Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?

22 Şubat 2021
Markethinkers
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?

Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile beraber e-ticaret için de yeni reklamcılık türleri geliştirilmiş durumdadır. Pek çok konuda öncü olan Google, internet reklamcılığı konusunda da Google Ads ile etkili çözümler sunmaktadır. Öyleyse Google Ads nedir?

Google Ads Nedir?

Google Ads, Google aracılığıyla ulaşılabilen hemen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir reklamcılık hizmetidir. Pek çok arama motoru bu hizmeti sunsa da Google’ın Türkiye’de açık ara en çok kullanılan arama motoru olması, bu hizmeti e-ticaret siteleri için daha önemli hale getirmektedir.

Kullanıcılar satın alacakları ürünleri, gidecekleri yerleri ve belirli konularda ne yapacaklarını Google’da ararlar. Google Ads aracılığıyla verilen reklamlar; reklam veren sitenin ürün ve hizmetlerini alakalı aramalarda veya konumlarda gösterilmesine yardımcı olur. Hem masaüstünde hem de mobilde kullanılması mümkün olan bu hizmet ile web sitenize ziyaretçi çekebilir, potansiyel müşteriler ile iletişime geçilebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

Reklam performansının kolay ölçülebilir olmasıyla da e-ticaret sitelerine cazip gelen Google Ads, reklamlarınızın ne gibi etkiler yarattığını da size söyler. ROAS metriği hesabı yapabilmenin mümkün olduğu bu sistemde, elde ettiğiniz kazancın reklam maliyetine olan oranını görebilir ve gelecekteki reklam stratejilerinizi daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.

Farklı reklam modellerini bir araya getiren Google Ads, e-ticaret işletmelerinin büyümesine katkıda bulunan bir hizmettir. Bu hizmet ile reklam vermek isteyen kişi ya da kurum başlık, reklam metni, görsel, bağlantı (URL) gibi detayları girerek basitçe reklam oluşturabilir. Fakat bu işin de incelikleri vardır ve verilen reklamın gider kalemi değil, gelir kapısı olmasını sağlamak için bazı detaylara dikkat edilmesi gerekir.

Google Ads kullanımında reklamın gösterileceği ülke ve şehir, gün ve saat, yaş ve cinsiyet gibi demografik ayarlamalar da yapılabilir. İhtiyaçlar ve hedef kitle doğrultusunda en ideal reklam modelini seçmek ve tüm detayları titizlikle ayarlamak, Google Ads ile minimum maliyet, maksimum kazanç sonucuna ulaşmanın temel prensiplerindendir. Google Ads reklamları arama motorunun sonuç sayfasında, haritalarda, Gmail’de, Google Play’de, YouTube’da ve web sitelerinin reklam için ayrılmış bölümlerinde gösterilir.

Google Reklam Modelleri Nelerdir?

Google Ads, standart bir metin ya da görsel ile reklam vermenin çok daha ötesinde bir hizmettir. Sunduğu reklam modelleri ile her sektörden kullanıcının genel ya da spesifik bir hedef kitleye, doğru görüntü, ses ve metinle ulaşmasına olanak tanır.

Alışveriş Reklamları

Google alışveriş reklamları, e-ticaret sitenizdeki ürün ve hizmetleri, arama motorunun alışveriş sekmesi aracılığıyla potansiyel müşterilere ulaştıran servistir. Bu reklam modeli için bir Google Merchant Center hesabına ihtiyacınız vardır. E-ticaret sitenizdeki ürünlerin görsellerini, fiyatlarını, özelliklerini ve varsa indirim oranlarını Merchant Center’a girmeniz halinde, ilgili bir aramada sizin ürünleriniz de gösterilir.

Arama Ağı Reklamları

Arama ağı reklamları, belirlenen anahtar kelimeler dahilinde yapılan aramalarda, e-ticaret sitenizi ilk sıralarda gösteren sistemdir. Metin temelli bu reklamlar tüm web sitelerinin en sık kullandığı modellerden biridir.

Yeniden Pazarlama Reklamları

Yeniden pazarlama reklamları, marka bilinirliğini artıran ve geçmişteki kullanıcılara ürün ya da hizmeti hatırlatan bir sistemdir. Bu reklam modeli ile e-ticaret sitenizle daha önce etkileşimde bulunmuş kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Reklamlarınız Google’da ya da iş ortağı web sitelerde geçmişteki kullanıcılarınızın karşısına çıkar.

Görüntülü Reklam Ağı

Adından da anlaşılacağı üzere görsel temelli reklam kampanyalarını kapsayan görüntülü reklam ağı modeli, doğru hedef kitleyi bulmak için etkili bir yöntemdir. Görüntülü reklamlar web sitelerinde, YouTube’da, Gmail’de ve mobil uygulamalarda kullanıcılara gösterilir.

Youtube Reklamları

Son yılların yükselen trendi YouTube, reklam yayınlamaya en elverişli mecralardan birisidir. YouTube reklamları video başlangıçlarında, yayın içinde ya da videonun yan tarafındaki reklam alanında gösterilir. Atlanabilir ve atlanamayan türleri bulunmakla birlikte büyük çoğunluğunu video formatındaki reklamlar oluşturur.

Google Ads İle Yeniden Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılır? Yeniden Pazarlama Reklamları Neden Önemlidir?

Google Ads yeniden pazarlama reklamlarını, e-ticaret sitenizden alışveriş yapmadan çıkan potansiyel müşterilerinizi çekmek ve mevcut müşterilerinizi yeniden alışveriş yapmaya teşvik etmek amacıyla kullanabilirsiniz. Diğer reklam modelleri ile bağlantılı bir şekilde çalışır ve seçtiğiniz türdeki reklamlar yeniden gösterilir.

Google Ads ile yeniden pazarlama yapmanın birden fazla yöntemi vardır. Bunlar şöyle sıralanabilir:

  • Geçmişteki ziyaretçilerin, farklı uygulama ve web sitelerine göz attıkları sırada reklamlarınızı gösteren standart yeniden pazarlama,
  • Kullanıcıların daha önce görüntüledikleri ürün veya hizmeti spesifik olarak içeren reklamlarınızı gösteren dinamik yeniden pazarlama,
  • Geçmişteki ziyaretçilerin e-ticaret sitenizden ayrıldıktan sonra, Google’da arama yaptıkları sırada reklamlarınızı gösteren arama ağı reklamlarına yönelik yeniden pazarlama,
  • Videolarınızla etkileşime geçmiş olan kullanıcılara YouTube’a, web sitelerine ya da uygulamalara göz attıkları sırada reklamlarınızı gösteren video yeniden pazarlama,
  • Müşteri eşleştirme yöntemi ile mevcut müşterilerin verdiği iletişim bilgilerini içeren liste aracılığıyla, Google’da oturum açan kullanıcılara, farklı Google ürünlerinde reklam gösteren müşteri listesiyle yeniden pazarlama.

Yeniden pazarlama reklamları doğru zamanda, doğru kişiye erişim için oldukça önemlidir. Satın alma olasılığı olan kullanıcıların karşısına reklamlarınızın çıkması, bu olasılığın oranını yükseltir. Ayrıca doğrudan sizi arayan fakat sitenizin ya da ürününüzün adını hatırlayamayan kullanıcıların da işlerini kolaylaştırarak ki tarafa da fayda sağlar.

Bu reklam modeli, alışveriş konusunda kararsız kalan müşterilerin karar vermesine de yardımcı olur. Örneğin sepetine bir ürün eklemiş fakat henüz satın alma gerçekleştirmemiş kullanıcıya sepeti hatırlatarak satın almaya teşvik eder. Bu sayede müşterilerinizin, e-ticaret sitenizden eli boş çıkma ihtimali en aza iner.

Google Ads Arama Ağı Reklamı Nasıl Verilir?

Google Ads arama ağı modeli, reklamlarınızı çok yüksek bir trafik hacmi olan aram sonuçları ağında göstermenizi sağlar. Satışları artırabilen, potansiyel müşterileri çekebilen ve e-ticaret sitenizdeki trafik elde etmenizi sağlayan arama ağı reklamları, alaka düzeyi yüksek bir yöntemdir. Birkaç adımda arama ağı reklamı vermek mümkündür.

Google Hesabı Oluşturmak

Arama ağı reklamı verebilmek için Google Ads hesabına, Google Ads hesabı için de Google hesabına ihtiyacınız vardır. Google hesabı oluşturmak için “Oturum Açma” sayfasında gidin, “Hesap oluştur”u tıklayın ve gerekli alanları doldurarak ilerleyin.

Bir Google hesabınız oluşturduktan sonra Google Ads ana sayfasına giderek sağ üst köşedeki “Oturum Aç”a tıklayın. Oluşturduğunuz Google hesabı ile giriş yaparak Google Ads’i kullanmaya başlayabilirsiniz.

Anahtar Kelime Seçimi

Arama ağı reklamları, anahtar kelime eşleşmeleri ile çalışır. Kampanya oluştururken belirlediğini anahtar kelimenin Google’da aratılması halinde çıkan sonuçların arasında reklamınız gösterilir. Anahtar kelime eşleşmeleri üç farklı şekilde çalışır ve tercih sizindir.

Tam eşlemede belirlediğiniz anahtar kelime ile aynı anlamı taşıyan aramalarda reklamınız gösterilir. Sıralı eşlemede ise reklamınızın gösterileceği aramalar, anahtar kelimeniz ile aynı anlamı içeren aramalardır. Eşleme türü belirtmemeniz halinde otomatik olarak geniş eşleme aktif hale gelir ve reklamınız, anahtar kelimeniz ile alakalı tüm aramalarda kullanıcıların karşısına çıkabilir.

Kampanya Ayarları

Bu adımda hedef kitlenizi, bütçenizi ve reklam uzantılarınızı belirleyerek kampanyanızı geliştirebilirsiniz. Hedef belirlerken ürünü satın alabilecek, e-ticaret siteniz ile ilgili bilgi edinmek isteyebilecek ve sitenizi ziyaret edebilecek kitlelere yönelmeniz daha faydalıdır. Ayrıca konum ayarları da yapabilir ve hedefinizi daha spesifik bir hale getirebilirsiniz. Görüntülü reklam ağı kutusunu işaretlerseniz, reklamlarınız arama sonuçları ile birlikte diğer web sitelerinde de gösterilir.

Hedefleme ile reklamlarınızı görebilecek kitleyi belirleyebilirsiniz fakat reklamın kaç kişiye gösterileceği, bütçeniz ile alakalıdır. Google sizden günlük bütçe girmenizi ister. Belirleyeceğiniz bütçe, bir aylık periyottaki günlük ortalama reklam harcamanızı gösterir. Bütçenizin nasıl harcanacağına da siz karar verebilirsiniz. Satış için “Dönüşümler”, web sitesi trafiği için “Tıklamalar”, daha sık reklam gösterimi için “Gösterim Payı”nı seçebilirsiniz.

Reklam Metni Hazırlamak

Reklamınızda kullanacağınız metnin reklamınız ile alakalı, açık ve net, teşvik edici ve ilgi çekici olması gerekir. Metinde e-ticaret sitenizi farklı kılan “ücretsiz gönderim”, “ürün çeşitliliği” gibi detaylara yer vermelisiniz. İndirim, kampanya, hediye gibi tekliflerinizden bahsetmelisiniz. “Satın alın”, “Hemen arayın” gibi harekete geçirici mesajlar ile birlikte anahtar kelimelerinize yer vermeyi de unutmamalısınız.

Reklam Uzantılarının Ayarları

Reklam uzantıları ise mevcut ya da potansiyel müşterileriniz ile reklam yoluyla iletişime geçmenizi sağlar. Arama ağı reklamınıza ekleyeceğiniz uzantılar sayesinde, reklamınızı gören kullanıcılar sizinle iletişime geçebilir. Hedef kitlenize ve ihtiyaçlarınıza göre seçebileceğiniz uzantılar şöyledir:

  • Site bağlantısı
  • Açıklama metni
  • Telefon
  • Ek açıklamalı snippet
  • Uygulama
  • Mesaj
  • Promosyon
  • Potansiyel müşteri formu
  • Fiyat
  • Yer

Google Ads Dönüşüm Kodları

Google Ads’in en önemli özelliklerinden birisi, dönüşüm izlemedir. Dönüşüm izleme ile reklamlarınızı görüntüleyen kullanıcıların neler yaptıklarını görebilirsiniz. Kullanıcıların satın alma, uygulama indirme, iletişime geçme gibi eylemleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun için reklamlarınıza dönüşüm izleme etiketleri, yani birtakım kodlar eklemeniz gerekebilir. Bu adımda bir profesyonelden yardım almanız önerilir.

Google Ads Faturalandırma Ayarları

Google Ads arama ağı reklamı vermek sonuç itibariyle ticari bir işlemdir ve faturalandırılması gerekir. Faturalandırma kurulumu ödeme yöntemi belirlenmesi, aylık faturalar oluşturulması ve belge dağıtım adreslerinin girilmesi için yapılır. Google Ads hesabınızın “Faturalandırma Ayarları” aracını kullanarak gerekli bilgileri girebilir ve kurulumu tamamlayabilirsiniz.

Google Ads Görüntülü Reklam Ağı Reklamları Nasıl Verilir?

Görüntülü reklam ağı reklamı vermek, “duyarlı görüntülü reklamlar” uygulaması ile kısmen otomatik hale gelmiştir. Görüntülü reklam ağına kolayca reklam verebilmek için reklam metni, resim ve logo eklemeniz yeterlidir. Google, optimizasyon özellikleri ile görüntülü reklam ağı reklamlarınızın performansını artırır.

Reklamlarınızın nasıl görüneceğini kendiniz belirlemek istiyorsanız, bir reklam görseli oluşturup yükleyerek “yüklenen resim reklamlar” yönteminden faydalanabilirsiniz. YouTube için video reklamlar, Gmail için de gelen kutusunun üst kısmında yer alan genişletilebilir reklamlar oluşturabilirsiniz.

Görüntülü reklam ağı reklamı vermek için Google Ads hesabınızda oturum açtıktan sonra “Tüm kampanyalar > Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları > Reklamlar ve uzantılar > Reklamlar” adımlarını takip edebilirsiniz.

Google Ads Yeniden Pazarlama Reklamları Nasıl Oluşturulur?

Yeniden pazarlama reklamları oluşturmak için bir yeniden pazarlama kitlesi listesine ihtiyacınız vardır. Bu noktada Google’ın sizin için otomatik olarak oluşturduğu listeleri kullanabilir ya da kendi listenizi oluşturabilirsiniz. Ayrıca ilk adımda yeniden pazarlama reklamlarında desteklenen bir kampanya türü seçmeniz gerekir.

Kampanya türünü seçtikten sonra Google Ads ekranından araç simgesini tıklayabilir, “Paylaşılan kitaplık > Kitle yöneticisi” konumuna gidebilir ve kitle listesi seçip hedef ayarlarınızı belirleyerek yeniden pazarlama reklamınızı oluşturabilirsiniz.

OtoPilot İle Reklam Hesabı Kurulumu Nasıl Yapılır?

IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz OtoPilot ile e-ticaret sitenizin reklam süreçlerini çok daha kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. OtoPilot Akıllı Reklam Otomasyonu, Google Ads ve Google Merchant Center hesaplarını sizin yerinize kurarak işleme başlar.

Dönüşüm kodlarının eklenmesinden sonra Google Ads ve Merchant Center hesapları birbirine bağlanarak ürünler aktarılır. Kampanyalar oluşturulur ve optimize edilmiş alışveriş ve dinamik arama sonucu reklamları ile satış performansı maksimuma çıkar. Üstelik tüm bu adımlar sadece tek tıklamanız ile gerçekleşir.

Reklam Vermeden Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?

Google Ads üzerinden reklam vermek son derece kolay bir hale gelmiş durumdadır. Fakat yine de dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Satışlarınızı sadece reklam vererek değil, ancak “doğru” reklam vererek artırabilirsiniz. Bunun için sağlam temeller üzerine kurulmuş bir ön çalışma yapmak faydalı olabilir.

Reklam Verme Hedefinizi Belirleyin

Reklam vermeden önce, neden reklam verdiğinizi bilmelisiniz. Bu noktada vereceğiniz reklamdan elde etmek istediğiniz temel sonuca göre bir hedef seçmelisiniz. Seçeceğiniz hedef ürün satışı ya da web sitesi trafiği olabilir.

Rakiplerinizin Durumunu İnceleyin

E-ticaret, rekabetin yüksek olduğu bir ortamdır ve rakiplerinizin durumundan haberdar olmanız, daha etkili reklam stratejileri izlemenize yardımcı olur. Rakiplerinizin durumunu incelerken Google Ads hesabınız ile ulaşabileceğiniz açık artırma bilgileri istatistiklerine göz atabilirsiniz. Ya da reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri Google’da aratarak hangi firmalar ile rekabet edeceğinizi ve onların reklam içeriklerini görebilirsiniz.

Reklam Bütçenizi Optimize Edin

Google Ads, reklam bütçenizi optimize edebileceğiniz bir alan sunar. Bu adımda, reklam verme hedeflerinizi göz önünde bulundurarak bir optimizasyon gerçekleştirebilirsiniz. Bütçenizi reklamların gösterim, satış ya da trafik çekme odaklı olmasını ayarlamak için kullanabilirsiniz.

Google Ads Kitle Hedefleme Nedir?

Google Ads kitle hedefleme, reklamlarınızın doğru kişi gruplarına gösterilmesini sağlayan bir uygulamadır. Kitle hedefleme sayesinde reklamlarınızın ulaşacağı kullanıcıları ilgi alanları, yaptıkları aramalar, alışkanlıklar, demografik özellikler ve e-ticaret siteniz ile yaptıkları etkileşimler doğrultusunda belirleyebilirsiniz.

Kitle hedefleme listeleri, Google’ın sahip olduğu veriler ile oluşturduğu kullanıcı gruplarını içerir. Pek çok farklı değişkene uygun kitle hedefleme yapmak mümkündür. Söz konusu listeler “araç satın almak isteyenler”, “üniversite mezunları”, “evlilik” gibi spesifik konular dahilinde de belirlenebilir.

Google’ın otomatik kitlelerini kullanabilmenin yanında kendi kitlenizi de hesabınıza yükleyebilirsiniz. Google Analytics ürünü sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcıları Ads hesabınız üzerinden hedefleyebilirsiniz. Elinizde bulunan e-mail veya telefon numarası gibi listelerinizi de Ads hesabınıza yükleyerek hedef kitlenize reklam gösterimi yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan