Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama çalışmalarının artması bekleniyor.

Türkçe’ye “Doğal Reklamlar” olarak çevirilen native advertising içerik pazarlamadan biraz farklı bir şekilde konumlanıyor; ancak yine içerik yolu ile tüketicilere ulaşılmasından dolayı, bu reklam türünü içerik pazarlamanın bir dalı olarak ele alabiliriz.

Doğal reklamları, içerik pazarlamadan ayıran birkaç belli başlı nokta bulunuyor. Öncesinde doğal reklamların tam olarak ne olduğundan, sonrasında içerik pazarlamadan ayrıldığı noktaları ele alacağız.. Bu ayrımların ardından da, doğal reklamların e-ticaret firmalarına ne gibi yararları olacağını ele alacağız.

Native adversiting nedir?

Native advertising Türkçe adından da anlaşılabileceği gibi, doğal reklamlardır. Bunu biraz daha açmak gerekirse, doğal reklamlar, dışarıdan bakıldığında doğrudan bir reklam algısı oluşturmayan, ancak bir firmayla ilgili tanıtım metinlerinin yer aldığı ve tüketiciye doğal bir içerikmiş gibi sunulan içeriklerdir.

Bu içerikler, yayıncının sayfasındaki yayın akışını bozmadan, diğer içeriklerle beraber sunulur ve böylelikle, okuyucu bu içeriklerin reklam olduğunu fark etmeden içeriği okuyabilir ya da izleyebilir.

Yayın akışı sırasında bu içeriklere “Sponsored” ya da “Reklam” etiketi eklenerek, içeriğin aslında bir reklam olduğu belirtilir. Kimi yayıncılar bunu “X markası tarafından oluşturulmuş” şeklinde bir etiketle de sunabiliyor.

Doğal reklamlar ve içerik pazarlama arasındaki farklar

İçerik pazarlamanın amaçları, SEO çalışmaları yapma, Google’daki görünürlüğünüzü artırma, marka bilinirliğini artırma ve geri dönüşüm sağlamaktır.

Native adversing’de ise öncelikli durum marka bilinirliğini artırma ve sosyal etkileşimi artırmaktır.

İçerik pazarlamada ölçümlenecek önemli metrikler: İçeriğe gelen ve geri dönüşüm oranı, sağlanan yüksek kaliteli iç ve dış linklerin sayısı ve toplam paylaşım sayısıdır.

Native reklamlarda ise: kampanyanın ne kadar göründüğü, siteye gelen trafik ve sosyal etkileşim oranı ön plana çıkar.

Doğal reklamlarda bir yayıncıya ya da ajansa, sizin için içerik üretmesi için para ödersiniz, böylelikle onların hedef kitlelerine erişerek, kampanyanızınız ya da içeriğinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlarsınız. Doğal içerik üretmek için ödeyeceğiniz ücretlerin yanı sıra, içeriğin yayınlanacağı mecra için de bir reklam bedeli ödemeniz gerekir.

İçerik pazarlama çalışmalarını ise kendi sitenizin blog bölümünde yapabilirsiniz. Bu çalışmaları kendi sosyal kanallarınızdan duyurarak etkileşim ve trafik çekmeye çalışabilir aynı zamanda bu içeriklerle Google’daki organik görünürlüğünüzü artırmak için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Native advertising’in yararları nedir?

Doğal reklamlar, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça etkili araçlardır; çünkü bu içerikler sosyal mecralarda etkileşimi artırmak için oluşturulur ve etkileşim oranlarının artmasıyla beraber de ulaşılan kişi sayısı artar.

Bunu ücretli sosyal medya reklamlarıyla da yapmak mümkün; fakat organik yollarla erişimi artan içerikler, reklamlardan daha iyi sonuçlar vermektedir. Kullanıcılar bu içerikleri okuyup, içindeki bilgileri incelerler. Reklamlarla elde ettiğiniz erişimi yükseltseniz dahi, geri dönüşüm oranlarında sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

Aynı zamanda farklı yayıncılarla bu tür işbirlikleri yaptığınızda, onların hedef kitlelerine ulaşma fırsatı da bulabilirsiniz. Sosyal etkileşimi yüksek ve değerli trafiği olan mecralarla bu tür çalışmalar yaptığınızda, onların hedef kitlesine kendi markanızı tanıtma şansı bulursunuz.

Bunların yanı sıra, kullanıcılar artık akıllı telefon ve bilgisayarlarında reklam gösterimlerini engelleyen yazılımlar (Örnek: AdBlocker) kullanıyorlar. Bu yazılımlar, sizin banner, sosyal medya ve kimi zaman da Google Adwords reklamlarınızı engelleyerek, kullanıcılara göstermiyor. Bu sebeple de reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, reklamlarınızın engellenmesi, bu kişilere ulaşamamanıza neden olacaktır.

Native reklamlarla beraber, organik olarak erişimin artması, AdBlock engeline takılmadan, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

2018 yılında bu çalışmalar için harcanacak olan miktarın 21 milyar doları bulması bekleniyor. Bu bütçe ile dünyanın en büyük 14. ordusunun kurulabileceğini ele alacak olursak, native advertising çalışmalarının aslında ne kadar önemli bir hale geldiğini belirtmiş oluruz.

Yukarıda belirttiğimiz sebepler ve yararlar nedeniyle 2017’de birçok firma bu alana yatırım yapmaya başlayacak. Siz de reklam çalışmalarında farklı stratejilerden yararlanmayı düşünüyorsanız, doğal reklamları listenizin üst sıralarına alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin