Geleneksel Ticaret ve E Ticaret Arasındaki Farklar Nelerdir?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 17.07.2024
Geleneksel Ticaret ve E Ticaret Arasındaki Farklar Nelerdir?

Geleneksel ticaret ve e ticaret arasında ne gibi farkların olduğu, artı ve eksilerini anlamak oldukça önemlidir. Özellikle online alışveriş dünyasına adım atmayı planlıyorsanız bunun farkında olmak, sistemi anlamanıza yardımcı olur. Aynı zamanda geleneksel ticarette, daha eski bir iş tarzı yöntemidir. Bu kapsama giren interneti kullanmadan kişiden kişiye ürün / hizmet alıp satarak ticari işlemleri veya bilgi alışverişini ifade eder. Her ne kadar kimsenin tercih etmediği düşünülse de hala yaygın olarak kullanılır. Bunun en temel sebebi insanların bazen ürünü anında almak istemesidir.

Geleneksel ticaret, fiziksel mağazalarda yapılan ticaret işlemlerini ifade ederken, e-ticaret internet üzerinden yapılan işlemleri kapsar.

E-ticaret, daha yeni bir iş tarzı kavramıdır. Aynı zamanda e-ticaret kapsamına giren internet yardımıyla elektronik ortamda ürün/hizmet alım satımı yapmaktır. Ticari işlemler veya bilgi alışverişini ifade eder. Bu yöntem fiziksel mağaza ihtiyaç duymaz. Her şey dizüstü bilgisayar veya akıllı telefon ve internet ile yapılır.

İlgili Rehber: E-Ticaret Nedir, Nasıl Yapılır?

eticaret

Geleneksel Ticaret ve E-ticaretin Karşılaştırılması

E ticaret internetin insanların kullanımına sunulması ile ortaya çıkmıştır. Bu bakımdan özellikle dijital sistemlere yabancı olan kişiler, bunun ne anlama geldiğini bilmemektedir. Geleneksel ticarete göre nasıl olduğunu merak ediyorsanız, aşağıdaki tabloyu inceleyin.

[table id=15 /]

Online alışveriş ve geleneksel ticaret arasında karşılaştırma yapmak istiyorsanız, bunlar bilmeniz gereken bazı ayrıntılarıdır.

Geleneksel ticarette işlemler manuel olarak yapılırken, e-ticarette işlemler otomatik olarak gerçekleştirilir.

Geleneksel Ticaret ve E-Ticaret Arasındaki Temel Farklılıklar

Bunlar en temel haliyle şu şekilde gösterilir:

1. Geleneksel ticarette işlemler manuel olarak işlenirken, e-ticaret durumunda işlemlerin otomatik olarak işlenmesi söz konusudur.

2. Geleneksel ticarette mal ve hizmet alışverişi para karşılığında ancak mesai saatleri içinde gerçekleşir. Öte yandan, e-ticarette mal alım satımı her an gerçekleşmesi mümkündür.

3. E-ticaretin en büyük sakıncalarından biri, müşterilerin ürünü satın almadan önce fiziki olarak kontrol edememesi, ancak teslim aldıktan sonra ürünü beğenmemesi durumunda belirtilen süre içinde iade edebilmesidir. Tersine, geleneksel ticarette malların fiziksel incelenmesi mümkündür.

4. Geleneksel ticarette, alıcılar ve satıcılar arasındaki etkileşim doğrudan, yani yüz yüzedir. Buna karşılık, e-ticaret durumunda dolaylı müşteri etkileşimi vardır, çünkü müşterinin mal satın almak için sipariş verdiği yerden kilometrelerce uzakta olması mümkün olacaktır.

5. E-ticarette mal teslimi, lojistiğin mevcudiyetine ve müşterilerin bulunduğu yere bağlı olarak değişmektedir. Aynı zamanda diğer bazı kısıtlamalara bağlı olarak da aynı gün veya başka bir gün olmaktadır. Ayrıca geleneksel ticarette malların teslimi anında gerçekleşir.

gelenecek eticaret

6. Geleneksel ticarette işin kapsamı belirli bir alanla sınırlıdır, yani işletmenin erişimi, faaliyet gösterdiği yakındaki yerlerle sınırlıdır. E ticaret ise internetin sağladığı erişim kolaylığı nedeniyle dünya çapında erişime sahiptir.

7. İşlemler için ödeme nakit, çek veya kredi kartı ile yapılır. Aynı zamanda e-ticaret işlemlerinde ise ödeme bunların yanı sıra online ödeme yöntemleri ile de gerçekleştirilir.

Geleneksel ticarette işlem saatleri sınırlıyken, e-ticarette 24 saat boyunca işlem yapılabilir.

8. E ticarette listelenebilecek ürün sayısı oldukça fazladır. Ancak fiziki mağazada aynı zamanda konulabilecek ürünler daha kısıtlıdır.

9. Online ticarette indirimler ve farklı online mağazalardaki fiyatlar daha hızlı şekilde karşılaştırılır. Geleneksel ticarette ise farklı mağazaları fiziksel olarak gezip, ayrı ayrı incelemek gerekir.

E-ticaretin Artı ve Eksileri Neler?

Online; insanlara alışverişi bilgisayar, tablet ya da telefon ile istediği her yerden yapmasına yardımcı olur. Bunun dışında beraberinde getirdiği şu gibi artıları da vardır:

1. Daha Büyük Pazar: E-Ticaret, bireylerin tüm ülke ve dünyadaki müşterilere ulaşmasını sağlar. Müşteriler her zaman ve her yerde herhangi bir satın alma işlemi gerçekleştirilir. Ve önemli ölçüde daha fazla kişi mobil cihazlarında alışveriş yapmaya alışmaktadır.

E-ticarette lojistik ve teslimat süresi değişkenlik gösterirken, geleneksel ticarette ürünler anında teslim alınabilir.

2. İzleme ve Analitik Yoluyla Müşteri İçgörüleri: Anahtar kelimeler, pazarlama mesajı, kullanıcı deneyimi, fiyatlandırma stratejisi ile müşteriler izlenir.

3. Tüketici Eğilimlerine ve Pazar Taleplerine Hızlı Tepki: Müşterileri çekmek ve daha fazla satış oluşturmak için anında fırsatlar ve promosyonlar oluşturur.

4. Daha Düşük Maliyet: E-Ticaret platformlarının gelişmesiyle, daha düşük bir ek yük ile bir e-Ticaret işi kurmak ve yürütmek çok uygun fiyatlı ve kolay hale gelmiştir.

5. Mağaza: E ticaret yapabilmek için fiziki bir mağaza olması gerekmez. Bu nedenle maliyeti de daha uygundur
Ancak e ticaret avantajları olduğu gibi dezavantajları da vardır. Bunlar da genel olarak şu şekilde gösterilir:

1. Kişisel Dokunma: Bazı müşteriler, fiziksel bir mağazayı ziyaret ederken satış görevlileriyle etkileşim kurarak sundukları kişisel dokunuştan memnun olurlar.

E-ticarette ödeme yöntemleri çeşitliyken, geleneksel ticarette ödeme genellikle nakit, çek veya kredi kartıyla yapılır.

2. Dokunsal Deneyim: Bir video ne kadar iyi yapılırsa yapılsın, müşteriler yine de bir ürünü hissedemez ve dokunamaz. Ürün kendisine ulaşmadan nasıl olduğunu bilemez.

3. Fiyat-Ürün Karşılaştırması: Online alışveriş ile müşteriler birkaç ürünü karşılaştırır ve en düşük fiyatı bulur. Bu, birçok işletmeyi fiyat üzerinden rekabet etmeye ve kar marjlarını düşürmeye zorlayarak ürünlerin kalitesini düşürür.

4. İnternet: Kişilerin internet bağlantısı yoksa e ticaret yapılamaz.

Bu bakımdan e ticarete başlamadan önce bunların da öncesinde bilinmesi gerekir.

Geleneksel Ticaretin Artı ve Eksileri Neler?

Aynı zamanda geleneksel ticaret avantajları yok gibi dursa da böyle değildir. Bunun en büyük sebebi, insanların bazen ürünün kendisine ulaşmasını beklemek istememesidir. Geleneksel yöntemler bu durumda en iyi çözümü oluşturur. Ayrıca şu gibi artı yönleri de vardır:

1. İnterneti olmayan kişiler, ürünler için mağazaları ziyaret eder.

2. Kişinin içinde bulunduğu ortam hakkında fikir edinmesi mümkündür.

3. Ürün ayrıntılı olarak görülür ve incelenir.

4. Ürünler hakkında müşteriler daha fazla bilgi sahibi olur. Mağaza görevlileri kişilere yardımcı olur.

Bununla birlikte geleneksel ticaret bir takım olumsuz yönlere de sahiptir. Bunlardan da aşağıda olduğu gibi bahsedilir:

1. Satışlar mağazanın açılıp kapanma süresi sınırlıdır.

2. Fiziksel mağazayı oluşturmak paraya mâl olur.

3. Tüm mağaza ve işletmeler, müşteri için tam olarak ürüne sahip değildir. Eğer stoklarda yoksa sipariş için beklemek yine de gerekir.

4. Tüketiciler ürün için belli bir mesafe kat etmek zorundadır.

Geleneksel ticaret dezavantajları da genel olarak bu şekildedir. Tüm bunlardan görülebileceği üzere her iki sistem de birtakım artılara ve eksilere sahiptir.

Geleneksel Ticaret ve E-Ticaretin Farkları Nelerdir?

Geleneksel ticarette işlemler manuel, e-ticarette otomatik yapılır.

E-Ticaretin Avantajları Nelerdir?

E-ticaret, büyük pazar erişimi ve düşük maliyet sunar.

E-Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

E-ticarette ürünler fiziksel incelenemez, internet gerektirir.

Geleneksel Ticaretin Avantajları Nelerdir?

Geleneksel ticarette ürünler fiziksel olarak incelenebilir.

Geleneksel Ticaretin Dezavantajları Nelerdir?

Geleneksel ticarette mağaza açılış-kapanış saatleri sınırlıdır.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar