Pazarlama Otomasyonu Nedir?

26 Mayıs 2021
Markethinkers
Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada olması gerekir. Bunun için kalıplaşmış reklamcılıktan uzaklaşıp elde edilen tüm segmentleri kullanarak yeni varyantlar elde edilmelidir. Ulaşılabilir tüm pazarlama kanallarına dahil olmak ise daha geniş kitle hedeflemeleri için önemli bir stratejidir. Söz konusu süreci en kolay ve en verimli şekilde ilerlemesi, ancak pazarlama otomasyonu ile mümkündür. E-ticaret siteleri için fayda sağlayabilen pazarlama otomasyonu nedir?

Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Pazarlama otomasyonu; müşterileri davranış ve demagojik nitelikler doğrultusunda kitlelere ayırabilen, söz konusu kitlelere özel kişiselleştirilebilir pazarlama iletileri oluşturabilen ve oluşturulan iletileri tercih edilen tüm kanallardan toplu bir şekilde gönderebilen yazılımların tamamını ifade eder. Multichannel ve omnichannel marketing stratejilerinde etkin bir rol oynayan pazarlama otomasyonu, dijital araçların pazarlama sürecini otomatik bir şekilde yürütmesi ile mümkün olmaktadır.

Pazarlama Otomasyonu Hangi Problemi Çözer?

Geleneksel pazarlama stratejilerindeki zorlukları ve sınırları ortadan kaldıran dijital pazarlama otomasyonu, süreç dahilindeki pek çok problemin en etkili çözümlerinden biridir. Problemlerin çözülmesi ile birlikte dönüşüm ve getiri oranındaki artış sayesinde e-ticaret sitenizden daha fazla kâr elde edebilmeniz mümkün hâle gelir.

Neden Pazarlama Otomasyonu Kullanmalısınız?

Pazarlama otomasyonu, dijital pazarlama faaliyetlerinden maksimum verimi almanızı sağlar. Tüm dinamiklerden sorunsuzca faydalanabilir ve süreçleri hızlı bir şekilde yönetebilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinize hitap şekliniz ne olursa olsun, uygun stratejileri yürütebileceğiniz bir yazılım bulabilmeniz de mümkündür. Dijital pazarlamada otomasyon kullanmanın nedenlerine şöyle örnekler verilebilir:

  • Uzun vadede maliyetleri azaltır.
  • Satın alma potansiyeli yüksek alıcılara ulaşmayı sağlayarak satışları artırır.
  • Kampanya çeşitliliğine olanak tanır.
  • Yeni ve spesifik hedef kitleleri oluşturur.
  • Zaman tasarrufu sağlar.
  • Pazarlama sonuçlarını daha net bir şekilde raporlar.

Pazarlama Otomasyonu Araçları Nelerdir?

Otomasyon olarak kullanılabilen pazarlama araçları sayesinde mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile olan iletişiminizi geliştirebilir, etkileşiminizi artırabilirsiniz. Bu durum e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkiler, markanıza kâr ve prestij olarak dönüşüm sağlar. E-mail pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, talep ve form beslemesi, reklam kampanyaları ve analiz gibi hizmetler sunan pazarlama otomasyonu araçları vardır. En çok tercih edilenler arasında şu araçlar vardır:

  • Customer.io
  • HubSpot
  • AdRoll
  • Pardot
  • Constant Contact
  • Marketo0

Pazarlama Otomasyonu Stratejileri

Pazarlama otomasyonu kullanmak, tek başına yeterli etkiyi yaratmayabilir. Daha başarılı sonuçlar elde edebilmek adına birkaç farklı stratejiden oluşan bir yol izlemelisiniz.E-ticaret siteniz için yapacağınız dijital pazarlama çalışmalarınızı daha verimli bir hâle getirecek 7 önemli pazarlama otomasyonu stratejisi şöyledir:

  • E-posta dizilerinde müşteri formlarından yararlanmak
  • Otomatik ve kişiselleştirilmiş e-mail süreçleri oluşturmak
  • Dinamik içerikler kullanmak
  • Segmente edilmiş listeler hazırlamak
  • Departmanlar arasında müşteri veri paylaşımı yapmak
  • Dönüşüm hunisi dahilinde ilgili içerik desteği sunmak
  • Pazarlama otomasyonunda başarılı olan markaların stratejilerini incelemek
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan