Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden belirlenen bir aktiviteyi (e-posta bülten aboneliği, sayfa ziyareti vb.) gerçekleştiren kullanıcıların, bu aktivitenin gösterildiği toplam kullanıcılara olan yüzdesel oranıdır.

Bir örnek verecek olursak, e-posta bülten aboneliği için bir reklam oluşturduğunuzda, bu reklam 100.000 kişiye gösterildiğinde sadece 1000 kişi e-posta listenize abone olmuş ise dönüşüm oranınız:

1000/100.000 = 0.1 = %10 şeklindedir.

E-ticaret sektöründe artan rekabet, dijital reklam maliyetlerinin artması, rekabetten kaynaklı olarak tüketicilerin çok fazla alternatife sahip olması gibi durumlar dönüşüm oranlarının önemi bir hayli artırıyor. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının dönüşüm oranlarını artırmaya bir hayli ihtiyaçları vardır. Peki, bu oranı artırmak için neler yapılabilir?

Kaliteli görseller

Dönüşüm oranlarınızı artırmak için hem site üzerinde kullandığınız ürün fotoğraflarında hem de reklam çalışmalarında kullandığınız görsellerin kaliteli olmasına özen göstermelisiniz.

İnsanlara sunduğunuz ürün ya da bilgiyi en iyi şekilde tüketicilere göstermeniz gerekiyor. İnternet kullanıcıları görsel içeriklere bir hayli değer veriyor ve konu e-ticaret olduğunda görselliğin önemi bir hayli öne çıkıyor. bu durumda da ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeli ve farklı açılardan ürünlerinizi tanıtabilmeniz gerekiyor.

Reklamlarınızda kullandığınız görsellerin de kaliteli olması, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde onarın dikkatini çekmesini sağlayacağı için, onları sitenize çekebilir ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Detaylı ve doyurucu ürün bilgileri ile açıklamaları

Tüketicileri sitenize çektikten sonraki aşama dönüşüm oranlarınızı bir hayli etkilemektedir. Reklamlar aracılığı ile tüketicileri sitenize çektikten sonra bu kişileri sitenizde tutup, onları satın almaya yönlendirmeniz gerekir.

Tüketicileri sitenizde tutmak ve onları ürünler hakkında bilgilendirmek için, ürün açıklamalarına da önem vermeniz gerekiyor. Detaylı ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmanız, kullanıcıların ürünler hakkında daha fazla bilgi almasını sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Ürün sayfasında ürünün yanında ürünle ilgili önemli bilgilere yer vererek daha kısa bir versiyon hazırlayabilirsiniz. Sayfanın biraz daha alt bölümünde de teknik detayların yer aldığı, daha kapsamlı bir ürün açıklamasına yer verebilirsiniz. Böylelikle ürün hakkında hızlıca bilgi almak isteyenler kısa açıklamaları okuyabilir, detaylı bilgi almak isteyenler de sayfanın alt bölümüne bakabilirler.

Ürün videoları hazırlamak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bir diğer çalışma ise ürün videoları hazırlamak olacaktır. Videolar, yazılı açıklamalar ve fotoğraflardan daha çok ilgi çekecek ve ürün hakkında bilgi verir. Bu nedenle de ürün videoları hazırladığınızda tüketicilere ürünle ilgili daha fazla bilgi verebileceğiniz gibi, ürünün kullanım alanlarını gösterdiğinizde ürünün daha ilgi çekici olmasını sağlar ve tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi bir şekilde etkilersiniz.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanızı sağlayacak en önemli faktörlerden biri de ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız. Tüketiciler internetten ödemelerde kargo ücreti ödemek istememektedirler ve bu nedenle de öncelikle kargo ücretlerine bakmak isterler. Sunduğunuz ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Kullanıcı deneyimini artırmak

Geri dönüşümlerinizi artırmak için site üzerinde kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini farklı şekillerde artırmanız mümkün. Bunları başlıklar halinde ele alacak olursak:

  • Site açılma hızını artırmak
  • Site içi navigasyonun kolay bir hale getirilmesi
  • Kategori sisteminin kolay anlaşılır; ancak detaylı bir şekilde kullanıcılara sunulması
  • Ödeme işlemlerinin kolay ve mümkün olan en az adımda yapılabiliyor olması
  • Farklı ödeme alternatiflerine (kredi kartı, havale, ön ödemeli kart vb.) yer vermek
  • Kafa karışıklığına neden olacak öğelere site tasarımında yer verilmemesi şeklinde listeleyebiliriz.

İletişim bilgilerinin açıkça sunulması

İletişim bilgilerinizi sitenizin tüm sayfalarında açıkça göstermek, tüketicilerin firmanızın güvenilir bir site olduğunu anlamalarını sağlayacağı gibi, akıllarına takılan bir soru olduğunda size kolaylıkla ulaşmalarını da sağlayacaktır.

İletişim kanallarınız üzerinden size ulaşan kişilerle bire bir diyalog kurma imkanınız olacağı için bu kişileri satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünleriniz hakkında detaylı bilgi sunabileceğiniz için bu tür bir yol izlemek, dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin