Pazarlama Otomasyonu Nedir?

26 Mayıs 2021
Markethinkers
Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada olması gerekir. Bunun için kalıplaşmış reklamcılıktan uzaklaşıp elde edilen tüm segmentleri kullanarak yeni varyantlar elde edilmelidir. Ulaşılabilir tüm pazarlama kanallarına dahil olmak ise daha geniş kitle hedeflemeleri için önemli bir stratejidir. Söz konusu süreci en kolay ve en verimli şekilde ilerlemesi, ancak pazarlama otomasyonu ile mümkündür. E-ticaret siteleri için fayda sağlayabilen pazarlama otomasyonu nedir?

Pazarlama Otomasyonu Nedir?

Pazarlama otomasyonu; müşterileri davranış ve demagojik nitelikler doğrultusunda kitlelere ayırabilen, söz konusu kitlelere özel kişiselleştirilebilir pazarlama iletileri oluşturabilen ve oluşturulan iletileri tercih edilen tüm kanallardan toplu bir şekilde gönderebilen yazılımların tamamını ifade eder. Multichannel ve omnichannel marketing stratejilerinde etkin bir rol oynayan pazarlama otomasyonu, dijital araçların pazarlama sürecini otomatik bir şekilde yürütmesi ile mümkün olmaktadır.

Pazarlama Otomasyonu Hangi Problemi Çözer?

Geleneksel pazarlama stratejilerindeki zorlukları ve sınırları ortadan kaldıran dijital pazarlama otomasyonu, süreç dahilindeki pek çok problemin en etkili çözümlerinden biridir. Problemlerin çözülmesi ile birlikte dönüşüm ve getiri oranındaki artış sayesinde e-ticaret sitenizden daha fazla kâr elde edebilmeniz mümkün hâle gelir.

Neden Pazarlama Otomasyonu Kullanmalısınız?

Pazarlama otomasyonu, dijital pazarlama faaliyetlerinden maksimum verimi almanızı sağlar. Tüm dinamiklerden sorunsuzca faydalanabilir ve süreçleri hızlı bir şekilde yönetebilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinize hitap şekliniz ne olursa olsun, uygun stratejileri yürütebileceğiniz bir yazılım bulabilmeniz de mümkündür. Dijital pazarlamada otomasyon kullanmanın nedenlerine şöyle örnekler verilebilir:

  • Uzun vadede maliyetleri azaltır.
  • Satın alma potansiyeli yüksek alıcılara ulaşmayı sağlayarak satışları artırır.
  • Kampanya çeşitliliğine olanak tanır.
  • Yeni ve spesifik hedef kitleleri oluşturur.
  • Zaman tasarrufu sağlar.
  • Pazarlama sonuçlarını daha net bir şekilde raporlar.

Pazarlama Otomasyonu Araçları Nelerdir?

Otomasyon olarak kullanılabilen pazarlama araçları sayesinde mevcut ve potansiyel müşterileriniz ile olan iletişiminizi geliştirebilir, etkileşiminizi artırabilirsiniz. Bu durum e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkiler, markanıza kâr ve prestij olarak dönüşüm sağlar. E-mail pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, talep ve form beslemesi, reklam kampanyaları ve analiz gibi hizmetler sunan pazarlama otomasyonu araçları vardır. En çok tercih edilenler arasında şu araçlar vardır:

  • Customer.io
  • HubSpot
  • AdRoll
  • Pardot
  • Constant Contact
  • Marketo0

Pazarlama Otomasyonu Stratejileri

Pazarlama otomasyonu kullanmak, tek başına yeterli etkiyi yaratmayabilir. Daha başarılı sonuçlar elde edebilmek adına birkaç farklı stratejiden oluşan bir yol izlemelisiniz.E-ticaret siteniz için yapacağınız dijital pazarlama çalışmalarınızı daha verimli bir hâle getirecek 7 önemli pazarlama otomasyonu stratejisi şöyledir:

  • E-posta dizilerinde müşteri formlarından yararlanmak
  • Otomatik ve kişiselleştirilmiş e-mail süreçleri oluşturmak
  • Dinamik içerikler kullanmak
  • Segmente edilmiş listeler hazırlamak
  • Departmanlar arasında müşteri veri paylaşımı yapmak
  • Dönüşüm hunisi dahilinde ilgili içerik desteği sunmak
  • Pazarlama otomasyonunda başarılı olan markaların stratejilerini incelemek
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers