Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

3 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu tanıtımları yaparak, yeni kitlelere ulaşabilir; mevcut takipçi ve hayran kitlenize ürünlerinizi göstererek, ürünlerinize bir talep oluşturabilirsiniz.

Ürün tanıtımı yapmak için yöntemler

Sosyal medya reklamları

Sosyal mecralar, kullanıcıların sürekli olarak aktif oldukları ve gün içerisinde birkaç kez girdikleri platformlar olduğu için ürün tanıtımı için oldukça etkili alanlardır. Sosyal mecraların kendilerine has reklam modelleri bulunduğu için farklı platformlar üzerinde farklı reklamlar hazırlayarak, hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Blog içerikleri

Blog içerikleri oluşturmak da ürün tanıtımı yapmak için size yardımcı olur. İçerik pazarlama çalışmalarınıza, ürünlerinizle ilgili rehberler ekleyebilirsiniz. Ürünlerin kullanım alanlarını, özelliklerini ve tüketicilere ne tür faydalar sağladığını bu içeriklerle anlatabilirsiniz. Bu blog yazılarınızı da sosyal kanallar üzerinden paylaşarak, tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmaları

Son birkaç yıldır birçok marka tarafından tercih edilen yöntemlerden biri de influencer pazarlama çalışmaları. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Bu yöntemden yararlandığınızda daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta çalışmaları ile de tüketicilere ulaşarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Özellikle yeni ürün tanıtımları yapmak ya da mevcut bir ürünle ilgili yeni kampanyaları duyurmak için e-posta abonelerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Affiliate pazarlama

Affiliate pazarlama da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Hedef kitlenizin ziyaret ettiği web siteleri üzerinde ürünlerinizi yerleştirerek, bu sayfaları ziyaret eden kullanıcıları kendi e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur. Bir Affiliate programı oluşturarak, farklı dijital yayıncılar üzerinde ürünlerinizi sergileyerek, bu yayıncıların hedef kitlelerine ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir? İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

SEO çalışmaları

SEO çalışmaları da ürün tanıtımı için kullanabileceğiniz etkili yöntemlerden biri. Düşük bütçelerle SEO çalışmalarınızı yaparak, arama motorları üzerinden organik olarak web sitenize trafik çekebilirsiniz. Ürün sayfalarınız üzerinde doğru anahtar kelime kullanımları ile sayfalarınızın arama sorgularına yanıt verecek şekilde indekslenmesini sağlayarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz. Bununla beraber içerik pazarlama çalışmalarınız sayesinde de arama motorlarından trafik alabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Hediye rehberleri hazırlayın

Tüketiciler özel günlerde sevdiklerine hediye almak için arayışlara girerler. Bunu da kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin yer aldığı hediye rehber içerikleri hazırlayarak, özel günler yaklaşırken bu hediye rehberlerinizi sosyal ağlarda paylaşabilir ve reklam kampanyaları oluşturarak, bu yazılarınızın daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlayabilirisiniz.

Basın bültenleri hazırlayın

Basın bültenleri de ürün tanıtımı yapmanıza yardım edecek pazarlama araçlarından biridir. Özellikle yeni ürünlerinizi piyasaya sunduğunuzda, bu ürünlerin tanıtımı için basın bültenleri hazırlayabilir ve dijital yayıncılara bu bültenlerinizi göndererek, haberinizi yapmalarını isteyebilirsiniz. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Yarışma ve/ya çekilişler düzenleyin

Sosyal medya platformları üzerinde yarışmalar ya da çekilişler düzenlemek de yeni hedef kitlelere ulaşırken ürünlerinizi tanıtmanıza yardımcı olur. İnternet kullanıcıları bu çekilişlere sıklıkla katılmaktadır ve markanıza ya da ürünlerinize bir talep oluşturmak için bu yarışma/çekilişlerden yararlanabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Adwords kampanyaları

Arama motorları üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak da ürünlerinizi farklı kitlelere tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturarak, ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri kullanabilir ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Ürün tanıtımı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün tanıtımı için dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Dijital pazarlama stratejisi oluşturmanız, yapacağınız tanıtımlar için önemlidir. Bu süreçte ilk önce hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeli, yıllık pazarlama bütçenizi planlamalı, hangi kanallar üzerinde bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bunlara karar verdiğinizde de ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınıza karar vermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün tanıtım videoları nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtımlarınız için video içerikler de üretmelisiniz. Günümüzde videoların aldığı etkileşimler diğer içerik formatlarından daha yüksektir. Bu videoları hazırlarken, ürünün özelliklerinden ve tüketicilere ne gibi faydalar sağladığını ele alabilirsiniz. İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
E-Ticarette Kredi Kartı Dolandırıcılığını Önlemek İçin Neler Yapmalısınız?
İnternetten alışveriş yaparken en çok kullanılan ödeme şekli kredi kartıdır. Fakat bu konuda şöyle bir çelişki var ki kullanıcılar, ödeme bilgilerini online ortamda paylaşmaya çekinceyle yaklaşırlar. Bunun da nedeni genel...
20 Mayıs 2022
Markethinkers
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın