E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan e-ticaret temelde ticaretin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden bir yöntemdir.

E-ticaret internet ağı sayesinde tüketiciler ve potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ya da hizmet sunan işletmelerin faaliyetlerinden haberdar olabiliyor, ürün ya da hizmet satın alabiliyor. Bu da girişimcilerin küresel pazarda daha kolay etkinlikte bulunmasını sağlıyor. Ayrıca e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerine oranla daha az maliyetli.

Yapılan araştırmalar teknolojinin hızla geliştiği son dönemde girişimcilerin sayısının ve pazardan elde ettikleri başarının arttığını ortaya koyuyor. Bunun sebebi, e-ticaret sayesinde girişimcilerin büyük miktarlarda sermayeye ya da birikime ihtiyaç duymadan işletmelerini açabilmesi ve düşük maliyetlerle işletmelerini geliştirebilmesi. Girişimciler var olan işletmelerinin pazarlama, satış faaliyetlerini elektronik ortama taşıyabilir. Peki e-ticaretin girişimcilere sunduğu olanaklar neler?

1. Ulaşılabilirlik

E-ticaret yapan işletmeler internet siteleri aracılığıyla 7 gün 24 saat açıktır. Potansiyel müşteriler diledikleri anda işletme hakkında bilgi sahibi olabilir, sunduğu ürün ve hizmetleri inceleme şansını yakalar. Ayrıca elektronik ortamda satın alma imkanı sunan işletmeler, ürünlerinin ve hizmetlerinin satış oranlarının varsa mağazalarından daha yüksek olduğunu fark eder. Bunun nedeni gelişen teknoloji ve ulaşılabilirlik sayesinde banka, eğitim, sağlık gibi pek çok hizmetin bir tık uzağında olan müşterilerin satın alma sürecinde de böylesi bir kolaylık beklemeleri ve varsa bunu kullanmaya olan istekleridir.

2. Pazara Yakınlık

Geleneksel ticaret uygulamalarında en önemli kıstaslardan biri pazara yakınlıktır. Bu hem fiziksel hem de psikolojik anlamda bir yakınlıktır. Her işletme ürününü ya da hizmetini sunduğu pazara yakın olmak ister. Bunun sebebi satılan ürün ya da hizmetin müşteriye doğru yollarla ve sağlıklı bir şekilde ulaştırıldığından emin olma ve müşterinin üründen memnun kalıp kalmadığını öğrenme isteğidir. E-ticaret, “uzakları yakın kılan” bir uygulama olduğundan, geleneksel ticareti benimseyen işletmelerde karşılaşılan sorunların pek çoğunu bertaraf eder.

3. Düşük Maliyetli Bir Çözüm

İşletme sahipleri ürünlerinin pazarlamasını ve satışını yapmak için (işletmenin türüne göre değişiklik gösterse de) çoğunlukla mağaza, ofis, restoran gibi gayrimenkullere ihtiyaç duyar. Büyümek isteyen işletmelerin önündeki en büyük engel çoğu zaman yeni açacakları ofis ya da mağazadır. Bu da işletmenin bir başka şubesi olmasını engeller. E-ticaret sitesi ise işletmenin açacağı en az 3 şubeye bedeldir, hem de minimum masrafla. Aylık kira, fatura bedellerini ödemek zorunda kalmadan müşterilerin 7/24 ulaşabileceği ve açık bulabileceği bir şube açmak e-ticaret sitesi sayesinde oldukça pratik ve akıllıca bir yöntemdir.

4. Çift Yönlü İletişim

E-ticaret, işletmelerin üretim ve pazarlama süreçlerinde müşterileriyle ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar. Müşterilerinin talebine göre ürün ya da hizmet üretir ve müşterilerin tercih ettiği kanallardan satış yapabilir. E-ticaretin yarattığı fark, iletişimin yalnızca işletmeden müşteriye değil, müşteriden de işletmeye doğru aktarılmasını sağlamasıdır. E-ticaret sitesine sahip olan bir işletme, bu site üzerinden elde ettiği bilgiler ve analizler doğrultusunda işletmesinin var olan şubelerine ve mağazalarına daha çok müşteri çekecek ve adını daha çok duyuracak yöntemler geliştirebilir.

5. Markalaşma Süreci ve Pazarlama

Markalaşma süreci e-ticaretin gelişmesiyle birlikte oldukça kısalmıştır. Bu gün dünyanın en büyük işletmelerine bakıldığında pek çoğunun henüz birkaç yıl önce kurulmuş e-şirketler olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi e-ticaret sayesinde internet ortamında hızla yayılan bilginin her gün milyonlarca insan tarafından görülmesi ve işletmelerin adını duyurabilme imkanıdır.

E-ticaret üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri işletmenin diğer mağazalarına olan ilgiyi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin