E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan e-ticaret temelde ticaretin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden bir yöntemdir.

E-ticaret internet ağı sayesinde tüketiciler ve potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ya da hizmet sunan işletmelerin faaliyetlerinden haberdar olabiliyor, ürün ya da hizmet satın alabiliyor. Bu da girişimcilerin küresel pazarda daha kolay etkinlikte bulunmasını sağlıyor. Ayrıca e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerine oranla daha az maliyetli.

Yapılan araştırmalar teknolojinin hızla geliştiği son dönemde girişimcilerin sayısının ve pazardan elde ettikleri başarının arttığını ortaya koyuyor. Bunun sebebi, e-ticaret sayesinde girişimcilerin büyük miktarlarda sermayeye ya da birikime ihtiyaç duymadan işletmelerini açabilmesi ve düşük maliyetlerle işletmelerini geliştirebilmesi. Girişimciler var olan işletmelerinin pazarlama, satış faaliyetlerini elektronik ortama taşıyabilir. Peki e-ticaretin girişimcilere sunduğu olanaklar neler?

1. Ulaşılabilirlik

E-ticaret yapan işletmeler internet siteleri aracılığıyla 7 gün 24 saat açıktır. Potansiyel müşteriler diledikleri anda işletme hakkında bilgi sahibi olabilir, sunduğu ürün ve hizmetleri inceleme şansını yakalar. Ayrıca elektronik ortamda satın alma imkanı sunan işletmeler, ürünlerinin ve hizmetlerinin satış oranlarının varsa mağazalarından daha yüksek olduğunu fark eder. Bunun nedeni gelişen teknoloji ve ulaşılabilirlik sayesinde banka, eğitim, sağlık gibi pek çok hizmetin bir tık uzağında olan müşterilerin satın alma sürecinde de böylesi bir kolaylık beklemeleri ve varsa bunu kullanmaya olan istekleridir.

2. Pazara Yakınlık

Geleneksel ticaret uygulamalarında en önemli kıstaslardan biri pazara yakınlıktır. Bu hem fiziksel hem de psikolojik anlamda bir yakınlıktır. Her işletme ürününü ya da hizmetini sunduğu pazara yakın olmak ister. Bunun sebebi satılan ürün ya da hizmetin müşteriye doğru yollarla ve sağlıklı bir şekilde ulaştırıldığından emin olma ve müşterinin üründen memnun kalıp kalmadığını öğrenme isteğidir. E-ticaret, “uzakları yakın kılan” bir uygulama olduğundan, geleneksel ticareti benimseyen işletmelerde karşılaşılan sorunların pek çoğunu bertaraf eder.

3. Düşük Maliyetli Bir Çözüm

İşletme sahipleri ürünlerinin pazarlamasını ve satışını yapmak için (işletmenin türüne göre değişiklik gösterse de) çoğunlukla mağaza, ofis, restoran gibi gayrimenkullere ihtiyaç duyar. Büyümek isteyen işletmelerin önündeki en büyük engel çoğu zaman yeni açacakları ofis ya da mağazadır. Bu da işletmenin bir başka şubesi olmasını engeller. E-ticaret sitesi ise işletmenin açacağı en az 3 şubeye bedeldir, hem de minimum masrafla. Aylık kira, fatura bedellerini ödemek zorunda kalmadan müşterilerin 7/24 ulaşabileceği ve açık bulabileceği bir şube açmak e-ticaret sitesi sayesinde oldukça pratik ve akıllıca bir yöntemdir.

4. Çift Yönlü İletişim

E-ticaret, işletmelerin üretim ve pazarlama süreçlerinde müşterileriyle ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar. Müşterilerinin talebine göre ürün ya da hizmet üretir ve müşterilerin tercih ettiği kanallardan satış yapabilir. E-ticaretin yarattığı fark, iletişimin yalnızca işletmeden müşteriye değil, müşteriden de işletmeye doğru aktarılmasını sağlamasıdır. E-ticaret sitesine sahip olan bir işletme, bu site üzerinden elde ettiği bilgiler ve analizler doğrultusunda işletmesinin var olan şubelerine ve mağazalarına daha çok müşteri çekecek ve adını daha çok duyuracak yöntemler geliştirebilir.

5. Markalaşma Süreci ve Pazarlama

Markalaşma süreci e-ticaretin gelişmesiyle birlikte oldukça kısalmıştır. Bu gün dünyanın en büyük işletmelerine bakıldığında pek çoğunun henüz birkaç yıl önce kurulmuş e-şirketler olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi e-ticaret sayesinde internet ortamında hızla yayılan bilginin her gün milyonlarca insan tarafından görülmesi ve işletmelerin adını duyurabilme imkanıdır.

E-ticaret üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri işletmenin diğer mağazalarına olan ilgiyi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Konum bazlı reklamlar neden önemli?
Mobil cihazlarda gösterilen konum bazlı reklamlar, tüketicilere ulaşma ve onlara fırsatlar sunma konusunda e-firmalara kolaylık sağlıyor. Konum bazlı reklamlar hem e-ticaret hem de fiziki mağazası bulunan firmalar için oldukça...
17 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan