Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı kanallar üzerinden pazarlayarak, belli bir geri dönüşümü hedefleyebilecekleri gibi internet üzerinde yer alan yayıncı veya diğer siteler de bu e-ticaret firmalarıyla iş birliği yaparak gelirlerini artırabilirler.
İÇİNDEKİLER
Peki, bu çalışmalar nasıl olmakta? Ama öncelikle Affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını verelim.
Affiliate Marketing Nedir?
Affiliate marketing, bir ürün ya da hizmetini öne çıkartmak isteyen bir e-ticaret sitesinin, farklı ve kendinden bağımsız bir internet sitesi üzerinde bu ürün ya da hizmetleri öne çıkararak, tanıtım yapmasına dayanan bir pazarlama modelidir.
Bu çalışmalarda, belli bir bir eylem karşılığında belli bir ücret ya da komisyon ödenmektedir. Trafik yönlendirmek, form doldurma, abonelik gibi belli bir eyleme yönlendirme ya da doğrudan ürünü satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçlar için bu çalışmalar yapılabilmektedir.
Affiliate marketing, internetten para kazanmak için öne çıkan yöntemlerden biri olduğu için, birçok kişi bu yöntemi kendi sitesine entegre etmeye çalışmaktadır. Kulağa hoş gelse ve kolay bir iş olarak görünse de aslında arkasında birçok strateji bulunan ve doğru yapılmadığında iki taraf için de olumlu sonuçlar getirmeyecek bir yöntemdir.
Bu sebeple de affiliate marketing’in bir de kötü bir ünü vardır. Doğru çalışma ve stratejilerin belirlenmemesi nedeniyle birçok kişi bu çalışmalardan beklediği sonuçları alamamaktadır.
E-Ticaret Firmaları Affiliate Marketingi Nasıl Kullanabilir?
Affiliate marketing çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz, bu çalışmalardan alacağınız verimi de artıracaktır.
Sağlam Temelleri Olan Bir Komisyon Yapısı Oluşturun
Uzun vadeli olarak bu çalışmaları sürdürmek ve bu çalışmalara dahil olan iki tarafın da karlı bir şekilde bu çalışmaları devam ettirebilmesi için, komisyon yapınızı sağlam temellere oturtmanız gerekir. Bu komisyon yapısını oluştururken şunlara dikkat edebilirsiniz:
- Endüstri
- Ürün fiyatı ve kar marjları
- Bu çalışmayı yaptığınız mecra ya da kişinin size ve ürünlerinize katacağı değer
Bu unsurları göz önünde bulundurarak, çalışmalarınız için komisyon oranlarını belirleyebilirsiniz. Çalışma yaptığınız farklı mecralara göre de bu komisyon oranlarınızı değiştirebilirsiniz. Kimi mecralar, ulaştıkları kitleler nedeniyle sizden daha fazla ücret talebinde bulunabileceklerdir. Bunu da göz önünde bulundurmalısınız.
Sektör Ve Ürününüzle İlgili Influencer Hesapları Araştırın
Affiliate marketing çalışmaları, influencer pazarlama çalışmalarıyla beraber de yönetilebilir. Bu nedenle de sektör ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ve bunları iyi bir şekilde tanıtacak tanınmış hesap, kişi ya da web sitelerini de araştırmalısınız.
Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesaplarla çalışıyor olmanız, sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşma şansınızı artıracağı için, affiliate marketing çalışmalarından da daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.
İletişiminizi İyi Tutun
Affiliate marketing çalışmalarının verimliliği için, bu çalışmaları yaptığınız kişi ya da kurumlarla olan ilişkilerinizi de iyi tutmanız ve düzenli olarak görüşmeler yapmanız da önemlidir. Bu çalışmaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olması nedeniyle, belli periyotlar içerisinde bu kişilerle toplantılar yaparak, sonuçlar üzerinde konuşmalı ve stratejilerinizi geliştirmeniz gerekir.
Her ne kadar bir kez kurulduğunda sürekli olarak çalışacak bir sistemmiş gibi görünse de, satışa ya da eyleme dönüştürülecek kanal ve çalışmaların kontrol edilip takip edilmemesi nedeniyle bu çalışmalardan alınacak verim önemli şekilde düşecektir. Bu sebeple de iletişiminizi iyi tutarak, düzenli analizlerinizi yapmanız ve stratejilerinizi güncellemeniz önemlidir.
Sepet Ortalaması Yüksek Olan Veya En Çok Satan Ürünler Üzerinde Durun
Affiliate marketing çalışmalarından daha fazla gelir elde etmek için en çok satan ya da ortalama sepet tutarı yüksek olan ürünler üzerinde durmaya da özen göstermelisiniz. Fazla bilinmeyen ya da ilgi görmeyecek olan; bunun yanı sıra sepet tutarı da düşük olan ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız düşük geri dönüşümlere neden olacaktır. İyi miktarda bir karlılık sağlamak için, bu ürünlerin çokça satılması gerekeceği için çalışmalarınızın verimliliği düşebileceği gibi çok daha fazla kişiye erişmeniz gerekir.
Bu nedenle de ortalama sepet tutarı yüksek olan ve talebi yüksek ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
Affiliate marketin çalışmalarının e-ticaret firmalarına sağladığı birçok avantaj bulunuyor. Bu avantajları da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız.
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada etkili olan affiliate marketing çalışmalarının sağladığı bir takım avantajlar da bulunuyor. Bu avantajları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.
Affiliate Marketing’in Sağladığı Avantajlar
Affiliate Marketing, Performansa Dayanır
Affiliate marketing çalışmalarında, hedeflediğiniz eylemlerin gerçekleşmesi durumunda, çalıştığınız dijital yayıncılara komisyon ödemeleri yaptığınız için, bu çalışmalar belli performanslara dayalıdır. Performans odaklı olması da bu çalışmaların hem ölçümlenebilir olmasını sağlar hem de maliyetlerinin daha optimize edilmesini sağlar.
Gerçekleşen eylemler üzerinden bir ödeme yapılması ve gerçekleşen eylemlerin de takip edilebilmesi de affiliate marketing çalışmalarının verimini artıracak stratejilerin belirlenmesinde önemli bir rol oynuyor.
Yeni Hedef Kitlelere Ulaşmanızı Sağlar
Affiliate marketing çalışmaları yaptığınızda, farklı yayıncılar ile çalışır ve böylelikle onların ulaştıkları hedef kitlelere de ürünlerinizi tanıtma şansı yakalarsınız. Yeni hedef kitlelere ulaşmak ve farklı müşteri kitleleri edinmek için de bu çalışmalar size yardımcı olmaktadır.
Ancak çalışacağınız yayıncıları seçerken, onların ulaştıkları hedef kitleleri de öncesinde öğrenmeniz ve bu kitlelerin sizin ürün ve hizmetlerinize ilgi duyan bir kitle olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde alakasız bir kitleye yaptığınız bu pazarlama çalışmalarından istediğiniz verimi alamazsınız.
Marka Bilinirliğinizi Artırabilirsiniz
Affiliate pazarlama çalışmalarının sağladığı avantajlardan biri de yeni hedef kitlelere ulaşırken, marka bilinirliğinizi de artırmasıdır. Farklı yayıncıların kanalları üzerinden sizinle ilgili içerik üretmeleri ya da ürünlerinizi tanıtmaları ve satışa yönlendirmeleri, markanızın bu kitleler tarafından tanınmasını sağlar.
Ürünlerinizin ilgi çekici olması ve sunduğunuz fırsatların dikkat çekici olması durumunda, bu kitleler hem web sitenizi hem de markanızı ayrıca incelemek ve hakkınızda daha fazla bilgi almak isteyeceklerdir
Maliyet Açısından Uygundur
Yazının başında da belirttiğimiz gibi bu pazarlama çalışmalarının performans odaklı olması ve belli eylemlerin gerçekleşmesi durumunda ödemelerin yapılıyor olması da affiliate marketing çalışmalarını maliyet açısından uygun yapıyor.
Eylemlerin gerçekleşmesi durumunda belli bir komisyon ödemenin yanı sıra farklı yayıncılarla farklı komisyon bedelleri üzerinden anlaşabilirsiniz. Daha niş ve küçük sitelerle yaptığınız anlaşmalarda komisyon oranlarını düşük tutarak, geri dönüşümlerinizi artıracak stratejiler belirleyebilirsiniz. Tabii ki buradaki geri dönüşümlerin artması ve size sağlanan faydanın artması durumunda çalıştığınız firmaların bütçe taleplerinin değişebileceğini de hatırlatalım.
Web Sitenize Trafik Sağlar
Affiliate pazarlama çalışmaları aynı zamanda web sitenize trafik yönlendirme açısından da faydalıdır. Bu çalışmaları yaptığınız yayıncıların sitelerinden kendi web sitenize de ciddi bir trafik sağlayabilirsiniz. Erişilen kitlenin büyümesi ile beraber web sitenize çekeceğiniz trafik de artmış olur.
Sitenizle ilgili ne kadar çok link paylaşımı yapılmışsa, bu kanallar üzerinden edineceğiniz trafik de bir o kadar artacağı için farklı mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı kolaylaştırır.
Bu pazarlama çalışmaları ile bir geri dönüşüm elde etmemiş olsanız dahi, web sitenize gelen kullanıcılar buradaki ürün ve içerikleri inceleyerek farklı bir şekilde etkileşim ve geri dönüşüm sağlayabilir. Bu sebeple de bu çalışmalarınızın amaçlarından birinin de web sitesine trafik sağlamak olacak şekilde belirleyebilirsiniz.
3. Parti Kişi Ya Da Kurumlar Sizin Tanıtımınızı Yapar
Günümüzde tüketiciler, markaların kendi başlarına yaptıkları reklamlardan rahatsız olabiliyor ve bu reklamlara inanamayabiliyor. Bu da reklam ve pazarlama çalışmalarından alınan geri dönüşümleri etkiliyor. Ancak affiliate marketing çalışmalarında 3. parti kurum ya da kişiler sizin reklamınızı ve ürünlerinizin tanıtımını yapacağı için kullanıcıların, ürünlere farklı bir şekilde bakmalarını sağlayabilirsiniz.
Markayla doğrudan ilgisi olmayan kurumların yaptıkları incelemeler ve ürüne yönlendirmeler daha ilgi çekici olacağı gibi tüketicilerin de bu ürünlere olan bakış açısını önemli şekilde değiştirebilir. Bu da daha olumlu geri dönüşümler edinmeniz için size bir avantaj sağlar.
Sonuçların Analiz Edilebilir
Affiliate pazarlama çalışmalarının performans tabanlı olması ve dijital kanallar üzerinden gerçekleşmesi de bu çalışmalarının tümünün ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olmasını sağlar.
Affiliate marketing çalışmalarınızın sonuçlarını analiz ederek, hangi kanallar üzerinden ne kadar geri dönüşüm elde ettiğinizi görebilir, hangi ürünlerin daha çok talep gördüğünü ve tüketicilerin ne tür içerik ve kampanyalara ilgi gösterdiklerini inceleyebilirsiniz. Bu veriler sonrasında da çalışmalarınızı geliştirerek, yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.
Aynı zamanda bu analizleri yaptığınızda, çalıştığınız kurumlarla olan planlarınızı da güncelleyerek, daha iyi sonuçlar almak için neler yapabileceğinizi konuşabilir ve anlaşmalarınızı güncelleyebilirsiniz.
Popüler Videolar