E-ticarette başarının altın kuralları

7 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları

Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve müşteri sadakati oluşturmak, kısacası e-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreç bir hayli zor.

Bu aşamalardan geçmek ve e-ticarette başarıyı sağlayabilmek herkese nasip olmayabiliyor. Bunun sebebi de bazı altın kuralların unutulmasından veya bilinmemesinden kaynaklanıyor. Her sektör ve her şirket için geçerli olan durumlar değişiklik gösterebilir; fakat e-ticarette başarı göstermenizi sağlayacak bazı ortak çalışmalar da bulunuyor. Gelin beraber, e-ticarette başarı getirebilecek bu altın kurallara beraber bakalım.

Kullanıcı deneyimini iyileştirmek

E-ticaret siteniz, işinizin vitrini diyebiliriz. İnternet üzerinden gelecek olan kullanıcılar, ana sayfanıza geldiklerinde sizin vitrininizi görmüş olacaklar. Onları sitede tutabilmek, ürünleri incelemelerini sağlamak, sepetlerine ekledikleri ürünleri rahatça görmelerini sağlamak, ödeme sayfalarında alışverişlerini sorunsuz bir şekilde tamamlamalarını sağlamak sizin göreviniz.

Bu noktada da devreye kullanıcı deneyimini sağlamak giriyor. İnternet sitenizin tasarımı, rahat okunabilir, navigasyonu kolay, tasarım olarak karmaşık olmayan bir yapıda olmalı. Kullanıcılar, rahatlıkla ürün kategorilerini görebilmeliler, bu kategoriler içinde gezinebilmeliler, ödeme işlemlerini birkaç adımda tamamlayabilmeliler.

Site üzerinde kafa karıştırabilecek öğelere yer vermemek, gerekmeyen durumlarda ekstra görseller kullanmamak, site üzerindeki açıklamaların açık ve net olması, yapılacak işlemlerde kullanıcıları sade ve anlaşılır bir dil ile yönlendirmek bu noktada oldukça önemli. Siteniz ne kadar rahat bir şekilde kullanılırsa, kullanıcıların müşterilere dönüşmeleri de bir o kadar fazla olur.

Kargo bilgillerinin görünürlüğü ve aynı gün içinde gönderi

Bundan birkaç yıl önce, aynı günde gönderi yapan firmaların sayısı bir hayli azdı; fakat e-ticaret sektöründeki rekabet artıkça, kargo gönderim süreleri de kısalmaya başladı. Artık stok tutulan ve sıfırdan üretilmeyen ürünlerde tüketicilerin beklentisi aynı gün içinde gönderi yapılması yönünde. Başarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de aynı gün içinde gönderi yapmak olacaktır.

Bu yöntemi kullanmak için, site üzerinde bir ifade kullanarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı günde gönderi yaptığınızı kullanıcılara belirtebilirsiniz. Örnek olarak, saat 16:00’a kadar yapılan alışverişleri, aynı gün içinde göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Burada çalıştığınız kargo firmanın çalışma saatlerini öğrenmeli ve ertesi gün kullanıcıya ulaşması için saat kaçta paketleri teslim etmeniz gerektiğini sormalısınız.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise; kargo ücretleriniz konusunda açık olmanız. Ürün sayfalarında göstermiyor olsanız dahi, sepet sayfasında, kullanıcı ödeme yapma aşamasına gelmeden önce kargo ücretlerini onlara göstermelisiniz. Bu ücretleri göstermediğinizde, kullanıcılar kargo için ücret ödemeyeceklerini düşünebilirler; fakat ödeme sayfasında fiyatın artmasından dolayı, alışveriş yapmaktan vazgeçebilirler.

Bir diğer önemli nokta ise, belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo imkanı sağlıyorsanız (böyle bir hizmetiniz yoksa, maliyet hesaplamalarınızı yaparak ücretsiz kargo seçenekleri hakkında geliştirmeler yapmalısınız) internet siteniz üzerinde bunu kullanıcılara göstermelisiniz. Bu ücretin altında alışveriş yapmış kişilere, sepet sayfalarında, X TL kadar daha alışveriş yaparlarsa, ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz.

Bunun sebebi ise, kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine kendileri için bir şey satın almayı tercih edeceklerdir. Böylelikle, hem sepet tutarlarınızı hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Müşteri sadakati

Uzun vadede karlılığınızı sağlamak ve sektörde ayakta kalabilmek için, müşteri sadakatine de ihtiyacınız olacak. Online satış yaparken, hedef kitlenizi genişletmeniz, farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız önemli olsa da, sizin için birincil olan sadık müşterileriniz olmalıdır.

Siteniz üzerinden devamlı alışveriş yapan, kampanyalarınızı takip eden ve sepet tutarı yüksek olan müşterileriniz uzun vadede size destek olmaya devam edecektir. Yeni müşterilere ulaşmaya da çalışmalısınız; ancak sizden tekrar alışveriş yapmayan kullanıcıları geri kazanmaktan önce, sadık müşterilerinizi memnun edebilecek çalışmalar yapın.

Onları kazandıktan ve memnun ettikten sonra, yeni hedef kitleler için de çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Sadık müşteri kitleniz ne kadar büyük olursa, uzun vadedeki başarınız da o kadar fazla olacaktır.

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Güvenli alışveriş

Başarılı olmak için yapmanız gerekenlerden biri de e-ticaret sitenizin güvenliğini tamamen sağlamak. Ödeme işlemleri sırasında fraud vakalarına maruz kalmak, markanızın güvenirliğini düşüreceği gibi sizin de zarar etmenize neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sitenizin dış saldırılara karşı da korunuyor olması önemli. Sadece ödeme işlemleri tek başına yeterli olmayacaktır. Kullanıcı bilgilerinizi korumak, sitenizi olası siber saldırılara karşı korumak, ödeme işlemlerinde sahteciliklerin önüne geçmek sizin sorumluluğunuzda. Bu nedenle de güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Marka güvenirliğinizi kaybetmeniz durumunda, müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Kaliteli müşteri destek hizmeti sunmak

İşinizdeki başarıyı artırabilmek için müşteri hizmetlerinizi de geliştirmeniz gerekiyor. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrası ne kadar iyi bir destek sunarsanız, alacağınız geri dönüşlerde bir hayli olumlu olacaktır. Müşterilerinizin sorunlarını dinlemek ve bu sorunları onların kaybı olmadan çözmek, müşteri sadakatinizi de artıracaktır.

Destek hizmetlerinizi bir adım daha ileriye götürmek için, müşterilerinizin sorun yaşadıkları konularla ilgili hem ürünlerinizde hem de site üzerinde geliştirmeler yaparak, onların ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca onlardan gelen geri bildirimleri değerlendirmeniz ve uygulamaya koymanız, onların da hoşuna gidecektir.

Mobil uyumluluk

E-ticaretteki başarınızı artırmanızı sağlayacak bir diğer unsurda sitenizi mobile uyumlu hale getirmek olacaktır. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı, akıllı telefonları üzerinden internete giriyor, ürün aramalarını ve karşılaştırmalarını bu cihazları üzerinden yapıyor. Alışverişlerini kimi zaman mobil cihazlarından kimi zaman da bilgisayarlarından yapıyor; ancak öncelikle ürün aramalarını yaparken mobil cihazları kullanmayı tercih edebiliyor.

Mobile uyumlu bir sitenizin olması bu kullanıcıları kazanmanıza yardımcı olabilir. Mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız, sitenizin daha rahat gezinmesini sağlayacağı için, bu kullanıcılar daha rahat bir şekilde ürün ve hizmetlerinizi inceleyebilirler. Web siteniz mobile uyumlu değilse mobil site tasarımlarımızı inceleyerek konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret alt yapı paketlerimize göz atabilirsiniz. Hizmetlerimizi test etmek isterseniz de 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Dinamik Fiyatlandırma Nedir? Stratejileri Nelerdir?
Başarılı bir satıcı olabilmenin yolu, satış stratejilerine doğru bir şekilde uygulamaktan geçer. E-ticaret dünyasına entegre edilebilen onlarca stratejiden bir ya da birkaçını verimli bir şekilde kullanmak, kazancı artırmak için...
27 Temmuz 2021
Markethinkers
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Gümrükleme Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Her geçen gün biraz daha büyüyen bir sektör olan e-ticarette taraflar her zaman alıcı ve satıcı ile sınırlı değildir. Dünya çapında genişleyerek uluslararası ticareti kolaylaştıran e-ticaret sektörüne, hâliyle resmî kurumlar...
19 Şubat 2022
Markethinkers
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın