Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Yazar: IdeaSoft İçerik Ekibi
Güncellenme Tarihi: 24.05.2024
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterilerinizin davranışları belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız. Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz dünyasında bir işletme olarak pazarlama konusunda ne tarafa bakacağınıza karar vermeniz zorlayıcı olabilir. E-ticaret ile uğraşıyorsanız, dijital kanallarda çözümler üretmeniz gerekir. Peki, dijital pazarlama nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, ürün pazarlama'nın dijital platformlarda yapılmasını kapsayan ve kısa bir tanıtımla anlatılamayacak kadar geniş olan bir terimdir. Aslında internetin gücü ve mobilin devrimi ile ticaret ve pazarlama anlayışının değişmesi, dijital pazarlamayı doğurmuştur.

Dijital pazarlama kanalları arasında internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası vardır. Kısaca; internet bağlantısı ile ulaşılabilen her alanı reklam ve satış stratejileri için değerlendirmek, dijital pazarlamanın ta kendisidir.

Pek çok otoriteye göre dijital pazarlamanın doğuşu, ilk e-postanın gönderildiği 1971 yılına dayanır. İki kişi ya da kurumun iletişime geçebildiği her alan, pazarlama yapmaya müsaittir sonuçta. Dijital pazarlama terimi ilk olarak 1990 yılında ortaya çıktı ve ilk 1994’te tıklanabilir banner reklamı yayınlandı. Böylece dijital pazarlamanın temelleri böylece atılmış oldu. Üzerinden onlarca yıl geçmesi geç kaldığınız anlamına gelmez. Günümüzde de uygulayacağınız dijital pazarlama stratejileri ile fark yaratabilirsiniz.

Dijital Pazarlama Ne İşe Yarar? Önemi Nedir?

Dijital pazarlamanın ne olduğunu bilmek önemlidir elbette. Fakat e-ticaret girişimcileri için asıl önemli olan, ne işe yaradığını bilmektir. Dijital pazarlama daha fazla potansiyel müşteriye, daha doğru bir kitleye, daha hızlı ve daha etkili ulaşmak için işe yarayan stratejiler bütünüdür. Dijital pazarlama stratejisindeki reklam performansları net değerlerle ölçülebilir, doğrudan spesifik bir kitleye hitap edilebilir ve potansiyel müşteri ile karşılıklı iletişim kurulabilir.

TÜİK'in teknoloji kullanım araştırması sonuçlarına göre, 2023 yılında 16 - 74 yaş arasındaki bireyler tarafından internet kullanım oranının %87,1'e ulaştığı ve evden internete erişim imkânının ise %95,5'e ulaşıldığı görülmekte, bu durum bize dijital pazarlamanın ne işe yarayabileceği hakkında çok net fikirler verebilir.

İstatistiklere bakmak, dijital pazarlamanın mantığında her zaman vardır. Öyle ki dijital pazarlamanın en iyi numarası, sonucunun ölçülebilir olmasıdır. Mobil genişbant bağlantı ile internete erişim oranının da %86,9’a ulaştığını görmek, dijital pazarlamanın önemini artıran bir başka sayısal veridir.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?

İnternet ortamında hemen her şeyin farklı alternatifleri vardır. Zaten dijitali cazip kılan da bu değil mi? Sınır yok, kalıp yok. Bir ucundan tutun ve istediğiniz yöne çekin. Kendi e-ticaret stratejilerinize uygun bir hale getirip dijital pazarlama dinamiklerinden faydalanın. Maksimum faydayı sağlamak için de dijital pazarlama yöntemlerine göz atmayı unutmayın.

influencer marketing nedir 1

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO, dijital pazarlamanın temelini oluşturan yöntemlerden biridir. E-ticaret sitesinin arama motoru kurallarına uygun hale getirilerek ilgili aramalarda sonuçların en üst sıralarında olmasını sağlayan yöntemdir. Reklamdan ziyade daha organik bir çalışmadır. E-ticaret sitesinin altyapısından yazılı içeriklerine kadar uzanan çalışmalar bütünüdür.

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, maddi gelir elde etmekten çok, güven ilişkisi kurma stratejisine dayanır. Temel amacı satış yapmak olsa da, içerik pazarlaması aracılığıyla hedef kitleyi çekmek, onların güvenini kazanmak, bilgilendirmek ve eğitmek gibi marka değerini yükselten faaliyetler, işletmeler için gerçekleştirilebilir.

Mevcut müşterilerin, müşteri olarak kalmasında önemli rol oynayan içerik pazarlaması, istikrarlı bir şekilde yönetildiğinde potansiyel müşterileri de yeni müşterilere dönüştürebilme gücüne sahiptir.

E-posta Pazarlaması

Dijital pazarlama türleri arasında spesifik hedef kitlelere doğrudan ulaşabilen en önemli yöntemlerden biri, e-posta pazarlamasıdır. E-posta pazarlaması ürün ve hizmet tanıtımı, teklif sunma, bilgi verme, kutlama gibi temelinde ticari çıkar barındıran eylemlerin mail yoluyla gerçekleştirilmesidir. Doğrudan iletişimde olunan mevcut ya da potansiyel müşterilere iletildiği için dönüşüm oranı oldukça yüksektir.

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması, ürün ve hizmet tanıtımlarının sosyal medya platformlarında yapılması işlemidir. Düşük bütçe ile geniş kitlelere ulaşmayı sağladığı için işletmeler tarafından sıklıkla tercih ederler. Sosyal medyanın sunduğu pazarlama araçları ile spesifik reklamlar oluşturulabildiği için maksimum verim sağlar. Böylece firmalar ilgi alanı, yaş, cinsiyet, bölge gibi detayları ayarlayarak potansiyel müşterilerden yorum ve mesaj olarak geri bildirimler de alabilirler.

Affiliate Marketing - Satış Ortaklığı

Kullanıcı tarafından yapılan reklam veya satış olarak tanımlayabileceğimiz affiliate marketing türünde kazanç elde eden iki taraf vardır. Satış ortağı, farklı rollere bürünerek pazarlama ya da önerme yöntemi ile ürün veya hizmetin satılmasını sağlar. Üretici üründen kazanç sağlarken satış ortağı da komisyon kazanır. Influencer marketing ve viral marketing yöntemleri de affiliate marketing grubuna dahil edilebiliriz.

Influencer Marketing

Geleneksel pazarlama reklamlarında, potansiyel müşterilerin takip ettiği ünlüler rol alır, dijital pazarlama uygulamalarında ise dijital dünyanın ünlüleri yer alır. Sosyal medya fenomeni olarak adlandırılan ve etki alanı geniş olan kişilerin bir ürünü tanıtması, pazarlaması ya da önermesi, influencer marketingin uygulanış şeklidir.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Yeniden pazarlamanın e-ticaret siteleri için önemi büyüktür. Remarketing basit bir tanımla; ziyaret edilen bir sitenin, daha sonra ziyaret edilen başka bir sitede reklamının yayınlanmasıdır. Bu sayede e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadan çıkan kullanıcıların geri dönmesi ve alışveriş yapması sağlanabilirsiniz.

SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)

Arama motoru pazarlaması, arama motorlarının sonuç sayfalarına reklam verme yöntemidir. SEO ile organik yollarla ulaşılabilen üst sıralara, SEM ile daha hızlı ve daha etkili bir şekilde ulaşılabilirsiniz fakat SEM ücretlidir. Dolayısıyla başarısı bütçeye bağlıdır. E-ticaret siteleri için ayrıca bir önem taşır. Çünkü ilk sıradaki e-ticaret sitesinin ürün ve hizmet satabilme potansiyeli yükselir.

Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)

Reklamlar pazarlamanın, görüntülü reklamlar ise dijital pazarlamanın temel yapı taşlarındandır. Reklama konu olan ürün ya da hizmet, görüntülü reklamlar ile açık ve net bir şekilde gösterilebilirsiniz. Bu da kullanıcının yeterli bilgiye tek bir reklam ile ulaşarak reklam veren firmaya yönelmesini sağlar. Görüntülü reklamlar çeşitli web sitelerinde, video içerik mecralarında, e-postalarda ve sosyal medyada kullanılabilirsiniz. Google Ads’in görüntülü reklam ağı (GDN) üzerinden görüntülü reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Viral Pazarlama

Viral pazarlama, geleneksel pazarlamada da uygulanan bir yöntem olmakla birlikte dijitalde daha etkili bir hale gelmiştir. “Gizli pazarlama” da diyebileceğimiz bu yöntemde reklam, üretici ya da satıcı tarafından yapılmamalıdır. Influencer ve affiliate yöntemlerinde olduğu gibi bir kullanıcı tarafından ürünün bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalar adı altında yapabilirsiniz. Bu yöntem blog içeriği paylaşımlarıda ve e-posta gönderimlerinde da sıklıkla kullanılmaktadır.

Dijital İle Geleneksel Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?

Dijital pazarlama nedir? Nasıl yapılır?

Pazarlama yöntemlerinin sınırı yoktur. Siz bile kendinize daha önce pek kullanılmamış bir strateji yaratabilirsiniz. Ama sonuç olarak her bir strateji diğerinden farklıdır. Dolayısıyla etkilerinin ve geri dönüşlerinin farklı olması da muhtemeldir. Bu yüzden her geçen gün yeni bir pazarlama yöntemi ile karşılaşıyoruz.

Aslında bu yeni stratejilerin büyük çoğunluğu, mevcut dijital pazarlama tekniklerinin türevleri olarak karşımıza çıkar. Bu durum da pazarlama tekniklerini geleneksel ve dijital olarak iki ana gruba ayırır. Peki, bu terimlerin farkları nedir?

Maliyet

Geleneksel pazarlamanın temel araçları televizyon ve gazetedir. Basılı mecranın ve profesyonel reklam filmlerinin geniş bir bütçe gerektirdiği de bilinen bir gerçektir.

Dijitalde ise iş süreçlerinin çoğuna ücret ödemeniz gerekmez, yapacağınız ödemeler için ise çok geniş bir bütçeye ihtiyacınız duymazsınız. Örneğin sosyal medyada sadece reklam için para ödersiniz. Aktör, senarist, yönetmen, reklam yazarı gibi büyük bir ekip yerine görev yapan tek bir kişi vardır: Influencer.

Zaman ve Süreklilik

Geleneksel reklamlar, belirli zamanlarda gösterilir ve her tüketici izleyemez veya denk gelmez. Örneğin TV veya radyo reklamlarını düşünebilirsiniz. Çoğunlukla belirli bir erişim vardır ve müşteriler bazen reklamları görmez. Dolayısıyla süreklilik sağlamak zor olduğu için marka bilinirliğinin artışı da yavaş olur.

Dijitalde böyle bir durum söz konusu değildir. Dijital pazarlama ile reklamlarınız 7/24 yayında olur. Viral olacak bir reklam ise markanızın bilinirliğine hızlıca katkı sağlayabilir.

İletişim ve Etkileşim

Tek yönlü reklam yapmaya olanak tanıyan geleneksel pazarlama ile potansiyel müşterilerinizin tepkisini ölçemezsiniz. Çünkü bu yöntemde müşterinin reklamı gördüğünde ya da duyduğunda ne tepki verdiğini bilemezsiniz. Dijital pazarlamanın özellikle sosyal medya kolunda yorum yapma ve mesaj atma gibi iletişim seçenekleri vardır. Reklamları görenler fikirlerini bildirebilirler ve soru işaretlerini hızlıca gidererek gerçek müşteriye dönüşebilirler.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın. Pazarlama iletişimi nedir? Stratejileri nelerdir?

Performans Analizi

Dijital reklamların ölçülebilir olması önemli bir avantajdır. Geleneksel reklamların ne kadar görüntülendiği bile net bir şekilde bilinemezken dijital reklamların görüntülenme ve tıklanma sayıları net bir şekilde görülebilir. Ayrıca bir ürün satışı söz konusuysa, kaç kişinin reklama tıklayarak o ürünü aldığını bile ölçebilirsiniz.

Hedef Kitle Erişimi

Şans faktörüne geleneksel pazarlamada daha çok ihtiyaç duyarsınız. Çünkü reklamlarınız gösterildiğine onu gören herkes potansiyel müşteriniz olmayacaktır. Dijital pazarlamada ise reklamlarınızın kime gösterileceğini ayarlama şansınız vardır. Böylece ürün ve hizmetleriniz ile ilgilenen kişilere doğrudan ulaşabilirsiniz.

Bu konuda yazılmış rehberimizi okumak için tıklayın Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Listeyi uzatmak mümkündür ve her ekleme, dijital ve geleneksel pazarlama arasındaki yeni farkları ortaya çıkaracaktır. Dijital pazarlamanın özgür dünyası, her gün yeni bir kapı açar ve bu durum genellikle geleneksel pazarlamadaki bir kapının kapanması anlamına gelir. İnovatif dijital pazarlama örneklerinin artmasıyla, bu listeye bile hemen yarın yeni bir madde eklenmesi olasıdır.

IdeaSoft'un hangi Dijital Pazarlama araçlarından faydalanabilirsiniz?

IdeaSoft olarak e-ticaret işletmeleri için basit, kullanımı kolay ve uçtan uca tüm süreçlerinizi yönetebilecekleri e-ticaret paketleri sunmaktayız. E-ticaret çözümlerimiz ile mevcut ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı sağlayacak pek çok avantaja sahip olabilirsiniz.

otopilot video gorsel

AdPilot Akıllı Reklam Otomasyonu

İnternet reklamlarınızda, IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz AdPilot akıllı reklam otomasyonumuzdan faydalanabilirsiniz. Böylece reklam ajanslarına ve teknik bilgilere olan ihtiyacınız en aza iner, dinamik arama sonucu ve alışveriş reklamlarınız tek tık ile Google Ads üzerinden yayınlanmaya başlar.

OtoPilot kullanmak, müşteri portföyünüzü genişletmenin ve yüksek satış rakamları yakalayabilmenizin en basit yöntemidir. AdPilot ile hesap kurulumu, ürün aktarımı, optimizasyon ve raporlama işlemleri sizi yormaz, dijital pazarlama sürecinde hem zamandan hem de maliyetten tasarruf edersiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarınızda faydalanabileceğiniz ve e-ticaret sitenizi daha yüksek standartlara taşıyabileceğiniz hizmetlerimizden birkaç tanesi şöyledir:

Kombin Modülü

E-ticaret yapan işletmeler açısından kombin modülü satış ve tanıtım için önemli bir araçtır. Kombin modülü ile ürünleri bir arada satarak müşterilere avantajlı teklifler sunarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Abonelik Modülü

Abonelik modülünü kullanarak müşterilerinize çeşitli avantajlar sunabilir ve bu şekilde onların düzenli olarak alışveriş yapmalarını teşvik edebilirsiniz. Belirlenen bir abonelik dönemi süresince, siz abonelere özel indirimler yaparak sipariş sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Promosyonlu Sipariş Senaryoları

IdeaSoft e-ticaret altyapısında bulunan 40’tan fazla senaryo sayesinde müşterileriniz için “2 al 1 öde”, “3 alana 1 bedava” gibi promosyonlar düzenleyebilirsiniz. Ürün, kategori ve marka bazlı promosyonlar düzenleyebilir ya da sepet tutarı üzerinden bir kampanya oluşturabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

Altyapımız, ürünlerinizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlayacak şekilde hazırlanmıştır. Pek çok teknik SEO ayarı, e-ticaret sitenizi açtığınız anda otomatik olarak yapılır. Size sadece site içeriklerinizi girmek ve dilediğiniz kelimeler için optimizasyonunuzu yapmak kalır.

Sosyal Medya Pazarlama

Sosyal medya hesapları ile entegre edilmiş bir e-ticaret sitesi, müşterilerinizin de sizin yerinize dijital marketing yapmasına olanak sağlayacaktır. Müşterileriniz beğendikleri ya da satın aldıkları ürünleri pratik butonlar ile kendi sosyal medya hesaplarında paylaşabilirler.

Facebook & Instagram Shop / Sanal Mağaza

IdeaSoft olarak sunduğumuz bu özellik ile e-ticaret sitenizdeki ürünleri, Instagram sayfanızda, “Mağaza” adındaki bir sekme altında sergileyebilirsiniz. Böylece Facebook Instagramda sayfanızı takip eden müşterilerinizin alışveriş yapmasını kolaylaştırarak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Toplu E-Mail ve SMS Gönderimi

Yönetici paneliniz üzerinden toplu e-mail ve SMS göndererek müşterilerinizi kampanyaların hakkında bilgilendirebilirsiniz. Üstelik şablon yaratıcı araç ile dikkat çekici mail tasarımları da hazırlayabilirsiniz.

Sepet ve Sipariş Hatırlatma

Bu modül sayesinde kararsız müşterilerinizi alışveriş için ikna edebilirsiniz. Bununla birlikte sepetine ürün ekleyip alışveriş yapmadan sitenizden çıkan müşterilerinize sepet hatırlatma maili gönderebilirsiniz.

Google Dinamik Yeniden Pazarlama

IdeaSoft altyapısında bulunan “remarketing” özelliği ile yeniden pazarlama reklamlarını daha etkili bir şekilde kullanabilirsiniz. Sitenizi inceleyen potansiyel müşterilerinize, göz attıkları diğer siteler üzerinden reklamlarınızı göstererek e-ticaret sitenizi hatırlatabilirsiniz.

Dijital pazarlamada ölçümlemeyi unutmayın.

Dijital kanalların hangisinde reklam veya pazarlama faaliyeti yürütürseniz yürütün mütlaka ölümleme yapmalısınız. Faaliyetlerinizin getirisini, dönüşümünü ölçümlemezseniz hangi kanalın daha verimli olduğunu bilemezsiniz.

Dijital Pazarlama ile İlgili Yanlış Bilinen Bilgiler

Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak dijital pazarlamayla ilgili yaygın yanılgılar da fazlasıyla bulunmaktadır.

Bu yanlış bilgiler nedeniyle de kimi zaman firmalar dijital pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde kurgulayamıyor. Bu rehberimizde de dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler üzerinde duruyor olacağız.

“Dijital marketing tek başına yeterlidir”

Yanlış. Digital pazarlama önemli olsa da genel olarak çalışmalarına dahil edilmesi gerekir. Tek başına dijital pazarlama yeterli olmayabilir.

Dijital pazarlama stratejileri oluşturmalı ve diğer çalışmalarınızla desteklemelisiniz. Tek başına dijital pazarlama çalışmaları yeterli olmayacaktır.

“İçerik pazarlama çok da önemli değil”

Yanlış. Sanılanın aksine içerik pazarlama çalışmaları dijital pazarlamada önemli bir role sahiptir. Dijital pazarlama çalışmalarını destekleyebilmek için siteniz üzerinde ürünleriniz, hizmetleriniz ve yaptığınız işlerle ilgili kaliteli içeriklerin olması gerekir. Düzenli olarak kaliteli içerik pazarlama çalışmaları yapmak hem sitenizin arama motorlarındaki sayfa değerini artırır hem de tüketicilerle etkileşime geçmek için markanızla ilgili içeriklerin oluşturulmasına yardımcı olur.

İlgi çekici içerikler üretmek, takipçilerinizin markanızla etkileşime geçmesini, içeriklerinizi paylaşarak kulaktan kulağa pazarlamaya katkıda bulunmalarını sağlar.

“Tek bir sosyal medya hesabı yeterli”

Yanlış. Günümüzde internet kullanıcılarının en çok vakit geçirdikleri alanlar sosyal mecralar. Farklı sosyal platformlar, farklı hedef kitlelere ulaşmak için önemlidir çünkü tek bir platform yeterli değildir. Tüm mecralarda yer alma fikri özellikle küçük firmalar için zor olsa da, etkileşim ve kullanıcı sayıları yüksek olan ve markanın hedef kitlesinin yer aldığı birden fazla sosyal mecrada yer almak, sosyal medya pazarlama konusunda daha verimli çalışmaların yapılmasına olanak tanır.

“Kişiselleştirme yapmak gereksiz”

Yanlış."Kişiselleştirme yapmak gereksizdir" yanılgısı, dijital pazarlama alanında sıkça rastlanan bir hata. Birkaç yıl öncesine kadar dijital pazarlamada kişiselleştirme yapmak zor olsa da, şimdilerde doğru yazılımlar ve araçlar kullanılarak kullanıcılara kişisel mesajlar göndermek mümkün hale geldi. Firmalar, kişiselleştirme sayesinde rakiplerinden öne çıkabilirler. Günümüzde, online alışveriş yapan veya yapmayı düşünen kişiler, kendilerine yönelik kişisel öneriler bekliyorlar. Bu nedenle, kişiselleştirilmiş reklamlar tüketicinin ilgisini daha fazla çekiyor.

“SEO tek seferlik bir çalışmadır”

Yanlış bilinenlerden biri de SEO çalışmalarının tek seferlik yapılan çalışmalar olarak düşünülmesi. Birçok firma sitenin kurulumunda yapılan SEO uygulamalarının yeterli olacağını düşünür; ancak işin aslı pek de öyle değil.

SEO, web sitesinde düzenli olarak değişiklikler yapılmalı, yeni sayfalarda SEO teknikleri uygulanmalı ve birçok konu devamlı izlenmelidir. Sürekli iyileştirme gereklidir. Tek seferlik SEO belli bir süre sitenizin sayfa değerini yükseltir; ancak devamlılığı olmadığında pek de etkisi olmaz.

”Rekabetim internet ortamında değil; o yüzden bu çalışmaları yapmama gerek yok”

Yanlış. Özellikle fiziki mağazalar internet üzerinde varlık göstermekte zorlanabiliyor. Rekabetin internet ortamında olmadığını düşünmeleri nedeniyle kendileri de dijital pazarlama çalışmaları yapmıyorlar. Ancak bu durumda online varlık gösteren ve dijital pazarlama çalışmaları yapan firmalar, sektörde öncü olarak, internet üzerinden bu ürünleri arayan kişilere ulaşma fırsatını bulabilirler. Bu sebeple de işiniz fiziksel ya da online fark etmeksizin dijital ortamda yer almak size avantajlar sağlar.

Kaynaklar

Wikipedia - Dijital Pazarlama
TÜİK Hanehalkı bilişim kullanım araştırması 2023.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
IdeaSoft İçerik Ekibi
IdeaSoft İçerik Ekibi

E-ticaret Danışmanı

IdeaSoft içerik ekibi tarafından oluşturulan içerikler için tanımlanan yazardır. İçeriklerimizin tamamı için blog sayfamızı ziyaret edebilirsiniz. Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler