fbpx

Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?

20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?

Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı kanallar üzerinden pazarlayarak, belli bir geri dönüşümü hedefleyebilecekleri gibi internet üzerinde yer alan yayıncı veya diğer siteler de bu e-ticaret firmalarıyla iş birliği yaparak gelirlerini artırabilirler.

Peki, bu çalışmalar nasıl olmakta? Ama öncelikle Affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını verelim.

Affiliate marketing nedir?

Affiliate marketing, bir ürün ya da hizmetini öne çıkartmak isteyen bir e-ticaret sitesinin, farklı ve kendinden bağımsız bir internet sitesi üzerinde bu ürün ya da hizmetleri öne çıkartarak, tanıtım yapmasına dayanan bir pazarlama modelidir.

Bu çalışmalarda, belli bir bir eylem karşılığında belli bir ücret ya da komisyon ödenmektedir. Trafik yönlendirmek, form doldurma, abonelik gibi belli bir eyleme yönlendirme ya da doğrudan ürünü satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçlar için bu çalışmalar yapılabilmektedir.

Affiliate marketing, internetten para kazanmak için öne çıkan yöntemlerden biri olduğu için, birçok kişi bu yöntemi kendi sitesine entegre etmeye çalışmaktadır. Kulağa hoş gelse ve kolay bir iş olarak görünse de aslında arkasında birçok strateji bulunan ve doğru yapılmadığında iki taraf için de olumlu sonuçlar getirmeyecek bir yöntemdir.

Bu sebeple de afiiliate marketing’in bir de kötü bir ünü vardır. Doğru çalışma ve stratejilerin belirlenmemesi nedeniyle birçok kişi bu çalışmalardan beklediği sonuçları alamamaktadır.

E-ticaret firmaları affiliate marketingi nasıl kullanabilir?

Affiliate marketing çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz, bu çalışmalardan alacağınız verimi de artıracaktır.

Sağlam temelleri olan bir komisyon yapısı oluşturun

Uzun vadeli olarak bu çalışmaları sürdürmek ve bu çalışmalara dahil olan iki tarafın da karlı bir şekilde bu çalışmaları devam ettirebilmesi için, komisyon yapınızı sağlam temellere oturtmanız gerekir. Bu komisyon yapısını oluştururken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Endüstri
  • Ürün fiyatı ve kar marjları
  • Bu çalışmayı yaptığınız mecra ya da kişinin size ve ürünlerinize katacağı değer

Bu unsurları göz önünde bulundurarak, çalışmalarınız için komisyon oranlarınızı belirleyebilirsiniz. Çalışma yaptığınız farklı mecralara göre de bu komisyon oranlarınızı değiştirebilirsiniz. Kimi mecralar, ulaştıkları kitleler nedeniyle sizden daha fazla ücret talebinde bulanabileceklerdir. Bunu da göz önünde bulundurmalısınız.

Sektör ve ürününüzle ilgili Influencer hesapları araştırın

Affiliate marketing çalışmaları, influencer pazarlama çalışmalarıyla beraber de yönetilebilir. Bu nedenle de sektör ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ve bunları iyi bir şekilde tanıcak tanınmış hesap, kişi ya da web sitelerini de araştırmalısınız.

Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesaplarla çalışıyor olmanız, sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşma şansınızı artıracağı için, affiliate marketing çalışmalarından da daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

İletişiminizi iyi tutun

Affiliate marketing çalışmalarının verimliliği için, bu çalışmaları yaptığınız kişi ya da kurumlarla olan ilişkilerinizi de iyi tutmanız ve düzenli olarak görüşmeler yapmanız da önemlidir. Bu çalışmaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olması nedeniyle, belli periyotlar içerisinde bu kişilerle toplantılar yaparak, sonuçlar üzerinde konuşmalı ve stratejilerinizi geliştirmeniz gerekir.

Her ne kadar bir kez kurulduğunda sürekli olarak çalışacak bir sistemmiş gibi görünse de, satışa ya da eyleme dönüştürülecek kanal ve çalışmaların kontrol edilip takip edilmemesi nedeniyle bu çalışmalardan alınacak verim önemli şekilde düşecektir. Bu sebeple de iletişiminizi iyi tutarak, düzenli analizlerinizi yapmanız ve stratejilerinizi güncellemeniz önemlidir.

Sepet ortalaması yüksek olan veya en çok satan ürünler üzerinde durun

Affiliate marketing çalışmalarından daha fazla gelir elde etmek için en çok satan ya da ortalama sepet tutarı yüksek olan ürünler üzerinde durmaya da özen göstermelisiniz. Fazla bilinmeyen ya da ilgi görmeyecek olan; bunun yanı sıra sepet tutarı da düşük olan ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız düşük geri dönüşümlere neden olacaktır. İyi miktarda bir karlılık sağlamak için, bu ürünlerin çokça satılması gerekeceği için çalışmalarınızın verimliliği düşebileceği gibi çok daha fazla kişiye erişmeniz gerekir.

Bu nedenle de ortalama sepet tutarı yüksek olan ve talebi yüksek ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Affiliate marketin çalışmalarının e-ticaret firmalarına sağladığı birçok avantaj bulunuyor. Bu avantajları da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan