fbpx

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

22 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve fırsatlardan ve kendi isteklerine yönelik ürün önerilerinden yararlanmak için, kişiselleştirme yapan e-ticaret firmalarına biraz daha fazla yöneliyor.

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Tabii ki e-ticarette kişiselleştirme yapabilmek için büyük veriden (big data) yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizin bilgilerine ulaşarak, bunları saklamanız ve analiz ederek, müşterileriniz hakkında belli bir profil oluşturmanız oldukça önemli. Aksi takdirde bir kişiselleştirme yapmanız oldukça zorlaşacaktır.

Bu kişiselleştirme çalışmalarını e-posta pazarlama alanında da kullanmanız mümkün. E-posta gönderilerinizde tüketicilerinize daha kişisel bir yaklaşım izlemeniz ve onlara özel ürünler sunmanız, bu alandaki yatırım getirilerinizi artırabilir. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Farklı platformlardan bilgi toplayın

Kişiselleştirme yapabilmek için farklı platformlardan müşterilerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi toplamanız gerecektir. Müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları alışverişler, ilgilendikleri ve sepete ekledikleri ürünler, müşteri destek birimlerinde yaptıkları görüşmeler sırasında size sundukları bilgiler (şikayet, memnuniyet ya da ürün bilgisi hakkındaki bilgiler), sosyal hesapları, abonelik formlarındaki bilgileri gibi detayları bir araya getirmeniz oldukça önemli olacaktır.

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirseniz, onlara o kadar çok kişiselleştirilmiş ürün ve kampanya önerilerinde bulunabilirsiniz. Onların isteklerini bilmeniz ve bu doğrultuda onlara yaklaşmanız, onlarla etkileşiminizi de iyi yönde etkileyeceği gibi onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz.

Her yönü ele alınmış müşteri profilleri oluşturun

Müşterilerinizin tüm özelliklerinin yer aldığı profiller oluşturmanız da da yarar var. Müşterilerinizin yaşı, cinsiyet, medeni hali, maddi durumu, eğitim seviyesi, yaşadığı yer, ne sıklıkta alışveriş yaptığı, sepette bıraktığı ürünler, satın aldığı ürünler, hangi ödeme yöntemini kullandığı ve ortalama sepet tutarı gibi bilgileri bu profillere eklemelisiniz.

Bu bilgilere sahip olmak, müşterilerinizi iyi tanımanızı sağlayacağı gibi onlara yönelik nasıl bir pazarlama taktiği uygulayacağınız hakkında da size bilgi verir. Bu bilgiler sayesinde onların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirme çalışmaları yaparak, e-posta ile bu fırsatları onlara sunabilirisiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara bölün

Geçtiğimiz günlerde e-posta abonelerini fakrlı gruplara bölmekten bahsetmiştik. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırırken yukarıda bahsettiğimiz özellikleri ele alabilirsiniz. Tek tek kişiselleştirme yapabileceğiniz gibi benzer özelliklere sahip olan müşterilerinizi belli bir grup altında toplayarak, onlara uygun pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için: “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” https://www.ideasoft.com.tr/kategori/e-posta-pazarlama/

“E-posta

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

Her kullanıcının e-posta kontrol zamanı farklı olabiliyor. Ancak bunu bir genelleme haline getirmeniz gerekecektir. Binlerce abonenizin olması durumunda tek tek gönderim yapmanız pek mümkün olmayabilir. Fakat müşterilerinizi farklı gruplara ayırdığınız zaman, bu kişilerin ortak özelliklerini ele alarak belli gönderim zamanları ayarlayabilirsiniz.

Örnek olarak, beyaz yakalı çalışanların olduğu bir e-posta grubu oluşturabilirsiniz ve bu grubun mesai saatleri ya da dışında gönderilmek üzere e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu hedef gruplar hakkında daha fazla detay toplayarak, en iyi gönderim zamanı için bir optimizasyon yapmanız, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Bu nedenle de e-postalarınızdaki aboneleri farklı gruplara ayırmanız, bu açıdan da farklı zaman dilimlerinde farklı gruplara gönderimler yapmanızı sağlayarak, daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan