fbpx

Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

7 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekmek için bu görsellerden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak kullanabileceğini stok fotoğraf sitelerini de aşağıda listeliyoruz.

Stok fotoğraf nedir?

Stok fotoğraf, lisanslı ya da lisansız bir şekilde belirli kullanımlar için internet üzerinde farklı fotoğrafçılar tarafından paylaşılan, ticari ve kişisel kullanımlara açık olan fotoğraflardır. Bu fotoğrafların amacı; kişi ya da markaların, kendi fotoğraflarını çekme ihtiyacı duymadan görsel içerikleri kullanmalarını sağlamaktır. Ücretsiz olarak kullanılan stok fotoğraflar olduğu gibi lisanslı, yani ücretli olarak kullanılan fotoğraflar da bulunur. Fotoğraf siteleri üzerinde bu görsellere ücretli ya da ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki listemizde de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz görsellerin yer aldığı siteleri sizinle paylaşıyoruz. İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Başlıklara tıklayarak, ilgili siteyi ziyaret edebilirsiniz.

Ücretsiz stok fotoğraf siteleri

Unsplash

Yüz binden fazla fotoğrafçının katkıda bulunduğu stok fotoğraf sitelerinden biri olan Unsplash üzerinde sekiz yüz binden fazla fotoğraf bulunmakta. Site içinde arama yaparak, istediğiniz görselleri ücretsiz olarak ticari ve şahsi kullanımlarınız için indirebilirsiniz.

Foodiesfeed

Yemek üzerine içerik veya ürünleriniz bulunuyorsa, Foodiesfeed üzerinde yemekle ilgili fotoğraflara ulaşabilirsiniz. Kişisel ve ticari kullanımlar için ücretsiz kullanıma açık olan bu fotoğraflar üzerinde değişiklikler de yaparak paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Styled Stock

Hedef kitlenizi kadın tüketiciler oluşturuyorsa, Styled Stock üzerindeki görseller ile daha fenimen ve kadın tüketicilere hitap eden görsellere ulaşabilirsiniz. Ücretsiz olarak buradaki görselleri de pazarlama ve diğer görsel çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.

Createherstock

Yaratıcı, modern ve özgün görseller ile sosyal medya paylaşımlarınızın kalitesini artırmak isteyenler için Createherstock oldukça ideal. Kişisel ve ticari işletmeler görselleri ücretsiz kullanabilmekteler; ancak reklam amaçlı kullanımlara izin verilmediğini de hatırlatalım.

Stocksnap.io

Birçok farklı konsept ve kategoride stok fotoğraf bulunan Stocksnap.io üzerindeki görsellere ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Kullanım amacı fark etmeksizin buradaki görsellerden ücretsiz olarak yararlanabileceğinizi belirtelim.

Burst

Burst, stok fotoğraf sitesi olmanın yanı sıra girişimciler için de iyi bir kaynak olma özelliğini taşıyor. Site üzerinde farklı iş fikirlerine yönelik içeriklerin de bulunduğu bu fotoğraf sitesi üzerindeki görselleri kişisel ve ticari amaçlarla kullanabilirsiniz.

Gratisography

Geleneksel ve klişeleşmiş fotoğrafların dışına çıkmak isteyenler için Gratisography oldukça ideal bir fotoğraf platformu. Yaratıcı ve kalıpların dışında fotoğraflar paylaşılan bu platform üzerindeki görselleri ticari ve kişisel kullanımlarınız için lisans bedeli ödemeden kullanabilirsiniz.

Old Book Illustrations

Fotoğraflar yerine daha çok el çizimlerine ve illüstrasyonlara yönelmeyi düşünüyorsanız Old Book Illustrations sizin için daha etkili bir platform olacak. Son dönemlerde el çizimlerinin popülerleşmesi ve trendler arasında yer alması nedeniyle bu tür görsel kullanımları da yaygınlaşmaktadır. Özellikle eski kitaplardan taranarak internet ortamına aktarılmış birçok ücretsiz stok fotoğraf bu platform üzerinde bulunuyor.

Pexels

Birçok fotoğrafçının katkıda bulunduğu stok fotoğraf sitelerinden biri de Pexels. Bu platform üzerinden ticari ve kişisel kullanımlarınız için lisanssız stok fotoğraflara ulaşarak, bu görselleri indirebilirsiniz.

Reshot

Özellikle girişimciler ve yeni startuplar için farklı ve her yerde bulunmayan stok fotoğraflar sunan Reshot üzerindeki görsellere de ticari ve kişisel kullanımlar için ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz.

Stok fotoğraf ile ilgili sık sorulan sorular

Stok fotoğraflar ücretli mi?

Stok fotoğraflar hem ücretli hem de ücretsiz olarak internet üzerinde bulunmaktadır. Bazı platformlar bu görselleri ücretli olarak sunmaktadır. Bunun nedeni ise bu görselleri hazırlayan fotoğrafçılar, paylaşımları karşılığında belli bir ücret talep ederler ve fotoğraflarını lisanslamışlardır. Ücretli stok fotoğraflarını kullandığınızda bu lisansları almış olursunuz. Ücretsiz fotoğraflar ise ticari ve kişisel kullanıma açıktı ve herhangi bir lisans gerektirmez.

Stok fotoğraflarda lisans ücreti ödenmezse ne olur?

Lisanslı kullanım zorunluluğu olan stok fotoğrafların ücretinin ödenmemesi durumunda, fotoğraf sahibi kişi lisanssız kullanımdan dolayı hak talebinde bulunabilir. Bu durumda firma lisans sahibine belli bir bedel ödemek zorunda kalır ya da fotoğrafı kullanımdan kaldırmak zorunda kalır.

Stok fotoğraf seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Öncelikle kullandığınız görsellerin lisanslı ya da lisanssız kullanımının olduğuna dikkat etmelisiniz. Sonrasında da klişeleşmiş ve herkes tarafından kullanılan fotoğraflar kaçınmanız iyi olacaktır. Bununla beraber içerisinde insanların yer aldığı fotoğraflar, kullanıcıların daha fazla dikkatini ve ilgisini çekmektedir. Bunlara ek olarak seçtiğiniz fotoğraflarda yüksek çözünürlük olmasına da özen göstermeniz önemlidir. İlgili rehber: Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan