Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

15 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm

Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?

E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?

Bugünkü yazımızda ise bir mobil uygulama tasarımında dikkat edilmesi gereken unsurları ele alacağız. Önceki mobil uygulama yazımızda, iş modellerinin mobil uygulamaya olan ihtiyacı önemli ölçüde etkilediğininden bahsetmiştik.

Eğer bir mobil uygulamaya ihtiyacınız varsa ve bunun için belli bir bütçe ayırdıysanız, mobil uygulama tasarımınızın kullanıcı dostu olması ve kullanıcı deneyimini artırması için, tasarımsal olarak özellikle üzerinde durmanız gereken konular bulunuyor.

Sade ve basit bir arayüz

Mobil uygulama tasarımlarında özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biri, tasarımın sade ve basit olması. Karmaşık bir tasarım, kullanım deneyimini zorlaştırdığı için, mobil tasarımlarda bu tür yaklaşımlar tercih edilmemektedir.

Basit ve sade tasarımların tercih edilmesinin sebebi, akıllı telefonların ekranlarının normal bilgisayar ekranlarına kıyasla oldukça küçük olması. Bu cihazların ekran çözünürlükleri yüksek olsa da, görüntüleme alanı dar olduğu için aynı anda ekrana yan yana olarak birden fazla görsel ya da başka öğeleri sığdırmak bir hayli zordur. Bu sebeple de karmaşıklığa yol açabilecek öğeleri elemek ve daha basit bir tasarım yapmak kullanılabilirliği artıracaktır.

mobil uygulama ana ekran

Başka bir sebep ise, kullanıcılar bu uygulamayı rahat bir şekilde kullanabilmeliler. Uygulama üzerindeki yazılı ve görsel öğeleri kolaylıkla algılayabilmeli ve kullanım sırasında kafa karışıklığı yaşamalılar. Bu sebeple de gereksiz öğelere yer vermemek gerekir.

Uygulamanın açılış ekranında en son duyurularınız, kampanyalarınız ve son eklenen ürünlerinizi sergileyebilirsiniz. Bu öğeleri sergilerken aynı zamanda navigasyonunuzu da doğru konumlandırmalısınız. Navigasyon konusunu ise aşağıda işliyor olacağız.

Detaylı navigasyon gösterimi

Mobil uygulamanızda, kullanıcıları farklı sayfalara ve ürün kategorilere yönlendirebilmeniz oldukça önemli. Mobil uygulamalarda, bilgisayarda olduğu üst menü çubuğu konumlandırmak pek mümkün değil. Ekranın dar olması bu tasarıma izin vermiyor. Bu nedenle de aşağıya doğru açılan ya da ekranın sağından ve solundan açılan menüler kullanılıyor.

Bu tür yandan ya da üstten açılan menüler kullanmanız, kullanıcı deneyimini artırmak açısından oldukça önemli.

mobil ust menu

Bu menülerdeki kategori sistemini de iyi bir şekilde yapmanız oldukça önemli. Kullanıcılar açılan menüler üzerinde, tüm ilgili kategorileri ve alt kategoriler görebilmeliler. Bir kategorinin altında birden fazla bölüm bulunuyorsa, burada menüyü uzatmak yerine, yeni açılan bir menü tasarlanarak, alt kategoriler gösterilebilir. Böylelikle sayfa aşağıya kaydırılmadan ya da mümkün olan en az eylemle kategoriler görüntülenebilir.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise, kullanıcı alt kategorilere ulaştıktan sonra önceki sayfalara da rahatlıkla dönebilmeliler. Bu nedenle de ekranın en üst köşesine, kullanıcının şu anda bulunduğu kategoriyi ve geri dönüş butonlarını ekleyebilirsiniz. Bu durumda da kullanıcılar daha rahat bir şekilde sayfalar arasında geçiş yapabilirler.

Kullanıcı hesap girişi ve arayüzü

Kullanıcılar mobil uygulamanızı indirdiklerinde kendi hesap girişlerini yapabilmeliler. Kullanıcı hesap sayfalarına, uygulamanın her sayfasında ulaşabilmeleri de oldukça önemli. Bu sebeple de ekranın üst bölümüne hesap sayfasına ulaşabilecekleri bir ikon koyabilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcı sayfasının arayüzünün de sade olmasına özen göstermelisiniz. Bu sayfa üzerinden kullanıcı, kişisel bilgilerine, ödeme bilgilerine, fatura ve teslimat adres bilgilerine, favori ürünlerine ve önceki siparişlerine ulaşabilmeli.

Ürünleri favorilere ekleme özelliği

Mobil uygulamanız üzerinde eklemeniz gereken özelliklerden biri de ürünleri favorilere ekleme özelliği olacaktır. Bunun sebebi ise kullanıcılar uygulamayı kullandıkları an alışveriş yapmaya hazır olmayabilirler ve sadece ürünleri inceliyor olabilirler. Bu durumda da beğendikleri ürünleri daha sonra satın almak için favorilerine ekleyebilmeliler.

mobil favorilere ekleme

Kişisel bilgilerin ve favori ürünlerin site ile eşleştirilmesi

Tüketiciler mobil uygulama üzerinde bir ürünü favorilerine eklediklerinde, bu ürünlere web siteniz üzerinden giriş yaptıklarında da ulaşabilmeliler. Bu nedenle de kullanıcı bilgilerinin ve aktivitelerinin eş zamanlı olarak hem mobil uygulama hem de web sitesi üzerinde güncellenmesi gerekir.

Mobil uygulama tasarımları konusunda dikkat edilmesi gerekenler yazı serimizin ilk bölümünün burada sonuna geliyoruz. Yazımızın ikinci bölümünde kullanıcı deneyimini artıracak diğer ipuçlarını ve ödeme sayfalarında dikkat edilmesi gereken unsurları paylaşacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin