AIDA Modeli: Nedir, Nasıl Kullanılır? (Örnekli Rehber)

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 10.12.2024
AIDA Modeli: Nedir, Nasıl Kullanılır? (Örnekli Rehber)

AIDA modeli, müşteri yolculuğunu içeren bir pazarlama stratejisi olarak kullanılmaktadır. Müşterinin satın alma kararını vermesi için dikkat, ilgi, arzu ve eylem yolculuğunu kapsamaktadır. Reklam modeli olarak bilinen bu AIDA metodu, pazarlama ve iletişim süreçlerini kolaylaştırmaktadır.

Yapılandırılmış reklam modeli AIDA arzu edilen eylemleri hayata geçirebilmek amacıyla tercih edilmektedir. Geniş bir müşteri portföyüne ulaşmak için reklam ve pazarlama tarafında denenmiş başarılı yöntemleri kullanmak isteyebilirsiniz. İşte tamda bu noktada AIDA modeli aradığınız pazarlama stratejisi olabilir.

AIDA Modeli Nedir?

Bilişsel aşamalardan oluşan bir pazarlama modelidir. Reklam türü olarak Elmo Lewis tarafından geliştirilmiştir. AIDA adını Attention (dikkat), Interest (ilgi), Desire (istek) ve Action (eylem) kavramlarının ilk harfinden alır. Tüketicinin satın alma eylemini gerçekleştirme yolunu belirten pazarlama stratejisidir.

aida modeli

AIDA modeli, müşterinin satın alma yolculuğunu dikkat, ilgi, arzu ve eylem aşamalarına bölerek etkili bir strateji sunar.

Pazarlama ve reklamcılık dünyasında, tüketici davranışlarını anlamak için kullanılan doğrusal modellerin başında AIDA modeli yer almaktadır. Tüketicilerin davranışlarının tek bir adımla açıklanamayacağını ve birden fazla aşamanın takip edilmesi gerektiğini savunur. AIDA, aşamaların her birinin ilk harflerinden oluşan bir isimdir. 

Reklam modeli tüketicilerin bir ürün veya hizmetle tanışmasından ilgilerinin çekilmesine, satın alma isteği duymalarından gerçek satın almayı gerçekleştirmelerine kadar olan süreci anlatan bir strateji sunar.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

AIDA’nın Açılımı ve Anlamı

AIDA’nın açılımı: Attention, Interest, Desire ve Action. Türkçe karşılığı ve anlamı, tüketicinin satın alma yolunu dikkat, ilgi, arzu ve eylem aşamalarına ayıran pazarlama modelidir.

Dikkat (Attention)

AIDA reklam modeli, tüketicinin ürün; hizmet veya kampanyaya dikkat çekmesiyle başlar. Temel amaç tüketicilerin ürün veya hizmet hakkında farkındalık kazanmalarını sağlamak ve dikkatlerini bu alana yönlendirmektir. Dikkat aşamasında tüketicinin ilgisi çeşitli iletişim kanalları aracılığıyla çekilmeye çalışılır. Tüketicinin dikkatini çekmeyen ürün veya hizmet, satın alma eylemine giden yolu kapatmaktadır.

Dikkat aşaması, tüketicinin ürün veya hizmete olan farkındalığını artırmanın temel taşıdır.

İlgi (Interest)

Tüketicilerin ürün veya hizmet hakkında farkındalıkları oluşturulup dikkatleri çekildikten sonra bir ilginin uyandırılması gereklidir. AIDA modelin ikinci aşamasında tüketicilere ürün ve hizmetin özellikleri, avantajları ve farkları hakkında bilgiler sunularak ilgi uyandırılması hedeflenir. Rekabetin yüksek olduğu ürün veya hizmetlerde ilgi uyandırmak oldukça zor olabilir. İlgi tarafında ürün ve hizmetin rakiplerinizden farklı yönlerini vurgulamak ilgiye giden kısa yolu oluşturabilir.

İlgi aşamasında ürün veya hizmetin özellikleri ve avantajları vurgulanarak tüketici dikkatinin sürdürülmesi hedeflenir.

Arzu (Desire)

İlgi duymaya başlayan tüketici, ürün veya hizmeti artık arzulamaya veya isteyeme başlayacaktır. Ürün veya hizmetin yararlı olduğuna inandığı anda aksiyona geçmek isteyecektir. AIDA modelinin istek veya arzu aşamasında tüketici duygularına dokunmak gereklidir. İhtiyaç duyduğu ve faydalanabileceği bir ürün ya da hizmet olduğuna inanırsa aksiyona geçecektir.

Arzu aşaması, tüketicinin duygularına dokunarak ürüne veya hizmete olan isteğini artırmayı amaçlar.

Eylem (Action)

AIDA modeli, tüketicinin ürün veya hizmeti satın almaya yönelik aksiyon alması, yani satın almasıyla sona ermektedir. Reklam modelinin bu aşamasında tüketici, dikkat ile girdiği ürün veya hizmetten satın almayla çıktısı beklenmektedir. Diğer aşamaların başarıyla geçilmesi halinde tüketici, aksiyona geçecek ve nihai kararını verecektir. Bu aşama da ücretsiz deneme, ilk ay ücretsiz kayıt veya şimdi al sonra öde gibi kampanyalar tercih edilebilir.

Satın alma eylemini teşvik etmek için eylem çağrılarının (CTA) açık ve belirgin olması gerekir.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

AIDA Modeli Nasıl Kullanılır?

Dikkat, ilgi, istek ve satın alma aşamalarının kurgulanmasıyla kullanılır. Her bir AIDA modeli aşaması, tüketicinin satın alma yolcuğunun basamaklarıdır. Dikkat ile bulunan ürün veya hizmet, satın alma eylemiyle sona erer. AIDA modeli aşamalarının projeye etkin bir şekilde işlenmesiyle bu pazarlama stratejisi etkin olarak kullanılır.

aida modeli nasıl kullanılır

Sırasıyla AIDA modelinin kullanımı:

  1. Hedef kitlenin belirlenmesi
  2. Kitleye uygun dikkat çekici başlık veya mesaj oluşturulması
  3. Başlığa uygun etkili bir içeriğin yaratılması
  4. İçeriğin tüketicide arzu veya istek oluşturmasının sağlanması
  5. Tüketicinin satın alma eylemini gerçekleştirmesi.

AIDA bir pazarlama modeli olduğu için e-ticaret alanında daha aktif olarak tercih edilir. Bu nedenle e-ticarette pazarlama yaparken AIDA modelinden yardım alabilirsiniz.

AIDA modeli, e-ticarette hedef kitlenin doğru şekilde yönlendirilmesi için etkili bir araçtır.

E-Ticaret Pazarlama Planlamasında AIDA

Reklamların işleyiş sürecini dört temel aşamada sunan AIDA modeli, e-ticarette pazarlama stratejisi olarak tercih edilmektedir. Hedef kitlenin, bir ürün ya da markayı fark ettiği andan o ürünü satın aldığı ana kadar yaşadığı süreci kapsamaktadır. Buradan da anlaşılacağı üzere, AIDA modelinin e-ticaret sistemine entegresinde hedef kitlenin önemi çok büyüktür.

Genellikle E-Ticarette en fazla potansiyel müşteriye ulaşan kanalı bulup müşteriye çevirmek amaçlanır. AIDA ile e-ticarette pazarlama, bunun aşamalarını sunar. En fazla potansiyel müşteriyi dikkat bölümü oluşturur. Her bir aşama da, potansiyel müşteri azalacaktır. Ancak satın alma eylemine kadar geçen süreçte ikna kabiliyeti ne kadar yüksekse müşteri sayısı da o kadar fazla olacaktır. Hedef kitleyi doğru seçmek, ikna kabiliyetinizi doğrudan artıracaktır.

Hedef Kitleyi AIDA ile Yönlendirme

Hedef kitleyi doğru seçmek, direkt olarak ikna kabiliyetini artıracaktır diyoruz. Evet çünkü ürün veya hizmet, doğru hedef kitleye pazarlanabilirse dikkatini çekmek daha kolay olacaktır. Dikkat çekildikten sonra ilgi uyandırmak, arzulamasını sağlamak ve satın alma eylemiyle kararını vermesini sağlamak daha kolay olacaktır.

Potansiyel müşterileri hedef kitle ile belirledikten sonra doğru yönlendirebilmek için duygusal dokunuşlara ihtiyaç olur. Doğru mesaj seçilebilirse ilgi ve arzu dürtüsü harekete geçebilir. Bununla birlikte etkili bir görsel kullanımı ile eylem çağrısı aşamasına geçilebilir.

Doğru Mesajı Seçme

Doğru mesajı seçmek, pazarlama stratejilerinin temel unsurlarından biridir. E-ticaret veya herhangi bir pazarlama planında ilettiğiniz mesajın etkili olması, hedef kitlenizin ilgisini çekmesi ve onları doğru şekilde yönlendirmesi gerekmektedir. Hedef kitlenizi iyi tanıyorsanız doğru mesajı daha kolay seçebilirsiniz. Onların ihtiyaç ve beklentilerine uygun mesaja karar verebilirsiniz.

Hedef kitleye uygun doğru mesajı seçmek için aşağıdaki adımlara dikkat edebilirsiniz:

  • Tüketici alışkanlıklarını belirlemek
  • Tüketicilerin yaş, cinsiyet, coğrafi konum ve ilgi alanlarını öğrenmek
  • Yaş aralığına uygun davranışsal özellikleri çıkarmak
  • Hedef kitlenin problemini belirlemek ve ürünü çözüm olarak sunmak
  • Ürün veya hizmetin tüketicideki değer önerisini ortaya koymak
  • Duygusal bağ kurmaya özen göstermek
  • İletişim dilini trendlere göre belirlemek
  • Test ve ölçümlerle mesajların başarısını ölçmek

İlgiyi Çekici Görseller Kullanma

Görseller, mesajın etkisini artıran ve hedef kitlenin dikkatini çeken önemli araçlardır. Doğru görsel seçimi, tüketicilerin ilgisini çekmenin yanı sıra mesajın daha hızlı ve etkili bir şekilde iletilmesini sağlamaktadır. Okuma oranının düşük olduğu ülkelerde görseller daha fazla ilgi çekmektedir. Bu nedenle doğru mesajı kısa, açık ve net olarak ifade etmek gereklidir. İster bu mesajı görselle kullanabilir isterseniz de görseli mesajdan ayırarak ilgi uyandıracak şekilde belirleyebilirsiniz.

Kolaylaştırıcı Eylem Çağrıları (CTA)

Eylem çağrıları olarak bilinen Call To Action, pazarlama ve reklam modellerinin vazgeçilmez bir stratejisidir. İyi bir eylem çağrısı, tüketiciyi belirli bir eyleme yönlendiren, açık ve ikna edici yapıya sahiptir. Kullanıcının harekete geçmesini basitleştiren bu çağrılar, genellikle pop-up bildirimler veya butonlarla sunulur. Kullanıcının bir adım ileriye atmasını ve teşvik edilmesini sağlayarak aksiyona yönlendirmek için tercih edilmektedir.

AIDA Modeli Örnekleri

Apple’ın AIDA Kullanım Örneği

Apple, pazarlama stratejilerinde AIDA modelini etkin bir şekilde kullanarak hedef kitlesinin dikkatini çeker, ilgisini canlı tutar, arzularını tetikler ve satın alma eylemine yönlendirir. Her yeni ürün lansmanı ile toplumun dikkatini toplamaktadır. Bu etkinliklerde tanıtılan son teknoloji özellikler ve şık tasarımlar, büyük bir merak uyandırmaktadır. 

Ürünlerinin estetik değerini ve pratik işlevselliğini vurgulayarak kullanıcıların ilgisini sürdürmektedir. Pazarlama materyallerinde ürünlerin kullanıcı dostu özellikleri ve yenilikçi teknolojileri öne çıkarmaktadır. Sadece işlevsel değil aynı zamanda prestijli ve yaşam tarzının bir parçası olarak konumlandırarak tüketicilerde güçlü bir arzu oluşturmaktadır. Apple’ın reklamlarında sıkça kullanılan özel senaryolar, kullanıcıların markayla duygusal bir bağ kurmasına yardımcı olmaktadır.

Nike’ın AIDA Stratejisi Örneği

Dikkat (Attention):
Nike, her ürün veya lansmanında ilgi çekici hikayeler sunarak hedef kitlesinin dikkatini çeker. Örneğin, sporcuların zorlukları aşma hikayeleri veya ilham verici başarı öyküleri ile izleyicilerin dikkatini toplar.

İlgi (Interest):
Marka, kararlılık, başarı ve güç gibi duygusal temalarla ürünlerini ilişkilendirir. Nike, sporcuların duygularına hitap eden içerikler oluşturarak, potansiyel müşterilerin ilgisini artırır.

Arzu (Desire):
Nike'ın “Just Do It” sloganı, yıllardır akıllarda kalmış bir ifade olarak, sporcuların içindeki başarı arzusunu tetikler. Duygusal bağlar kurarak, ürünlerine duyulan arzuyu güçlendirir.

Eylem (Action):
Nike, etkileyici kampanyaları ve güçlü mesajlarıyla, tüketicileri ürünlerini satın almaya yönlendirir. Hedef kitlesinin eyleme geçmesini sağlamak için motive edici unsurlar kullanır.

Nike'ın AIDA stratejisi, dikkat çekmekten başlayarak, ilgi uyandırma, arzu oluşturma ve son olarak eyleme geçirme sürecinde etkin bir iletişim modeli sunar.

Netflix ve Spotify AIDA Uygulamaları Örneği

Dikkat (Attention): Spotify, kullanıcıların müzik dinleme deneyimlerini zenginleştiren bir platform olarak dikkat çekiyor. Ücretsiz deneme süresi, potansiyel kullanıcıların ilgisini çekmek için etkili bir strateji sunuyor.

İlgi (Interest): Spotify, cazip abonelik paketleri ile kullanıcıların premium hizmete geçişini teşvik ediyor. Bu paketler, dinleyicilere sunduğu geniş müzik kütüphanesi ve özel içeriklerle ilgi uyandırıyor.

Arzu (Desire): Netflix ve Spotify, içeriklerini kişiselleştirerek kullanıcı memnuniyetini en üst düzeye çıkarıyor. Kişiselleştirilmiş öneriler ve kullanıcı odaklı hizmetler, insanların bu platformlara yönelmesini sağlıyor.

Eylem (Action): Kullanıcılar, cazip fırsatlar ve premium hizmetlerin sunduğu ayrıcalıklardan yararlanmak için hemen abone olmaya yönlendiriliyor. Bu sayede, dijital eğlence ve müzik akış sektöründe lider konumlarını sürdürüyorlar.

Coca Cola’nın AIDA Formülü Örneği

Coca-Cola AIDA formülünü reklam afişleriyle denemiştir. Reklam afişleriyle geniş bir dikkat kitlesi çekmiştir. Afişlerde büyük reklam panoları ve otobüs duraklarında kullanılan siyah zemin üzerine kırmızı renkte yazılmış bir soru dikkatleri üzerine çekmiştir. Kampanyasında kırmızı rengini ve zero gibi terimler kullanarak insanların fark etmesini sağlamıştır. Böylece temsiliyet konusunda merak uyandırmıştır.

Burada zero içeceği için şeker içermediğini ve tadının diğer içeceklerle aynı olduğunu vurguladı. Tüketicilerin ürünü denemeye yönlendirilmesini sağlamış ve ürünün farkını keşfetmelerini istemiştir. Böylece kullanıcının ürünü denemesi ve denemek için satın almasını sağlamıştır.

Mini Cooper’ın Reklam Kampanyaları Örneği

Mini Cooper, reklamlarında dikkat çekici, sıradışı ve eğlenceli görseller kullanarak hedef kitlenin dikkatini çekmiştir. Özellikle markanın küçük boyutu, renkli tasarımları ve sıra dışı reklam konseptleri, görsel olarak yoğun dikkat yaratmıştır. Büyük şehirlerdeki yoğun trafik koşullarını yansıtan eğlenceli kampanyalarla potansiyel müşterilerini etkilemiştir.

Marka logosunun yer aldığı her arabasında özgün tasarımını ve kullanışlı özelliklerini vurgulayarak hedef kitlenin ilgisini uyandırmıştır. Küçük ama güçlü bir araç olması, pratiklik ve şehir içi kullanım kolaylığı gibi avantajlar üzerinde durarak potansiyel alıcıların ilgisini çekmiştir. Müşterileri test sürüşüne davet ederek onları eyleme geçmeye teşvik etmiştir. Potansiyel müşterilere araçla ilgili daha fazla bilgi edinmeleri için web sitelerine yönlendiren açık çağrılar yapılmıştır.

AIDA Modelinin Avantajları ve Dezavantajları

Pazarlama ve reklam modeline yeni bir bakış açısı getiren AIDA modeli, birçok avantajı beraberinde getirmektedir. Potansiyel müşterilerin satın alma eylemindeki yolcuğunda kolaylıklar sağlamaktadır. Ancak yeniden pazarlamaya uygun olmadığı için bazı dezavantajları da bulunmaktadır.

Avantajlar

AIDA modeli pazarlama ve reklamcılık alanındaki avantajları:

Tüketici Yolculuğunu AIDA’nın Netleştirmesi

AIDA modeli, tüketici yolculuğunu netleştiren ve anlaşılır bir yapıya sahip bir araçtır. Bir müşterinin satın alma kararını verme sürecindeki aşamaları belirleyerek pazarlamacıların her aşama için uygun stratejiler geliştirmesine olanak tanımaktadır. Her bir aşamanın tüketici zihnindeki etkisini sırasıyla tanımlamaktadır. Dikkat, ilgi, arzu ve eylem ile potansiyel bir müşterinin müşteriye dönüşmesi için yol haritası hazırlamaktadır.

Dönüşüm Oranlarını Artırması

Tüketicilerin satın alma kararını verirken geçirdiği aşamaları net bir şekilde belirlediğinden pazarlamacılara her aşamada hedef odaklı stratejiler geliştirme imkânı tanır. Böylece dönüşüm oranlarının artmasını sağlar. AIDA reklam modelini kullanarak ölçümleme yaparsanız hangi aşama da daha fazla dönüşüm alabildiğinizi görebilirsiniz. Modelin etkin bir şekilde kullanılması en az 1 aşama da dönüşüm oranlarını artıracaktır.

Dezavantajlar

AIDA modeli pazarlama ve reklamcılık alanındaki dezavantajları:

Tüm Sektörlere AIDA’nın Uygun Olmaması

AIDA modeli genellikle etkili bir pazarlama stratejisi olarak kabul edilse de her sektörde aynı derecede verimli olmayabilir. Tüketici odaklı hizmet veren sektörlerde başarılı olan AIDA, satın alma eyleminde doğrusal değildir. Dolayısıyla direkt tüketiciyi hedeflemeyen B2B gibi pazarlarda verimliliği düşebilir. 

Yüzeysel Yaklaşımlar

Yeniden pazarlamaya uygun olmayan AIDA modeli, bir kez satın alan müşteriyi yeniden hedeflememektedir. Sadece dört aşama da tüketiciye yaklaşan bu reklam modeli kısa vadeli sonuçlar beklemektedir. Uzun vadeli stratejik düşünme, yatırım ve müşteri analizi gibi etkenlerden arındırılmış olmasından dolayı müşteri portföyü oluşturmaya elverişli değildir. Markanın gerçek müşteri ihtiyaçlarını ve uzun vadeli hedeflerini anlamak yerine sadece geçici sonuçlar elde etmeye çalışmaktadır.

AIDA Modelini Etkili Kullanmak için Yapmanız Gerekenler

AIDA modelini pazarlama ve reklamcılık stratejinizi geliştirmek üzere etkili bir şekilde kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

Hedef Kitleyi Tanıyın

AIDA reklam modelinden verim almak için hedef kitlenin doğru konumlandırılması ve tanınması gereklidir. Hedef kitlenizin demografik özelliklerini, ilgi alanlarını ve satın alma davranışlarını anlamak, pazarlama stratejinizin başarısını artıracaktır. Doğru mesajı oluşturabilmek için tüketicilerin ne tür ürünlere ilgi göstereceklerini ve hangi pazarlama mesajlarının daha etkili olacağını belirleyebilirsiniz. 

Bir problem yaratmak ve bu probleme çözüm olarak ürününüzü sunmak bu noktada etkili olabilir. AIDA’nın yetersiz kaldığı analiz tarafını böylece doldurabilir ve verimliliğini artırabilirsiniz.

Etkileyici ve Kısa Başlıklar Yazın

Okuma oranının düşüklüğü ve görsellerin daha fazla dikkat çektiği bir dönemde etkileyici kısa başlıklar yazmak ideal bir çözüm olabilir. Hedef kitlenizi hızlıca cezbetmek için güçlü kelimeler kullanabilirsiniz. Mesajınızın kısa ve dikkat çekici bir mesaj taşıması pazarlama stratejinizi geliştirebilir. Başlıkların ilgi uyandırıcı ve anlaşılır olması, okuyucuyu içeriği keşfetmeye teşvik edebilir.

Görseller ve Videolarla Dikkat Çekin

Görseller ve videolar, mesajınızı güçlendirmek ve dikkat çekmek için etkili araçlardır. Provokatif ve çarpıcı görseller, izleyicinin ilgisini hemen çekmektedir. İlham verici hikayeler veya ünlülerin onayları, markanızın güvenilirliğini artırabilir. Hikayesi olan görseller ve videolar izleyiciyi duygusal olarak bağlayarak mesajınızı daha unutulmaz hale getirebilir. Sloganlarla birlikte kullanılan görsel içerikler, izleyicinin zihninde güçlü bir izlenim bırakabilir.

Eylem Çağrılarını Belirgin Hale Getirin

Eylem çağrıları, müşterilerin harekete geçmesini sağlamak için çok önemlidir. Çağrıların net ve belirgin olması gerekir. Eylem çağrıları zayıf veya belirsiz olursa müşteriler ne yapacaklarını bilemez ve harekete geçme olasılıkları azalır. Bu nedenle şimdi satın al, kaydolun veya fırsatları keşfedin gibi açık ve cesaretlendirici çağrılar kullanmak, müşterilerin doğru zamanda doğru eylemi gerçekleştirmesini sağlayabilir.

Sürekli Test Edin ve Optimize Edin

Evet AIDA modeli aşamalarında test etmek veya optimize etmek yok. Ancak AIDA modelini bir gömlek gibi düşünüp direkt marka çalışmalarına da entegre etmemek gerek. Bu noktada modelin aşamalarını uygularken sürekli test edebilir ve hangi aşamadan daha fazla verim alındığı görülebilir. Verimliliği düşük olan aşamalara özel çalışmalar yaparak pazarlama stratejisi optimize edilebilir. Pazarlama ve reklam stratejilerinde, markaya özgü olarak kurgulanan projelerin mutlaka başarısını artırmak için sürekli olarak test etmek ve optimize etmek gereklidir.

AIDA modeli nedir?

AIDA modeli, müşteri yolculuğunu dikkat, ilgi, arzu ve eylem aşamalarına bölen bir pazarlama stratejisidir.

AIDA modeli hangi alanlarda kullanılır?

AIDA modeli, pazarlama, reklamcılık ve özellikle e-ticaret stratejilerinde kullanılır.

AIDA modelinin avantajları nelerdir?

AIDA modeli, tüketici yolculuğunu netleştirir ve dönüşüm oranlarını artırır.

AIDA modeli e-ticarette nasıl uygulanır?

Hedef kitlenin belirlenmesi, dikkat çekici içerik oluşturulması ve tüketicinin satın alma eylemine yönlendirilmesiyle uygulanır.

AIDA modelinde görseller neden önemlidir?

Görseller, dikkat çekici ve mesajı güçlendiren etkili araçlardır.

AIDA modelinin dezavantajları nelerdir?

AIDA modeli, yeniden pazarlamaya uygun değildir ve bazı sektörlerde verimliliği düşebilir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar