E-ticarette başarının altın kuralları

7 Aralık 2016
Sinan Oypan

Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve müşteri sadakati oluşturmak, kısacası e-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreç bir hayli zor.

Bu aşamalardan geçmek ve e-ticarette başarıyı sağlayabilmek herkese nasip olmayabiliyor. Bunun sebebi de bazı altın kuralların unutulmasından veya bilinmemesinden kaynaklanıyor. Her sektör ve her şirket için geçerli olan durumlar değişiklik gösterebilir; fakat e-ticarette başarı göstermenizi sağlayacak bazı ortak çalışmalar da bulunuyor. Gelin beraber, e-ticarette başarı getirebilecek bu altın kurallara beraber bakalım.

Kullanıcı deneyimini iyileştirmek

E-ticaret siteniz, işinizin vitrini diyebiliriz. İnternet üzerinden gelecek olan kullanıcılar, ana sayfanıza geldiklerinde sizin vitrininizi görmüş olacaklar. Onları sitede tutabilmek, ürünleri incelemelerini sağlamak, sepetlerine ekledikleri ürünleri rahatça görmelerini sağlamak, ödeme sayfalarında alışverişlerini sorunsuz bir şekilde tamamlamalarını sağlamak sizin göreviniz.

Bu noktada da devreye kullanıcı deneyimini sağlamak giriyor. İnternet sitenizin tasarımı, rahat okunabilir, navigasyonu kolay, tasarım olarak karmaşık olmayan bir yapıda olmalı. Kullanıcılar, rahatlıkla ürün kategorilerini görebilmeliler, bu kategoriler içinde gezinebilmeliler, ödeme işlemlerini birkaç adımda tamamlayabilmeliler.

Site üzerinde kafa karıştırabilecek öğelere yer vermemek, gerekmeyen durumlarda ekstra görseller kullanmamak, site üzerindeki açıklamaların açık ve net olması, yapılacak işlemlerde kullanıcıları sade ve anlaşılır bir dil ile yönlendirmek bu noktada oldukça önemli. Siteniz ne kadar rahat bir şekilde kullanılırsa, kullanıcıların müşterilere dönüşmeleri de bir o kadar fazla olur.

Kargo bilgillerinin görünürlüğü ve aynı gün içinde gönderi

Bundan birkaç yıl önce, aynı günde gönderi yapan firmaların sayısı bir hayli azdı; fakat e-ticaret sektöründeki rekabet artıkça, kargo gönderim süreleri de kısalmaya başladı. Artık stok tutulan ve sıfırdan üretilmeyen ürünlerde tüketicilerin beklentisi aynı gün içinde gönderi yapılması yönünde. Başarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de aynı gün içinde gönderi yapmak olacaktır.

Bu yöntemi kullanmak için, site üzerinde bir ifade kullanarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı günde gönderi yaptığınızı kullanıcılara belirtebilirsiniz. Örnek olarak, saat 16:00’a kadar yapılan alışverişleri, aynı gün içinde göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Burada çalıştığınız kargo firmanın çalışma saatlerini öğrenmeli ve ertesi gün kullanıcıya ulaşması için saat kaçta paketleri teslim etmeniz gerektiğini sormalısınız.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise; kargo ücretleriniz konusunda açık olmanız. Ürün sayfalarında göstermiyor olsanız dahi, sepet sayfasında, kullanıcı ödeme yapma aşamasına gelmeden önce kargo ücretlerini onlara göstermelisiniz. Bu ücretleri göstermediğinizde, kullanıcılar kargo için ücret ödemeyeceklerini düşünebilirler; fakat ödeme sayfasında fiyatın artmasından dolayı, alışveriş yapmaktan vazgeçebilirler.

Bir diğer önemli nokta ise, belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo imkanı sağlıyorsanız (böyle bir hizmetiniz yoksa, maliyet hesaplamalarınızı yaparak ücretsiz kargo seçenekleri hakkında geliştirmeler yapmalısınız) internet siteniz üzerinde bunu kullanıcılara göstermelisiniz. Bu ücretin altında alışveriş yapmış kişilere, sepet sayfalarında, X TL kadar daha alışveriş yaparlarsa, ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz.

Bunun sebebi ise, kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine kendileri için bir şey satın almayı tercih edeceklerdir. Böylelikle, hem sepet tutarlarınızı hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Müşteri sadakati

Uzun vadede karlılığınızı sağlamak ve sektörde ayakta kalabilmek için, müşteri sadakatine de ihtiyacınız olacak. Online satış yaparken, hedef kitlenizi genişletmeniz, farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız önemli olsa da, sizin için birincil olan sadık müşterileriniz olmalıdır.

Siteniz üzerinden devamlı alışveriş yapan, kampanyalarınızı takip eden ve sepet tutarı yüksek olan müşterileriniz uzun vadede size destek olmaya devam edecektir. Yeni müşterilere ulaşmaya da çalışmalısınız; ancak sizden tekrar alışveriş yapmayan kullanıcıları geri kazanmaktan önce, sadık müşterilerinizi memnun edebilecek çalışmalar yapın.

Onları kazandıktan ve memnun ettikten sonra, yeni hedef kitleler için de çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Sadık müşteri kitleniz ne kadar büyük olursa, uzun vadedeki başarınız da o kadar fazla olacaktır.

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Güvenli alışveriş

Başarılı olmak için yapmanız gerekenlerden biri de e-ticaret sitenizin güvenliğini tamamen sağlamak. Ödeme işlemleri sırasında fraud vakalarına maruz kalmak, markanızın güvenirliğini düşüreceği gibi sizin de zarar etmenize neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sitenizin dış saldırılara karşı da korunuyor olması önemli. Sadece ödeme işlemleri tek başına yeterli olmayacaktır. Kullanıcı bilgilerinizi korumak, sitenizi olası siber saldırılara karşı korumak, ödeme işlemlerinde sahteciliklerin önüne geçmek sizin sorumluluğunuzda. Bu nedenle de güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Marka güvenirliğinizi kaybetmeniz durumunda, müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Kaliteli müşteri destek hizmeti sunmak

İşinizdeki başarıyı artırabilmek için müşteri hizmetlerinizi de geliştirmeniz gerekiyor. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrası ne kadar iyi bir destek sunarsanız, alacağınız geri dönüşlerde bir hayli olumlu olacaktır. Müşterilerinizin sorunlarını dinlemek ve bu sorunları onların kaybı olmadan çözmek, müşteri sadakatinizi de artıracaktır.

Destek hizmetlerinizi bir adım daha ileriye götürmek için, müşterilerinizin sorun yaşadıkları konularla ilgili hem ürünlerinizde hem de site üzerinde geliştirmeler yaparak, onların ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca onlardan gelen geri bildirimleri değerlendirmeniz ve uygulamaya koymanız, onların da hoşuna gidecektir.

Mobil uyumluluk

E-ticaretteki başarınızı artırmanızı sağlayacak bir diğer unsurda sitenizi mobile uyumlu hale getirmek olacaktır. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı, akıllı telefonları üzerinden internete giriyor, ürün aramalarını ve karşılaştırmalarını bu cihazları üzerinden yapıyor. Alışverişlerini kimi zaman mobil cihazlarından kimi zaman da bilgisayarlarından yapıyor; ancak öncelikle ürün aramalarını yaparken mobil cihazları kullanmayı tercih edebiliyor.

Mobile uyumlu bir sitenizin olması bu kullanıcıları kazanmanıza yardımcı olabilir. Mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız, sitenizin daha rahat gezinmesini sağlayacağı için, bu kullanıcılar daha rahat bir şekilde ürün ve hizmetlerinizi inceleyebilirler. Web siteniz mobile uyumlu değilse mobil site tasarımlarımızı inceleyerek konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret alt yapı paketlerimize göz atabilirsiniz. Hizmetlerimizi test etmek isterseniz de 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan