Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

15 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz. Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız? E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı? Bugünkü yazımızda ise bir mobil uygulama tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurları ele alacağız. Önceki mobil uygulama yazımızda, iş modellerinin mobil uygulamaya olan ihtiyacı önemli ölçüde etkilediğininden bahsetmiştik. Eğer bir mobil uygulamaya ihtiyacınız varsa ve bunun için belli bir bütçe ayırdıysanız, mobil uygulama tasarımınızın kullanıcı dostu olması ve kullanıcı deneyimini artırması için, tasarımsal olarak özellikle üzerinde durmanız gereken konular bulunuyor.

Sade ve basit bir arayüz

Mobil uygulama tasarımlarında özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri, tasarımın sade ve basit olması. Karmaşık bir tasarım, kullanım deneyimini zorlaştırdığı için, mobil tasarımlarda bu tür yaklaşımlar tercih edilmemektedir. Basit ve sade tasarımların tercih edilmesinin sebebi, akıllı telefonların ekranlarının normal bilgisayar ekranlarına kıyasla oldukça küçük olması. Bu cihazların ekran çözünürlükleri yüksek olsa da, görüntüleme alanı dar olduğu için aynı anda ekrana yan yana olarak birden fazla görsel ya da başka öğeleri sığdırmak bir hayli zordur. Bu sebeple de karmaşıklığa yol açabilecek öğeleri elemek ve daha basit bir tasarım yapmak kullanılabilirliği artıracaktır. mobil uygulama ana ekran Başka bir sebep ise, kullanıcılar bu uygulamayı rahat bir şekilde kullanabilmeliler. Uygulama üzerindeki yazılı ve görsel öğeleri kolaylıkla algılayabilmeli ve kullanım sırasında kafa karışıklığı yaşamalılar. Bu sebeple de gereksiz öğelere yer vermemek gerekir. Uygulamanın açılış ekranında en son duyurularınız, kampanyalarınız ve son eklenen ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Bu öğeleri sergilerken aynı zamanda navigasyonunuzu da doğru konumlandırmalısınız. Navigasyon konusunu ise aşağıda işliyor olacağız.

Detaylı navigasyon gösterimi

Mobil uygulamanızda, kullanıcıları farklı sayfalara ve ürün kategorilere yönlendirebilmeniz oldukça önemli. Mobil uygulamalarda, bilgisayarda olduğu üst menü çubuğu konumlandırmak pek mümkün değil. Ekranın dar olması bu tasarıma izin vermiyor. Bu nedenle de aşağıya doğru açılan ya da ekranın sağından ve solundan açılan menüler kullanılıyor. Bu tür yandan ya da üstten açılan menüler kullanmanız, kullanıcı deneyimini artırmak açısından oldukça önemli. mobil ust menu Bu menülerdeki kategori sistemini de iyi bir şekilde yapmanız oldukça önemli. Kullanıcılar açılan menüler üzerinde, tüm ilgili kategorileri ve alt kategoriler görebilmeliler. Bir kategorinin altında birden fazla bölüm bulunuyorsa, burada menüyü uzatmak yerine, yeni açılan bir menü tasarlanarak, alt kategoriler gösterilebilir. Böylelikle sayfa aşağıya kaydırılmadan ya da mümkün olan en az eylemle kategoriler görüntülenebilir. Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise, kullanıcı alt kategorilere ulaştıktan sonra önceki sayfalara da rahatlıkla dönebilmeliler. Bu nedenle de ekranın en üst köşesine, kullanıcının şu anda bulunduğu kategoriyi ve geri dönüş butonlarını ekleyebilirsiniz. Bu durumda da kullanıcılar daha rahat bir şekilde sayfalar arasında geçiş yapabilirler.

Kullanıcı hesap girişi ve arayüzü

Kullanıcılar mobil uygulamanızı indirdiklerinde kendi hesap girişlerini yapabilmeliler. Kullanıcı hesap sayfalarına, uygulamanın her sayfasında ulaşabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de ekranın üst bölümüne hesap sayfasına ulaşabilecekleri bir ikon koyabilirsiniz. Bunun yanı sıra kullanıcı sayfasının arayüzünün de sade olmasına özen göstermelisiniz. Bu sayfa üzerinden kullanıcı, kişisel bilgilerine, ödeme bilgilerine, fatura ve teslimat adres bilgilerine, favori ürünlerine ve önceki siparişlerine ulaşabilmeli.

Ürünleri favorilere ekleme özelliği

Mobil uygulamanız üzerinde eklemeniz gereken özelliklerden biri de ürünleri favorilere ekleme özelliği olacaktır. Bunun sebebi ise kullanıcılar uygulamayı kullandıkları an alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler ve sadece ürünleri inceliyor olabilirler. Bu durumda da beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için favorilerine ekleyebilmeliler. mobil favorilere ekleme

Kişisel bilgilerin ve favori ürünlerin site ile eşleştirilmesi

Tüketiciler mobil uygulama üzerinde bir ürünü favorilerine eklediklerinde, bu ürünlere web siteniz üzerinden giriş yaptıklarında da ulaşabilmeliler. Bu nedenle de kullanıcı bilgilerinin ve aktivitelerinin eş zamanlı olarak hem mobil uygulama hem de web sitesi üzerinde güncellenmesi gerekir. Mobil uygulama tasarımları konusunda dikkat edilmesi gerekenler yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yazımızın ikinci bölümünde kullanıcı deneyimini artıracak diğer ipuçlarını ve ödeme sayfalarında dikkat edilmesi gereken unsurları paylaşacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın