Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden belirlenen bir aktiviteyi (e-posta bülten aboneliği, sayfa ziyareti vb.) gerçekleştiren kullanıcıların, bu aktivitenin gösterildiği toplam kullanıcılara olan yüzdesel oranıdır.

Bir örnek verecek olursak, e-posta bülten aboneliği için bir reklam oluşturduğunuzda, bu reklam 100.000 kişiye gösterildiğinde sadece 1000 kişi e-posta listenize abone olmuş ise dönüşüm oranınız:

1000/100.000 = 0.1 = %10 şeklindedir.

E-ticaret sektöründe artan rekabet, dijital reklam maliyetlerinin artması, rekabetten kaynaklı olarak tüketicilerin çok fazla alternatife sahip olması gibi durumlar dönüşüm oranlarının önemi bir hayli artırıyor. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının dönüşüm oranlarını artırmaya bir hayli ihtiyaçları vardır. Peki, bu oranı artırmak için neler yapılabilir?

Kaliteli görseller

Dönüşüm oranlarınızı artırmak için hem site üzerinde kullandığınız ürün fotoğraflarında hem de reklam çalışmalarında kullandığınız görsellerin kaliteli olmasına özen göstermelisiniz.

İnsanlara sunduğunuz ürün ya da bilgiyi en iyi şekilde tüketicilere göstermeniz gerekiyor. İnternet kullanıcıları görsel içeriklere bir hayli değer veriyor ve konu e-ticaret olduğunda görselliğin önemi bir hayli öne çıkıyor. bu durumda da ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeli ve farklı açılardan ürünlerinizi tanıtabilmeniz gerekiyor.

Reklamlarınızda kullandığınız görsellerin de kaliteli olması, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde onarın dikkatini çekmesini sağlayacağı için, onları sitenize çekebilir ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Detaylı ve doyurucu ürün bilgileri ile açıklamaları

Tüketicileri sitenize çektikten sonraki aşama dönüşüm oranlarınızı bir hayli etkilemektedir. Reklamlar aracılığı ile tüketicileri sitenize çektikten sonra bu kişileri sitenizde tutup, onları satın almaya yönlendirmeniz gerekir.

Tüketicileri sitenizde tutmak ve onları ürünler hakkında bilgilendirmek için, ürün açıklamalarına da önem vermeniz gerekiyor. Detaylı ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmanız, kullanıcıların ürünler hakkında daha fazla bilgi almasını sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Ürün sayfasında ürünün yanında ürünle ilgili önemli bilgilere yer vererek daha kısa bir versiyon hazırlayabilirsiniz. Sayfanın biraz daha alt bölümünde de teknik detayların yer aldığı, daha kapsamlı bir ürün açıklamasına yer verebilirsiniz. Böylelikle ürün hakkında hızlıca bilgi almak isteyenler kısa açıklamaları okuyabilir, detaylı bilgi almak isteyenler de sayfanın alt bölümüne bakabilirler.

Ürün videoları hazırlamak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bir diğer çalışma ise ürün videoları hazırlamak olacaktır. Videolar, yazılı açıklamalar ve fotoğraflardan daha çok ilgi çekecek ve ürün hakkında bilgi verir. Bu nedenle de ürün videoları hazırladığınızda tüketicilere ürünle ilgili daha fazla bilgi verebileceğiniz gibi, ürünün kullanım alanlarını gösterdiğinizde ürünün daha ilgi çekici olmasını sağlar ve tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi bir şekilde etkilersiniz.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanızı sağlayacak en önemli faktörlerden biri de ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız. Tüketiciler internetten ödemelerde kargo ücreti ödemek istememektedirler ve bu nedenle de öncelikle kargo ücretlerine bakmak isterler. Sunduğunuz ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Kullanıcı deneyimini artırmak

Geri dönüşümlerinizi artırmak için site üzerinde kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini farklı şekillerde artırmanız mümkün. Bunları başlıklar halinde ele alacak olursak:

  • Site açılma hızını artırmak
  • Site içi navigasyonun kolay bir hale getirilmesi
  • Kategori sisteminin kolay anlaşılır; ancak detaylı bir şekilde kullanıcılara sunulması
  • Ödeme işlemlerinin kolay ve mümkün olan en az adımda yapılabiliyor olması
  • Farklı ödeme alternatiflerine (kredi kartı, havale, ön ödemeli kart vb.) yer vermek
  • Kafa karışıklığına neden olacak öğelere site tasarımında yer verilmemesi şeklinde listeleyebiliriz.

İletişim bilgilerinin açıkça sunulması

İletişim bilgilerinizi sitenizin tüm sayfalarında açıkça göstermek, tüketicilerin firmanızın güvenilir bir site olduğunu anlamalarını sağlayacağı gibi, akıllarına takılan bir soru olduğunda size kolaylıkla ulaşmalarını da sağlayacaktır.

İletişim kanallarınız üzerinden size ulaşan kişilerle bire bir diyalog kurma imkanınız olacağı için bu kişileri satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünleriniz hakkında detaylı bilgi sunabileceğiniz için bu tür bir yol izlemek, dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan