fbpx

Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler

9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler

Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için gerekenler, internetten yurtdışına satış vergisi ve daha fazlası bu yazımızda.

E-ticaret sitenizde yurtiçi satışların yanı sıra yurtdışı satışlar da yapabilirsiniz. Ancak yurtdışına satış yaparken, farklı stratejiler izlemeniz ve yurtdışındaki tüketicilere farklı bir şekilde yaklaşmanız gerekecektir. Yurtdışı satışları, farklı kültürlere erişmenizi sağlayacaktır; ancak bu ülkelerin dinamiklerini ve yasal yükümlülüklerini bilmeniz oldukça önemlidir.

Yurtdışı satışlarınızda başarıya ulaşmak ve marka bilinirliğinizi artırarak, yurtdışındaki tüketicilerle doğru bir iletişim kurabilmek için yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor.

Yurtdışına ürün satmak için onlarla aynı dili konuşmalısınız

Başka bir deyişle e-ticaret sitenizin dilini, değiştirmeniz ve satış yapmayı planladığınız ülkenin diline çevirmeniz gerekecektir. Birden fazla ülkeye satış yapmayı planlıyorsanız, e-ticaret sitenizin de birden fazla dili olması gerekecektir.

İlk etapta İngilizce dil seçeneğiyle işe başlayabilirsiniz; ancak yine de ağırlıklı olarak satış yapmayı düşündüğünüz ülkelerin dillerini de siteye eklemeniz faydalı olacaktır.

Yurtdışı satışlarınızı belli bir ülke üzerinde yoğunlaştırmayı planlıyorsanız, o ülkenin dilini tercih etmeniz, o ülkedeki tüketicilerle daha rahat bir şekilde iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Yurtdışına satış için kullandığınız dili yerelleştirin

Başlığı biraz daha detaylandırmak gerekirse, satış yaptığınız ülkedeki kullanıcıların günlük hayatlarındaki kullandıkları dile uygun bir şekilde sitenizin çevirisini yapmalı; onlarla satış öncesi ve sonrası konuşmalarında onların rahat anlayabilecekleri bir şekilde iletişim kurmalısınız.

Bunu yapmak iletişiminizi kolaylaştıracağı için, işlerinizin daha kolay bir şekilde ilerlemesini sağlayacaktır. Yurtdışı satışlar yapıyorken, firmanızda bu dillere hakim kişi veya kişileri bulundurmanız, iletişim kanallarınızın daha aktif ve sağlıklı olmasını sağlayacaktır.

Pazarlama ve reklam kanallarını araştırın

Global pazarlarda satış yapmaya başlamadan önce, açılmayı planladığınız ülkelerin pazarlama ve reklam dinamiklerini incelemeniz oldukça önemli. Her ülkenin dinamikleri farklılık gösterebilir. Türkiye’de iyi sonuçlar aldığınız pazarlama çalışmaları, yurtdışında iyi sonuçlar getirmeyebilir.

Bu nedenle de odağınızdaki ülkelerin pazarlama ve reklam dinamiklerini incelemelisiniz. Hangi sosyal mecralar daha aktif kullanılıyor? Hedef ülkenizde hangi dijital yayıncılar ve içerik üreticileriyle beraber çalışabilirsiniz? Adwords kampanyalarındaki rekabet durumu nasıl? Offline mecralarda reklam çalışmaları yapmak size nasıl geri dönüşler getirebilir?

Bu soruların yanıtlarını vererek, tanıtım ve reklam çalışmalarınız için önceden çalışarak, sizin için daha iyi sonuç verecek platformları keşfetmelisiniz.

Yurtdışına mal satmak için yasal zorunluluklara hakim olun

Yurtdışına satış yaparken, Türkiye haricinde, hedef pazarınızın da yasal zorunluluklarını dikkate almanız gerekecektir. İnternetten yurtdışına satış vergi oranları yani bu ülkedeki vergiler , gümrük yasaları, iade ve değişim politikaları, yurtdışı satış sözleşmesi gibi birçok farklı detay ortaya çıkacaktır ve bu yasal yükümlülükleri yerine getirmeniz gerekecektir. Yurtdışı satışlarınıza başlamadan önce bu araştırmaları yaparak, gerekli düzenlemeleri yapmalısınız.

Yurtdışına satış için ödeme sistemlerinizi uyumlu hale getirin

Yurtdışı ülkelere satış yaparken, yurtdışında geçerli olan kredi kartlarını ve diğer ödeme sistemlerini de sitenize entegre etmeniz gerekiyor. Bu ödeme yöntemlerini entegre etmemeniz durumunda, yurtdışı ürün satışı esnasında tüketiciler satın alma işlemlerinde zorlanabilirler.

Yurtdışına satış yaparken özellikle Fraud (sahtecilik) konusunda da dikkatli olmanız gerekecektir. Bu tür durumlarla baş edebilmek için, çalıştığınız ödeme sistemi firmalarıyla ya da bankalarla iletişim içinde olarak, yurtdışı satışlar yaptığınız konusunda onları bilgilendirmeli ve olası fraud vakaları karşısında onları önceden uyarmalısınız.

Yurtdışına satış yapmak

Verimli kargo çözümleri sunmalı ve kargo seçeneklerini araştırmalısınız

Yurtdışına ürün gönderimi yaparken, bu ülkelerin yerel kargo firmalarını araştırmanız, kargo teslim süreçlerinin nasıl işlediğini öğrenmeniz ve Türkiye’den ürün gönderimi yaptığınızda, bu ürünlerin tahmini olarak kullanıcıların eline ne zaman ulaşacağını bilmeniz gerekiyor.

Aynı zamanda bu kargo ücretlerini de iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekiyor. Kargo ücretlerini kullanıcılara yansıtıp yansıtmayacağınız, bu kargo ücretlerinin maliyetlerini ve iade süreçlerindeki zararlarınızı iyi bir şekilde hesaplamalısınız. Bu sayede kargo süreçlerini ve maliyetlerini hesaplayarak, ürün fiyatlandırmalarınızı bu şekilde yapabilirsiniz.

Yurtdışına satış yapıldığında kargo teslim süresi de uzayacağı için, bu süreci iyi bilmeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde ürün teslim tarihlerini tahmini bir aralıkla vermeniz gerekiyor. Genellikle yurtdışından sipariş edilen ürünler 1 aylık bir teslim süresi alabiliyor, bu süreci kısaltmak için neler yapacağınızı da araştırarak, hızlı bir şekilde teslim yaparak, hizmet kalitenizi artırabilirsiniz.

İşyerinizi internete taşıyarak, internet üzerinden farklı ülkelere satış yapmak istiyorsanız, e-ticaret paketlerimizi inceleyebilir ve ihtiyacınıza uygun bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başlatarak da hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan