Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

2 Ekim 2020
Sinan Oypan

Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel trendlere hakim olmak ve bunları uygulamak rakiplerinizin önüne geçmenizi sağlarken, pazarlama çalışmalarınızın yatırım getirisini de artırır. Tanıtım ve reklam çalışmalarınızda kullanabileceğiniz modern pazarlama yöntemlerini de bu rehberimizde ele alıyoruz.

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020

Sesli arama sorgularına göre optimizasyon yapın

Modern pazarlama çalışmaları yaparken, web sitenizi ve reklamlarınızı sesli arama sorgularına uyumlu hale getirmeniz gerekiyor. Telefonlar haricinde akıllı ev araçlarının da kullanıcılar arasında popülerleşmesiyle beraber, kullanıcılar bu cihazlar üzerinde sesli arama sorguları ile aradıkları ürün ya da hizmetlere ulaşmaya çalışıyorlar. Sesli arama komutlarına uyumlu içerikler oluşturmanız, mobil SEO çalışmaları yapmanız ve reklamlarınızda da bunları destekleyecek anahtar kelimeler kullanmanız, daha fazla trafik almanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?

Müşteri memnuniyetini yüksek tutan destek hizmetleri

Doğrudan bir pazarlama yöntemi değilmiş gibi gelse de müşteri destek hizmetlerinin kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmanız marka imajınızın daha değerli olmasını sağlar. Müşterilerinize iyi hizmet sunduğunuzda bunu bir pazarlama aracı olarak kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Bununla beraber mutlu müşterileriniz de sizi çevrelerindeki kişilere tavsiye edecekleri için kulaktan kulağa pazarlama çalışmalarını da sizin adınıza yapıyor olacaklar. Müşteirlerinizin sizin hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlamanız, modern pazarlama çalışmalarınız arasında öncelikli sırada yer almalı. Bu marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin de markanız hakkında iyi yorumlar yapmalarını sağlar.

İlgili rehber: Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?

Canlı destek sisteminden yararlanın

Müşteri destek sisteminizi geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de e-ticaret sitemiz üzerinde canlı destek sistemini kullanabilirsiniz. Canlı destek sistemi, web siteniz üzerinden anlık destek almak isteyen kullanıcılara yardım etmeniz için önemlidir.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar sağlıyor?

Özellikle satış öncesinde desteğe ihtiyaç duyan tüketicilere yardımcı olabilmek ve onların satın alma kararlarını olumlu yönde etkileyerek, onları alışveriş yapmaya yönlendirmek için canlı destek sistemini sitenize ekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Video pazarlama

Modern pazarlama yöntemlerinden biri de video pazarlamaya ağırlık vermektir. Günümüzde video içerikler, tüketicilerin daha fazla ilgisini çektiği gibi, diğer içeriklere kıyasla daha fazla geri dönüşüm sağlamakta. Video içeriklerin üretiminin kolaylaşması ve maliyetlerinin düşmesi, e-ticaret firmalarına bu alanda birçok farklı kapıyı aralıyor.

İlgili rehber: İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri

Profesyonel video çekimleri yapabileceğiniz gibi akıllı telefonlarınız üzerinde de e-ticaret sitenizin, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin tanıtımını yapacak video çekimleri yapabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarınıza videoları dahil etmeniz, yatırım getirinizi de artırmanıza katkı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Akıllı telefonla video çekme ipuçları

Influencer pazarlama

Günümüzde en çok tercih edilen ve kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri de influencer pazarlama. Önceki yazılarımızda da değindiğimiz gibi bu yöntem, yeni kitlelere ulaşma, marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma açısından oldukça etkili sonuçlar vermemektedir. Kullanıcılar doğrudan güvendikleri veya takip ettikleri birinin tavsiyelerine daha fazla önem verirler. Bu pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha öteye götürmek için tanınmış kişi veya hesaplarla olan anlaşmalarınızı marka elçiliği şeklinde geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

İçerik pazarlama ve SEO

Google geçtiğimiz ay içerisinde Google Alışveriş Reklamları’nın Türkiye’deki kullanımına ara verdiklerini duyurmuştu. Bu nedenle de Adwords kampanyaları ile ürünlerini öne çıkartmak isteyen e-ticaret firmaları reklam çalışmalarında bir takım değişiklikler yapmak zorunda kaldılar.

İlgili rehber: Google Alışveriş Reklamları'nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?

Modern pazarlama çalışmalarında Adwords kampanyaları halen etkili sonuçlar veriyor olsa da internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için içerik ve SEO çalışmaları yapmanız, arama sorgularında üst sıralara çıkarak sitenize trafik çekemnize yardımcı olur. İnternetteki görünürlüğünüzü artırmak için içerik üretiyor oluşunuz aynı zamanda sosyal medya tarafında da size etkileşim getirecek paylaşımlar yapmanıza olanak tanır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

E-ticaret sitenizde sesli arma sorgularına yönelik uyumluluk çalışmalarının yanı sıra SEO çalışmalarına yönelmeniz, kullanıcıların arama motorlarında sizi daha rahat bulmalarını sağlamanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan