fbpx

E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?

Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya çıkan e-ticaret temelde ticaretin elektronik ortamda yapılmasını ifade eden bir yöntemdir.

E-ticaret internet ağı sayesinde tüketiciler ve potansiyel müşteriler dünyanın herhangi bir yerindeki ürün ya da hizmet sunan işletmelerin faaliyetlerinden haberdar olabiliyor, ürün ya da hizmet satın alabiliyor. Bu da girişimcilerin küresel pazarda daha kolay etkinlikte bulunmasını sağlıyor. Ayrıca e-ticaret geleneksel ticaret yöntemlerine oranla daha az maliyetli.

Yapılan araştırmalar teknolojinin hızla geliştiği son dönemde girişimcilerin sayısının ve pazardan elde ettikleri başarının arttığını ortaya koyuyor. Bunun sebebi, e-ticaret sayesinde girişimcilerin büyük miktarlarda sermayeye ya da birikime ihtiyaç duymadan işletmelerini açabilmesi ve düşük maliyetlerle işletmelerini geliştirebilmesi. Girişimciler var olan işletmelerinin pazarlama, satış faaliyetlerini elektronik ortama taşıyabilir. Peki e-ticaretin girişimcilere sunduğu olanaklar neler?

1. Ulaşılabilirlik

E-ticaret yapan işletmeler internet siteleri aracılığıyla 7 gün 24 saat açıktır. Potansiyel müşteriler diledikleri anda işletme hakkında bilgi sahibi olabilir, sunduğu ürün ve hizmetleri inceleme şansını yakalar. Ayrıca elektronik ortamda satın alma imkanı sunan işletmeler, ürünlerinin ve hizmetlerinin satış oranlarının varsa mağazalarından daha yüksek olduğunu fark eder. Bunun nedeni gelişen teknoloji ve ulaşılabilirlik sayesinde banka, eğitim, sağlık gibi pek çok hizmetin bir tık uzağında olan müşterilerin satın alma sürecinde de böylesi bir kolaylık beklemeleri ve varsa bunu kullanmaya olan istekleridir.

2. Pazara Yakınlık

Geleneksel ticaret uygulamalarında en önemli kıstaslardan biri pazara yakınlıktır. Bu hem fiziksel hem de psikolojik anlamda bir yakınlıktır. Her işletme ürününü ya da hizmetini sunduğu pazara yakın olmak ister. Bunun sebebi satılan ürün ya da hizmetin müşteriye doğru yollarla ve sağlıklı bir şekilde ulaştırıldığından emin olma ve müşterinin üründen memnun kalıp kalmadığını öğrenme isteğidir. E-ticaret, “uzakları yakın kılan” bir uygulama olduğundan, geleneksel ticareti benimseyen işletmelerde karşılaşılan sorunların pek çoğunu bertaraf eder.

3. Düşük Maliyetli Bir Çözüm

İşletme sahipleri ürünlerinin pazarlamasını ve satışını yapmak için (işletmenin türüne göre değişiklik gösterse de) çoğunlukla mağaza, ofis, restoran gibi gayrimenkullere ihtiyaç duyar. Büyümek isteyen işletmelerin önündeki en büyük engel çoğu zaman yeni açacakları ofis ya da mağazadır. Bu da işletmenin bir başka şubesi olmasını engeller. E-ticaret sitesi ise işletmenin açacağı en az 3 şubeye bedeldir, hem de minimum masrafla. Aylık kira, fatura bedellerini ödemek zorunda kalmadan müşterilerin 7/24 ulaşabileceği ve açık bulabileceği bir şube açmak e-ticaret sitesi sayesinde oldukça pratik ve akıllıca bir yöntemdir.

4. Çift Yönlü İletişim

E-ticaret, işletmelerin üretim ve pazarlama süreçlerinde müşterileriyle ilgili bilgi sahibi olmasını sağlar. Müşterilerinin talebine göre ürün ya da hizmet üretir ve müşterilerin tercih ettiği kanallardan satış yapabilir. E-ticaretin yarattığı fark, iletişimin yalnızca işletmeden müşteriye değil, müşteriden de işletmeye doğru aktarılmasını sağlamasıdır. E-ticaret sitesine sahip olan bir işletme, bu site üzerinden elde ettiği bilgiler ve analizler doğrultusunda işletmesinin var olan şubelerine ve mağazalarına daha çok müşteri çekecek ve adını daha çok duyuracak yöntemler geliştirebilir.

5. Markalaşma Süreci ve Pazarlama

Markalaşma süreci e-ticaretin gelişmesiyle birlikte oldukça kısalmıştır. Bu gün dünyanın en büyük işletmelerine bakıldığında pek çoğunun henüz birkaç yıl önce kurulmuş e-şirketler olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi e-ticaret sayesinde internet ortamında hızla yayılan bilginin her gün milyonlarca insan tarafından görülmesi ve işletmelerin adını duyurabilme imkanıdır.

E-ticaret üzerinden gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri işletmenin diğer mağazalarına olan ilgiyi de artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan