Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler

9 Şubat 2017
Sinan Oypan

Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için gerekenler, internetten yurtdışına satış vergisi ve daha fazlası bu yazımızda.

E-ticaret sitenizde yurtiçi satışların yanı sıra yurtdışı satışlar da yapabilirsiniz. Ancak yurtdışına satış yaparken, farklı stratejiler izlemeniz ve yurtdışındaki tüketicilere farklı bir şekilde yaklaşmanız gerekecektir. Yurtdışı satışları, farklı kültürlere erişmenizi sağlayacaktır; ancak bu ülkelerin dinamiklerini ve yasal yükümlülüklerini bilmeniz oldukça önemlidir.

Yurtdışı satışlarınızda başarıya ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırarak, yurtdışındaki tüketicilerle doğru bir iletişim kurabilmek için yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor.

Yurtdışına ürün satmak için onlarla aynı dili konuşmalısınız

Başka bir deyişle e-ticaret sitenizin dilini, değiştirmeniz ve satış yapmayı planladığınız ülkenin diline çevirmeniz gerekecektir. Birden fazla ülkeye satış yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitenizin de birden fazla dili olması gerekecektir.

İlk etapta İngilizce dil seçeneğiyle işe başlayabilirsiniz; ancak yine de ağırlıklı olarak satış yapmayı düşündüğünüz ülkelerin dillerini de siteye eklemeniz faydalı olacaktır.

Yurtdışı satışlarınızı belli bir ülke üzerinde yoğunlaştırmayı planlıyorsanız, o ülkenin dilini tercih etmeniz, o ülkedeki tüketicilerle daha rahat bir şekilde iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Yurtdışına satış için kullandığınız dili yerelleştirin

Başlığı biraz daha detaylandırmak gerekirse, satış yaptığınız ülkedeki kullanıcıların günlük hayatlarındaki kullandıkları dile uygun bir şekilde sitenizin çevirisini yapmalı; onlarla satış öncesi ve sonrası konuşmalarında onların rahat anlayabilecekleri bir şekilde iletişim kurmalısınız.

Bunu yapmak iletişiminizi kolaylaştıracağı için, işlerinizin daha kolay bir şekilde ilerlemesini sağlayacaktır. Yurtdışı satışlar yapıyorken, firmanızda bu dillere hakim kişi veya kişileri bulundurmanız, iletişim kanallarınızın daha aktif ve sağlıklı olmasını sağlayacaktır.

Pazarlama ve reklam kanallarını araştırın

Global pazarlarda satış yapmaya başlamadan önce, açılmayı planladığınız ülkelerin pazarlama ve reklam dinamiklerini incelemeniz oldukça önemli. Her ülkenin dinamikleri farklılık gösterebilir. Türkiye’de iyi sonuçlar aldığınız pazarlama çalışmaları, yurtdışında iyi sonuçlar getirmeyebilir.

Bu nedenle de odağınızdaki ülkelerin pazarlama ve reklam dinamiklerini incelemelisiniz. Hangi sosyal mecralar daha aktif kullanılıyor? Hedef ülkenizde hangi dijital yayıncılar ve içerik üreticileriyle beraber çalışabilirsiniz? Adwords kampanyalarındaki rekabet durumu nasıl? Offline mecralarda reklam çalışmaları yapmak size nasıl geri dönüşler getirebilir?

Bu soruların yanıtlarını vererek, tanıtım ve reklam çalışmalarınız için önceden çalışarak, sizin için daha iyi sonuç verecek platformları keşfetmelisiniz.

Yurtdışına mal satmak için yasal zorunluluklara hakim olun

Yurtdışına satış yaparken, Türkiye haricinde, hedef pazarınızın da yasal zorunluluklarını dikkate almanız gerekecektir. İnternetten yurtdışına satış vergi oranları yani bu ülkedeki vergiler , gümrük yasaları, iade ve değişim politikaları, yurtdışı satış sözleşmesi gibi birçok farklı detay ortaya çıkacaktır ve bu yasal yükümlülükleri yerine getirmeniz gerekecektir. Yurtdışı satışlarınıza başlamadan önce bu araştırmaları yaparak, gerekli düzenlemeleri yapmalısınız.

Yurtdışına satış için ödeme sistemlerinizi uyumlu hale getirin

Yurtdışı ülkelere satış yaparken, yurtdışında geçerli olan kredi kartlarını ve diğer ödeme sistemlerini de sitenize entegre etmeniz gerekiyor. Bu ödeme yöntemlerini entegre etmemeniz durumunda, yurtdışı ürün satışı esnasında tüketiciler satın alma işlemlerinde zorlanabilirler.

Yurtdışına satış yaparken özellikle Fraud (sahtecilik) konusunda da dikkatli olmanız gerekecektir. Bu tür durumlarla baş edebilmek için, çalıştığınız ödeme sistemi firmalarıyla ya da bankalarla iletişim içinde olarak, yurtdışı satışlar yaptığınız konusunda onları bilgilendirmeli ve olası fraud vakaları karşısında onları önceden uyarmalısınız.

Yurtdışına satış yapmak

Verimli kargo çözümleri sunmalı ve kargo seçeneklerini araştırmalısınız

Yurtdışına ürün gönderimi yaparken, bu ülkelerin yerel kargo firmalarını araştırmanız, kargo teslim süreçlerinin nasıl işlediğini öğrenmeniz ve Türkiye’den ürün gönderimi yaptığınızda, bu ürünlerin tahmini olarak kullanıcıların eline ne zaman ulaşacağını bilmeniz gerekiyor.

Aynı zamanda bu kargo ücretlerini de iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekiyor. Kargo ücretlerini kullanıcılara yansıtıp yansıtmayacağınız, bu kargo ücretlerinin maliyetlerini ve iade süreçlerindeki zararlarınızı iyi bir şekilde hesaplamalısınız. Bu sayede kargo süreçlerini ve maliyetlerini hesaplayarak, ürün fiyatlandırmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.

Yurtdışına satış yapıldığında kargo teslim süresi de uzayacağı için, bu süreci iyi bilmeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde ürün teslim tarihlerini tahmini bir aralıkla vermeniz gerekiyor. Genellikle yurtdışından sipariş edilen ürünler 1 aylık bir teslim süresi alabiliyor, bu süreci kısaltmak için neler yapacağınızı da araştırarak, hızlı bir şekilde teslim yaparak, hizmet kalitenizi artırabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşıyarak, internet üzerinden farklı ülkelere satış yapmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak da hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2020
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan