E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan e-ticaret temelde ticaretin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden bir yöntemdir.

E-ticaret internet ağı sayesinde tüketiciler ve potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ya da hizmet sunan işletmelerin faaliyetlerinden haberdar olabiliyor, ürün ya da hizmet satın alabiliyor. Bu da girişimcilerin küresel pazarda daha kolay etkinlikte bulunmasını sağlıyor. Ayrıca e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerine oranla daha az maliyetli.

Yapılan araştırmalar teknolojinin hızla geliştiği son dönemde girişimcilerin sayısının ve pazardan elde ettikleri başarının arttığını ortaya koyuyor. Bunun sebebi, e-ticaret sayesinde girişimcilerin büyük miktarlarda sermayeye ya da birikime ihtiyaç duymadan işletmelerini açabilmesi ve düşük maliyetlerle işletmelerini geliştirebilmesi. Girişimciler var olan işletmelerinin pazarlama, satış faaliyetlerini elektronik ortama taşıyabilir. Peki e-ticaretin girişimcilere sunduğu olanaklar neler?

1. Ulaşılabilirlik

E-ticaret yapan işletmeler internet siteleri aracılığıyla 7 gün 24 saat açıktır. Potansiyel müşteriler diledikleri anda işletme hakkında bilgi sahibi olabilir, sunduğu ürün ve hizmetleri inceleme şansını yakalar. Ayrıca elektronik ortamda satın alma imkanı sunan işletmeler, ürünlerinin ve hizmetlerinin satış oranlarının varsa mağazalarından daha yüksek olduğunu fark eder. Bunun nedeni gelişen teknoloji ve ulaşılabilirlik sayesinde banka, eğitim, sağlık gibi pek çok hizmetin bir tık uzağında olan müşterilerin satın alma sürecinde de böylesi bir kolaylık beklemeleri ve varsa bunu kullanmaya olan istekleridir.

2. Pazara Yakınlık

Geleneksel ticaret uygulamalarında en önemli kıstaslardan biri pazara yakınlıktır. Bu hem fiziksel hem de psikolojik anlamda bir yakınlıktır. Her işletme ürününü ya da hizmetini sunduğu pazara yakın olmak ister. Bunun sebebi satılan ürün ya da hizmetin müşteriye doğru yollarla ve sağlıklı bir şekilde ulaştırıldığından emin olma ve müşterinin üründen memnun kalıp kalmadığını öğrenme isteğidir. E-ticaret, “uzakları yakın kılan” bir uygulama olduğundan, geleneksel ticareti benimseyen işletmelerde karşılaşılan sorunların pek çoğunu bertaraf eder.

3. Düşük Maliyetli Bir Çözüm

İşletme sahipleri ürünlerinin pazarlamasını ve satışını yapmak için (işletmenin türüne göre değişiklik gösterse de) çoğunlukla mağaza, ofis, restoran gibi gayrimenkullere ihtiyaç duyar. Büyümek isteyen işletmelerin önündeki en büyük engel çoğu zaman yeni açacakları ofis ya da mağazadır. Bu da işletmenin bir başka şubesi olmasını engeller. E-ticaret sitesi ise işletmenin açacağı en az 3 şubeye bedeldir, hem de minimum masrafla. Aylık kira, fatura bedellerini ödemek zorunda kalmadan müşterilerin 7/24 ulaşabileceği ve açık bulabileceği bir şube açmak e-ticaret sitesi sayesinde oldukça pratik ve akıllıca bir yöntemdir.

4. Çift Yönlü İletişim

E-ticaret, işletmelerin üretim ve pazarlama süreçlerinde müşterileriyle ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar. Müşterilerinin talebine göre ürün ya da hizmet üretir ve müşterilerin tercih ettiği kanallardan satış yapabilir. E-ticaretin yarattığı fark, iletişimin yalnızca işletmeden müşteriye değil, müşteriden de işletmeye doğru aktarılmasını sağlamasıdır. E-ticaret sitesine sahip olan bir işletme, bu site üzerinden elde ettiği bilgiler ve analizler doğrultusunda işletmesinin var olan şubelerine ve mağazalarına daha çok müşteri çekecek ve adını daha çok duyuracak yöntemler geliştirebilir.

5. Markalaşma Süreci ve Pazarlama

Markalaşma süreci e-ticaretin gelişmesiyle birlikte oldukça kısalmıştır. Bu gün dünyanın en büyük işletmelerine bakıldığında pek çoğunun henüz birkaç yıl önce kurulmuş e-şirketler olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi e-ticaret sayesinde internet ortamında hızla yayılan bilginin her gün milyonlarca insan tarafından görülmesi ve işletmelerin adını duyurabilme imkanıdır.

E-ticaret üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri işletmenin diğer mağazalarına olan ilgiyi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın