Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?

20 Nisan 2019
Sinan Oypan

Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini farklı kanallar üzerinden pazarlayarak, belli bir geri dönüşümü hedefleyebilecekleri gibi internet üzerinde yer alan yayıncı veya diğer siteler de bu e-ticaret firmalarıyla iş birliği yaparak gelirlerini artırabilirler.

Peki, bu çalışmalar nasıl olmakta? Ama öncelikle Affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını verelim.

Affiliate marketing nedir?

Affiliate marketing, bir ürün ya da hizmetini öne çıkartmak isteyen bir e-ticaret sitesinin, farklı ve kendinden bağımsız bir internet sitesi üzerinde bu ürün ya da hizmetleri öne çıkartarak, tanıtım yapmasına dayanan bir pazarlama modelidir.

Bu çalışmalarda, belli bir bir eylem karşılığında belli bir ücret ya da komisyon ödenmektedir. Trafik yönlendirmek, form doldurma, abonelik gibi belli bir eyleme yönlendirme ya da doğrudan ürünü satın almaya yönlendirme gibi farklı amaçlar için bu çalışmalar yapılabilmektedir.

Affiliate marketing, internetten para kazanmak için öne çıkan yöntemlerden biri olduğu için, birçok kişi bu yöntemi kendi sitesine entegre etmeye çalışmaktadır. Kulağa hoş gelse ve kolay bir iş olarak görünse de aslında arkasında birçok strateji bulunan ve doğru yapılmadığında iki taraf için de olumlu sonuçlar getirmeyecek bir yöntemdir.

Bu sebeple de afiiliate marketing’in bir de kötü bir ünü vardır. Doğru çalışma ve stratejilerin belirlenmemesi nedeniyle birçok kişi bu çalışmalardan beklediği sonuçları alamamaktadır.

E-ticaret firmaları affiliate marketingi nasıl kullanabilir?

Affiliate marketing çalışmaları yaparken dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bunlara dikkat etmeniz, bu çalışmalardan alacağınız verimi de artıracaktır.

Sağlam temelleri olan bir komisyon yapısı oluşturun

Uzun vadeli olarak bu çalışmaları sürdürmek ve bu çalışmalara dahil olan iki tarafın da karlı bir şekilde bu çalışmaları devam ettirebilmesi için, komisyon yapınızı sağlam temellere oturtmanız gerekir. Bu komisyon yapısını oluştururken şunlara dikkat edebilirsiniz:

  • Endüstri
  • Ürün fiyatı ve kar marjları
  • Bu çalışmayı yaptığınız mecra ya da kişinin size ve ürünlerinize katacağı değer

Bu unsurları göz önünde bulundurarak, çalışmalarınız için komisyon oranlarınızı belirleyebilirsiniz. Çalışma yaptığınız farklı mecralara göre de bu komisyon oranlarınızı değiştirebilirsiniz. Kimi mecralar, ulaştıkları kitleler nedeniyle sizden daha fazla ücret talebinde bulanabileceklerdir. Bunu da göz önünde bulundurmalısınız.

Sektör ve ürününüzle ilgili Influencer hesapları araştırın

Affiliate marketing çalışmaları, influencer pazarlama çalışmalarıyla beraber de yönetilebilir. Bu nedenle de sektör ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ve bunları iyi bir şekilde tanıcak tanınmış hesap, kişi ya da web sitelerini de araştırmalısınız.

Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesaplarla çalışıyor olmanız, sizinle ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşma şansınızı artıracağı için, affiliate marketing çalışmalarından da daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

İletişiminizi iyi tutun

Affiliate marketing çalışmalarının verimliliği için, bu çalışmaları yaptığınız kişi ya da kurumlarla olan ilişkilerinizi de iyi tutmanız ve düzenli olarak görüşmeler yapmanız da önemlidir. Bu çalışmaların ölçümlenebilir ve analiz edilebilir olması nedeniyle, belli periyotlar içerisinde bu kişilerle toplantılar yaparak, sonuçlar üzerinde konuşmalı ve stratejilerinizi geliştirmeniz gerekir.

Her ne kadar bir kez kurulduğunda sürekli olarak çalışacak bir sistemmiş gibi görünse de, satışa ya da eyleme dönüştürülecek kanal ve çalışmaların kontrol edilip takip edilmemesi nedeniyle bu çalışmalardan alınacak verim önemli şekilde düşecektir. Bu sebeple de iletişiminizi iyi tutarak, düzenli analizlerinizi yapmanız ve stratejilerinizi güncellemeniz önemlidir.

Sepet ortalaması yüksek olan veya en çok satan ürünler üzerinde durun

Affiliate marketing çalışmalarından daha fazla gelir elde etmek için en çok satan ya da ortalama sepet tutarı yüksek olan ürünler üzerinde durmaya da özen göstermelisiniz. Fazla bilinmeyen ya da ilgi görmeyecek olan; bunun yanı sıra sepet tutarı da düşük olan ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız düşük geri dönüşümlere neden olacaktır. İyi miktarda bir karlılık sağlamak için, bu ürünlerin çokça satılması gerekeceği için çalışmalarınızın verimliliği düşebileceği gibi çok daha fazla kişiye erişmeniz gerekir.

Bu nedenle de ortalama sepet tutarı yüksek olan ve talebi yüksek ürünler üzerinde bu çalışmaları yapmanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Affiliate marketin çalışmalarının e-ticaret firmalarına sağladığı birçok avantaj bulunuyor. Bu avantajları da önümüzdeki günlerde detaylı bir şekilde ele alacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kurumsal kimlik oluşturmak için bilmeniz gerekenler
Kurumsal kimlik, marka olma sürecinde de e-ticaret firmaları için önemli olduğu gibi tüketicilerle olan iletişim sürecinde de değer taşır. Her firmanın bir kurumsal kimliğinin olması gerekir. Özellikle uzun vadede sadık...
25 Aralık 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan