Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

14 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında bir bütün olarak ele alınarak birbirlerini destekleyecek şekilde kullanılmalıdır. Bu süreçte de bu iki konunun ayrımını bilmek ve pazarlamada bunları nasıl kullanabileceğinizi de bilmeniz gerekmektedir.

Ürün özellikleri nedir?

Ürün özellikleri, adından da anlaşılacağı gibi ürünün teknik olarak sahip olduğu özellikleri kapsamaktadır. Üretim materyali, boyutu, rengi gibi karakteristik özelliklerini belirleyen, donanımsal veya duruma göre yazılımsal teknik özelliklerden oluşur.

Farklı özelliklere sahip ürünler, farklı işlevlere sahip olabildikleri gibi teknik özellikler ürünün fiyatına da doğrudan etki etmektedir. Kullanılan malzeme ya da ürünün karmaşıklığı, el yapımı, üretim süreci gibi detaylar da ürünün özellikleri arasında yer almaktadır.

Kullanıcılar, belli bir ürün araştırması yaparken öncelikli olarak ürünün teknik özelliklerini incelemektedirler. Bu teknik özellikler, ürünün neleri yapıp, neleri yapamayacağını ortaya koymaktadır. Bu nedenle de e-ticaret sitelerinde ürün sayfalarında teknik özellikler önem arz etmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kafa karıştırmayan ürün açıklamaları nasıl hazırlanır?

Ürünün faydaları nedir?

Ürünün faydaları ise ürünün sahip olduğu özelliklerin hangi problemleri çözebildiğini ve kullanıcılara ne gibi katkılar sağladığını göstermektedir. Başka bir deyişle, kullanıcı bu ürünü kullandığında ne kazanacak sorusunun yanıtını vermektedir.

Tüketicilerin belli bir ürüne talep göstermesini sağlayan kriterler genellikler ürünün sunduğu faydalardan oluşmaktadır. Bir ürüne talep yaratmak için teknik özelliklerden çok ürünün faydası öne çıkartılmaktadır.

Yeni girişimlerde yatırımcılar, ürünün, tüketicinin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmasının sebeplerinden biri de tüketicilerin günlük sorunlarını çözebilen iş modellerinin ve ürünlerin daha çok başarılı olmasıdır.

Ürünün sağladığı faydalar dikkat çekici olduğunda, teknik özellikler kimi zaman göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle de ürünün faydalarını pazarlama çalışmalarınızda kullanmanız da önemlidir. Ancak bu her ürün grubu için geçerli olmayabilir ve bu sebeple de farklı ürün gruplarında teknik özelliklere kimilerinde de faydalara odaklanmak gerekmektedir.

Ürün özellikleri ve faydaları arasındaki farklılıklar

Ürün özellikleri “Ne?” sorusuna yanıt verirken, ürünün faydaları ise “Neden?” sorusuna yanıt vermektedir ve kendi ürün gruplarınızda hangisinin daha önemli olduğuna yanıt vermeniz gerekmektedir.

Örneğin;

Su geçirmez bir ürünü ele aldığımızda, su geçirmezlik bir özelliktir; su geçirmez ürün sayesinde ürünün pas tutmaması, ya da yağmur veya suya yakın bölgelerde de kullanılabiliyor olması ise ürünün faydalarıdır

Alüminyum malzeme ile üretilen bir ürünü ele aldığımızda, alüminyum malzeme bir özelliktir; Alüminyum oluşu nedeniyle hafif olması, ahşap veya plastiğe kıyasla daha dayanıklı olması ise bir faydadır.

Ürünün kendi içerisinde dahili bir ışığı olduğunu ele alırsak, dahili ışık bir özelliktir; bu ışık sayesinde karanlıkta ya da gece dahi iş yapılabiliyor olması ise ürünün sunduğu bir faydadır.

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlama çalışmalarında beraber kullanılması gereken iki konudur. Yukarıda da bahsettiğimiz örnekleri ele aldığımızda ürünün teknik özellikleri, bazı faydaları da beraberinde getirmektedir. Ürüne belli bir talep yaratma söz konusu olduğunda ürünün teknik özelliklerinin sunduğu faydaları tüketicilere sunmanız gerekmektedir.

Pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri, dikkat çekmek ve ürüne farklılık katma sürecinde bir değer taşırken, ürünün faydaları ise talep oluşturma da önemli bir görev üstlenir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, bu iki unsuru bir arada kullandığınızda, tüketicilerin bu ürünü neden satın almaları gerektiğini de onlara anlatmış olursunuz.

Bu nedenlerden dolayı da pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri ve faydaları bir arada kullanılmalıdır. Böylelikler tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilir, onların satın alma süreçlerine müdahale ederek, onların ürünlere karşı fikirlerini değiştirebilir ve onları sitenize yönlendirerek ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Ürün özellikleri ve faydalarını pazarlamada nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicinin kazancını gösterin

Dijital pazarlama çalışmalarınızda ürün özellikleri ve faydaları üzerinde dururken, tüketicinin bu ürünü kullandığında ne gibi kazançları olacağı üzerinde durmalısınız. Burada hem teknik özellikleri hem de ürünün faydalarını anlatan içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını ve hangi sorunları çözdüğünü ya da tüketicilerin hayatını nasıl güzelleştirdiğini veya kolaylaştırdığını gösteren görsel ve video odaklı içeriklere odaklanabilirsiniz. Böylelikle ürünün kullanım alanları gösterilirken, ürünün kalitesini de kullanıcılara göstermiş olursunuz. Böylelikle farklı içeriklerle farklı kitlelere ulaşarak, onların ürünlere olan bakış açılarını değiştirebilirsiniz.

Ürün fotoğraf ve videolarına yönelin

Günümüzde video ve fotoğraf çekimleri oldukça kolaylaştığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda görsel unsurları kullanma şansınız da bir hayli fazla. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünü gösteren video içerikler oluşturabilirsiniz. Videoların yanı sıra yine ürünün kullanılışını gösteren fotoğraflarla da hem e-ticaret sitenizde hem de sosyal ağlar üzerinde ürünün özellikleri ve faydaları ile ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Kutu açılım videoları, teknik özelliklerin tanıtıldığı videoların yanı sıra ürünün faydalarını anlatan ve günlük yaşamdan kesitleri içeren videoları da bu süreçte pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Duygusal pazarlama ile tüketicilerin hislerine hitap edin

Anlık alışveriş kararları genellikle duygusal olarak yapılmaktadır. Bu noktada da duygusal pazarlama tüketicilerin, satın alma kararlarını etkileyen önemli bir araçtır. Ürün özellikleri ile faydalarını bir araya getirerek, tüketicinin günlük hayatta yaşadığı sorunları nasıl çözebildiğinizi ve bu süreçte onlara duygusal olarak nasıl bir hissiyat sunduğunuzu öne çıkartacak pazarlama içerikleri oluşturmanız, bu süreçte alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Salgın süresince müşteri iletişimi nasıl yapılmalı?
Müşteri iletişimi, günümüzde yaşanan bu virüs salgın sürecinde e-ticaret firmaları için daha da önemli bir hal almaya başladı. Salgın nedeniyle birçok işeletme çalışma şekillerini değiştirmek zorunda kaldı. E-ticaret...
30 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online Satışlarınızı Artıracak Sihirli Değnek: Canlı Destek Sistemi
E-ticaret sitesi sahiplerinin çoğu potansiyel müşterilerine anlık olarak destek olmanın satışları artırmak için ne denli önemli olduğunun farkındadır. Bu yüzden müşterilerine destek sağlamak için çağrı merkezlerine oldukça...
21 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan