Pazarlama Otomasyonu Nedir?

26 Mayıs 2021
Markethinkers
Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada olması gerekir. Bunun için kalıplaşmış reklamcılıktan uzaklaşıp elde edilen tüm segmentleri kullanarak yeni varyantlar elde edilmelidir. Ulaşılabilir tüm pazarlama kanallarına dahil olmak ise daha geniş kitle hedeflemeleri için önemli bir stratejidir. Söz konusu süreci en kolay ve en verimli şekilde ilerlemesi, ancak pazarlama otomasyonu ile mümkündür. E-ticaret siteleri için fayda sağlayabilen pazarlama otomasyonu nedir?

Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Pazarlama otomasyonu; müşterileri davranış ve demagojik nitelikler doğrultusunda kitlelere ayırabilen, söz konusu kitlelere özel kişiselleştirilebilir pazarlama iletileri oluşturabilen ve oluşturulan iletileri tercih edilen tüm kanallardan toplu bir şekilde gönderebilen yazılımların tamamını ifade eder. Multichannel ve omnichannel marketing stratejilerinde etkin bir rol oynayan pazarlama otomasyonu, dijital araçların pazarlama sürecini otomatik bir şekilde yürütmesi ile mümkün olmaktadır.

Pazarlama Otomasyonu Hangi Problemi Çözer?

Geleneksel pazarlama stratejilerindeki zorlukları ve sınırları ortadan kaldıran dijital pazarlama otomasyonu, süreç dahilindeki pek çok problemin en etkili çözümlerinden biridir. Problemlerin çözülmesi ile birlikte dönüşüm ve getiri oranındaki artış sayesinde e-ticaret sitenizden daha fazla kâr elde edebilmeniz mümkün hâle gelir.

Neden Pazarlama Otomasyonu Kullanmalısınız?

Pazarlama otomasyonu, dijital pazarlama faaliyetlerinden maksimum verimi almanızı sağlar. Tüm dinamiklerden sorunsuzca faydalanabilir ve süreçleri hızlı bir şekilde yönetebilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinize hitap şekliniz ne olursa olsun, uygun stratejileri yürütebileceğiniz bir yazılım bulabilmeniz de mümkündür. Dijital pazarlamada otomasyon kullanmanın nedenlerine şöyle örnekler verilebilir:

  • Uzun vadede maliyetleri azaltır.
  • Satın alma potansiyeli yüksek alıcılara ulaşmayı sağlayarak satışları artırır.
  • Kampanya çeşitliliğine olanak tanır.
  • Yeni ve spesifik hedef kitleleri oluşturur.
  • Zaman tasarrufu sağlar.
  • Pazarlama sonuçlarını daha net bir şekilde raporlar.

Pazarlama Otomasyonu Araçları Nelerdir?

Otomasyon olarak kullanılabilen pazarlama araçları sayesinde mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile olan iletişiminizi geliştirebilir, etkileşiminizi artırabilirsiniz. Bu durum e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkiler, markanıza kâr ve prestij olarak dönüşüm sağlar. E-mail pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, talep ve form beslemesi, reklam kampanyaları ve analiz gibi hizmetler sunan pazarlama otomasyonu araçları vardır. En çok tercih edilenler arasında şu araçlar vardır:

  • Customer.io
  • HubSpot
  • AdRoll
  • Pardot
  • Constant Contact
  • Marketo0

Pazarlama Otomasyonu Stratejileri

Pazarlama otomasyonu kullanmak, tek başına yeterli etkiyi yaratmayabilir. Daha başarılı sonuçlar elde edebilmek adına birkaç farklı stratejiden oluşan bir yol izlemelisiniz.E-ticaret siteniz için yapacağınız dijital pazarlama çalışmalarınızı daha verimli bir hâle getirecek 7 önemli pazarlama otomasyonu stratejisi şöyledir:

  • E-posta dizilerinde müşteri formlarından yararlanmak
  • Otomatik ve kişiselleştirilmiş e-mail süreçleri oluşturmak
  • Dinamik içerikler kullanmak
  • Segmente edilmiş listeler hazırlamak
  • Departmanlar arasında müşteri veri paylaşımı yapmak
  • Dönüşüm hunisi dahilinde ilgili içerik desteği sunmak
  • Pazarlama otomasyonunda başarılı olan markaların stratejilerini incelemek
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin