En Çok Kullanılan Excel & Google Sheets Formülleri

Google Sheets ve Excel hem hesaplama hem de veri analizi için yaygın olarak kullanılan araçlardır. Her ikisinde de kullanılan formüller, birçok işlemin hızlı ve anlık olarak yapılmasına imkan tanır. Bunun yanı sıra araçlarda bulunan formüller; veri görselleştirme, finansal analiz, proje yönetimi ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlarda da tercih edilir.
İÇİNDEKİLER

Microsoft Excel Nedir?
Excel, Microsoft tarafından geliştirilen ve dünya genelinde en çok kullanılan elektronik tablo yazılımıdır. Program üzerinde sayısal verilerin düzenlenmesi, analiz edilmesi ve görselleştirilmesi gibi işlemler yapılır. Bununla birlikte kullanıcılar; tablo oluşturma, matematiksel işlemler yapma, veri düzenleme ve grafik hazırlama gibi işlevleri de gerçekleştirebilir.
Google Sheets Nedir?
Google Sheets, bulut tabanlı çalışan bir elektronik tablo uygulamasıdır. Excel’e benzer şekilde veri analizi, tablo oluşturma ve düzenleme işlemlerine olanak tanır. Bunun yanı sıra çevrim içi ortamda pek çok kullanıcıyla eş zamanlı iş birliği yapma imkanı tanır. Kullanıcıların verilerini Google Drive üzerinden otomatik olarak kaydetmesi sayesinde erişim kolaylığı sağlar ve güçlü eklentilerle de işlevselliğini artırır.
Google Sheets, verileri otomatik olarak Google Drive’a kaydeder.
Yeni Başlayanlar için En Çok Kullanılan Excel & Google Sheets Formülleri
Excel ve Google Sheets, eklenen verilerle işlem yapmak için çeşitli formüllere sahiptir. Her formül, farklı bir işlemi gerçekleştirir. Ayrıca işlemler, sadece seçili verilerle yapılır. Sıklıkla kullanılan formüllerden bazıları aşağıdaki gibidir:
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

=TOPLA (SUM)
Belirli hücre aralığındaki verilerin toplamını hesaplayan formüldür.
Örneğin; =TOPLA(A1:A11), A1 ile A11 arasındaki verilerin tamamını toplar ve belirlenen hücreye yazar.
=ORTALAMA (AVERAGE)
Ortalama formülü, belirli hücre aralığındaki verilerin aritmetik ortalamasını verir. Bu kapsamda =ORTALAMA(A1:A11), A1 ile A11 arasındaki verilerin ortalamasını hesaplayarak seçilen hücreye aktarır.

=MAK (MAX)
=MAK (MAX), belirlenen hücre aralığındaki en büyük değeri bulur.
Örneğin; =MAK(A1:A11) formülü, söz konusu aralıkta yer alan en büyük değeri gösterir.
=BAĞ_DEĞ_SAY (COUNT)
Belirli bir aralıkta sayısal veri içeren kaç adet hücrenin bulunduğunu gösterir.
Örnek olarak BAĞ_DEĞ_SAY(A1:A100), ilgili aralıktaki hücrelerin kaç tanesinde sayısal veri olduğunu formülün yazıldığı hücreye yansıtır.
=BAĞ_DEĞ_DOLU_SAY (COUNTA)
İçinde veri olan ve boş olmayan tüm hücreleri sayan formüldür.
Örneğin; =BAĞ_DEĞ_DOLU_SAY(A1:A100) formülü, aralıktaki hücrelerden kaç tanesinin dolu olduğunu gösterir.
=EĞER (IF)
Şart ifadesi oluşturarak farklı sonuçlar veren formüldür.
Örneğin; =EĞER(A1>10, "Büyük", "Küçük") formülüne göre A1 verisi 10’dan yüksek olduğunda “Büyük”, 10’dan düşük olan durumlarda ise “Küçük” sonucunu verir.
=EĞER formülü, belirli bir şart sağlandığında farklı sonuçlar döndürür.
=BİRLEŞTİR (CONCATENATE)
İki ya da daha fazla hücrenin birleştirilmesini sağlar.
Örnek olarak; =BİRLEŞTİR(A1:B1) formülü, söz konusu hücrelerdeki verileri sırasıyla birleştirir ve seçilen hücreye ekler.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

=DÜŞEYARA (VLOOKUP)
Belirli bir tablodan veri çekmek için kullanılan formüldür.
Örneğin; =DÜŞEYARA(C5;$I$5:$j$8;2;0) formülü, C5 hücresine belirlenen tablodan veri çeker ve eşleştirerek yazar.
=DÜŞEYARA, bir tablodan veri çekmek için kullanılır.
=BÜYÜKHARF (UPPER) ve =KÜÇÜKHARF (LOWER)
Tabloda bulunan harflerin tamamını büyüğe ya da küçüğe çevirme formülüdür.
Örneğin; =BÜYÜKHARF(C5), ilgili hücredeki metnin tüm harflerini büyütür. =KÜÇÜKHARF(C5) ise harflerin tamamını küçük olarak yazar.
=KAÇINCI (MATCH)
Bir ifadenin veya verinin belirlenen aralıkta kaçıncı olduğunu belirlemek için tercih edilen formüldür.
Örneğin; =KAÇINCI(“Tam”;C2:C100;0) formülü, C2 ile C100 arasındaki metinlerden “Tam” ifadesinin kaçıncı sırada olduğunu gösterir.
=YUVARLA (ROUND)
Formül, seçili hücredeki verinin yuvarlanmasını sağlar.
Örnek olarak =YUVARLA(A1;0) formülü, sayının virgülden sonraki kısmını yuvarlar.
=İNDİS (INDEX)
Tabloda yer alan verilerin alınmasına ve farklı bir alanda hesaplama yapılmasına imkan tanır.
Örneğin: =İNDİS($A$5:$B$8;K4;L4) formülü, belirtilen aralıktaki verilerle hesaplama işlemlerinin yapılmasını sağlar.
=ETOPLA (SUMIF)
Sadece belirli kısımlarda bulunan verilerin toplanması için kullanılır.
Örneğin; =ETOPLA(A2:A12;"Tam";B2:B12) formülü, A2 ile A12 arasındaki hücrelerde “Tam” yazanların karşısındaki değeri toplar.
=UZUNLUK (LEN)
Hücrelerdeki verilerin ya da metinlerin kaç karakterden oluştuğunu hesaplar.
Örneğin; =UZUNLUK(A3) formülü, ilgili alandaki metnin karakter sayısını belirtir.
=ŞİMDİ (NOW)
Anlık olarak tarihi ve saati gösteren formüldür. İlgili hücreye =ŞİMDİ() yazıldığında güncel tarih ve saat görülebilir.
Excel ve Google Sheets arasındaki fark nedir?
Excel masaüstü tabanlıdır, Google Sheets ise bulut tabanlıdır ve eş zamanlı çalışma sunar.
=EĞER formülü ne işe yarar?
=EĞER formülü, belirli bir şart sağlandığında farklı sonuçlar döndürür.
Google Sheets'te veriler nasıl kaydedilir?
Google Sheets, verileri otomatik olarak Google Drive’a kaydeder.
=DÜŞEYARA nasıl kullanılır?
=DÜŞEYARA, bir tablodan veri çekmek için kullanılır.
Excel’de grafik nasıl oluşturulur?
Veri seçildikten sonra "Ekle" sekmesinden grafik türü seçilerek oluşturulur.
Google Sheets eklentileri nasıl kullanılır?
Menüdeki "Eklentiler" sekmesinden yeni eklenti eklenip kullanılabilir.
Popüler Videolar