fbpx

E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının yapmaları gereken en temel SEO çalışmalarını ele alacağız.

E ticaret SEO nasıl yapılır?

HTTPS’e geçiş yapın

HTTPS protokolü web sitelerin güvenliğini artırmanın yanı sıra SEO konusunda da firmalara yardımcı oluyor. Google, kendi kullanıcılarına güvenli siteleri önermeyi tercih ettiği için HTTPS protokolü kullanan siteleri arama sorgularında daha üst sıralarda çıkartabiliyor. Sitenizde sadece ödeme sayfalarında değil, tüm sayfalarda HTTPS protokolüne geçirmeniz SEO çalışmalarınıza da olumlu yansıyacaktır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site hızınızı artırın

E ticaret SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de kullanıcı deneyimini geliştirmek. Bu noktada da sitenizin yüklenme hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Yavaş yüklenen sayfalar nedeniyle kullanıcılar siteyi terk edebiliyor ve bu da arama motorları tarafından bir sorun olarak algılanıyor. Buna ek olarak sitenin açılma hızı düşük olduğunda arama motorları bu siteyi sorunlu olarak görerek, sıralamada daha alt sıralarda gösterebiliyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Eski ürün sayfalarında 301 yönlendirmeleri kullanın

Artık satışta olmayan ya da belli bir süreliğine satışı durdurulan ürünlerin sayfalarını kapatmak yerine 301 yönlendirmeleri ile ilgili olabilecek bir ürünün sayfasına yönlendirme yapmanız gerekir. Böylelikle kullanıcı arama motorlarından bu sayfalara geldiklerinde, artık satılmayan bir ürün yerine muadil bir ürüne ulaşabilirler.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Mobil SEO’yu unutmayın

E-ticaret SEO çalışmaları masaüstü cihazlarda olduğu gibi mobil tasarımlarda da önemlidir. Kullanıcıların mobil cihazlarda geçirdiği sürenin artması nedeniyle e-ticaret sitelerinin de mobil trafiği de artıyor. Bununla beraber mobil arama sorgularının da hacmini artması nedeniyle mobil SEO önemli konulardan biri olmaya başlıyor. E-ticaret firmalarının mobil SEO konusunda da çalışmalar yapmaları, bu artan mobil arama sorgularına yanıt vermelerini kolaylaştıracaktır. Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Sayfa başlıklarınızı düzenleyin

Sayfa ana ve alt başlıklarınız da SEO için önemli konular arasında yer alıyor. Sayfalardaki başlıklarda doğru anahtar kelimeleri kullanmak, ilgi çekici başlıklar kullanmanız ve başlık etiketlerini (h1, h2, h3 vb.) doğru şekilde kullanmanız SEO konusunda size yardımcı olacaktır. Sitenizdeki başlıkları nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Arama motorları sayfanızı tararken, sayfa içeriği hakkında bilgi almak için meta açıklamalarını inceler. Bu noktada da sayfa içeriğini detaylı ve doğru bir şekilde aktarmak için de meta açıklamalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Google, son dönemlerde otomatik olarak sayfa içerisindeki metinlerden, arama sorgularına uyabilecek açıklamaları seçiyor olsa da, sayfanızın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamak için meta açıklamalarınızı her bir sayfanız için girmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Ürün sayfalarınızın iyi bir şekilde hazırlanması ve doğru bir şekilde de indekslenmesi gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınızı detaylandırmanız oldukça önemli. Sayfa URL’sinin yanı sıra ürün fotoğrafları ve açıklamaları e-ticaret SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Sayfanın detaylı olması, ürünle ilgili birçok bilgi sunması, sayfa içerisinde video içeriklerin yer alması, anahtar kelime yoğunluğu, sayfa başlığı gibi konular bu noktada üzerinde durulması gereken alanlardır. En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sayfa URL yapılarınızı düzenleyin

Site genelindeki URL Yapıları da SEO açısından önemlidir. Rastgele URL yapıları oluşturmak yerine, anahtar kelimelerinizi içeren, sayfa ile ilgili bilgi sunan ve anlamlı kelimelerden oluşan URL yapıları kullanmanız, bu sayfaların daha doğru bir şekilde indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

Görsel SEO optimizasyonunu yapın

Siteniz üzerinde kullandığınız görsellerin de SEO’ya etkisi vardır. Özellikle görsel arama sorgularında, sitenizdeki görseller üzerinden trafik yakalayabilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görseller üzerinde bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekir.Görsel SEO Optimizasyonu isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Kopya içerikleri kontrol edin

Ürün sayfalarınızda ya da sitenizin herhangi bir bölümünde kopya metinler yer alıyor olabilir. SEO çalışmalarında kopya içerikleri düzenlemek ve bunları kaldırmak ya da Canonical kullanımı ile bu sayfaları güncellemeniz önemlidir. Sitenizdeki kopya içerikler, arama sorgularında sıralamanızı düşürebilir.

İlgili rehber: Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

E ticaret SEO ile ilgili sık sorulan sorular

E ticaret SEO nedir?

E-ticaret SEO, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının, e-ticaret firmalarının yapmaları gereken bölümüdür. İnternet üzerinden satış yapan firmaların, farklı SEO tekniklerine ihtiyacı vardır. Başka bir deyişle SEO çalışmalarının doğrudan e-ticaret firmalarını kapsayan bölümüdür.

SEO çalışmaları yapmak neden gerekli?

SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden organik olarak daha fazla trafik almanızı sağladığı için önemlidir. Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, hem geri dönüşümlerinizi artırırken hem de marka bilinirliğinizi geliştirmenizde yardımcı olur. Sadece reklamlara bağlı kalmak ve organik kanallardan geri dönüşüm almamak, markanızı büyütmenizi zorlaştırdığı gibi bütçenizi de zorlayacaktır. Bu sebeple de SEO e-ticaret firmaları için önemli bir konudur.

Ücretsiz SEO çalışmaları yapılır mı?

SEO çalışmalarını bir ajansla çalışmadan kendiniz de yapabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde SEO tekniklerini uygulayarak, ücretsiz bir şekilde bu çalışmaları yapmanız mümkündür. Ancak bu konu hakkında çok fazla bilginiz bulunmuyorsa, SEO çalışmalarından geri dönüşüm almanız uzun sürebilir.

İlgili rehber: Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan