fbpx

Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?

16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?

Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek zor olabilir. Ancak bilinçli şekilde hazırlanan pazarlama çalışmalarıyla viral içerikler üretmeye çalışabilir ve internet üzerinde kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Bu süreçte neler yapabileceğinizi de bu yazımızda paylaşacağız. Ancak öncelikle viral pazarlamanın ne olduğunu ele alalım.

Viral pazarlama çalışmaları nedir?

Viral pazarlama, organik ve kulaktan kulağa olacak şekilde tüketicilere ulaşabilmenizi sağlayan; bir ürün ya da hizmeti öne çıkartan ve hızlı şekilde tüketiciler arasında yayılan içerikleri kapsayan bir satış tekniğidir.

Viral içerikler, organik olarak kullanıcıların arasında yayılır ve bu nedenle de reklam ya da sponsorlu içerikler gibi ek maliyetler gerektirmez. Reklam çalışmalarıyla bu içeriklerinizi destekleyebilirsiniz; ancak bir içeriğin viral olabilmesi için organik bir şekilde tüketiciler arasında paylaşılması gerekmektedir.

Reklam maliyeti gerektirmiyor oluşu da viral pazarlama çalışmalarının maliyetlerini azaltırken, bu çalışmaların etkisi reklamlardan daha fazla olduğu için de üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir.

Viral içeriklerin temel özellikleri

Viral pazarlama içeriklerinin sahip olduğu bir takım temel özellikler ve benzerlikler bulunmaktadır. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün veya hizmeti gösterir ve bilgi sunar
  • Kullanıcılar arasında kolay bir şekilde paylaşılabilir olur
  • İnsani duygulara yönelik hissiyatlar sunar
  • Orijinaldir
  • İnsanların hissiyat ve düşüncelerine yakınlık gösterir
  • İnsanların, kendileriyle ilgili birşeyler bulmalarını sağlar
  • Basititir

Viral pazarlama çalışmaları nasıl yapılır?

Trendleri takip edin

Viral pazarlama çalışmaları, güncel olay ve trendlerden de ortaya çıkabilmektedir. Yakın zamanda gerçekleşmiş bir olay üzerine bir içerik oluşturabilirsiniz. Bu konu hakkında tüketicilerin neler düşündüğünü analiz edebilir, onların konuya olan yaklaşımını ele abilir ya da kendi fikirlerinizi ortaya koyacak içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Viral içerik, gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları ile de paralel yürüyebildiği için gücenli takip etmeniz bu süreçte size farklı içerik fikirleri de sunacaktır.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

Doğru zamanı seçin

Viral pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşım yapmanız önemli. Etkileşimin ve kullanımın en yoğun olduğu saat aralıklarında bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, organik olarak daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızı yapacağınız sosyal ağlarda kullanıcıların ve takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Böylelikle erişimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Hedef kitleye önem verin

Viral içeriklerinizi oluştururken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü bu içeriğin organik olarak paylaşılarak, kullanıcılar arasında dolanması için hedef kitlenizle ilgili olması gerekir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu içeriklerin temelinde, tüketicilerin ilgisini çekmek ve tüketicilerin, bu içeriklerde kendilerinden birşeyler bulabilmeleri gerekir. Bu nedenle de hedef kitle üzerine çalışmanız bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Doğru platformlarda paylaşımlar yapın

Viral pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için doğru platformlarda bu içeriklerinizi paylaşmanız önemldir. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, bu kitlenin aktif bir şekilde kullandığı platform ya da platformlar üzerinde bu içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformlarda paylaşım yapmanız, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Orijinal içerikler üretin

İlgi çekici ve orijinal içerikler üretmeniz de bu süreçte önemli. Kullanıcılara farklı birşeyler sunabilmek için orijinal fikirler üretmeniz gerekiyor. Bununla beraber basit ve kolay anlaşılır olmaları ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmeleri de viral içeriklerinizin kullanıcılar arasında daha hızlı bir şekilde paylaşılmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Influencer hesaplarla çalışın

Viral pazarlama çalışmalarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve yeni kitlelere ulaşabilmek için influencer hesaplarla da iş birlikleri yapabilirsiniz. Bu hesaplarla çalışırken, viral odaklı içerik fikirleri geliştirmeye önem vermeniz ve sonrasında da bu hesapların sizinle ilgili içerik paylaşım yapmaları, viral içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan