Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

2 Ekim 2020
Sinan Oypan

Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel trendlere hakim olmak ve bunları uygulamak rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlarken, pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini de artırır. Tanıtım ve reklam çalışmalarınızda kullanabileceğiniz modern pazarlama yöntemlerini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Sesli arama sorgularına göre optimizasyon yapın

Modern pazarlama çalışmaları yaparken, web sitenizi ve reklamlarınızı sesli arama sorgularına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Telefonlar haricinde akıllı ev araçlarının da kullanıcılar arasında popülerleşmesiyle beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinde sesli arama sorguları ile aradıkları ürün ya da hizmetlere ulaşmaya çalışıyorlar. Sesli arama komutlarına uyumlu içerikler oluşturmanız, mobil SEO çalışmaları yapmanız ve reklamlarınızda da bunları destekleyecek anahtar kelimeler kullanmanız, daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Müşteri memnuniyetini yüksek tutan destek hizmetleri

Doğrudan bir pazarlama yöntemi değilmiş gibi gelse de müşteri destek hizmetlerinin kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmanız marka imajınızın daha değerli olmasını sağlar. Müşterilerinize iyi hizmet sunduğunuzda bunu bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bununla beraber mutlu müşterileriniz de sizi çevrelerindeki kişilere tavsiye edecekleri için kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarını da sizin adınıza yapıyor olacaklar. Müşteirlerinizin sizin hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlamanız, modern pazarlama çalışmalarınız arasında öncelikli sırada yer almalı. Bu marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin de markanız hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlar.

İlgili rehber: Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?

Canlı destek sisteminden yararlanın

Müşteri destek sisteminizi geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitemiz üzerinde canlı destek sistemini kullanabilirsiniz. Canlı destek sistemi, web siteniz üzerinden anlık destek almak isteyen kullanıcılara yardım etmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Özellikle satış öncesinde desteğe ihtiyaç duyan tüketicilere yardımcı olabilmek ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkileyerek, onları alışveriş yapmaya yönlendirmek için canlı destek sistemini sitenize ekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Video pazarlama

Modern pazarlama yöntemlerinden biri de video pazarlamaya ağırlık vermektir. Günümüzde video içerikler, tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiği gibi, diğer içeriklere kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Video içeriklerin üretiminin kolaylaşması ve maliyetlerinin düşmesi, e-ticaret firmalarına bu alanda birçok farklı kapıyı aralıyor.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Profesyonel video çekimleri yapabileceğiniz gibi akıllı telefonlarınız üzerinde de e-ticaret sitenizin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin tanıtımını yapacak video çekimleri yapabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınıza videoları dahil etmeniz, yatırım getirinizi de artırmanıza katkı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Influencer pazarlama

Günümüzde en çok tercih edilen ve kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi bu yöntem, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma açısından oldukça etkili sonuçlar vermemektedir. Kullanıcılar doğrudan güvendikleri veya takip ettikleri birinin tavsiyelerine daha fazla önem verirler. Bu pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha öteye götürmek için tanınmış kişi veya hesaplarla olan anlaşmalarınızı marka elçiliği şeklinde geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik pazarlama ve SEO

Google geçtiğimiz ay içerisinde Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’deki kullanımına ara verdiklerini duyurmuştu. Bu nedenle de Adwords kampanyaları ile ürünlerini öne çıkartmak isteyen e-ticaret firmaları reklam çalışmalarında bir takım değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Modern pazarlama çalışmalarında Adwords kampanyaları halen etkili sonuçlar veriyor olsa da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik ve SEO çalışmaları yapmanız, arama sorgularında üst sıralara çıkarak sitenize trafik çekemnize yardımcı olur. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretiyor oluşunuz aynı zamanda sosyal medya tarafında da size etkileşim getirecek paylaşımlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde sesli arma sorgularına yönelik uyumluluk çalışmalarının yanı sıra SEO çalışmalarına yönelmeniz, kullanıcıların arama motorlarında sizi daha rahat bulmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan