Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

27 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden belirlenen bir aktiviteyi (e-posta bülten aboneliği, sayfa ziyareti vb.) gerçekleştiren kullanıcıların, bu aktivitenin gösterildiği toplam kullanıcılara olan yüzdesel oranıdır.

Bir örnek verecek olursak, e-posta bülten aboneliği için bir reklam oluşturduğunuzda, bu reklam 100.000 kişiye gösterildiğinde sadece 1000 kişi e-posta listenize abone olmuş ise dönüşüm oranınız:

1000/100.000 = 0.1 = %10 şeklindedir.

E-ticaret sektöründe artan rekabet, dijital reklam maliyetlerinin artması, rekabetten kaynaklı olarak tüketicilerin çok fazla alternatife sahip olması gibi durumlar dönüşüm oranlarının önemi bir hayli artırıyor. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının dönüşüm oranlarını artırmaya bir hayli ihtiyaçları vardır. Peki, bu oranı artırmak için neler yapılabilir?

Kaliteli görseller

Dönüşüm oranlarınızı artırmak için hem site üzerinde kullandığınız ürün fotoğraflarında hem de reklam çalışmalarında kullandığınız görsellerin kaliteli olmasına özen göstermelisiniz.

İnsanlara sunduğunuz ürün ya da bilgiyi en iyi şekilde tüketicilere göstermeniz gerekiyor. İnternet kullanıcıları görsel içeriklere bir hayli değer veriyor ve konu e-ticaret olduğunda görselliğin önemi bir hayli öne çıkıyor. bu durumda da ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeli ve farklı açılardan ürünlerinizi tanıtabilmeniz gerekiyor.

Reklamlarınızda kullandığınız görsellerin de kaliteli olması, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde onarın dikkatini çekmesini sağlayacağı için, onları sitenize çekebilir ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Detaylı ve doyurucu ürün bilgileri ile açıklamaları

Tüketicileri sitenize çektikten sonraki aşama dönüşüm oranlarınızı bir hayli etkilemektedir. Reklamlar aracılığı ile tüketicileri sitenize çektikten sonra bu kişileri sitenizde tutup, onları satın almaya yönlendirmeniz gerekir.

Tüketicileri sitenizde tutmak ve onları ürünler hakkında bilgilendirmek için, ürün açıklamalarına da önem vermeniz gerekiyor. Detaylı ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmanız, kullanıcıların ürünler hakkında daha fazla bilgi almasını sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Ürün sayfasında ürünün yanında ürünle ilgili önemli bilgilere yer vererek daha kısa bir versiyon hazırlayabilirsiniz. Sayfanın biraz daha alt bölümünde de teknik detayların yer aldığı, daha kapsamlı bir ürün açıklamasına yer verebilirsiniz. Böylelikle ürün hakkında hızlıca bilgi almak isteyenler kısa açıklamaları okuyabilir, detaylı bilgi almak isteyenler de sayfanın alt bölümüne bakabilirler.

Ürün videoları hazırlamak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bir diğer çalışma ise ürün videoları hazırlamak olacaktır. Videolar, yazılı açıklamalar ve fotoğraflardan daha çok ilgi çekecek ve ürün hakkında bilgi verir. Bu nedenle de ürün videoları hazırladığınızda tüketicilere ürünle ilgili daha fazla bilgi verebileceğiniz gibi, ürünün kullanım alanlarını gösterdiğinizde ürünün daha ilgi çekici olmasını sağlar ve tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi bir şekilde etkilersiniz.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanızı sağlayacak en önemli faktörlerden biri de ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız. Tüketiciler internetten ödemelerde kargo ücreti ödemek istememektedirler ve bu nedenle de öncelikle kargo ücretlerine bakmak isterler. Sunduğunuz ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Kullanıcı deneyimini artırmak

Geri dönüşümlerinizi artırmak için site üzerinde kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini farklı şekillerde artırmanız mümkün. Bunları başlıklar halinde ele alacak olursak:

  • Site açılma hızını artırmak
  • Site içi navigasyonun kolay bir hale getirilmesi
  • Kategori sisteminin kolay anlaşılır; ancak detaylı bir şekilde kullanıcılara sunulması
  • Ödeme işlemlerinin kolay ve mümkün olan en az adımda yapılabiliyor olması
  • Farklı ödeme alternatiflerine (kredi kartı, havale, ön ödemeli kart vb.) yer vermek
  • Kafa karışıklığına neden olacak öğelere site tasarımında yer verilmemesi şeklinde listeleyebiliriz.

İletişim bilgilerinin açıkça sunulması

İletişim bilgilerinizi sitenizin tüm sayfalarında açıkça göstermek, tüketicilerin firmanızın güvenilir bir site olduğunu anlamalarını sağlayacağı gibi, akıllarına takılan bir soru olduğunda size kolaylıkla ulaşmalarını da sağlayacaktır.

İletişim kanallarınız üzerinden size ulaşan kişilerle bire bir diyalog kurma imkanınız olacağı için bu kişileri satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünleriniz hakkında detaylı bilgi sunabileceğiniz için bu tür bir yol izlemek, dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan