Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?

10 Ocak 2022
Markethinkers
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?

Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden yapıyoruz. Herhangi bir konu hakkında bilgi edinmek istediğimizde ilk yaptığımız arama motorlarını açmak oluyor; alışveriş yapmayı düşünürken artık vitrinler yerine internet sitelerini geziyoruz. Dijital kanalların bu denli geniş bir kullanım alanına sahip olması pek çok yeni kavramı hayatımızı soktu. Bunlardan biri de dijital içerik. Peki sürekli karşımıza çıkan, bir şekilde duyduğumuz bu dijital içerik nedir? Ne işe yarar? Bugün geldiğimiz noktada neden bu kadar önemli? 

Dijital İçerik Nedir?

Dijital içerik kavramı ilk bakışta biraz karmaşık görünüyor olabilir. Bu terimin tam olarak ne ifade ettiğini anlamak için oluştuğu kelimelere bakmak aslında yeterli. İçerik; herhangi bir bütünü oluşturan düşünsel, yazınsal, görsel ve işitsel unsurların tamamı şekilde açıklanabilir. Bu tanımı internet üzerinden ulaştığımız mecralara taşıdığımızda karşımıza dijital içeriğin ifade ettikleri çıkar. İnternette gördüğümüz, karşımıza çıkan, hatta maruz kaldığımız tüm metinleri, görselleri, videoları ya da sesleri birer dijital içerik olarak tanımlamak mümkün. Dijital dünyayı var eden ve internet kullanıcılarının karşısına çıkan her unsur, bu tür bir içeriktir. Biraz daha teknolojik bir açıklama yapacak olursak dijital veri formatındaki her içeriğin bu kapsama gireceğini rahatlıkla söyleyebilirsiniz. Hâl böyleyken günümüzde pek çok faaliyeti internet üzerinden gerçekleştirdiğimizi göz önünde bulundurup artık bir dijital içerik dünyasında yaşadığımızı rahatlıkla ifade edebiliriz. 

Konuya tarihsel açıdan yaklaştığımızda da karşımıza benzer bir durum çıkar. Dijital içerik, aslında bilgisayarların farklı alanlarda kullanılmaya başlandığı 1950’lerden berivar olan bir kavram. Fakat internetin yaygınlık kazanması ve herkesin dijital dünyaya giriş yapabilmesinin önünün açılması ile bu kavramın kapsamının da ciddi oranda genişlediği söylenebilir. Başlangıçta sadece internete bağlanan bilgisayarlardan ulaşılabilen dijital içerikler, zaman içinde tablet ve akıllı telefonlar gibi mobil cihazlara ve elektronik kitap okuyuculara kadar sirayet etti. Artık dijital içerik kavramının pek çok konuda belirleyici olduğu bir çağda yaşamaktayız. Dolayısıyla hem sektörden bağımsız olarak ticaret hayatında başarılı olmak hem de kişisel olarak kendimizi ifade etmek adına dijital içerik üretmek bir zorunluluğa dönüşmüş durumda. Peki dijital içerik üretmek neden bu kadar büyük bir önem taşıyor?

Neden Dijital İçerik Üretmelisiniz?

2021 yılının başında yapılan ölçümler doğrultusunda statista.com’da yer alan verilere göre dünya nüfusunun neredeyse yüzde 60’ı internet kullanıyor. Bu oran yaklaşık 4,7 milyar insana tekabül ediyor. Konuya sosyal medya kullanıcıları açısından yaklaştığımızda karşımıza çıkan tablo hemen hemen aynı. oberlo.com’un sunduğu verilere göre, günümüzde 3,78 milyar insan sosyal medya kullanıyor. Türkiye’ye baktığımızda da benzer bir durum göze çarpıyor. 16-74 yaş aralığındaki bireyler arasında internet kullanım oranı 2021 itibarı ile %82,6. Bu oranlar, dijital içeriklerle karşılaşan insan sayısının ne denli büyük olduğunu kanıtlar nitelikte. Söz konusu verilerden hareketle dijital içeriklerin geniş kitlelere ulaşmak adına ne kadar işlevsel olduğu kolaylıkla görülebilir.  

E-ticaretle uğraşan işletmeler için dijital içeriklerin hedef kitlelere ulaşmanınçok önemli bir yolu olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Hatta e-ticaret ve dijital içerikler; iç içe geçmiş, birbirlerinden ayrı düşünülemez iki kavram olarak da değerlendirilebilir. Farklı türlerdeki pek çok dijital içeriği bir arada ve verimli şekilde kullanarak internet üzerinden yaptığınız satış rakamlarını gözle görülür biçimde arttırmanız mümkün.

Dijital içeriklerin faydaları, sadece hedef kitlenizi bulmanıza yardımcı olmakla sınırlı değil. Verdiği eğlenceli ve samimi mesajlarla bu içerikler, markanız için pozitif bir algı oluşmasına yardımcı olur. Sosyal medya gibi kanallarda daha fazla paylaşılacağından markanızın bilinirliğini arttırır. İyi oluşturulmuş bir dijital içeriğin eğitici olacağını, özellikle markanızın ilişkili olduğu konularda kullanıcıları bilgilendireceğini de söyleyebiliriz. Bu da benzer şekilde imajınıza katkı sağlayacaktır. Sunduğunuz ürünü ya da hizmeti satın alma konusunda kararsız olan kişi, bir içerik yardımı ile ikna olabilir ve kafasındaki soru işaretlerini giderebilir. Tüm bunlar ışığında rahatlıkla söyleyebiliriz ki e-ticarette başarılı olmak için doğru planlanmış ve uygulanmış bir dijital içerik stratejisi çok ama çok büyük önem taşır.

Dijital İçerik Türleri Nedir?

Dijital içerik türleri farklı amaçlara hizmet eder. Kişilerin farklı ihtiyaçlarını gidermeyi hedefler. Dijital yayın ya da müzik platformu gibi genellikle üyelik sistemi üzerinden çalışan ücretli içerikler, eğlence ya da bilgi edinme gibi amaçlarla kullanılır. Bunların dışında tamamen ücretsiz, internet erişimi olan herkesin ulaşabileceği pek çok içerik vardır. Dijital dünyayı da genel itibarıyla bu içerikler oluşturur. Hatta ücretsiz içerikler de zaman zaman üyelik satmak için bu tür platformlar tarafından kullanılan bir araca dönüşebilir. Metinler, videolar, görseller, grafikler, haritalar, fotoğraflar, şarkılar, podcastlerve çok daha fazla içerik türü mevcuttur. Bu içeriklerin hemen hemen hepsi pazarlama çalışmalarının bir parçası olarak değerlendirilebilir.

Pazarlama İçerik Türleri

Blog İçerikleri

Günümüzdeki pek çok önemli online alışveriş platformunun ve markanın internet sitesinde blog bölümlerine rastlamak mümkün. Bu durum bile ortaya bir tür dijital günlük olarak çıkan blogların pazarlama açısından kazandığı önemi kanıtlamak açısından yeterli. Bloglar, temelde iki farklı pazarlama amacına hizmet eder. İlki, markanın ürünleri ve bunlarla ilişkili konular hakkında bilgi vermesidir. Bu doğrultuda hazırlanan bloglar, potansiyel müşterilerin ürünlere dair merak ettiği konuların cevabını bulduğu ve dolayısıyla satın alma güdüsünü tetikleyen içeriklerdir. Blogların bir diğer amacı ise SEO stratejilerine katkı sağlamaktır. Genellikle geniş bir ürün yelpazesine sahip platformlar tarafından kullanılan bu yöntem, internette çokça aratılan kelimeler üzerinden siteye ziyaretçi çekmeyi ve markanın etki alanını genişletmeyi amaçlar. Bu bloglarda yer verilen linklemelerle de satış sayıları artırılmaya çalışılır.

Web Sitesi İçerikleri

Web sitesi içerikleri, genel olarak o sayfada yer alan tüm unsurları kapsar. Bu siteler, hangi konuda hazırlandıysa metinlerden görsellere kadar tüm parçaları ile o alanda kullanıcıyı harekete geçirmeyi amaçlar. Bu amaç, bilgi vermek ya da ürün satmak olabilir. Fakat nihayetinde tüm bu içerikler, arzu edilen etkiyi yaratmak üzere tasarlanır ve hazırlanır. Web sitesini ziyaret eden kişi; o ürün, hizmet, kurum hatta kişi hakkında pozitif yönde etkilenmeye çalışılır. Unutmamak gerekir ki pazarlamanın tek amacı doğrudan ürün satmak değildir. Marka imajının güçlendirilmesi gibi daha uzun vadeli planlarda pazarlamanın bir parçasıdır Bu noktada da web sitesi içerikleri oldukça işlevsel birer pazarlama aracı olarak karşımıza çıkar. 

Video İçerikler

Videoların en çok tercih edilen içerik türlerinin başında geldiğini söyleyebiliriz. Başta YouTube olmak üzere pek çok video platformu her gün milyonlarca kullanıcıyı ağırlar. Bu geniş etki alanının yanında, video içeriği konseptinin pazarlama açısından etkili bir araç olmasını sağlayan çok sayıda faktör bulunur. Eğlence ve bilgi alma amaçlı izlenen videolara yerleştirilen pazarlama mesajlarına kullanıcıların daha pozitif yaklaşması faktörlerden biridir. Videoların yapısal özellikleri de onları pazarlama açısından fonksiyonel kılar. Zira teknik olarak bir videoya; metin, görsel ve ses eklemek mümkündür. Dolayısıyla videolar, verilmek istenen tüm bilgilerin ve mesajların farklı şekilde iletilebilmesini olanaklı kılar. Sadece YouTube değil, günümüzde hemen hemen her sosyal medya mecrasının video teknolojisine izin vermesi de pazarlama açısından oldukça önemli ve kullanışlı bir durum olarak değerlendirilebilir. 

Sesli İçerikler

Günlük hayatın içinde her zaman ekrana bakmak mümkün olmayabilir. Bu gibi durumlar için sesli içerikler büyük önem taşır. Pazarlama açısından günümüzde en çok tercih edilen sesli içerik türünün podcastlerolduğu söylenebilir. Pek çok firma, farklı konularda hazırlanan podcastlere sponsor olarak ya da ürün yerleştirmesi yöntemi ile o yayını dinleyen kitlelere rahatlıkla ulaşabiliyor. Podcastin genel itibarıyla sohbet havasında, samimi şekilde ilerleyen bir yayın formatı olduğunu düşünürsek pazarlama açısından işlevselliğini daha net biçimde görebiliriz.

Reklam İçerikleri

Reklam, elbette ki pazarlama çalışmalarının olmazsa olmazı. Yukarıda saydığımız içerik türleri, farklı açılardan pazarlama stratejilerinin bir parçası olsa da e-ticarette başarılı olmak ve rekabet ortamında öne çıkmak adına reklam içerikleri çok önemlidir. Dijital dünyanın sağladığı avantajlar, çok farklı reklam içerikleri üretilmesinin önünü açar niteliktedir. Videolar, bannerlar, reklamlı ya da sponsorlu içerikler, sosyal medya reklamları gibi yöntemleri kullanarak internet kullanıcılarının dikkatini çekmeyi ve bunun ötesinde ürünlerinizi satın almasını sağlayabilirsiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gereken, hedef kitlenizin daha fazla ilgi gösterdiği mecralara doğru formatta reklam vermektir. Aksi hâlde bu çalışmalar için harcadığınız bütçe size gelir olarak dönmeyebilir.

E-Ticaret İçerikleri

Pazarlama alanında kullanılabilecek içeriklerin temel amacı, e-ticaret alanında başarı sağlamak, yani satış rakamlarını yukarı çekmektir. Bu işlem için kendi internet sitenizi kullanabilir ya da sanal pazar yerleri olarak bilinen platformlarda mağaza açabilirsiniz. Hangi yolu tercih ederseniz edin, e-ticaret içeriklerine gereken önemi göstermeniz gerekir. Peki e-ticaret içerikleri nelerdir?

Ürün ve Kategori Açıklama İçerikleri

Ürün ve kategori açıklamaları, en temel e-ticaret içerikleri olarak tanımlanabilir. Ürünlerin sahip olduğu özelliklerin ve kullanıcılara sunduğu avantajların belirtildiği bu içeriklerin mümkün olduğunca açık ve bilgi verici şekilde hazırlanması gerekir. Aradığı bilgiyi sizin siteniz ya da sanal mağazanızda bulamayan kullanıcının başka bir adrese yöneleceğini tahmin etmek pek de zor değil. Dolayısıyla bu içeriklere gerekli özeni göstermenin, harcanan emeğin ve bütçenin karşılığını vereceği söyleyebilir. Metin içeriklerinin yanında ürün görsellerinin de aynı kalitede ve açıklıkta olması gerekir. Bu şekilde fiziksel mağaza yerine sizin internet sitenizden alışveriş yapmayı düşünen potansiyel bir müşterinin ürünün görünüşü ve kalitesi hakkındaki soru işaretlerini giderebilirsiniz.

Yorum Açıklamaları

Ürün ve kategori açıklamaları, ne kadar objektif ve bilgilendirici şekilde yazılmış olursa olsun, müşteriler için satıcı tarafından kaleme alınmış metinlerdir. Dolayısıyla yanıltıcı olabilme ihtimali taşırlar. Bu noktada kullanıcı yorumları bir adım öne çıkar. Ürünü daha önceden satın alıp kullanmış kişilerin yaptığı yorumların pozitif ya da negatif olması, satış rakamları üzerinde ciddi etki yaratabilir. Yorumlarla ilgili dikkat edilmesi gereken konulardan biri objektifliktir. Kimi kullanıcılar bir ürün hakkında art niyetli şekilde olumsuz yorumlarda bulunabilir. Bu tip yorumları yapan kişilerle mümkün olduğunca yapıcı bir yöntemle etkileşime girmek, diğer kullanıcılar nezdinde o değerlendirmenin geçersiz olmasını sağlayabilir. 

Sosyal Medya İçerikleri

Sosyal medya mecraları, sahip oldukları özellikler doğrultusunda farklı türden içerikler üretilmesine olanak verir. Bu içerikler; metin, görsel, video, ses ya da farklı formatlarda olabilir. Sosyal medya kanallarının en önemli özelliklerinden biri, her bireysel kullanıcının dijital içerik üreticisi kimliği kazanmasına yardımcı olmasıdır. Yani herhangi bir bireysel hesaptan yapılan paylaşımlar da dijital içeriktir. Bireylere söz hakkı vermesinin yanında sosyal medya içerikleri; markalara da tanıtım, pazarlama ve reklam çalışmaları için geniş olanaklar sağlar. Zira sosyal medya kullanıcılarının demografik olarak sınıflandırılması oldukça kolaydır. Böylece markalar, ulaşmak istedikleri kitle ile iletişime geçip etkileşim kurabilir. 

Nasıl Dijital İçerik Üretebilirsiniz?

İşletmelerin e-ticaret çalışmalarına destek olmak amacıyla içerik üretmesi ve bireylerin tamamen kendi istekleri doğrultusunda bunu yapması arasında ciddi farklılıklar bulunur. İşletmeler için dijital içerik üretimi, özenle ve profesyonelce yürütülmesi gereken bir süreçtir. Amaçları iyi belirlenmiş, ne şekilde yapılacağı belli çalışmalar sonucunda seçilmiş ve çıktıları bu doğrultuda değerlendirilmeye tabi tutulan içerik üretimi çalışmaları, hedeflenen başarıya ulaşmanın anahtarıdır. Bu durum da kaçınılmaz olarak “Dijital içerik üretimi nedir?” ya da “Dijital içerik nasıl üretilir?” gibi soruları akla getirir. İçerik üretiminin düzenli bir şekilde yürütülmesi için belirli aşamaların takip edilmesi gerekir. 

Rakip Analizi

İçerik üretiminin en önemli amaçlarından biri yoğun rekabet ortamında avantaj sağlamaktır. Dolayısıyla bu doğrultuda eyleme geçmeden önce rakibiniz konumundaki işletmeleri belirlemeniz ve onların içerik üretimi alanında yaptıklarını detaylı bir şekilde incelemeniz gerekir. Bu gereklilik, blog sayfalarından sosyal medya hesaplarında yapılan paylaşımlara kadar oldukça geniş bir alanı kapsar. Rakiplerinizi analiz etmeden içerik üretimi yapmaya başladığınız takdirde özgün bir yapı kurmanız zorlaşır. İnternet kullanıcılarının hâlihazırda aşina olduğu ve rakipleriniz tarafında da kullanılan tarzda içerikler üretmeniz, rekabet ortamında istediğiniz sonuca ulaşmanıza yardımcı olmayabilir. Aksine farklı işletmeleri taklit ettiğiniz yönünde bir algı oluşturabilir. Bu gibi olumsuzluklardan kaçınmak adına öncelikle rakiplerinizin içerik üretim stratejilerini analiz etmeniz gerekir.

Hedef Kitle Analizi

İçerik üretimin belki de en önemli amacı, hedef kitleye ulaşmak ve bu kitleyi oluşturan kişilerle mümkün olduğunca yoğun bir iletişim içine girmektir. Bu yoğunlukta bir iletişimin kurulmasının yolu da o kitleyi en iyi şekilde tanımaktan geçer. Sunduğunuz ürünün ya da hizmetin hangi yaş grubuna veya ilgi alanlarına sahip kişilere hitap ettiği gibi birçok değişken, hedef kitle analizi açısından büyük önem taşır. Örneğin gençlerin ilgisini çekecek bir ürün için bu kitlenin daha yoğun şekilde kullandığı sosyal medya platformları tercih edilebilir. Benzer şekilde spor ürünleri satıyorsanız içeriklerinizi de yine sporla ilgilenen kitleye hitap edecek biçimde hazırlamanız gerekir.

İçerik Türü Belirleme

Rakiplerinizin çalışmalarını inceleyerek ve hedef kitlenizin genel yönelimlerini araştırarak edindiğiniz veriler, üreteceğiniz içeriğin türünün belirlenmesi için son derece kullanışlıdır. Bu veriler üzerinden hareket ederek blog sayfalarıyla mı yoksa videolarla mı fark yaratabileceğinizi; hangi tür içeriklerle hedef kitlenize ulaşabileceğinizi daha kolay şekilde belirleyebilirsiniz. İçeriğin yayınlanacağı mecrayı seçmek de verilmesi gereken bir karardır. Bu durum, özellikle sosyal medya içerikleri için geçerlidir. Zira sosyal medya platformlarının kullanıcı kitleleri de işleyiş dinamikleri de birbirlerinden farklıdır. Dolayısıyla içerik türü belirlenirken bu farklılıkların da gözetilmesi gerekir.

Anahtar Kelime Analizi

Dijital içeriklerin yayınladığı web siteleri, trafiklerinin çok büyük bir kısmını başta Google olmak üzere arama motorlarından alır. Arama sonuçlarında daha üstte görünen bir içeriğin tıklanması sayısı da fazla olacaktır. SEO çalışmalarının önemli bir ayağı olan anahtar kelime analizi ile arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkmak mümkündür. Bu konuda karar verirken yüksek arama hacmine sahip kelimeleri belirlemek için kullanabileceğiniz farklı araçlar vardır. Fakat genel itibarıyla SEO çalışmalarında net bir başarı elde etmek için konunun uzmanları ile çalışmak çok daha faydalı olur. 

İçerik Üretimi

Tüm bu aşamalardan sonra sıra içeriklerin üretilmesine gelir. Kullanmayı seçtiğiniz içerik türünden bağımsız olarak, üretim aşamasını da konunun profesyonellerine teslim etmek yerinde bir tercih olabilir. Örneğin, sizin kendi imkânlarınızla çektiğiniz videonun uzman ekiplerce çekilmiş ve yayına hazırlanmış bir içerik kadar profesyonel görünmesi imkânsıza yakındır. Dolayısıyla güçlü bir marka algısı yaratmak istiyorsanız içerik üretimi konusundaki başarınızı da şansa bırakmamanız gerekir.

Ölçümleme

İçerik yönetiminin son aşaması performans ölçümlemesidir. Yayınlanmış içeriklerin ne ölçüde görüntülendiğini, nasıl bir etki yarattığını ve bunların satış rakamları üzerindeki yansımasını ölçümlemek iki farklı açıdan önemlidir. İlk olarak, içeriğin türüne göre sayfa trafiklerine ya da dinlenme/izlenme sayılarına bakmak, yaptığınız çalışmanın başarılı olup olmadığına dair net kanıtlar ortaya koyar. Dijital mecralar, sundukları detaylı istatistiklerle bu işlemi oldukça kolaylaştırır. Ölçümlemenin ikinci aşaması ise elde edilen sonuçların sonraki çalışmalar için yol gösterici olarak değerlendirilmesidir. Elde edilen verilerden yapılacak pozitif ve negatif çıkarımlar rehber olarak kullanıldığında sonraki içerik üretim çalışmalarının başarısı ciddi ölçüde artabilir.

Yaratıcı İçerik Üretmek Neden Önemlidir?

Hedef kitlenizle daha güçlü bir iletişim kurmanız için dijital içeriklerinizin yaratıcı olması son derece önemlidir.İnternet kullanıcıları her gün sayısız içerikle karşı karşıya gelir. Bunlar arasından sadece gerçekten yaratıcı olduğu izlenimini oluşturanlarla yakından ilgilenirler, dolayısıyla onların ilettiği mesajlara karşı algılarını açarlar. Bu nedenle dijital içeriklerin e-ticaret çalışmalarınıza en iyi şekilde destek olmasını ve fark yaratmasını istiyorsanız yaratıcılığı her zaman ön planda tutmanız gerekir. Aksi hâlde içerikleriniz istenilen etkiyi meydana getiremez ve zaman içinde internetin bir köşesinde unutulmaya mahkûm olur.

İçerik Pazarlaması Nedir?

Dijital içerik üretimi ile içerik pazarlaması, sürekli dirsek temasında olan iki kavram olarak değerlendirilebilir. Dijital pazarlama çalışmaları, üretilmiş içerikleri birer tanıtım aracı olarak kullanma mantığına dayanır. Geçmişte kullanılan hemen hemen tüm pazarlama araçları, televizyondan reklam panolarına kadar, geleneksel kanallar için yaratılmıştı ve onların özelliklerini işlevselleştirilmesini amaç ediniyordu. Günümüzde ise medya kavramı tamamen dijital mecralara kayıyor ve bu da kaçınılmaz olarak yeni pazarlama biçimlerinin ortaya çıkmasına neden oluyor. İçerik pazarlaması da bu yeni düzende hedef kitlelerin içerikler üzerinden harekete geçirilmesini amaçlayan modern bir iletişim sistemi olarak tanımlanabilir. 

İçerik pazarlamasının hedefi doğrudan ürün satmak değildir. Bu açıdan klasik reklamlardan büyük ölçüde ayrışır. Bu yeni pazarlama sistemi, potansiyel müşterilerilerin satın alma eylemlerini belirli hedefler doğrultusunda ve doğal bir şekilde yönlendirmeyi amaçlar. Bunu da sunduğu bilgiler ve paylaştığı verilerin yardımı ile gerçekleştirir.

İçerik Pazarlamasının Önemi Nedir?

Dijital içerik pazarlaması pek çok açıdan büyük önem taşır. Bunların başında işletme ve müşteri arasındaki ilişkiyi yeniden düzenlemesi gerekir. Klasik yapıların aksine bu yöntem, müşterilerle doğrudan bir iletişim kurar.Kişiselleştirilmiş ya da özelleştirilmiş mesajlarla onlara önemsendikleri izlenimini verir. Bu durum, içeriklerde verilen kıymetli bilgilerle birleştiğinde potansiyel müşteriler ve markalar arasında bir güven duygusunun oluşmasına yardımcı olur. İçerik pazarlamasının bir diğer önemli yanı da klasik reklam çalışmalarına kıyasla çok daha düşük maliyetli olmasıdır. Özellikle henüz klasik pazarlama araçlarını kullanabilecek kaynaklara sahip olmayan küçük ölçekli şirketler için içerik pazarlaması, hedef kitlenin genişletilmesini sağlayan çok kullanışlı bir yoldur. Siz de bu türden bir işletmeye sahipseniz farklı içerik pazarlama türleri ile çok başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?
İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere...
8 Eylül 2016
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin