Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında bir bütün olarak ele alınarak birbirlerini destekleyecek şekilde kullanılmalıdır. Bu süreçte de bu iki konunun ayrımını bilmek ve pazarlamada bunları nasıl kullanabileceğinizi de bilmeniz gerekmektedir.

Ürün özellikleri nedir?

Ürün özellikleri, adından da anlaşılacağı gibi ürünün teknik olarak sahip olduğu özellikleri kapsamaktadır. Üretim materyali, boyutu, rengi gibi karakteristik özelliklerini belirleyen, donanımsal veya duruma göre yazılımsal teknik özelliklerden oluşur.

Farklı özelliklere sahip ürünler, farklı işlevlere sahip olabildikleri gibi teknik özellikler ürünün fiyatına da doğrudan etki etmektedir. Kullanılan malzeme ya da ürünün karmaşıklığı, el yapımı, üretim süreci gibi detaylar da ürünün özellikleri arasında yer almaktadır.

Kullanıcılar, belli bir ürün araştırması yaparken öncelikli olarak ürünün teknik özelliklerini incelemektedirler. Bu teknik özellikler, ürünün neleri yapıp, neleri yapamayacağını ortaya koymaktadır. Bu nedenle de e-ticaret sitelerinde ürün sayfalarında teknik özellikler önem arz etmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kafa karıştırmayan ürün açıklamaları nasıl hazırlanır?

Ürünün faydaları nedir?

Ürünün faydaları ise ürünün sahip olduğu özelliklerin hangi problemleri çözebildiğini ve kullanıcılara ne gibi katkılar sağladığını göstermektedir. Başka bir deyişle, kullanıcı bu ürünü kullandığında ne kazanacak sorusunun yanıtını vermektedir.

Tüketicilerin belli bir ürüne talep göstermesini sağlayan kriterler genellikler ürünün sunduğu faydalardan oluşmaktadır. Bir ürüne talep yaratmak için teknik özelliklerden çok ürünün faydası öne çıkartılmaktadır.

Yeni girişimlerde yatırımcılar, ürünün, tüketicinin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmasının sebeplerinden biri de tüketicilerin günlük sorunlarını çözebilen iş modellerinin ve ürünlerin daha çok başarılı olmasıdır.

Ürünün sağladığı faydalar dikkat çekici olduğunda, teknik özellikler kimi zaman göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle de ürünün faydalarını pazarlama çalışmalarınızda kullanmanız da önemlidir. Ancak bu her ürün grubu için geçerli olmayabilir ve bu sebeple de farklı ürün gruplarında teknik özelliklere kimilerinde de faydalara odaklanmak gerekmektedir.

Ürün özellikleri ve faydaları arasındaki farklılıklar

Ürün özellikleri “Ne?” sorusuna yanıt verirken, ürünün faydaları ise “Neden?” sorusuna yanıt vermektedir ve kendi ürün gruplarınızda hangisinin daha önemli olduğuna yanıt vermeniz gerekmektedir.

Örneğin;

Su geçirmez bir ürünü ele aldığımızda, su geçirmezlik bir özelliktir; su geçirmez ürün sayesinde ürünün pas tutmaması, ya da yağmur veya suya yakın bölgelerde de kullanılabiliyor olması ise ürünün faydalarıdır

Alüminyum malzeme ile üretilen bir ürünü ele aldığımızda, alüminyum malzeme bir özelliktir; Alüminyum oluşu nedeniyle hafif olması, ahşap veya plastiğe kıyasla daha dayanıklı olması ise bir faydadır.

Ürünün kendi içerisinde dahili bir ışığı olduğunu ele alırsak, dahili ışık bir özelliktir; bu ışık sayesinde karanlıkta ya da gece dahi iş yapılabiliyor olması ise ürünün sunduğu bir faydadır.

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlama çalışmalarında beraber kullanılması gereken iki konudur. Yukarıda da bahsettiğimiz örnekleri ele aldığımızda ürünün teknik özellikleri, bazı faydaları da beraberinde getirmektedir. Ürüne belli bir talep yaratma söz konusu olduğunda ürünün teknik özelliklerinin sunduğu faydaları tüketicilere sunmanız gerekmektedir.

Pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri, dikkat çekmek ve ürüne farklılık katma sürecinde bir değer taşırken, ürünün faydaları ise talep oluşturma da önemli bir görev üstlenir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, bu iki unsuru bir arada kullandığınızda, tüketicilerin bu ürünü neden satın almaları gerektiğini de onlara anlatmış olursunuz.

Bu nedenlerden dolayı da pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri ve faydaları bir arada kullanılmalıdır. Böylelikler tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilir, onların satın alma süreçlerine müdahale ederek, onların ürünlere karşı fikirlerini değiştirebilir ve onları sitenize yönlendirerek ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Ürün özellikleri ve faydalarını pazarlamada nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicinin kazancını gösterin

Dijital pazarlama çalışmalarınızda ürün özellikleri ve faydaları üzerinde dururken, tüketicinin bu ürünü kullandığında ne gibi kazançları olacağı üzerinde durmalısınız. Burada hem teknik özellikleri hem de ürünün faydalarını anlatan içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını ve hangi sorunları çözdüğünü ya da tüketicilerin hayatını nasıl güzelleştirdiğini veya kolaylaştırdığını gösteren görsel ve video odaklı içeriklere odaklanabilirsiniz. Böylelikle ürünün kullanım alanları gösterilirken, ürünün kalitesini de kullanıcılara göstermiş olursunuz. Böylelikle farklı içeriklerle farklı kitlelere ulaşarak, onların ürünlere olan bakış açılarını değiştirebilirsiniz.

Ürün fotoğraf ve videolarına yönelin

Günümüzde video ve fotoğraf çekimleri oldukça kolaylaştığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda görsel unsurları kullanma şansınız da bir hayli fazla. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünü gösteren video içerikler oluşturabilirsiniz. Videoların yanı sıra yine ürünün kullanılışını gösteren fotoğraflarla da hem e-ticaret sitenizde hem de sosyal ağlar üzerinde ürünün özellikleri ve faydaları ile ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Kutu açılım videoları, teknik özelliklerin tanıtıldığı videoların yanı sıra ürünün faydalarını anlatan ve günlük yaşamdan kesitleri içeren videoları da bu süreçte pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Duygusal pazarlama ile tüketicilerin hislerine hitap edin

Anlık alışveriş kararları genellikle duygusal olarak yapılmaktadır. Bu noktada da duygusal pazarlama tüketicilerin, satın alma kararlarını etkileyen önemli bir araçtır. Ürün özellikleri ile faydalarını bir araya getirerek, tüketicinin günlük hayatta yaşadığı sorunları nasıl çözebildiğinizi ve bu süreçte onlara duygusal olarak nasıl bir hissiyat sunduğunuzu öne çıkartacak pazarlama içerikleri oluşturmanız, bu süreçte alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Başarılı Bir İş Fikri Nasıl Ortaya Çıkar?
Birçok kişi kendi işini kurmak ister ancak ilk adımın ne olacağını veya nasıl başlamaları gerektiği konusunda tereddüt yaşayabilirler. Bir diğer konu ise iş kurmak için doğru bir zamanın olup olmadığı sorunsalıdır....
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir. Tabii...
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
E-ihracatta Kargolama Süreci Nasıl İşler?
Yurt dışına açılmak istiyorsanız bunun en avantajlı yollarından biri e-ticarettir. Çünkü e-ticaret sitenizi farklı dillerde yayınlayarak yurt dışına ürün satabilmeniz, yani e-ihracat yapmanız çok kolaydır. Tabii bunun için...
24 Mart 2022
Markethinkers
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın