Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

7 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekmek için bu görsellerden yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak kullanabileceğini stok fotoğraf sitelerini de aşağıda listeliyoruz.

Stok fotoğraf nedir?

Stok fotoğraf, lisanslı ya da lisansız bir şekilde belirli kullanımlar için internet üzerinde farklı fotoğrafçılar tarafından paylaşılan, ticari ve kişisel kullanımlara açık olan fotoğraflardır. Bu fotoğrafların amacı; kişi ya da markaların, kendi fotoğraflarını çekme ihtiyacı duymadan görsel içerikleri kullanmalarını sağlamaktır. Ücretsiz olarak kullanılan stok fotoğraflar olduğu gibi lisanslı, yani ücretli olarak kullanılan fotoğraflar da bulunur. Fotoğraf siteleri üzerinde bu görsellere ücretli ya da ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Aşağıdaki listemizde de ücretsiz olarak kullanabileceğiniz görsellerin yer aldığı siteleri sizinle paylaşıyoruz. İlgili rehber: Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz? Başlıklara tıklayarak, ilgili siteyi ziyaret edebilirsiniz.

Ücretsiz stok fotoğraf siteleri

Unsplash

Yüz binden fazla fotoğrafçının katkıda bulunduğu stok fotoğraf sitelerinden biri olan Unsplash üzerinde sekiz yüz binden fazla fotoğraf bulunmakta. Site içinde arama yaparak, istediğiniz görselleri ücretsiz olarak ticari ve şahsi kullanımlarınız için indirebilirsiniz.

Foodiesfeed

Yemek üzerine içerik veya ürünleriniz bulunuyorsa, Foodiesfeed üzerinde yemekle ilgili fotoğraflara ulaşabilirsiniz. Kişisel ve ticari kullanımlar için ücretsiz kullanıma açık olan bu fotoğraflar üzerinde değişiklikler de yaparak paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Styled Stock

Hedef kitlenizi kadın tüketiciler oluşturuyorsa, Styled Stock üzerindeki görseller ile daha fenimen ve kadın tüketicilere hitap eden görsellere ulaşabilirsiniz. Ücretsiz olarak buradaki görselleri de pazarlama ve diğer görsel çalışmalarınızda kullanabilirsiniz.

Createherstock

Yaratıcı, modern ve özgün görseller ile sosyal medya paylaşımlarınızın kalitesini artırmak isteyenler için Createherstock oldukça ideal. Kişisel ve ticari işletmeler görselleri ücretsiz kullanabilmekteler; ancak reklam amaçlı kullanımlara izin verilmediğini de hatırlatalım.

Stocksnap.io

Birçok farklı konsept ve kategoride stok fotoğraf bulunan Stocksnap.io üzerindeki görsellere ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Kullanım amacı fark etmeksizin buradaki görsellerden ücretsiz olarak yararlanabileceğinizi belirtelim.

Burst

Burst, stok fotoğraf sitesi olmanın yanı sıra girişimciler için de iyi bir kaynak olma özelliğini taşıyor. Site üzerinde farklı iş fikirlerine yönelik içeriklerin de bulunduğu bu fotoğraf sitesi üzerindeki görselleri kişisel ve ticari amaçlarla kullanabilirsiniz.

Gratisography

Geleneksel ve klişeleşmiş fotoğrafların dışına çıkmak isteyenler için Gratisography oldukça ideal bir fotoğraf platformu. Yaratıcı ve kalıpların dışında fotoğraflar paylaşılan bu platform üzerindeki görselleri ticari ve kişisel kullanımlarınız için lisans bedeli ödemeden kullanabilirsiniz.

Old Book Illustrations

Fotoğraflar yerine daha çok el çizimlerine ve illüstrasyonlara yönelmeyi düşünüyorsanız Old Book Illustrations sizin için daha etkili bir platform olacak. Son dönemlerde el çizimlerinin popülerleşmesi ve trendler arasında yer alması nedeniyle bu tür görsel kullanımları da yaygınlaşmaktadır. Özellikle eski kitaplardan taranarak internet ortamına aktarılmış birçok ücretsiz stok fotoğraf bu platform üzerinde bulunuyor.

Pexels

Birçok fotoğrafçının katkıda bulunduğu stok fotoğraf sitelerinden biri de Pexels. Bu platform üzerinden ticari ve kişisel kullanımlarınız için lisanssız stok fotoğraflara ulaşarak, bu görselleri indirebilirsiniz.

Reshot

Özellikle girişimciler ve yeni startuplar için farklı ve her yerde bulunmayan stok fotoğraflar sunan Reshot üzerindeki görsellere de ticari ve kişisel kullanımlar için ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz.

Stok fotoğraf ile ilgili sık sorulan sorular

Stok fotoğraflar ücretli mi?

Stok fotoğraflar hem ücretli hem de ücretsiz olarak internet üzerinde bulunmaktadır. Bazı platformlar bu görselleri ücretli olarak sunmaktadır. Bunun nedeni ise bu görselleri hazırlayan fotoğrafçılar, paylaşımları karşılığında belli bir ücret talep ederler ve fotoğraflarını lisanslamışlardır. Ücretli stok fotoğraflarını kullandığınızda bu lisansları almış olursunuz. Ücretsiz fotoğraflar ise ticari ve kişisel kullanıma açıktı ve herhangi bir lisans gerektirmez.

Stok fotoğraflarda lisans ücreti ödenmezse ne olur?

Lisanslı kullanım zorunluluğu olan stok fotoğrafların ücretinin ödenmemesi durumunda, fotoğraf sahibi kişi lisanssız kullanımdan dolayı hak talebinde bulunabilir. Bu durumda firma lisans sahibine belli bir bedel ödemek zorunda kalır ya da fotoğrafı kullanımdan kaldırmak zorunda kalır.

Stok fotoğraf seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Öncelikle kullandığınız görsellerin lisanslı ya da lisanssız kullanımının olduğuna dikkat etmelisiniz. Sonrasında da klişeleşmiş ve herkes tarafından kullanılan fotoğraflar kaçınmanız iyi olacaktır. Bununla beraber içerisinde insanların yer aldığı fotoğraflar, kullanıcıların daha fazla dikkatini ve ilgisini çekmektedir. Bunlara ek olarak seçtiğiniz fotoğraflarda yüksek çözünürlük olmasına da özen göstermeniz önemlidir. İlgili rehber: Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Video reklamlar verirken üzerinde durmanız gereken 4 kriter
Sosyal mecralar üzerindeki video izlenim oranlarının artması ve video içeriklerin oluşturulmasının da artık eskiye kıyasla daha kolay bir hale gelmesi, markalar için video reklamların önünü açmaya başladı. Eskiden çoğunlukla...
28 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan