Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?

4 Şubat 2022
Markethinkers
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?

Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir bilmeniz gerekiyor. Örneğin geleneksel ticaret süreçlerinin çoğu e-ticarette de vardır fakat burada süreçler, dijital olarak ilerler. Dolayısıyla etkin bir yönetim ihtiyacı vardır. Çünkü e-ticaret sitesi, ürün görseli ve “sepete ekle” butonundan ibaret değildir. Arka planda yapılması gereken pek çok görev vardır. Ürünlerin stok takibinden kargolama işlemlerine kadar her detay, sanal ortamda olsa da takip edilip yönetilmelidir. Bu gibi işlemlerin tek bir merkezden yönetilmesi ise bahse konu bu sistemler ile mümkündür. Peki entegrasyon ne demek?

Entegrasyon Nedir?

Kelime olarak bakıldığında entegrasyon; uyum ve bütünleşme gibi anlamlara gelir. E-ticarette de çeşitli operasyonları, bütünleşik bir sistem içerisinde, uyumlu bir şekilde yönetmeyi sağlayan yazılım ve uygulamalar için bu terim kullanılır. Bu sistem ile bir e-ticaret içerisindeki çeşitli operasyonlar tek bir merkezde toplanabilir. Ayrıca farklı kaynaklarda yer alan verilerin bir panelden yönetilebilmesi de mümkün hâle gelmektedir. Entegrasyonsuz bir e-ticaret sitesi düşünülemez. Çünkü ürün, tedarik, satış, gönderim gibi pek çok detay, bu sisteme konu olabilmektedir.

Entegrasyon Sistemleri Ne İşe Yarar?

E-ticarette kullanılan sistemler, birbirleri ile bağlantılı çalışır. Bu sistemleri bir araya getirmek ise daha verimli ve efektif bir kullanımı mümkün kılar. Entegrasyon sistemleri de birden fazla alt sistemi, tek bir üst sistemde birleştirir, yani entegre eder. Bilgisayar ağları, uygulamalar, programlar ve yazılımlar aracılığıyla çeşitli teknik temeller üzerinde çalışan bu sistemler; bir arayüzü, başka bir arayüze çevirme gibi bir işe yarar. Belirli bir arayüzdeki işlemler, entegre programın panel arayüzü üzerinden yönetilir. Bu da maliyet ve zaman tasarrufu sağlar.

Pazar yeri, muhasebe, tedarikçi, sanal POS ve kargo gibi çeşitli entegrasyon sistemleri vardır. Örneğin pazar yeri sistemi, aynı ürünü birden fazla internet sitesi üzerinden satmaya yarar. Entegre edilen ürünler için kaynak stok bilgisi kullanılır ve ürünün hangi kanaldan satıldığı fark etmeksizin stoklar güncellenir. Sanal POS sistemi ile ödeme alınırken muhasebe sistemi ile anlık olarak fatura kesilebilir.

Şirketler İçin Entegrasyon Uygulamalarının Faydaları Nelerdir?

Entegrasyon programı, uygulaması ya da yazılı kullanmak, hem fiziksel şirketler hem de e-ticaret firmaları için önemli faydalar sağlar. Bu sistemler çoğunlukla e-ticaret sitelerinde kullanılsa da şirket içi operasyonları kolaylaştıran bazı alternatifler de vardır. Ayrıca büyük ölçekli bir e-ticaret siteniz varsa bir merkez ofise de sahipsinizdir. Sonuç olarak süreçler, fiziksel bir bilgisayar üzerinden yönetilir. Entegrasyon sistemi ise daha az kişi ile daha fazla iş yapmayı mümkün kılar. Bu sistemlerin sağladığı faydalara şöyle örnekler verilebilir:

  • Dâhil olunan birden fazla sisteme ait yönetim panelleri arasında kaybolmaya gerek kalmaz.
  • Entegre yönetim sistemi ile tek panelden, birden fazla sistem yönetilebilir.
  • Özel e-ticaret sitesindeki ürünler, aynı anda farklı pazar yerlerinde satışa çıkarılabilir.
  • Entegre edilmiş ürünler, aynı stok üzerinden satışa sunulduğu için sayıma gerek kalmaz.
  • Farklı kanallardan yapılan satışların tümü tek bir panelden görülebilir.
  • Yapılan satışların e-faturaları otomatik olarak oluşturulabilir.
  • Kargo süreci hızlanır ve siparişlerde gecikme yaşanmaz.
  • Müşteri memnuniyeti artar ve sanal mağaza puanları yüksek olur.
  • Çeşitli raporlar alınarak şirketin durumu verimli bir şekilde analiz edilebilir.
  • İhtiyaç duyulan insan gücü ve harcanan zaman minimuma iner.
  • Hem maliyet hem de zaman tasarrufu sağlanır.

Entegrasyon Nasıl Yapılır?

Entegrasyon siteleri, yazılımları ve uygulamaları ile bu sistemden yararlanabilmek mümkündür. Organizasyonları entegre etmenin farklı yolları olsa da genel olarak birkaç basit işlem sonrasında entegrasyon tamamlanır. Fakat entegrasyon aşamaları, her sistem için farklı ilerleyebilir. Pazar yeri sistemi ile sanal POS sistemi birbirinden farklıdır. Entegre etme işlemini kolay bir şekilde yapmak istiyorsanız, bu konuda avantaj sağlayan bir e-ticaret altyapısı kullanmanız gerekir. Örneğin IdeaSoft, size çeşitli entegrasyon çözümleri sunar. İhtiyaç duyduğunuz tüm entegre işlemlerini, özel paneliniz üzerinden rahatça yapabilirsiniz.

Entegrasyon Çeşitleri ve Özellikleri Nelerdir?

E-ticaret entegrasyon programları sayesinde firmanızı her açıdan bütünleşik bir şekilde yönetebilir, müşterilerinize profesyonel bir hizmet sunabilirsiniz. Farklı amaçlara yönelik sistem çeşitleri mevcuttur ve her bir entegrasyon sistemi, farklı bir ihtiyacınızı karşılar. Satış sürecinin en başından en sonuna kadar her aşamasını, bu sistemler ile tamamlayabilirsiniz. Güçlü bir e-ticaret altyapısı üzerinde sitenizi kurup aşağıdaki entegrasyon sistemlerinden faydalanırsanız, herhangi bir problem yaşamadan satış yapabilirsiniz.

Pazar Yeri Entegrasyonu

Pazar yeri entegrasyonu, e-ticaret siteleri için ihtiyaç duyulan en temel araçlardan biridir. Bu yöntem sayesinde özel e-ticaret siteniz ile Amazon, Hepsiburada, N11 gibi sanal pazar yerlerinde açtığınız mağazalarınız birbirine entegre olur. Sanal mağazanız ile e-ticaret siteniz arasında veri akışı sağlayan ve iki sistemin birbiri ile iletişimde olmasını mümkün kılan bir entegrasyon modelidir. Sağladığı avantajlar göz önüne alındığında, hemen her e-ticaret sitesi için olmazsa olmaz bir sistem olduğu söylenebilir.

Ürünlerinizi e-ticaret sitenizde listeleyip satışa sunabilirsiniz. Farklı pazarlara girip daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için ise online pazar yerlerinden bir ya da birkaçında mağaza/dükkân açabilirsiniz. Normal şartlarda bu sanal mağazalara ürünlerinizi tek tek yüklemeniz gerekir. Bu süreçte ürünlerin görselleri, isimleri, açıklamaları ve benzeri detaylarını manuel olarak girmek durumunda kalırsınız. Böyle bir sistemde hem çok zaman kaybedersiniz hem de ciddi anlamda yorulursunuz. Pazar yeri entegrasyonu kullandığınızda, e-ticaret sitenizdeki ürünlerin tamamı, tüm detayları ile birlikte sanal mağazanıza aktarılır.

Pazar yerindeki mağazanıza çok kısa sürede ürünleri aktarıp hızlıca satışa başlayabilirsiniz. Ayrıca her pazar yeri için ayrı bir stok takibi yapmanıza da gerek yoktur. E-ticaret sitenize girdiğiniz stok miktarı, tüm sanal mağazalar için geçerli olur. Herhangi bir yerden yapılan satışta bu stok otomatik olarak azalır. Pazar yeri entegrasyonunun bazı avantajları şöyle sıralanabilir:

  • Farklı kanallardan aldığınız tüm siparişleri ortak bir panelde görebilirsiniz.
  • Siparişler ile ilgili işlemleri pratik bir şekilde yaparak zaman kazanabilirsiniz.
  • Ürünlerinizi eksiksiz bir şekilde farklı pazarlarda satışa sunabilirsiniz.
  • Pazar yerlerinde bulunan ürünlerin fiyatlarını ve stoklarını, e-ticaret siteniz ile eşzamanlı olarak güncelleyebilirsiniz.
  • Bir ürünün stokları tükendiğinde, bu detayı tüm mağazalarınızdan bildirebilirsiniz.
  • Stokları tükenmiş bir ürünü satışta tutma ihtimali ortadan kalktığı için pazar yerlerinden ceza yeme riskiniz olmaz.
İlgili rehber: Amazon Entegrasyonu İlgili rehber: Hepsiburada Entegrasyonu İlgili rehber: N11 Entegrasyonu

Muhasebe Entegrasyonu

Muhasebe entegrasyonu ile e-ticaret sitenizin mali yapısını düzenli bir şekilde yönetebilirsiniz. Stok, satış, gelir, gider, fatura, vergi gibi cari işlemlerinizi yaptığınız muhasebe yazılımlarını, e-ticaret sitenize entegre edebilirsiniz. Bu sayede yaptığınız satışların gelirleri ya da kesilen e-faturaların kaydı otomatik olarak yapılır. Mali ve cari detayları her zaman kontrol altında tutabilir, finansal stratejilerinizin temelini oluşturabilecek raporlara ulaşabilirsiniz. İşin finansal tarafı son derece önemli olduğu için, en çok verilen e-ticaret entegrasyon tavsiyeleri de muhasebe yazılımları ile ilgili olanlardır. Bu sistem ile elde edebileceğiniz avantajlar şunlardır:

  • Cari işlem yönetimlerini hızlı ve pratik bir şekilde tamamlayıp zamandan tasarruf edebilirsiniz.
  • Muhasebe fişi, envanter ve stok gibi süreçlerin takibini detaylı bir şekilde yapabilir, hata oranını minimuma indirebilirsiniz.
  • Mali kayıtlarda açıkların meydana gelme ihtimalini en aza indirebilir, olası bir açığın kaynağını ise kolaylıkla bulabilirsiniz.
  • E-ticaret siteniz ile birlikte pazar yerlerindeki mağazalarınız için de muhasebe entegrasyonu kullanabilir, farklı kaynaklardan gelen mali kayıtları tek ekrandan takip edebilirsiniz.
  • Kesilen e-faturaları, e-posta ile kolaylıkla müşterilerinize gönderebilirsiniz.
  • Günlük, haftalık, aylık ya da belirli tarihler arasındaki satışlarınızı görebilir ve faturalandırabilirsiniz.
  • Muhasebe işlemlerinden sorumlu personellerinizden daha fazla verim alabilirsiniz.

Tedarikçi Entegrasyonu

Tedarikçi ya da XML entegrasyonu, başka bir firmaya ait ürünleri satmak istediğiniz zaman işlerinizi kolaylaştıran bir sistemdir. Daha çok dropshipping (stoksuz e-ticaret) yapanlar tarafından kullanılır. Çünkü bu sistem, bir tedarikçinin sitesindeki ürünleri; marka-model adı, ürün açıklaması, görseli, stok bilgisi ve fiyatı ile birlikte başka bir site üzerinde satmanızı mümkün kılar. İster kendi e-ticaret sitenize, isterseniz de sanal pazar yerlerindeki mağazalarınıza, farklı tedarikçilerin ürünlerini aktarıp satabilirsiniz. Bu sistemin sağladığı avantajlara şu örnekler verilebilir:

  • Tedarikçi entegrasyon sistemlerini kullanırsanız, stok kaydı tutmanıza gerek kalmaz.
  • Sattığınız ürünlerin gönderimi tedarikçi tarafından yapılacağı için stokları güncellemenize gerek kalmaz.
  • Stokları tükenen ürünleri görebilirsiniz.
  • XML entegrasyonunu dropshipping modeli için kullandığınız takdirde fiziksel bir depoya ihtiyaç duymazsınız.
  • Ürünler ile ilgili bilgileri manuel olarak girmenize gerek yoktur.
  • Ürün eklemek ve güncellemek için çok fazla zaman harcamazsınız.
  • Birden fazla tedarikçinin ürünlerini entegre edebilir, ürün yelpazenizi genişletebilirsiniz.

Sanal POS Entegrasyonu

Sanal POS, e-ticaret siteniz üzerinden banka ve kredi kartı ile ödeme almanızı sağlar. Bu sistemi sitenizde aktif bir şekilde kullanabilmek için sanal POS entegrasyonlarından faydalanmanız gerekir. Türkiye’de bu hizmeti sunan firma sayısı oldukça fazladır ve çeşitli alternatifleriniz vardır. Örneğin bankaların çoğu sanal POS hizmeti verirken özel ödeme kuruluşlarından da bu hizmeti alabilirsiniz. Sanal POS entegrasyonunun ödeme alma dışındaki avantajları aşağıdaki gibidir.

  • Bankaların çalışmadığı sürelerde bile 7 gün 24 saat ödeme alabilirsiniz ve mağazanız her zaman açık kalır.
  • 3D Secure gibi sistemler sayesinde güvenli bir şekilde ödeme alabilirsiniz.
  • Bu sistem sayesinde müşterileriniz size güvenir ve satışlarınız artar.
  • Ödeme işlemleri hızlı ve kolay bir şekilde tamamlandığı için müşterilerinizin satın almadan çıkış oranı en aza iner.
  • Siparişler ve ödemeler ile ilgili detayları kolaylıkla takip edebilirsiniz.
  • Aldığınız raporlar ile e-ticaret sitenizin satış performansını ölçebilirsiniz.

Kargo ve Lojistik Entegrasyonu

E-ticaret müşterilerinin en çok hassasiyet gösterdiği konulardan biri kargodur. Müşterileriniz, satın aldıkları ürünün hem hızlı hem de güvenli bir şekilde kendilerine ulaşmasını isterler. Kargo ve lojistik entegrasyonu ise size bu konuda şeffaf bir hizmet verme imkânı yaratır. Bu sistem sayesinde, sitenizden bir ürün satın alındığı anda kargo süreci başlar. Anlaşmalı olduğunuz kargo firması ile anlık ve sağlıklı bir iletişim kurabilir, zaman kaybı yaşamadan süreci tamamlayabilirsiniz. Elde edebileceğiniz avantajlar arasında ise şunlar vardır:

  • Kargo entegrasyonu sayesinde müşterinin adres bilgilerine kolayca ulaşılabilir.
  • Sistem içerisinde her sipariş için otomatik olarak bir kargo barkodu oluşturulur.
  • Her sipariş ayrı bir barkod oluşturulduğu için, siparişlerin birbirine karışma ihtimali ortadan kalkar.
  • Sipariş anında kargo süreci de başladığı için ürünleri hazırlayıp kargolama sırasında zaman kaybı yaşamazsınız ve müşterilerinizi çok fazla bekletmezsiniz.
  • Kargo fişlerinin ve e-faturaların dökümünü kolayca alabilirsiniz.
  • Sistemdeki anlık veriler sayesinde müşterileriniz, detaylı bir şekilde kargo takibi yapabilir.

Santral Entegrasyonu

Santral entegrasyonu sayesinde çağrı merkezi ve müşteri hizmetlerini dijitalleştirebilirsiniz. Çağrı merkezi entegrasyonu olarak da bilinen bu sistem, müşteri ilişkileri yönetimi için oldukça faydalıdır. Çağrı merkezinize gelen aramaları dijital bir şekilde yönetip müşterilerinize hızlı ve kusursuz bir hizmet verebilirsiniz. Bu da kullanıcı deneyimini iyileştirip müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarır. Santral sistemi bir yazılım olarak çalıştığı için bilgisayar üzerinden yönetilir ve fiziksel, kablolu sistemlere gerek kalmaz. Sistemin bazı avantajları şu şekildedir:

  • 0850’li ya da yerel alan kodlarına sahip numaraların tümü için kullanabilirsiniz.
  • IVR (Sesli Karşılama Robotu) senaryoları ile müşterilerinize çeşitli mesajlar verebilen bir telesekretere sahip olabilirsiniz.
  • Sisteme yeni telefonlar ekleyerek hizmet ağınızı genişletebilirsiniz.
  • Bulut üzerinden çalışan bir sistem olduğu için nerede olursanız olun, çağrı merkezinizi aktif tutabilirsiniz.
  • Entegrasyon firmalarının sunduğu kampanyalar doğrultusunda iletişim maliyetlerinizi azaltabilirsiniz.

En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?

Sizin için en kullanışlı yönteme ihtiyaçlarınız doğrultusunda karar verebilirsiniz. Bu aşamada iş modeliniz özelindeki entegrasyon örneklerini inceleyerek fikir sahibi olabilirsiniz. Kendinize ait özel bir e-ticaret sitesinde, kapsamlı bir hizmet vermek istiyorsanız, yukarıdaki yöntemlerden hepsini kullanmanız gerekir. Ama farklı iş modellerine yöneliyorsanız, ihtiyaç duyacağınız entegrasyonların sayısı da değişir. Örneğin pazar yerlerinde mağaza açarak e-ticaret yaptığınızda, sanal POS ve kargo entegrasyonlarına ihtiyaç duymazsınız. Stoksuz e-ticarete yöneldiğinizde ise birincil ihtiyacınız tedarikçi entegrasyonu olur.

Sektörlere Göre Entegrasyon Sistemi Sağlayan Şirketler Hangileridir?

Hizmet verdiğiniz sektöre göre farklı sistemlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Örneğin IdeaSoft olarak e-ticarette ihtiyaç duyabileceğiniz tüm entegrasyonlar için uygun bir altyapı sunuyoruz. Pazar yeri, kargo, tedarikçi, fiyat karşılaştırma sitesi, toplu e-mail & SMS gönderimi, CRM, ERP ve muhasebe gibi çeşitli entegrasyonların tümüne IdeaSoft ile ulaşabilirsiniz.

Entegrasyon Sistemlerinin Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Konu ile ilgili “Entegrasyon yönetimi nedir?” gibi soruların cevaplarını bilmenizde de fayda vardır. Entegrasyon sistemleri yönetimi; entegre edilmiş görevleri tek bir çatı altında, verimli bir şekilde yönetebilmeyi ifade eder. Öncelikle ihtiyaç belirlenir, ardından süreç yönetilir ve finalde görev sonlandırılır. Bu süreçte farklı sistemlerinden faydalanabilirsiniz fakat birbiri ile ilişkili işlemlerin bağını koparmamanız gerekiyor. Entegrasyon yönetimi kargo ve muhasebe gibi teknik işlerden ziyade zaman, maliyet, kalite, insan kaynakları, iletişim, risk ve tedarik gibi süreçlerin yönetimini kapsar.

E-Ticaret ve Entegrasyon

E-ticaret ve entegrasyon, günümüz şartlarında birbirinden ayrılması mümkün olmayan iki kavramdır. Bu sistemler geliştirilmeden önce manuel bir şekilde yapılan işlemler, günümüzde dijitale taşınmış durumda. E-ticaretin mantığını oluşturan dijital süreçler ise entegrasyon hizmetleri ile verimli bir şekilde yürütülebilir. İnsan gücüne olan ihtiyaç minimuma inerken verilen hizmetlerin ve yapılan işlemlerin çok hızlı bir şekilde tamamlanabilmesi, e-ticaret ve entegrasyonu birbirine bağlayan unsurlardır. Dolayısıyla e-ticaret ile ilişkisi bulunan pek çok firma, entegrasyon hizmeti de sunmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın