Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?

27 Şubat 2017
Sinan Oypan

E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden belirlenen bir aktiviteyi (e-posta bülten aboneliği, sayfa ziyareti vb.) gerçekleştiren kullanıcıların, bu aktivitenin gösterildiği toplam kullanıcılara olan yüzdesel oranıdır.

Bir örnek verecek olursak, e-posta bülten aboneliği için bir reklam oluşturduğunuzda, bu reklam 100.000 kişiye gösterildiğinde sadece 1000 kişi e-posta listenize abone olmuş ise dönüşüm oranınız:

1000/100.000 = 0.1 = %10 şeklindedir.

E-ticaret sektöründe artan rekabet, dijital reklam maliyetlerinin artması, rekabetten kaynaklı olarak tüketicilerin çok fazla alternatife sahip olması gibi durumlar dönüşüm oranlarının önemi bir hayli artırıyor. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının dönüşüm oranlarını artırmaya bir hayli ihtiyaçları vardır. Peki, bu oranı artırmak için neler yapılabilir?

Kaliteli görseller

Dönüşüm oranlarınızı artırmak için hem site üzerinde kullandığınız ürün fotoğraflarında hem de reklam çalışmalarında kullandığınız görsellerin kaliteli olmasına özen göstermelisiniz.

İnsanlara sunduğunuz ürün ya da bilgiyi en iyi şekilde tüketicilere göstermeniz gerekiyor. İnternet kullanıcıları görsel içeriklere bir hayli değer veriyor ve konu e-ticaret olduğunda görselliğin önemi bir hayli öne çıkıyor. bu durumda da ürünlerinizi en iyi şekilde göstermeli ve farklı açılardan ürünlerinizi tanıtabilmeniz gerekiyor.

Reklamlarınızda kullandığınız görsellerin de kaliteli olması, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde onarın dikkatini çekmesini sağlayacağı için, onları sitenize çekebilir ve geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Detaylı ve doyurucu ürün bilgileri ile açıklamaları

Tüketicileri sitenize çektikten sonraki aşama dönüşüm oranlarınızı bir hayli etkilemektedir. Reklamlar aracılığı ile tüketicileri sitenize çektikten sonra bu kişileri sitenizde tutup, onları satın almaya yönlendirmeniz gerekir.

Tüketicileri sitenizde tutmak ve onları ürünler hakkında bilgilendirmek için, ürün açıklamalarına da önem vermeniz gerekiyor. Detaylı ve bilgilendirici ürün açıklamaları oluşturmanız, kullanıcıların ürünler hakkında daha fazla bilgi almasını sağlayacaktır.

Ürün açıklamalarını iki bölüme ayırabilirsiniz. Ürün sayfasında ürünün yanında ürünle ilgili önemli bilgilere yer vererek daha kısa bir versiyon hazırlayabilirsiniz. Sayfanın biraz daha alt bölümünde de teknik detayların yer aldığı, daha kapsamlı bir ürün açıklamasına yer verebilirsiniz. Böylelikle ürün hakkında hızlıca bilgi almak isteyenler kısa açıklamaları okuyabilir, detaylı bilgi almak isteyenler de sayfanın alt bölümüne bakabilirler.

Ürün videoları hazırlamak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacak bir diğer çalışma ise ürün videoları hazırlamak olacaktır. Videolar, yazılı açıklamalar ve fotoğraflardan daha çok ilgi çekecek ve ürün hakkında bilgi verir. Bu nedenle de ürün videoları hazırladığınızda tüketicilere ürünle ilgili daha fazla bilgi verebileceğiniz gibi, ürünün kullanım alanlarını gösterdiğinizde ürünün daha ilgi çekici olmasını sağlar ve tüketicilerin satın alma kararlarını daha iyi bir şekilde etkilersiniz.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Dönüşüm oranlarınızı artırmanızı sağlayacak en önemli faktörlerden biri de ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız. Tüketiciler internetten ödemelerde kargo ücreti ödemek istememektedirler ve bu nedenle de öncelikle kargo ücretlerine bakmak isterler. Sunduğunuz ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunuyor olmanız, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Kullanıcı deneyimini artırmak

Geri dönüşümlerinizi artırmak için site üzerinde kullanıcı deneyimini artıracak çalışmalar da yapmanız gerekiyor. Kullanıcı deneyimini farklı şekillerde artırmanız mümkün. Bunları başlıklar halinde ele alacak olursak:

  • Site açılma hızını artırmak
  • Site içi navigasyonun kolay bir hale getirilmesi
  • Kategori sisteminin kolay anlaşılır; ancak detaylı bir şekilde kullanıcılara sunulması
  • Ödeme işlemlerinin kolay ve mümkün olan en az adımda yapılabiliyor olması
  • Farklı ödeme alternatiflerine (kredi kartı, havale, ön ödemeli kart vb.) yer vermek
  • Kafa karışıklığına neden olacak öğelere site tasarımında yer verilmemesi şeklinde listeleyebiliriz.

İletişim bilgilerinin açıkça sunulması

İletişim bilgilerinizi sitenizin tüm sayfalarında açıkça göstermek, tüketicilerin firmanızın güvenilir bir site olduğunu anlamalarını sağlayacağı gibi, akıllarına takılan bir soru olduğunda size kolaylıkla ulaşmalarını da sağlayacaktır.

İletişim kanallarınız üzerinden size ulaşan kişilerle bire bir diyalog kurma imkanınız olacağı için bu kişileri satın almaya daha kolay bir şekilde yönlendirebilirsiniz. Hem hizmetleriniz hem de ürünleriniz hakkında detaylı bilgi sunabileceğiniz için bu tür bir yol izlemek, dönüşüm oranlarınıza olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan