fbpx

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında bir bütün olarak ele alınarak birbirlerini destekleyecek şekilde kullanılmalıdır. Bu süreçte de bu iki konunun ayrımını bilmek ve pazarlamada bunları nasıl kullanabileceğinizi de bilmeniz gerekmektedir.

Ürün özellikleri nedir?

Ürün özellikleri, adından da anlaşılacağı gibi ürünün teknik olarak sahip olduğu özellikleri kapsamaktadır. Üretim materyali, boyutu, rengi gibi karakteristik özelliklerini belirleyen, donanımsal veya duruma göre yazılımsal teknik özelliklerden oluşur.

Farklı özelliklere sahip ürünler, farklı işlevlere sahip olabildikleri gibi teknik özellikler ürünün fiyatına da doğrudan etki etmektedir. Kullanılan malzeme ya da ürünün karmaşıklığı, el yapımı, üretim süreci gibi detaylar da ürünün özellikleri arasında yer almaktadır.

Kullanıcılar, belli bir ürün araştırması yaparken öncelikli olarak ürünün teknik özelliklerini incelemektedirler. Bu teknik özellikler, ürünün neleri yapıp, neleri yapamayacağını ortaya koymaktadır. Bu nedenle de e-ticaret sitelerinde ürün sayfalarında teknik özellikler önem arz etmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kafa karıştırmayan ürün açıklamaları nasıl hazırlanır?

Ürünün faydaları nedir?

Ürünün faydaları ise ürünün sahip olduğu özelliklerin hangi problemleri çözebildiğini ve kullanıcılara ne gibi katkılar sağladığını göstermektedir. Başka bir deyişle, kullanıcı bu ürünü kullandığında ne kazanacak sorusunun yanıtını vermektedir.

Tüketicilerin belli bir ürüne talep göstermesini sağlayan kriterler genellikler ürünün sunduğu faydalardan oluşmaktadır. Bir ürüne talep yaratmak için teknik özelliklerden çok ürünün faydası öne çıkartılmaktadır.

Yeni girişimlerde yatırımcılar, ürünün, tüketicinin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmasının sebeplerinden biri de tüketicilerin günlük sorunlarını çözebilen iş modellerinin ve ürünlerin daha çok başarılı olmasıdır.

Ürünün sağladığı faydalar dikkat çekici olduğunda, teknik özellikler kimi zaman göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle de ürünün faydalarını pazarlama çalışmalarınızda kullanmanız da önemlidir. Ancak bu her ürün grubu için geçerli olmayabilir ve bu sebeple de farklı ürün gruplarında teknik özelliklere kimilerinde de faydalara odaklanmak gerekmektedir.

Ürün özellikleri ve faydaları arasındaki farklılıklar

Ürün özellikleri “Ne?” sorusuna yanıt verirken, ürünün faydaları ise “Neden?” sorusuna yanıt vermektedir ve kendi ürün gruplarınızda hangisinin daha önemli olduğuna yanıt vermeniz gerekmektedir.

Örneğin;

Su geçirmez bir ürünü ele aldığımızda, su geçirmezlik bir özelliktir; su geçirmez ürün sayesinde ürünün pas tutmaması, ya da yağmur veya suya yakın bölgelerde de kullanılabiliyor olması ise ürünün faydalarıdır

Alüminyum malzeme ile üretilen bir ürünü ele aldığımızda, alüminyum malzeme bir özelliktir; Alüminyum oluşu nedeniyle hafif olması, ahşap veya plastiğe kıyasla daha dayanıklı olması ise bir faydadır.

Ürünün kendi içerisinde dahili bir ışığı olduğunu ele alırsak, dahili ışık bir özelliktir; bu ışık sayesinde karanlıkta ya da gece dahi iş yapılabiliyor olması ise ürünün sunduğu bir faydadır.

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlama çalışmalarında beraber kullanılması gereken iki konudur. Yukarıda da bahsettiğimiz örnekleri ele aldığımızda ürünün teknik özellikleri, bazı faydaları da beraberinde getirmektedir. Ürüne belli bir talep yaratma söz konusu olduğunda ürünün teknik özelliklerinin sunduğu faydaları tüketicilere sunmanız gerekmektedir.

Pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri, dikkat çekmek ve ürüne farklılık katma sürecinde bir değer taşırken, ürünün faydaları ise talep oluşturma da önemli bir görev üstlenir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, bu iki unsuru bir arada kullandığınızda, tüketicilerin bu ürünü neden satın almaları gerektiğini de onlara anlatmış olursunuz.

Bu nedenlerden dolayı da pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri ve faydaları bir arada kullanılmalıdır. Böylelikler tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilir, onların satın alma süreçlerine müdahale ederek, onların ürünlere karşı fikirlerini değiştirebilir ve onları sitenize yönlendirerek ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Ürün özellikleri ve faydalarını pazarlamada nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicinin kazancını gösterin

Dijital pazarlama çalışmalarınızda ürün özellikleri ve faydaları üzerinde dururken, tüketicinin bu ürünü kullandığında ne gibi kazançları olacağı üzerinde durmalısınız. Burada hem teknik özellikleri hem de ürünün faydalarını anlatan içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını ve hangi sorunları çözdüğünü ya da tüketicilerin hayatını nasıl güzelleştirdiğini veya kolaylaştırdığını gösteren görsel ve video odaklı içeriklere odaklanabilirsiniz. Böylelikle ürünün kullanım alanları gösterilirken, ürünün kalitesini de kullanıcılara göstermiş olursunuz. Böylelikle farklı içeriklerle farklı kitlelere ulaşarak, onların ürünlere olan bakış açılarını değiştirebilirsiniz.

Ürün fotoğraf ve videolarına yönelin

Günümüzde video ve fotoğraf çekimleri oldukça kolaylaştığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda görsel unsurları kullanma şansınız da bir hayli fazla. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünü gösteren video içerikler oluşturabilirsiniz. Videoların yanı sıra yine ürünün kullanılışını gösteren fotoğraflarla da hem e-ticaret sitenizde hem de sosyal ağlar üzerinde ürünün özellikleri ve faydaları ile ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Kutu açılım videoları, teknik özelliklerin tanıtıldığı videoların yanı sıra ürünün faydalarını anlatan ve günlük yaşamdan kesitleri içeren videoları da bu süreçte pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Duygusal pazarlama ile tüketicilerin hislerine hitap edin

Anlık alışveriş kararları genellikle duygusal olarak yapılmaktadır. Bu noktada da duygusal pazarlama tüketicilerin, satın alma kararlarını etkileyen önemli bir araçtır. Ürün özellikleri ile faydalarını bir araya getirerek, tüketicinin günlük hayatta yaşadığı sorunları nasıl çözebildiğinizi ve bu süreçte onlara duygusal olarak nasıl bir hissiyat sunduğunuzu öne çıkartacak pazarlama içerikleri oluşturmanız, bu süreçte alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan