İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

24 Eylül 2021
Markethinkers
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler

Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne geçebilecek bir hizmet olarak kabul görür. Her alanda hızlanan dijitalleşme, mobil yaşam tarzı ve hem alıcı hem de satıcı için doğan avantajlar nedeniyle e satış, artık ihtimallerden ziyade zorunluluğa dönüşmüş durumda.

E-ticaret kavramının içini tam anlamıyla dolduran online satış hakkındaki soru işaretlerinizi giderip sektörün gerisinde kalmadan satışa başlamalısınız. Peki internetten satış yapmak için gerekenler nelerdir?

İnternetten
Satış Yapmak

İnternet Üzerinden Nasıl Satış Yapılır?

  1. İş planınızı yapmakla işe başlayın
  2. İş fikrinizi ve sektörünüzü belirleyin
  3. E-ticaret siteniz için güvenli bir yazılım seçin
  4. Belirli bir bütçe planlaması yapın
  5. Vergi mükellefi olun
  6. E-ticaret sitenize zaman ayırarak ürünlerinizi sergileyin
  7. Ürünlerinizi pazarlayacağınız dijital pazarlama kanallarını keşfedin
  8. Ürünlerinizi pazar yerlerinde satışa sunun
  9. Farklı ödeme yöntemleri ile son kullanıcıyı karşılayın
  10. Kargo fırsatları ile satın almaları tetikleyin

Başlamadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

İnternetten satış yapma fikrini düşünürken bile dikkat etmeniz gereken detaylar vardır. E-ticaret yaparken, yani internetten ürün satarken pek çok alanda yeni deneyimler kazanmanız muhtemel. Fakat kazandığınız bu deneyimlerin de ne yazık ki son kullanma tarihi var. Çünkü e-ticaret sektörü sürekli bir değişim ve gelişim içinde olmak zorundadır. Dolayısıyla dikkat edilmesi gereken öncelikli konular göz ardı edilmemelidir.

Aslında internetten satış yapmadan önce dikkat edilmesi gereken en önemli detay, satış sonrası destek aşamasına bile ulaşacak kadar geniş bir planlamaya sahip olmaktır. Markanız küçük ölçekli olsa bile geleceğe yönelik bir adım için, sadece günü planlamak yeterli değildir.

Bu noktada önemli bir detay da, birlikte çalışacağınız ekibi iyi seçmenizdir. Hem sizin markanız adına çalışan kişileri doğru seçmeniz hem de internetten satış yapacağınız altyapı tercihi e-ticaret süreciniz boyunca vermeniz gereken en önemli kararlardandır.

Çalışır vaziyette bir fiziksel mağazanız olsa da olmasa da e-ticaret için sıfırdan başlayan bir plan yapmanız her zaman faydalıdır. Aktif olarak satış yapan markanız için ürün seçimi aşaması kolayca atlatılabilir fakat e satış için yeterli yelpazeniz yoksa, yine bu temel planlamaya dönmek durumunda kalırsınız.

İnternetten Satış Yapmak İstiyorum Nereden Başlamalıyım?

Öncelikle, elbette bir fikre ihtiyacınız vardır. Fikrinizin sizden ya da ekibinizden çıkması oldukça önemli. Dış kaynaklardan gelen öneriler elbette değerlendirilebilir fakat yetkinlik alanının dışına çıkılması, başarıya giden yolu zorlaştırabilir. Elbette farklı pazarlara girebilecek kadar büyük düşünmek de mümkündür fakat yeni bir girişimciyseniz daha net bir alanda kalmanız, süreçlerinizin yönetimini kolaylaştıracaktır.

İş fikrinize ve yaratmak istediğiniz marka yapısına göre izlemeniz gereken farklı yollar olabilir. Fakat genel bir başlangıç iskeleti çizmek de mümkündür. Bu süreçte attığınız her adımın hukuki prosedüre uymasına da dikkat etmelisiniz. Yasal çerçeve dahilinde girebileceğiniz bu iş için başlangıç planının temel dinamikleri şöyle sıralanabilir:

  1. Markanızı yaratın ve stratejilerini oluşturun.
  2. Hukuki süreci tamamlayın ve şirketinizi kurun.
  3. Satacağınız ürünleri ya da hizmetleri belirleyin.
  4. Hedef kitlenizi tanıyın ve hedef pazarınızı seçin.
  5. E-ticaret sitenizi oluşturun ya da bir platforma giriş yapın.
  6. Tedarik, stok, kargo ve ödeme gibi altyapıları oluşturun.

Tüm süreçle alakalı detaylı bilgi almak adına e-ticaret uzmanlarımıza ücretsiz danışabilirsiniz. Formu doldurduktan sonra en yakın zamanda uzmanlarımız sizi arayarak sektörünüz ve fikrinize dair tavsiyeler ile beraber e-ticaret süreçleri hakkında detaylı bilgi verecektir.

İnternetten satışa başlayın

Neden İnternetten Satış Yapılmalıdır?

İnternetten satış yapmak için neden arayanlardan biri olabilirsiniz. En basit neden, para harcamak isteyen potansiyel müşterilerin alışverişlerini internet üzerinden gerçekleştirmeleridir. Tüketici grubunun alışveriş alışkanlıkları değişti ve büyük oranda dijitale geçiş gerçekleşti. Müşterinin mağazaya gitme olayına karşılık bir de mağazanın müşteriye gitme durumu doğdu. Dolayısıyla müşteriye giden mağazalar, potansiyel müşterilerin önemli bir bölümünü elde etme açısından artık daha avantajlı.

Ticari hayatınızın hangi evresinde olduğunuz fark etmeksizin, her zaman popülaritenin faktörlerinden olmanız gerekir. Çünkü artık ürünlerin kalitesi ve fiyatı ile birlikte popülaritesi de müşteriler için önemli bir metrik. İnternetten satış, markayı ve ürünleri popülerleştirmek için de yapılmalıdır.

Online mağaza açmak hemen her işletmenin ihtiyaç ya da gerek duyabileceği bir ticari adımdır. Öyle ki siz yeni bir girişimci de olsanız fiziksel mağaza sahibi de olsanız, rakiplerinizin çoktan internetten satış yapmaya başlamış olması kuvvetli bir ihtimaldir. E satış yapmanın zararı neredeyse yoktur ve bu yola giren rakiplerinizle aranız bir anda açılabilir. Rekabet gücünüzü artırabilmeniz için de internet üzerinden satış yapmaya başlamanız gerekir.

Dükkanı kapatmadan 7/24 satış yapabilme ihtimali, fiziksel mağazanız ile erişemeyeceğiniz müşterilere satış yapabilme şansı, ihracat yapıp döviz ile kazanma imkanı, fiziksel bir mağazaya ihtiyaç duymadan satış yapabilme, çok düşük giriş masrafları ve diğer pek çok neden internetten satışa başlamanız için önemli nedenlerdir.

İnternetten Satış Yapmanın Püf Noktaları Nelerdir?

İnternetten satışın püf noktaları, aslında sürecin her aşamasında farklılık gösterebilir. Örneğin başlangıçta akılda kalıcı bir alan adı seçmek, pazarlama sürecinde ise dijital reklamları verimli kullanmak, farklı süreçlerin püf noktalarını oluşturur. Göz ardı edilmemesi gereken bazı püf noktalara ise şöyle örnekler verilebilir:

  • Kuruluş aşamasında:
    • Akılda kalıcı bir marka ve alan adı almalısınız.
    • Web siteniz için güçlü altyapısı olan bir firmadan hizmet almalısınız.
    • Kullanıcı dostu bir arayüz ve tasarım kullanmalısınız.
  • Pazarlama aşamasında:
    • Farklı kanallarda, farklı türlerden reklam vermelisiniz.
    • Reklam performanslarını analiz etmelisiniz.
    • SEO ve arama motoru pazarlamasına önem vermelisiniz.
  • Satış aşamasında:
    • E-ticaret sitenizdeki ürünleri pazar yerlerinde de satışa çıkarmalısınız.
    • Alternatif ödeme yöntemleri sunmalısınız.
    • Dönemsel kampanyalara önem vermelisiniz.
  • Kullanıcı deneyimi aşamasında:
    • Hızlı bir teslimat süreci için gerekli altyapıya sahip olmalısınız.
    • Müşterilerle sağlıklı ve hızlı bir şekilde iletişim kurmalısınız.
    • Sosyal ağlarda aktif bir profil oluşturmalısınız.
  • Satış sonrası destek aşamasında:
    • Mümkünse 24 saat ulaşılabilir bir müşteri hizmetleri hattı sunmalısınız.
    • Doğru bir faturalandırma yapmalısınız.
    • Kolay iade ve değişim imkânı sunmalısınız.

İnternetten
Satış Fikirleri

E-ticarete sıfırdan başlıyorsanız, internetten satış fikirlerine ihtiyaç duyarsınız. Çevrenizden ya da internetten edinebileceğiniz çok sayıda fikir olabilir. Fakat kendi fikrinizi yaratmanız her zaman daha faydalıdır. Ayrıca bu fikrin uzun vadede sürdürülebilir ve geliştirilebilir olmasına da dikkat etmeniz gerekir.

Eğer uzmanlığınızın bulunduğu bir alan varsa fikrinizi de bu alanda geliştirmelisiniz. Satışa sunacağınız ürünü ya da hizmeti, herkesten önce siz tanımalısınız. Bu noktada e-ticaretin hangi noktasında durmayı düşündüğünüz de etkilidir. Geliştirici rolündeyseniz, uzmanlığınız önemlidir. Fakat girişimci ya da finansör olarak gelir elde etmek istiyorsanız, geliştirici için de bir bütçe ayırarak fikir işini bir uzmana devredebilirsiniz.

Günümüzde hemen her şey internette satılabildiği için “Ne satılır?” değil “Ne satabilirim?” şeklinde bir soruya cevap bulmalısınız. Satış tarzınızı da bu aşamada dikkate alabilirsiniz. Örneğin Apple, sadece telefon, bilgisayar, televizyon ve benzeri ürün gruplarının dışına çıkmadan satış yapar. MediaMarkt, telefondan çamaşır makinesine, bilgisayardan oyun konsoluna kadar neredeyse bütün elektronik ürünlerin satışını yapar. Migros Sanal Market ise gıda, temizlik, elektronik ve daha birçok kategorideki ürün gruplarını satışa sunar.

İnternetten satış için başka bir fikir bulabileceğiniz kaynak da IdeaSoft'un anlık satış verilerini izleyebileceğiniz Canlı IdeaSoft'tur. Türkiye'de satılan ürünleri canlı olarak izleyebilir, her saniye satılan ürünleri inceleyerek kendi e-ticaret sitenizde satabileceğiniz ürünler hakkında bir fikir edinebilirsiniz.

Türkiye anlık satış verileri

İnternetten Satış için Hangi Ürünler Tercih Edilmeli?

İnternet üzerinden satışı yapılamayacak ürünlerin sayısı yok denecek kadar azdır. Neredeyse tüm sektörler, internet ortamından satış yapabilmektedir. Kısaca tercih edilebilecek ürün sayısı bir hayli fazladır. Bu noktada satacağınız ürünlerin sizin ya da yöneticilerin yetkinlik alanlarına dahil ve kâr marjının yüksek olmasına dikkat edilmelidir. İnternet üzerinden satış yapılabilecek ürünlerden bazıları şu şekilde sıralanabilir:

  • Moda: Elbise, pantolon, kazak, tişört, ayakkabı, çocuk giyim...
  • Teknoloji: Akıllı telefon, bilgisayar, tablet, televizyon, oyun konsolu...
  • Beyaz Eşya: Buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın...
  • Mobilya: Koltuk takımı, yatak odası, yemek odası, ofis mobilyaları...
  • Petshop: Mama, kedi kumu, mama ve su kabı, oyuncak, aksesuar...
  • Gıda: Hazır yemek, market, organik ürünler, toptan gıda ürünleri…
  • Kitap ve Hobi: Kitap, defter, kırtasiye, puzzle, hobi malzemeleri...
  • Dijital Ürünler: E-kitap, oyun, film, müzik, online eğitim...

İnternetten
Satışın Avantajları

Hem fiziksel mağaza sahiplerinin hem de girişimci tüccarların internet üzerinden satışa yönelmesinin en önemli sebepleri, bu yöntemin avantajlarından oluşur. Oldukça verimli ve faydalı bir yöntem olarak ticari hayatın seyrini değiştiren online satış, alışveriş deneyimini de tüketicinin istediği hâle getirir. Söz konusu avantajlardan bazıları şöyledir:

  • Düşük bir bütçe ile iş kurabilme
  • Türkiye’nin her yerine, hatta yurt dışına satış yapabilme
  • Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilme
  • Ürün satışı için 7/24 açık olabilme
  • Performansı daha yüksek olan pazarlama araçlarını kullanabilme
  • Zamandan, mekândan ve insan gücünden tasarruf edebilme
  • Daha sadık müşteriler edinebilme
  • Mağazada bulunmayan müşterilere ulaşabilme
  • Geniş bir ürün yelpazesi sunabilme
  • Kişiselleştirilmiş pazarlama stratejisi uygulayabilme
  • Fiziksel mağazaya müşteri çekebilme

İnternetten satışa başlayın

İnternetten Satış
Yapmak için Gerekenler

İnternet üzerinden satış yapabilmeniz için işin teknik kısmını da düşünmeniz gerekir. Hem e-ticaret hem de web sitesi bazı temel bileşenlerden oluşur. Bu temel bileşenler pek çok küçük detayı da içerdiği için internet üzerinden satış yapmaya büyük ölçüde hazır olursunuz.

Satılacak Ürün

Her türlü ticari faaliyetin olmazsa olmazı elbette alışverişe konu olacak bir emtiadır. İnternet üzerinden fiziksel ya da dijital ürünler satabileceğiniz gibi çeşitli hizmetler de verebilirsiniz. Örneğin uzman olduğunuz konuda online eğitim vererek de internet üzerinden satış yapmış olursunuz. Fiziksel ürünler satacaksanız, stok yönetimi konusunda titiz davranmalısınız ve tedarikçilerinizi iyi seçmelisiniz.

Uygun Domain, Hosting, SSL

Web sitenizin bir sanal mağazaya dönüşmesi ve müşteriler tarafından güvenilir bir alışveriş merkezi olarak görünebilmesi; domain, hosting ve SSL unsurlarına bağlıdır. Domain mağazanızın adresi, hosting mağazanızın deposu ve SSL, mağazanızın güvenlik görevlisidir.

Markanızı isimlendirirken domain konusunu göz ardı etmemelisiniz. Çünkü her bir domain sadece bir kişi tarafından alınabilir ve sizin markanıza uygun bir domain, başkası tarafından alınmış olabilir. Mümkün olabildiğince kısa ve akılda kalıcı bir domain seçmekte fayda vardır.

Hosting hizmetini alacağınız firma, markanız için hayati önem taşır. Altyapının sağlam ve güçlü olması gerekir. SSL sertifikası ise hem arama motorlarının hem de kullanıcıların dikkat ettiği bir unsurdur. SSL yoksa, e-ticaret siteniz güvensiz olarak kabul edilir.

E-Ticaret Altyapısı

Domain, hosting ve SSL unsurları birleştiğinde bir web sitesine sahip olursunuz. Fakat o web sitesi ile internetten satış yapabilmeniz için bir e-ticaret altyapısına ihtiyacınız vardır. Kısaca e-ticaret altyapısı, sıradan bir siteyi sanal bir mağazaya dönüştürür. Verimli ve çok fonksiyonlu bir altyapı her zaman avantajlıdır. Bu noktada da IdeaSoft gibi güvenilir ve profesyonel çözümler sunabilen bir altyapı sağlayıcısı ile çalışmakta fayda vardır. IdeaSoft altyapısını ücretsiz denemek için demo talebinde bulunabilirsiniz.

Ödeme ve Kargo Altyapısı

Ödeme altyapısı, sanal mağazanıza bir kasa ve kasiyer ekler. Müşterileriniz sipariş verirken, sepetteki ürünlerin tutarını ödeme altyapısı sayesinde size öder. Daha geniş bir kitleye hitap edebilmek ve müşteri memnuniyetini artırabilmek adına, daha fazla bankanın kartını kabul eden bir altyapı kurulmalıdır. Ayrıca kapıda ödeme, havale, EFT gibi alternatif ödeme yöntemleri de sunulmalıdır.

Kargo, e-ticaret müşterilerinin en hassas noktasıdır. Kargo sürecini profesyonel bir şekilde yönetmelisini ve bunun için profesyoneller tarafından geliştirilmiş bir kargı altyapısına ihtiyacınız vardır. Dijital ortamda “hız” faktörü çok önemlidir ve internet üzerinden yapılan satışların hızı ölçütü, kargo sürecine göre belirlenir.

Pazarlama Faaliyetleri

Müşterileriniz, satışa sunduğunuz ürünlerin kalitesine, fiyatına ve performansına elbette bakacaktır. Fakat yine de bir ürünü ne kadar pazarlayabiliyorsanız o kadar satabilirsiniz. E-ticaretin geleneksel ticarete göre en büyük avantajlarından biri de pazarlama alanındadır. Daha fazla pazarlama kanalına ve pazarlama aracına sahip olursunuz. Bu imkânları doğru bir şekilde kullandığınız takdirde hedef kitlenizin genişlemesi mümkündür.

Ticaret kadar sosyal hayat da dijitalleştiği için kullanıcı deneyimleri, pazarlama trendlerini doğrudan etkiler. Dolayısıyla pazarlama trendleri konusunda sıkı bir takipçi olmalısınız. Sürekli değişebilen trendlerden kopmamalı, bununla birlikte kendi dokunuşlarınızla da kendi trendlerinizi oluşturmalısınız.

Dükkan Açmadan
İnternetten Satış

E satış, geleneksel satış ile birlikte ya da bağımsız bir şekilde yürütülebilir. Nasıl ki her fiziksel mağazanın internetten satış yapma zorunluluğu yoksa, internetten satış yapan markaların da dükkân açması zorunlu değildir. Yasal olarak internetten satış için şirketleşme gerektiğinden, aslında kâğıt üzerinde bir çeşit dükkân açılmış olur. Fakat fiziksel mağaza olarak hizmet vermek gerekmez. Dükkândan ziyade, ürünlerin muhafaza edileceği bir depo ya da fiziksel alana ihtiyaç duyulabilir. Evinizin bir köşesini ayırmak bile bu noktada yeterli olacaktır.

Dükkan açmadan internetten satış yapın

İnternetten
Satışın Maliyeti

İnternet üzerinden yasal yollarla satış yapabilmek için başlangıçta bir miktar sermaye gerekir. İnternet satış sitesi kurma maliyeti, site kuruluşunda tercih ettiğiniz hizmet sağlayıcı ile birlikte markanızın ölçeğine göre de değişkenlik gösterir. Site kuruluşu ile ilgili domain, hosting, tasarım, altyapı gibi tüm bileşenler ayrıca maliyet doğurur. IdeaSoft gibi tüm bunları tek bir e-ticaret paketi içerisinde satışa sunan firmalar, maliyet konusunda büyük avantaj sağlar.

Maliyet, kuruluş aşamasıyla sınırlı değildir. Sürekli güncellenen stoklar sürekli maliyet doğması demektir. Sanal pazar yeri komisyonundan ödeme altyapısı ücretine, reklam yatırımlarından kargo ödemelerine kadar çok sayıda maliyet kalemi doğar. Dolayısıyla satılacak olan ürün ile ilgili bir maliyet hesabı yapmalısınız. Ürünün geliş fiyatına, satış sürecinin tamamlanması için yapılan tüm harcamalar eklenip bir kâr-zarar karşılaştırması yapılmalıdır.

Ancak bu noktada unutulmaması gereken bir hadise vardır. Fiziksel bir mağaza açmanın maliyeti her zaman e-ticaretten çok daha fazladır. İşletmeniz için kiralayacağınız bir dükkanın bir aylık masrafı ile internetten 1 yıl boyunca satış yapabilirsiniz.

E-ticaret paketi özellikleri ve maliyetleri

İnternetten ve Fiziksel
Mağazadan Satışın Farkı

Fiziksel mağazanız varsa ya da girişiminizi fiziksel bir mağaza üzerine yöneltmek istiyorsanız internetten satış yapmaya ihtiyacınız yokmuş gibi düşünebilirsiniz. Fakat tek başına bile devasa bir sektör olan e-ticaret, fiziksel mağazalar ile de iyi bir bütünlük oluşturur. Bu iki yöntem arasında bazı dikkat çekici farklar da vardır.

İnternetten Satış

İnternetten online satış yaptığınızda, ürünü ya da hizmeti müşterinin ayağına kadar götürmüş olursunuz. Ayrıca müşteriniz de istediği her yerden sipariş verebilme özgürlüğüne sahip olur. Bununla birlikte mağazanız 7 gün 24 saat açık kalır. Son yıllarda online alışverişin de önemli ölçüde arttığı düşünülürse, bu yöntemin ne denli faydalı olduğu net bir şekilde görülebilir.

Bilgiye ulaşmak artık daha kolay olduğu için, bir ürüne ihtiyacı olan tüketiciler, fiziksel mağazayı tercih edecek olsalar bile önceden bir internet araştırması yaparlar. Bu araştırmanın ise alışverişe dönüşebilme ihtimali bir hayli yüksektir. Konum ile ilgili de tüm engeller ortadan kalkar ve Türkiye’nin her yerine hızlı bir şekilde sipariş verilebilir.

Fiziksel Mağazadan Satış

E-ticaretin durdurulamayan yükselişi geleneksel ticaret ortamlarının durulmasına sebep olsa da fiziksel mağazaların varlığı da önem arz eder. Fiziksel mağazası olan bir e-ticaret markasına müşteriler daha rahat bir şekilde güvenir. Ayrıca ürünü görmek ve denemek isteyen çok sayıda potansiyel müşteri olduğu için fiziksel mağaza kullanışlı olmaya devam etmektedir.

E-ticaret sitesi ile desteklenmeyen bir fiziksel mağazanın pazarlamasını yapmak da zordur. Çünkü geleneksel ticarette pazarlama stratejisi ve reklam kanalı konusunda imkânlar kısıtlıdır. En önemli dezavantajı ise sadece belirli bir lokasyona hizmet verebiliyor olması ve maliyetlerinin internetten satış yapmaya göre çok daha fazla olmasıdır.

İnternetten Satış
için Şirket Kurmak

Resmî olarak bakıldığında, internetten satış yapmak için şirket kurmak zorunludur. Yasalara göre bütün alışverişler faturalandırılmalıdır. İnternet üzerinden satış yaparken fatura kesme yetkisine de sahip olmanız gerekir. İnternetten satış için fatura kesmek, ancak şirket kurduğunuzda mümkün olur. Şahıs şirketi ya da limited şirketi kurarak internet üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. Şirket kurmak, vergilendirme konusunda da ciddi önem taşıyan bir detaydır. Bu nedenle şirket kurmadan e satış yapmak söz konusu değildir.

İnternetten Satış
Nereden Yapılabilir?

İnternetten satış yapmak için tercih edebileceğiniz birden fazla alan vardır. Her bir alanın kendine göre özellikleri bulunur. Dolayısıyla bu özellikleri karşılaştırmalı ve ihtiyaçlarını doğrultusunda en uygununu seçmelisiniz. Markanızın ölçeğinden bütçenize, ürün gruplarınızdan hedef pazarınıza kadar tüm detayları, satış yapabileceğiniz alanı seçme konusunda değerlendirmelisiniz.

Kendi Online Mağazanız

Eğer bir marka yaratmak ve e-ticaret sektöründe büyümek istiyorsanız, kendi online mağazanıza sahip olmanız gerekir. E-ticaret sitesi kurmak, marka değeri açısından da önemli olduğu için size ciddi bir prestij kazandırır. Kendi online mağazanız, size pek çok konuda avantaj sağlar ve yine pek çok konuda çeşitli özgürlüklere sahip olursunuz.

Avantajlardan biri, komisyonsuz satış yapabilme imkânıdır. Bu noktada, kendi online mağazanızı kurmanızın, ilk etapta diğer yöntemlerden daha yüksek maliyetli olacağını da hatırlatmak gerek. Fakat orta ve uzun vadede bir e-ticaret sitesine sahip olmak daha kârlı satışlar yapmanızı sağlar. Her sattığınız üründen %20-25 gibi komisyonlar verirseniz, fiyatlarınızı yukarı çekmek durumunda kalırsınız. Bu durumda alıcılar sizleri tercih etmez. Bu sebeple kendi e-ticaret siteniz üzerinden satış yapmayı tercih etmeniz sizin adınıza daha kârlıdır.

Kendi online mağazanızı, yani e-ticaret sitenizi istediğiniz gibi tasarlayabilirsiniz. Markanıza özel bir tasarıma ve bir kimliğe sahip olur. Dilediğiniz zaman değiştirmek de sizin elinizdedir. Ayrıca arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamanızı, yapacağınız arama motoru optimizasyonu sayesinde yükseltebilirsiniz. Kendinize özel reklamlar hazırlayıp dijital kanallara sunabilirsiniz.

E-ticaret sitesine sahip olduğunuzda, sitenin görsel tüm sorumluluğu sizde olur. Ürünleri siteye eklemek zaman alabilir. Fakat bu dezavantajın karşısında da bir avantaj bulabilmek mümkün. Pazar yeri entegrasyonları sayesinde kendi online mağazanızda yer alan tüm ürünleri; görselleri, başlıkları ve açıklamaları ile kolayca pazar yeri mağazalarınıza aktarabilirsiniz.

Kendi mağazanızı kurun

Pazar Yerleri

Sanal pazaryeri, geleneksel pazar yeri ile aynı mantıkta çalışan bir sistemdir. Pazar yeri olarak hizmet veren e-ticaret siteleri, gerçek anlamda bir pazar alanı sunar. Bu pazar alanında alıcılar ve satıcılar buluşur, alışveriş gerçekleşir. Online pazar yerlerinin en önemli avantajı ise son derece geniş bir kitleye hitap ediyor olmasıdır.

Pazar yerlerinin popülaritesinden ve yoğun ziyaretçi trafiğinden siz de faydalanabilirsiniz. Bu alanlarda açacağınız mağazanız ile normal şartlarda ulaşmanın zor olduğu müşteri kitlelerine ulaşabilirsiniz. Ayrıca site, tasarım, altyapı ve benzeri konularla siz ilgilenmezsiniz.

Bu yöntemin en önemli dezavantajı ise komisyondur. Mağaza açtığınız pazar yerine, yaptığınız her satış üzerinden komisyon ödemek zorundasınızdır. Bununla birlikte bu ortamlarda marka değerini artırmak çoktur. Çünkü müşterileriniz, ürünleri söz konusu pazar yerinden almış gibi kabul ederler.

Pazar yeri entegrasyonları

Instagram & Facebook

Facebook’un “Marketplace” konusundaki gelişimi ve Instagram’ın kazanç sağlanabilen bir alana dönüşmesi, internetten satış yapmak isteyenlere kullanışlı bir imkân sundu. “Butik hesap” ve benzeri tabirlerin doğuşu, Instagram üzerinden yapılan satışlarla alakalıdır.

Doğrudan Instagram ya da Facebook üzerinden genellikle ikinci el ürünler satılır. Ayrıca işletme profillerine bağlı olarak mağaza ekleme gibi bir opsiyon da vardır. Bu opsiyonu değerlendirmek, satıcının daha güvenli görünmesini sağlar. Kullanıcılar, Instagram üzerinden mağazaya yönlendirilir ve satışın gerçekleşmesi sağlanır.

IdeaSoft App Store’da bulabileceğiniz Facebook 360 uygulaması ile e-ticaret siteniz için sadece birkaç dakika içerisinde Instagram ve Facebook mağazaları oluşturabilir, ürünlerinizi tek tıkla aktarabilir, sosyal medya üzerinden satışa başlayabilirsiniz.

Facebook 360 uygulaması ne işe yarar?

İnternetten Satışta
Vergi Ödenir mi?

İlgili kanunlara göre gelir elde edilen tüm ticari işlemler vergiye tabidir. Dolayısıyla internetten satış yapmak vergiye tabi bir işlemdir. İnternetten ürün sattığınızda bir gelir elde edersiniz ve elde ettiğiniz gelir için, Gelir Vergisi ödemeniz gerekir. Bununla birlikte e-ticaret için kuruluşunu yaptığınız şirketin türüne göre de ekstra vergiler çıkabilir. Şirket kuruluşundan sonra vergi mükellefi olursunuz ve yaptığınız her satış için fatura keserseniz. İnternet satışları özelinde yaptığınız harcamaları da gider göstererek vergiden düşebilirsiniz.

İnternetten Satışta
Pazarlama Stratejisi

Pazarlama imkânlarının bol olduğu e-ticaret dünyasında doğru bir strateji, markanızın hızlı ve etkin bir şekilde büyümesini sağlar. Pazarlama stratejinizi belirlemeniz, belirlediğiniz stratejiyi uygulamanız, performansını ölçmeniz, revizeleri yapmanız ve ihtiyaç dahilinde stratejinizi güncellemeniz, bir döngü içerisinde gerçekleşmesi gereken bir süreçtir.

Hedef pazar, pazarlama stratejisini oluştururken dikkat edilecek en önemli unsurdur. Pazarın dinamikleri, müşteri profilleri ve muhtemel rakipler, detaylı bir şekilde incelenmelidir. Ardından hedef kitleyi oluşturan potansiyel müşteri profilleri ve bu potansiyel müşterilerin yoğun olduğu kanallar belirlenmelidir.

Strateji belirlenirken de güçlü yönler, zayıf yönler, riskler ve fırsatlar göz önünde bulundurulmalıdır. Söz konusunu kalemlerin içerikleri ise şunları barındırabilir:

  1. Güçlü Yönler
    • Ürün özellikleri
    • Uzmanlık alanları
    • Müşteri ilişkileri
  2. Zayıf Yönler
    • Sınırlı bütçe
    • Düşük marka bilinirliği
    • Eleman yetersizliği
  3. Riskler
    • Ürünlerin daha ekonomik alternatiflerinin çıkması
    • Yeni rakiplerin doğması ve mevcutların büyümesi
    • Maliyetlerin artması
  4. Fırsatlar
    • Hizmet verdiğiniz pazara olan talebin artması
    • Yeni teknolojiler ile kaliteyi artırabilme
    • Yeni pazarlara ve farklı hedef kitlelere ulaşabilme

İnternetten Satışta
Kargo Yönetimi

Kargo yönetim sürecinde, satışa sunduğunuz ürünlerin fiziksel özelliklerini bilmeniz önemlidir. Ürünlerin kargo ücretleri, boyutlarına ve ağırlıklarına göre hesaplanır. Eğer sabit fiyatlı ya da ücretsiz kargo hizmeti sunamıyorsanız, her üründe farklı bir kargo ücreti çıkabilir. Dolayısıyla bu konuda müşterilerinizi bildirmeniz gerekir.

Bu karmaşıklığa hiç girmemek adına kargo firmaları ile anlaşma yapmalısınız. Anlaşmanın en önemli detaylarından birinin de sabit fiyat olmasını sağlamalısınız. Sabit fiyatlı kargo hizmeti, müşteriler tarafından da kullanışlıdır. Sadık müşterileriniz kargo fiyatını her zaman bilir ve buna göre alışveriş yapar.

Mümkün olduğu sürece ücretsiz kargo imkânı da tanımalısınız. Dönemsel kampanyalarla kargoları ücretsiz yapabilir, belirli bir limitin üzerinde sipariş veren müşterilerinize ise ayrıca ücretsiz kargo gönderebilirsiniz. Bu hem kullanıcı deneyimini olumlu yönde etkiler hem de müşterilerin sepet tutarını artırır.

Kargo sürecinin dinamiklerinden biri de paketlemedir. Paketleme, markanıza olan güveni de etkileyebilen bir detaydır. Bu nedenle şık görünen ve ürünü çevresel faktörlere karşı koruyabilen paketleri tercih etmelisiniz. Müşterilerinize hasar görmüş ürünler göndermemek adına bu detaya dikkat etmelisiniz.

İnternetten satış için IdeaSoft’u tercih ederseniz, kargo ve paketleme firmaları ile yaptığımız özel anlaşmalı fiyatlar ile çalışma imkanına sahip olursunuz. E-ticaret Çözüm Merkezi’miz üzerinden ilgili anlaşmaları inceleyebilir, kargo ve paketleme maliyetlerinde %60’a varan tasarruf edebilirsiniz.

İnternetten Satış için
Neden IdeaSoft?

İnternet üzerinden satış yapmaya başlayabilmek için, yukarıda anlatılan tüm adımları tamamlamanız gerekir. Eğer bu girişiminiz için IdeaSoft’u tercih ederseniz, hukuki süreç dışında hiçbir teferruatla uğraşmanıza gerek kalmaz. Hatta hukuki süreçler için bile sizlere destek olacak çözümlerimiz bulunmaktadır. İnternet üzerinden satış için IdeaSoft’u tercih etmeniz, anahtar teslim bir e-ticaret sitesine sahip olmanız anlamına gelir.

IdeaSoft e-ticaret paketleri arasından kendinize ve bütçenize uygun bir paket seçtiğinizde, çok kısa sürede e-ticaret siteniz kullanıma hazır bir şekilde size teslim edilir. Tasarımdan ödeme altyapısına, reklamlardan pazar yeri entegrasyonlarına kadar ihtiyacınız olabilecek her şey IdeaSoft tarafından size sunulur. Ayrıca 24 saat ulaşabileceğiniz müşteri hizmetleri sayesinde de tüm süreci birlikte yönetebilirsiniz.

IdeaSoft’ta farklı e-ticaret girişimci profillerine uygun farklı paketler vardır. Zengin içeriklere sahip bu paketler, uygun fiyatları ve taksitli ödeme seçenekleri ile size sunulur. Ayrıca 15 günlük ücretsiz demo ile IdeaSoft hizmetlerini deneyimleyebilir, sonrasında gönül rahatlığıyla kararınızı verebilirsiniz.

İnternetten satışa başlayın

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tüm yorumlar

  • Ali osman yuksel

    - 22:05

    Basit usulde vergiye tabi olarak el yapımı ayakkabı uretiyorum. Bu urünleri e ticaret sitesi ve sosyal medya araciligi ile satisa sunmak istiyorrum. Basit usulde vergiye tabi olmam nedeni ile musterilere nasil fatura kesebilirim? Ya da bu mecradan satis yapmam mumkun mu

    • İbrahim Çelebi

      - 11:53

      Ali Osman Bey merhaba. E-ticarete başlayarak el emeği ayakkabılarınızı satışa sunmanız aslında çok kolay. Dilerseniz bu sayfadaki formumuzu doldurun, e-ticaret uzmanlarımız sizinle iletişime geçsinler. Hem şirketleşme ile alakalı hem de e-ticarete nasıl başlayabileceğiniz konularında tüm sorularınızı yanıtlayalım.

  • Murat Uysal

    - 13:03

    E-ticaret'e başlamadan önce belirttiğiniz konuları bilmek önemli. Bazılarının detayı için sonrasında araştırma yapmak da gerekli gibi.

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin