Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden belirlenen bir aktiviteyi (e-posta bülten aboneliği, sayfa ziyareti vb.) gerçekleştiren kullanıcıların, bu aktivitenin gösterildiği toplam kullanıcılara olan yüzdesel oranıdır.

Bir örnek verecek olursak, e-posta bülten aboneliği için bir reklam oluşturduğunuzda, bu reklam 100.000 kişiye gösterildiğinde sadece 1000 kişi e-posta listenize abone olmuş ise dönüşüm oranınız:

1000/100.000 = 0.1 = %10 şeklindedir.

E-ticaret sektöründe artan rekabet, dijital reklam maliyetlerinin artması, rekabetten kaynaklı olarak tüketicilerin çok fazla alternatife sahip olması gibi durumlar dönüşüm oranlarının önemi bir hayli artırıyor. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının dönüşüm oranlarını artırmaya bir hayli ihtiyaçları vardır. Peki, bu oranı artırmak için neler yapılabilir?

Kaliteli görseller

Dönüşüm oranlarınızı artırmak için hem site üzerinde kullandığınız ürün fotoğraflarında hem de reklam çalışmalarında kullandığınız görsellerin kaliteli olmasına özen göstermelisiniz.

İnsanlara sunduğunuz ürün ya da bilgiyi en iyi şekilde tüketicilere göstermeniz gerekiyor. İnternet kullanıcıları görsel içeriklere bir hayli değer veriyor ve konu e-ticaret olduğunda görselliğin önemi bir hayli öne çıkıyor. bu durumda da ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeli ve farklı açılardan ürünlerinizi tanıtabilmeniz gerekiyor.

Reklamlarınızda kullandığınız görsellerin de kaliteli olması, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde onarın dikkatini çekmesini sağlayacağı için, onları sitenize çekebilir ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Detaylı ve doyurucu ürün bilgileri ile açıklamaları

Tüketicileri sitenize çektikten sonraki aşama dönüşüm oranlarınızı bir hayli etkilemektedir. Reklamlar aracılığı ile tüketicileri sitenize çektikten sonra bu kişileri sitenizde tutup, onları satın almaya yönlendirmeniz gerekir.

Tüketicileri sitenizde tutmak ve onları ürünler hakkında bilgilendirmek için, ürün açıklamalarına da önem vermeniz gerekiyor. Detaylı ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmanız, kullanıcıların ürünler hakkında daha fazla bilgi almasını sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Ürün sayfasında ürünün yanında ürünle ilgili önemli bilgilere yer vererek daha kısa bir versiyon hazırlayabilirsiniz. Sayfanın biraz daha alt bölümünde de teknik detayların yer aldığı, daha kapsamlı bir ürün açıklamasına yer verebilirsiniz. Böylelikle ürün hakkında hızlıca bilgi almak isteyenler kısa açıklamaları okuyabilir, detaylı bilgi almak isteyenler de sayfanın alt bölümüne bakabilirler.

Ürün videoları hazırlamak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bir diğer çalışma ise ürün videoları hazırlamak olacaktır. Videolar, yazılı açıklamalar ve fotoğraflardan daha çok ilgi çekecek ve ürün hakkında bilgi verir. Bu nedenle de ürün videoları hazırladığınızda tüketicilere ürünle ilgili daha fazla bilgi verebileceğiniz gibi, ürünün kullanım alanlarını gösterdiğinizde ürünün daha ilgi çekici olmasını sağlar ve tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi bir şekilde etkilersiniz.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanızı sağlayacak en önemli faktörlerden biri de ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız. Tüketiciler internetten ödemelerde kargo ücreti ödemek istememektedirler ve bu nedenle de öncelikle kargo ücretlerine bakmak isterler. Sunduğunuz ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Kullanıcı deneyimini artırmak

Geri dönüşümlerinizi artırmak için site üzerinde kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini farklı şekillerde artırmanız mümkün. Bunları başlıklar halinde ele alacak olursak:

  • Site açılma hızını artırmak
  • Site içi navigasyonun kolay bir hale getirilmesi
  • Kategori sisteminin kolay anlaşılır; ancak detaylı bir şekilde kullanıcılara sunulması
  • Ödeme işlemlerinin kolay ve mümkün olan en az adımda yapılabiliyor olması
  • Farklı ödeme alternatiflerine (kredi kartı, havale, ön ödemeli kart vb.) yer vermek
  • Kafa karışıklığına neden olacak öğelere site tasarımında yer verilmemesi şeklinde listeleyebiliriz.

İletişim bilgilerinin açıkça sunulması

İletişim bilgilerinizi sitenizin tüm sayfalarında açıkça göstermek, tüketicilerin firmanızın güvenilir bir site olduğunu anlamalarını sağlayacağı gibi, akıllarına takılan bir soru olduğunda size kolaylıkla ulaşmalarını da sağlayacaktır.

İletişim kanallarınız üzerinden size ulaşan kişilerle bire bir diyalog kurma imkanınız olacağı için bu kişileri satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünleriniz hakkında detaylı bilgi sunabileceğiniz için bu tür bir yol izlemek, dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Firmalar İçin İlgi Çekici 10 Youtube İçerik Fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın