Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?

20 Nisan 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı kanallar üzerinden pazarlayarak, belli bir geri dönüşümü hedefleyebilecekleri gibi internet üzerinde yer alan yayıncı veya diğer siteler de bu e-ticaret firmalarıyla iş birliği yaparak gelirlerini artırabilirler. Peki, bu çalışmalar nasıl olmakta? Ama öncelikle Affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını verelim.

Affiliate marketing nedir?

Affiliate marketing, bir ürün ya da hizmetini öne çıkartmak isteyen bir e-ticaret sitesinin, farklı ve kendinden bağımsız bir internet sitesi üzerinde bu ürün ya da hizmetleri öne çıkartarak, tanıtım yapmasına dayanan bir pazarlama modelidir. Bu çalışmalarda, belli bir bir eylem karşılığında belli bir ücret ya da komisyon ödenmektedir. Trafik yönlendirmek, form doldurma, abonelik gibi belli bir eyleme yönlendirme ya da doğrudan ürünü satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçlar için bu çalışmalar yapılabilmektedir. Affiliate marketing, internetten para kazanmak için öne çıkan yöntemlerden biri olduğu için, birçok kişi bu yöntemi kendi sitesine entegre etmeye çalışmaktadır. Kulağa hoş gelse ve kolay bir iş olarak görünse de aslında arkasında birçok strateji bulunan ve doğru yapılmadığında iki taraf için de olumlu sonuçlar getirmeyecek bir yöntemdir. Bu sebeple de afiiliate marketing’in bir de kötü bir ünü vardır. Doğru çalışma ve stratejilerin belirlenmemesi nedeniyle birçok kişi bu çalışmalardan beklediği sonuçları alamamaktadır.

E-ticaret firmaları affiliate marketingi nasıl kullanabilir?

Affiliate marketing çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz, bu çalışmalardan alacağınız verimi de artıracaktır.

Sağlam temelleri olan bir komisyon yapısı oluşturun

Uzun vadeli olarak bu çalışmaları sürdürmek ve bu çalışmalara dahil olan iki tarafın da karlı bir şekilde bu çalışmaları devam ettirebilmesi için, komisyon yapınızı sağlam temellere oturtmanız gerekir. Bu komisyon yapısını oluştururken şunlara dikkat edebilirsiniz:
  • Endüstri
  • Ürün fiyatı ve kar marjları
  • Bu çalışmayı yaptığınız mecra ya da kişinin size ve ürünlerinize katacağı değer
Bu unsurları göz önünde bulundurarak, çalışmalarınız için komisyon oranlarınızı belirleyebilirsiniz. Çalışma yaptığınız farklı mecralara göre de bu komisyon oranlarınızı değiştirebilirsiniz. Kimi mecralar, ulaştıkları kitleler nedeniyle sizden daha fazla ücret talebinde bulanabileceklerdir. Bunu da göz önünde bulundurmalısınız.

Sektör ve ürününüzle ilgili Influencer hesapları araştırın

Affiliate marketing çalışmaları, influencer pazarlama çalışmalarıyla beraber de yönetilebilir. Bu nedenle de sektör ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ve bunları iyi bir şekilde tanıcak tanınmış hesap, kişi ya da web sitelerini de araştırmalısınız. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesaplarla çalışıyor olmanız, sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşma şansınızı artıracağı için, affiliate marketing çalışmalarından da daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

İletişiminizi iyi tutun

Affiliate marketing çalışmalarının verimliliği için, bu çalışmaları yaptığınız kişi ya da kurumlarla olan ilişkilerinizi de iyi tutmanız ve düzenli olarak görüşmeler yapmanız da önemlidir. Bu çalışmaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olması nedeniyle, belli periyotlar içerisinde bu kişilerle toplantılar yaparak, sonuçlar üzerinde konuşmalı ve stratejilerinizi geliştirmeniz gerekir. Her ne kadar bir kez kurulduğunda sürekli olarak çalışacak bir sistemmiş gibi görünse de, satışa ya da eyleme dönüştürülecek kanal ve çalışmaların kontrol edilip takip edilmemesi nedeniyle bu çalışmalardan alınacak verim önemli şekilde düşecektir. Bu sebeple de iletişiminizi iyi tutarak, düzenli analizlerinizi yapmanız ve stratejilerinizi güncellemeniz önemlidir.

Sepet ortalaması yüksek olan veya en çok satan ürünler üzerinde durun

Affiliate marketing çalışmalarından daha fazla gelir elde etmek için en çok satan ya da ortalama sepet tutarı yüksek olan ürünler üzerinde durmaya da özen göstermelisiniz. Fazla bilinmeyen ya da ilgi görmeyecek olan; bunun yanı sıra sepet tutarı da düşük olan ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız düşük geri dönüşümlere neden olacaktır. İyi miktarda bir karlılık sağlamak için, bu ürünlerin çokça satılması gerekeceği için çalışmalarınızın verimliliği düşebileceği gibi çok daha fazla kişiye erişmeniz gerekir. Bu nedenle de ortalama sepet tutarı yüksek olan ve talebi yüksek ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Affiliate marketin çalışmalarının e-ticaret firmalarına sağladığı birçok avantaj bulunuyor. Bu avantajları da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın