Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda.

Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar üzerinde farklı şekillerde yapılmakta. Günümüzde bu çalışmalar özellikle sosyal mecralar üzerinde daha fazla yapılmaya başladı. Bunun sebebleri de kullanıcıların internet alışkanlıklarının ve kullanımlarının artması ile internet üzerindeki geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması diyebiliriz.

Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça fazla yapılan bu çalışmalar, Instagram’ın daha yaygın kullanılmaya başlanmasıyla beraber bu mecraya kaymaya başladı.

Influencer Marketing nedir?

Influencer marketing, eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belli bir ürünü ön plana çıkartmak için yapılan tanıtım çalışmalarını kapsamaktadır.

Influencer marketing çalışmalarında güncel ve modern içerik pazarlama çalışmaları yapılmanın yanı sıra, pazarlamayla ilgili kampanyaların tanıtım ve reklamları da yapılabiliyor. Bir ünlünün reklamlarda kullanılmasından farklı olarak, influencer marketing çalışmalarında marka ile bu hesap ya da kişi beraber iş ortaklığı yaparlar.

Influencer Marketing çalışmalarının avantajları nelerdir?

Influencer marketing çalışmaları yapmanın firmanıza bir takım yararları ve avantajları olur. Bu avantajlar uzun vadede yatırım getirinizi artırmanızı ve hedef kitlenizi genişletmenizi kolaylaştırmaktadır.

Ünlü hesap ve kişiler, satın alma kararlarını etkiler

Sosyal kanıt öğeleri, tüketicilerin satın alma kararlarına önemli bir şekilde etki etmektedir. Bu sosyal kanıt öğelerinin ünlü hesap ve kişiler tarafından desteklenmesi de doğal olarak, tüketicilerin belli bir marka ya da ürüne olan bakış açısını olumlu olarak değiştirmektedir. Bu sebeple de influencer marketing çalışmaları yapmaya başladığınızda, tüketicilerin satın alma kararlarına da doğrudan etki etme şansınız olur.

Hedef kitlenizi genişletebilirsiniz

Influencer marketing çalışmaları, daha önce ulaşmadığınız ya da daha önce etkileyemediğiniz hedef kitlelerin fikirlerini değiştirmenize yardımcı olur. Bu hesapların kendilerine ait bir hedef kitlesi olduğu için, bu kişilerle çalışmaya başladığınızda bu hesapların kitlelerine ulaşma şansı bulduğunuz için, ulaştığınız hedef kitleyi de genişletme fırsatınız olur.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Belli bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilirsiniz

Bazı hesaplar, daha niş veya belli bir kitleye yönelik paylaşımlar yapıyor olabilirler. Bu da seçili ve daha ilgili bir hedef kitleye ulaşmak için oldukça ideal bir yaklaşım olmaktadır. Bu hesapları bularak, onların hedef kitlelerini inceleyebilir ve sonrasında da bu hesaplarda doğrudan bu hedef kitleye yönelik içerik veya ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Adblocker gibi sistemlere takılmazsınız

Influencer marketing çalışmaları yaptığınızda, bu hesaplar üzerinden organik olarak paylaşımlar yapılacaktır. Bu durumda da Adblocker gibi yazılımlar, paylaşımlarınızın engellenmesini sağlamayacağı için, içeriklerin görüntülenme sayısında bir düşüş olmayacaktır. Banner, retargeting gibi Adblocker yazılımlarına takılan reklam çalışmaları, içeriklerin erişimini kısıtlamaktadır.

Her sektördeki firma için kullanılabilir

Influencer marketing çalışmaları sadece belli bir kesime ya da sektöre hitap eden çalışmalar değildir. Bu sebeple de farklı sektörlerdeki farklı firmalar, bu çalışmalardan yararlanarak, marka ve ürünleriyle ilgili tanıtım içerikleri hazırlayabilirler.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Marka ve ürün bilinirliğini artırmanızı sağlar

Bilinen ve çok fazla takipçisi olan hesaplarla çalışmaya başladığınızda marka bilinirliğinizi artırmak için de çalışmalar yapmış olursunuz. Bu hesaplar geniş hedef kitlelere ulaştıkları için, burada yapılacak olan paylaşımlar sayesinde, markanız ve ürünlerinizle ilgili içerikler daha büyük kitleler tarafından görünür ve bu marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağlar.

“influencer

İnternet üzerindeki görünürlüğünüz artar

Sosyal mecralardaki içerikler de arama motorlarında indeksleniyor. Farklı hesaplar ve siteler üzerinde bu tür influencer marketing çalışmaları yapmaya başladığınızda internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmaya başlarsınız. Sosyal medya paylaşımlarının yanı sıra bu hesapların kendi internet siteleri üzerinde içerikler yazdırmanız ve backlinkler almanız, SEO konusunda da size yardımcı olmaya başlar ve markanız ve ürünlerinizle ilgili daha fazla indekslenecek içerik oluşturulmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Depo Yönetimi Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Depo Yönetimi Hakkında Tüm Bilmeniz Gerekenler
Lojistik süreçleri, e-ticaret aktivitesi açısından büyük öneme sahiptir. Ürünlerin müşterilere zamanında ulaştırılması, söz konusu süreçlerin işleyişine bağlıdır. Depo idaresi bu faaliyetin ayrılmaz bir parçasıdır. İyi...
12 Mayıs 2022
Markethinkers
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizcede Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın