E-posta pazarlamada kişiselleştirme

22 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme

E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve fırsatlardan ve kendi isteklerine yönelik ürün önerilerinden yararlanmak için, kişiselleştirme yapan e-ticaret firmalarına biraz daha fazla yöneliyor.

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Tabii ki e-ticarette kişiselleştirme yapabilmek için büyük veriden (big data) yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizin bilgilerine ulaşarak, bunları saklamanız ve analiz ederek, müşterileriniz hakkında belli bir profil oluşturmanız oldukça önemli. Aksi takdirde bir kişiselleştirme yapmanız oldukça zorlaşacaktır.

Bu kişiselleştirme çalışmalarını e-posta pazarlama alanında da kullanmanız mümkün. E-posta gönderilerinizde tüketicilerinize daha kişisel bir yaklaşım izlemeniz ve onlara özel ürünler sunmanız, bu alandaki yatırım getirilerinizi artırabilir. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Farklı platformlardan bilgi toplayın

Kişiselleştirme yapabilmek için farklı platformlardan müşterilerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi toplamanız gerecektir. Müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları alışverişler, ilgilendikleri ve sepete ekledikleri ürünler, müşteri destek birimlerinde yaptıkları görüşmeler sırasında size sundukları bilgiler (şikayet, memnuniyet ya da ürün bilgisi hakkındaki bilgiler), sosyal hesapları, abonelik formlarındaki bilgileri gibi detayları bir araya getirmeniz oldukça önemli olacaktır.

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirseniz, onlara o kadar çok kişiselleştirilmiş ürün ve kampanya önerilerinde bulunabilirsiniz. Onların isteklerini bilmeniz ve bu doğrultuda onlara yaklaşmanız, onlarla etkileşiminizi de iyi yönde etkileyeceği gibi onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz.

Her yönü ele alınmış müşteri profilleri oluşturun

Müşterilerinizin tüm özelliklerinin yer aldığı profiller oluşturmanız da da yarar var. Müşterilerinizin yaşı, cinsiyet, medeni hali, maddi durumu, eğitim seviyesi, yaşadığı yer, ne sıklıkta alışveriş yaptığı, sepette bıraktığı ürünler, satın aldığı ürünler, hangi ödeme yöntemini kullandığı ve ortalama sepet tutarı gibi bilgileri bu profillere eklemelisiniz.

Bu bilgilere sahip olmak, müşterilerinizi iyi tanımanızı sağlayacağı gibi onlara yönelik nasıl bir pazarlama taktiği uygulayacağınız hakkında da size bilgi verir. Bu bilgiler sayesinde onların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirme çalışmaları yaparak, e-posta ile bu fırsatları onlara sunabilirisiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara bölün

Geçtiğimiz günlerde e-posta abonelerini fakrlı gruplara bölmekten bahsetmiştik. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırırken yukarıda bahsettiğimiz özellikleri ele alabilirsiniz. Tek tek kişiselleştirme yapabileceğiniz gibi benzer özelliklere sahip olan müşterilerinizi belli bir grup altında toplayarak, onlara uygun pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için: “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” https://www.ideasoft.com.tr/kategori/e-posta-pazarlama/

“E-posta

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

Her kullanıcının e-posta kontrol zamanı farklı olabiliyor. Ancak bunu bir genelleme haline getirmeniz gerekecektir. Binlerce abonenizin olması durumunda tek tek gönderim yapmanız pek mümkün olmayabilir. Fakat müşterilerinizi farklı gruplara ayırdığınız zaman, bu kişilerin ortak özelliklerini ele alarak belli gönderim zamanları ayarlayabilirsiniz.

Örnek olarak, beyaz yakalı çalışanların olduğu bir e-posta grubu oluşturabilirsiniz ve bu grubun mesai saatleri ya da dışında gönderilmek üzere e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu hedef gruplar hakkında daha fazla detay toplayarak, en iyi gönderim zamanı için bir optimizasyon yapmanız, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Bu nedenle de e-postalarınızdaki aboneleri farklı gruplara ayırmanız, bu açıdan da farklı zaman dilimlerinde farklı gruplara gönderimler yapmanızı sağlayarak, daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası nasıl hazırlanır?
Hoş geldin e-postası internetten satış yapan firmaların, tüketicilerle olan iletişimlerinde iyi bir başlangıç yapmaları için çok önemlidir. İyi bir şekilde hazırlanmış ilk e-postalar iyi bir izlenim bırakacağı gibi,...
16 Eylül 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin