Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında bir bütün olarak ele alınarak birbirlerini destekleyecek şekilde kullanılmalıdır. Bu süreçte de bu iki konunun ayrımını bilmek ve pazarlamada bunları nasıl kullanabileceğinizi de bilmeniz gerekmektedir.

Ürün özellikleri nedir?

Ürün özellikleri, adından da anlaşılacağı gibi ürünün teknik olarak sahip olduğu özellikleri kapsamaktadır. Üretim materyali, boyutu, rengi gibi karakteristik özelliklerini belirleyen, donanımsal veya duruma göre yazılımsal teknik özelliklerden oluşur.

Farklı özelliklere sahip ürünler, farklı işlevlere sahip olabildikleri gibi teknik özellikler ürünün fiyatına da doğrudan etki etmektedir. Kullanılan malzeme ya da ürünün karmaşıklığı, el yapımı, üretim süreci gibi detaylar da ürünün özellikleri arasında yer almaktadır.

Kullanıcılar, belli bir ürün araştırması yaparken öncelikli olarak ürünün teknik özelliklerini incelemektedirler. Bu teknik özellikler, ürünün neleri yapıp, neleri yapamayacağını ortaya koymaktadır. Bu nedenle de e-ticaret sitelerinde ürün sayfalarında teknik özellikler önem arz etmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kafa karıştırmayan ürün açıklamaları nasıl hazırlanır?

Ürünün faydaları nedir?

Ürünün faydaları ise ürünün sahip olduğu özelliklerin hangi problemleri çözebildiğini ve kullanıcılara ne gibi katkılar sağladığını göstermektedir. Başka bir deyişle, kullanıcı bu ürünü kullandığında ne kazanacak sorusunun yanıtını vermektedir.

Tüketicilerin belli bir ürüne talep göstermesini sağlayan kriterler genellikler ürünün sunduğu faydalardan oluşmaktadır. Bir ürüne talep yaratmak için teknik özelliklerden çok ürünün faydası öne çıkartılmaktadır.

Yeni girişimlerde yatırımcılar, ürünün, tüketicinin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmasının sebeplerinden biri de tüketicilerin günlük sorunlarını çözebilen iş modellerinin ve ürünlerin daha çok başarılı olmasıdır.

Ürünün sağladığı faydalar dikkat çekici olduğunda, teknik özellikler kimi zaman göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle de ürünün faydalarını pazarlama çalışmalarınızda kullanmanız da önemlidir. Ancak bu her ürün grubu için geçerli olmayabilir ve bu sebeple de farklı ürün gruplarında teknik özelliklere kimilerinde de faydalara odaklanmak gerekmektedir.

Ürün özellikleri ve faydaları arasındaki farklılıklar

Ürün özellikleri “Ne?” sorusuna yanıt verirken, ürünün faydaları ise “Neden?” sorusuna yanıt vermektedir ve kendi ürün gruplarınızda hangisinin daha önemli olduğuna yanıt vermeniz gerekmektedir.

Örneğin;

Su geçirmez bir ürünü ele aldığımızda, su geçirmezlik bir özelliktir; su geçirmez ürün sayesinde ürünün pas tutmaması, ya da yağmur veya suya yakın bölgelerde de kullanılabiliyor olması ise ürünün faydalarıdır

Alüminyum malzeme ile üretilen bir ürünü ele aldığımızda, alüminyum malzeme bir özelliktir; Alüminyum oluşu nedeniyle hafif olması, ahşap veya plastiğe kıyasla daha dayanıklı olması ise bir faydadır.

Ürünün kendi içerisinde dahili bir ışığı olduğunu ele alırsak, dahili ışık bir özelliktir; bu ışık sayesinde karanlıkta ya da gece dahi iş yapılabiliyor olması ise ürünün sunduğu bir faydadır.

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlama çalışmalarında beraber kullanılması gereken iki konudur. Yukarıda da bahsettiğimiz örnekleri ele aldığımızda ürünün teknik özellikleri, bazı faydaları da beraberinde getirmektedir. Ürüne belli bir talep yaratma söz konusu olduğunda ürünün teknik özelliklerinin sunduğu faydaları tüketicilere sunmanız gerekmektedir.

Pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri, dikkat çekmek ve ürüne farklılık katma sürecinde bir değer taşırken, ürünün faydaları ise talep oluşturma da önemli bir görev üstlenir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, bu iki unsuru bir arada kullandığınızda, tüketicilerin bu ürünü neden satın almaları gerektiğini de onlara anlatmış olursunuz.

Bu nedenlerden dolayı da pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri ve faydaları bir arada kullanılmalıdır. Böylelikler tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilir, onların satın alma süreçlerine müdahale ederek, onların ürünlere karşı fikirlerini değiştirebilir ve onları sitenize yönlendirerek ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Ürün özellikleri ve faydalarını pazarlamada nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicinin kazancını gösterin

Dijital pazarlama çalışmalarınızda ürün özellikleri ve faydaları üzerinde dururken, tüketicinin bu ürünü kullandığında ne gibi kazançları olacağı üzerinde durmalısınız. Burada hem teknik özellikleri hem de ürünün faydalarını anlatan içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını ve hangi sorunları çözdüğünü ya da tüketicilerin hayatını nasıl güzelleştirdiğini veya kolaylaştırdığını gösteren görsel ve video odaklı içeriklere odaklanabilirsiniz. Böylelikle ürünün kullanım alanları gösterilirken, ürünün kalitesini de kullanıcılara göstermiş olursunuz. Böylelikle farklı içeriklerle farklı kitlelere ulaşarak, onların ürünlere olan bakış açılarını değiştirebilirsiniz.

Ürün fotoğraf ve videolarına yönelin

Günümüzde video ve fotoğraf çekimleri oldukça kolaylaştığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda görsel unsurları kullanma şansınız da bir hayli fazla. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünü gösteren video içerikler oluşturabilirsiniz. Videoların yanı sıra yine ürünün kullanılışını gösteren fotoğraflarla da hem e-ticaret sitenizde hem de sosyal ağlar üzerinde ürünün özellikleri ve faydaları ile ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Kutu açılım videoları, teknik özelliklerin tanıtıldığı videoların yanı sıra ürünün faydalarını anlatan ve günlük yaşamdan kesitleri içeren videoları da bu süreçte pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Duygusal pazarlama ile tüketicilerin hislerine hitap edin

Anlık alışveriş kararları genellikle duygusal olarak yapılmaktadır. Bu noktada da duygusal pazarlama tüketicilerin, satın alma kararlarını etkileyen önemli bir araçtır. Ürün özellikleri ile faydalarını bir araya getirerek, tüketicinin günlük hayatta yaşadığı sorunları nasıl çözebildiğinizi ve bu süreçte onlara duygusal olarak nasıl bir hissiyat sunduğunuzu öne çıkartacak pazarlama içerikleri oluşturmanız, bu süreçte alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Z Kuşağı Nedir? E-Ticarete Ne Kadar Yatkındır?
Dünyanın ve toplumların olgunlaşmasını sağlayan en önemli unsur değişimdir. Çok da geniş olmayan aralıklarla değişen sosyal yaşam olgusu, toplumu oluşturan kişileri de belirli gruplara ayırmış durumdadır. Uzmanların ve sade...
31 Temmuz 2021
Markethinkers
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan