Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 29.08.2023
Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel trendlere hâkim olmak ve bunları uygulamak, rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlarken bu çalışmaların yatırım getirisini de artırır. Tanıtım ve reklam çalışmalarınızda kullanabileceğiniz modern pazarlama yöntemlerini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Modern Pazarlama Nedir? Nasıl Uygulanır?

Pazarlama, genel itibarıyla çeşitli iletişim kanalları üzerinden yürütülen bir çalışma biçimidir. Diğer bir ifadeyle bu tip çalışmaların yapılması için birtakım mecralara ihtiyaç duyulur. Tahmin edileceği üzere bu kanallar, sürekli bir değişim ve dönüşüm içindedir. Özellikle hâlihazırda deneyimlemekte olduğumuz dijitalleşme süreci, iletişim şekillerini ve dolayısıyla pazarlama çalışmalarının yapıldığı alanları önemli ölçüde değiştirmiştir. Bu bilgiler ışığında modern pazarlama, en güncel metotların kullanılmasıyla yürütülen her türden tanıtım ve reklam faaliyetlerini ifade eden bir kavram şeklinde tanımlanabilir. Modern pazarlamadan söz edebilmek için güncel teknolojilerin etkin biçimde kullanılıyor olması gerekir. Konuya dijitalleşme çerçevesinden yaklaşacaksak modern pazarlama yöntemlerinin sosyal medya ve diğer online mecralar üzerinden şekillendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 

Modern pazarlama anlayışı, müşteri kitlesinin yakından tanınmasını ve onlara en iyi alışveriş deneyimini sağlamayı da kapsar. Yani tanıtım çalışmalarının ilk aşamasında hedef kitlenin beklentileri belirlenmeli ve tüm strateji bunun üzerine inşa edilmelidir. Fakat tüm sürecin bu noktada tamamlandığını düşünmek de büyük bir hata olur. Zira artık alışverişin kendisinin de pazarlamanın bir unsuru hâline geldiğini ifade edebiliriz. En sorunsuz ve tatminkâr online alışveriş deneyimini sunmak, büyük bütçeler ayırarak yapılan reklam kampanyalarından daha etkili bir sonuç verebilir. Hâl böyleyken modern pazarlama yöntemleri arasında müşteri deneyiminin çok önemli noktada durduğunu söylemek mümkün.

Tek bir ortak hedefe yönelmek, modern pazarlamanın göz ardı edilmemesi gereken yapı taşlarından bir diğeridir. Bu konu, bir şirket felsefesi olarak benimsendiği takdirde çeşitli departmanların farklı amaçlara ulaşmak adına gereğinden fazla zaman ve kaynak tüketmesi sorunu ortadan kalkar. Ortaya çıkan yeni teknolojilerin, bilgi paylaşımını çok daha kolay hâle getirmeleri itibarıyla şirket dâhilindeki birey ve departmanların da bir bütün gibi hareket etmemelerini mümkün kıldığını söylemek yanlış olmaz.

Modern Pazarlama Anlayışının Temel Unsurları Nelerdir?

Modern pazarlama yönetimi nedir ve nasıl uygulanır sorularına cevap verdikten sonra şimdi bu anlayışın hangi unsurlar üzerinden şekillendirdiğine geçebiliriz. Bu unsurların göz önünde bulundurulmasıyla yapılan reklam ve tanıtım hamlelerinin başarıya ulaşma şansı çok daha yüksektir. Çünkü modern pazarlama, günümüzdeki tüketici alışkanlıklarının yarattığı değişimler sonucu ortaya çıkmış bir kavramdır; tamamen müşteri odaklıdır. Aşağıda bahsedeceğimiz unsurlara gerekli özeni göstererek hedef kitlenize çok daha kolay şekilde ulaşabilirsiniz.

Hedef Pazar Belirleme ve Pazar Odaklı Olma

Günümüzde talep ve beklentileri birbirinden çok farklı tüketici gruplarının varlığından söz edilebilir. Bu şartlar altında kullanılacak pazarlama yöntemleri seçilirken öncelikle hangi pazara ve hedef kitleye hitap edileceği belirlenmelidir. Çünkü sadece ürünün kendisinin değil, yürütülen çalışmaların da bu kitlenin özellikleri gözetilerek şekillendirilmesi gerekir. Örneğin çocuklara yönelik bir ürünün tanıtımının ciddi bir tonda yapılması hâlinde harcamaların boşa gitmesi hiç de düşük bir ihtimal değildir.

Müşterinin Memnuniyeti ve Tatmini Aracılığıyla Kâr Sağlama

Müşteri memnuniyeti, bugün belki de hiç olmadığı kadar önemli hâle gelmiştir. Beklentileri en iyi şekilde anlaşılmış ve tatmin seviyesi mümkün olduğunca yukarda tutulmuş bir müşteri, nerdeyse şirketinizin bir pazarlama elemanı gibi bir işlev kazanır. Sadakâtini kazandığınız bir tüketici yakın çevresine sizden aldığı hizmetten ne denli mutlu olduğunu iletir ve sosyal medyada bu yönde paylaşımlar yapar. Bu noktada şunu unutmamalısınız ki söz konusu paylaşımların ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı, son derece yüksektir. Dolayısıyla müşteri memnuniyetini sağlamak modern çağın en etkili pazarlama yöntemleri arasında sayılabilir.

Pazarlama Programının Tüm Elemanlarını Birlikte Kullanma

Pazarlama, genel itibarıyla hizmet, fiyat, dağıtım, iletişim, personel, fiziksel varlıklar, süreçler ve verimlilik olarak üzere sekiz farklı alt unsurdan oluşur. Modern pazarlama anlayışında bu unsurların hepsi aynı orada önemsenmeli ve strateji belirleme noktasında göz önünde bulundurulmalıdır. Bu şekilde çalışıldığında her alandaki verimlilik de artar; pazarlama yöntemleri, minimum harcamayla maksimum kazanç sağlayacak şekilde uygulanabilir. 

Modern Pazarlama Yöntemlerini Kullanmak Neden Önemlidir?

Ticari rekabet ortamı, yaşayan bir ekosisteme benzetilebilir. Güçlü, mevcut duruma en iyi şekilde uyum sağlamış firmalar yaşamlarını uzun kılmanın ötesinde, başarı seviyelerini diğer şirketin üzerine çıkarır. Bunu sağlayamayanlar ise hedeflerine ulaşmakta büyük ölçüde zorluk yaşar. İşte modern pazarlama yöntemlerinin önemi de burada yatar. 

Günümüzünün müşteri beklentileri üzerinden oluşan şartlarına uyum sağlayabilmek ve dolayısıyla başarılı olabilmek adına bu yöntemlerin kullanılması neredeyse elzem hâle gelmiştir. Çok basit bir örnek vererek bu durumu netleştirelim: Sosyal medya hesapları olmayan, ürünlerini buralarda tanıtmayan ve bu kanallar üzerinden müşterileriyle etkileşime girmeyen bir şirketin yoğun rekabet şartlarında tutunabilmesi son derece zor, hatta imkânsızdır. Bu sebeple firmaların, çalışmalarını günümüz tüketici beklentilerine ve kullanım alışkanlıklarına göre şekillendirmesinin büyük önem taşıdığını rahatlıkla söyleyebiliriz.

Modern Pazarlama Yöntemlerini Kimler Kullanabilir?

Her şirket, modern pazarlama yöntemlerini kullanabilir. Burada belirleyici olan firmanın imkânlarıdır. Elbette ki küçük bir işletme, çok uluslu bir şirkete göre bu çalışmalara daha az kaynak ayırabilir. Ama bu, söz konusu işletmenin başarısızlığa mahkûm olduğu anlamına gelmez. Hedeflerini gerçekli düzeyde tutup reklam ve tanıtım çalışmalarını bu doğrultuda uygularsa arzu ettiği satış rakamlarına pekâlâ ulaşabilir. Diğer bir ifadeyken kendi ölçeğinde son derece başarılı işlere imza atabilir.

Şirketler İçin Modern Pazarlama Yöntemleri Nelerdir?

Modern pazarlamanın (dijital pazarlama) ne olduğunu, hangi unsurlar üzerine kurulduğunu ve önemini inceledik. Bu noktada karşımıza kaçınılmaz olarak modern pazarlama teknikleri nelerdir sorusu çıkar. Şimdi bu yöntemlerin neler olduğuna bakalım.

Sesli Arama Sorgularına Göre Optimizasyon Yapın

Modern pazarlama çalışmaları yaparken, web sitenizi ve reklamlarınızı sesli arama sorgularına uyumlu hâle getirmeniz gerekir. Telefonlar haricinde akıllı ev araçlarının da popülerleşmesiyle beraber kullanıcıların ürün ya da hizmetlere yönelik olarak bu cihazlar üzerinden sesli aramalar yapmaya başladığı söylenebilir. Sesli arama komutlarına uyumlu içerikler oluşturmanız, mobil SEO çalışmaları yapmanız ve reklamlarınızda da bunları destekleyecek anahtar kelimeler kullanmanız, daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Müşteri Memnuniyetini Yüksek Tutan Destek Hizmetleri Sağlayın

Doğrudan bir pazarlama yöntemi değilmiş gibi gelse de destek hizmetlerinin kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmanız marka imajınızın daha değerli olmasını sağlar. Müşterilerinize iyi hizmet sunduğunuzda bunu bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bununla beraber mutlu müşterileriniz de sizi çevrelerindeki kişilere tavsiye edecekleri için kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarını da sizin adınıza yaparlar. Dolayısıyla müşterilerinizin sizin hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlamanız, modern pazarlama çalışmalarınız arasında öncelikli sırada yer almalıdır. Bu marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken tüketicilerin de markanız hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlar.

İlgili rehber: Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?

Canlı Destek Sisteminden Yararlanın

Müşteri destek sisteminizi geliştirmek, yarattığınız genel memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz önemli bir çalışmadır. E-ticaret sitenize entegre edebileceğiniz canlı destek sistemi aracılığıyla anlık destek almak isteyen kullanıcılara rahatlıkla yardımcı olabilirsiniz. 

İlgili rehber: Canlı destek sistemi e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Canlı destek sistemi, özellikle satış öncesinde desteğe ihtiyaç duyan tüketicilere yardımcı olmak, onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkilemek ve ziyaretçileri alışveriş yapmaya yönlendirmek için etkili bir araçtır.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Video Pazarlaması

Modern pazarlama yöntemlerinden biri de video çalışmalarına ağırlık vermektir. Günümüzde videolar, tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiği gibi diğer içeriklere kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlar. Video üretiminin kolaylaşması ve maliyetlerinin düşmesinin de e-ticaret firmalarına bu alanda birçok farklı kapıyı araladığı söylenebilir. 

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Profesyonel çekimler yapabileceğiniz gibi akıllı telefonlarınız üzerinde de e-ticaret sitenizin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin tanıtımını yapacak videolar da hazırlayabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınıza videoları dâhil etmeniz, yatırım getirinizi de artırmanıza katkı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Sosyal Medya Reklamları

Günümüzde sosyal medyanın ne kadar önemli bir mecra olduğunu uzun uzun anlatmaya gerek yok. Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin ve diğer birçok sosyal medya platformu, toplamda sayısı milyarları bulan kullanıcılara ev sahipliği yapıyor. Hâl böyleyken bu kanalların çok değerli bir tanıtım kanalı olduğunu da rahatlıkla söyleyebiliriz. Kullanıcı profillerine ve ilgi alanlarına göre şekillendirilmiş sosyal medya reklamları, hedef kitlenize ulaşmanın fazla masraf gerektirmeyen ama son derece etkili bir yoludur. 

Inbound Pazarlama

Inbound pazarlama, online mecralar üzerinden yürütülen bir uygulama olması itibarıyla e-ticarete çok uygun bir yapıya sahiptir. Outbound olarak nitelenen e-posta listesi satın almak ya da geleneksel reklamlar gibi pazarlama yöntemlerinin aksine tüketicin ürünlerle derinlemesine ilişki kuracağı içerikler yayınlama mantığına dayanır. 

Eğer hedef kitlenizin ilgisini içecek kaliteli bir içerik oluşturup bu içeriği doğru zamanda yayınlarsanız sitenizin trafiği önemli ölçüde artar. Söz konusu çalışmalar, işte bu şekilde ulaşılan kişilerin müşteriye dönüştürülmesini amaçlar. SEO çalışmalarıyla paralel ilerleyen bu uygulamaların, uzun süredir en çok tercih edilen pazarlama yöntemleri arasında yer aldığı da rahatlıkla söylenebilir. 

Influencer Pazarlama

Günümüzde en çok tercih edilen ve kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri de influencer pazarlamadır. Önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi bu yöntem, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma ve ürün tanıtımları yapma açısından oldukça etkili sonuçlar vermektedir. Kullanıcılar, doğrudan güvendikleri veya takip ettikleri birinin tavsiyelerine daha fazla önem verirler. Bu pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha öteye götürmek için tanınmış kişi veya hesaplarla olan anlaşmalarınızı marka elçiliği şeklinde geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik Pazarlama ve SEO

Google geçtiğimiz ay içerisinde Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’deki kullanımına ara verdiklerini duyurmuştu. Bu nedenle de Adwords kampanyaları ile ürünlerini öne çıkartmak isteyen e-ticaret firmaları, reklam çalışmalarında birtakım değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Modern pazarlama çalışmalarında Adwords kampanyaları hâlen etkili sonuçlar veriyor olsa da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik ve SEO çalışmaları yapmanız, arama sorgularında üst sıralara çıkarak sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretmeniz, aynı zamanda sosyal medya tarafında da size etkileşim getirecek paylaşımlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde sesli arama sorgularına yönelik uyumluluk çalışmalarının yanı sıra SEO çalışmalarına yönelmeniz, kullanıcıların arama motorlarında sizi daha rahat bulmalarını sağlar.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

Performans pazarlama, viral markething, ürün pazarlama ve duygusal pazarlama ile ilgili tüm merak ettikleriniz için

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler