Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu platformlarda hedef kitlenize yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Dijital pazarlama çalışmalarınızın önemli bir bölümünü oluşturan sosyal ağlar üzerinde bu çalışmaları yapmanız, marka bilinirliğinizi artırmak için de önemlidir. Markaların ve reklam verenlerin sık kullandığı sosyal medya reklam türlerini de bu rehberimizde ele alacağız.

Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Türkiye’de popüler olan ve markalara reklam kampanyaları imkanı sağlayan sosyal ağları bu rehberimizde listeyeleyerek, bu platformlar üzerinde ne gibi reklam modelleri olduğunu ele alacağız. Türkiye’de reklam için popüler olarak kullanılan sosyal ağları da şöyle listeleyebiliriz.

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Twitter
  • Linkedin
  • Snapchat
  • TikTok

Facebook reklamları

1 milyarın üzerinde aylık aktif kullanıcıya sahip olan Facebook, uzun süredir sosyal medya reklam türleri ile markalara ve reklam verenlere pazarlama tarafında çözümler sunmakta. Yıllar içerisinde Facebook’un reklam modelleri oldukça gelişti ve farklı amaçlara hizmet eden reklam kampanyları bu platform üzerinde verilebilmekte. Facebook halen belli hedef kitleler tarafından sıklıkla kullanıldığı için de bu platformda reklam vermek, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Facebook reklam vermek neden hala önemli?

Facebook üzerinde kullanabileceğiniz reklam formatlarını şöyle sıralaayabiliriz:

  • Link tıklama reklamları
  • Video reklamları
  • Video içi yayın reklamları
  • Görsel reklamları
  • Çoklu görsel reklamları
  • Slayt gösterim reklamları

İlgili rehber: Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?

Bu reklamları zaman tünelinde, hikayelerde, mesajlaşma uygulaması üzerinde farklı amaçlarla kullanabilirsiniz. Marka tanıtımı, sayfaya takipçi kazandırma, kampanya & fırsat duyuruları, ürün tanıtımları, mobil uygulama tanıtımları, etkinlik duyuruları gibi farklı amaçlarla kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanım ipuçları

Instagram reklamları

Sosyal medya reklam kampanyaları dediğimizde Instagram’ı da mutlaka ele almak gerekiyor. Günümüzün en popüler sosyal ağı olması nedeniyle markalar bu platformda reklam kampanyaları oluşturmaktalar. Facebook’un Instagram’ı satın almasının ardından, Facebook reklam modelleri de Instagram üzerinde kullanılmaya başlandı. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu reklam yönetimini yapabileceğiniz gibi doğrudan Instagram uygulaması üzerinden de reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram üzerinde de zaman tüneli ve hikayeler üzerinde reklam verebilmektesiniz. Bu platformda görsel ya da video içeriklerle reklamlar oluşturabilirsiniz. Marka tanıtımı, takipçi kazanma, kampanya & fırsat duyuruları, ürün tanıtımları gibi farklı amaçlar için bu reklamlardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Youtube reklamları

Sosyal medya reklam türleri arasında Youtube da önemli bir görev üstlenmekte. Özellikle video içerik tüketiminin artmasıyla beraber Youtube üzerindeki reklam kampanyalarının da sayısı arttı. Google Adwords hesabınızla Youtube kanalınızı eşleştirdiğinizde, markanızla ilgili video reklamları burada gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi

Youtube video reklamlarınız, kullanıcıların izledikleri videoların başında ya da yayın içerisinde yayınlanabilmekte. Burada kısa video içerikleri hazırlayarak, tanıtımlarınızı yapabilmektsiniz.

İlgili rehber: Youtube video reklamlar nasıl verilir?

Twitter reklamları

Sosyal medya reklam için kullanabileceğiniz bir diğer platform da Twitter. Markalar tarafından reklam için çok fazla tercih edilmese de yine de tüketicilere ulaşmak için kullanılabileceğiniz bir kanal.Twitter reklamları temel olarak 4 ana kategoriye ayrılmakta:

İlgili rehber: Twitter reklam modelleri nelerdir ve Twitter reklamı nasıl verilir?

  • Promosyonlu Tweetler
  • Video reklamlar
  • Kartlar
  • Marka reklamları

Bu 4 kategori de kendi içerisinde kırılımlara uğramakta. Promosyonlu tweetler, metin, görsel, Gıf, anket, ve hesap öne çıkarma olarak kullanılabiliyor. Kartlar, web site ve mobil uygulama tanıtımları için kullanılabildiği gibi doğrudan mesajlar ve geri dönüşüm kartları olarak da sosyal medya reklam amacıyla kullanılabiliyor.

Linkedin reklamları

Sosyal medya reklamları konusunda B2B firmaları için etkili olan mecralardan biri Linkedin. Özellikle B2B firmalarının sık kullandığı bir platform olması nedeniyle Linkedin, reklamlarla marka bilinirliği artırma ve marka ile ilgili paylaşımların öne çıkartılmasında önemli bir rol oynuyor.

İlgili rehber: Sık yapılan Linkedin reklam hataları

Diğer platformlarda olduğu gibi burada da hem yazılı, hem görsel hem de video reklamlar verebiliyorsunuz. Çoklu görsel reklamları ile ürün tanıtımları yapabilir, form doldurma reklamları ile anketler düzenleyebilir, mesaj uygulaması üzerinde reklamlarınızı gösterebilir, marka bilinirliğini artırmak için reklamlardan yararlanabilirsiniz.

Snapchat reklamları

Snapchat özellikle genç kitlelerin sık kullandığı bir sosyal platform. Genç kitlelere ulaşmak isteyen firmalar Snapchat reklamlarını deneyerek, pazarlama çalışmalarının kapsamını genişletebilirler. Sosyal medya reklam çalışmalarınızda bu reklamları marka bilinirliğini artırmak ve ürün tanıtımları yapmak için kullanabilirsiniz.

İlgili rehber: Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler

Snapchat üzerinde markalara özel geliştirilmiş filtreler, tüm ekranı kaplayan Snap Reklamlar ve markaya özel kamera lensleri gibi farklı reklam seçenekleri bulunuyor. Firmalar bu alternatiflerden yararlanarak farklı ve yaratıcı reklam içerikleri oluşturabilirler.

İlgili rehber: Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?

TikTok reklamları

Sosyal medya reklamları söz konusu olduğunda son dönemlerde popülerleşmeye başlayan bir diğer platformu da göz önünde bulundurmak gerekiyor. TikTok, son aylarda özellikle yine genç kitle tarafından sıklıkla kullanılan bir platform olduğu gibi önümüzdeki günlerde bu platformun popülerliğinin daha da artması bekleniyor. Henüz reklam modelleri sınırlı olsa da yakın zaman da bu platformun da reklam konusunda atılımlar yapması bekleniyor.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?

TikTok üzerinde şuan açıkış ekranı reklamları, zaman tüneli reklamları ve Hashtag reklamları bulunmakta. Bu reklam modelleri ile kullanıcıların zaman tünellerinde karşılarına çıkabilir ya da kullanıcı uygulamaya ilk girdiği anda bu reklamları görerek, içeriklerinizle etkileşime girebilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de online satışlarınızı artırmanızı sağlayacak 7 taktik
2017’de internet üzerinden yaptığınız satışları artırmak için farklı yöntemlerden ve taktiklerden yararlanabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, iş ve satış hacimlerini artırmak için 2017 stratejilerini...
12 Ocak 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin