Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?

Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 11.10.2023
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?

İnternet üzerinden ticaret yapılabileceği keşfedildikten sonra girişimciler, sürekli yeni ticaret modelleri deneyerek gelir elde etmeye sağladı. Bu süreçte tutmayan yöntemler de oldu ama dropshipping (stoksuz e-ticaret), e-ticaret trendleri arasında kendine sağlam bir yer buldu. Alıcı için olumsuzluk yaratmayan, satıcı için kolay olan ve tedarikçi için yeni bir satış alanı yaratan Dropshipping e-ticaret modeli, zincir içerisindeki tüm taraflar için kazançlıdır.

Dropshipping

Stoksuz e-ticaret modelinde satıcı olmak, genellikle e-ticarete ilk adım atılan dönemlerde tercih edilir. Modelin satıcı için sunduğu avantajlar, hem bu yöntemi denemeyi kolaylaştırır hem de satıcının e-ticaret alanında tecrübe kazanmasını sağlar. Üretim, depolama, kargo yönetimi gibi süreçlerle uğraşmak zorunda kalmadan e-ticaret yapmak istiyorsanız, stoksuz e-ticaret modelini denemelisiniz. Ama öncesinde dropshipping nedir, nasıl yapılır, ne kadar kazandırır gibi konularda yeterli bilgilere ulaşmalısınız.

Hemen Başlayın!

E-ticareti tüm detaylarıyla anlattığımız rehberlerimizi inceleyebilir, dilerseniz IdeaSoft altyapısını ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

image

Dropshipping Nedir?

Şöyle ki Dropshipping; ürünleri stoklamaya ve depolamaya gerek kalmadan, alıcı ve satıcı arasında bir köprü oluşturarak yapılan bir e-ticaret modelidir. Aynı zamanda dropshipping ya da dropship ne demek diye kelime anlamına bakıldığında, satışla ilgili “direkt nakliye, doğrudan gönderim” gibi tabirlerle karşılaşmak mümkündür. Fakat terim, ticaret jargonuna “stoksuz e-ticaret” olarak geçmiştir. Stoksuz e-ticaret modeli, internet üzerinden satış yapmak için en çok tercih edilen yöntemlerden biridir.

Aynı zamanda stoksuz e-ticarette alıcı, satıcı ve tedarikçi olmak üzere üç temel taraf vardır. Fakat başrol satıcıdır. Çünkü satıcı ve tedarikçi aynı olduğunda model, B2C ticarete döner. Stoksuz e-ticaret yapan satıcı, stoklarını tutmadığı ve depolamadığı ürünleri satar. Satmak istediği ürünleri e-ticaret sitesi üzerinde ya da sanal pazar yerlerinde listeler. Ayrıca müşteriler yani alıcılar ise ürünü sipariş eder. Gelen sipariş ise ürünün asıl satıcısına, yani üretici ya da
tedarikçiye iletilir.

Bu adımdan sonra ürünün gönderimi ve kargo yönetimi, tedarikçinin sorumluluğundadır. Ardından tedarikçi kendi deposundaki ürünü alıcıya gönderir. Böylece tedarikçi herhangi bir pazarlama çalışması yapmadan, satıcı ise üretim ve depolama yapmadan satış gerçekleştirmiş olur. Ayrıca satıştan elde edilen gelir ise anlaşma doğrultusunda iki taraf arasında bölüşülür.

Dropshipping Avantajları

  • En önemli avantajlarından biri düşük maliyetli olmasıdır.
  • Üretim, depolama, paketleme, personel maaşı ve benzeri masrafların hiçbiri yoktur.
  • Sıfırdan başlangıç sermayesi son derece düşüktür ve iş yükü azdır.
  • Başlamak için büyük ölçekli organizasyonlara ihtiyaç yoktur.
  • Tek bir bilgisayardan, bir kişi tarafından yönetilebilmesi de mümkündür.
  • Büyük sermayeler yatırılmadığı için zarar riski oranı azdır.
  • Farklı sektörlerden çok sayıda tedarikçi ile aynı anda çalışılması mümkün.
  • Tedarikçi sayısı ile birlikte ürün çeşitliliği de arttırılması mümkün.
  • Ürün çeşidini artırmak kolay olduğu için daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşılır.
  • Depolamaya gerek olmadığı için evden çalışmak ve tüm süreci dijitalden yönetmek mümkündür.
  • Sadece satıştaki ürünler sorumluluk dâhilindedir. Stok maliyetleri ile tedarikçi ilgilenir.
  • Gönderim aşaması da tedarikçinin sorumluluğunda olduğundan kargo anlaşmalarına gerek yoktur.

Dropshipping Dezavantajları

  • Komisyon mantığı ile çalışıldığı için kâr marjı düşüktür.
  • Ödeme altyapısı sağlayıcılarının ve pazar yerlerinin aldığı komisyonlar da kârı düşürür.
  • Diğer modellere göre rahat bir girişim olduğu için girişimci sayısı çoktur. Dolayısıyla çetin bir rekabet ortamı vardır.
  • Sadece dropshipping yapanlarla değil, diğer e-ticaret modelindeki satıcılar ile de rekabet edilir.
  • Rekabette öne çıkmak için fiyat düşürmek gerekir ve bu da kârda azalmaya neden olur.
  • Envanter yönetimi biraz daha zordur. Böylece tedarikçinin stoklarını sürekli kontrol ederek ürün listesini güncellemek gerekir.
  • Ayrıca tedarikçinin sorumlu olduğu konular için müşterinin muhatabı satıcıdır. Bu nedenle olası problemlerle satıcı uğraşmak durumundadır.
  • Aynı zamanda tedarikçinin paketleme ve gönderim sürecindeki hatalarından satıcı olumsuz etkilenir.
  • Müşteri ile iletişim kurma sorumluluğu satıcıdadır ve dolayısıyla olası şikâyetleri dinlemek durumunda kalır.
  • Satıştaki ürünler hakkında tedarikçi kadar bilgiye sahip olunmadığı için teknik destek sunmak zordur.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Öncelikle dropshipping yapmadan önce, yukarıdaki avantajlar ve dezavantajlar iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Ayrıca sahip olduğunuz girişimci profili ve e-ticaret stratejileriniz doğrultusunda bu modelin sizin için kârlı olup olmayacağını öngörebilmeniz önemlidir. Peki dropshipping nasıl yapılır?

Dropshipping, özel bir e-ticaret sitesinde ya da sanal pazar yerlerinde yapılır. Bunun için kendinize bir e-ticaret sitesi açarak ya da sanal pazar yerlerinde mağaza açarak işe başlamanız mümkündür. Ayrıca her iki yöntem aynı anda da uygulanabilmektedir. Sonuç olarak bu size daha fazla satış kanalı sunar. Tabii aynı zamanda tedarikçilerinizle de anlaşmanız gerekir. Sitenizi ya da mağazanızı açtıktan sonra, tedarikçi ile anlaşmanız doğrultusunda satabileceğiniz ürünleri
listelemeniz mümkündür.

Ürün listeleme sürecinde genellikle XML entegrasyonu kullanılır. Entegrasyon kullanmazsanız; tüm ürünlerin açıklamalarını, özelliklerini ve görsellerini tek tek girmeniz gerekir. Dolayısıyla tedarikçilerinizden XML verilerini almalısınız. Ayrıca verileri girdikten sonra ürünler listelenerek satışa başlanabilmektedir. Bu aşamadan sonra yapmanız gereken en önemli iş, ürünleri doğru ve etkili bir şekilde pazarlamaktır.

Dropshipping Yapmak Zararlı mı?

İş modeli zararları ile de gündeme gelen bir e-ticaret modelidir. Aslında bu detaylar için zarardan ziyade tercih denenir. Örneğin başka bir üreticiye ait olan bir ürünü kendinize aitmiş gibi pazarlayıp satmanız gerekir. Yani bu durum, bizzat üretmediğiniz bir ürüne kefil olduğunuz anlamına gelir. Eğer doğru bir tedarikçi ile çalışmıyorsanız, kullanıcı deneyimini düşüren ürünleri satma riskiniz artacaktır. Dolayısıyla müşterilerde bulunan kredi
kaybedilecektir. Fakat kilit nokta tedarikçi seçimidir. Daha fazla ürün satabilmek için daha fazla tedarikçi tercih etmek yerine daha az ama daha güvenilir tedarikçi ile çalışmalısınız. Böylece bu durumda zarar görme riskiniz olmaz.

İlgili rehber: Ürün Tedarikçileri ile Çalışırken Bunlara Dikkat Edin

Dropshipping Yasal mı?

Stoksuz e-ticaret yapabilmek için önünüzde herhangi bir yasal engel yoktur. Mevcut mevzuatlarda, e-ticaret girişimcilerinin, stoksuz e-ticaret yapmasını yasaklayan bir madde yoktur. Zaten satışa başlamadan önce, site ya da mağaza açma sürecinde tamamlamanız gereken bazı yasal prosedürler vardır. Dolayısıyla birtakım belgeler ile yaptığınız işi yasal boyuta taşıyacağınız için, başka bir tedarikçiye ait ürünleri satmanız serbesttir. Göreviniz sadece satış yaptığınız platformun kurallarına ve tedarikçi ile yaptığınız anlaşmanın maddelerine uymaktır.

Dropshipping Ürün Seçimi Nasıl Yapılır?

Ürün seçimi, bu ticaret modelindeki en önemli iş olarak kabul edilir. Basit bir mantıkla bakıldığında, aslında sürümden kazanıyor gibi satış yapmanız gerekir. Dolayısıyla kendi kendini satabilen ve tekrar tekrar ihtiyaç duyulan ürünler, dropshipping için oldukça uygundur. Ürün seçiminin doğru yapılması hâlinde pazarlama süreci de daha kolay bir hâle gelir. Pazarlama performansınız ile birlikte satışlarınız da artar.

Hangi modelde çalışıyor olursanız olun ürün seçimi, internetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasında ilk sıralarda yer alır. Aynı zamanda internetten satış yaparken dikkat edilecek diğer bir nokta ise satıştaki ürüne fiziksel mağazalardan ulaşımın kolay ya da ekonomik olmamasıdır. Ayrıca tüketicilerin online alışverişi tercih etmesinde kolaylık ve uygun fiyat önemli rol oynar. Bu nedenle online dropshipping mağazanızda, potansiyel müşterileriniz için avantajlı ürünlere yer vermelisiniz.

Listelemek için tercih edeceğiniz ürünlerin hedef pazarlarına da dikkat etmelisiniz. Pazardaki kitlenin boyutu bu noktada çok önemlidir. Çok dar ya da çok geniş pazarlar, bu e-ticaret modeli için uygun değildir. Dengeli bir pazarda, sabit bir kitlesi olan ürün gruplarına yönelmek en doğrusudur.

Dropshipping’e uygun olan ürünlere şu örnekler verilir:

  • Kılıf, kulaklık, hoparlör, mouse, klavye gibi elektronik ürün aksesuarları ve donanım birimleri
  • Şampuan, diş macunu, krem, maske gibi tüketilen kişisel bakım ürünleri
  • Başta mama ve kum olmak üzere evcil hayvanlara yönelik ihtiyaç ürünleri, aksesuarlar ve oyuncaklar
  • Kitap, kırtasiye, oyuncak, müzik aleti, puzzle, kutu oyunu gibi hobi ürünleri
  • İş yerlerinin ihtiyaç duyduğu kâğıt, mürekkep, temizlik ürünleri ve benzeri sarf malzemeleri

Dropshipping ile Ne Kadar Kazanılır?

Burada kazanç aralığı çok geniştir. Eğer e-ticarete yeni başlamak ve düşük bütçeyle iş yapmak gibi hedeflerle bu yöntemi tercih ediyorsanız, başlangıçta beklentinizi düşük tutmalısınız. Tecrübe edindikçe zaman içerisinde satışlarınızı ve kazancınızı da arttırmanız mümkündür. Sonuç olarak kazanabileceğiniz para biraz da size bağlıdır. Girişimcilik ve pazarlama performansınız satışları, dolayısıyla kazancınızı doğrudan etkiler. Tedarikçi ve ürün seçimini doğru
yaptıktan sonra etkili bir pazarlama ile dropshipping’i meslek edinecek kadar çok para kazanmanız mümkündür.

Dropshipping Ödemeleri Nasıl Alınır?

Ödemeler için tercih edebileceğiniz en pratik yol geleneksel bankacılık yöntemleridir. Kısaca havale ve EFT gibi yöntemlerle ödemelerinizi almanız mümkündür. Aynı zamanda Türkiye’de hizmet veren platformlar üzerinden dropshipping yapıyorsanız, çalıştığınız banka üzerinden ödeme almanız mümkündür. Fakat yurt dışı merkezli bir platformda satış yaptığınızda, hem uluslararası transfere izin veren hem de Türkiye’de aktif olan bir ödeme aracı seçmeniz gerekir.

Dropshipping Yapmak İçin Gerekenler

En önemlisi yasal olmak ve vergi yükümlülüklerini yerine getirmektir. Yasal şartları taşımıyorsanız sanal pazar yerlerinde mağaza açmanız ya da bir e-ticaret sitesi kurabilmeniz mümkün değildir. Dolayısıyla ilk olarak, kuruluş aşaması son derece basit olan şahıs şirketi kurmalısınız. Daha büyük bir girişim düşünüyorsanız anonim ya da limited şirketi de kurabilirsiniz elbette. Sonrasında izlenecek adımlar kısaca şöyledir:

  1. Rekabet ortamı analizi yapma
  2. Satış yapacağınız e-ticaret sitesini oluşturma
  3. Tedarikçi seçimi
  4. Müşteri edinme

Dropshipping Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Stoksuz e-ticaret yaparken attığınız her adıma dikkat etmeniz gerekir. Rekabet ortamından tedarikçiye, üründen müşteriye tüm dinamikler, sizin satışlarınızı ve gelirinizi etkiler. Dolayısıyla dikkatli olmak her zaman faydalıdır. Başlangıçta acele etmeden, her adımı iyice analiz ederek atmak, işletmenizin geleceği için sağlam bir temele sahip olmanızı sağlar. Ardından satış ve pazarlama stratejileri ile daha da büyüyebilmeniz mümkün olur.

Rekabet Ortamı Analizi Yapın

Pazara giriş yaptığınızda, dropshipping yapan firmalar ile doğrudan rakip olursunuz. Tabii müşteriler sizi bir aracıdan ziyade satıcı olarak muhatap alacağı için diğer formattaki satıcıların çoğu da rakibiniz olarak karşınıza çıkar. Bu nedenle rekabet ortamı ve rakip analizi yapmak, başlangıç aşamasında oldukça önemlidir. İşletmenizin kimliğini belirlerken ortam ve rakip analizi verilerini dikkate almanızda fayda vardır. Böylece pazarda öne çıkmanız daha kolay olur. Aynı şekilde rekabet ortamı ve rakip analizi yapmak, ürün ve tedarikçi seçimi sürecinde de size yardımcı olur.

Satışları Yapacağınız E-ticaret Sitenizi Oluşturun

Müşterileriniz tedarikçinizi değil, sizi tanır. Bu nedenle güvenilir bir kimlik oluşturma görevi size düşer. En etkili yol ise doğru bir e-ticaret sitesi oluşturmaktır. Satışlarınızı yapacağınız donanımlı bir e-ticaret sitesine sahip olmanız gerekir. Ayrıca kullanıcı deneyimini artırmak ve memnuniyeti en üst düzeyde tutabilmek için güçlü bir altyapıya ihtiyacınız vardır. Aynı zamanda ihtiyaç duyduğunuz bu altyapıya IdeaSoft sayesinde erişebilmeniz mümkündür. Ücretsiz denemek için bu sayfadaki formu doldurmanızı tavsiye ederiz.

E-ticaret siteniz basit bir arayüze ve kolay bir kullanıma sahip olmalıdır. Ürünleri sadece kategorilere göre listelemeniz yeterli değildir. Çeşitli filtreler de ekleyerek kullanıcının ürünlere ulaşmasını kolaylaştırmalısınız. Görsellik konusunda olduğu gibi teknik konularda da dikkat çekici ve kullanışlı bir site sunmalısınız. Güvenli bir ödeme altyapısı da önemli bir detaydır. Ayrıca alternatif ödeme yöntemi seçeneklerini artırmanızda da fayda vardır.

IdeaSoft e-ticaret paketlerinden size uygun olanı seçtiğinizde, çok kısa bir sürede satış yapmaya hazır bir e-ticaret sitesine sahip olursunuz. Her yönüyle kullanışlı ve güvenli olan bu sitelerde XML entegrasyonu da bulunur. Böylece tedarikçinizden aldığınız verileri kolayca sitenize yükleme ve ürünleri listeleme şansınız vardır.

Doğru Tedarikçiyi Seçin

Dropshipping girişimcisi olarak siz, tedarikçinizi temsil ediyor sayılırsınız. Müşteriler sizi muhatap alır ama ürünlerin asıl sahibi tedarikçidir. Dolayısıyla tedarikçi, sizinle ilgili pek çok detayın belirleyicisi olur. Örneğin kötü bir paketleme ile gönderilen ürünlerden memnun kalmayan müşterileriniz bu durumdan sizi sorumlu tutar. Online alışverişte en sık duyulan kargoların geç ulaşması sorunu da sizi olumsuz etkiler.

Doğru tedarikçiyi seçmek, bu detayların dışında iletişim ve operasyon süreci için de önemlidir. Sizinle sürekli ve sağlıklı bir şekilde iletişim içerisinde kalabilecek bir tedarikçi seçmelisiniz. Ürünler ile ilgili stok ve benzeri tüm detayları sizinle güncel olarak paylaşmalıdır. Böylece siz de satışa sunduğunuz ürünler hakkında yetkinlik sahibi olabilir, sitenizdeki stokları güncel tutmanız mümkündür.

Seçtiğiniz tedarikçinin ürünlerini de ayrıca incelemelisiniz. Bir satış gerçekleştiğinde siz sadece dijital süreci yönetirsiniz. Dolayısıyla müşterinize giden ürünü fiziksel olarak görmezsiniz. Bu nedenle tedarikçi ile anlaşmadan önce mutlaka numune isteyin ya da gidip ürünleri yerinde görün. Ürünlerin kalitesinden emin olduktan sonra tedarikçi ile anlaşma yapın.

Müşteri Edinmek İçin Planlama Gerçekleştirin

Satışa başlamadan önceki tüm aşamalar tamamlandıktan sonra, hiç bitmemesi gereken bir müşteri edinme süreci başlar. Dropshipping’de sadık müşterilere sahip olmak nispeten daha zor olduğu için sürekli yeni müşteriler edinmeniz gerekir. Bunun için de etkili pazarlama stratejileri oluşturmalısınız. Pazarlama stratejinizi ise müşteri edinme planlarınız doğrultusunda seçmelisiniz.

Müşteri edinme sürecinde en önemli silahlarınız dijital reklamlar ve sosyal medyadır. Dijital reklam kanallarını mümkün olduğunca yoğun bir şekilde kullanın. Sosyal medyayı ise hiçbir zaman ihmal etmeyin. Örneğin Instagram’ın mağaza özelliğini kullanarak daha fazla müşteriye ulaşmanız mümkün. Ayrıca sitenizin SEO uyumlu olmasına dikkat edin ve mutlaka bir blog sayfası açın. Böylece müşterilerinizin size ulaşması ve sizinle etkileşimde kalması daha kolay olur.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.




 





Dropshipping Tedarikçileri

Kendinize ait bir e-ticaret sitesi açabilmenin yanında ulusal ve uluslararası sanal pazar yerlerini de alternatif olarak kullanabilirsiniz. Fakat bu noktada, zaten kısıtlı olan kâr marjınızın, pazar yeri komisyonları ile birlikte bir miktar daha azalabileceği ihtimalini göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple dropshipping yapanlar genellikle her iki satış kanalını da aynı anda kullanırlar. Ayrıca birden fazla sanal pazar yerinde mağaza açarak da satış kanalları arttırır.

eBay Dropshipping

Dünyanın en popüler e-ticaret platformlarından biridir. Uluslararası bir hizmet sunan eBay, dropshipping’e bazı sınırlamalar dahilinde izin verir. Eğer eBay üzerinden dropshipping yapmak istiyorsanız, tedarikçiniz bir toptancı olmalıdır. Perakendecilerin ya da diğer pazar yerlerinin tedarikçi olduğu bir senaryoda eBay, dropshipping’e izin vermemektedir. Ayrıca platform, böyle bir durumun tespitinde ciddi yaptırımlar uygulayacağını da bildirmektedir.

İlgili rehber: eBay Mağaza Açma Rehberi

Amazon Dropshipping

Dünya üzerinde e-ticaretin en önemli parçalarından biri olan Amazon, dropshipping modelinde de pratik çözümler sunar. Bu pazaryeri satış kurallarına uyan tüm satıcıların dropshipping yapmasına izin verir. Amazon’un bu hizmetindeki en önemli şartlardan biri ise satılan ürünün paketinde, aracılık ettiğinizi gösteren herhangi bir fatura, ambalaj ya da etiket olmamasıdır. Ayrıca iade taleplerini de sizin karşılamanız beklenir. Aynı zamanda Amazon’da dropshipping yapabilmek için bir satıcı hesabı açmanız yeterlidir. Yaptığınız satışlar üzerinden komisyon, ürün maliyeti, kargo masrafı gibi giderler düşülür ve belirli periyotlarla ödeme alırsınız. Amazon’da stoksuz e-ticaret yaparken dropshipping yazılımından da faydalanabilirsiniz.

Daha çok Amazon’da karşımıza çıksa da farklı sitelerde de kullanılabilen dropshipping yazılımı nedir? Dropshipping yazılımı, genellikle otomasyon mantığıyla çalışan ve stoksuz e-ticaret sürecini kolaylaştıran yazılımlara verilen isimdir. Yazılımlarda ürün bulma, stok takibi, fiyat yönetimi, rakip analizi gibi bazı temel özellikler bulunur. Örneğin bir yazılım kullanıldığında, Amazon üzerinden tedarik edilip yine Amazon müşterilerine satılabilecek ürünler daha kolay bulunabilir.

İlgili rehber: Amazon Mağaza Açma Rehberi

AliExpress Dropshipping

Dünya geneline hitap etmesi ve geniş bir müşteri kitlesine sahip olması ile bilinen bir platform. Dropshipping yapanlara özel hizmetleri de bulunan e-ticaret platformu, ücretsiz üyelik sunması ile öne çıkmaktadır. AliExpress üzerinden açılan bir hesap ile yurt dışına da satış yapılabilmektadır. Hesap açıp mağaza oluşturduktan sonra ürünler listelenir. Ayrıca kendi e-ticaret siteniz üzerinden stoksuz e-ticaret yapmak için de AliExpress’te hizmet veren tedarikçilerle çalışmak mümkündür.

İlgili Rehber: AliExpress Mağaza Açma Rehberi

n11 Dropshipping

Dropshipping yapmak için yerli sanal pazar yerlerini de tercih etmeniz mümkün. Bu seçenekler arasında öne çıkanlardan biri n11’dir. Türkiye’nin en hareketli pazar yerlerinden biri olan n11, mağaza özellikleri sebebiyle kendi e-ticaret sitesi olan kişiler tarafından da sıklıkla tercih edilir. Ayrıca şirket kurulum sürecinde de destek verdiği için yeni başlayanlar için idealdir. Birkaç kolay adımdan sonra açılabilen mağazada ürünlerinizi listeleyerek n11 üzerinden dropshipping yapmanız mümkün.

İlgili Rehber: n11 Mağaza Açma Rehberi

Trendyol Dropshipping

Türkiye’nin en popüler alışveriş sitelerinden biri Trendyol'dur. Rakiplerine göre daha farklı pazarlama yöntemleri ile gündeme gelen bir platformdur. Hızlı bir şekilde büyüyen bu pazar yerinde de dropshipping yapabilmek mümkündür. Yüksek komisyon oranlarından dolayı dropshipping yapanların çok sık tercih etmediği pazaryeridir. Şirket kurmaya gerek kalmaksızın satışa izin vererek avantaj sağlamaktadır. Trendyol üzerinden şirket kurmadan dropshipping yapmak için ise vergiden muaf olduğunuzu gösteren bir belgeyi Trendyol’a iletmeniz gerekmektedir.

İlgili Rehber: Trendyol Mağaza Açma Rehberi

GittiGidiyor Dropshipping

Dropshipping yapılacak siteler arasında en çok tercih edilenlerden biri GittiGidiyor’dur. Bunun sebebi, üyelik ve mağazacılık şartlarının daha avantajlı olmasıdır. Ücretsiz mağaza açılışına izin vermesinden dolayı dropshipping
için oldukça idealdir. Dünyanın en önemli e-ticaret markalarından biri olan eBay çatısı altında hizmet veren GittiGidiyor, güvenilirlik oranının yüksek olması nedeniyle de satıcılara avantaj sağlar. Listelenebilecek ürün sayısı konusunda esneklik sunan GittiGidiyor’da hızlı bir şekilde mağaza açarak satışa başlamanız mümkün.

İlgili Rehber: GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi

Hepsiburada Dropshipping

Türkiye’deki en eski e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada, geniş müşteri kitlesi ile satıcılara önemli bir satış alanı yaratır. Platformda mağaza açma süreci kolay olsa da satıcılara sunduğu şartlar ve belge talepleri nedeniyle, dropshipping yapanların ilk tercihleri arasında yer almaz. Ayrıca Hepsiburada, tedarikçiler ile kendi adına anlaşıp dropshipping yapan bir firmadır. Dolayısıyla pazar yerindeki satıcılara doğrudan rakip olur. Bu da dropshipping konusunda satıcılar için değil tedarikçiler için ideal olduğunu gösteren bir detaydır.

İlgili Rehber: Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi

aliexpress dropshipping

Dropshipping Rehberi

Stoksuz e-ticaret, geleneksel ticaret ile ilgilenmeyen ve fiziksel mağazası olmayan e-ticaret girişimcileri için son derece ideal bir yöntemdir. E-ticarete yeni adım atıyor ve büyük risklere girmek istemiyorsanız, bu model ile yola çıkabilirsiniz.

Dropshipping Eğitimi

IdeaAkademi’nin her zaman ücretsiz olan eğitimlerine katılarak e-ticaret alanında pek çok şey öğrenmeniz mümkün. Doğrudan alanında uzman kişiler tarafından verilen bu eğitimler ile
stoksuz e-ticaret modeline dair merak ettiklerinize cevap bulabilmeniz de mümkündür. Dönemsel olarak gerçekleştirdiğimiz dropshipping eğitimlerini IdeaAkademi eğitim takvimimizden takip etmenizi öneririz.

Ayrıca Dropshipping hkkında merak edilen diğer konulara aşağıdaki başlıklardan ulaşılabilmektedir.

Dropshipping İş Modeli Nedir?

Satıcının fiziksel bir depo kullanmadığı, ürünlerin sadece satış ve pazarlamasından sorumlu olduğu e-ticaret yöntemidir. Müşterinin ürüne ulaşımını kolaylaştırırken bir yandan da tedarikçinin daha fazla ürün satmasını sağlayan stoksuz e-ticaret girişimcisi, yaptığı bu iş üzerinden komisyon kazanır.

Dropshipping İş Modeli Nasıl Çalışır?

  • Ürünler, dropshipper tarafından bir e-ticaret sitesinde ya da pazar yerinde listelenir.
  • Müşteriden gelen siparişin detayları ve ürünün ücreti tedarikçiye iletilir.
  • Tedarikçi ürünü paketleyip kargoya vererek doğrudan müşteriye gönderir.

Dropshipping Ödeme Alma Yöntemi

Türkiye’deki pazar yerlerinde yapılan stoksuz e-ticarette ödemeler doğrudan banka hesabına gelir. Yabancı merkezli platformlardaki satışlar ise bir aracı kurum tarafından alınır. En popüler ödeme sağlayıcısı, Türkiye’de kullanılamayan PayPal’dır. Bunun yerine Wise ve benzeri sağlayıcılar tercih edilmesinde fayda var.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler