  • Farklı ödeme seçenekleri
  • Sektöre uygun ve mobil uyumlu tasarım
  • Farklı pazarlama araçları
  • Arama motoru optimizasyonları
  • Kargo yönetimi ve avantajları
  • Entegrasyon çözümleri
  • Dilerseniz tüm özelliklerin bir bütün olarak sunulduğu IdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir, 15 gün ücretsiz deneyebilirsiniz.

    İnternet Üzerinden Satış için İşinize Uygun Domain Seçimi

    Dijitalleşme sürecinde internetten satış nasıl yapılır konusunu iyi anlamak ve dikkat edilmesi gereken noktaları doğru analiz etmek önemlidir. E-ticaret sitenizin yazılımından sonra bir alan adı (domain) ve hosting ihtiyacınız vardır. Alan adı (domain) kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu (hosting) ise sitenizi kurmak ve internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız alandır. SSL sertifikası ise bir web sitesinin kimliğini doğrulayan dijital bir sertifikadır. E-ticaret sitenizin SSL sertifikasına sahip olması web sitenizin kimliğini ve varlığını kabul eden, site ziyaretçilerine güven veren bir sertifikadır. Tümüne tek tek ücret ödeyerek sahip olabileceğiniz gibi bir e-ticaret paketiyle tümüne sahip olabilirsiniz.

    İnternetten Ürün Satışı Nasıl Yapılır ve Alanları Nelerdir?

    Ürünlerinizi pazarlamak için pek çok yöntemi bir arada kullanabilirsiniz. Dropshipping (stoksuz satış) yöntemini kullanabilir, farklı pazaryerlerinde ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Fiziki mağazanızdaki ürünleri sanal mağaza alanına taşıyarak satışa sunabilirsiniz. Online satış dünyasına adım atmak için e-ticarete nereden ve nasıl başlamalıyım? sorusu ile karşılaşıyorsanız ilk adım olarak e-ticaret sitenizi oluşturmak ile işe başlayabilir, sonraki adımları uygulayabilirsiniz. Herhangi bir bütçe ayırmadan, e-ticarete yeni başlayan birisi olarak yazılımlarımızı 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

    İnternet Satış Avantajları Nelerdir?

    İnternet mağazacılığı işletme ya da kişilere pek çok avantajlar sunar. İnternet üzerinden ticaret evden satış yapmak ya da oturduğunuz yerden ürünlerinizi binlerce kişiye ulaştırmak için mükemmel bir araçtır. e ticaret yapmak size pek çok kazanç sağlar.

  • 7/24 satış yapma imkanı
  • Düşük bütçelerle iş kurabilme
  • Sitenizde binlerce ürünü listeleme
  • Sınırsız pazarlama araçları
  • Konumdan bağımsız satış yapabilme
  • Geniş bir kitleye erişim sağlama
  • Site ziyaretçilerine tekrar ulaşabilme
  • Zamandan tasarruf
  • Siz de internetten satış yapmak için ve tüm avantajların keyfine varabilmek için IdeaSoft Akıllı E-ticaret paketlerini inceleyebilir, 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilir ve online satış sitesi kurmadan önce neye ihtiyacınız olduğunu kolayca anlayabilirsiniz.

    İnternetten Satış Yapmak için dilerseniz şimdi 15 gün ücretsiz demo hesabınızı oluşturabilirsiniz.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Yorum yap

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Benzer yazılar

    E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
    E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
    22 Şubat 2018
    Sinan Oypan
    Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
    Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
    25 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
    Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
    21 Eylül 2016
    Sinan Oypan
    Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
    Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
    31 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
    Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
    22 Ağustos 2020
    Gökçe Beyazaslan
    Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
    Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve...
    2 Mayıs 2017
    Sinan Oypan
    E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
    E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
    4 Aralık 2019
    Sinan Oypan
    Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
    Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
    7 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
    Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
    22 Mart 2017
    Sinan Oypan
    İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
    İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
    23 Eylül 2019
    Sinan Oypan
    2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
    2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
    3 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
    E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
    9 Mart 2018
    Sinan Oypan