E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza neden olur.

Bu pazarlama stratejileri ve planları genellikle yıllık olarak hazırlanır ve yılın başında uygulamaya koyulur. Fakat yıl içinde alınan sonuçlar ve geri bildirimler nedeniyle bu stratejiler değiştirilebilir ya da geliştirilebilir.

E-ticarette pazarlama oldukça önemli bir yere sahip ve birçok marka pazarlama stratejisi olmadan yola çıktığı için, marka bilinirliğini artırarak, pazar payını artıramıyor. Sadece site üzerine ürünleri koymak ve ürün satışına odaklanmak, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olmayacaktır. Bu nedenle de pazarlama alnında bazı yatırımlar yapmanız oldukça önemli. Bu rehberimizde de pazarlama stratejinizi nasıl hazırlayabileceğiniz üzerinde duracağız.

Şirket hedeflerinizi belirleyin

Şirket olarak, pazarlama alanında nelere ulaşmak istediğinizi belirlemekle işe başlayabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarıyla hangi amaçlara ulaşıp, hangi hedeflerinizi gerçekleştirmek istiyorsunuz?

Bir yıl içinde pazarlama çalışmalarıyla nereye ulaşmak istediğinize karar vermeniz gerekiyor. Hedefleriniz ve amaçlarınız belli olduktan sonra, bu amaçları hayata geçirmek için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

Hedef kitlenizi belirleyin

Hedef kitlenizi tanımanız ve onları iyi bir şekilde belirlemeniz, pazarlama stratejiniz için de büyük önem taşıyor. Hedef kitlenizi tanımadığınız sürece, kime, nasıl pazarlama yapacağınızı bilemezsiniz.

Hedef kitlenizin demografik bilgileri, ilgi alanları, gelir ve maddi durumları, medeni halleri ve alışveriş alışkanlıkları gibi detaylar pazarlama stratejinizi geliştirirken size fazlasıyla lazım olacak. Bu bilgileri edinmeden yaptığınız pazarlama çalışmaları hedef kitlenizin dışına ulaşabileceği için, yaptığınız çalışmalardan istediğiniz geri dönüşümleri alamazsınız. Bu nedenle de pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisi de (ROI) bir hayli düşük olacaktır.

Hedef kitlenize yönelik çalışmalar yapan rakip firmaları belirleyin

Pazarlama stratejinizi oluştururken, e-ticarette rekabet faktörünü de göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Rakipleriniz de sizinle aynı ya da benzer bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yapacaktır. Bu nedenle de rakip firmaları da yakından takip etmeniz ve onların bu alanlarda ne gibi faaliyetlerde bulunduklarını takip etmelisiniz.

Rakiplerinizin pazarlama alanında yaptığı çalışmaları, hangi ürün gruplarını öne çıkartıp, marka bilinirliklerini artırmak için hangi kanallarda ne tür çalışmalar yaptıklarına bakmalısınız. Pazarlama stratejinizi geliştirmeden önce rakip analizi yapmanız, hangi kanallarda nasıl bir rekabetle karşı karşıya olacağınızı size gösterecektir.

Nasıl bir marka algısı yaratacağınıza karar verin

Tüketiciler arasında nasıl bir marka algısı yaratmak istiyorsunuz? Marka algınızı oluşturmadan önce, yaptığınız araştırmalar ve şirketinizin çalışma prensiplerine göre, şirketinizin ya da ürünlerinizin hangi özelliklerini öne çıkartacaksınız?

Fiyat, kalite, müşteri hizmetleri, hızlı gönderi ya da farklı bir konu üzerinde odaklanarak, tüketicilerde nasıl bir algı bırakmayı hedeflediğinize karar vermelisiniz.

Pazarlamaya ne kadar bütçe ayıracaksınız?

Pazarlama çalışmalarınız için ne kadarlık bir bütçe ayırmayı planlıyorsunuz? Bu bütçeler yıllık olarak hazırlanarak, tüm pazarlama kanalları dikkate alınarak hazırlanmalıdır. Her bir kanal için ne kadar bütçe ayıracağınıza, bu bütçenin nasıl yönetileceğine ve harcanan bu bütçeden ne kadarlık bir yatırım getirisi almak istediğinizi önceden planlamalısınız.

Pazarlama takviminizi hazırlayın

Yılın başında, hangi dönemlerde indirimler ya da kampanyalar hazırlayacağınızı ve bu kampanyaların ne şekilde duyurulacağına karar vermeniz gerekiyor. Hangi kanallardan hangi grup tüketiciye ulaşacaksınız?

Bu takvimi hazırlamak size bazı faydalar sağlayacaktır. Son dakika kampanya ve fırsatlar sunmak yerine, önceden hazırlanmış ve iyi bir şekilde planlanarak yapılmış pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmalar önceden planlandığı için hedef kitle, doğru pazarlama kanalı ve doğru pazar araştırması yapılabilir. Bu hazırlıklar sayesinde de pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

Son dakika hazırlanan pazarlama çalışmalarında bu ön çalışmalar yapılmadığı için, beklenen sonuçların alınması biraz zor olabiliyor.

Hangi kanallarda aktif olacaksınız?

Dijital pazarlamadan yararlanırken, hangi kanallarda daha fazla aktif olacağınıza, bu kanallardan nasıl çalışmalar yapacağınıza da karar vermelisiniz. Marka bilinirliğini arıtmak ve etkileşiminizi artırmak için sosyal mecralara yönelebilir ve içerik ile video çalışmaları yapabilirsiniz. Site trafiğinizi ve satışlarınızı artırmak için Google Adwords’e odaklanabilirsiniz.

Tabii ki sosyal mecralarda çalışmalar yapmaya başlamadan önce hedef kitlenizin hangi mecralarda daha aktif olduğunu bulmanız ve bu doğal olarak bu ağlara yönelik çalışmalar yapmayı hedeflemelisiniz.

Hedef grubun yer almadığı sosyal mecralarda da yer alarak, buradan farklı bir gruba ulaşmayı deneyebilirsiniz; fakat hedef kitlenizin büyük çoğunluğunun etkin kullandığı sosyal ağlar üzerinde durmak ve buralarda reklam ve içerik çalışmaları yapmak daha yararlı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin