Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu tanıtımları yaparak, yeni kitlelere ulaşabilir; mevcut takipçi ve hayran kitlenize ürünlerinizi göstererek, ürünlerinize bir talep oluşturabilirsiniz.

Ürün tanıtımı yapmak için yöntemler

Sosyal medya reklamları

Sosyal mecralar, kullanıcıların sürekli olarak aktif oldukları ve gün içerisinde birkaç kez girdikleri platformlar olduğu için ürün tanıtımı için oldukça etkili alanlardır. Sosyal mecraların kendilerine has reklam modelleri bulunduğu için farklı platformlar üzerinde farklı reklamlar hazırlayarak, hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Blog içerikleri

Blog içerikleri oluşturmak da ürün tanıtımı yapmak için size yardımcı olur. İçerik pazarlama çalışmalarınıza, ürünlerinizle ilgili rehberler ekleyebilirsiniz. Ürünlerin kullanım alanlarını, özelliklerini ve tüketicilere ne tür faydalar sağladığını bu içeriklerle anlatabilirsiniz. Bu blog yazılarınızı da sosyal kanallar üzerinden paylaşarak, tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmaları

Son birkaç yıldır birçok marka tarafından tercih edilen yöntemlerden biri de influencer pazarlama çalışmaları. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Bu yöntemden yararlandığınızda daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta çalışmaları ile de tüketicilere ulaşarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Özellikle yeni ürün tanıtımları yapmak ya da mevcut bir ürünle ilgili yeni kampanyaları duyurmak için e-posta abonelerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Affiliate pazarlama

Affiliate pazarlama da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Hedef kitlenizin ziyaret ettiği web siteleri üzerinde ürünlerinizi yerleştirerek, bu sayfaları ziyaret eden kullanıcıları kendi e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur. Bir Affiliate programı oluşturarak, farklı dijital yayıncılar üzerinde ürünlerinizi sergileyerek, bu yayıncıların hedef kitlelerine ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir? İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

SEO çalışmaları

SEO çalışmaları da ürün tanıtımı için kullanabileceğiniz etkili yöntemlerden biri. Düşük bütçelerle SEO çalışmalarınızı yaparak, arama motorları üzerinden organik olarak web sitenize trafik çekebilirsiniz. Ürün sayfalarınız üzerinde doğru anahtar kelime kullanımları ile sayfalarınızın arama sorgularına yanıt verecek şekilde indekslenmesini sağlayarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz. Bununla beraber içerik pazarlama çalışmalarınız sayesinde de arama motorlarından trafik alabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Hediye rehberleri hazırlayın

Tüketiciler özel günlerde sevdiklerine hediye almak için arayışlara girerler. Bunu da kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin yer aldığı hediye rehber içerikleri hazırlayarak, özel günler yaklaşırken bu hediye rehberlerinizi sosyal ağlarda paylaşabilir ve reklam kampanyaları oluşturarak, bu yazılarınızın daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlayabilirisiniz.

Basın bültenleri hazırlayın

Basın bültenleri de ürün tanıtımı yapmanıza yardım edecek pazarlama araçlarından biridir. Özellikle yeni ürünlerinizi piyasaya sunduğunuzda, bu ürünlerin tanıtımı için basın bültenleri hazırlayabilir ve dijital yayıncılara bu bültenlerinizi göndererek, haberinizi yapmalarını isteyebilirsiniz. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Yarışma ve/ya çekilişler düzenleyin

Sosyal medya platformları üzerinde yarışmalar ya da çekilişler düzenlemek de yeni hedef kitlelere ulaşırken ürünlerinizi tanıtmanıza yardımcı olur. İnternet kullanıcıları bu çekilişlere sıklıkla katılmaktadır ve markanıza ya da ürünlerinize bir talep oluşturmak için bu yarışma/çekilişlerden yararlanabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Adwords kampanyaları

Arama motorları üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak da ürünlerinizi farklı kitlelere tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturarak, ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri kullanabilir ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Ürün tanıtımı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün tanıtımı için dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Dijital pazarlama stratejisi oluşturmanız, yapacağınız tanıtımlar için önemlidir. Bu süreçte ilk önce hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeli, yıllık pazarlama bütçenizi planlamalı, hangi kanallar üzerinde bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bunlara karar verdiğinizde de ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınıza karar vermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün tanıtım videoları nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtımlarınız için video içerikler de üretmelisiniz. Günümüzde videoların aldığı etkileşimler diğer içerik formatlarından daha yüksektir. Bu videoları hazırlarken, ürünün özelliklerinden ve tüketicilere ne gibi faydalar sağladığını ele alabilirsiniz. İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan