Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?

16 Ekim 2020
Sinan Oypan

Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek zor olabilir. Ancak bilinçli şekilde hazırlanan pazarlama çalışmalarıyla viral içerikler üretmeye çalışabilir ve internet üzerinde kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Bu süreçte neler yapabileceğinizi de bu yazımızda paylaşacağız. Ancak öncelikle viral pazarlamanın ne olduğunu ele alalım.

Viral pazarlama çalışmaları nedir?

Viral pazarlama, organik ve kulaktan kulağa olacak şekilde tüketicilere ulaşabilmenizi sağlayan; bir ürün ya da hizmeti öne çıkartan ve hızlı şekilde tüketiciler arasında yayılan içerikleri kapsayan bir satış tekniğidir.

Viral içerikler, organik olarak kullanıcıların arasında yayılır ve bu nedenle de reklam ya da sponsorlu içerikler gibi ek maliyetler gerektirmez. Reklam çalışmalarıyla bu içeriklerinizi destekleyebilirsiniz; ancak bir içeriğin viral olabilmesi için organik bir şekilde tüketiciler arasında paylaşılması gerekmektedir.

Reklam maliyeti gerektirmiyor oluşu da viral pazarlama çalışmalarının maliyetlerini azaltırken, bu çalışmaların etkisi reklamlardan daha fazla olduğu için de üzerinde çalışmanız gereken konulardan biridir.

Viral içeriklerin temel özellikleri

Viral pazarlama içeriklerinin sahip olduğu bir takım temel özellikler ve benzerlikler bulunmaktadır. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Ürün veya hizmeti gösterir ve bilgi sunar
  • Kullanıcılar arasında kolay bir şekilde paylaşılabilir olur
  • İnsani duygulara yönelik hissiyatlar sunar
  • Orijinaldir
  • İnsanların hissiyat ve düşüncelerine yakınlık gösterir
  • İnsanların, kendileriyle ilgili birşeyler bulmalarını sağlar
  • Basititir

Viral pazarlama çalışmaları nasıl yapılır?

Trendleri takip edin

Viral pazarlama çalışmaları, güncel olay ve trendlerden de ortaya çıkabilmektedir. Yakın zamanda gerçekleşmiş bir olay üzerine bir içerik oluşturabilirsiniz. Bu konu hakkında tüketicilerin neler düşündüğünü analiz edebilir, onların konuya olan yaklaşımını ele abilir ya da kendi fikirlerinizi ortaya koyacak içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Viral içerik, gerçek zamanlı pazarlama çalışmaları ile de paralel yürüyebildiği için gücenli takip etmeniz bu süreçte size farklı içerik fikirleri de sunacaktır.

İlgili rehber: Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?

Doğru zamanı seçin

Viral pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için sosyal ağlarda doğru zamanlarda paylaşım yapmanız önemli. Etkileşimin ve kullanımın en yoğun olduğu saat aralıklarında bu paylaşımlarınızı yaptığınızda, organik olarak daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızı yapacağınız sosyal ağlarda kullanıcıların ve takipçilerinizin en aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmaya özen gösterin. Böylelikle erişimlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Hedef kitleye önem verin

Viral içeriklerinizi oluştururken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi de göz önünde bulundurmalısınız. Çünkü bu içeriğin organik olarak paylaşılarak, kullanıcılar arasında dolanması için hedef kitlenizle ilgili olması gerekir. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi bu içeriklerin temelinde, tüketicilerin ilgisini çekmek ve tüketicilerin, bu içeriklerde kendilerinden birşeyler bulabilmeleri gerekir. Bu nedenle de hedef kitle üzerine çalışmanız bu süreçte de önemlidir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Doğru platformlarda paylaşımlar yapın

Viral pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim alabilmek için doğru platformlarda bu içeriklerinizi paylaşmanız önemldir. Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, bu kitlenin aktif bir şekilde kullandığı platform ya da platformlar üzerinde bu içeriklerinizi paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizin aktif olduğu platformlarda paylaşım yapmanız, içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Orijinal içerikler üretin

İlgi çekici ve orijinal içerikler üretmeniz de bu süreçte önemli. Kullanıcılara farklı birşeyler sunabilmek için orijinal fikirler üretmeniz gerekiyor. Bununla beraber basit ve kolay anlaşılır olmaları ve hızlı bir şekilde anlaşılabilmeleri de viral içeriklerinizin kullanıcılar arasında daha hızlı bir şekilde paylaşılmasına da olanak tanır.

İlgili rehber: Instagram içerik üretme taktikleri

Influencer hesaplarla çalışın

Viral pazarlama çalışmalarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamak ve yeni kitlelere ulaşabilmek için influencer hesaplarla da iş birlikleri yapabilirsiniz. Bu hesaplarla çalışırken, viral odaklı içerik fikirleri geliştirmeye önem vermeniz ve sonrasında da bu hesapların sizinle ilgili içerik paylaşım yapmaları, viral içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

İlgili rehber: Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan