Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

17 Şubat 2021
IdeaSoft
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz dünyasında pazarlama konusunda ne tarafa bakacağınıza karar vermeniz zaman zaman zorlayıcı olabilir. E-ticaret ile uğraşıyorsanız, “e” çözümler üretmeniz gerekir ve pazarlama konusundaki “e” çözüm, dijital pazarlamadır. Peki, dijital pazarlama nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, ürün pazarlama nın dijital ortamlarda yapılmasını kapsayan ve kısa bir tanıtımla anlatılamayacak kadar geniş olan bir terimdir. İnternetin gücü ve mobilin devrimi ile ticaret ve pazarlama anlayışının değişmesi, dijital pazarlamayı doğurmuştur. Dijital pazarlama kanalları arasında internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası vardır. Kısaca; internet bağlantısı ile ulaşılabilen her alanı reklam ve satış stratejileri için değerlendirmek, dijital pazarlamanın ta kendisidir.

Pek çok otoriteye göre dijital pazarlamanın doğuşu, ilk e-postanın gönderildiği 1971 yılına dayanır. İki kişi ya da kurumun iletişime geçebildiği her alan, pazarlama yapmaya müsaittir sonuçta. “Dijital pazarlama” terimi ilk olarak 1990 yılında ortaya çıkarken 1994’te ilk tıklanabilir banner reklamı yayınlandı. Ve dijital pazarlamanın temelleri böylece atılmış oldu. Üzerinden onlarca yıl geçmesi geç kaldığınız anlamına gelmez. Günümüzde de uygulayacağınız dijital pazarlama stratejileri ile fark yaratabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ne İşe Yarar? Önemi Nedir?

Dijital pazarlamanın ne olduğunu bilmek önemlidir elbette. Fakat e-ticaret girişimcileri için asıl önemli olan, ne işe yaradığını bilmektir. Dijital pazarlama daha fazla potansiyel müşteriye, daha doğru bir kitleye, daha hızlı ve daha etkili ulaşmak için işe yarayan stratejiler bütünüdür. Dijital pazarlamada reklam performansları net değerlerle ölçülebilir, doğrudan spesifik bir kitleye hitap edilebilir ve potansiyel müşteri ile karşılıklı iletişim kurulabilir.Böylece performans pazarlama TÜİK araştırmalarına göre 2020 yılında 16 - 74 yaş arasındaki bireylerin internet kullanım oranının %79’a, evden internete erişim imkânının ise %90,7’ye ulaşması, dijital pazarlamanın ne işe yarayabileceği hakkında çok net fikirler verebilir. İstatistiklere bakmak, dijital pazarlamanın mantığında her zaman vardır. Öyle ki dijital pazarlamanın en iyi numarası, sonucunun ölçülebilir olmasıdır. Mobil genişbant bağlantı ile internete erişim oranının da %86,9’a ulaştığını görmek, dijital pazarlamanın önemini artıran bir başka sayısal veridir.

Dijital Pazarlama İle Geleneksel Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?

Pazarlama yöntemlerinin sınırı yoktur. Siz bile kendinize daha önce pek kullanılmamış bir strateji yaratabilirsiniz. Ama sonuç olarak her bir strateji diğerinden farklıdır. Dolayısıyla etkilerinin ve geri dönüşlerinin farklı olması da muhtemeldir. Bu yüzden her geçen gün yeni bir pazarlama yöntemi ile karşılaşıyoruz. Aslında bu yeni stratejilerin büyük çoğunluğu, mevcut dijital pazarlama tekniklerinin türevleri olarak karşımıza çıkar. Bu durum da pazarlama tekniklerini geleneksel ve dijital olarak iki ana gruba ayırır. Peki, bu terimlerin farkları nedir?
  • Maliyet

Geleneksel pazarlamanın temel araçları televizyon ve gazetedir. Basılı mecranın ve profesyonel reklam filmlerinin geniş bir bütçe gerektirdiği de bilinen bir gerçektir. Dijitalde ise pazarlama süreçlerinin çoğuna ücret ödemeniz gerekmez, yapacağınız ödemeler içinse çok geniş bir bütçeye ihtiyacınız yoktur. Örneğin sosyal medyada sadece reklam için para ödersiniz. Aktör, senarist, yönetmen, reklam yazarı gibi büyük bir ekip yerine görev yapan tek bir kişi vardır: Influencer.
  • Zaman ve Süreklilik

Geleneksel pazarlama yöntemleri ile yapacağınız reklamlar, belirli zaman dilimlerinde tüketiciye gösterilir ve potansiyel müşterileriniz o zaman dilimlerinde sizin reklamlarınızı görmeyebilir. Süreklilik sağlamak zor olduğu için marka bilinirliğinin artışı da yavaş olur. Dijitalde böyle bir durum söz konusu değildir. Dijital pazarlama ile reklamlarınız 7/24 yayında olur. Viral olacak bir reklam ise marka bilinirliğini hızlıca artırabilir.
  • İletişim ve Etkileşim

Tek yönlü reklam yapmaya olanak tanıyan geleneksel pazarlama ile potansiyel müşterilerinizin tepkisini ölçemezsiniz. Çünkü bu yöntemde müşterinin reklamı gördüğünde ya da duyduğunda ne tepki verdiğini bilemezsiniz. Dijital pazarlamanın özellikle sosyal medya kolunda yorum yapma ve mesaj atma gibi iletişim seçenekleri vardır. Reklamları görenler fikirlerini bildirebilirler ve soru işaretlerini hızlıca gidererek gerçek müşteriye dönüşebilirler.
  • Performans Analizi

Dijital reklamların ölçülebilir olması önemli bir avantajdır. Geleneksel reklamların ne kadar görüntülendiği bile net bir şekilde bilinemezken dijital reklamların görüntülenme ve tıklanma sayıları net bir şekilde görülebilir. Ayrıca bir ürün satışı söz konusuysa, kaç kişinin reklama tıklayarak o ürünü aldığını bile ölçebilirsiniz.
  • Hedef Kitle Erişimi

Şans faktörüne geleneksel pazarlamada daha çok ihtiyaç duyarsınız. Çünkü reklamlarınız gösterildiğine onu görenler bazen potansiyel müşterileriniz olmayabilir. Dijital pazarlamada ise reklamlarınızın kime gösterileceğini ayarlama şansınız vardır. Böylece ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen kişilere doğrudan ulaşabilirsiniz. Bu liste uzatılabilir ve liste uzatıldıkça yeni farklar da ortaya çıkabilir. Dijital pazarlamanın özgür dünyası her geçen gün yeni bir kapı açar, bu da geleneksel pazarlamadaki bir kapının kapanması anlamına gelir. Dolayısıyla inovatif dijital pazarlama örnekleri çoğaldıkça, hemen yarın bile bu listeye yeni bir madde eklenebilir.

Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?

İnternet ortamında hemen her şeyin farklı alternatifleri vardır. Zaten dijitali cazip kılan da bu değil mi? Sınır yok, kalıp yok. Bir ucundan tutun ve istediğiniz yöne çekin. Kendi e-ticaret stratejilerinize uygun bir hale getirip dijital pazarlamadan faydalanın. Maksimum faydayı sağlamak için de dijital pazarlama çeşitlerine göz atmayı unutmayın.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Son yılların TrendTopic listesinden düşmeyen terimi SEO, dijital pazarlamanın temelini oluşturan yöntemlerden biridir. E-ticaret sitesinin arama motoru kurallarına uygun hale getirilerek ilgili aramalarda sonuçların en üst sıralarında olmasını sağlayan yöntemdir. Reklamdan ziyade daha organik bir çalışmadır. E-ticaret sitesinin altyapısından yazılı içeriklerine kadar uzanan çalışmalar bütünüdür.

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, maddi gelirden ziyade güven ilişkisi oluşturan bir stratejidir. Temelinde satış yapma fikri olsa da içerik pazarlaması ile hedef kitlenin ilgisini çekmek, güvenini kazanmak, eğitim ve bilgi vermek gibi marka değerini artıran eylemler gerçekleştirmek mümkündür. Mevcut müşterilerin, müşteri olarak kalmasında önemli rol oynayan içerik pazarlaması, istikrarlı bir şekilde yönetildiğinde potansiyel müşterileri de yeni müşterilere dönüştürebilme gücüne sahiptir.

E-posta Pazarlaması

Dijital pazarlama türleri arasında spesifik hedef kitlelere doğrudan ulaşabilen en önemli yöntemlerden biri, e-posta pazarlamasıdır. E-posta pazarlaması ürün ve hizmet tanıtımı, teklif sunma, bilgi verme, kutlama gibi temelinde ticari çıkar barındıran eylemlerin mail yoluyla gerçekleştirilmesidir. Doğrudan iletişimde olunan mevcut ya da potansiyel müşterilere iletildiği için dönüşüm oranı oldukça yüksektir.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması, ürün ve hizmet tanıtımlarının sosyal ağlarda yapılması işlemidir. Düşük bütçe ile geniş kitlelere ulaşmayı sağladığı için sıklıkla tercih edilir. Sosyal ağların sunduğu pazarlama araçları ile spesifik reklamlar oluşturulabildiği için maksimum verim sağlar. İlgi alanı, yaş, cinsiyet, bölge gibi detayların ayarlanabilmesi mümkünken potansiyel müşterilerden yorum ve mesaj olarak geri bildirimler de alınabilir.

Affiliate Marketing - Satış Ortaklığı

Kullanıcı tarafından yapılan reklam veya satış olarak tanımlayabileceğimiz affiliate marketing türünde kazanç elde eden iki taraf vardır. Satış ortağı, farklı rollere bürünerek pazarlama ya da önerme yöntemi ile ürün veya hizmetin satılmasını sağlar. Üretici üründen kazanç sağlarken satış ortağı da komisyon kazanır. Influencer marketing ve viral pazarlama yöntemleri de affiliate marketing grubuna dahil edilebilir.

Influencer Marketing

Geleneksel pazarlama reklamlarında, potansiyel müşterilerin takip ettiği ünlüler rol alır, dijital pazarlama reklamlarında ise dijital dünyanın ünlüleri. Sosyal medya fenomeni olarak adlandırılan ve etki alanı geniş olan kişilerin bir ürünü tanıtması, pazarlaması ya da önermesi, influencer marketingin uygulanış şeklidir.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Yeniden pazarlamanın e-ticaret siteleri için önemi büyüktür. Remarketing basit bir tanımla; ziyaret edilen bir sitenin, daha sonra ziyaret edilen başka bir sitede reklamının yayınlanmasıdır. Bu sayede e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadan çıkan kullanıcıların geri dönmesi ve alışveriş yapması sağlanabilir.

SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)

Arama motoru pazarlaması, arama motorlarının sonuç sayfalarına reklam verme yöntemidir. SEO ile organik yollarla ulaşılabilen üst sıralara, SEM ile daha hızlı ve daha etkili bir şekilde ulaşılabilir fakat SEM ücretlidir. Dolayısıyla başarısı bütçeye bağlıdır. E-ticaret siteleri için ayrıca bir önem taşır. Çünkü ilk sıradaki e-ticaret sitesinin ürün ve hizmet satabilme potansiyeli yükselir.

Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)

Reklamlar pazarlamanın, görüntülü reklamlar ise dijital pazarlamanın temel yapı taşlarındandır. Reklama konu olan ürün ya da hizmet, görüntülü reklamlar ile açık ve net bir şekilde gösterilebilir. Bu da kullanıcının yeterli bilgiye tek bir reklam ile ulaşarak reklam veren firmaya yönelmesini sağlar. Görüntülü reklamlar çeşitli web sitelerinde, video içerik mecralarında, e-postalarda ve sosyal medyada kullanılabilir. Google Ads’in görüntülü reklam ağı (GDN) üzerinden görüntülü reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Viral Pazarlama

Viral pazarlama, geleneksel pazarlamada da uygulanan bir yöntem olmakla birlikte dijitalde daha etkili bir hale gelmiştir. “Gizli pazarlama” da diyebileceğimiz bu yöntemde reklam, üretici ya da satıcı tarafından yapılmaz. Influencer ve affiliate yöntemlerinde olduğu gibi bir kullanıcı tarafından ürünün bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılır. Bu yöntem bloglarda ve e-postalarda da sıklıkla kullanılır.

Dijital Pazarlama Çalışmalarınızda IdeaSoft’un Hangi Özelliklerinden Faydalanabilirsiniz?

IdeaSoft olarak e-ticarette ve dijital pazarlama süreçlerinde kullanıcılarımız için ideal ve faydalı çözümler üretmekteyiz. Akıllı E-Ticaret Paketlerimiz ile mevcut ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlayacak pek çok avantaja sahip olabilirsiniz.

OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu

Dijital pazarlama çalışmalarınızda, IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz OtoPilot akıllı reklam otomasyonumuzdan faydalanabilirsiniz. Bu ürünümüz sayesinde reklam ajanslarına ve teknik bilgilere olan ihtiyacınız en aza iner, dinamik arama sonucu ve alışveriş reklamlarınız tek tık ile Google Ads üzerinden yayınlanmaya başlar. OtoPilot kullanmak, müşteri portföyünüzü genişletmenin ve yüksek satış rakamları yakalayabilmenizin en basit yöntemidir. OtoPilot ile hesap kurulumu, ürün aktarımı, optimizasyon ve raporlama işlemleri sizi yormaz, dijital pazarlama sürecinde hem zamandan hem de maliyetten tasarruf edersiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarınızda faydalanabileceğiniz ve e-ticaret sitenizi daha yüksek standartlara taşıyabileceğiniz hizmetlerimizden birkaç tanesi şöyledir:
  • Kombin Modülü
  • Abonelik Modülü
  • Promosyonlu Sipariş Senaryoları
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
  • Sosyal Medya Pazarlama
  • Facebook Sanal Mağaza
  • Toplu E-Mail ve SMS Gönderimi
  • Sepet ve Sipariş Hatırlatma
  • Google Dinamik Yeniden Pazarlama

Kombin Modülü

Kombin modülü, en etkili dijital pazarlama araçlarından biridir. Bu modül sayesinde bir arada satabileceğiniz ürünleri paket haline getirebilir, müşterilerinize daha avantajlı teklifler sunabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Abonelik Modülü

Abonelik modülü ile müşterilerinize çeşitli avantajlar sunabilir ve böylece düzenli olarak alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz. Belirlenen bir abonelik dönemi süresince abonelere özel indirimler yapabilir ve sipariş sürekliliği yakalayabilirsiniz.

Promosyonlu Sipariş Senaryoları

IdeaSoft e-ticaret altyapısında bulunan 40’tan fazla senaryo sayesinde müşterileriniz için “2 al 1 öde”, “3 alana 1 bedava” gibi promosyonlar düzenleyebilirsiniz. Ürün, kategori ve marka bazlı promosyonlar düzenleyebilir ya da sepet tutarı üzerinden bir kampanya oluşturabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Altyapımız, ürünlerinizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Pek çok teknik SEO ayarı, e-ticaret sitenizi açtığınız anda otomatik olarak yapılır. Size sadece site içeriklerinizi girmek ve dilediğiniz kelimeler için optimizasyonunuzu yapmak kalır.

Sosyal Medya Pazarlama

Sosyal medya hesapları ile entegre edilmiş bir e-ticaret sitesi, müşterilerinizin de sizin yerinize dijital pazarlama yapmasını sağlayabilir. Müşterileriniz beğendikleri ya da satın aldıkları ürünleri pratik butonlar ile kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler.

Facebook Sanal Mağaza

IdeaSoft olarak sunduğumuz bu özellik ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri, Facebook sayfanızda, “Mağaza” adındaki bir sekme altında sergileyebilirsiniz. Böylece Facebook sayfanızı takip eden müşterilerinizin alışveriş yapmasını kolaylaştırarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Toplu E-Mail ve SMS Gönderimi

Yönetici paneliniz üzerinden toplu e-mail ve SMS göndererek müşterilerinizi kampanyaların hakkında bilgilendirebilirsiniz. Üstelik şablon yaratıcı araç ile dikkat çekici mail tasarımları da hazırlayabilirsiniz.

Sepet ve Sipariş Hatırlatma

Bu modül sayesinde kararsız müşterilerinizi alışveriş için ikna edebilirsiniz. Sepetine ürün ekleyip alışveriş yapmadan sitenizden çıkan müşterilerinize sepet ve içindeki ürünler ile ilgili hatırlatma maili gönderebilirsiniz.

Google Dinamik Yeniden Pazarlama

IdeaSoft altyapısında bulunan “remarketing” özelliği ile yeniden pazarlama reklamlarını daha aktif ve etkili bir şekilde kullanabilirsiniz. Sitenizi inceleyen mevcut ya da potansiyel müşterilerinize, göz attıkları diğer siteler üzerinden reklamlarınızı göstererek e-ticaret sitenizi hatırlatabilirsiniz.

Dijital Pazarlama ile İlgili Yanlış Bilinen Bilgiler

Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak dijital pazarlamayla ilgili yanlış bilinen birçok bilgi de bulunuyor. Bu yanlış bilgiler nedeniyle de kimi zaman firmalar dijital pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde kurgulayamıyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler üzerinde duruyor olacağız.

“Dijital pazarlama tek başına yeterlidir”

Dijital pazarlama önemli olsa da genel olarak pazarlama çalışmalarına dahil edilmesi gerekir. Tek başına dijital pazarlama yeterli olmayabilir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı diğer pazarlama çalışmalarınızla desteklemelisiniz. Tek başına dijital pazarlama çalışmaları yeterli olmayacaktır.

“İçerik pazarlama çok da önemli değil”

Sanılanın aksine içerik pazarlama çalışmaları dijital pazarlamada önemli bir role sahiptir. Dijital pazarlama çalışmalarını destekleyebilmek için siteniz üzerinde ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız işlerle ilgili kaliteli içeriklerin olması gerekir. Düzenli olarak kaliteli içerik pazarlama çalışmaları yapmak hem sitenizin arama motorlarındaki sayfa değerini artırır hem de tüketicilerle etkileşime geçmek için markanızla ilgili içeriklerin oluşturulmasına yardımcı olur.

İlgi çekici içerikler üretmek, takipçilerinizin markanızla etkileşime geçmesini, içeriklerinizi paylaşarak kulaktan kulağa pazarlamaya katkıda bulunmalarını sağlar.

“Tek bir sosyal medya hesabı yeterli”

Günümüzde internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlar sosyal mecralar. Farklı sosyal platformlar üzerinde farklı hedef kitlelerin bulunuyor oluşu da tek bir sosyal mecrayı markalar için yeterli kılmıyor. Tüm mecralarda yer alma fikri özellikle küçük firmalar için zor olsa da, etkileşim ve kullanıcı sayıları yüksek olan ve markanın hedef kitlesinin yer aldığı birden fazla sosyal mecrada yer almak, sosyal medya pazarlama konusunda daha verimli çalışmaların yapılmasına olanak tanır.

“Kişiselleştirme yapmak gereksiz”

Dijital pazarlama çalışmalarında kişiselleştirme çalışmaları yapmak birkaç yıl öncesine kadar pek de kolay değildi; ancak günümüzde doğru yazılımlar ve araçlarla dijital pazarlama çalışmalarında da kullanıcılara daha kişisel mesajlar yönlendirmek mümkün. Kişiselleştirme yapmak firmaları rakiplerinden bir adım öteye çıkartabilecek bir özellik. Günümüzde online alışveriş yapan ya da yapmayı düşünen kişisel, kendilerine daha kişisel öneriler yapılmasını beklemekteler ve bu sebeple de kişiselleştirilmiş reklam ve fırsatlar online alışveriş yapanların daha çok ilgisini çeker.

“SEO tek seferlik bir çalışmadır”

Yanlış bilinenlerden biri de SEO çalışmalarının tek seferlik yapılan çalışmalar olarak düşünülmesi. Birçok firma sitenin kurulumunda yapılan SEO uygulamalarının yeterli olacağını düşünür; ancak işin aslı pek de öyle değil. SEO devamlı olarak geliştirilmesi gereken bir uygulamadır ve site üzerinde dönemsel olarak değişikliklerin yapılması, yeni sayfalar üzerinde farklı SEO uygulamalarının yapılması, iç ve dış yönlendirme linklerinin takibinin yapılması gerekir. Tek seferlik SEO belli bir süre sitenizin sayfa değerini yükseltir; ancak devamlılığı olmadığında pek de etkisi olmaz.

”Rekabetim internet ortamında değil; o yüzden bu çalışmaları yapmama gerek yok”

Özellikle fiziki mağazalar internet üzerinde varlık göstermekte zorlanabiliyor. Rekabetin internet ortamında olmadığını düşünmeleri nedeniyle kendileri de dijital pazarlama çalışmaları yapmıyorlar. Ancak bu durumda online varlık gösteren ve dijital pazarlama çalışmaları yapan firmalar, sektörde öncü olarak, internet üzerinden bu ürünleri arayan kişilere ulaşma fırsatını bulabilirler. Bu sebeple de işiniz fiziksel ya da online fark etmeksizin dijital ortamda yer almak size avantajlar sağlar.

Linkedin pazarlama, duygusal pazarlama, gerçek zamanlı pazarlama, sms pazarlama ve video pazarlama ile ilgili sorularınız için ilgili içeriklerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Admin
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İçin En İyi Tedarikçi Nasıl Seçilir ( 2023 Güncel Rehber )
E-Ticaret İçin En İyi Tedarikçi Nasıl Seçilir ( 2023 Güncel Rehber )
E-ticaret günümüzde pek çok kişinin ilgisini çeken bir sektördür. Bu kapsamda her geçen gün pek çok girişimci de buraya adım atmaktadır. Ne var ki bir girişimciyseniz, bunun anlamı çoğunlukla kendinizin ürettiği bir ürün...
18 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
IdeaSoft Altyapısını Kullanan E-ticaret Siteleri 1 Yatırıyor, 12 Kazanıyor!
IdeaSoft Altyapısını Kullanan E-ticaret Siteleri 1 Yatırıyor, 12 Kazanıyor!
E-ticaret firmalarının rakipler karşısındaki en önemli avantajlarından biri; IdeaSoft’un Google Performance Max reklam modelini içeren AdPilot ürünü.  Akıllı reklam otomasyon ürünü olan Google AdPilot’la...
13 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Ferad Osman Sali