fbpx

E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza neden olur.

Bu pazarlama stratejileri ve planları genellikle yıllık olarak hazırlanır ve yılın başında uygulamaya koyulur. Fakat yıl içinde alınan sonuçlar ve geri bildirimler nedeniyle bu stratejiler değiştirilebilir ya da geliştirilebilir.

E-ticarette pazarlama oldukça önemli bir yere sahip ve birçok marka pazarlama stratejisi olmadan yola çıktığı için, marka bilinirliğini artırarak, pazar payını artıramıyor. Sadece site üzerine ürünleri koymak ve ürün satışına odaklanmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olmayacaktır. Bu nedenle de pazarlama alnında bazı yatırımlar yapmanız oldukça önemli. Bu rehberimizde de pazarlama stratejinizi nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Şirket hedeflerinizi belirleyin

Şirket olarak, pazarlama alanında nelere ulaşmak istediğinizi belirlemekle işe başlayabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarıyla hangi amaçlara ulaşıp, hangi hedeflerinizi gerçekleştirmek istiyorsunuz?

Bir yıl içinde pazarlama çalışmalarıyla nereye ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekiyor. Hedefleriniz ve amaçlarınız belli olduktan sonra, bu amaçları hayata geçirmek için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Hedef kitlenizi tanımanız ve onları iyi bir şekilde belirlemeniz, pazarlama stratejiniz için de büyük önem taşıyor. Hedef kitlenizi tanımadığınız sürece, kime, nasıl pazarlama yapacağınızı bilemezsiniz.

Hedef kitlenizin demografik bilgileri, ilgi alanları, gelir ve maddi durumları, medeni halleri ve alışveriş alışkanlıkları gibi detaylar pazarlama stratejinizi geliştirirken size fazlasıyla lazım olacak. Bu bilgileri edinmeden yaptığınız pazarlama çalışmaları hedef kitlenizin dışına ulaşabileceği için, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz geri dönüşümleri alamazsınız. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi de (ROI) bir hayli düşük olacaktır.

Hedef kitlenize yönelik çalışmalar yapan rakip firmaları belirleyin

Pazarlama stratejinizi oluştururken, e-ticarette rekabet faktörünü de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Rakipleriniz de sizinle aynı ya da benzer bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yapacaktır. Bu nedenle de rakip firmaları da yakından takip etmeniz ve onların bu alanlarda ne gibi faaliyetlerde bulunduklarını takip etmelisiniz.

Rakiplerinizin pazarlama alanında yaptığı çalışmaları, hangi ürün gruplarını öne çıkartıp, marka bilinirliklerini artırmak için hangi kanallarda ne tür çalışmalar yaptıklarına bakmalısınız. Pazarlama stratejinizi geliştirmeden önce rakip analizi yapmanız, hangi kanallarda nasıl bir rekabetle karşı karşıya olacağınızı size gösterecektir.

Nasıl bir marka algısı yaratacağınıza karar verin

Tüketiciler arasında nasıl bir marka algısı yaratmak istiyorsunuz? Marka algınızı oluşturmadan önce, yaptığınız araştırmalar ve şirketinizin çalışma prensiplerine göre, şirketinizin ya da ürünlerinizin hangi özelliklerini öne çıkartacaksınız?

Fiyat, kalite, müşteri hizmetleri, hızlı gönderi ya da farklı bir konu üzerinde odaklanarak, tüketicilerde nasıl bir algı bırakmayı hedeflediğinize karar vermelisiniz.

Pazarlamaya ne kadar bütçe ayıracaksınız?

Pazarlama çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayırmayı planlıyorsunuz? Bu bütçeler yıllık olarak hazırlanarak, tüm pazarlama kanalları dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Her bir kanal için ne kadar bütçe ayıracağınıza, bu bütçenin nasıl yönetileceğine ve harcanan bu bütçeden ne kadarlık bir yatırım getirisi almak istediğinizi önceden planlamalısınız.

Pazarlama takviminizi hazırlayın

Yılın başında, hangi dönemlerde indirimler ya da kampanyalar hazırlayacağınızı ve bu kampanyaların ne şekilde duyurulacağına karar vermeniz gerekiyor. Hangi kanallardan hangi grup tüketiciye ulaşacaksınız?

Bu takvimi hazırlamak size bazı faydalar sağlayacaktır. Son dakika kampanya ve fırsatlar sunmak yerine, önceden hazırlanmış ve iyi bir şekilde planlanarak yapılmış pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmalar önceden planlandığı için hedef kitle, doğru pazarlama kanalı ve doğru pazar araştırması yapılabilir. Bu hazırlıklar sayesinde de pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Son dakika hazırlanan pazarlama çalışmalarında bu ön çalışmalar yapılmadığı için, beklenen sonuçların alınması biraz zor olabiliyor.

Hangi kanallarda aktif olacaksınız?

Dijital pazarlamadan yararlanırken, hangi kanallarda daha fazla aktif olacağınıza, bu kanallardan nasıl çalışmalar yapacağınıza da karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini arıtmak ve etkileşiminizi artırmak için sosyal mecralara yönelebilir ve içerik ile video çalışmaları yapabilirsiniz. Site trafiğinizi ve satışlarınızı artırmak için Google Adwords’e odaklanabilirsiniz.

Tabii ki sosyal mecralarda çalışmalar yapmaya başlamadan önce hedef kitlenizin hangi mecralarda daha aktif olduğunu bulmanız ve bu doğal olarak bu ağlara yönelik çalışmalar yapmayı hedeflemelisiniz.

Hedef grubun yer almadığı sosyal mecralarda da yer alarak, buradan farklı bir gruba ulaşmayı deneyebilirsiniz; fakat hedef kitlenizin büyük çoğunluğunun etkin kullandığı sosyal ağlar üzerinde durmak ve buralarda reklam ve içerik çalışmaları yapmak daha yararlı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan