E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan e-ticaret temelde ticaretin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden bir yöntemdir.

E-ticaret internet ağı sayesinde tüketiciler ve potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ya da hizmet sunan işletmelerin faaliyetlerinden haberdar olabiliyor, ürün ya da hizmet satın alabiliyor. Bu da girişimcilerin küresel pazarda daha kolay etkinlikte bulunmasını sağlıyor. Ayrıca e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerine oranla daha az maliyetli.

Yapılan araştırmalar teknolojinin hızla geliştiği son dönemde girişimcilerin sayısının ve pazardan elde ettikleri başarının arttığını ortaya koyuyor. Bunun sebebi, e-ticaret sayesinde girişimcilerin büyük miktarlarda sermayeye ya da birikime ihtiyaç duymadan işletmelerini açabilmesi ve düşük maliyetlerle işletmelerini geliştirebilmesi. Girişimciler var olan işletmelerinin pazarlama, satış faaliyetlerini elektronik ortama taşıyabilir. Peki e-ticaretin girişimcilere sunduğu olanaklar neler?

1. Ulaşılabilirlik

E-ticaret yapan işletmeler internet siteleri aracılığıyla 7 gün 24 saat açıktır. Potansiyel müşteriler diledikleri anda işletme hakkında bilgi sahibi olabilir, sunduğu ürün ve hizmetleri inceleme şansını yakalar. Ayrıca elektronik ortamda satın alma imkanı sunan işletmeler, ürünlerinin ve hizmetlerinin satış oranlarının varsa mağazalarından daha yüksek olduğunu fark eder. Bunun nedeni gelişen teknoloji ve ulaşılabilirlik sayesinde banka, eğitim, sağlık gibi pek çok hizmetin bir tık uzağında olan müşterilerin satın alma sürecinde de böylesi bir kolaylık beklemeleri ve varsa bunu kullanmaya olan istekleridir.

2. Pazara Yakınlık

Geleneksel ticaret uygulamalarında en önemli kıstaslardan biri pazara yakınlıktır. Bu hem fiziksel hem de psikolojik anlamda bir yakınlıktır. Her işletme ürününü ya da hizmetini sunduğu pazara yakın olmak ister. Bunun sebebi satılan ürün ya da hizmetin müşteriye doğru yollarla ve sağlıklı bir şekilde ulaştırıldığından emin olma ve müşterinin üründen memnun kalıp kalmadığını öğrenme isteğidir. E-ticaret, “uzakları yakın kılan” bir uygulama olduğundan, geleneksel ticareti benimseyen işletmelerde karşılaşılan sorunların pek çoğunu bertaraf eder.

3. Düşük Maliyetli Bir Çözüm

İşletme sahipleri ürünlerinin pazarlamasını ve satışını yapmak için (işletmenin türüne göre değişiklik gösterse de) çoğunlukla mağaza, ofis, restoran gibi gayrimenkullere ihtiyaç duyar. Büyümek isteyen işletmelerin önündeki en büyük engel çoğu zaman yeni açacakları ofis ya da mağazadır. Bu da işletmenin bir başka şubesi olmasını engeller. E-ticaret sitesi ise işletmenin açacağı en az 3 şubeye bedeldir, hem de minimum masrafla. Aylık kira, fatura bedellerini ödemek zorunda kalmadan müşterilerin 7/24 ulaşabileceği ve açık bulabileceği bir şube açmak e-ticaret sitesi sayesinde oldukça pratik ve akıllıca bir yöntemdir.

4. Çift Yönlü İletişim

E-ticaret, işletmelerin üretim ve pazarlama süreçlerinde müşterileriyle ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar. Müşterilerinin talebine göre ürün ya da hizmet üretir ve müşterilerin tercih ettiği kanallardan satış yapabilir. E-ticaretin yarattığı fark, iletişimin yalnızca işletmeden müşteriye değil, müşteriden de işletmeye doğru aktarılmasını sağlamasıdır. E-ticaret sitesine sahip olan bir işletme, bu site üzerinden elde ettiği bilgiler ve analizler doğrultusunda işletmesinin var olan şubelerine ve mağazalarına daha çok müşteri çekecek ve adını daha çok duyuracak yöntemler geliştirebilir.

5. Markalaşma Süreci ve Pazarlama

Markalaşma süreci e-ticaretin gelişmesiyle birlikte oldukça kısalmıştır. Bu gün dünyanın en büyük işletmelerine bakıldığında pek çoğunun henüz birkaç yıl önce kurulmuş e-şirketler olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi e-ticaret sayesinde internet ortamında hızla yayılan bilginin her gün milyonlarca insan tarafından görülmesi ve işletmelerin adını duyurabilme imkanıdır.

E-ticaret üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri işletmenin diğer mağazalarına olan ilgiyi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Markethinkers
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın