E-ticarette başarının altın kuralları

7 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları

Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve müşteri sadakati oluşturmak, kısacası e-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreç bir hayli zor.

Bu aşamalardan geçmek ve e-ticarette başarıyı sağlayabilmek herkese nasip olmayabiliyor. Bunun sebebi de bazı altın kuralların unutulmasından veya bilinmemesinden kaynaklanıyor. Her sektör ve her şirket için geçerli olan durumlar değişiklik gösterebilir; fakat e-ticarette başarı göstermenizi sağlayacak bazı ortak çalışmalar da bulunuyor. Gelin beraber, e-ticarette başarı getirebilecek bu altın kurallara beraber bakalım.

Kullanıcı deneyimini iyileştirmek

E-ticaret siteniz, işinizin vitrini diyebiliriz. İnternet üzerinden gelecek olan kullanıcılar, ana sayfanıza geldiklerinde sizin vitrininizi görmüş olacaklar. Onları sitede tutabilmek, ürünleri incelemelerini sağlamak, sepetlerine ekledikleri ürünleri rahatça görmelerini sağlamak, ödeme sayfalarında alışverişlerini sorunsuz bir şekilde tamamlamalarını sağlamak sizin göreviniz.

Bu noktada da devreye kullanıcı deneyimini sağlamak giriyor. İnternet sitenizin tasarımı, rahat okunabilir, navigasyonu kolay, tasarım olarak karmaşık olmayan bir yapıda olmalı. Kullanıcılar, rahatlıkla ürün kategorilerini görebilmeliler, bu kategoriler içinde gezinebilmeliler, ödeme işlemlerini birkaç adımda tamamlayabilmeliler.

Site üzerinde kafa karıştırabilecek öğelere yer vermemek, gerekmeyen durumlarda ekstra görseller kullanmamak, site üzerindeki açıklamaların açık ve net olması, yapılacak işlemlerde kullanıcıları sade ve anlaşılır bir dil ile yönlendirmek bu noktada oldukça önemli. Siteniz ne kadar rahat bir şekilde kullanılırsa, kullanıcıların müşterilere dönüşmeleri de bir o kadar fazla olur.

Kargo bilgillerinin görünürlüğü ve aynı gün içinde gönderi

Bundan birkaç yıl önce, aynı günde gönderi yapan firmaların sayısı bir hayli azdı; fakat e-ticaret sektöründeki rekabet artıkça, kargo gönderim süreleri de kısalmaya başladı. Artık stok tutulan ve sıfırdan üretilmeyen ürünlerde tüketicilerin beklentisi aynı gün içinde gönderi yapılması yönünde. Başarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de aynı gün içinde gönderi yapmak olacaktır.

Bu yöntemi kullanmak için, site üzerinde bir ifade kullanarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı günde gönderi yaptığınızı kullanıcılara belirtebilirsiniz. Örnek olarak, saat 16:00’a kadar yapılan alışverişleri, aynı gün içinde göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Burada çalıştığınız kargo firmanın çalışma saatlerini öğrenmeli ve ertesi gün kullanıcıya ulaşması için saat kaçta paketleri teslim etmeniz gerektiğini sormalısınız.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise; kargo ücretleriniz konusunda açık olmanız. Ürün sayfalarında göstermiyor olsanız dahi, sepet sayfasında, kullanıcı ödeme yapma aşamasına gelmeden önce kargo ücretlerini onlara göstermelisiniz. Bu ücretleri göstermediğinizde, kullanıcılar kargo için ücret ödemeyeceklerini düşünebilirler; fakat ödeme sayfasında fiyatın artmasından dolayı, alışveriş yapmaktan vazgeçebilirler.

Bir diğer önemli nokta ise, belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo imkanı sağlıyorsanız (böyle bir hizmetiniz yoksa, maliyet hesaplamalarınızı yaparak ücretsiz kargo seçenekleri hakkında geliştirmeler yapmalısınız) internet siteniz üzerinde bunu kullanıcılara göstermelisiniz. Bu ücretin altında alışveriş yapmış kişilere, sepet sayfalarında, X TL kadar daha alışveriş yaparlarsa, ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz.

Bunun sebebi ise, kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine kendileri için bir şey satın almayı tercih edeceklerdir. Böylelikle, hem sepet tutarlarınızı hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Müşteri sadakati

Uzun vadede karlılığınızı sağlamak ve sektörde ayakta kalabilmek için, müşteri sadakatine de ihtiyacınız olacak. Online satış yaparken, hedef kitlenizi genişletmeniz, farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız önemli olsa da, sizin için birincil olan sadık müşterileriniz olmalıdır.

Siteniz üzerinden devamlı alışveriş yapan, kampanyalarınızı takip eden ve sepet tutarı yüksek olan müşterileriniz uzun vadede size destek olmaya devam edecektir. Yeni müşterilere ulaşmaya da çalışmalısınız; ancak sizden tekrar alışveriş yapmayan kullanıcıları geri kazanmaktan önce, sadık müşterilerinizi memnun edebilecek çalışmalar yapın.

Onları kazandıktan ve memnun ettikten sonra, yeni hedef kitleler için de çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Sadık müşteri kitleniz ne kadar büyük olursa, uzun vadedeki başarınız da o kadar fazla olacaktır.

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Güvenli alışveriş

Başarılı olmak için yapmanız gerekenlerden biri de e-ticaret sitenizin güvenliğini tamamen sağlamak. Ödeme işlemleri sırasında fraud vakalarına maruz kalmak, markanızın güvenirliğini düşüreceği gibi sizin de zarar etmenize neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sitenizin dış saldırılara karşı da korunuyor olması önemli. Sadece ödeme işlemleri tek başına yeterli olmayacaktır. Kullanıcı bilgilerinizi korumak, sitenizi olası siber saldırılara karşı korumak, ödeme işlemlerinde sahteciliklerin önüne geçmek sizin sorumluluğunuzda. Bu nedenle de güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Marka güvenirliğinizi kaybetmeniz durumunda, müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Kaliteli müşteri destek hizmeti sunmak

İşinizdeki başarıyı artırabilmek için müşteri hizmetlerinizi de geliştirmeniz gerekiyor. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrası ne kadar iyi bir destek sunarsanız, alacağınız geri dönüşlerde bir hayli olumlu olacaktır. Müşterilerinizin sorunlarını dinlemek ve bu sorunları onların kaybı olmadan çözmek, müşteri sadakatinizi de artıracaktır.

Destek hizmetlerinizi bir adım daha ileriye götürmek için, müşterilerinizin sorun yaşadıkları konularla ilgili hem ürünlerinizde hem de site üzerinde geliştirmeler yaparak, onların ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca onlardan gelen geri bildirimleri değerlendirmeniz ve uygulamaya koymanız, onların da hoşuna gidecektir.

Mobil uyumluluk

E-ticaretteki başarınızı artırmanızı sağlayacak bir diğer unsurda sitenizi mobile uyumlu hale getirmek olacaktır. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı, akıllı telefonları üzerinden internete giriyor, ürün aramalarını ve karşılaştırmalarını bu cihazları üzerinden yapıyor. Alışverişlerini kimi zaman mobil cihazlarından kimi zaman da bilgisayarlarından yapıyor; ancak öncelikle ürün aramalarını yaparken mobil cihazları kullanmayı tercih edebiliyor.

Mobile uyumlu bir sitenizin olması bu kullanıcıları kazanmanıza yardımcı olabilir. Mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız, sitenizin daha rahat gezinmesini sağlayacağı için, bu kullanıcılar daha rahat bir şekilde ürün ve hizmetlerinizi inceleyebilirler. Web siteniz mobile uyumlu değilse mobil site tasarımlarımızı inceleyerek konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret alt yapı paketlerimize göz atabilirsiniz. Hizmetlerimizi test etmek isterseniz de 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin