Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, ticarete uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka vardır. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile beraber e-ticaret için de yeni reklamcılık türleri gelişmiş durumdadır. Pek çok konuda öncü olan Google, internet reklamcılığı konusunda da Google Ads ile etkili çözümler sunmaktadır. Öyleyse Google Ads nedir?
İÇİNDEKİLER
Google Ads Nedir?
Google Ads, Google aracılığıyla ulaşılabilen hemen her yerde reklam yayınlamanızı sağlayan bir reklamcılık hizmetidir. Pek çok arama motoru bu hizmeti sunsa da Google’ın Türkiye’de açık ara en çok kullanılan arama motoru olması, bu hizmeti e-ticaret siteleri için daha önemli hale getirmektedir.
Kullanıcılar satın alacakları ürünleri, gidecekleri yerleri ve belirli konularda ne yapacaklarını Google’da ararlar. Google Ads aracılığıyla verilen reklamlar; reklam veren sitenin ürün ve hizmetlerini alakalı aramalarda veya konumlarda gösterilmesine yardımcı olur. Hem masaüstünde hem de mobilde kullanılması mümkün olan bu reklam hizmeti ile web sitenize ziyaretçi çeker, potansiyel müşteriler ile iletişime geçmenizi sağlar.
Reklam performansının kolay ölçülebilir olmasıyla da e-ticaret sitelerine cazip gelen Google Ads, reklamlarınızın etkisini size sunar. ROAS metriği hesabı yapabilirsiniz ve elde ettiğiniz kazancın reklam maliyetine olan oranını görebilirsiniz. Buna bağlı olarak gelecekteki reklam stratejilerinizi daha güçlü planlayabilirsiniz.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Farklı reklam modellerini bir araya getiren Google Ads, e-ticaret işletmelerinin büyümesine katkıda bulunan bir hizmettir. Bu hizmet ile reklam vermek isteyen kişi ya da kurum başlık, reklam metni, görsel, bağlantı (URL) gibi detayları girerek basitçe reklam oluşturabilir. Fakat bu işin de incelikleri vardır ve verilen reklamın gider kalemi değil, gelir kapısı olmasını sağlamak için bazı detaylara dikkat edilmesi gerekir.
Google Ads kullanımında reklamın gösterileceği ülke ve şehir, gün ve saat, yaş ve cinsiyet gibi demografik ayarlamalar da yapılabilir. İhtiyaçlar ve hedef kitle doğrultusunda en ideal reklam modelini seçmek ve tüm detayları titizlikle ayarlamak, Google Ads ile minimum maliyet, maksimum kazanç sonucuna ulaşmanın temel prensiplerindendir. Arama motorunun sonuç sayfasında, haritalarda, Gmail’de, Google Play’de, YouTube’da ve web sitelerinin reklam için ayrılmış bölümlerinde gösterilir.
Google Reklam Modelleri Nelerdir?
Google Ads, standart bir metin ya da görsel ile reklam vermenin çok daha ötesinde bir reklam platformudur. Sunduğu reklam modelleri ile her sektörden kullanıcının genel ya da spesifik bir hedef kitleye, doğru görüntü, ses ve metinle ulaşmasına olanak tanır.
Arama Ağı Reklamları
Arama ağı reklamları, belirlenen anahtar kelimeler dahilinde yapılan aramalarda, e-ticaret sitenizi ilk sıralarda gösteren sistemdir. Aslında metin temelli bu reklamlar tüm web sitelerinin en sık kullandığı modellerden biridir.
Görüntülü Reklam Ağı
Adından da anlaşılacağı üzere görsel temelli reklam kampanyalarını kapsayan görüntülü reklam ağı modelidir. Farklı görsel boyutlarının da kullanılabildiğinde yeni hedef kitlelere ulaşmak için etkili bir yöntemdir. Sonuç olarak görüntülü reklamlar web sitelerinde, YouTube’da, Gmail’de ve Google reklam ağına dahil mobil uygulamalarda kullanıcılara gösterir.
Yeniden Pazarlama Reklamları
Yeniden pazarlama reklamları, sitenizi ziyaret eden kullanıcılara ürün ya da hizmetlerinizi hatırlatan bir reklam modelidir. Bu reklam modeli, e-ticaret sitenizle daha önce etkileşimde bulunmuş kullanıcılara ulaşmanızı sağlar. Farklı reklam kitleleri oluşturabilirsiniz ve sitenizdeki davranış modellerine göre yeniden pazarlama (remarketing) yapabilirsiniz. Reklamlarınız Google’da ya da iş ortağı web sitelerde geçmişteki kullanıcılarınızın karşısına çıkar.
Youtube Reklamları
Son yılların yükselen trendi YouTube reklam yayınlamak için önemli mecralardan biridir. YouTube reklamları video başlangıçlarında, yayın içinde ya da videonun yan tarafındaki reklam alanında gösterilir. Atlanabilir ve atlanamayan türleri bulunmakla birlikte büyük çoğunluğunu video formatındaki reklamlar oluşturur
Alışveriş Reklamları
Google alışveriş reklamları, e-ticaret sitenizdeki ürünleri arama motorunun alışveriş sekmesinde potansiyel müşterilere ulaştıran servistir. Bu reklam modeli için bir Google Merchant Center hesabına ihtiyacınız vardır. Dolayısıyla e-ticaret sitenizdeki ürünleri, fiyatları, özellikleri ve varsa indirimleri Merchant Center’a aktardıysanız alışveriş reklamlarını kullanabilirsiniz.
Yerel Reklamlar
Google haritalar ve arama sonuçlarında gösterilen ve yerel işletmelerin tanıtım amacıyla kullanabilecekleri reklam tipidir. Lokasyon bazlı hedef kitleye ulaşmak isteyen işletmeler için oldukça önemlidir. Fiziki mağazanıza ziyaretçi çekme istiyorsanız Google yerel reklam modelini kullanabilirsiniz.
Gmail Sponsorlu Promosyonları
Gmail kullanıcı hesaplarında gelen kutusunda görüren reklam tipidir. Böylece hedef kitleye doğrudan ulaşmak isteyenler bu reklam tipini kullanabilirsiniz. Her sektör için verimli çalışmasa da doğru kullanıldığında verimli sonuçlar edinebilirsiniz.
Google Ads İle Yeniden Pazarlama Reklamları Nasıl Yapılır?
Google Ads yeniden pazarlama reklamlarını, e-ticaret sitenizden alışveriş yapmadan çıkan potansiyel müşterilerinizi çekmek ve mevcut müşterilerinizi yeniden alışveriş yapmaya teşvik etmek amacıyla kullanabilirsiniz. Bu reklamlar diğer reklam modelleri ile bağlantılı bir şekilde çalışır ve seçtiğiniz türdeki reklamlar yeniden gösterilir.
Google Ads ile yeniden pazarlama yapmanın birden fazla yöntemi vardır. Bunları şöyle sırayabiliriz;
- Geçmişteki ziyaretçilerin, farklı uygulama ve web sitelerine göz attıkları sırada reklamlarınızı gösteren standart yeniden pazarlama,
- Kullanıcıların daha önce görüntüledikleri ürün veya hizmeti spesifik olarak içeren reklamlarınızı gösteren dinamik yeniden pazarlama,
- Geçmişteki ziyaretçilerin, Google’da arama yaptıkları sırada reklamlarınızı gösteren arama ağı reklamlarına yönelik yeniden pazarlama,
- Videolarınızla etkileşime geçen kullanıcılara YouTube’a veya web sitelerine bakarken reklamlarınızı gösteren video yeniden pazarlama,
- Müşteri eşleştirme yöntemi ile mevcut müşterileri sisteme yükleyerek, farklı Google ürünlerinde reklam gösteren yeniden pazarlama.
Yeniden Pazarlama Reklamları Neden Önemlidir?
Yeniden pazarlama reklamları doğru zamanda, doğru kişiye erişim için oldukça önemlidir. Çünkü satın alma olasılığı olan kullanıcıların karşısına reklamlarınızın çıkması, bu olasılığın oranını yükseltir. Ayrıca sizi arayan fakat sitenizin ya da ürününüzü hatırlayamayan kullanıcıların da işlerini kolaylaştırır.
Bu reklam modeli, alışveriş konusunda kararsız kalan müşterilerin karar vermesine de yardımcı olur. Örneğin sepetindeki ürünleri henüz satın almamış kullanıcılara sepeti hatırlatarak satın almaya teşvik eder. Bu sayede müşterilerinizin, e-ticaret sitenizden eli boş çıkma ihtimali en aza iner.
Google Ads Arama Ağı Reklamı Nasıl Verilir?
Google Ads arama ağı modeli, reklamlarınızı yüksek trafik hacmi olan arama sonuçları ağında göstermenizi sağlar. Satışları artırabilen, e-ticaret sitenize trafik elde etmenizi sağlayan arama ağı reklamları en verimli yöntemdir. Birkaç adımda arama ağı reklamı vermek mümkündür.
Google Hesabı Oluşturmak
Arama ağında reklam verebilmek için Google Ads hesabına ihtiyaç duyarsınız. Google hesabı oluşturmak için “Oturum Açma” sayfasında, “Hesap oluştur”u tıklayın ve gerekli alanları doldurarak ilerleyin.
Bir Google hesabınız oluşturduktan sonra Google Ads ana sayfasına giderek, “Oturum Aç”a tıklayın. Oluşturduğunuz Google hesabı ile giriş yaparak Google Ads’i kullanmaya başlayabilirsiniz.
Anahtar Kelime Seçimi
Arama ağı reklamları, anahtar kelime eşleşmeleri ile çalışır. Kampanya oluştururken belirlediğini anahtar kelimenin Google’da aratılması halinde çıkan sonuçların arasında reklamınız gösterilir. Anahtar kelime eşleşmeleri üç farklı şekilde çalışır ve tercih sizindir.
Tam eşlemede belirlediğiniz anahtar kelime ile aynı anlamı taşıyan aramalarda reklamınız gösterilir. Sıralı eşlemede ise reklamınızın gösterileceği aramalar, anahtar kelimeniz ile aynı anlamı içeren aramalardır. Eşleme türü belirtmediğinizde otomatik olarak geniş eşleme aktif hale gelir. Böylece reklamınız, anahtar kelime ile alakalı tüm aramalarda kullanıcıların karşısına çıkar.
Kampanya Ayarları
Bu adımda hedef kitlenizi, bütçenizi ve reklam uzantılarınızı belirleyerek kampanyanızı geliştirebilirsiniz. Hedef belirlerken ürünü satın alabilecek, e-ticaret siteniz ile ilgili bilgi edinmek isteyebilecek ve sitenizi ziyaret edebilecek kitlelere yönelmeniz daha faydalıdır. Ayrıca konum ayarları da yapabilir ve hedefinizi daha spesifik bir hale getirebilirsiniz. Görüntülü reklam ağı kutusunu işaretlerseniz, reklamlarınız arama sonuçları ile birlikte diğer web sitelerinde de gösterilir.
Hedefleme ile reklamlarınızı görebilecek kitleyi belirleyebilirsiniz fakat reklamın kaç kişiye gösterileceği, bütçeniz ile alakalıdır. Google sizden günlük bütçe girmenizi ister. Belirleyeceğiniz bütçe, bir aylık periyottaki günlük ortalama reklam harcamanızı gösterir. Bütçenizin nasıl harcanacağına da siz karar verebilirsiniz. Satış için “Dönüşümler”, web sitesi trafiği için “Tıklamalar”, daha sık reklam gösterimi için “Gösterim Payı”nı seçebilirsiniz.
Reklam Metni Hazırlamak
Reklamınızda kullanacağınız metnin reklamınız ile alakalı, açık ve net, teşvik edici ve ilgi çekici olması gerekir. Metinde e-ticaret sitenizi farklı kılan “ücretsiz gönderim”, “ürün çeşitliliği” gibi detaylara yer vermelisiniz. İndirim, kampanya, hediye gibi tekliflerinizden bahsetmelisiniz. “Satın alın”, “Hemen arayın” gibi harekete geçirici mesajlar ile birlikte anahtar kelimelerinize yer vermeyi de unutmamalısınız.
Reklam Uzantılarının Ayarları
Reklam uzantıları ise mevcut ya da potansiyel müşterileriniz ile reklam yoluyla iletişime geçmenizi sağlar. Arama ağı reklamınıza ekleyeceğiniz uzantılar sayesinde, reklamınızı gören kullanıcılar sizinle iletişime geçebilir. Hedef kitlenize ve ihtiyaçlarınıza göre seçebileceğiniz uzantılar şöyledir:
- Site bağlantısı
- Açıklama metni
- Telefon
- Ek açıklamalı snippet
- Uygulama
- Mesaj
- Promosyon
- Potansiyel müşteri formu
- Fiyat
- Yer
Google Ads Dönüşüm Kodları
Google Ads’in en önemli özelliklerinden birisi, dönüşüm izlemedir. Dönüşüm izleme ile reklamlarınızı görüntüleyen kullanıcıların neler yaptıklarını görebilirsiniz. Kullanıcıların satın alma, uygulama indirme, iletişime geçme gibi eylemleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bunun için reklamlarınıza dönüşüm izleme etiketleri, yani birtakım kodlar eklemeniz gerekebilir. Bu adımda bir profesyonelden yardım almanız önerilir.
Google Ads Faturalandırma Ayarları
Google Ads arama ağı reklamı vermek sonuç itibariyle ticari bir işlemdir ve faturalandırılması gerekir. Faturalandırma kurulumu ödeme yöntemi belirlenmesi, aylık faturalar oluşturulması ve belge dağıtım adreslerinin girilmesi için yapılır. Google Ads hesabınızın “Faturalandırma Ayarları” aracını kullanarak gerekli bilgileri girebilir ve kurulumu tamamlayabilirsiniz.
Google Ads Görüntülü Reklam Ağı Reklamları Nasıl Verilir?
Görüntülü reklam ağı reklamı vermek, “duyarlı görüntülü reklamlar” uygulaması ile kısmen otomatik hale gelmiştir. Görüntülü reklam ağına kolayca reklam verebilmek için reklam metni, resim ve logo eklemeniz yeterlidir. Google, optimizasyon özellikleri ile görüntülü reklam ağı reklamlarınızın performansını artırır.
Reklamlarınızın nasıl görüneceğini kendiniz belirlemek istiyorsanız, bir reklam görseli oluşturup yükleyerek “yüklenen resim reklamlar” yönteminden faydalanabilirsiniz. YouTube için video reklamlar, Gmail için de gelen kutusunun üst kısmında yer alan genişletilebilir reklamlar oluşturabilirsiniz.
Görüntülü reklam ağı reklamı vermek için Google Ads hesabınızda oturum açtıktan sonra “Tüm kampanyalar > Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları > Reklamlar ve uzantılar > Reklamlar” adımlarını takip edebilirsiniz.
Google Ads Yeniden Pazarlama Reklamları Nasıl Oluşturulur?
Yeniden pazarlama reklamları oluşturmak için bir yeniden pazarlama kitlesi listesine ihtiyacınız vardır. Bu noktada Google’ın sizin için otomatik olarak oluşturduğu listeleri kullanabilir ya da kendi listenizi oluşturabilirsiniz. Ayrıca ilk adımda yeniden pazarlama reklamlarında desteklenen bir kampanya türü seçmeniz gerekir.
Kampanya türünü seçtikten sonra Google Ads ekranından araç simgesini tıklayabilir, “Paylaşılan kitaplık > Kitle yöneticisi” konumuna gidebilir ve kitle listesi seçip hedef ayarlarınızı belirleyerek yeniden pazarlama reklamınızı oluşturabilirsiniz.
AdPilot İle Reklam Hesabı Kurulumu Nasıl Yapılır?
IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz AdPilot ile e-ticaret sitenizin reklam süreçlerini çok daha kolay bir şekilde yönetebilirsiniz. Adpilot Akıllı Reklam Otomasyonu, Google Ads ve Google Merchant Center hesaplarını sizin yerinize kurarak işleme başlar.
Dönüşüm kodlarının eklenmesinden sonra Google Ads ve Merchant Center hesapları birbirine bağlanarak ürünler aktarılır. Kampanyalar oluşturulur ve optimize edilmiş alışveriş ve dinamik arama sonucu reklamları ile satış performansı maksimuma çıkar. Üstelik tüm bu adımlar sadece tek tıklamanız ile gerçekleşir.
Reklam Vermeden Önce Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?
Google Ads üzerinden reklam vermek son derece kolay bir hale gelmiş durumdadır. Fakat yine de dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Satışlarınızı sadece reklam vererek değil, ancak “doğru” reklam vererek artırabilirsiniz. Bunun için sağlam temeller üzerine kurulmuş bir ön çalışma yapmak faydalı olabilir.
Reklam Verme Hedefinizi Belirleyin
Reklam vermeden önce, neden reklam verdiğinizi bilmelisiniz. Bu noktada vereceğiniz reklamdan elde etmek istediğiniz temel sonuca göre bir hedef seçmelisiniz. Seçeceğiniz hedef ürün satışı ya da web sitesi trafiği olabilir.
Rakiplerinizin Durumunu İnceleyin
E-ticaret, rekabetin yüksek olduğu bir ortamdır ve rakiplerinizin durumundan haberdar olmanız, daha etkili reklam stratejileri izlemenize yardımcı olur. Rakiplerinizin durumunu incelerken Google Ads hesabınız ile ulaşabileceğiniz açık artırma bilgileri istatistiklerine göz atabilirsiniz. Ya da reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri Google’da aratarak hangi firmalar ile rekabet edeceğinizi ve onların reklam içeriklerini görebilirsiniz.
Reklam Bütçenizi Optimize Edin
Google Ads, reklam bütçenizi optimize edebileceğiniz bir alan sunar. Bu adımda, reklam verme hedeflerinizi göz önünde bulundurarak bir optimizasyon gerçekleştirebilirsiniz. Bütçenizi reklamların gösterim, satış ya da trafik çekme odaklı olmasını ayarlamak için kullanabilirsiniz.
Google Ads Kitle Hedefleme Nedir?
Google Ads kitle hedefleme, reklamlarınızın doğru kişi gruplarına gösterilmesini sağlayan bir uygulamadır. Kitle hedefleme sayesinde reklamlarınızın ulaşacağı kullanıcıları ilgi alanları, yaptıkları aramalar, alışkanlıklar, demografik özellikler ve e-ticaret siteniz ile yaptıkları etkileşimler doğrultusunda belirleyebilirsiniz.
Kitle hedefleme listeleri, Google’ın sahip olduğu veriler ile oluşturduğu kullanıcı gruplarını içerir. Pek çok farklı değişkene uygun kitle hedefleme yapmak mümkündür. Söz konusu listeler “araç satın almak isteyenler”, “üniversite mezunları”, “evlilik” gibi spesifik konular dahilinde de belirlenebilir.
Google’ın otomatik kitlelerini kullanabilmenin yanında kendi kitlenizi de hesabınıza yükleyebilirsiniz. Google Analytics ürünü sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcıları Ads hesabınız üzerinden hedefleyebilirsiniz. Elinizde bulunan e-mail veya telefon numarası gibi listelerinizi de Ads hesabınıza yükleyerek hedef kitlenize reklam gösterimi yapabilirsiniz.
Popüler Videolar