E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının yapmaları gereken en temel SEO çalışmalarını ele alacağız.

E ticaret SEO nasıl yapılır?

HTTPS’e geçiş yapın

HTTPS protokolü web sitelerin güvenliğini artırmanın yanı sıra SEO konusunda da firmalara yardımcı oluyor. Google, kendi kullanıcılarına güvenli siteleri önermeyi tercih ettiği için HTTPS protokolü kullanan siteleri arama sorgularında daha üst sıralarda çıkartabiliyor. Sitenizde sadece ödeme sayfalarında değil, tüm sayfalarda HTTPS protokolüne geçirmeniz SEO çalışmalarınıza da olumlu yansıyacaktır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site hızınızı artırın

E ticaret SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de kullanıcı deneyimini geliştirmek. Bu noktada da sitenizin yüklenme hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Yavaş yüklenen sayfalar nedeniyle kullanıcılar siteyi terk edebiliyor ve bu da arama motorları tarafından bir sorun olarak algılanıyor. Buna ek olarak sitenin açılma hızı düşük olduğunda arama motorları bu siteyi sorunlu olarak görerek, sıralamada daha alt sıralarda gösterebiliyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Eski ürün sayfalarında 301 yönlendirmeleri kullanın

Artık satışta olmayan ya da belli bir süreliğine satışı durdurulan ürünlerin sayfalarını kapatmak yerine 301 yönlendirmeleri ile ilgili olabilecek bir ürünün sayfasına yönlendirme yapmanız gerekir. Böylelikle kullanıcı arama motorlarından bu sayfalara geldiklerinde, artık satılmayan bir ürün yerine muadil bir ürüne ulaşabilirler.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Mobil SEO’yu unutmayın

E-ticaret SEO çalışmaları masaüstü cihazlarda olduğu gibi mobil tasarımlarda da önemlidir. Kullanıcıların mobil cihazlarda geçirdiği sürenin artması nedeniyle e-ticaret sitelerinin de mobil trafiği de artıyor. Bununla beraber mobil arama sorgularının da hacmini artması nedeniyle mobil SEO önemli konulardan biri olmaya başlıyor. E-ticaret firmalarının mobil SEO konusunda da çalışmalar yapmaları, bu artan mobil arama sorgularına yanıt vermelerini kolaylaştıracaktır. Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Sayfa başlıklarınızı düzenleyin

Sayfa ana ve alt başlıklarınız da SEO için önemli konular arasında yer alıyor. Sayfalardaki başlıklarda doğru anahtar kelimeleri kullanmak, ilgi çekici başlıklar kullanmanız ve başlık etiketlerini (h1, h2, h3 vb.) doğru şekilde kullanmanız SEO konusunda size yardımcı olacaktır. Sitenizdeki başlıkları nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Arama motorları sayfanızı tararken, sayfa içeriği hakkında bilgi almak için meta açıklamalarını inceler. Bu noktada da sayfa içeriğini detaylı ve doğru bir şekilde aktarmak için de meta açıklamalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Google, son dönemlerde otomatik olarak sayfa içerisindeki metinlerden, arama sorgularına uyabilecek açıklamaları seçiyor olsa da, sayfanızın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamak için meta açıklamalarınızı her bir sayfanız için girmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Ürün sayfalarınızın iyi bir şekilde hazırlanması ve doğru bir şekilde de indekslenmesi gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınızı detaylandırmanız oldukça önemli. Sayfa URL’sinin yanı sıra ürün fotoğrafları ve açıklamaları e-ticaret SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Sayfanın detaylı olması, ürünle ilgili birçok bilgi sunması, sayfa içerisinde video içeriklerin yer alması, anahtar kelime yoğunluğu, sayfa başlığı gibi konular bu noktada üzerinde durulması gereken alanlardır. En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sayfa URL yapılarınızı düzenleyin

Site genelindeki URL Yapıları da SEO açısından önemlidir. Rastgele URL yapıları oluşturmak yerine, anahtar kelimelerinizi içeren, sayfa ile ilgili bilgi sunan ve anlamlı kelimelerden oluşan URL yapıları kullanmanız, bu sayfaların daha doğru bir şekilde indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

Görsel SEO optimizasyonunu yapın

Siteniz üzerinde kullandığınız görsellerin de SEO’ya etkisi vardır. Özellikle görsel arama sorgularında, sitenizdeki görseller üzerinden trafik yakalayabilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görseller üzerinde bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekir.Görsel SEO Optimizasyonu isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Kopya içerikleri kontrol edin

Ürün sayfalarınızda ya da sitenizin herhangi bir bölümünde kopya metinler yer alıyor olabilir. SEO çalışmalarında kopya içerikleri düzenlemek ve bunları kaldırmak ya da Canonical kullanımı ile bu sayfaları güncellemeniz önemlidir. Sitenizdeki kopya içerikler, arama sorgularında sıralamanızı düşürebilir.

İlgili rehber: Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

E ticaret SEO ile ilgili sık sorulan sorular

E ticaret SEO nedir?

E-ticaret SEO, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının, e-ticaret firmalarının yapmaları gereken bölümüdür. İnternet üzerinden satış yapan firmaların, farklı SEO tekniklerine ihtiyacı vardır. Başka bir deyişle SEO çalışmalarının doğrudan e-ticaret firmalarını kapsayan bölümüdür.

SEO çalışmaları yapmak neden gerekli?

SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden organik olarak daha fazla trafik almanızı sağladığı için önemlidir. Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, hem geri dönüşümlerinizi artırırken hem de marka bilinirliğinizi geliştirmenizde yardımcı olur. Sadece reklamlara bağlı kalmak ve organik kanallardan geri dönüşüm almamak, markanızı büyütmenizi zorlaştırdığı gibi bütçenizi de zorlayacaktır. Bu sebeple de SEO e-ticaret firmaları için önemli bir konudur.

Ücretsiz SEO çalışmaları yapılır mı?

SEO çalışmalarını bir ajansla çalışmadan kendiniz de yapabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde SEO tekniklerini uygulayarak, ücretsiz bir şekilde bu çalışmaları yapmanız mümkündür. Ancak bu konu hakkında çok fazla bilginiz bulunmuyorsa, SEO çalışmalarından geri dönüşüm almanız uzun sürebilir.

İlgili rehber: Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan