E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019

6 Kasım 2019
Sinan Oypan

E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde de e-ticaret firmalarının yapmaları gereken en temel SEO çalışmalarını ele alacağız.

E ticaret SEO nasıl yapılır?

HTTPS’e geçiş yapın

HTTPS protokolü web sitelerin güvenliğini artırmanın yanı sıra SEO konusunda da firmalara yardımcı oluyor. Google, kendi kullanıcılarına güvenli siteleri önermeyi tercih ettiği için HTTPS protokolü kullanan siteleri arama sorgularında daha üst sıralarda çıkartabiliyor. Sitenizde sadece ödeme sayfalarında değil, tüm sayfalarda HTTPS protokolüne geçirmeniz SEO çalışmalarınıza da olumlu yansıyacaktır.

İlgili rehber: HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar

Site hızınızı artırın

E ticaret SEO çalışmalarında üzerinde durmanız gerekenlerden biri de kullanıcı deneyimini geliştirmek. Bu noktada da sitenizin yüklenme hızını artırmanız, kullanıcı deneyimini geliştirecektir. Yavaş yüklenen sayfalar nedeniyle kullanıcılar siteyi terk edebiliyor ve bu da arama motorları tarafından bir sorun olarak algılanıyor. Buna ek olarak sitenin açılma hızı düşük olduğunda arama motorları bu siteyi sorunlu olarak görerek, sıralamada daha alt sıralarda gösterebiliyor.

İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Eski ürün sayfalarında 301 yönlendirmeleri kullanın

Artık satışta olmayan ya da belli bir süreliğine satışı durdurulan ürünlerin sayfalarını kapatmak yerine 301 yönlendirmeleri ile ilgili olabilecek bir ürünün sayfasına yönlendirme yapmanız gerekir. Böylelikle kullanıcı arama motorlarından bu sayfalara geldiklerinde, artık satılmayan bir ürün yerine muadil bir ürüne ulaşabilirler.

İlgili rehber: 301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Mobil SEO’yu unutmayın

E-ticaret SEO çalışmaları masaüstü cihazlarda olduğu gibi mobil tasarımlarda da önemlidir. Kullanıcıların mobil cihazlarda geçirdiği sürenin artması nedeniyle e-ticaret sitelerinin de mobil trafiği de artıyor. Bununla beraber mobil arama sorgularının da hacmini artması nedeniyle mobil SEO önemli konulardan biri olmaya başlıyor. E-ticaret firmalarının mobil SEO konusunda da çalışmalar yapmaları, bu artan mobil arama sorgularına yanıt vermelerini kolaylaştıracaktır. Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Sayfa başlıklarınızı düzenleyin

Sayfa ana ve alt başlıklarınız da SEO için önemli konular arasında yer alıyor. Sayfalardaki başlıklarda doğru anahtar kelimeleri kullanmak, ilgi çekici başlıklar kullanmanız ve başlık etiketlerini (h1, h2, h3 vb.) doğru şekilde kullanmanız SEO konusunda size yardımcı olacaktır. Sitenizdeki başlıkları nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?

Meta açıklamalarınızı oluşturun

Arama motorları sayfanızı tararken, sayfa içeriği hakkında bilgi almak için meta açıklamalarını inceler. Bu noktada da sayfa içeriğini detaylı ve doğru bir şekilde aktarmak için de meta açıklamalarınızı iyi bir şekilde hazırlamanız gerekir. Google, son dönemlerde otomatik olarak sayfa içerisindeki metinlerden, arama sorgularına uyabilecek açıklamaları seçiyor olsa da, sayfanızın doğru bir şekilde indekslenmesini sağlamak için meta açıklamalarınızı her bir sayfanız için girmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün sayfalarınızı detaylandırın

Ürün sayfalarınızın iyi bir şekilde hazırlanması ve doğru bir şekilde de indekslenmesi gerekir. Bunun için de ürün sayfalarınızı detaylandırmanız oldukça önemli. Sayfa URL’sinin yanı sıra ürün fotoğrafları ve açıklamaları e-ticaret SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Sayfanın detaylı olması, ürünle ilgili birçok bilgi sunması, sayfa içerisinde video içeriklerin yer alması, anahtar kelime yoğunluğu, sayfa başlığı gibi konular bu noktada üzerinde durulması gereken alanlardır. En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Sayfa URL yapılarınızı düzenleyin

Site genelindeki URL Yapıları da SEO açısından önemlidir. Rastgele URL yapıları oluşturmak yerine, anahtar kelimelerinizi içeren, sayfa ile ilgili bilgi sunan ve anlamlı kelimelerden oluşan URL yapıları kullanmanız, bu sayfaların daha doğru bir şekilde indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri

Görsel SEO optimizasyonunu yapın

Siteniz üzerinde kullandığınız görsellerin de SEO’ya etkisi vardır. Özellikle görsel arama sorgularında, sitenizdeki görseller üzerinden trafik yakalayabilirsiniz. Bunun için de kullandığınız görseller üzerinde bir takım SEO çalışmaları yapmanız gerekir.Görsel SEO Optimizasyonu isimli rehberimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Kopya içerikleri kontrol edin

Ürün sayfalarınızda ya da sitenizin herhangi bir bölümünde kopya metinler yer alıyor olabilir. SEO çalışmalarında kopya içerikleri düzenlemek ve bunları kaldırmak ya da Canonical kullanımı ile bu sayfaları güncellemeniz önemlidir. Sitenizdeki kopya içerikler, arama sorgularında sıralamanızı düşürebilir.

İlgili rehber: Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

E ticaret SEO ile ilgili sık sorulan sorular

E ticaret SEO nedir?

E-ticaret SEO, arama motoru optimizasyonu çalışmalarının, e-ticaret firmalarının yapmaları gereken bölümüdür. İnternet üzerinden satış yapan firmaların, farklı SEO tekniklerine ihtiyacı vardır. Başka bir deyişle SEO çalışmalarının doğrudan e-ticaret firmalarını kapsayan bölümüdür.

SEO çalışmaları yapmak neden gerekli?

SEO çalışmaları, arama motorları üzerinden organik olarak daha fazla trafik almanızı sağladığı için önemlidir. Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanız, hem geri dönüşümlerinizi artırırken hem de marka bilinirliğinizi geliştirmenizde yardımcı olur. Sadece reklamlara bağlı kalmak ve organik kanallardan geri dönüşüm almamak, markanızı büyütmenizi zorlaştırdığı gibi bütçenizi de zorlayacaktır. Bu sebeple de SEO e-ticaret firmaları için önemli bir konudur.

Ücretsiz SEO çalışmaları yapılır mı?

SEO çalışmalarını bir ajansla çalışmadan kendiniz de yapabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde SEO tekniklerini uygulayarak, ücretsiz bir şekilde bu çalışmaları yapmanız mümkündür. Ancak bu konu hakkında çok fazla bilginiz bulunmuyorsa, SEO çalışmalarından geri dönüşüm almanız uzun sürebilir.

İlgili rehber: Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan