fbpx

Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

3 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu tanıtımları yaparak, yeni kitlelere ulaşabilir; mevcut takipçi ve hayran kitlenize ürünlerinizi göstererek, ürünlerinize bir talep oluşturabilirsiniz.

Ürün tanıtımı yapmak için yöntemler

Sosyal medya reklamları

Sosyal mecralar, kullanıcıların sürekli olarak aktif oldukları ve gün içerisinde birkaç kez girdikleri platformlar olduğu için ürün tanıtımı için oldukça etkili alanlardır. Sosyal mecraların kendilerine has reklam modelleri bulunduğu için farklı platformlar üzerinde farklı reklamlar hazırlayarak, hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Blog içerikleri

Blog içerikleri oluşturmak da ürün tanıtımı yapmak için size yardımcı olur. İçerik pazarlama çalışmalarınıza, ürünlerinizle ilgili rehberler ekleyebilirsiniz. Ürünlerin kullanım alanlarını, özelliklerini ve tüketicilere ne tür faydalar sağladığını bu içeriklerle anlatabilirsiniz. Bu blog yazılarınızı da sosyal kanallar üzerinden paylaşarak, tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmaları

Son birkaç yıldır birçok marka tarafından tercih edilen yöntemlerden biri de influencer pazarlama çalışmaları. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Bu yöntemden yararlandığınızda daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta çalışmaları ile de tüketicilere ulaşarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Özellikle yeni ürün tanıtımları yapmak ya da mevcut bir ürünle ilgili yeni kampanyaları duyurmak için e-posta abonelerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Affiliate pazarlama

Affiliate pazarlama da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Hedef kitlenizin ziyaret ettiği web siteleri üzerinde ürünlerinizi yerleştirerek, bu sayfaları ziyaret eden kullanıcıları kendi e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur. Bir Affiliate programı oluşturarak, farklı dijital yayıncılar üzerinde ürünlerinizi sergileyerek, bu yayıncıların hedef kitlelerine ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir? İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

SEO çalışmaları

SEO çalışmaları da ürün tanıtımı için kullanabileceğiniz etkili yöntemlerden biri. Düşük bütçelerle SEO çalışmalarınızı yaparak, arama motorları üzerinden organik olarak web sitenize trafik çekebilirsiniz. Ürün sayfalarınız üzerinde doğru anahtar kelime kullanımları ile sayfalarınızın arama sorgularına yanıt verecek şekilde indekslenmesini sağlayarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz. Bununla beraber içerik pazarlama çalışmalarınız sayesinde de arama motorlarından trafik alabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Hediye rehberleri hazırlayın

Tüketiciler özel günlerde sevdiklerine hediye almak için arayışlara girerler. Bunu da kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin yer aldığı hediye rehber içerikleri hazırlayarak, özel günler yaklaşırken bu hediye rehberlerinizi sosyal ağlarda paylaşabilir ve reklam kampanyaları oluşturarak, bu yazılarınızın daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlayabilirisiniz.

Basın bültenleri hazırlayın

Basın bültenleri de ürün tanıtımı yapmanıza yardım edecek pazarlama araçlarından biridir. Özellikle yeni ürünlerinizi piyasaya sunduğunuzda, bu ürünlerin tanıtımı için basın bültenleri hazırlayabilir ve dijital yayıncılara bu bültenlerinizi göndererek, haberinizi yapmalarını isteyebilirsiniz. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Yarışma ve/ya çekilişler düzenleyin

Sosyal medya platformları üzerinde yarışmalar ya da çekilişler düzenlemek de yeni hedef kitlelere ulaşırken ürünlerinizi tanıtmanıza yardımcı olur. İnternet kullanıcıları bu çekilişlere sıklıkla katılmaktadır ve markanıza ya da ürünlerinize bir talep oluşturmak için bu yarışma/çekilişlerden yararlanabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Adwords kampanyaları

Arama motorları üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak da ürünlerinizi farklı kitlelere tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturarak, ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri kullanabilir ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Ürün tanıtımı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün tanıtımı için dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Dijital pazarlama stratejisi oluşturmanız, yapacağınız tanıtımlar için önemlidir. Bu süreçte ilk önce hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeli, yıllık pazarlama bütçenizi planlamalı, hangi kanallar üzerinde bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bunlara karar verdiğinizde de ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınıza karar vermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün tanıtım videoları nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtımlarınız için video içerikler de üretmelisiniz. Günümüzde videoların aldığı etkileşimler diğer içerik formatlarından daha yüksektir. Bu videoları hazırlarken, ürünün özelliklerinden ve tüketicilere ne gibi faydalar sağladığını ele alabilirsiniz. İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan