E-ticarette başarının altın kuralları

7 Aralık 2016
Sinan Oypan

Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve müşteri sadakati oluşturmak, kısacası e-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreç bir hayli zor.

Bu aşamalardan geçmek ve e-ticarette başarıyı sağlayabilmek herkese nasip olmayabiliyor. Bunun sebebi de bazı altın kuralların unutulmasından veya bilinmemesinden kaynaklanıyor. Her sektör ve her şirket için geçerli olan durumlar değişiklik gösterebilir; fakat e-ticarette başarı göstermenizi sağlayacak bazı ortak çalışmalar da bulunuyor. Gelin beraber, e-ticarette başarı getirebilecek bu altın kurallara beraber bakalım.

Kullanıcı deneyimini iyileştirmek

E-ticaret siteniz, işinizin vitrini diyebiliriz. İnternet üzerinden gelecek olan kullanıcılar, ana sayfanıza geldiklerinde sizin vitrininizi görmüş olacaklar. Onları sitede tutabilmek, ürünleri incelemelerini sağlamak, sepetlerine ekledikleri ürünleri rahatça görmelerini sağlamak, ödeme sayfalarında alışverişlerini sorunsuz bir şekilde tamamlamalarını sağlamak sizin göreviniz.

Bu noktada da devreye kullanıcı deneyimini sağlamak giriyor. İnternet sitenizin tasarımı, rahat okunabilir, navigasyonu kolay, tasarım olarak karmaşık olmayan bir yapıda olmalı. Kullanıcılar, rahatlıkla ürün kategorilerini görebilmeliler, bu kategoriler içinde gezinebilmeliler, ödeme işlemlerini birkaç adımda tamamlayabilmeliler.

Site üzerinde kafa karıştırabilecek öğelere yer vermemek, gerekmeyen durumlarda ekstra görseller kullanmamak, site üzerindeki açıklamaların açık ve net olması, yapılacak işlemlerde kullanıcıları sade ve anlaşılır bir dil ile yönlendirmek bu noktada oldukça önemli. Siteniz ne kadar rahat bir şekilde kullanılırsa, kullanıcıların müşterilere dönüşmeleri de bir o kadar fazla olur.

Kargo bilgillerinin görünürlüğü ve aynı gün içinde gönderi

Bundan birkaç yıl önce, aynı günde gönderi yapan firmaların sayısı bir hayli azdı; fakat e-ticaret sektöründeki rekabet artıkça, kargo gönderim süreleri de kısalmaya başladı. Artık stok tutulan ve sıfırdan üretilmeyen ürünlerde tüketicilerin beklentisi aynı gün içinde gönderi yapılması yönünde. Başarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de aynı gün içinde gönderi yapmak olacaktır.

Bu yöntemi kullanmak için, site üzerinde bir ifade kullanarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı günde gönderi yaptığınızı kullanıcılara belirtebilirsiniz. Örnek olarak, saat 16:00’a kadar yapılan alışverişleri, aynı gün içinde göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Burada çalıştığınız kargo firmanın çalışma saatlerini öğrenmeli ve ertesi gün kullanıcıya ulaşması için saat kaçta paketleri teslim etmeniz gerektiğini sormalısınız.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise; kargo ücretleriniz konusunda açık olmanız. Ürün sayfalarında göstermiyor olsanız dahi, sepet sayfasında, kullanıcı ödeme yapma aşamasına gelmeden önce kargo ücretlerini onlara göstermelisiniz. Bu ücretleri göstermediğinizde, kullanıcılar kargo için ücret ödemeyeceklerini düşünebilirler; fakat ödeme sayfasında fiyatın artmasından dolayı, alışveriş yapmaktan vazgeçebilirler.

Bir diğer önemli nokta ise, belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo imkanı sağlıyorsanız (böyle bir hizmetiniz yoksa, maliyet hesaplamalarınızı yaparak ücretsiz kargo seçenekleri hakkında geliştirmeler yapmalısınız) internet siteniz üzerinde bunu kullanıcılara göstermelisiniz. Bu ücretin altında alışveriş yapmış kişilere, sepet sayfalarında, X TL kadar daha alışveriş yaparlarsa, ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz.

Bunun sebebi ise, kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine kendileri için bir şey satın almayı tercih edeceklerdir. Böylelikle, hem sepet tutarlarınızı hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Müşteri sadakati

Uzun vadede karlılığınızı sağlamak ve sektörde ayakta kalabilmek için, müşteri sadakatine de ihtiyacınız olacak. Online satış yaparken, hedef kitlenizi genişletmeniz, farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız önemli olsa da, sizin için birincil olan sadık müşterileriniz olmalıdır.

Siteniz üzerinden devamlı alışveriş yapan, kampanyalarınızı takip eden ve sepet tutarı yüksek olan müşterileriniz uzun vadede size destek olmaya devam edecektir. Yeni müşterilere ulaşmaya da çalışmalısınız; ancak sizden tekrar alışveriş yapmayan kullanıcıları geri kazanmaktan önce, sadık müşterilerinizi memnun edebilecek çalışmalar yapın.

Onları kazandıktan ve memnun ettikten sonra, yeni hedef kitleler için de çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Sadık müşteri kitleniz ne kadar büyük olursa, uzun vadedeki başarınız da o kadar fazla olacaktır.

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Güvenli alışveriş

Başarılı olmak için yapmanız gerekenlerden biri de e-ticaret sitenizin güvenliğini tamamen sağlamak. Ödeme işlemleri sırasında fraud vakalarına maruz kalmak, markanızın güvenirliğini düşüreceği gibi sizin de zarar etmenize neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sitenizin dış saldırılara karşı da korunuyor olması önemli. Sadece ödeme işlemleri tek başına yeterli olmayacaktır. Kullanıcı bilgilerinizi korumak, sitenizi olası siber saldırılara karşı korumak, ödeme işlemlerinde sahteciliklerin önüne geçmek sizin sorumluluğunuzda. Bu nedenle de güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Marka güvenirliğinizi kaybetmeniz durumunda, müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Kaliteli müşteri destek hizmeti sunmak

İşinizdeki başarıyı artırabilmek için müşteri hizmetlerinizi de geliştirmeniz gerekiyor. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrası ne kadar iyi bir destek sunarsanız, alacağınız geri dönüşlerde bir hayli olumlu olacaktır. Müşterilerinizin sorunlarını dinlemek ve bu sorunları onların kaybı olmadan çözmek, müşteri sadakatinizi de artıracaktır.

Destek hizmetlerinizi bir adım daha ileriye götürmek için, müşterilerinizin sorun yaşadıkları konularla ilgili hem ürünlerinizde hem de site üzerinde geliştirmeler yaparak, onların ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca onlardan gelen geri bildirimleri değerlendirmeniz ve uygulamaya koymanız, onların da hoşuna gidecektir.

Mobil uyumluluk

E-ticaretteki başarınızı artırmanızı sağlayacak bir diğer unsurda sitenizi mobile uyumlu hale getirmek olacaktır. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı, akıllı telefonları üzerinden internete giriyor, ürün aramalarını ve karşılaştırmalarını bu cihazları üzerinden yapıyor. Alışverişlerini kimi zaman mobil cihazlarından kimi zaman da bilgisayarlarından yapıyor; ancak öncelikle ürün aramalarını yaparken mobil cihazları kullanmayı tercih edebiliyor.

Mobile uyumlu bir sitenizin olması bu kullanıcıları kazanmanıza yardımcı olabilir. Mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız, sitenizin daha rahat gezinmesini sağlayacağı için, bu kullanıcılar daha rahat bir şekilde ürün ve hizmetlerinizi inceleyebilirler. Web siteniz mobile uyumlu değilse mobil site tasarımlarımızı inceleyerek konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret alt yapı paketlerimize göz atabilirsiniz. Hizmetlerimizi test etmek isterseniz de 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan