E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

6 Kasım 2019
Sinan Oypan

E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının yapmaları gereken en temel SEO çalışmalarını ele alacağız.

E ticaret SEO nasıl yapılır?

HTTPS’e geçiş yapın

HTTPS protokolü web sitelerin güvenliğini artırmanın yanı sıra SEO konusunda da firmalara yardımcı oluyor. Google, kendi kullanıcılarına güvenli siteleri önermeyi tercih ettiği için HTTPS protokolü kullanan siteleri arama sorgularında daha üst sıralarda çıkartabiliyor. Sitenizde sadece ödeme sayfalarında değil, tüm sayfalarda HTTPS protokolüne geçirmeniz SEO çalışmalarınıza da olumlu yansıyacaktır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site hızınızı artırın

E ticaret SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de kullanıcı deneyimini geliştirmek. Bu noktada da sitenizin yüklenme hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Yavaş yüklenen sayfalar nedeniyle kullanıcılar siteyi terk edebiliyor ve bu da arama motorları tarafından bir sorun olarak algılanıyor. Buna ek olarak sitenin açılma hızı düşük olduğunda arama motorları bu siteyi sorunlu olarak görerek, sıralamada daha alt sıralarda gösterebiliyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Eski ürün sayfalarında 301 yönlendirmeleri kullanın

Artık satışta olmayan ya da belli bir süreliğine satışı durdurulan ürünlerin sayfalarını kapatmak yerine 301 yönlendirmeleri ile ilgili olabilecek bir ürünün sayfasına yönlendirme yapmanız gerekir. Böylelikle kullanıcı arama motorlarından bu sayfalara geldiklerinde, artık satılmayan bir ürün yerine muadil bir ürüne ulaşabilirler.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Mobil SEO’yu unutmayın

E-ticaret SEO çalışmaları masaüstü cihazlarda olduğu gibi mobil tasarımlarda da önemlidir. Kullanıcıların mobil cihazlarda geçirdiği sürenin artması nedeniyle e-ticaret sitelerinin de mobil trafiği de artıyor. Bununla beraber mobil arama sorgularının da hacmini artması nedeniyle mobil SEO önemli konulardan biri olmaya başlıyor. E-ticaret firmalarının mobil SEO konusunda da çalışmalar yapmaları, bu artan mobil arama sorgularına yanıt vermelerini kolaylaştıracaktır. Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Sayfa başlıklarınızı düzenleyin

Sayfa ana ve alt başlıklarınız da SEO için önemli konular arasında yer alıyor. Sayfalardaki başlıklarda doğru anahtar kelimeleri kullanmak, ilgi çekici başlıklar kullanmanız ve başlık etiketlerini (h1, h2, h3 vb.) doğru şekilde kullanmanız SEO konusunda size yardımcı olacaktır. Sitenizdeki başlıkları nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Arama motorları sayfanızı tararken, sayfa içeriği hakkında bilgi almak için meta açıklamalarını inceler. Bu noktada da sayfa içeriğini detaylı ve doğru bir şekilde aktarmak için de meta açıklamalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Google, son dönemlerde otomatik olarak sayfa içerisindeki metinlerden, arama sorgularına uyabilecek açıklamaları seçiyor olsa da, sayfanızın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamak için meta açıklamalarınızı her bir sayfanız için girmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Ürün sayfalarınızın iyi bir şekilde hazırlanması ve doğru bir şekilde de indekslenmesi gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınızı detaylandırmanız oldukça önemli. Sayfa URL’sinin yanı sıra ürün fotoğrafları ve açıklamaları e-ticaret SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Sayfanın detaylı olması, ürünle ilgili birçok bilgi sunması, sayfa içerisinde video içeriklerin yer alması, anahtar kelime yoğunluğu, sayfa başlığı gibi konular bu noktada üzerinde durulması gereken alanlardır. En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sayfa URL yapılarınızı düzenleyin

Site genelindeki URL Yapıları da SEO açısından önemlidir. Rastgele URL yapıları oluşturmak yerine, anahtar kelimelerinizi içeren, sayfa ile ilgili bilgi sunan ve anlamlı kelimelerden oluşan URL yapıları kullanmanız, bu sayfaların daha doğru bir şekilde indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

Görsel SEO optimizasyonunu yapın

Siteniz üzerinde kullandığınız görsellerin de SEO’ya etkisi vardır. Özellikle görsel arama sorgularında, sitenizdeki görseller üzerinden trafik yakalayabilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görseller üzerinde bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekir.Görsel SEO Optimizasyonu isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Kopya içerikleri kontrol edin

Ürün sayfalarınızda ya da sitenizin herhangi bir bölümünde kopya metinler yer alıyor olabilir. SEO çalışmalarında kopya içerikleri düzenlemek ve bunları kaldırmak ya da Canonical kullanımı ile bu sayfaları güncellemeniz önemlidir. Sitenizdeki kopya içerikler, arama sorgularında sıralamanızı düşürebilir.

İlgili rehber: Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

E ticaret SEO ile ilgili sık sorulan sorular

E ticaret SEO nedir?

E-ticaret SEO, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının, e-ticaret firmalarının yapmaları gereken bölümüdür. İnternet üzerinden satış yapan firmaların, farklı SEO tekniklerine ihtiyacı vardır. Başka bir deyişle SEO çalışmalarının doğrudan e-ticaret firmalarını kapsayan bölümüdür.

SEO çalışmaları yapmak neden gerekli?

SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden organik olarak daha fazla trafik almanızı sağladığı için önemlidir. Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, hem geri dönüşümlerinizi artırırken hem de marka bilinirliğinizi geliştirmenizde yardımcı olur. Sadece reklamlara bağlı kalmak ve organik kanallardan geri dönüşüm almamak, markanızı büyütmenizi zorlaştırdığı gibi bütçenizi de zorlayacaktır. Bu sebeple de SEO e-ticaret firmaları için önemli bir konudur.

Ücretsiz SEO çalışmaları yapılır mı?

SEO çalışmalarını bir ajansla çalışmadan kendiniz de yapabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde SEO tekniklerini uygulayarak, ücretsiz bir şekilde bu çalışmaları yapmanız mümkündür. Ancak bu konu hakkında çok fazla bilginiz bulunmuyorsa, SEO çalışmalarından geri dönüşüm almanız uzun sürebilir.

İlgili rehber: Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan