fbpx

Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

15 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Bugünkü yazımızda ise bir mobil uygulama tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurları ele alacağız. Önceki mobil uygulama yazımızda, iş modellerinin mobil uygulamaya olan ihtiyacı önemli ölçüde etkilediğininden bahsetmiştik.

Eğer bir mobil uygulamaya ihtiyacınız varsa ve bunun için belli bir bütçe ayırdıysanız, mobil uygulama tasarımınızın kullanıcı dostu olması ve kullanıcı deneyimini artırması için, tasarımsal olarak özellikle üzerinde durmanız gereken konular bulunuyor.

Sade ve basit bir arayüz

Mobil uygulama tasarımlarında özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri, tasarımın sade ve basit olması. Karmaşık bir tasarım, kullanım deneyimini zorlaştırdığı için, mobil tasarımlarda bu tür yaklaşımlar tercih edilmemektedir.

Basit ve sade tasarımların tercih edilmesinin sebebi, akıllı telefonların ekranlarının normal bilgisayar ekranlarına kıyasla oldukça küçük olması. Bu cihazların ekran çözünürlükleri yüksek olsa da, görüntüleme alanı dar olduğu için aynı anda ekrana yan yana olarak birden fazla görsel ya da başka öğeleri sığdırmak bir hayli zordur. Bu sebeple de karmaşıklığa yol açabilecek öğeleri elemek ve daha basit bir tasarım yapmak kullanılabilirliği artıracaktır.

mobil uygulama ana ekran

Başka bir sebep ise, kullanıcılar bu uygulamayı rahat bir şekilde kullanabilmeliler. Uygulama üzerindeki yazılı ve görsel öğeleri kolaylıkla algılayabilmeli ve kullanım sırasında kafa karışıklığı yaşamalılar. Bu sebeple de gereksiz öğelere yer vermemek gerekir.

Uygulamanın açılış ekranında en son duyurularınız, kampanyalarınız ve son eklenen ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Bu öğeleri sergilerken aynı zamanda navigasyonunuzu da doğru konumlandırmalısınız. Navigasyon konusunu ise aşağıda işliyor olacağız.

Detaylı navigasyon gösterimi

Mobil uygulamanızda, kullanıcıları farklı sayfalara ve ürün kategorilere yönlendirebilmeniz oldukça önemli. Mobil uygulamalarda, bilgisayarda olduğu üst menü çubuğu konumlandırmak pek mümkün değil. Ekranın dar olması bu tasarıma izin vermiyor. Bu nedenle de aşağıya doğru açılan ya da ekranın sağından ve solundan açılan menüler kullanılıyor.

Bu tür yandan ya da üstten açılan menüler kullanmanız, kullanıcı deneyimini artırmak açısından oldukça önemli.

mobil ust menu

Bu menülerdeki kategori sistemini de iyi bir şekilde yapmanız oldukça önemli. Kullanıcılar açılan menüler üzerinde, tüm ilgili kategorileri ve alt kategoriler görebilmeliler. Bir kategorinin altında birden fazla bölüm bulunuyorsa, burada menüyü uzatmak yerine, yeni açılan bir menü tasarlanarak, alt kategoriler gösterilebilir. Böylelikle sayfa aşağıya kaydırılmadan ya da mümkün olan en az eylemle kategoriler görüntülenebilir.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise, kullanıcı alt kategorilere ulaştıktan sonra önceki sayfalara da rahatlıkla dönebilmeliler. Bu nedenle de ekranın en üst köşesine, kullanıcının şu anda bulunduğu kategoriyi ve geri dönüş butonlarını ekleyebilirsiniz. Bu durumda da kullanıcılar daha rahat bir şekilde sayfalar arasında geçiş yapabilirler.

Kullanıcı hesap girişi ve arayüzü

Kullanıcılar mobil uygulamanızı indirdiklerinde kendi hesap girişlerini yapabilmeliler. Kullanıcı hesap sayfalarına, uygulamanın her sayfasında ulaşabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de ekranın üst bölümüne hesap sayfasına ulaşabilecekleri bir ikon koyabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcı sayfasının arayüzünün de sade olmasına özen göstermelisiniz. Bu sayfa üzerinden kullanıcı, kişisel bilgilerine, ödeme bilgilerine, fatura ve teslimat adres bilgilerine, favori ürünlerine ve önceki siparişlerine ulaşabilmeli.

Ürünleri favorilere ekleme özelliği

Mobil uygulamanız üzerinde eklemeniz gereken özelliklerden biri de ürünleri favorilere ekleme özelliği olacaktır. Bunun sebebi ise kullanıcılar uygulamayı kullandıkları an alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler ve sadece ürünleri inceliyor olabilirler. Bu durumda da beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için favorilerine ekleyebilmeliler.

mobil favorilere ekleme

Kişisel bilgilerin ve favori ürünlerin site ile eşleştirilmesi

Tüketiciler mobil uygulama üzerinde bir ürünü favorilerine eklediklerinde, bu ürünlere web siteniz üzerinden giriş yaptıklarında da ulaşabilmeliler. Bu nedenle de kullanıcı bilgilerinin ve aktivitelerinin eş zamanlı olarak hem mobil uygulama hem de web sitesi üzerinde güncellenmesi gerekir.

Mobil uygulama tasarımları konusunda dikkat edilmesi gerekenler yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yazımızın ikinci bölümünde kullanıcı deneyimini artıracak diğer ipuçlarını ve ödeme sayfalarında dikkat edilmesi gereken unsurları paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan