fbpx

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel trendlere hakim olmak ve bunları uygulamak rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlarken, pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini de artırır. Tanıtım ve reklam çalışmalarınızda kullanabileceğiniz modern pazarlama yöntemlerini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Sesli arama sorgularına göre optimizasyon yapın

Modern pazarlama çalışmaları yaparken, web sitenizi ve reklamlarınızı sesli arama sorgularına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Telefonlar haricinde akıllı ev araçlarının da kullanıcılar arasında popülerleşmesiyle beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinde sesli arama sorguları ile aradıkları ürün ya da hizmetlere ulaşmaya çalışıyorlar. Sesli arama komutlarına uyumlu içerikler oluşturmanız, mobil SEO çalışmaları yapmanız ve reklamlarınızda da bunları destekleyecek anahtar kelimeler kullanmanız, daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Müşteri memnuniyetini yüksek tutan destek hizmetleri

Doğrudan bir pazarlama yöntemi değilmiş gibi gelse de müşteri destek hizmetlerinin kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmanız marka imajınızın daha değerli olmasını sağlar. Müşterilerinize iyi hizmet sunduğunuzda bunu bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bununla beraber mutlu müşterileriniz de sizi çevrelerindeki kişilere tavsiye edecekleri için kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarını da sizin adınıza yapıyor olacaklar. Müşteirlerinizin sizin hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlamanız, modern pazarlama çalışmalarınız arasında öncelikli sırada yer almalı. Bu marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin de markanız hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlar.

İlgili rehber: Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?

Canlı destek sisteminden yararlanın

Müşteri destek sisteminizi geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitemiz üzerinde canlı destek sistemini kullanabilirsiniz. Canlı destek sistemi, web siteniz üzerinden anlık destek almak isteyen kullanıcılara yardım etmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Özellikle satış öncesinde desteğe ihtiyaç duyan tüketicilere yardımcı olabilmek ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkileyerek, onları alışveriş yapmaya yönlendirmek için canlı destek sistemini sitenize ekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Video pazarlama

Modern pazarlama yöntemlerinden biri de video pazarlamaya ağırlık vermektir. Günümüzde video içerikler, tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiği gibi, diğer içeriklere kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Video içeriklerin üretiminin kolaylaşması ve maliyetlerinin düşmesi, e-ticaret firmalarına bu alanda birçok farklı kapıyı aralıyor.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Profesyonel video çekimleri yapabileceğiniz gibi akıllı telefonlarınız üzerinde de e-ticaret sitenizin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin tanıtımını yapacak video çekimleri yapabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınıza videoları dahil etmeniz, yatırım getirinizi de artırmanıza katkı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Influencer pazarlama

Günümüzde en çok tercih edilen ve kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi bu yöntem, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma açısından oldukça etkili sonuçlar vermemektedir. Kullanıcılar doğrudan güvendikleri veya takip ettikleri birinin tavsiyelerine daha fazla önem verirler. Bu pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha öteye götürmek için tanınmış kişi veya hesaplarla olan anlaşmalarınızı marka elçiliği şeklinde geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik pazarlama ve SEO

Google geçtiğimiz ay içerisinde Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’deki kullanımına ara verdiklerini duyurmuştu. Bu nedenle de Adwords kampanyaları ile ürünlerini öne çıkartmak isteyen e-ticaret firmaları reklam çalışmalarında bir takım değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Modern pazarlama çalışmalarında Adwords kampanyaları halen etkili sonuçlar veriyor olsa da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik ve SEO çalışmaları yapmanız, arama sorgularında üst sıralara çıkarak sitenize trafik çekemnize yardımcı olur. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretiyor oluşunuz aynı zamanda sosyal medya tarafında da size etkileşim getirecek paylaşımlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde sesli arma sorgularına yönelik uyumluluk çalışmalarının yanı sıra SEO çalışmalarına yönelmeniz, kullanıcıların arama motorlarında sizi daha rahat bulmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan