Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?

16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?

Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek zor olabilir. Ancak bilinçli şekilde hazırlanan pazarlama çalışmalarıyla viral içerikler üretmeye çalışabilir ve internet üzerinde kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Bu süreçte neler yapabileceğinizi de bu yazımızda paylaşacağız. Ancak öncelikle viral pazarlamanın ne olduğunu ele alalım.

Viral pazarlama çalışmaları nedir?

Viral pazarlama, organik ve kulaktan kulağa olacak şekilde tüketicilere ulaşabilmenizi sağlayan; bir ürün ya da hizmeti öne çıkartan ve hızlı şekilde tüketiciler arasında yayılan içerikleri kapsayan bir satış tekniğidir.

Viral içerikler, organik olarak kullanıcıların arasında yayılır ve bu nedenle de reklam ya da sponsorlu içerikler gibi ek maliyetler gerektirmez. Reklam çalışmalarıyla bu içeriklerinizi destekleyebilirsiniz; ancak bir içeriğin viral olabilmesi için organik bir şekilde tüketiciler arasında paylaşılması gerekmektedir.

Reklam maliyeti gerektirmiyor oluşu da viral pazarlama çalışmalarının maliyetlerini azaltırken, bu çalışmaların etkisi reklamlardan daha fazla olduğu için de üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir.

Viral içeriklerin temel özellikleri

Viral pazarlama içeriklerinin sahip olduğu bir takım temel özellikler ve benzerlikler bulunmaktadır. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün veya hizmeti gösterir ve bilgi sunar
  • Kullanıcılar arasında kolay bir şekilde paylaşılabilir olur
  • İnsani duygulara yönelik hissiyatlar sunar
  • Orijinaldir
  • İnsanların hissiyat ve düşüncelerine yakınlık gösterir
  • İnsanların, kendileriyle ilgili birşeyler bulmalarını sağlar
  • Basititir

Viral pazarlama çalışmaları nasıl yapılır?

Trendleri takip edin

Viral pazarlama çalışmaları, güncel olay ve trendlerden de ortaya çıkabilmektedir. Yakın zamanda gerçekleşmiş bir olay üzerine bir içerik oluşturabilirsiniz. Bu konu hakkında tüketicilerin neler düşündüğünü analiz edebilir, onların konuya olan yaklaşımını ele abilir ya da kendi fikirlerinizi ortaya koyacak içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Viral içerik, gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları ile de paralel yürüyebildiği için gücenli takip etmeniz bu süreçte size farklı içerik fikirleri de sunacaktır.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

Doğru zamanı seçin

Viral pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşım yapmanız önemli. Etkileşimin ve kullanımın en yoğun olduğu saat aralıklarında bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, organik olarak daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızı yapacağınız sosyal ağlarda kullanıcıların ve takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Böylelikle erişimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Hedef kitleye önem verin

Viral içeriklerinizi oluştururken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü bu içeriğin organik olarak paylaşılarak, kullanıcılar arasında dolanması için hedef kitlenizle ilgili olması gerekir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu içeriklerin temelinde, tüketicilerin ilgisini çekmek ve tüketicilerin, bu içeriklerde kendilerinden birşeyler bulabilmeleri gerekir. Bu nedenle de hedef kitle üzerine çalışmanız bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Doğru platformlarda paylaşımlar yapın

Viral pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için doğru platformlarda bu içeriklerinizi paylaşmanız önemldir. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, bu kitlenin aktif bir şekilde kullandığı platform ya da platformlar üzerinde bu içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformlarda paylaşım yapmanız, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Orijinal içerikler üretin

İlgi çekici ve orijinal içerikler üretmeniz de bu süreçte önemli. Kullanıcılara farklı birşeyler sunabilmek için orijinal fikirler üretmeniz gerekiyor. Bununla beraber basit ve kolay anlaşılır olmaları ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmeleri de viral içeriklerinizin kullanıcılar arasında daha hızlı bir şekilde paylaşılmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Influencer hesaplarla çalışın

Viral pazarlama çalışmalarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve yeni kitlelere ulaşabilmek için influencer hesaplarla da iş birlikleri yapabilirsiniz. Bu hesaplarla çalışırken, viral odaklı içerik fikirleri geliştirmeye önem vermeniz ve sonrasında da bu hesapların sizinle ilgili içerik paylaşım yapmaları, viral içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
Cenk Kanıkman
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin