fbpx

Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar

20 Aralık 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama çalışmalarının artması bekleniyor.

Türkçe’ye “Doğal Reklamlar” olarak çevirilen native advertising içerik pazarlamadan biraz farklı bir şekilde konumlanıyor; ancak yine içerik yolu ile tüketicilere ulaşılmasından dolayı, bu reklam türünü içerik pazarlamanın bir dalı olarak ele alabiliriz.

Doğal reklamları, içerik pazarlamadan ayıran birkaç belli başlı nokta bulunuyor. Öncesinde doğal reklamların tam olarak ne olduğundan, sonrasında içerik pazarlamadan ayrıldığı noktaları ele alacağız.. Bu ayrımların ardından da, doğal reklamların e-ticaret firmalarına ne gibi yararları olacağını ele alacağız.

Native adversiting nedir?

Native advertising Türkçe adından da anlaşılabileceği gibi, doğal reklamlardır. Bunu biraz daha açmak gerekirse, doğal reklamlar, dışarıdan bakıldığında doğrudan bir reklam algısı oluşturmayan, ancak bir firmayla ilgili tanıtım metinlerinin yer aldığı ve tüketiciye doğal bir içerikmiş gibi sunulan içeriklerdir.

Bu içerikler, yayıncının sayfasındaki yayın akışını bozmadan, diğer içeriklerle beraber sunulur ve böylelikle, okuyucu bu içeriklerin reklam olduğunu fark etmeden içeriği okuyabilir ya da izleyebilir.

Yayın akışı sırasında bu içeriklere “Sponsored” ya da “Reklam” etiketi eklenerek, içeriğin aslında bir reklam olduğu belirtilir. Kimi yayıncılar bunu “X markası tarafından oluşturulmuş” şeklinde bir etiketle de sunabiliyor.

Doğal reklamlar ve içerik pazarlama arasındaki farklar

İçerik pazarlamanın amaçları, SEO çalışmaları yapma, Google’daki görünürlüğünüzü artırma, marka bilinirliğini artırma ve geri dönüşüm sağlamaktır.

Native adversing’de ise öncelikli durum marka bilinirliğini artırma ve sosyal etkileşimi artırmaktır.

İçerik pazarlamada ölçümlenecek önemli metrikler: İçeriğe gelen ve geri dönüşüm oranı, sağlanan yüksek kaliteli iç ve dış linklerin sayısı ve toplam paylaşım sayısıdır.

Native reklamlarda ise: kampanyanın ne kadar göründüğü, siteye gelen trafik ve sosyal etkileşim oranı ön plana çıkar.

Doğal reklamlarda bir yayıncıya ya da ajansa, sizin için içerik üretmesi için para ödersiniz, böylelikle onların hedef kitlelerine erişerek, kampanyanızınız ya da içeriğinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlarsınız. Doğal içerik üretmek için ödeyeceğiniz ücretlerin yanı sıra, içeriğin yayınlanacağı mecra için de bir reklam bedeli ödemeniz gerekir.

İçerik pazarlama çalışmalarını ise kendi sitenizin blog bölümünde yapabilirsiniz. Bu çalışmaları kendi sosyal kanallarınızdan duyurarak etkileşim ve trafik çekmeye çalışabilir aynı zamanda bu içeriklerle Google’daki organik görünürlüğünüzü artırmak için de çalışmalar yapabilirsiniz.

Native advertising’in yararları nedir?

Doğal reklamlar, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça etkili araçlardır; çünkü bu içerikler sosyal mecralarda etkileşimi artırmak için oluşturulur ve etkileşim oranlarının artmasıyla beraber de ulaşılan kişi sayısı artar.

Bunu ücretli sosyal medya reklamlarıyla da yapmak mümkün; fakat organik yollarla erişimi artan içerikler, reklamlardan daha iyi sonuçlar vermektedir. Kullanıcılar bu içerikleri okuyup, içindeki bilgileri incelerler. Reklamlarla elde ettiğiniz erişimi yükseltseniz dahi, geri dönüşüm oranlarında sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

Aynı zamanda farklı yayıncılarla bu tür işbirlikleri yaptığınızda, onların hedef kitlelerine ulaşma fırsatı da bulabilirsiniz. Sosyal etkileşimi yüksek ve değerli trafiği olan mecralarla bu tür çalışmalar yaptığınızda, onların hedef kitlesine kendi markanızı tanıtma şansı bulursunuz.

Bunların yanı sıra, kullanıcılar artık akıllı telefon ve bilgisayarlarında reklam gösterimlerini engelleyen yazılımlar (Örnek: AdBlocker) kullanıyorlar. Bu yazılımlar, sizin banner, sosyal medya ve kimi zaman da Google Adwords reklamlarınızı engelleyerek, kullanıcılara göstermiyor. Bu sebeple de reklam kampanyaları oluşturduğunuzda, reklamlarınızın engellenmesi, bu kişilere ulaşamamanıza neden olacaktır.

Native reklamlarla beraber, organik olarak erişimin artması, AdBlock engeline takılmadan, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

2018 yılında bu çalışmalar için harcanacak olan miktarın 21 milyar doları bulması bekleniyor. Bu bütçe ile dünyanın en büyük 14. ordusunun kurulabileceğini ele alacak olursak, native advertising çalışmalarının aslında ne kadar önemli bir hale geldiğini belirtmiş oluruz.

Yukarıda belirttiğimiz sebepler ve yararlar nedeniyle 2017’de birçok firma bu alana yatırım yapmaya başlayacak. Siz de reklam çalışmalarında farklı stratejilerden yararlanmayı düşünüyorsanız, doğal reklamları listenizin üst sıralarına alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan