Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

15 Mart 2017
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Bugünkü yazımızda ise bir mobil uygulama tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurları ele alacağız. Önceki mobil uygulama yazımızda, iş modellerinin mobil uygulamaya olan ihtiyacı önemli ölçüde etkilediğininden bahsetmiştik.

Eğer bir mobil uygulamaya ihtiyacınız varsa ve bunun için belli bir bütçe ayırdıysanız, mobil uygulama tasarımınızın kullanıcı dostu olması ve kullanıcı deneyimini artırması için, tasarımsal olarak özellikle üzerinde durmanız gereken konular bulunuyor.

Sade ve basit bir arayüz

Mobil uygulama tasarımlarında özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri, tasarımın sade ve basit olması. Karmaşık bir tasarım, kullanım deneyimini zorlaştırdığı için, mobil tasarımlarda bu tür yaklaşımlar tercih edilmemektedir.

Basit ve sade tasarımların tercih edilmesinin sebebi, akıllı telefonların ekranlarının normal bilgisayar ekranlarına kıyasla oldukça küçük olması. Bu cihazların ekran çözünürlükleri yüksek olsa da, görüntüleme alanı dar olduğu için aynı anda ekrana yan yana olarak birden fazla görsel ya da başka öğeleri sığdırmak bir hayli zordur. Bu sebeple de karmaşıklığa yol açabilecek öğeleri elemek ve daha basit bir tasarım yapmak kullanılabilirliği artıracaktır.

mobil uygulama ana ekran

Başka bir sebep ise, kullanıcılar bu uygulamayı rahat bir şekilde kullanabilmeliler. Uygulama üzerindeki yazılı ve görsel öğeleri kolaylıkla algılayabilmeli ve kullanım sırasında kafa karışıklığı yaşamalılar. Bu sebeple de gereksiz öğelere yer vermemek gerekir.

Uygulamanın açılış ekranında en son duyurularınız, kampanyalarınız ve son eklenen ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Bu öğeleri sergilerken aynı zamanda navigasyonunuzu da doğru konumlandırmalısınız. Navigasyon konusunu ise aşağıda işliyor olacağız.

Detaylı navigasyon gösterimi

Mobil uygulamanızda, kullanıcıları farklı sayfalara ve ürün kategorilere yönlendirebilmeniz oldukça önemli. Mobil uygulamalarda, bilgisayarda olduğu üst menü çubuğu konumlandırmak pek mümkün değil. Ekranın dar olması bu tasarıma izin vermiyor. Bu nedenle de aşağıya doğru açılan ya da ekranın sağından ve solundan açılan menüler kullanılıyor.

Bu tür yandan ya da üstten açılan menüler kullanmanız, kullanıcı deneyimini artırmak açısından oldukça önemli.

mobil ust menu

Bu menülerdeki kategori sistemini de iyi bir şekilde yapmanız oldukça önemli. Kullanıcılar açılan menüler üzerinde, tüm ilgili kategorileri ve alt kategoriler görebilmeliler. Bir kategorinin altında birden fazla bölüm bulunuyorsa, burada menüyü uzatmak yerine, yeni açılan bir menü tasarlanarak, alt kategoriler gösterilebilir. Böylelikle sayfa aşağıya kaydırılmadan ya da mümkün olan en az eylemle kategoriler görüntülenebilir.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise, kullanıcı alt kategorilere ulaştıktan sonra önceki sayfalara da rahatlıkla dönebilmeliler. Bu nedenle de ekranın en üst köşesine, kullanıcının şu anda bulunduğu kategoriyi ve geri dönüş butonlarını ekleyebilirsiniz. Bu durumda da kullanıcılar daha rahat bir şekilde sayfalar arasında geçiş yapabilirler.

Kullanıcı hesap girişi ve arayüzü

Kullanıcılar mobil uygulamanızı indirdiklerinde kendi hesap girişlerini yapabilmeliler. Kullanıcı hesap sayfalarına, uygulamanın her sayfasında ulaşabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de ekranın üst bölümüne hesap sayfasına ulaşabilecekleri bir ikon koyabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcı sayfasının arayüzünün de sade olmasına özen göstermelisiniz. Bu sayfa üzerinden kullanıcı, kişisel bilgilerine, ödeme bilgilerine, fatura ve teslimat adres bilgilerine, favori ürünlerine ve önceki siparişlerine ulaşabilmeli.

Ürünleri favorilere ekleme özelliği

Mobil uygulamanız üzerinde eklemeniz gereken özelliklerden biri de ürünleri favorilere ekleme özelliği olacaktır. Bunun sebebi ise kullanıcılar uygulamayı kullandıkları an alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler ve sadece ürünleri inceliyor olabilirler. Bu durumda da beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için favorilerine ekleyebilmeliler.

mobil favorilere ekleme

Kişisel bilgilerin ve favori ürünlerin site ile eşleştirilmesi

Tüketiciler mobil uygulama üzerinde bir ürünü favorilerine eklediklerinde, bu ürünlere web siteniz üzerinden giriş yaptıklarında da ulaşabilmeliler. Bu nedenle de kullanıcı bilgilerinin ve aktivitelerinin eş zamanlı olarak hem mobil uygulama hem de web sitesi üzerinde güncellenmesi gerekir.

Mobil uygulama tasarımları konusunda dikkat edilmesi gerekenler yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yazımızın ikinci bölümünde kullanıcı deneyimini artıracak diğer ipuçlarını ve ödeme sayfalarında dikkat edilmesi gereken unsurları paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?
Instagram paylaşımları için strateji planı oluşturmanız, bu platform üzerinde alacağınız etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırmanızı sağlarken, markanızı da büyütmenize yardımcı olur. Düzenli bir şekilde paylaşım...
31 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan