Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel trendlere hakim olmak ve bunları uygulamak rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlarken, pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini de artırır. Tanıtım ve reklam çalışmalarınızda kullanabileceğiniz modern pazarlama yöntemlerini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Sesli arama sorgularına göre optimizasyon yapın

Modern pazarlama çalışmaları yaparken, web sitenizi ve reklamlarınızı sesli arama sorgularına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Telefonlar haricinde akıllı ev araçlarının da kullanıcılar arasında popülerleşmesiyle beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinde sesli arama sorguları ile aradıkları ürün ya da hizmetlere ulaşmaya çalışıyorlar. Sesli arama komutlarına uyumlu içerikler oluşturmanız, mobil SEO çalışmaları yapmanız ve reklamlarınızda da bunları destekleyecek anahtar kelimeler kullanmanız, daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Müşteri memnuniyetini yüksek tutan destek hizmetleri

Doğrudan bir pazarlama yöntemi değilmiş gibi gelse de müşteri destek hizmetlerinin kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmanız marka imajınızın daha değerli olmasını sağlar. Müşterilerinize iyi hizmet sunduğunuzda bunu bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bununla beraber mutlu müşterileriniz de sizi çevrelerindeki kişilere tavsiye edecekleri için kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarını da sizin adınıza yapıyor olacaklar. Müşteirlerinizin sizin hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlamanız, modern pazarlama çalışmalarınız arasında öncelikli sırada yer almalı. Bu marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin de markanız hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlar.

İlgili rehber: Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?

Canlı destek sisteminden yararlanın

Müşteri destek sisteminizi geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitemiz üzerinde canlı destek sistemini kullanabilirsiniz. Canlı destek sistemi, web siteniz üzerinden anlık destek almak isteyen kullanıcılara yardım etmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Özellikle satış öncesinde desteğe ihtiyaç duyan tüketicilere yardımcı olabilmek ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkileyerek, onları alışveriş yapmaya yönlendirmek için canlı destek sistemini sitenize ekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Video pazarlama

Modern pazarlama yöntemlerinden biri de video pazarlamaya ağırlık vermektir. Günümüzde video içerikler, tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiği gibi, diğer içeriklere kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Video içeriklerin üretiminin kolaylaşması ve maliyetlerinin düşmesi, e-ticaret firmalarına bu alanda birçok farklı kapıyı aralıyor.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Profesyonel video çekimleri yapabileceğiniz gibi akıllı telefonlarınız üzerinde de e-ticaret sitenizin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin tanıtımını yapacak video çekimleri yapabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınıza videoları dahil etmeniz, yatırım getirinizi de artırmanıza katkı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Influencer pazarlama

Günümüzde en çok tercih edilen ve kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi bu yöntem, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma açısından oldukça etkili sonuçlar vermemektedir. Kullanıcılar doğrudan güvendikleri veya takip ettikleri birinin tavsiyelerine daha fazla önem verirler. Bu pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha öteye götürmek için tanınmış kişi veya hesaplarla olan anlaşmalarınızı marka elçiliği şeklinde geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik pazarlama ve SEO

Google geçtiğimiz ay içerisinde Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’deki kullanımına ara verdiklerini duyurmuştu. Bu nedenle de Adwords kampanyaları ile ürünlerini öne çıkartmak isteyen e-ticaret firmaları reklam çalışmalarında bir takım değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Modern pazarlama çalışmalarında Adwords kampanyaları halen etkili sonuçlar veriyor olsa da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik ve SEO çalışmaları yapmanız, arama sorgularında üst sıralara çıkarak sitenize trafik çekemnize yardımcı olur. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretiyor oluşunuz aynı zamanda sosyal medya tarafında da size etkileşim getirecek paylaşımlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde sesli arma sorgularına yönelik uyumluluk çalışmalarının yanı sıra SEO çalışmalarına yönelmeniz, kullanıcıların arama motorlarında sizi daha rahat bulmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft