Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

15 Mart 2017
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Bugünkü yazımızda ise bir mobil uygulama tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurları ele alacağız. Önceki mobil uygulama yazımızda, iş modellerinin mobil uygulamaya olan ihtiyacı önemli ölçüde etkilediğininden bahsetmiştik.

Eğer bir mobil uygulamaya ihtiyacınız varsa ve bunun için belli bir bütçe ayırdıysanız, mobil uygulama tasarımınızın kullanıcı dostu olması ve kullanıcı deneyimini artırması için, tasarımsal olarak özellikle üzerinde durmanız gereken konular bulunuyor.

Sade ve basit bir arayüz

Mobil uygulama tasarımlarında özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri, tasarımın sade ve basit olması. Karmaşık bir tasarım, kullanım deneyimini zorlaştırdığı için, mobil tasarımlarda bu tür yaklaşımlar tercih edilmemektedir.

Basit ve sade tasarımların tercih edilmesinin sebebi, akıllı telefonların ekranlarının normal bilgisayar ekranlarına kıyasla oldukça küçük olması. Bu cihazların ekran çözünürlükleri yüksek olsa da, görüntüleme alanı dar olduğu için aynı anda ekrana yan yana olarak birden fazla görsel ya da başka öğeleri sığdırmak bir hayli zordur. Bu sebeple de karmaşıklığa yol açabilecek öğeleri elemek ve daha basit bir tasarım yapmak kullanılabilirliği artıracaktır.

mobil uygulama ana ekran

Başka bir sebep ise, kullanıcılar bu uygulamayı rahat bir şekilde kullanabilmeliler. Uygulama üzerindeki yazılı ve görsel öğeleri kolaylıkla algılayabilmeli ve kullanım sırasında kafa karışıklığı yaşamalılar. Bu sebeple de gereksiz öğelere yer vermemek gerekir.

Uygulamanın açılış ekranında en son duyurularınız, kampanyalarınız ve son eklenen ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Bu öğeleri sergilerken aynı zamanda navigasyonunuzu da doğru konumlandırmalısınız. Navigasyon konusunu ise aşağıda işliyor olacağız.

Detaylı navigasyon gösterimi

Mobil uygulamanızda, kullanıcıları farklı sayfalara ve ürün kategorilere yönlendirebilmeniz oldukça önemli. Mobil uygulamalarda, bilgisayarda olduğu üst menü çubuğu konumlandırmak pek mümkün değil. Ekranın dar olması bu tasarıma izin vermiyor. Bu nedenle de aşağıya doğru açılan ya da ekranın sağından ve solundan açılan menüler kullanılıyor.

Bu tür yandan ya da üstten açılan menüler kullanmanız, kullanıcı deneyimini artırmak açısından oldukça önemli.

mobil ust menu

Bu menülerdeki kategori sistemini de iyi bir şekilde yapmanız oldukça önemli. Kullanıcılar açılan menüler üzerinde, tüm ilgili kategorileri ve alt kategoriler görebilmeliler. Bir kategorinin altında birden fazla bölüm bulunuyorsa, burada menüyü uzatmak yerine, yeni açılan bir menü tasarlanarak, alt kategoriler gösterilebilir. Böylelikle sayfa aşağıya kaydırılmadan ya da mümkün olan en az eylemle kategoriler görüntülenebilir.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise, kullanıcı alt kategorilere ulaştıktan sonra önceki sayfalara da rahatlıkla dönebilmeliler. Bu nedenle de ekranın en üst köşesine, kullanıcının şu anda bulunduğu kategoriyi ve geri dönüş butonlarını ekleyebilirsiniz. Bu durumda da kullanıcılar daha rahat bir şekilde sayfalar arasında geçiş yapabilirler.

Kullanıcı hesap girişi ve arayüzü

Kullanıcılar mobil uygulamanızı indirdiklerinde kendi hesap girişlerini yapabilmeliler. Kullanıcı hesap sayfalarına, uygulamanın her sayfasında ulaşabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de ekranın üst bölümüne hesap sayfasına ulaşabilecekleri bir ikon koyabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcı sayfasının arayüzünün de sade olmasına özen göstermelisiniz. Bu sayfa üzerinden kullanıcı, kişisel bilgilerine, ödeme bilgilerine, fatura ve teslimat adres bilgilerine, favori ürünlerine ve önceki siparişlerine ulaşabilmeli.

Ürünleri favorilere ekleme özelliği

Mobil uygulamanız üzerinde eklemeniz gereken özelliklerden biri de ürünleri favorilere ekleme özelliği olacaktır. Bunun sebebi ise kullanıcılar uygulamayı kullandıkları an alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler ve sadece ürünleri inceliyor olabilirler. Bu durumda da beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için favorilerine ekleyebilmeliler.

mobil favorilere ekleme

Kişisel bilgilerin ve favori ürünlerin site ile eşleştirilmesi

Tüketiciler mobil uygulama üzerinde bir ürünü favorilerine eklediklerinde, bu ürünlere web siteniz üzerinden giriş yaptıklarında da ulaşabilmeliler. Bu nedenle de kullanıcı bilgilerinin ve aktivitelerinin eş zamanlı olarak hem mobil uygulama hem de web sitesi üzerinde güncellenmesi gerekir.

Mobil uygulama tasarımları konusunda dikkat edilmesi gerekenler yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yazımızın ikinci bölümünde kullanıcı deneyimini artıracak diğer ipuçlarını ve ödeme sayfalarında dikkat edilmesi gereken unsurları paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan