Küresel Pazarlama (Global Marketing) Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Pandemiden önceki dönemlerde ve pandemiden sonraki süreçte, pazarlama alanında ciddi değişimler yaşandı. İşletmelerin daha geniş bir pazara açılması, hedef kitlesini büyütmesi için birçok yenilik gündeme geldi. İşletmelerini büyütmek isteyenler ise küresel alanda pazarlama yapmayı tercih etti. Bu girişimler sayesinde küresel pazarlama kavramının önemi daha da arttı.
İÇİNDEKİLER
Küresel pazarlama (global marketing) birçok işletmeyi ve firmayı yakından ilgilendirmekte. Ürün ve hizmetlerin dünya genelinde duyulması, daha kolay satılması, firmaların güven kazanması için önemli olan küresel pazarlama konusu, İdeasoft rehberliğinde yeniden gündeme geliyor. Küresel pazarlama başlığına dair merak ettiğiniz birçok bilgiyi, sizin için hazırladığımız bu içeriğimizi okuyarak hemen öğrenebilirsiniz!
Küresel Pazarlama (Global Marketing) Nedir?
Küresel pazarlama (global marketing), bir satış stratejisidir. Bu pazarlama yöntemi, bir şirketin ya da firmanın ürünlerini veya hizmetlerini dünya çapında satmasını hedefler. İşletmelerin birçok farklı ülke pazarında yer almasını sağlayan bir yöntemdir. Küresel çapta, sınırlı bir alanda kalmadan hizmeti ya da ürünü pazarlamayı amaçlayan bir strateji olarak ifade edilebilir.
Küresel pazarlama, şirketlere uluslararası sınırları aşma şansı sunar. Böylece ticarette ve e-ticarette daha geniş bir müşteri tabanına ulaşmak kolaylaşır. İşletmelere, uluslararası alanda büyüme ve tanınma fırsatı sunan pazarlama sistemidir.
Geleneksel pazarlama sisteminden oldukça farklı süreçte ilerleyen küresel pazarlama, çeşitli satış stratejilerine sahiptir. Sınırları aşarak daha geniş pazar alanında yer almak isteyen işletmeler, bu stratejilerin neler olduğunu bilmesi gerekir. Bu konuda, e-ticarette size rehber olan İdeasoft’a güvenerek profesyonel adımlar atabilirsiniz.
Küresel Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Küresel pazarlamaya adım atmak için bu süreçte size yardımcı olacak önemli bilgilere sahip olmalısınız. Global pazarlama stratejileri hakkında size yön verecek bilgileri açıklayalım.
Aynı Marka Adını Kullanmak
Küresel pazarlamada başarılı olmak için her bölgede aynı isimle yer almalısınız. Marka adında tutarlı olduğunuzda, müşterilerin dikkatini kolayca çekip güven kazanabilirsiniz. Logo, reklam ve ofis gibi marka adı geçen her yerde tek bir isimle kendinizden bahsedebilirsiniz.
Tek Tip Paketleme Yöntemi
İşletmenizde, siparişleri hazırlarken tek tip paketleme modelini seçmelisiniz. Her müşteriye aynı paketleme tarzı ile ürün gönderdiğinizde firmanızın çizgisini ve disiplinini ifade etmiş olursunuz. Küresel çapta yaptığınız alışverişlerinizde, paketleme şeklinizle dikkat çekerek markanın adını daha kolay duyurabilirsiniz.
Standart Ürün Seçeneği
Müşterilerin gözünde prestij kazanmak adına, ürün seçeneklerinizi sektöre uygun şekilde sunmalısınız. Global pazarlama stratejilerinden biri olan standart ürün başlığı, size bu konuda yön verecektir. İlgili olduğunuz sektörün ürünlerini satmaya devam ederek firmanızın güven kazanmasını kolaylaştırabilirsiniz. Bu sayede, daha geniş sınırlara ulaşmak da kolay olabilir.
Benzer Reklam İçerikleri
İşletmenin tanınmasını kolaylaştıran reklamlar, her platformda aynı içerikte olmalıdır. Reklamda tutarlı davranmak, global pazarlamada size avantaj sunar. Benzer reklam içerikleri sayesinde, firmanın rakiplere göre öne çıkması da kolaylaşır. Her bölgede aynı reklamları sunarak küresel pazarlamada bir adım öne çıkabilirsiniz.
Koordine Fiyatlandırma Sistemi
Ürünlerinizi fiyatlandırmadan önce piyasa araştırması yapmanız önemlidir. Önereceğiniz fiyatları ise sunduğunuz bölgenin para birimine uygun şekilde belirlemelisiniz. Küresel pazarlamada birçok ülkeye ve bölgeye hitap edebilirsiniz. İşletmenin her bakımdan tutarlı olması için koordine fiyatlandırma stratejisini önemsemeniz gerekir.
Eşzamanlı Ürün Sunumu
İşletmenizin pazara sunacağı bir ürünü, bölgeler arasında zaman farkı olmadan eşzamanlı olarak tanıtabilirsiniz. Küresel pazarlamada herkese hitap etmek ve işbirliği içinde çalışmak için eşzamanlı ürün sunumuna dikkat edebilirsiniz. Hitap ettiğiniz bölgelere, uygun süreçlerde ürünlerinizi gönderip satışlarınızı takip edebilirsiniz.
Koordine Satış Reklam ve Kampanyaları
Global pazarlamada, rakiplerinize fark yaratmak için koordine satış ve reklam kampanyalarını organize etmeniz gerekir. Bölgelere göre aynı anda kampanya yaparsanız, hedef kitlenizin dikkatini çekerek satışlarınızı yükseltebilirsiniz. A bölgesinde yapacağınız kampanya B bölgesinde de başlarsa, firmanın reklamı daha kolay yapılır. Böylece işletme daha hızlı büyüyebilir.
Neden Küresel Pazarlama Önem Kazanmıştır?
Küreselleşme, dünyadaki ekonomik, sosyal ve teknolojik ilişkilerin artması anlamını taşıdığı için e-ticarette ve ticarette de önem kazanmaktadır. Ülkeler arasındaki ticaret engellerinin azalmasını sağladığı için global pazarlama, günümüzde oldukça önemlidir. İletişim ve ulaşım teknolojilerindeki gelişmeler küresel pazarlamanın ilerlemesini sağlamıştır. Bu gelişmeler sayesinde, uluslararası işbirliğinin artması da kolaylaşmıştır.
Küresel pazarlama sadece ticari hayatta değil birçok konuda ülkelerin gelişmesine ve ilerlemesine yardımcı olmuştur. Bu nedenle, ticarette söz konusu olan ülkeler için önemlidir.
Küresel Pazarlama (Global Marketing) Stratejisi Nasıl Kullanılmalıdır?
Küresel pazarlamada yer almak isteyen işletmeler, küresel pazarlama stratejilerini çok iyi kullanmalıdır. İçeriğimizde bahsettiğimiz stratejileri etkili şekilde kullanmak için firmaların dikkat etmesi gereken konuların altını çizmek gerekir:
- İşletmelerin küresel pazarlamada daha iyi sonuçlar alması için önceden piyasa araştırması yapması önerilir.
- Piyasa araştırması yaptıktan sonra, sektöre uygun pazar alanı belirlenmelidir.
- Tüketicinin gereksinimlerine uygun şekilde ürün kategorileri yapılmalıdır.
- Küresel pazarlama stratejilerinden etkili sonuç almak adına bölgeye uygun pazarlama iletişimi geliştirilmelidir.
- Global pazarlamanın devam etmesi için dijital pazarlama kanallarında yer almak da önemlidir.
- Her pazarın kendi kültürel normları, değerleri ve davranışları olduğundan dikkat çekecek ve ilgi görecek adımlar atılmalıdır.
- Pazarlama performansınızı, satış rakamlarını, müşteri geri bildirimlerini pazarda yer aldığınız bölgeye göre analiz yapmalısınız.
Küresel Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?
İşletme alanını büyütmek isteyenlere, küresel pazarlama birçok avantaj sunar. Bu avantajlardan bahsedelim.
- Şirketler, sınırlı yerel pazarların ötesine geçerek, dünya çapındaki müşterilere ulaşma imkanı bulur.
- Küresel pazarlamada daha geniş bir müşteri tabanına ulaşma şansı çok yüksektir.
- Küresel pazarda erken hareket eden işletmeler, rakiplerinden önce pazar payı kazanma şansını yakalar.
- Küresel pazarlama, düşük maliyetle yüksek kazanç elde etme imkanı sunabilir.
- Tek bir pazar yerine, farklı ülkelerde faaliyet gösterme imkanı olduğu için firmaların geniş sınırlara ulaşmasını kolaylaştırır.
Küresel Pazarlamada Yaşanan Zorluklar Nelerdir?
Global marketing, işletmelere kolaylık sağladığı gibi bazı durumlarda risk de oluşturabilir. Risk faktörlerini önlemek için küresel pazarlamaya bilinçli adım atmak gerekir. Kontrolsüz ve deneyimsiz şekilde küresel pazarlamaya giren işletmelerin yaşayacağı bazı zorluklara değinelim.
- Kültürel farklılıkları anlama, yerel kültüre uyum sağlama ve kültürel duyarlılık gösterme anlayışına sahip olmayan işletmeler kısa sürede değer kaybedebilir.
- İletişim eksikliği, yanlış anlamalar ve mesajların yanlış yorumlanması gibi sorunlar yeni girişimcilerde yaşanabilir.
- Her ülkenin kendi tüketici koruma yasaları, reklam düzenlemeleri ve ithalat / ihracat kısıtlamaları olduğu için küresel pazarlamaya hukuki güvence ile girmek gerekir.
- Pazar alanına göre teknolojik altyapı ve erişim sorunları yaşanabilir.
- Ticaret yapılacak ülkelerdeki gümrük prosedürleri, lojistik maliyetleri, depolama ve taşıma zorlukları işletmelere zaman zaman zor durumlar oluşturabilir.
- Her sektörde küresel pazara girmek isteyen işletmeler olduğundan yenilikçi ve güncel olmanız gerekir.
- Politik istikrarsızlık, devalüasyon, ticaret savaşları, vergi ve gümrük düzenlemeleri gibi beklenmeyen durumlar işletmelerin ticari programını risk altında bırakabilir.
En Popüler Küresel Pazarlama Örnekleri
Global pazarlama sürecini ve stratejisini daha iyi ifade etmek için size birkaç örnek vermek istiyoruz. Bu örnekler sayesinde, küresel pazarda yer alan firmaların stratejileri hakkında bilgi sahibi olarak daha kolay yorum yapabilirsiniz. İlk örneğimiz Samsung markası olmaktadır.
Samsung
Samsung'un küresel pazarlama stratejisi diğer firmalara örnek olacak niteliktedir. Firmanın geniş bir ürün yelpazesi sunması, hedef kitlesinin geniş olduğunu ifade etmektedir. Yenilikçi teknolojileri benimsemesi ve tüketici odaklı pazarlama iletişimi sağlaması da küresel pazarlamaya uyum sağladığını gösterir.
Samsung, dünya genelindeki farklı pazarlarda güçlü bir marka varlığına sahip olan firma olarak tanınır. Adının geçtiği yerel pazarlara uyum sağlamak için ürünlerini bölgeye göre yerelleştirmektedir. Beklentilere de karşılık verdiğinden küresel pazarlama alanında öncü isimlerden biridir.
Apple
Bir diğer örneğimiz ise, Apple oluyor. Apple, dünya genelinde tanınan büyük bir teknoloji şirketi olarak örneklerde yerini alıyor. Apple'ın küresel pazarlama stratejisi, yenilikçi ürünler sunması, minimalist tasarım anlayışı üzerine kurulmuştur. Sektörde, premium marka imajı kazanmıştır.
Apple, küresel pazarda tutarlı şekilde ilerlediği için adı örneklerde geçmektedir. Güçlü ve disiplinli bir marka deneyimi sunmak için ürünlerini ve pazarlama iletişimini standartlaştırmıştır. Global marketing için öncü isimler arasında yer alır.
İlginizi Çekebilir:
Pazarlama Hunisi: Nedir, Nasıl Çalışır, Nasıl Oluşturulur?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?
Popüler Videolar