Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler

10 Kasım 2021
Markethinkers
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler

E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini internetten yapma eğiliminde. Siparişleri doğrudan online mecralar üzerinden vermese de almayı düşündüğü ürünlere yönelik araştırmayı yine bu kanallar üzerinden yapıyor. Bu da aslında kısa bir süre sonra o kişilerin de internetten sipariş verme aşamasına geleceğine dair ipucu olarak değerlendirilebilir.

Bu bahsettiklerimiz konunun alıcı kısmını ilgilendirirken e-ticaretin elbette bir de satıcı boyutu var. İnternet kullanıcılarının e-ticaret kanallarına gösterdiği bu ilgi, işletmelerin de dikkatinden kaçmıyor. Daha öncesinde klasik anlamda ticaretle uğraşan pek çok firma, artık iş planlarını internetin etkilerine göre dönüştüyor. E-ticaret alanında çalışmak adına birçok yeni şirket kuruluyor. E-ticaretin, döviz kurlarının yarattığı avantajın da etkisiyle her gün daha çok dikkat çekmeye başlayan bir biçimi daha var: Yurt dışına ürün satmak ya da diğer bir deyişle e-ihracat.

Yurt Dışına Ürün Satmak

İç pazarda faaliyet gösterirken, bu e-ticaret alanında olsa dahi izlenmesi gereken yolları bulmak daha kolaydır. Ticaretle uğraşan kişi ya da işletmeler, temelde bir parçası da oldukları müşteri kitlesini daha yakından tanırlar. Dolayısıyla neyin daha ilgi çekici olacağını, hangi pazarlama tekniklerinin alıcıları harekete geçireceğini saptamak için harcanacak eforun görece daha az olacağı söylenebilir. Fakat ulaşılmak istenen kitle, bu ülkenin sınırlarının dışına çıktığı noktada tabiri caizse oyunun kuralları yeniden belirlenir.

İster iç ister dış pazarda çalışmayı düşünün internetten satış yapmaya nereden başlayacağınıza karar veremiyor olabilirsiniz. Bu aşamadaki girişimciler için hazırladığımız e-ticarete başlamak isteyenler için yol haritası konuya dair genel bir fikir sahibi olmanızı kolaylaştıracaktır.

Yurt dışına ürün satmak, ülke içine yönelik olarak çalışmaktan pek çok noktada ayrılır. Öncelikle ulaşabileceğiniz kullanıcı sayısı, iç pazarla kıyaslanamayacak kadar fazladır. Bu ilk etapta bir avantaj olsa da çok sert bir rekabet ortamını da beraberinde getirir. Bu şartlarda alıcıların ilgisini çekmek için ürün gamı, pazarlama stratejileri ve fiyatlandırma politikası gibi konularda en doğru kararları vermeniz gerekir. Bunun yanında kültürel farklılıklar ya da dil bariyeri gibi konular da yurt dışına ürün satmak istediğinizde karşınıza çıkar. Tüm bunların ışığında e-ihracat ile uğraşmanın yurt içinde faaliyet göstermekten çok daha komplike, daha fazla özen gerektiren bir çalışma şekli olduğunu söyleyebiliriz. Fakat isabetli kararlarla, doğru kişi ya da kurumlardan destek alınarak yurt dışına ürün satmak gelirlerinizi da ciddi oranda artıracaktır.

Yurt dışına ürün satmak, teknik olarak bir ihracat işlemidir. İhracat işlemleri de birçok prosedür gerektirir. Bu noktada mikro ihracat olarak tanımlanan işleme bir parantez açmakta fayda var. Toplam ağırlığı 300 kg’mı, bedeli ise 15 bin avroyu aşmayan işlemler mikro ihracat olarak ifade edilir. Bu işlemler ETGB yani elektronik ticaret gümrük beyannamesi ile gerçekleştirilebilir. Bu belge, taşıma şirketleri tarafından düzenlenebilir ve gümrük beyannamesi düzenlemek gibi işlemlerin yapılması gerekliliğini ortadan kaldırır. Dolayısıyla hem zamandan hem de maddi olarak tasarruf etmenizi sağlar.

Yurt Dışına Ürün Nasıl Satılır?

İnternetten yurt dışına ürün satmak, ilk bakışta zor ve pek çok formalitenin yerine getirilmesi gereken bir süreç olduğu düşünülse de pratikte sanıldığından daha kolaydır. Hele ki arzu edilen başarılara ulaşılması durumunda işlemlerin yürütülmesi için harcanan çaba çok daha anlamlı olur. Şunu unutmamak gerek ki kur farkı sebebi ile Türkiye, özellikle ekonomisi gelişmiş ülkeler için oldukça uygun bir fiyatlı bir pazardır. Kaliteli, başka ülkelerde bulunması güç ve müşteri ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan ürünleri yurt dışına pazarlayarak çok yüksek gelirler elde edebilirsiniz.

Söz konusu e-ihracat olduğunda vergi uygulamaları da en çok merak edilen konulardan biridir. Yurt dışına ürün satmak vergi kapsamına giren bir faaliyettir. Fakat resmî kurumların ihracatı teşvik etmek ve bu alandaki rakamları mümkün olduğunca yükseltmek adına kimi teşvik ve vergi iadesi imkânları sunduğunu belirtmekte fayda var. E-ticarete yönelik vergilendirme ve teşvik uygulamalarına dair daha detaylı bilgileri mali müşavirlerden ya da bu konuda uzmanlaşmış kurumlardan alabilirsiniz.

Yurt dışına ürün satmak için tercih edilebilecek iki yoldan söz edilebilir. Bunlardan birisi tüm dünyaya ürün satmanıza izin veren sanal pazar yerleri, diğeri ise kendi e-ihracat sitenizi kurmaktır. Kendi içinde bu iki yöntemin de avantajları ve dezavantajları vardır.

Uluslararası sanal pazar yerleri, genel mantığı itibarı ile bu sistemin iç pazara yönelik olanlarından farklı değildir. Örnekler üzerinden ilerleyecek olursak Trendyol, Hepsiburada ya da n11 gibi yerel pazar yerleri ile bu sistemi küresel ölçekte işleten Amazon, Etsy ve eBay gibi platformların çalışma prensipleri temelde aynıdır. Bu noktada dikkat edilmesi gereken hangi pazar yerinin sizin satmak istediğiniz ürünlere ve çalışma şeklinize daha uygun olduğudur.

E-ihracat yapılabilen pazar yerleri:

  • Amazon:
  • Dünyanın en büyük şirketlerinden biri hâline gelen Amazon, bilinirliği ve prestiji nedeniyle yurt dışına ürün satmak isteyenlerin ilk aklına gelen alternatiflerden biridir.

  • eBay:
  • Hem doğrudan hem de açık artırma usulu ile satış yapma imkânı veren bir platformdur. Yurt dışına ikinci el ürün satmak gibi bir fikri olanlar için oldukça idealdir. Zira koleksiyon değeri taşıyan pek çok ürün için kullanıcıların aklına gelen ilk adres eBay’dir.

  • Etsy:
  • Tüm dünyadan kullanıcıların ilgi gösterdiği, daha çok tasarım ürünlere yer verilen bir pazar yeridir. Dolayısıyla yurt dışına el yapımı ürün satmak isteyenler için en önemli alternatiflerin başında gelir.

  • AliExpress:
  • Çin kökenli e-ticaret devi AliExpress, özellikle uygun fiyatlı ürün satmak isteyenler için uygun bir mecradır. Tüm dünyadan kullanıcıların ilgi gösterdiği platform ziyaretçi sayısıyla da dikkat çekmektedir. techjury.net’in sağladığı verilere göre AliExpress 2021 Ocak ayından yaklaşık 528 milyon kullanıcıyı ağırlamıştır.

Uluslararası pazar yerleri, popülariteleri ve yüksek kullanıcı sayıları nedeniyle yurt dışına ürün satmak için oldukça elverişli platformlardır. Zira buralardan satış yaparken reklam ya da pazarlama için fazla bütçe harcamadan geniş bir müşteri kitlesine ulaşmanız mümkündür. Fakat bu durum, pazar yerlerinde çetin bir rekabet ortamı oluşması sonucunu doğurur. Bu platformların satış başına aldığı komisyon oranları da kârlılığınızı doğrudan etkiler.

Bütün dezavantajları bertaraf etmek adına kendi e-ihracat sitenizi açarak yurt dışına ürün atmak yolunu tercih edebilirsiniz. E-ihracat hakkında daha fazla bilgi almak için bu sayfadaki formu doldurarak e-ticaret uzmanlarımıza ücretsiz danışabilirsiniz.

Yurt Dışına Perakende Ürün Satmak

E-ticaret denilince akla ilk gelen perakende satış yapmaktır. Bu durum e-ihracat için de geçerlidir. Yurt dışına perakende ürün satmak, doğrudan müşteriyi hedefleyen yani B2C bir faaliyet olduğundan daha mikro ölçekte yürütülebilecek bir süreçtir. Genellikle satılacak ürünlerin tutar ve miktarları belirlenmiş limitlerin altında kalacağından daha basit prosedürlerle yürütülebilir. Ayrıca yukarıda genel özelliklerinden bahsettiğimiz pazar yerleri de sağladıkları imkânlarla bu süreci oldukça pratik kılar.

Yurt Dışına Toptan Ürün Satmak

Yurt dışına ürün satmak; tek boyutlu ve sadece perakende şeklide yürütülebilecek bir çalışma şekli değildir. Perakende satış yapan firmalara toptan ürün sağlamak da oldukça değerli bir alternatif olarak dikkat çeker. B2B kanalında faaliyet göstererek risklerinizi minimize edebilirsiniz. Zira ürünlerinizi toptan şekilde alacak firmalar, hâlihazırda gerekli pazar araştırmalarını yapmış olduğundan düşük satış rakamlarında kalma gibi olumsuz durumlarla karşılaşma ihtimaliniz düşer. Yurt dışına toptan ürün satmak için sadece kendi sitenizi değil, bazı önemli pazar yerlerini kullanabilmeniz de önemli bir avantajdır.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Yurt Dışına Ürün Satışı İçin Ne Gerekir?

Yurt dışına satış yapmak, iç pazara yönelik çalışmaktan farklı olarak birtakım şartları sağlamayı, çalışmalar yürütmeyi ve belgelere sahip olmayı gerektirir. Peki yurt dışına ürün satmak için yapılması gerekenler nelerdir, şimdi onlara bakalım.

Yurt Dışına Ürün Satışı İçin Gerekli Belgeler

Bu tür bir faaliyet gerçekleştirmek için almanız gereken belgeler pek çok faktöre bağlıdır. Satılan ürünün cins ve miktarı, satış yapılan ülkedeki yasal prosedürler ile kalite düzenlemeleri bu faktörlerden bazılarıdır. Dolayısıyla yurt dışına satış yapmak için öncelikle bir gümrük müşavirliği firmasından destek almanız faydanıza olacaktır. Bahsettiğimiz faktörlerden bağımsız olarak yurt dışına ürün satmak için gerekli belgeler şu şekilde sıralanabilir:

  • Gümrük beyannamesi
  • Sigorta belgesi
  • Resmi, proforma, ticari faturalar
  • Komisyoncu ve konsolosluk faturaları
  • Paket ve ağırlık listesi
  • Ürün özellikleri ve kalite standartlarını belirten belgeler
  • İmalat analiz, denetim ve ekspertiz belgeleri
  • ATA karnesi
  • Üretici ülke sertifikası
  • EUR-1 ve EUR-MEd belgeleri
  • Tedarik beyannamesi
  • Bitki ve hayvan sağlığı sertifikaları
  • Gıda güvenliği sertifikası
  • Tarım ürünleri için borsa beyannamesi
  • Radyoaktif güvenlik sertifikası
  • Helal belgesi ve Koşer sertifikası
  • Kara liste sertifikası

Yurt Dışına Ürün Satışı İçin Müşteri Bulmak

Yurt dışına satış yapmak için kaliteli ürünleri çeşitli platformlarda sergilemek yeterli olmayacaktır. Farklı çalışmalar yaparak yurt dışında ulaşabileceğiniz müşteri miktarını artırmanız gerekir. Bu amaçla yürüteceğiniz faaliyetlere karar verirken hem ürün özelliklerinize hem de çalışma şeklinize dikkat etmeniz gerekir.

B2S (tedarikçilere satış) çalışmayı düşünüyorsanız online ya da offline fuarlara katılmak sunduğunuz ürünleri toptan satın alacak perakendeci müşterilerle buluşmanızı kolaylaştırır. İnternet üzerinden satış yapmayı düşündüğünüz ülkelerin satış kanallarına, oralardaki müşterilerin alışveriş alışkanlıklarına yönelik araştırmalar yapmak da yurt dışından müşteri bulmak için faydalı olacak çalışmalardır. Bu araştırmalar, sizin ürünlerinizin hangi pazarda ve ne ölçüde rağbet göreceğine dair bir öngörü oluşturmanızı sağlar. Pazarlama çalışmalarınızı bu öngörüler ışığında şekillendirmek, istediğiniz hedefe ulaşmanıza yönelik atacağınız önemli bir adım olacaktır.

Reklam çalışmaları, yurt dışına satış yapmak için yürütmeniz gereken en önemli faaliyetlerdendir. Sosyal medya hesapları oluşturmak ve bu mecralar üzerinden reklam vermek satışa sunduğunuz ürünlerin hedef kitlenizle buluşması konusunda oldukça işlevsel bir yöntemdir. Sosyal medya hesaplarınız, reklam faaliyetlerinin yanında fiziksel olarak uzak lokasyonlarda bulunan müşterilerinizle iletişim kurmanız için de çok kullanışlı bir araç olarak değerlendirilebilir. Google Ads reklamları da tüm dünyadan kullanıcılara ulaşmanızı kolaylaştıracak bir diğer metottur. Google’ın sunduğu farklı reklam tipleri, ulaşmak istediğiniz kitle ile iletişim kurmanız konusunda fazlasıyla işinize yarar.

Site Dilini Yerelleştirmek

Yurt dışına yönelik açtığınız e-ticaret sitesinin birden fazla dili desteklemesi diğer ülkelerdeki kullanıcılara ulaşmanız açısından oldukça önemlidir. Bu noktada ilk akla gelen seçenek İngilizcedir. Sitenizin dünyada en çok konuşulan dilde olması elbette ki işinize yarayacaktır ama yine de önünüzde bir engel oluşturabilir. Zira bu şekilde İngilizce bilmeyen kişilere ulaşma ihtimaliniz ortadan kalkar. Bu engele takılmamak adına sitenizin dilini, ziyaretçinin geldiği ülkeye göre otomatik olarak belirlenecek şekilde ayarlamak onemlidir. Bunun için IdeaSoft’un e-ihracat paketinden yararlanabilirsiniz. Bu sistem, sitenizin tüm içeriğini tek tıkla istediğiniz dile çevirmenize imkân tanıdığı gibi gerekli düzeltmeleri manuel olarak yapmanıza da izin verir. Site dilini yerelleştirmek için sadece içerik çevirisi yeterli olmayabilir. O ülkede günlük hayatta kullanılan, o dönemde yaygınlaşmış kalıpları görmek müşterilerin sitenize olan ilgisini ciddi ölçüde artıracaktır.

Ödeme Sistemlerini Uyumlu Hâle Getirmek

Yurt dışına satış yapmak, o ülkelerde kullanılan ödeme sistemlerinin de altyapınızın bir parçası olmasını zorunlu kılar. Tüm dünyada kabul görmüş ve sıklıkla tercih edilen kredi kartı ve ödeme sistemlerini altyapınıza entegre etmeniz gerekir. Aksi hâlde müşterileriniz beğendikleri bir ürünü satın alırken ödeme aşamasında sorun yaşayıp bu işlemden vazgeçebilir.

Ülke Bazlı Vergi Tanımlamaları

Her ülkenin vergi ve yasal düzenlemeleri farklıdır. Buna bağlı olarak satış yapmayı düşündüğünüz ülkenin kurallarını kendi sisteminize tanımlamanız gerekir. Vergi düzenlemeleri gibi iade ve değişim politikaları, gümrük yasaları ya da satış sözleşmesi gibi detaylar ülkeden ülkeye farklılık gösterir. Yurt dışına ürün satmak için kullandığınız altyapının tüm bu farklılıklara cevap verebilmelidir. Bu özellik tüm ülkelere satış yapıp gelirlerinizi üst seviyelere çekmenize yardımcı olur.

Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Aşamalar Nelerdir?

Yurt dışına ürün satmak isteyen kişi ya da kurumlar, öncelikle detaylı şekilde planlanmış bir hazırlık süreci geçirmelidir. Bu tür bir hazırlık süreci geçirmeyen girişimler, doğrudan satış yapma aşamasına geçtiklerinde beklemedikleri birçok durumla karşılaşabilir. İşletmelerin olası sorunlara hazırlıksız yakalanması da e-ihracattan istediklerini alamaması ile sonuçlanabilir.

E-ihracat Sitesi Kurarak Yurt Dışına Satış Yapmak

E-ihracat alanında faaliyet göstermek ya da başka bir deyişle yurt dışına ürün satmak için en etkili kanalların başında internet siteniz gelir. Kendi e-ihracat siteniz üzerinden satış yapmak pazar yerleri gibi uygulamalara komisyon ödeme gerekliliğini bertaraf edeceği için gelirlerinize doğrudan olumlu etki yapar. Fakat uluslararası alanda başarılı olmak için sıradan, özensiz, profesyonel görünmeyen ve tüm dünyadan kullanıcıların taleplerine karşılık veremeyen bir siteden çok daha fazlasına ihtiyaç vardır. Bu sebeple tasarımından arayüzüne kadar her detayı amacınıza hizmet edecek bir internet sitesi kurmanız gerekir.

E-ihracat Sitesi Nasıl Kurulur?

Klasik yapıya sahip, iç pazar yönelik bir e-ticaret sitesi kurmak ile bunu e-ihracat için yapmak arasında ciddi farklılıklar vardır. Sadece yurt içi satışı için düzenlenmiş bir site daha az karmaşık bir yapıya sahiptir. Bu konuya dair merak ettiğiniz pek çok konuya dair bilgiyi internetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler içeriğimizde bulabilirsiniz. Fakat yurt dışına ürün satmak için kurulmuş bir site; birden fazla dili desteklemeli, farklı ülkelerde satış yapabilecek ödeme araçlarına sahip olmalıdır. Yani altyapısal olarak tüm dünyada ticari faaliyet yürütebilecek şekilde tasarlanmalıdır. Bu tür bir site kurmak için alanında uzmanlaşmış kurumlardan destek almanız faydanıza olacaktır.

IdeaSoft, e-ticaretin her alanında olduğu gibi yurt dışına ürün satmak için kullanabileceğiniz altyapı çözümleriyle de size bu konuda yardım etmeye hazırdır. Konu hakkında uzmanlarımızdan bilgi almak için bu sayfadaki formu doldurabilirsiniz.

UI ve UX Düzenlemeleri

Kurduğunuz e-ihracat sitesi, kullanıcılara en iyi alışveriş deneyimini sağlayacak şekilde düzenlenmelidir. Kolay kullanılan ve anlaşılan, aranılan bilgiye en kısa sürede ulaşılmasına olanak sağlayan bir arayüze sahip olması çok önemlidir. Aksi hâlde kullanıcılar kısa sürede sitenizden çıkma eğilimi göstereceklerdir. Benzer şekilde sitenizin satın alma işleminin en pratik şekilde tamamlanabileceği özelliklere sahip olması, daha üst düzey bir kullanıcı deneyimi yaratacaktır. Rekabetin bu denli yüksek olduğu internet ortamında gerekli UI ve UX düzenlemeleri yapılmamış e-ticaret siteleri geri planda kalmaya mahkûmdur.

SEO Uzmanı Yardımı

SEO ya da Türkçeye çevrilmiş açılımı ile arama motoru optimizasyonu, e-ihracatta başarı elde etmek için kilit önem taşıyan bir unsurdur. Şunu unutmamalısınız ki pek çok müşteri sattığınız ürünlere ve dolayısıyla internet sitenize arama motorları üzerinden gelir. Hâl böyle iken arama motorları sonuçlarında üst sıralara çıkmak için gerekli çalışmaları yapmanız gerekir. Bu konuda alınabilecek en etkili kararların başında bir SEO uzmanından yardım almak gelir. Hedefe yönelik şekilde titizlikle hazırlanan bir SEO stratejisi, arama motorları üzerinden çok daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar. Daha fazla ziyaretçi de doğal olarak daha fazla satış yapacağınız anlamına gelir.

Ürün Başlık ve Açıklaması

E-ihracat sitenizde satacağınız ürünlerin başlıkları tanımlayıcı ve bilgi kirliliği yaratmayacak bir sadelikte olmalıdır. O ürünün sayfasına giren kullanıcı, hangi ürünü incelediğini hemen anlamalıdır. Ürün açıklamaları ise mümkün olduğunca detaylı bilgi sunacak, satın almayı düşünen kişinin tüm merak ettiklerini yanıtlayacak şekilde düzenlenmelidir. Ayrıca otomatik çeviri sistemleri ile daha fazla dile destek veren sitelerde, başlık ve açıklamalarda kimi hatalar olabilir. Bu gibi durumlar özenle incelenmeli ve gerekli düzeltmeler manuel olarak yapılmalıdır.

Ürün Görselleri

Başlık ve açıklamalar gibi, ürün görselleri de müşterilere aradıklarını onlara sunmalıdır. Farklı açılardan çekilmiş, ürünün tüm detaylarının gösteren fotoğraflara yer vermek önemlidir. Bunun için profesyonel bir fotoğrafçı ile çalışmak, sizi rakiplerinizin birkaç adım önüne geçirebilir.

Fiyatlandırma ve Rekabet Araştırması

Ürün fiyatları, müşterilerin satın alma davranışlarını belirleyen en önemli faktörlerden biridir. Bu sebeple sitenizi açma ve fiyatlandırma aşamasında sizinle benzer ürünleri satan, aynı kitleye hitap eden rakiplerinize yönelik araştırma yapmanız yararınıza olacaktır. Fiyatlandırma politikanızı bu araştırmanın sonuçlarına göre belirlemeniz daha yüksek satış rakamlarına ulaşmanızın önünü açacaktır.

Yurt Dışına Ürün Satmak İsteyenlerin Dikkat Etmesi Gerekenler

Yurt dışına ürün satmak için gerekli aşamalarından tamamlanmasının arasından sıra, süreç içinde dikkat edilmesi gereken konulara gelir. Bu konulara dair nokta atışı kararlar almak e-ticarette uluslararası başarı kazanmanın en önemli püf noktalarından biridir.

Kargo Sürecinde Şeffaflık

Yurt dışına ürün satmak kargo süreçlerine özel özen göstermeyi gerektirir. Gönderilerinizin teslim tarihleri ülkelere göre farklılık gösterebilir; uzayıp kısalabilir. Bu konuda detaylı ve açıklayıcı bilgiler sunmanız müşterilerinizle ilişkinizi daha kuvvetli hâle getirecektir. Tabii bu konuda net bilgi verebilmek çalışacağınız kargo şirketiyle de alakalıdır. Çalışacağınız en kargo şirketine karar vermeden detaylı bir araştırma yapmanız gerekir.

Yöresel Dokunuşlar

Uluslararası alanda faaliyet göstermek, tüm dünyadan kullanıcılarla etkileşime gireceğiniz anlamına gelir. Her kültürün iletişim kurma şekli, alışveriş anlayışı diğerlerinden farklıdır. Sitenizde ziyaretçinin ilgisini çekecek yöresel dokunuşlara yer vermek, hem samimi hem de müşterisini ciddiye alan bir şirket olduğunuzu ifade etmek için etkili bir yöntem olarak değerlendirilebilir.

Lokasyon Bazlı Karşılama Mesajı

Sitenize girdiğinde kendi ile aynı dili konuşan bir karşılama metni, kullanıcının kendini rahat ve güvende hissetmesini sağlar. Bu da satın alma eğilimini artıracaktır. Dolayısıyla farklı lokasyonlar için düzenlenmiş karşılama mesajlarının, yurt dışına ürün satmak konusunda faydasını göreceğiniz basit ama işlevsel bir araç olduğunu söyleyebiliriz.

Yurt Dışına Ürün Satmak ile Alakalı Sıkça Sorulan Sorular
  • E-ihracat Nedir?

  • E-ihracat, kısaca bir şirketinin ürünlerini internet üzerinden başka ülkelere satması olarak tanımlanabilir. Perakende ya da toptan satış fark etmeksizin yurt dışına yapılan tüm satışlar bu kapsamda değerlendirilir.

  • E-ihracat Nasıl Yapılır?

  • E-ihracat yapmak, genel itibariyle şirketin kendi internet sitesinden ya da sanal pazar yerleri üzerinden yapılabilir. Bu iki kanal tek tek kullanılabileceği gibi birlikte değerlendirildiği bir metot da oldukça başarılı sonuçlar getirebilir. E-ihracatın görece komplike bir işlem olması nedeniyle gerekli internet sitesi ve alışveriş altyapısının kurulumu için bir hizmet paketi almak isabetli bir karar olacaktır.

  • E-ihracat Paketleri Nelerdir?

  • IdeaSoft’un e-ihracat paketi IdeaExport, yurt dışına ürün satmak için ihtiyacınız olan tüm hizmetleri size sağlar. Çeviri modülünden farklı ödeme sistemlerine, ülke bazlı vergi tanımlamalarından SEO uyumluluğuna kadar tüm aradıklarınızı en etkili e-ihracat paketlerinden IdeaExport’ta bulabilirsiniz. Bu konuda detaylı bilgi için vakit kaybetmeden IdeaSoft ile iletişime geçerek e-ihracat yapmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
SWOT analizi nedir? Nasıl Yapılır? E-ticarette Swot Analizi Neden Önemlidir?
Yeni bir yola çıkmak her zaman heyecan vericidir. Şirket kurmak, uzun süredir tasarlanan bir projeye başlamak, uzun vadeli planlar oluşturmak gibi süreçler, iş hayatının belki de en heyecan verici anlarını sunar. Şirketin iş...
17 Ocak 2022
Markethinkers
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın