Growth Marketing Nedir? Nasıl Yapılır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 23.10.2024
Growth Marketing Nedir? Nasıl Yapılır?

Growth Marketing ile geleneksel pazarlama yöntemleri artık değişiyor. Dijital ortamlarda artan rekabet yeni bir pazarlama stratejisini ortaya çıkarmıştır. Büyüme odaklı pazarlama anlamına gelen growth marketing firmaları ulaşmayı amaçladıkları noktalara taşıyabilir. Uzun vadeli ve sürdürülebilir bir büyüme için growth marketing pazarlama yöntemi tercih edilmelidir.

Growth Marketing, dijital ortamlarda artan rekabet nedeniyle ortaya çıkmış yeni bir pazarlama stratejisidir. Bu yöntem, firmaların uzun vadeli ve sürdürülebilir büyümeyi hedeflemelerine yardımcı olur.

Growth Marketing Nedir?

Growth Marketing, yenilikçi ve veri odaklı bir pazarlama yöntemidir. Türkçede ‘büyüme odaklı pazarlama’ olarak bilinen, geleneksel pazarlamadan farklı olan bir yaklaşımdır. Temel amacı sadece yeni müşteriler çekmek değil aynı zamanda da var olan müşteriyi elde tutarak sürdürülebilir bir büyüme yaratmaktır. Farklı kanal ve stratejiler kullanılarak sürdürülebilir ve ölçülebilir büyüme elde etmeyi amaçlanıyor.

Geleneksel pazarlamaya kıyasla growth marketing yönteminde A/B testleri, Arama motoru optimizasyonu kampanyaları, e-posta pazarlaması, video marketing veya içerik pazarlaması gibi yöntemler kullanılır. Bu yöntemlerden elde edilen verileri analiz ederek pazarlama stratejileri oluşturulur. 

Growth Marketing, geleneksel pazarlamadan farklı olarak yenilikçi ve veri odaklı bir yaklaşımdır. Hem yeni müşteriler çekmeyi hem de mevcut müşterileri elde tutmayı amaçlar.

Growth Marketing sürecinde A/B testleri, SEO kampanyaları, e-posta pazarlaması ve içerik pazarlaması gibi yöntemler kullanılır. Bu yöntemlerle elde edilen veriler analiz edilerek stratejiler oluşturulur.

Her ne kadar growth hacking ile karıştırılıyor da olsa, growth marketing farklı bir yöntemdir. Growth hacking hızlı ve düşük maliyetli bir yol ile büyümeyi hedefler. Growth marketing ise kalıcı ve sürdürülebilir bir büyüme yaratmak için kullanılır.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Growth Marketing'in Önemi

Hem dijital platformlarda olan şirketlerin hem de yerel firmaların en büyük amaçlarından biri pazar payını arttırabilmek yani büyümektir. Growth marketing ise bu hedefe ilerlerken en etkili yollardan biridir. Bu yöntem farklı stratejiler geliştirerek firmaların müşteri kazanmalarını ve elde tutmalarını amaçlar. Growth marketing neden önemlidir:

  • Growth marketing süresince kullanılan farklı pazarlama stratejileri ile güçlü bir marka kimliği oluşturmanıza yardımcı olur. 
  • Growth marketing pazarlama yöntemi marka bilinirliğini arttırmanın yanı sıra satışları arttırmak ve süreklilik kazanan satışlar elde etmek için önemlidir. 
  • Sürekli değişen teknoloji ve tüketici davranışları ile sürdürülebilir bir büyüme yakalanmasını sağlar.
  • İşinizin büyümesini hızlandırır ve rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlar.
  • Müşteri odaklı bir yaklaşımı olan büyüme pazarlaması ile müşterilerle daha etkili iletişim kurulabilir ve markanıza sadık bir müşteri kitlesi kazanmanıza olanak tanır.

Growth Marketing Stratejileri

Hızlı ve sürdürülebilir büyüme yakalayabilmek için çeşitli Growth Marketing stratejileri kullanılmaktadır. En etkili growth marketing stratejileri şunlardır:

  1. A/B Testi
    • Growth marketing yönteminde sıklıkla kullanılan bir yöntemdir. Farklı reklam stratejilerinin başarısını ölçmek için kullanılır. A/B testi her yapıldığında elde edilen başarıyı arttırmak için sürekli olarak tekrarlanır ve yeni varyasyonla gelecekte oluşturulan kampanyalar optimize edilir. 
  2. SEO ve İçerik Pazarlaması
    • Bu strateji hedef kitleye yararlı bilgiler verilerek organik trafik çekek için kullanılır. İyi bir SEO stratejisi, hedef kitlenizle bağlantı kurmak ve onları potansiyel müşterilere dönüştürmek için önemlidir. 
  3. Kanallar Arası Pazarlama
    • Bu strateji farklı kanallar kullanarak hedef kitleye ulaşmayı amaçlar. E-posta pazarlama, çapraz kanal pazarlama, uygulama içi mesajlara veya bildirimler kanallar arası pazarlama unsurlarındandır.
  4. Müşteri Yaşam Döngüsü
    • Müşterilerinizin sizinle olan etkileşimleri boyunca geçtikleri aşamalar müşteri yaşam döngüsü olarak adlandırılmaktadır. Şirketinizden ilk kez haberdar olmasıyla başlayan sürecin Etkinleştirme, besleme ve yeniden etkinleştirme olmak üzere 3 kritik aşaması vardır. Sizinle etkileşime geçtiği ilk zaman etkinleştirme denir. Müşterilerinizle sürekli iletişimde olduğunuz ve onları bilgilendirdiğiniz süreç ise beslemedir. Yeniden etkinleştirme ise müşteri katılımının yeniden sağlandığı sürece denir.

Growth Marketing stratejileri, pazarlama kampanyalarının başarısını ölçmek için A/B testlerini sıkça kullanır. Bu testler, farklı reklam stratejilerinin etkisini değerlendirerek optimize edilmesini sağlar.

Büyüme Pazarlaması ve SEO İlişkisi Nasıldır?

SEO, büyüme pazarlaması için önemli bir strateji haline gelmiştir. SEO, arama motoru sonuçların üst sıralarda yer almanızı ve web sitelerinin organik trafiğini arttırmada etkilidir. Bu da büyümeyi destekler. Büyüme pazarlaması ve SEO birbirini tamamlayan iki önemli stratejidir. İşletmelerin başarılarını ve büyümelerini arttırmak için birlikte kullanılmaktadır. 

E-ticarette Growth Marketing Uygulamaları

Growth marketing uygulamalarının doğru bir şekilde uygulanması B2B firmaları için önem taşır. Sadece yeni müşteri edinmek için değil aynı zamanda var olan müşterilerin sadakatini arttırmak da pazar payını arttırmada önemlidir. B2B marketing growth stratejileri:

  • E-posta Pazarlaması: Henüz satın alma yapmayan müşterilerin aklında kalma ve harekete geçirmek için e-posta pazarlama yapılabilir. Bu yöntem ile müşterilerinize özel teklifler sunarak ilgilerini çekebilirsiniz.
  • Yeniden Hedefleme Stratejisi: Sizinle daha önce etkileşime girmiş ancak satın alma adımına geçememiş olan potansiyel müşterilere sizi hatırlatmak için kullanabilirsiniz. Böylece, kararsız müşterileri satın almaya ikna edebilirsiniz.
  •  Sosyal Medya Kanallarını Kullanın: B2B firmaları için en güçlü kanallardan biri sosyal medya olabilir. Geniş bir takipçi kitlesine ulaşarak marka bilinirliği arttırılabilir. 
  • Web Sitenizi Optimize Edin: Sorunsuz bir kullanıcı deneyimi için web site optimizasyonu yapılmalıdır.

Growth Marketing Performansının Ölçülmesi 

Growth Marketing stratejilerinin başarılarını değerlendirmek ve dönüşüm oranlarını optimize etmek için önemlidir. Büyüme hedeflerinizi optimize etme ve sürdürülebilir bir başarı yakalamak için performans ölçülmesi yapılmalıdır. Performansınızı ölçmek için en etkili yöntem A/B testi, KPI ve RIO yöntemini tercih edebilirsiniz. KPI ile anahtar performans göstergeleri izlenir. A/B testleri ile en etkili strateji belirlenebilir. RIO hesaplamaları ile harcanan para ile elde edilen gelir arasındaki ilişkiyi ölçmek için kullanılabilir. Bu yöntemleri kullanarak performansınızı analiz edebilir ve stratejilerinizi sürekli olarak optimize edebilirsiniz.

Growth Marketing ile Geleneksel Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?

Growth Marketing verileri analiz ederek stratejiler geliştirirken geleneksel pazarlamada daha kısıtlı veriler vardır.

Growth Marketing Uygulamalarında Hangi Araçlar Kullanılır?

Google Analytics, HubSpot, Zapier, Semrush, Hotjar, Unbounce, Hootsuite gibi araçlar kullanılır.

E-ticaret İşletmeleri Growth Marketing'den Nasıl Faydalanabilir?

E-ticaret firmaları Growth Marketing’den faydalanarak müşteri kitlesini genişletebilir, satışlarını arttırabilir ve marka bilinirliğini arttırabilirler.

Başarılı Growth Marketing Örnekleri Nelerdir?

Dropbox, Airbnb, Uber, Amazon Associates, Bluehost gibi örnekler vardır.

Growth Marketing Kampanyalarının Başarısı Nasıl Değerlendirilir?

A/B testleri, KPI ve RIO gibi yöntemlerle kampanyaların başarısı ölçülür.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar