Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?

11 Kasım 2021
Markethinkers
Dropshipping Nedir? Dropshipping Nasıl Yapılır?

İnternet üzerinden ticaret yapılabileceği keşfedildikten sonra girişimciler, sürekli yeni ticaret modelleri deneyerek gelir elde etmeye sağladı. Bu süreçte tutmayan yöntemler de oldu ama dropshipping (stoksuz e-ticaret), e-ticaret trendleri arasında kendine sağlam bir yer buldu. Alıcı için olumsuzluk yaratmayan, satıcı için kolay olan ve tedarikçi için yeni bir satış alanı yaratan bu e-ticaret modeli, zincir içerisindeki tüm taraflar için kazançlıdır.

Dropshipping

Stoksuz e-ticaret modelinde satıcı olmak, genellikle e-ticarete ilk adım atılan dönemlerde tercih edilir. Modelin satıcı için sunduğu avantajlar, hem bu yöntemi denemeyi kolaylaştırır hem de satıcının e-ticaret alanında tecrübe kazanmasını sağlar. Üretim, depolama, kargo yönetimi gibi süreçlerle uğraşmak zorunda kalmadan e-ticaret yapmak istiyorsanız, stoksuz e-ticaret modelini deneyebilirsiniz. Ama öncesinde dropshipping nedir, nasıl yapılır, ne kadar kazandırır gibi konularda yeterli bilgilere ulaşmalısınız.

Dropshipping Nedir?

Dropshipping; ürünleri stoklamaya ve depolamaya gerek kalmadan, alıcı ve satıcı arasında bir köprü oluşturarak yapılan bir e-ticaret modelidir. Dropshipping ya da dropship ne demek diye kelime anlamına bakıldığında, satışla ilgili “direkt nakliye, doğrudan gönderim” gibi tabirlerle karşılaşmak mümkündür. Fakat terim, ticaret jargonuna “stoksuz e-ticaret” olarak geçmiştir. Stoksuz e-ticaret modeli, internet üzerinden satış yapmak için en çok tercih edilen yöntemlerden biridir.

Stoksuz e-ticarette alıcı, satıcı ve tedarikçi olmak üzere üç temel taraf vardır. Fakat başrol satıcıdır. Çünkü satıcı ve tedarikçi aynı olduğunda model, B2C ticarete döner. Stoksuz e-ticaret yapan satıcı, stoklarını tutmadığı ve depolamadığı ürünleri satar. Satmak istediği ürünleri e-ticaret sitesi üzerinde ya da sanal pazar yerlerinde listeler. Müşteriler yani alıcılar ise ürünü sipariş eder. Gelen sipariş ise ürünün asıl satıcısına, yani üretici ya da tedarikçiye iletilir.

Bu adımdan sonra ürünün gönderimi ve kargo yönetimi, tedarikçinin sorumluluğundadır. Tedarikçi kendi deposundaki ürünü alıcıya gönderir. Böylece tedarikçi herhangi bir pazarlama çalışması yapmadan, satıcı ise üretim ve depolama yapmadan satış gerçekleştirmiş olur. Satıştan elde edilen gelir ise anlaşma doğrultusunda iki taraf arasında bölüşülür.

Dropshipping Avantajları

  • En önemli avantajlarından biri düşük maliyetli olmasıdır.
  • Üretim, depolama, paketleme, personel maaşı ve benzeri masrafların hiçbiri yoktur.
  • Başlangıç sermayesi son derece düşüktür ve iş yükü azdır.
  • Başlamak için büyük ölçekli organizasyonlara ihtiyaç yoktur.
  • Tek bir bilgisayardan, bir kişi tarafından yönetilebilmesi de mümkündür.
  • Büyük sermayeler yatırılmadığı için zarar riski oranı azdır.
  • Farklı sektörlerden çok sayıda tedarikçi ile aynı anda çalışılabilir.
  • Tedarikçi sayısı ile birlikte ürün çeşitliliği de artırılabilir.
  • Ürün çeşidini artırmak kolay olduğu için daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşılabilir.
  • Depolamaya gerek olmadığı için evden çalışmak ve tüm süreci dijitalden yönetmek mümkündür.
  • Sadece satıştaki ürünler sorumluluk dâhilindedir. Stok maliyetleri ile tedarikçi ilgilenir.
  • Gönderim aşaması da tedarikçinin sorumluluğunda olduğundan kargo anlaşmalarına gerek yoktur.

Dropshipping Dezavantajları

  • Komisyon mantığı ile çalışıldığı için kâr marjı düşüktür.
  • Ödeme altyapısı sağlayıcılarının ve pazar yerlerinin aldığı komisyonlar da kârı düşürür.
  • Diğer modellere göre rahat bir girişim olduğu için girişimci sayısı çoktur. Dolayısıyla çetin bir rekabet ortamı vardır.
  • Sadece dropshipping yapanlarla değil, diğer e-ticaret modelindeki satıcılar ile de rekabet edilir.
  • Rekabette öne çıkmak için fiyat düşürmek gerekir ve bu da kârda azalmaya neden olur.
  • Envanter yönetimi biraz daha zordur. Tedarikçinin stoklarını sürekli kontrol ederek ürün listesini güncellemek gerekir.
  • Tedarikçinin sorumlu olduğu konular için müşterinin muhatabı satıcıdır. Bu nedenle olası problemlerle satıcı uğraşmak durumundadır.
  • Tedarikçinin paketleme ve gönderim sürecindeki hatalarından satıcı olumsuz etkilenir.
  • Müşteri ile iletişim kurma sorumluluğu satıcıdadır ve dolayısıyla olası şikâyetleri dinlemek durumunda kalır.
  • Satıştaki ürünler hakkında tedarikçi kadar bilgiye sahip olunmadığı için teknik destek sunmak zordur.

Dropshipping Nasıl Yapılır?

Dropshipping yapmadan önce, yukarıdaki avantajlar ve dezavantajlar iyi bir şekilde analiz etmelisiniz. Sahip olduğunuz girişimci profili ve e-ticaret stratejileriniz doğrultusunda bu modelin sizin için kârlı olup olmayacağını öngörebilmeniz önemlidir. Peki dropshipping nasıl yapılır?

Dropshipping, özel bir e-ticaret sitesinde ya da sanal pazar yerlerinde yapılabilir. Bunun için kendinize bir e-ticaret sitesi açarak ya da sanal pazar yerlerinde mağaza açarak işe başlayabilirsiniz. Dilerseniz her iki yöntemi aynı anda da uygulayabilirsiniz. Bu size daha fazla satış kanalı sunar. Tabii aynı zamanda tedarikçilerinizle de anlaşmanız gerekir. Sitenizi ya da mağazanızı açtıktan sonra, tedarikçi ile anlaşmanız doğrultusunda satabileceğiniz ürünleri listeleyebilirsiniz.

Ürün listeleme sürecinde genellikle XML entegrasyonu kullanılır. Entegrasyon kullanmazsanız; tüm ürünlerin açıklamalarını, özelliklerini ve görsellerini tek tek girmeniz gerekir. Bu nedenle tedarikçilerinizden XML verilerini almalısınız. Verileri girdikten sonra ürünleriniz listelenir ve satışa başlayabilirsiniz. Bu aşamadan sonra yapmanız gereken en önemli iş, ürünleri doğru ve etkili bir şekilde pazarlamaktır.

Dropshipping Yapmak Zararlı mı?

Dropshipping zararları ile de gündeme gelen bir e-ticaret modelidir. Aslında bu detaylar için zarardan ziyade tercih denebilir. Örneğin başka bir üreticiye ait olan bir ürünü kendinize aitmiş gibi pazarlayıp satmanız gerekir. Yani bu durum, bizzat üretmediğiniz bir ürüne kefil olduğunuz anlamına gelir. Eğer doğru bir tedarikçi ile çalışmıyorsanız, kullanıcı deneyimini düşüren ürünleri satma riskiniz artabilir. Dolayısıyla müşterilerinizde bulunan kredinizi kaybedersiniz. Fakat kilit nokta tedarikçi seçimidir. Daha fazla ürün satabilmek için daha fazla tedarikçi tercih etmek yerine daha az ama daha güvenilir tedarikçi ile çalışabilirsiniz. Bu durumda zarar görme riskiniz olmaz.

İlgili rehber: Ürün Tedarikçileri ile Çalışırken Bunlara Dikkat Edin

Dropshipping Yasal mı?

Dropshipping yapabilmek için önünüzde herhangi bir yasal engel yoktur. Mevcut mevzuatlarda, e-ticaret girişimcilerinin, stoksuz e-ticaret yapmasını yasaklayan bir madde yoktur. Zaten satışa başlamadan önce, site ya da mağaza açma sürecinde tamamlamanız gereken bazı yasal prosedürler vardır. Birtakım belgeler ile yaptığınız işi yasal boyuta taşıyacağınız için, başka bir tedarikçiye ait ürünleri satmanız serbesttir. Göreviniz sadece satış yaptığınız platformun kurallarına ve tedarikçi ile yaptığınız anlaşmanın maddelerine uymaktır.

Dropshipping Ürün Seçimi Nasıl Yapılır?

Dropshipping ürün seçimi, bu ticaret modelindeki en önemli iş olarak kabul edilebilir. Basit bir mantıkla bakıldığında, aslında sürümden kazanıyor gibi satış yapmanız gerekir. Dolayısıyla kendi kendini satabilen ve tekrar tekrar ihtiyaç duyulan ürünler, dropshipping için oldukça uygundur. Ürün seçiminin doğru yapılması hâlinde pazarlama süreci de daha kolay bir hâle gelir. Pazarlama performansınız ile birlikte satışlarınız da artar.

Hangi modelde çalışıyor olursanız olun ürün seçimi, internetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasında ilk sıralarda yer alır. İnternetten satış yaparken dikkat edilecek diğer bir nokta ise satıştaki ürüne fiziksel mağazalardan ulaşımın kolay ya da ekonomik olmamasıdır. Tüketicilerin online alışverişi tercih etmesinde kolaylık ve uygun fiyat önemli rol oynar. Bu nedenle online dropshipping mağazanızda, potansiyel müşterileriniz için avantajlı ürünlere yer vermelisiniz.

Listelemek için tercih edeceğiniz ürünlerin hedef pazarlarına da dikkat etmelisiniz. Pazardaki kitlenin boyutu bu noktada çok önemlidir. Çok dar ya da çok geniş pazarlar, bu e-ticaret modeli için uygun değildir. Dengeli bir pazarda, sabit bir kitlesi olan ürün gruplarına yönelmek en doğrusudur.

Dropshipping’e uygun olan ürünlere şu örnekler verilebilir:

  • Kılıf, kulaklık, hoparlör, mouse, klavye gibi elektronik ürün aksesuarları ve donanım birimleri
  • Şampuan, diş macunu, krem, maske gibi tüketilebilir kişisel bakım ürünleri
  • Başta mama ve kum olmak üzere evcil hayvanlara yönelik ihtiyaç ürünleri, aksesuarlar ve oyuncaklar
  • Kitap, kırtasiye, oyuncak, müzik aleti, puzzle, kutu oyunu gibi hobi ürünleri
  • İş yerlerinin ihtiyaç duyduğu kâğıt, mürekkep, temizlik ürünleri ve benzeri sarf malzemeleri

Dropshipping ile Ne Kadar Kazanılır?

Dropshipping’de kazanç aralığı çok geniştir. Eğer e-ticarete yeni başlamak ve düşük bütçeyle iş yapmak gibi hedeflerle bu yöntemi tercih ediyorsanız, başlangıçta beklentinizi düşük tutmalısınız. Tecrübe edindikçe zaman içerisinde satışlarınızı ve kazancınızı da artırabilirsiniz. Sonuç olarak kazanabileceğiniz para biraz da size bağlıdır. Girişimcilik ve pazarlama performansınız satışları, dolayısıyla kazancınızı doğrudan etkiler. Tedarikçi ve ürün seçimini doğru yaptıktan sonra etkili bir pazarlama ile dropshipping’i meslek edinecek kadar çok para kazanabilirsiniz.

Dropshipping Ödemelerinizi Nasıl Alabilirsiniz?

Dropshipping ödemeleri için tercih edebileceğiniz en pratik yol geleneksel bankacılık yöntemleridir. Kısaca havale ve EFT gibi yöntemlerle ödemelerinizi alabilirsiniz. Türkiye’de hizmet veren platformlar üzerinden dropshipping yapıyorsanız, çalıştığınız banka üzerinden ödeme almanız mümkündür. Fakat yurt dışı merkezli bir platformda satış yaptığınızda, hem uluslararası transfere izin veren hem de Türkiye’de aktif olan bir ödeme aracı seçmeniz gerekir.

Dropshipping Yapmak İçin Gerekenler

Dropshipping yapmak için gerekenlerden en önemlisi, yasal olmak ve vergi yükümlülüklerini yerine getirmektir. Yasal şartları taşımıyorsanız sanal pazar yerlerinde mağaza açmanız ya da bir e-ticaret sitesi kurabilmeniz mümkün değildir. Dolayısıyla ilk olarak, kuruluş aşaması son derece basit olan şahıs şirketi kurmalısınız. Daha büyük bir girişim düşünüyorsanız anonim ya da limited şirketi de kurabilirsiniz elbette. Sonrasında izlenecek adımlar kısaca şöyledir:

  1. Rekabet ortamı analizi yapma
  2. Satış yapacağınız e-ticaret sitesini oluşturma
  3. Tedarikçi seçimi
  4. Müşteri edinme

Dropshipping Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Dropshipping yaparken attığınız her adıma dikkat etmeniz gerekir. Rekabet ortamından tedarikçiye, üründen müşteriye tüm dinamikler, sizin satışlarınızı ve gelirinizi etkiler. Dolayısıyla dikkatli olmak her zaman faydalıdır. Başlangıçta acele etmeden, her adımı iyice analiz ederek atmak, işletmenizin geleceği için sağlam bir temele sahip olmanızı sağlar. Ardından satış ve pazarlama stratejileri ile daha da büyüyebilmeniz mümkün olur.

  • Rekabet Ortamı Analizi Yapın
  • Pazara giriş yaptığınızda, dropshipping yapan firmalar ile doğrudan rakip olursunuz. Tabii müşteriler sizi bir aracıdan ziyade satıcı olarak muhatap alacağı için diğer formattaki satıcıların çoğu da rakibiniz olarak karşınıza çıkabilir. Bu nedenle rekabet ortamı ve rakip analizi yapmak, başlangıç aşamasında oldukça önemlidir. İşletmenizin kimliğini belirlerken ortam ve rakip analizi verilerini dikkate alabilirsiniz. Bu sayede pazarda öne çıkmanız daha kolay olur. Aynı şekilde rekabet ortamı ve rakip analizi yapmak, ürün ve tedarikçi seçimi sürecinde de size yardımcı olur.

  • Satışları Yapacağınız E-ticaret Sitenizi Oluşturun
  • Müşterileriniz tedarikçinizi değil, sizi tanır. Bu nedenle güvenilir bir kimlik oluşturma görevi size düşer. En etkili yol ise doğru bir e-ticaret sitesi oluşturmaktır. Satışlarınızı yapacağınız donanımlı bir e-ticaret sitesine sahip olmanız gerekir. Kullanıcı deneyimini artırmak ve memnuniyeti en üst düzeyde tutabilmek için güçlü bir altyapıya ihtiyacınız vardır. İhtiyaç duyduğunuz bu altyapıya IdeaSoft sayesinde erişebilmeniz mümkündür. Ücretsiz denemek için bu sayfadaki formu doldurabilirsiniz.

    E-ticaret siteniz basit bir arayüze ve kolay bir kullanıma sahip olmalıdır. Ürünleri sadece kategorilere göre listelemeniz yeterli değildir. Çeşitli filtreler de ekleyerek kullanıcının ürünlere ulaşmasını kolaylaştırmalısınız. Görsellik konusunda olduğu gibi teknik konularda da dikkat çekici ve kullanışlı bir site sunmalısınız. Güvenli bir ödeme altyapısı da önemli bir detaydır. Ayrıca alternatif ödeme yöntemi seçeneklerini artırmanızda da fayda vardır.

    IdeaSoft e-ticaret paketlerinden size uygun olanı seçtiğinizde, çok kısa bir sürede satış yapmaya hazır bir e-ticaret sitesine sahip olursunuz. Her yönüyle kullanışlı ve güvenli olan bu sitelerde XML entegrasyonu da bulunur. Bu sayede tedarikçinizden aldığınız verileri kolayca sitenize yükleyebilir ve ürünleri listeleyebilirsiniz.

  • Doğru Tedarikçiyi Seçin
  • Dropshipping girişimcisi olarak siz, tedarikçinizi temsil ediyor sayılırsınız. Müşteriler sizi muhatap alır ama ürünlerin asıl sahibi tedarikçidir. Dolayısıyla tedarikçi, sizinle ilgili pek çok detayın belirleyicisi olur. Örneğin kötü bir paketleme ile gönderilen ürünlerden memnun kalmayan müşterileriniz bu durumdan sizi sorumlu tutar. Online alışverişte en sık duyulan kargoların geç ulaşması sorunu da sizi olumsuz etkiler.

    Doğru tedarikçiyi seçmek, bu detayların dışında iletişim ve operasyon süreci için de önemlidir. Sizinle sürekli ve sağlıklı bir şekilde iletişim içerisinde kalabilecek bir tedarikçi seçmelisiniz. Ürünler ile ilgili stok ve benzeri tüm detayları sizinle güncel olarak paylaşmalıdır. Bu sayede siz de satışa sunduğunuz ürünler hakkında yetkinlik sahibi olabilir, sitenizdeki stokları güncel tutabilirsiniz.

    Seçtiğiniz tedarikçinin ürünlerini de ayrıca incelemelisiniz. Bir satış gerçekleştiğinde siz sadece dijital süreci yönetirsiniz. Dolayısıyla müşterinize giden ürünü fiziksel olarak görmezsiniz. Bu nedenle tedarikçi ile anlaşmadan önce mutlaka numune isteyin ya da gidip ürünleri yerinde görün. Ürünlerin kalitesinden emin olduktan sonra tedarikçi ile anlaşma yapın.

  • Müşteri Edinmek İçin Planlama Gerçekleştirin
  • Satışa başlamadan önceki tüm aşamalar tamamlandıktan sonra, hiç bitmemesi gereken bir müşteri edinme süreci başlar. Dropshipping’de sadık müşterilere sahip olmak nispeten daha zor olduğu için sürekli yeni müşteriler edinmeniz gerekir. Bunun için de etkili pazarlama stratejileri oluşturmalısınız. Pazarlama stratejinizi ise müşteri edinme planlarınız doğrultusunda seçmelisiniz.

    Müşteri edinme sürecinde en önemli silahlarınız dijital reklamlar ve sosyal medyadır. Dijital reklam kanallarını mümkün olduğunca yoğun bir şekilde kullanın. Sosyal medyayı ise hiçbir zaman ihmal etmeyin. Örneğin Instagram’ın mağaza özelliğini kullanarak daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz. Sitenizin SEO uyumlu olmasına dikkat edin ve mutlaka bir blog sayfası açın. Böylece müşterilerinizin size ulaşması ve sizinle etkileşimde kalması daha kolay olur.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Dropshipping Tedarikçileri

Kendinize ait bir e-ticaret sitesi açabilmenin yanında ulusal ve uluslararası sanal pazar yerlerini de alternatif olarak kullanabilirsiniz. Fakat bu noktada, zaten kısıtlı olan kâr marjınızın, pazar yeri komisyonları ile birlikte bir miktar daha azalabileceği ihtimalini göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple dropshipping yapanlar genellikle her iki satış kanalını da aynı anda kullanırlar. Ayrıca birden fazla sanal pazar yerinde mağaza açarak da satış kanalları artırılabilir.

  • eBay Dropshipping

  • eBay, dünyanın en popüler e-ticaret platformlarından biridir. Uluslararası bir hizmet sunan eBay, dropshipping’e bazı sınırlamalar dahilinde izin verir. eBay üzerinden dropshipping yapmak istiyorsanız, tedarikçiniz bir toptancı olmalıdır. Perakendecilerin ya da diğer pazar yerlerinin tedarikçi olduğu bir senaryoda eBay, dropshipping’e izin vermemektedir. Ayrıca platform, böyle bir durumun tespitinde ciddi yaptırımlar uygulayacağını da bildirmektedir.

    İlgili rehber: eBay Mağaza Açma Rehberi

  • Amazon Dropshipping

  • Dünya üzerinde e-ticaretin en önemli parçalarından biri olan Amazon, dropshipping modelinde de pratik çözümler sunar. Amazon, satış kurallarına uyan tüm satıcıların dropshipping yapmasına izin verir. Amazon’un bu hizmetindeki en önemli şartlardan biri ise satılan ürünün paketinde, aracılık ettiğinizi gösteren herhangi bir fatura, ambalaj ya da etiket olmamasıdır. Ayrıca iade taleplerini de sizin karşılamanız beklenir. Amazon’da dropshipping yapabilmek için bir satıcı hesabı açmanız yeterlidir. Yaptığınız satışlar üzerinden komisyon, ürün maliyeti, kargo masrafı gibi giderler düşülür ve belirli periyotlarla ödeme alırsınız. Amazon’da stoksuz e-ticaret yaparken dropshipping yazılımından da faydalanabilirsiniz.

    Daha çok Amazon’da karşımıza çıksa da farklı sitelerde de kullanılabilen dropshipping yazılımı nedir? Dropshipping yazılımı, genellikle otomasyon mantığıyla çalışan ve stoksuz e-ticaret sürecini kolaylaştıran yazılımlara verilen isimdir. Yazılımlarda ürün bulma, stok takibi, fiyat yönetimi, rakip analizi gibi bazı temel özellikler bulunur. Örneğin bir yazılım kullanıldığında, Amazon üzerinden tedarik edilip yine Amazon müşterilerine satılabilecek ürünler daha kolay bulunabilir.

    İlgili rehber: Amazon Mağaza Açma Rehberi

  • AliExpress Dropshipping

  • AliExpress, dünya geneline hitap etmesi ve geniş bir müşteri kitlesine sahip olması ile bilinen bir platform. Dropshipping yapanlara özel hizmetleri de bulunan e-ticaret platformu, ücretsiz üyelik sunması ile öne çıkmaktadır. AliExpress üzerinden açacağınız bir hesap ile yurt dışına da satış yapma fırsatı yakalayabilirsiniz. Hesap açıp mağaza oluşturduktan sonra ürünlerinizi listeleyebilirsiniz. Ayrıca kendi e-ticaret siteniz üzerinden stoksuz e-ticaret yapmak için de AliExpress’te hizmet veren tedarikçilerle çalışabilirsiniz.

    İlgili Rehber: AliExpress Mağaza Açma Rehberi

  • n11 Dropshipping

  • Dropshipping yapmak için yerli sanal pazar yerlerini de tercih edebilirsiniz. Bu seçenekler arasında öne çıkanlardan biri n11’dir. Türkiye’nin en hareketli pazar yerlerinden biri olan n11, mağaza özellikleri sebebiyle kendi e-ticaret sitesi olan kişiler tarafından da sıklıkla tercih edilir. Ayrıca şirket kurulum sürecinde de destek verdiği için yeni başlayanlar için idealdir. Birkaç kolay adımdan sonra açılabilen mağazada ürünlerinizi listeleyerek n11 üzerinden dropshipping yapabilirsiniz.

    İlgili Rehber: n11 Mağaza Açma Rehberi

  • Trendyol Dropshipping

  • Türkiye’nin en popüler alışveriş sitelerinden biri olan Trendyol, rakiplerine göre daha farklı pazarlama yöntemleri ile gündeme gelen bir platformdur. Hızlı bir şekilde büyüyen bu pazar yerinde de dropshipping yapabilmek mümkündür. Yüksek komisyon oranlarından dolayı dropshipping yapanların çok sık tercih etmediği Trendyol, şirket kurmaya gerek kalmaksızın satışa izin vererek avantaj sağlamaktadır. Trendyol üzerinden şirket kurmadan dropshipping yapmak için ise vergiden muaf olduğunuzu gösteren bir belgeyi Trendyol’a iletmeniz gerekmektedir.

    İlgili Rehber: Trendyol Mağaza Açma Rehberi

  • GittiGidiyor Dropshipping

  • Dropshipping yapılacak siteler arasında en çok tercih edilenlerden biri GittiGidiyor’dur. Bunun sebebi, üyelik ve mağazacılık şartlarının daha avantajlı olmasıdır. Ücretsiz mağaza açılışına izin vermesinden dolayı dropshipping için oldukça idealdir. Dünyanın en önemli e-ticaret markalarından biri olan eBay çatısı altında hizmet veren GittiGidiyor, güvenilirlik oranının yüksek olması nedeniyle de satıcılara avantaj sağlar. Listelenebilecek ürün sayısı konusunda esneklik sunan GittiGidiyor’da hızlı bir şekilde mağaza açarak satışa başlayabilirsiniz.

    İlgili Rehber: GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi

  • Hepsiburada Dropshipping

  • Türkiye’deki en eski e-ticaret platformlarından biri olan Hepsiburada, geniş müşteri kitlesi ile satıcılara önemli bir satış alanı yaratır. Platformda mağaza açma süreci kolay olsa da satıcılara sunduğu şartlar ve belge talepleri nedeniyle, dropshipping yapanların ilk tercihleri arasında yer almaz. Ayrıca Hepsiburada, tedarikçiler ile kendi adına anlaşıp dropshipping yapan bir firmadır. Dolayısıyla pazar yerindeki satıcılara doğrudan rakip olur. Bu da dropshipping konusunda satıcılar için değil tedarikçiler için ideal olduğunu gösteren bir detaydır.

    İlgili Rehber: Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi

aliexpress dropshipping

Dropshipping Rehberi

Stoksuz e-ticaret, geleneksel ticaret ile ilgilenmeyen ve fiziksel mağazası olmayan e-ticaret girişimcileri için son derece ideal bir yöntemdir. E-ticarete yeni adım atıyor ve büyük risklere girmek istemiyorsanız, bu model ile yola çıkabilirsiniz.

Dropshipping Eğitimi

IdeaAkademi’nin her zaman ücretsiz olan eğitimlerine katılarak e-ticaret alanında pek çok şey öğrenebilirsiniz. Doğrudan alanında uzman kişiler tarafından verilen bu eğitimler ile stoksuz e-ticaret modeline dair merak ettiklerinize cevap bulabilmeniz de mümkündür. Dönemsel olarak gerçekleştirdiğimiz dropshipping eğitimlerini IdeaAkademi eğitim takvimimizden takip edebilirsiniz.

Dropshipping Hakkında Merak Edilen Diğer Konular

Dropshipping İş Modeli Nedir?

Satıcının fiziksel bir depo kullanmadığı, ürünlerin sadece satış ve pazarlamasından sorumlu olduğu e-ticaret yöntemidir. Müşterinin ürüne ulaşımını kolaylaştırırken bir yandan da tedarikçinin daha fazla ürün satmasını sağlayan stoksuz e-ticaret girişimcisi, yaptığı bu iş üzerinden komisyon kazanır.

Dropshipping İş Modeli Nasıl Çalışır?

  • Ürünler, dropshipper tarafından bir e-ticaret sitesinde ya da pazar yerinde listelenir.
  • Müşteriden gelen siparişin detayları ve ürünün ücreti tedarikçiye iletilir.
  • Tedarikçi ürünü paketleyip kargoya vererek doğrudan müşteriye gönderir.

Dropshipping Ödeme Alma Yöntemi

Türkiye’deki pazar yerlerinde yapılan stoksuz e-ticarette ödemeler doğrudan banka hesabına gelir. Yabancı merkezli platformlardaki satışlar ise bir aracı kurum tarafından alınabilir. En popüler ödeme sağlayıcısı, Türkiye’de kullanılamayan PayPal’dır. Bunun yerine Wise ve benzeri sağlayıcılar tercih edilebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin