Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?

24 Ocak 2022
Markethinkers
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?

Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna bağlıdır. Sanal bir POS hizmeti almıyorsanız, müşterilerinize sadece havale ve EFT gibi alternatifler sunabilirsiniz. Bu da tüketici açısından güvensiz ve maliyetli bir işlem olur. Dolayısıyla POS cihazınızı sanal ortama taşıyıp güvenli bir ödeme hizmeti sunmalısınız. Peki tam olarak sanal POS nedir, nerede kullanılır, nasıl çalışır?

Sanal Pos Nedir?

Kredi ve banka kartı ile ödeme kabul eden her işletmede bir POS (Point of Sale/Ödeme Noktası) cihazı bulunur. E-ticaret sitelerinde ise kartlı ödemeler, sanal POS cihazı ile kabul edilir. VPOS (Virtual POS) olarak da adlandırılan bu teknoloji, fiziksel POS cihazının dijital hâlidir. Tamamen aynı mantıkla çalışır ve aynı görevi görür. İnternetten alışveriş yapmak isteyen tüketiciler, ödeme adımında geldiklerinde, VPOS sayesinde banka ve kredi kartı ile ödeme yapabilirler.

Sanal POS ödeme sistemi, tüm dünyada yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Alıcı için ödeme, satıcı için de ödeme alma işlerini kolaylaştıran bu sistemin fiziksel cihazdan tek farkı, kartın bir cihaza okutulmuyor olmasıdır. Kart bilgileri manuel olarak girilir ve söz konusu bilgiler, fiziksel cihazda olduğu gibi banka üzerinden sorgulanır. En önemli avantajı ise her banka için farklı bir cihaz taşımaya gerek kalmamasıdır. Çoğu sanal POS, yerli ve yabancı kartların neredeyse tamamını kabul eder.

Sanal Pos Nerede Kullanılır?

E-ticaret sanal POS’un en geniş kullanım alanıdır. İnternet üzerinden satış yapan e-ticaret sitelerinin hepsinde bu hizmet mevcuttur. Sanal POS, en çok tercih edilen e-ticaret ödeme sistemleri arasında ilk sıradadır. Bunun sebebi hızlı, pratik, kolay, avantajlı ve en önemlisi güvenli olmasıdır. Sanal POS ödeme sistemleri müşteriler tarafından da olumlu karşılanır. Tüketiciler, bu sistemin bulunmadığı sitelerden alışveriş yapmayı tercih etmezler.

Eğer bir e-ticaret siteniz varsa, sanal POS kullanımını tercih değil zorunluluk olarak görmelisiniz. İnternetten ürün satışı yaparken başarılı olmak istiyorsanız, öncelikle bir güven inşa etmelisiniz. Potansiyel müşteriler hem ürünlerinize hem hizmetinize hem de genel olarak markanıza güven duymalıdır. Ürünlerinizi beğenen ve sepetine ekleyip ödeme adımına kadar gelen bir müşteri, güvenli bir ödeme alternatifi göremezse alışverişten vazgeçebilir. Bu nedenle sanal POS e-ticaret sitelerinde yaygın bir şekilde kullanılır.

Sanal Pos Güvenilir mi?

Sanal POS işlemlerinin güvenilirliği konusunda tüketicinin aklında soru işaretleri olabilir. Fakat bu sistem hem satıcı hem de alıcı için en güvenli ödeme seçeneklerinden biridir. Bu yöntemle ödeme yapmak, bir markette kredi kartı ile alışveriş yapmaktan farksızdır. Aynı şekilde alınan ödemeler de güvendedir. Burada tüketici güvenilir alışveriş sitelerini tercih ederek, e-ticaret firması ise sadece yetkili kuruluşlarla iş birliği yaparak bir güvenlik önlemi alabilir.

Sanal POS hizmeti, BDDK (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu) tarafından onaylanmış ödeme kuruluşları ve bankalar tarafından verilir. Dolayısıyla ilk aşamada güvenliği, bankalar ve ödeme kuruluşları sağlar. Bir e-ticaret firması VPOS başvurusu yaptığı takdirde, hizmet sağlayıcı tarafından detaylıca incelenir. Firma ile ilgili çeşitli belgeler kontrol edildikten ve e-ticaret sitesinde tüm güvenlik önlemlerinin alındığından emin olduktan sonra bu hizmet verilir.

Tüketiciler kart bilgilerini bir ekrana girme konusunda tereddüt yaşayabilirler. Fakat SSL sertifikası teknolojisi sayesinde, ödeme formuna girilen bilgiler sadece bankaya iletiliyor ve alışveriş yapılan site tarafından görüntülenemiyor. Sanal POS alışveriş sürecinde ise 3D güvenlik sistemi devreye giriyor. Bu sistem sayesinde, bir kart ile online ödeme yapılacağında, kartın sahibinin cep telefonuna bir SMS gidiyor. SMS ile iletilen doğrulama kodu ödeme ekranına yazılmazsa, ödeme işlemi gerçekleşmiyor. Yani kart sahibinin izni olmadan, kartı elinde bulunduran kişiler bile sanal POS üzerinden ödeme yapamaz.

İlgili rehber: 3D Secure Sisteminin Faydaları

Kimler Sanal Pos Kullanabilir?

Bir e-ticaret sitesinin sanal POS ile ödeme alabilmesi için birtakım şartları karşılaması gerekir. Sadece bu şartları karşılayanlar sanal POS kullanabilir. İlk şart, şirket sahipliğidir. Zaten e-ticaret yapabilmek için şirket kurmak, yasal bir zorunluluktur. Ürünlerinizi internet üzerinden satmak istiyorsanız ama şirket kurmadıysanız, bankalar ve ödeme kuruluşları size sanal POS hizmeti vermez. Ayrıca hizmetin kullanılacağı e-ticaret sitesinin aktif ve sağlıklı çalışıyor olması, ürün içermesi ve ödeme ekranında kart seçeneğinin sunuluyor olması gerekir.

Sanal Pos Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Sanal POS başvurunuz onaylandığında, e-ticaret sitenize bu ödeme yöntemini manuel olarak eklemeniz gerekir. Eğer IdeaSoft gibi sanal POS entegrasyonu sunan bir altyapı kullanıyorsanız işiniz oldukça kolay. Birkaç pratik işlem sonrası entegrasyonu tamamlayabilir ve kartla ödeme almaya başlayabilirsiniz. Ödeme hareketlerini ise hizmet sağlayıcının sunduğu sanal POS yönetim paneli üzerinden takip edebilirsiniz.

Kolay entegrasyon için uygun bir altyapıya sahip değilseniz, en azından temel düzeyde kodlama bilmeniz ya da bir yazılımcıdan destek almanız gerekir. Entegrasyon sonrasında ödeme sayfalarını optimize etmeyi de ihmal etmemelisiniz.

İlgili rehber: E-ticarette Ödeme Sayfalarının Optimizasyonu

Sanal Pos Nasıl Çalışır?

Sanal POS uygulaması aslında fiziksel POS cihazı ile aynı mantıkta çalışır. Fiziksel cihaza kart takılır/okutulur. Karttan alınan bilgi bir hat üzerinden bankaya iletilir. Bankadan onay gelince cihazdan fiş çıkar ve ödeme alınmış olur. Aynı sistem VPOS’ta da vardır. Fakat burada kartı bir cihaza takmaya ya da okutmaya gerek yoktur. Kart bilgileri, ödeme adımındaki forma girilir.

Ödeme formuna kart numarası, son kullanma tarihi ve güvenlik kodu (CCV) yazılır. Bu bilgiler, ödeme altyapısı sayesinde bankaya iletilir. İletim sırasındaki şifreleme protokolleri kart bilgilerini gizler ve alışveriş yapılan site de dâhil olmak üzere banka dışında hiçbir kişi veya kurum kart bilgilerini göremez. Bir ödeme işlemi ile ilgili kart bilgileri banka sistemine ulaştığında, kartın yasal sahibinin bankada kayıtlı cep telefonu numarasına bir doğrulama kodu gönderilir. Bu kodun gönderilmesi için 3D Secure tercih edilmiş olmalıdır.

Cep telefonuna SMS ile gönderilen doğrulama kodu, o sırada açılmış olan banka ekranındaki ilgili kutucuğa yazılır, ardından onay butonuna basılır. Eğer kart internet alışverişlerine açıksa ve kartta yeterli bakiye varsa ödeme işlemi başarı ile tamamlanır. Karttan çekilen para, alışveriş yapılan sitenin hesabına aktarılır. Böylece fiziksel POS cihazı ile yapılan işlemin aynısı, dijital ekranda yapılmış olur.

Sanal Pos Nasıl Alınır?

Sanal POS açma hizmeti alabilmek için, öncelikle bu hizmeti veren bir bankaya ya da BDDK tarafından onaylanmış bir ödeme kuruluşuna başvuru yapmanız gerekir. Başvuru yapabilmek için ise vergi mükellefi, yani şirket sahibi olmalısınız. Başvuru esnasında ilgili kurum, şirketiniz ve e-ticaret siteniz ile ilgili bilgiler ister. Şirkete ait belgeleri ibraz etmeniz gerekir. Ayrıca siteniz de e-ticaret normlarına uygun, kullanılabilir ve yasal olmalıdır.

Türkiye’de geçerli olan yasal mevzuatlara uygun, iletişim bilgilerine sitede açıkça yer verilmiş, hukuki açıdan bir engeli ya da problemi bulunmayan ve ürün teslim edebilecek kapasitesi bulunan sanal mağazalara bu hizmet sunulur. Başvuru onayının ardından hizmet sağlayıcıdan gelen bilgilerle sanal POS oluşturma/kurma/entegre etme işlemini tamamlayabilirsiniz. Ayrıca sanal POS alabilmeniz için e-ticaret sitenizin aşağıdaki standartları karşılıyor olması gerekir.

SSL Sertifikası

SSL sertifikası bilgi ve veri gizliliği sağlayan bir protokoldür. Bu nedenle e-ticaret siteleri ve bu sitelerin müşterileri için büyük önem taşır. Virtual POS hizmeti sunan firmalar da tüketicilere ait verilerin korunabilmesi adına, e-ticaret siteleri için SSL sertifikasını zorunlu kılar. Bu doğrultuda 128 ya da 256 bit SSL sertifikasına sahip olmanız gerekir.

Ürün

Ürün, elbette bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazıdır. Ama sanal POS alabilmek için, site kuruluşunda başvuru yapmanız söz konusu değildir. Öncelikle sitenize ürünleri eklemeli ve listelemelisiniz. VPOS aldığınız anda satış yapabilecek seviyede bir siteye sahip olmanız gerekir. Yani önce dükkânınızı açacaksınız, içine ürünleri dizeceksiniz, sonra bankaya başvuru yapacaksınız.

Sözleşme

Bankalar ve ödeme kuruluşları, tüketicilere karşı sizin adınıza bir sorumluluk üstlenir. Dolayısıyla hem kendilerini hem de tüketicileri korumayı amaçlarlar. Bu doğrultuda e-ticaret sitenizin güvenilirliğine de dikkat ederler. Sitenizde online alışveriş sürecinin tamamında geçerli olan, tarafların hak ve sorumluluklarını bildiren sözleşmelerin mevcut olması gerekmektedir. İlgili sözleşmelerden bazıları şunlardır:

  1. Üyelik Sözleşmesi
  2. Satış Sözleşmesi
  3. Mesafeli Satış Sözleşmesi
  4. İade ve İptal Prosedürleri

Sanal Pos Başvuru Şartları Nelerdir?

Sanal POS başvurusu yaptığınızda, ilgili kuruluş firmanız hakkında bir çeşit denetleme yapar. Hem hizmet sağlayıcı özelinde hem de ilgili yasal mevzuatlar doğrultusunda birtakım sanal POS şartları vardır. Söz konusu şartlar dikkate alınarak firmanız ve siteniz incelenir. Bankaların ve ödeme kuruluşlarının başvuru değerlendirme sürecinde dikkat ettiği detaylardan bazıları şöyle sıralanabilir:

  • Başvuru belgeleri eksiksiz, doğru ve güncel olmalıdır.
  • E-ticaret sitesinde herhangi bir erişim sıkıntısı bulunmamalıdır.
  • Sitedeki ödeme adımları düzgün ve doğru çalışıyor olmalıdır.
  • Ödeme güvenliği sağlaması amacıyla sitede SSL sertifikası bulunmalıdır.
  • Ödeme adımında banka/kredi kartı ile ödeme seçeneği yer almalıdır.
  • Ödeme sayfasının alt kısmında, hizmet sağlayan bankaların logoları olmalıdır.
  • Site üzerinde ürün, ürün listesi, ürün kataloğu ve ürünlerin eklenebileceği bir sepet sistemi kurulu olmalıdır.
  • Online mağazada müşterilerin garanti, iade ve iptal hakkına ilişkin şirket prosedürlerine açık ve net bir şekilde yer verilmelidir.
  • “Gizlilik Taahhüdü ve Güvenlik Politikası” ile ilgili metinler, gerekli sayfalara eklenmelidir.
  • Firmanın adı, adresi, telefonu ve e-mail adresi gibi bilgileri sitede yer almalı, doğru ve güncel olmalıdır.
  • Sektör özelinde yetkili kurumlardan alınması gereken özel belgeler (ilaç firmaları için Sağlık Bakanlığı Yetki Belgesi, turizm firmaları için TURSAB Belgesi vb.) de başvuru sırasında iletilmelidir.

Sanal Pos Almak İçin Gereken Evraklar Hangileridir?

Hemen her başvuru işleminde olduğu gibi VPOS’ta da ibraz etmeniz gereken birtakım belgeler vardır. Bu belgelerin çoğu, banka ya da ödeme kuruluşu fark etmeksizin standarttır. Çünkü belgeler, firmanın kurumsal yapısı ile ilgilidir. Ayrıca bazı kurumlar başvuru formu/dilekçesi de isteyebilir. Buna ek olarak bazı bankalar, üye iş yeri olma şartı ararlar. Böyle durumlarda üye iş yeri başvurusu ile ilgili belgeler de talep edilebilir.

Şirket yapısına göre değişiklik göstermekle birlikte sanal POS başvurusunda istenen başlıca belgeler şöyledir:

  1. Şirket yetkilisinin T.C. kimlik kartı fotokopisi
  2. Ortakların kimlik fotokopileri
  3. Vergi levhası
  4. Ortaklık sözleşmesi
  5. Ticaret sicil gazetesinin fotokopisi
  6. İmza sirküleri

Neden Sanal Pos Kullanmalısınız?

Sanal POS sistemlerini kullanmanızı gerektiren en önemli sebep, müşteri memnuniyetidir. Müşterilerinize alternatif ödeme sistemi seçenekleri sunarsanız, kullanıcı deneyimini olumlu yönde geliştirebilirsiniz. Online alışverişi tercih eden tüketiciler, dijital dünyanın getirdiği hızı ve kolaylığı her yerde ararlar. Sepetini doldurduktan sonra ödeme adımında işini hızlıca halledebileceği, kolay bir şekilde ödeme yapabileceği bir seçenek bulamayan tüketicilerin alışverişten vazgeçme ihtimali bir hayli yüksektir.

Müşterilerinizin e-ticaret sitenizden mutlu ayrılmasını istiyorsanız, onlara hitap edebilecek hizmetler sunmalısınız. Sanal POS da bu hizmetlerin başında gelir. Çünkü günümüzde nakit paradan sonra en çok kullanılan ödeme araçlarından biri kredi kartıdır. Ayrıca online alışverişte nakit para geçmez. Havale ve EFT seçeneklerine tüketici güvenmezken kapıda ödeme alternatifi de sizin için riskli olabilir. Dolayısıyla en doğru tercih virtual POS’tur.

Sanal Pos Hizmetinin Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

  • Güvenli Ödeme Alma: Online alışverişlerdeki en güvenli ödeme yöntemlerinden biri budur. Altyapı sağlayıcılarının sunduğu güvenlik önlemleri ve şifreleme sistemleri sayesinde ödemeler güvenli bir şekilde yapılır.
  • 7/24 Ödeme Alma: Sanal POS üzerinden ödeme alabilmek için bankanın mesai saatleri içinde olmasını beklemeye gerek yoktur. Müşteriler hafta sonu, resmî tatil ya da gece saatleri fark etmeksizin 7 gün 24 saat ödeme yapabilirler.
  • Zaman Tasarrufu: Bu yöntemde ödeme işlemi çok kısa bir süre içerisinde tamamlanır. Müşteri zaman kaybı yaşamadan ödeme yapabildiği için alışverişten memnun kalır.
  • Rekabet Gücü Artışı: E-ticaret dünyasında yoğun bir rekabet vardır. Farklı ödeme alternatifleri sunan firmalar ise her zaman bir adım öndedir. Sanal POS, rekabet edebilme sürecinde yardımcı olur.
  • Satış Avantajı: Her tüketici farklı bir ödeme yöntemini tercih etmek isteyebilir. Banka ve kredi kartı ile ödeme yapmak isteyen müşterilere bu hizmetin sunulması doğrultusunda daha geniş bir kitleye hitap edebilmek mümkün olur. Dolayısıyla satışlarda artış yaşanması da söz konusudur.
  • Taksitli Satış İmkânı: Taksitli işlemler, tüketiciler tarafından sıkça tercih edilir. Özellikle yüksek tutarlı alışverişleri taksite bölmek, ödeme sürecinde tüketiciye kolaylık sağlar. Bu tip tüketicilerin ilk tercihi ise taksitli satış yapan e-ticaret siteleri olur. Sanal POS taksit yapma imkânı sunar.
  • Yurt Dışından Ödeme Alma: Uluslararası sanal POS hizmeti veren bir banka ya da ödeme kuruluşundan hizmet alındığında, yurt dışından gelen ödemeler de rahatlıkla alınabilir. Bu sayede e-ihracat yapabilmek de mümkün olur.
  • Çeşitli Kart Tiplerinden Ödeme Alma: Banka ve kredi kartlarının kendilerine özgü bir çeşit markası vardır. Sanal POS’ların çoğu VISA, MasterCard, Amercan Express, Troy, Discover, JCB, Paracard, Bonus, Shop&Fly, CUP ve Diners Club gibi yerli ve yabancı markalara sahip kartlardan ödeme alabilir.
  • Kolay Takip ve Raporlama: VPOS servislerinin bir yönetim paneli bulunur. Buradan ödeme hareketleri, sipariş bilgileri ve işlem detayları kolayca takip edilebilir. Ayrıca ödeme ile ilgili çeşitli istatistikleri içeren raporlar alabilmek de mümkündür.

Hangi Ödeme Kuruluşları Sanal Pos Hizmeti Sağlar?

Türkiye’de hizmet veren sanal POS firmaları şu şekilde sıralanabilir:

  • iPara
  • İyzico
  • PayU
  • HepsiPay
  • TürkPOS
  • PayNet

Sanal Pos Hizmeti Sağlayan Bankalar Hangileridir?

Dijitalleşmenin en çok etkinlik gösterdiği sektörlerden biri hiç şüphesiz bankalardır. Bankalar da finansal teknolojiler ile bu dijitalleşmeye ayak uydurup e-ticaret siteleri için sanal POS hizmeti sunarlar. VPOS hizmeti sağlayan bankalar ve hizmet isimleri tablodaki gibidir.

BankaHizmet
AkbankSanal AKPOS
QNB FinansbankFinansWebPOS
DenizbankDenizPOS
Garanti BBVAGaranti Sanal POS 
HalkbankHalkbank Sanal POS
ING BankING Bank Sanal POS
Türkiye İş Bankasıİş Bankası Sanal POS
T.C. Ziraat BankasıZiraat Bankası Sanal POS
Yapı Kredi BankasıPOSNET
VakıfbankV-POS 724 

Sanal Pos Komisyon Oranları Nasıldır?

Sanal POS komisyon ödenen bir hizmettir. E-ticaret siteniz için bu hizmeti alıyorsanız, karşılığında komisyon ödemeniz gerekir. Yani başlangıçta, tek seferlik ücret karşılığında satın alınan bir hizmet değildir. Çoğu banka ve ödeme kuruluşunda başvuru yapmak ve altyapıyı almak ücretsizdir. Fakat VPOS üzerinden yapılan her bir satış için, belirli bir oran üzerinden komisyon kesintisi yapılır.

Sanal POS komisyon oranları ise değişkenlik gösterir. Her bir bankanın ve ödeme kuruluşunun kendine göre bir ücretlendirme politikası vardır. Genel hatları itibarıyla bu komisyon oranları %1 ile %20 arasında seyreder. Buna ek olarak bazı kurumlar, işlem ücreti de tahsil eder. Yani yapılan satış tutarının belli bir oranını komisyon olarak almakla birlikte bir de işlem başına sabit bir ücret kesintisi yaparlar. Dolayısıyla bu hizmeti hangi banka ya da kuruluştan alacağınıza karar verirken dikkatli olmalısınız. Firmaları, sunduğu avantajları, komisyon oranlarını ve işlem ücretlerini araştırıp karşılaştırarak kararınızı vermelisiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı sıra...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını bir...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticarette yapmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Mobil ticaretin önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Son birkaç yıldır Türkiye e-ticaret sektöründe de mobil ticaretin gücü biraz daha artmaya başlıyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri de akıllı telefon ve 3G internet veri...
16 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın