Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında bir bütün olarak ele alınarak birbirlerini destekleyecek şekilde kullanılmalıdır. Bu süreçte de bu iki konunun ayrımını bilmek ve pazarlamada bunları nasıl kullanabileceğinizi de bilmeniz gerekmektedir.

Ürün özellikleri nedir?

Ürün özellikleri, adından da anlaşılacağı gibi ürünün teknik olarak sahip olduğu özellikleri kapsamaktadır. Üretim materyali, boyutu, rengi gibi karakteristik özelliklerini belirleyen, donanımsal veya duruma göre yazılımsal teknik özelliklerden oluşur.

Farklı özelliklere sahip ürünler, farklı işlevlere sahip olabildikleri gibi teknik özellikler ürünün fiyatına da doğrudan etki etmektedir. Kullanılan malzeme ya da ürünün karmaşıklığı, el yapımı, üretim süreci gibi detaylar da ürünün özellikleri arasında yer almaktadır.

Kullanıcılar, belli bir ürün araştırması yaparken öncelikli olarak ürünün teknik özelliklerini incelemektedirler. Bu teknik özellikler, ürünün neleri yapıp, neleri yapamayacağını ortaya koymaktadır. Bu nedenle de e-ticaret sitelerinde ürün sayfalarında teknik özellikler önem arz etmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kafa karıştırmayan ürün açıklamaları nasıl hazırlanır?

Ürünün faydaları nedir?

Ürünün faydaları ise ürünün sahip olduğu özelliklerin hangi problemleri çözebildiğini ve kullanıcılara ne gibi katkılar sağladığını göstermektedir. Başka bir deyişle, kullanıcı bu ürünü kullandığında ne kazanacak sorusunun yanıtını vermektedir.

Tüketicilerin belli bir ürüne talep göstermesini sağlayan kriterler genellikler ürünün sunduğu faydalardan oluşmaktadır. Bir ürüne talep yaratmak için teknik özelliklerden çok ürünün faydası öne çıkartılmaktadır.

Yeni girişimlerde yatırımcılar, ürünün, tüketicinin hangi sorununu çözdüğü üzerine odaklanmasının sebeplerinden biri de tüketicilerin günlük sorunlarını çözebilen iş modellerinin ve ürünlerin daha çok başarılı olmasıdır.

Ürünün sağladığı faydalar dikkat çekici olduğunda, teknik özellikler kimi zaman göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle de ürünün faydalarını pazarlama çalışmalarınızda kullanmanız da önemlidir. Ancak bu her ürün grubu için geçerli olmayabilir ve bu sebeple de farklı ürün gruplarında teknik özelliklere kimilerinde de faydalara odaklanmak gerekmektedir.

Ürün özellikleri ve faydaları arasındaki farklılıklar

Ürün özellikleri “Ne?” sorusuna yanıt verirken, ürünün faydaları ise “Neden?” sorusuna yanıt vermektedir ve kendi ürün gruplarınızda hangisinin daha önemli olduğuna yanıt vermeniz gerekmektedir.

Örneğin;

Su geçirmez bir ürünü ele aldığımızda, su geçirmezlik bir özelliktir; su geçirmez ürün sayesinde ürünün pas tutmaması, ya da yağmur veya suya yakın bölgelerde de kullanılabiliyor olması ise ürünün faydalarıdır

Alüminyum malzeme ile üretilen bir ürünü ele aldığımızda, alüminyum malzeme bir özelliktir; Alüminyum oluşu nedeniyle hafif olması, ahşap veya plastiğe kıyasla daha dayanıklı olması ise bir faydadır.

Ürünün kendi içerisinde dahili bir ışığı olduğunu ele alırsak, dahili ışık bir özelliktir; bu ışık sayesinde karanlıkta ya da gece dahi iş yapılabiliyor olması ise ürünün sunduğu bir faydadır.

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?

Ürün özellikleri ve faydaları pazarlama çalışmalarında beraber kullanılması gereken iki konudur. Yukarıda da bahsettiğimiz örnekleri ele aldığımızda ürünün teknik özellikleri, bazı faydaları da beraberinde getirmektedir. Ürüne belli bir talep yaratma söz konusu olduğunda ürünün teknik özelliklerinin sunduğu faydaları tüketicilere sunmanız gerekmektedir.

Pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri, dikkat çekmek ve ürüne farklılık katma sürecinde bir değer taşırken, ürünün faydaları ise talep oluşturma da önemli bir görev üstlenir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda, bu iki unsuru bir arada kullandığınızda, tüketicilerin bu ürünü neden satın almaları gerektiğini de onlara anlatmış olursunuz.

Bu nedenlerden dolayı da pazarlama çalışmalarında ürün özellikleri ve faydaları bir arada kullanılmalıdır. Böylelikler tüketicilerin satın alma kararlarını da etkileyebilir, onların satın alma süreçlerine müdahale ederek, onların ürünlere karşı fikirlerini değiştirebilir ve onları sitenize yönlendirerek ürünlerinizi satın almalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Ürün özellikleri ve faydalarını pazarlamada nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicinin kazancını gösterin

Dijital pazarlama çalışmalarınızda ürün özellikleri ve faydaları üzerinde dururken, tüketicinin bu ürünü kullandığında ne gibi kazançları olacağı üzerinde durmalısınız. Burada hem teknik özellikleri hem de ürünün faydalarını anlatan içerik çalışmaları yapabilirsiniz.

Ürünün kullanım alanlarını ve hangi sorunları çözdüğünü ya da tüketicilerin hayatını nasıl güzelleştirdiğini veya kolaylaştırdığını gösteren görsel ve video odaklı içeriklere odaklanabilirsiniz. Böylelikle ürünün kullanım alanları gösterilirken, ürünün kalitesini de kullanıcılara göstermiş olursunuz. Böylelikle farklı içeriklerle farklı kitlelere ulaşarak, onların ürünlere olan bakış açılarını değiştirebilirsiniz.

Ürün fotoğraf ve videolarına yönelin

Günümüzde video ve fotoğraf çekimleri oldukça kolaylaştığı için dijital pazarlama çalışmalarınızda görsel unsurları kullanma şansınız da bir hayli fazla. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ve belli bir konsept içerisinde ürünü gösteren video içerikler oluşturabilirsiniz. Videoların yanı sıra yine ürünün kullanılışını gösteren fotoğraflarla da hem e-ticaret sitenizde hem de sosyal ağlar üzerinde ürünün özellikleri ve faydaları ile ilgili tanıtımlar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları

Kutu açılım videoları, teknik özelliklerin tanıtıldığı videoların yanı sıra ürünün faydalarını anlatan ve günlük yaşamdan kesitleri içeren videoları da bu süreçte pazarlama çalışmalarınıza dahil edebilirsiniz.

Duygusal pazarlama ile tüketicilerin hislerine hitap edin

Anlık alışveriş kararları genellikle duygusal olarak yapılmaktadır. Bu noktada da duygusal pazarlama tüketicilerin, satın alma kararlarını etkileyen önemli bir araçtır. Ürün özellikleri ile faydalarını bir araya getirerek, tüketicinin günlük hayatta yaşadığı sorunları nasıl çözebildiğinizi ve bu süreçte onlara duygusal olarak nasıl bir hissiyat sunduğunuzu öne çıkartacak pazarlama içerikleri oluşturmanız, bu süreçte alacağınız geri dönüşümleri de artırmanızda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin