fbpx

E-ticarette başarının altın kuralları

7 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları

Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı artırmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak ve müşteri sadakati oluşturmak, kısacası e-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreç bir hayli zor.

Bu aşamalardan geçmek ve e-ticarette başarıyı sağlayabilmek herkese nasip olmayabiliyor. Bunun sebebi de bazı altın kuralların unutulmasından veya bilinmemesinden kaynaklanıyor. Her sektör ve her şirket için geçerli olan durumlar değişiklik gösterebilir; fakat e-ticarette başarı göstermenizi sağlayacak bazı ortak çalışmalar da bulunuyor. Gelin beraber, e-ticarette başarı getirebilecek bu altın kurallara beraber bakalım.

Kullanıcı deneyimini iyileştirmek

E-ticaret siteniz, işinizin vitrini diyebiliriz. İnternet üzerinden gelecek olan kullanıcılar, ana sayfanıza geldiklerinde sizin vitrininizi görmüş olacaklar. Onları sitede tutabilmek, ürünleri incelemelerini sağlamak, sepetlerine ekledikleri ürünleri rahatça görmelerini sağlamak, ödeme sayfalarında alışverişlerini sorunsuz bir şekilde tamamlamalarını sağlamak sizin göreviniz.

Bu noktada da devreye kullanıcı deneyimini sağlamak giriyor. İnternet sitenizin tasarımı, rahat okunabilir, navigasyonu kolay, tasarım olarak karmaşık olmayan bir yapıda olmalı. Kullanıcılar, rahatlıkla ürün kategorilerini görebilmeliler, bu kategoriler içinde gezinebilmeliler, ödeme işlemlerini birkaç adımda tamamlayabilmeliler.

Site üzerinde kafa karıştırabilecek öğelere yer vermemek, gerekmeyen durumlarda ekstra görseller kullanmamak, site üzerindeki açıklamaların açık ve net olması, yapılacak işlemlerde kullanıcıları sade ve anlaşılır bir dil ile yönlendirmek bu noktada oldukça önemli. Siteniz ne kadar rahat bir şekilde kullanılırsa, kullanıcıların müşterilere dönüşmeleri de bir o kadar fazla olur.

Kargo bilgillerinin görünürlüğü ve aynı gün içinde gönderi

Bundan birkaç yıl önce, aynı günde gönderi yapan firmaların sayısı bir hayli azdı; fakat e-ticaret sektöründeki rekabet artıkça, kargo gönderim süreleri de kısalmaya başladı. Artık stok tutulan ve sıfırdan üretilmeyen ürünlerde tüketicilerin beklentisi aynı gün içinde gönderi yapılması yönünde. Başarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de aynı gün içinde gönderi yapmak olacaktır.

Bu yöntemi kullanmak için, site üzerinde bir ifade kullanarak, belli bir saate kadar yapılan alışverişlerde aynı günde gönderi yaptığınızı kullanıcılara belirtebilirsiniz. Örnek olarak, saat 16:00’a kadar yapılan alışverişleri, aynı gün içinde göndereceğinizi belirtebilirsiniz. Burada çalıştığınız kargo firmanın çalışma saatlerini öğrenmeli ve ertesi gün kullanıcıya ulaşması için saat kaçta paketleri teslim etmeniz gerektiğini sormalısınız.

Dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise; kargo ücretleriniz konusunda açık olmanız. Ürün sayfalarında göstermiyor olsanız dahi, sepet sayfasında, kullanıcı ödeme yapma aşamasına gelmeden önce kargo ücretlerini onlara göstermelisiniz. Bu ücretleri göstermediğinizde, kullanıcılar kargo için ücret ödemeyeceklerini düşünebilirler; fakat ödeme sayfasında fiyatın artmasından dolayı, alışveriş yapmaktan vazgeçebilirler.

Bir diğer önemli nokta ise, belli bir ücret üstüne ücretsiz kargo imkanı sağlıyorsanız (böyle bir hizmetiniz yoksa, maliyet hesaplamalarınızı yaparak ücretsiz kargo seçenekleri hakkında geliştirmeler yapmalısınız) internet siteniz üzerinde bunu kullanıcılara göstermelisiniz. Bu ücretin altında alışveriş yapmış kişilere, sepet sayfalarında, X TL kadar daha alışveriş yaparlarsa, ücretsiz kargodan yararlanabileceklerini söyleyebilirsiniz.

Bunun sebebi ise, kullanıcılar kargo ücreti ödemek yerine kendileri için bir şey satın almayı tercih edeceklerdir. Böylelikle, hem sepet tutarlarınızı hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz.

Müşteri sadakati

Uzun vadede karlılığınızı sağlamak ve sektörde ayakta kalabilmek için, müşteri sadakatine de ihtiyacınız olacak. Online satış yaparken, hedef kitlenizi genişletmeniz, farklı kitlelere yönelik çalışmalar yapmanız önemli olsa da, sizin için birincil olan sadık müşterileriniz olmalıdır.

Siteniz üzerinden devamlı alışveriş yapan, kampanyalarınızı takip eden ve sepet tutarı yüksek olan müşterileriniz uzun vadede size destek olmaya devam edecektir. Yeni müşterilere ulaşmaya da çalışmalısınız; ancak sizden tekrar alışveriş yapmayan kullanıcıları geri kazanmaktan önce, sadık müşterilerinizi memnun edebilecek çalışmalar yapın.

Onları kazandıktan ve memnun ettikten sonra, yeni hedef kitleler için de çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Sadık müşteri kitleniz ne kadar büyük olursa, uzun vadedeki başarınız da o kadar fazla olacaktır.

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

Güvenli alışveriş

Başarılı olmak için yapmanız gerekenlerden biri de e-ticaret sitenizin güvenliğini tamamen sağlamak. Ödeme işlemleri sırasında fraud vakalarına maruz kalmak, markanızın güvenirliğini düşüreceği gibi sizin de zarar etmenize neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sitenizin dış saldırılara karşı da korunuyor olması önemli. Sadece ödeme işlemleri tek başına yeterli olmayacaktır. Kullanıcı bilgilerinizi korumak, sitenizi olası siber saldırılara karşı korumak, ödeme işlemlerinde sahteciliklerin önüne geçmek sizin sorumluluğunuzda. Bu nedenle de güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Marka güvenirliğinizi kaybetmeniz durumunda, müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Kaliteli müşteri destek hizmeti sunmak

İşinizdeki başarıyı artırabilmek için müşteri hizmetlerinizi de geliştirmeniz gerekiyor. Müşterilerinize satış öncesi ve sonrası ne kadar iyi bir destek sunarsanız, alacağınız geri dönüşlerde bir hayli olumlu olacaktır. Müşterilerinizin sorunlarını dinlemek ve bu sorunları onların kaybı olmadan çözmek, müşteri sadakatinizi de artıracaktır.

Destek hizmetlerinizi bir adım daha ileriye götürmek için, müşterilerinizin sorun yaşadıkları konularla ilgili hem ürünlerinizde hem de site üzerinde geliştirmeler yaparak, onların ilerleyen dönemlerde sorun yaşamamalarını sağlayabilirsiniz. Ayrıca onlardan gelen geri bildirimleri değerlendirmeniz ve uygulamaya koymanız, onların da hoşuna gidecektir.

Mobil uyumluluk

E-ticaretteki başarınızı artırmanızı sağlayacak bir diğer unsurda sitenizi mobile uyumlu hale getirmek olacaktır. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı, akıllı telefonları üzerinden internete giriyor, ürün aramalarını ve karşılaştırmalarını bu cihazları üzerinden yapıyor. Alışverişlerini kimi zaman mobil cihazlarından kimi zaman da bilgisayarlarından yapıyor; ancak öncelikle ürün aramalarını yaparken mobil cihazları kullanmayı tercih edebiliyor.

Mobile uyumlu bir sitenizin olması bu kullanıcıları kazanmanıza yardımcı olabilir. Mobildeki kullanıcı deneyimini artırmanız, sitenizin daha rahat gezinmesini sağlayacağı için, bu kullanıcılar daha rahat bir şekilde ürün ve hizmetlerinizi inceleyebilirler. Web siteniz mobile uyumlu değilse mobil site tasarımlarımızı inceleyerek konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Eğer halen bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret alt yapı paketlerimize göz atabilirsiniz. Hizmetlerimizi test etmek isterseniz de 15 günlük demo talebinde bulunabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan