E-posta pazarlamada kişiselleştirme

22 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve fırsatlardan ve kendi isteklerine yönelik ürün önerilerinden yararlanmak için, kişiselleştirme yapan e-ticaret firmalarına biraz daha fazla yöneliyor.

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Tabii ki e-ticarette kişiselleştirme yapabilmek için büyük veriden (big data) yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizin bilgilerine ulaşarak, bunları saklamanız ve analiz ederek, müşterileriniz hakkında belli bir profil oluşturmanız oldukça önemli. Aksi takdirde bir kişiselleştirme yapmanız oldukça zorlaşacaktır.

Bu kişiselleştirme çalışmalarını e-posta pazarlama alanında da kullanmanız mümkün. E-posta gönderilerinizde tüketicilerinize daha kişisel bir yaklaşım izlemeniz ve onlara özel ürünler sunmanız, bu alandaki yatırım getirilerinizi artırabilir. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Farklı platformlardan bilgi toplayın

Kişiselleştirme yapabilmek için farklı platformlardan müşterilerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi toplamanız gerecektir. Müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları alışverişler, ilgilendikleri ve sepete ekledikleri ürünler, müşteri destek birimlerinde yaptıkları görüşmeler sırasında size sundukları bilgiler (şikayet, memnuniyet ya da ürün bilgisi hakkındaki bilgiler), sosyal hesapları, abonelik formlarındaki bilgileri gibi detayları bir araya getirmeniz oldukça önemli olacaktır.

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirseniz, onlara o kadar çok kişiselleştirilmiş ürün ve kampanya önerilerinde bulunabilirsiniz. Onların isteklerini bilmeniz ve bu doğrultuda onlara yaklaşmanız, onlarla etkileşiminizi de iyi yönde etkileyeceği gibi onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz.

Her yönü ele alınmış müşteri profilleri oluşturun

Müşterilerinizin tüm özelliklerinin yer aldığı profiller oluşturmanız da da yarar var. Müşterilerinizin yaşı, cinsiyet, medeni hali, maddi durumu, eğitim seviyesi, yaşadığı yer, ne sıklıkta alışveriş yaptığı, sepette bıraktığı ürünler, satın aldığı ürünler, hangi ödeme yöntemini kullandığı ve ortalama sepet tutarı gibi bilgileri bu profillere eklemelisiniz.

Bu bilgilere sahip olmak, müşterilerinizi iyi tanımanızı sağlayacağı gibi onlara yönelik nasıl bir pazarlama taktiği uygulayacağınız hakkında da size bilgi verir. Bu bilgiler sayesinde onların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirme çalışmaları yaparak, e-posta ile bu fırsatları onlara sunabilirisiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara bölün

Geçtiğimiz günlerde e-posta abonelerini fakrlı gruplara bölmekten bahsetmiştik. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırırken yukarıda bahsettiğimiz özellikleri ele alabilirsiniz. Tek tek kişiselleştirme yapabileceğiniz gibi benzer özelliklere sahip olan müşterilerinizi belli bir grup altında toplayarak, onlara uygun pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için: “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” https://www.ideasoft.com.tr/kategori/e-posta-pazarlama/

“E-posta

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

Her kullanıcının e-posta kontrol zamanı farklı olabiliyor. Ancak bunu bir genelleme haline getirmeniz gerekecektir. Binlerce abonenizin olması durumunda tek tek gönderim yapmanız pek mümkün olmayabilir. Fakat müşterilerinizi farklı gruplara ayırdığınız zaman, bu kişilerin ortak özelliklerini ele alarak belli gönderim zamanları ayarlayabilirsiniz.

Örnek olarak, beyaz yakalı çalışanların olduğu bir e-posta grubu oluşturabilirsiniz ve bu grubun mesai saatleri ya da dışında gönderilmek üzere e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu hedef gruplar hakkında daha fazla detay toplayarak, en iyi gönderim zamanı için bir optimizasyon yapmanız, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Bu nedenle de e-postalarınızdaki aboneleri farklı gruplara ayırmanız, bu açıdan da farklı zaman dilimlerinde farklı gruplara gönderimler yapmanızı sağlayarak, daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan