Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler

3 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu tanıtımları yaparak, yeni kitlelere ulaşabilir; mevcut takipçi ve hayran kitlenize ürünlerinizi göstererek, ürünlerinize bir talep oluşturabilirsiniz.

Ürün tanıtımı yapmak için yöntemler

Sosyal medya reklamları

Sosyal mecralar, kullanıcıların sürekli olarak aktif oldukları ve gün içerisinde birkaç kez girdikleri platformlar olduğu için ürün tanıtımı için oldukça etkili alanlardır. Sosyal mecraların kendilerine has reklam modelleri bulunduğu için farklı platformlar üzerinde farklı reklamlar hazırlayarak, hedef kitlenize ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Blog içerikleri

Blog içerikleri oluşturmak da ürün tanıtımı yapmak için size yardımcı olur. İçerik pazarlama çalışmalarınıza, ürünlerinizle ilgili rehberler ekleyebilirsiniz. Ürünlerin kullanım alanlarını, özelliklerini ve tüketicilere ne tür faydalar sağladığını bu içeriklerle anlatabilirsiniz. Bu blog yazılarınızı da sosyal kanallar üzerinden paylaşarak, tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Influencer pazarlama çalışmaları

Son birkaç yıldır birçok marka tarafından tercih edilen yöntemlerden biri de influencer pazarlama çalışmaları. Sosyal mecralar üzerindeki tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz. Bu yöntemden yararlandığınızda daha önce ulaşmadığınız hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

E-posta pazarlama çalışmaları

E-posta çalışmaları ile de tüketicilere ulaşarak ürün tanıtımı yapabilirsiniz. Özellikle yeni ürün tanıtımları yapmak ya da mevcut bir ürünle ilgili yeni kampanyaları duyurmak için e-posta abonelerinize özel içerikler hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz 8 farklı e-posta pazarlama şablonu

Affiliate pazarlama

Affiliate pazarlama da kullanabileceğiniz yöntemlerden biri. Hedef kitlenizin ziyaret ettiği web siteleri üzerinde ürünlerinizi yerleştirerek, bu sayfaları ziyaret eden kullanıcıları kendi e-ticaret sitenize çekme fırsatınız olur. Bir Affiliate programı oluşturarak, farklı dijital yayıncılar üzerinde ürünlerinizi sergileyerek, bu yayıncıların hedef kitlelerine ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir? İlgili rehber: Hedef kitlenizin ziyaret ettiği internet sitelerini nasıl keşfedersiniz?

SEO çalışmaları

SEO çalışmaları da ürün tanıtımı için kullanabileceğiniz etkili yöntemlerden biri. Düşük bütçelerle SEO çalışmalarınızı yaparak, arama motorları üzerinden organik olarak web sitenize trafik çekebilirsiniz. Ürün sayfalarınız üzerinde doğru anahtar kelime kullanımları ile sayfalarınızın arama sorgularına yanıt verecek şekilde indekslenmesini sağlayarak, organik trafiğinizi artırabilirsiniz. Bununla beraber içerik pazarlama çalışmalarınız sayesinde de arama motorlarından trafik alabilirsiniz. İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Hediye rehberleri hazırlayın

Tüketiciler özel günlerde sevdiklerine hediye almak için arayışlara girerler. Bunu da kendi avantajınıza kullanabilirsiniz. Ürünlerinizin yer aldığı hediye rehber içerikleri hazırlayarak, özel günler yaklaşırken bu hediye rehberlerinizi sosyal ağlarda paylaşabilir ve reklam kampanyaları oluşturarak, bu yazılarınızın daha geniş kitlelere ulaşmalarını sağlayabilirisiniz.

Basın bültenleri hazırlayın

Basın bültenleri de ürün tanıtımı yapmanıza yardım edecek pazarlama araçlarından biridir. Özellikle yeni ürünlerinizi piyasaya sunduğunuzda, bu ürünlerin tanıtımı için basın bültenleri hazırlayabilir ve dijital yayıncılara bu bültenlerinizi göndererek, haberinizi yapmalarını isteyebilirsiniz. İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Yarışma ve/ya çekilişler düzenleyin

Sosyal medya platformları üzerinde yarışmalar ya da çekilişler düzenlemek de yeni hedef kitlelere ulaşırken ürünlerinizi tanıtmanıza yardımcı olur. İnternet kullanıcıları bu çekilişlere sıklıkla katılmaktadır ve markanıza ya da ürünlerinize bir talep oluşturmak için bu yarışma/çekilişlerden yararlanabilirsiniz. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Adwords kampanyaları

Arama motorları üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak da ürünlerinizi farklı kitlelere tanıtmanıza yardımcı olacaktır. Adwords kampanyaları oluşturarak, ürünlerinizle ilgili anahtar kelimeleri kullanabilir ve kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına yanıt verecek reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz. İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

Ürün tanıtımı ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün tanıtımı için dijital pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Dijital pazarlama stratejisi oluşturmanız, yapacağınız tanıtımlar için önemlidir. Bu süreçte ilk önce hedef kitlenizi ve müşteri profilinizi belirlemeli, yıllık pazarlama bütçenizi planlamalı, hangi kanallar üzerinde bu çalışmaları yapacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Bunlara karar verdiğinizde de ne tür pazarlama çalışmaları yapacağınıza karar vermelisiniz. Aşağıdaki rehberimizde konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün tanıtım videoları nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtımlarınız için video içerikler de üretmelisiniz. Günümüzde videoların aldığı etkileşimler diğer içerik formatlarından daha yüksektir. Bu videoları hazırlarken, ürünün özelliklerinden ve tüketicilere ne gibi faydalar sağladığını ele alabilirsiniz. İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan