E-posta pazarlamada kişiselleştirme

22 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme

E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve fırsatlardan ve kendi isteklerine yönelik ürün önerilerinden yararlanmak için, kişiselleştirme yapan e-ticaret firmalarına biraz daha fazla yöneliyor.

E-posta pazarlamada kişiselleştirme

Tabii ki e-ticarette kişiselleştirme yapabilmek için büyük veriden (big data) yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizin bilgilerine ulaşarak, bunları saklamanız ve analiz ederek, müşterileriniz hakkında belli bir profil oluşturmanız oldukça önemli. Aksi takdirde bir kişiselleştirme yapmanız oldukça zorlaşacaktır.

Bu kişiselleştirme çalışmalarını e-posta pazarlama alanında da kullanmanız mümkün. E-posta gönderilerinizde tüketicilerinize daha kişisel bir yaklaşım izlemeniz ve onlara özel ürünler sunmanız, bu alandaki yatırım getirilerinizi artırabilir. Bu rehberimizde de bunu nasıl yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Farklı platformlardan bilgi toplayın

Kişiselleştirme yapabilmek için farklı platformlardan müşterilerinizle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi toplamanız gerecektir. Müşterilerinizin site üzerinde yaptıkları alışverişler, ilgilendikleri ve sepete ekledikleri ürünler, müşteri destek birimlerinde yaptıkları görüşmeler sırasında size sundukları bilgiler (şikayet, memnuniyet ya da ürün bilgisi hakkındaki bilgiler), sosyal hesapları, abonelik formlarındaki bilgileri gibi detayları bir araya getirmeniz oldukça önemli olacaktır.

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok bilgi toplayabilirseniz, onlara o kadar çok kişiselleştirilmiş ürün ve kampanya önerilerinde bulunabilirsiniz. Onların isteklerini bilmeniz ve bu doğrultuda onlara yaklaşmanız, onlarla etkileşiminizi de iyi yönde etkileyeceği gibi onların satın alma kararlarını da etkileyebilirsiniz.

Her yönü ele alınmış müşteri profilleri oluşturun

Müşterilerinizin tüm özelliklerinin yer aldığı profiller oluşturmanız da da yarar var. Müşterilerinizin yaşı, cinsiyet, medeni hali, maddi durumu, eğitim seviyesi, yaşadığı yer, ne sıklıkta alışveriş yaptığı, sepette bıraktığı ürünler, satın aldığı ürünler, hangi ödeme yöntemini kullandığı ve ortalama sepet tutarı gibi bilgileri bu profillere eklemelisiniz.

Bu bilgilere sahip olmak, müşterilerinizi iyi tanımanızı sağlayacağı gibi onlara yönelik nasıl bir pazarlama taktiği uygulayacağınız hakkında da size bilgi verir. Bu bilgiler sayesinde onların ihtiyaçlarına yönelik kişiselleştirme çalışmaları yaparak, e-posta ile bu fırsatları onlara sunabilirisiniz.

E-posta abonelerinizi farklı gruplara bölün

Geçtiğimiz günlerde e-posta abonelerini fakrlı gruplara bölmekten bahsetmiştik. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırırken yukarıda bahsettiğimiz özellikleri ele alabilirsiniz. Tek tek kişiselleştirme yapabileceğiniz gibi benzer özelliklere sahip olan müşterilerinizi belli bir grup altında toplayarak, onlara uygun pazarlama çalışmaları da yapabilirsiniz.

Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için: “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” https://www.ideasoft.com.tr/kategori/e-posta-pazarlama/

“E-posta

Gönderim zamanlarınıza dikkat edin

Her kullanıcının e-posta kontrol zamanı farklı olabiliyor. Ancak bunu bir genelleme haline getirmeniz gerekecektir. Binlerce abonenizin olması durumunda tek tek gönderim yapmanız pek mümkün olmayabilir. Fakat müşterilerinizi farklı gruplara ayırdığınız zaman, bu kişilerin ortak özelliklerini ele alarak belli gönderim zamanları ayarlayabilirsiniz.

Örnek olarak, beyaz yakalı çalışanların olduğu bir e-posta grubu oluşturabilirsiniz ve bu grubun mesai saatleri ya da dışında gönderilmek üzere e-posta kampanyaları oluşturabilirsiniz. Bu hedef gruplar hakkında daha fazla detay toplayarak, en iyi gönderim zamanı için bir optimizasyon yapmanız, e-postalarınızın açılma oranlarını daha da artıracaktır.

Bu nedenle de e-postalarınızdaki aboneleri farklı gruplara ayırmanız, bu açıdan da farklı zaman dilimlerinde farklı gruplara gönderimler yapmanızı sağlayarak, daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
E-ticaret trendlerini incelediğimizde moda sektörünün her zaman yoğun bir talebe sahip olduğunu görebiliriz. Giyim, sürekli bir ihtiyaçtır ve bu yüzden moda ürünleri her zaman talep görür. Dolayısıyla başarılı bir e-ticaret...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
E- Ticaret Nasıl Yapılır, Aşamaları Nelerdir?
Günümüzde e-ticaret siteleri hem ulusal hem de global ekonomide önemli bir yer tutuyor. Her geçen gün büyümesini devam ettiren bu sektör, yeni iş kurmak isteyenlerin girmek istediği alternatif bir alan olarak kabul ediliyor. Buna ek...
26 Şubat 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın