Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

2 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda.

Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar üzerinde farklı şekillerde yapılmakta. Günümüzde bu çalışmalar özellikle sosyal mecralar üzerinde daha fazla yapılmaya başladı. Bunun sebebleri de kullanıcıların internet alışkanlıklarının ve kullanımlarının artması ile internet üzerindeki geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması diyebiliriz.

Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça fazla yapılan bu çalışmalar, Instagram’ın daha yaygın kullanılmaya başlanmasıyla beraber bu mecraya kaymaya başladı.

Influencer Marketing nedir?

Influencer marketing, eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belli bir ürünü ön plana çıkartmak için yapılan tanıtım çalışmalarını kapsamaktadır.

Influencer marketing çalışmalarında güncel ve modern içerik pazarlama çalışmaları yapılmanın yanı sıra, pazarlamayla ilgili kampanyaların tanıtım ve reklamları da yapılabiliyor. Bir ünlünün reklamlarda kullanılmasından farklı olarak, influencer marketing çalışmalarında marka ile bu hesap ya da kişi beraber iş ortaklığı yaparlar.

Influencer Marketing çalışmalarının avantajları nelerdir?

Influencer marketing çalışmaları yapmanın firmanıza bir takım yararları ve avantajları olur. Bu avantajlar uzun vadede yatırım getirinizi artırmanızı ve hedef kitlenizi genişletmenizi kolaylaştırmaktadır.

Ünlü hesap ve kişiler, satın alma kararlarını etkiler

Sosyal kanıt öğeleri, tüketicilerin satın alma kararlarına önemli bir şekilde etki etmektedir. Bu sosyal kanıt öğelerinin ünlü hesap ve kişiler tarafından desteklenmesi de doğal olarak, tüketicilerin belli bir marka ya da ürüne olan bakış açısını olumlu olarak değiştirmektedir. Bu sebeple de influencer marketing çalışmaları yapmaya başladığınızda, tüketicilerin satın alma kararlarına da doğrudan etki etme şansınız olur.

Hedef kitlenizi genişletebilirsiniz

Influencer marketing çalışmaları, daha önce ulaşmadığınız ya da daha önce etkileyemediğiniz hedef kitlelerin fikirlerini değiştirmenize yardımcı olur. Bu hesapların kendilerine ait bir hedef kitlesi olduğu için, bu kişilerle çalışmaya başladığınızda bu hesapların kitlelerine ulaşma şansı bulduğunuz için, ulaştığınız hedef kitleyi de genişletme fırsatınız olur.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Belli bir hedef kitleye yönelik çalışmalar yapabilirsiniz

Bazı hesaplar, daha niş veya belli bir kitleye yönelik paylaşımlar yapıyor olabilirler. Bu da seçili ve daha ilgili bir hedef kitleye ulaşmak için oldukça ideal bir yaklaşım olmaktadır. Bu hesapları bularak, onların hedef kitlelerini inceleyebilir ve sonrasında da bu hesaplarda doğrudan bu hedef kitleye yönelik içerik veya ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Adblocker gibi sistemlere takılmazsınız

Influencer marketing çalışmaları yaptığınızda, bu hesaplar üzerinden organik olarak paylaşımlar yapılacaktır. Bu durumda da Adblocker gibi yazılımlar, paylaşımlarınızın engellenmesini sağlamayacağı için, içeriklerin görüntülenme sayısında bir düşüş olmayacaktır. Banner, retargeting gibi Adblocker yazılımlarına takılan reklam çalışmaları, içeriklerin erişimini kısıtlamaktadır.

Her sektördeki firma için kullanılabilir

Influencer marketing çalışmaları sadece belli bir kesime ya da sektöre hitap eden çalışmalar değildir. Bu sebeple de farklı sektörlerdeki farklı firmalar, bu çalışmalardan yararlanarak, marka ve ürünleriyle ilgili tanıtım içerikleri hazırlayabilirler.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Marka ve ürün bilinirliğini artırmanızı sağlar

Bilinen ve çok fazla takipçisi olan hesaplarla çalışmaya başladığınızda marka bilinirliğinizi artırmak için de çalışmalar yapmış olursunuz. Bu hesaplar geniş hedef kitlelere ulaştıkları için, burada yapılacak olan paylaşımlar sayesinde, markanız ve ürünlerinizle ilgili içerikler daha büyük kitleler tarafından görünür ve bu marka ve ürün bilinirliğinizi artırmanızı sağlar.

“influencer

İnternet üzerindeki görünürlüğünüz artar

Sosyal mecralardaki içerikler de arama motorlarında indeksleniyor. Farklı hesaplar ve siteler üzerinde bu tür influencer marketing çalışmaları yapmaya başladığınızda internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artırmaya başlarsınız. Sosyal medya paylaşımlarının yanı sıra bu hesapların kendi internet siteleri üzerinde içerikler yazdırmanız ve backlinkler almanız, SEO konusunda da size yardımcı olmaya başlar ve markanız ve ürünlerinizle ilgili daha fazla indekslenecek içerik oluşturulmuş olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Ferad Osman Sali
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Site Tasarımında Flat Design Nedir?
E-Ticaret Site Tasarımında Flat Design Nedir?
Flat design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellikle 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, flat design’ın popülerliğini...
28 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya