Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

21 Eylül 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformlarda hedef kitlenize yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızın önemli bir bölümünü oluşturan sosyal ağlar üzerinde bu çalışmaları yapmanız, marka bilinirliğinizi artırmak için de önemlidir. Markaların ve reklam verenlerin sık kullandığı sosyal medya reklam türlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Türkiye’de popüler olan ve markalara reklam kampanyaları imkanı sağlayan sosyal ağları bu rehberimizde listeyeleyerek, bu platformlar üzerinde ne gibi reklam modelleri olduğunu ele alacağız. Türkiye’de reklam için popüler olarak kullanılan sosyal ağları da şöyle listeleyebiliriz.

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Linkedin
  • Snapchat
  • TikTok

Facebook reklamları

1 milyarın üzerinde aylık aktif kullanıcıya sahip olan Facebook, uzun süredir sosyal medya reklam türleri ile markalara ve reklam verenlere pazarlama tarafında çözümler sunmakta. Yıllar içerisinde Facebook’un reklam modelleri oldukça gelişti ve farklı amaçlara hizmet eden reklam kampanyları bu platform üzerinde verilebilmekte. Facebook halen belli hedef kitleler tarafından sıklıkla kullanıldığı için de bu platformda reklam vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook üzerinde kullanabileceğiniz reklam formatlarını şöyle sıralaayabiliriz:

  • Link tıklama reklamları
  • Video reklamları
  • Video içi yayın reklamları
  • Görsel reklamları
  • Çoklu görsel reklamları
  • Slayt gösterim reklamları

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Bu reklamları zaman tünelinde, hikayelerde, mesajlaşma uygulaması üzerinde farklı amaçlarla kullanabilirsiniz. Marka tanıtımı, sayfaya takipçi kazandırma, kampanya & fırsat duyuruları, ürün tanıtımları, mobil uygulama tanıtımları, etkinlik duyuruları gibi farklı amaçlarla kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Instagram reklamları

Sosyal medya reklam kampanyaları dediğimizde Instagram’ı da mutlaka ele almak gerekiyor. Günümüzün en popüler sosyal ağı olması nedeniyle markalar bu platformda reklam kampanyaları oluşturmaktalar. Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Facebook reklam modelleri de Instagram üzerinde kullanılmaya başlandı. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu reklam yönetimini yapabileceğiniz gibi doğrudan Instagram uygulaması üzerinden de reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram üzerinde de zaman tüneli ve hikayeler üzerinde reklam verebilmektesiniz. Bu platformda görsel ya da video içeriklerle reklamlar oluşturabilirsiniz. Marka tanıtımı, takipçi kazanma, kampanya & fırsat duyuruları, ürün tanıtımları gibi farklı amaçlar için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Youtube reklamları

Sosyal medya reklam türleri arasında Youtube da önemli bir görev üstlenmekte. Özellikle video içerik tüketiminin artmasıyla beraber Youtube üzerindeki reklam kampanyalarının da sayısı arttı. Google Adwords hesabınızla Youtube kanalınızı eşleştirdiğinizde, markanızla ilgili video reklamları burada gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Youtube video reklamlarınız, kullanıcıların izledikleri videoların başında ya da yayın içerisinde yayınlanabilmekte. Burada kısa video içerikleri hazırlayarak, tanıtımlarınızı yapabilmektsiniz.

İlgili rehber: Youtube video reklamlar nasıl verilir?

Twitter reklamları

Sosyal medya reklam için kullanabileceğiniz bir diğer platform da Twitter. Markalar tarafından reklam için çok fazla tercih edilmese de yine de tüketicilere ulaşmak için kullanılabileceğiniz bir kanal.Twitter reklamları temel olarak 4 ana kategoriye ayrılmakta:

İlgili rehber: Twitter reklam modelleri nelerdir ve Twitter reklamı nasıl verilir?

  • Promosyonlu Tweetler
  • Video reklamlar
  • Kartlar
  • Marka reklamları

Bu 4 kategori de kendi içerisinde kırılımlara uğramakta. Promosyonlu tweetler, metin, görsel, Gıf, anket, ve hesap öne çıkarma olarak kullanılabiliyor. Kartlar, web site ve mobil uygulama tanıtımları için kullanılabildiği gibi doğrudan mesajlar ve geri dönüşüm kartları olarak da sosyal medya reklam amacıyla kullanılabiliyor.

Linkedin reklamları

Sosyal medya reklamları konusunda B2B firmaları için etkili olan mecralardan biri Linkedin. Özellikle B2B firmalarının sık kullandığı bir platform olması nedeniyle Linkedin, reklamlarla marka bilinirliği artırma ve marka ile ilgili paylaşımların öne çıkartılmasında önemli bir rol oynuyor.

İlgili rehber: Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Diğer platformlarda olduğu gibi burada da hem yazılı, hem görsel hem de video reklamlar verebiliyorsunuz. Çoklu görsel reklamları ile ürün tanıtımları yapabilir, form doldurma reklamları ile anketler düzenleyebilir, mesaj uygulaması üzerinde reklamlarınızı gösterebilir, marka bilinirliğini artırmak için reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Snapchat reklamları

Snapchat özellikle genç kitlelerin sık kullandığı bir sosyal platform. Genç kitlelere ulaşmak isteyen firmalar Snapchat reklamlarını deneyerek, pazarlama çalışmalarının kapsamını genişletebilirler. Sosyal medya reklam çalışmalarınızda bu reklamları marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Snapchat üzerinde markalara özel geliştirilmiş filtreler, tüm ekranı kaplayan Snap Reklamlar ve markaya özel kamera lensleri gibi farklı reklam seçenekleri bulunuyor. Firmalar bu alternatiflerden yararlanarak farklı ve yaratıcı reklam içerikleri oluşturabilirler.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

TikTok reklamları

Sosyal medya reklamları söz konusu olduğunda son dönemlerde popülerleşmeye başlayan bir diğer platformu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. TikTok, son aylarda özellikle yine genç kitle tarafından sıklıkla kullanılan bir platform olduğu gibi önümüzdeki günlerde bu platformun popülerliğinin daha da artması bekleniyor. Henüz reklam modelleri sınırlı olsa da yakın zaman da bu platformun da reklam konusunda atılımlar yapması bekleniyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok üzerinde şuan açıkış ekranı reklamları, zaman tüneli reklamları ve Hashtag reklamları bulunmakta. Bu reklam modelleri ile kullanıcıların zaman tünellerinde karşılarına çıkabilir ya da kullanıcı uygulamaya ilk girdiği anda bu reklamları görerek, içeriklerinizle etkileşime girebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan