fbpx

Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

11 Şubat 2019
Sinan Oypan

Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve aynı şekilde firmaların pazarlama çalışmalarının da artması, tüketicilere ulaşmayı zorlaştırabiliyor. Ancak dijital pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu, performans pazarlamanın da önemini artıran etkenlerden biri oldu.

Performans pazarlama çalışmaları yapmak isteyen e-ticaret firmalarının ya da bu pazarlama metodunu öğrenmek isteyenlerin özellikle dikkat etmeleri ve bilmeleri gereken unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu performans pazarlamanın ne olduğuna değineceğiz.

Performans pazarlama nedir?

Performans pazarlama, adından da anlaşılabileceği gibi performansa yönelik yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Yapılan pazarlama çalışmalarından en minimum harcamayla en yüksek verimin alınması amaçlanır.

Performans pazarlama ile site trafiği artırma, satışlara yönlendirme yapmak, etkileşim, erişim, form doldurma, abonelik ve üyelik gibi farklı amaçlara yönlendirme çalışmaları yapılabilmekte.

Dijital pazarlama yöntemleri sayesinde, internet üzerindeki pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu da doğal olarak yapılan çalışmaların ölçümlenebilmesini sağlıyor.

Performans pazarlama çalışmaları analiz, istatistik ve raporlamaya dayandığı için bu pazarlama çalışmaları önceki verilerin ele alınarak yeni stratejiler oluşturulmasıyla yapılmakta.

Tabii ki pazarlama çalışmalarına yeni başlayacak olan firmalar da bu pazarlama yönteminden yararlanabilir. Bunun için pazarlama çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracaklarını belirledikten sonra, hangi amaca uygun çalışma yapacaklarını belirleyerek bu doğrultuda minimum bütçe ile maksimum sonuç alacak yöntemleri denemeye başlayabilirler.

Performans pazarlamanın avantajları

Performans pazarlamanın, e-ticaret firmalarına sunduğu bir takım avantajlar bulunuyor. Bu avantajları da şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Ölçümeleme imkanı: Yapılan pazarlama çalışmalarının hepsi ölçümlenebiliyor olduğu için, pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız sonuçların hepsini raporlayabilir ve yaptığınız yatırımın geri dönüşümünü görebilirsiniz.
  • Risk oranı düşüktür: Ölçümlenebilir ve önceki verilere dayanıyor oluşu, bu pazarlama çalışmalarının risk oranının da düşük olmasını sağlar.
  • ROI (yatırım getirisi) odaklıdır: Performans pazarlama çalışmalarının amacı yatırım getirisini artırmak üzerine kurgulandığı için, bu çalışmalardaki asıl hedef yatırım getirisini artırmaktır.

Performans pazarlama hedefleri ve ölçümlenmesi

Performans pazarlamanın hedefleri ve ölçümlenmesi de bilinmesi gereken konular arasında yer alıyor. Bu çalışmaların doğru bir şekilde ölçümlenmesi, daha iyi stratejiler geliştirilmesine yardımcı olurken, alacağınız sonuçların da artmasına yardımcı olur.

Performans pazarlamanın hedeflerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • CPC (tıklama başına maliyet): Bu hedeflemede yaptığınız çalışmaların bütçesi, tıklama başına ölçülür. Böylelikle gösterime değil, bir kullanıcı bu reklama tıkladığı zaman bütçenizden para eksilir.
  • CPL (lead başına maliyet): Bu yöntemde ise üyelik kazanma, form doldurma, abonelik gibi bir lead başına ödeme yapılır. Sadece tıklama değil, bir eyleme geçiş sonucunda ödeme yapmış oluyorsunuz.
  • CPA (eylem başına maliyet): Bu metod da ise kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirmesi sonucunda ödeme yapmış oursunuz. Yine üyelik, abonelik, liste doldurma gibi eylemler için kullanılabilir.
  • CPV (izleme / görüntülenme başına maliyet): Bu hedefleme türünde ise Youtube üzerindeki videonuz bir kullanıcı tarafından 30 saniye boyunca izlendiğinde ödeme yaparsınız. Bu sayede videonuzun belli bir bölümü izleyen kullanıcılar üzerinden ücretlendirilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

Performans pazarlamada dikkat etmeniz gerekenler

Performans pazarlama çalışmaları yaparken belli başlı konulara da dikkat etmeniz gerekmekte. Bunlara dikkat etmemeniz bu çalışmalardan alacağınız verimlerin de düşmesine neden olabilir.

Kısa vadeli sonuçlar yerine, uzun vadeli sonuçlar üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Kısa vadede mutlu ve sadık müşteriler edinmeniz zordur ve alacağınız sonuçların kalıcı olması pek mümkün olmaz.

Yine anlık ve hızlı sonuçlar için reklam gösterimlerinizi çok sık yapmamanız ve kullanıcıları sıkmamanız gerekir. Bu da yine uzun vadede alacağınız sonuçları olumsuz etkileyecektir.

Performans pazarlama çalışmalarınızın verimini artırmak için doğru metrikleri ve KPI’ları seçmeniz de önemlidir. Sizin için doğru olacak hedefleri belirlemeden yapacağınız sonuçlar istediğiniz geri dönüşümleri elde etmenizin önüne geçecektir.

Pazarlama çalışmalarınızda sunduğunuz içeriklerin kalitesi, metinler, video ve görselleri de iyi seçmeli ve hedeflerinize uygun hale getirerek, kullanıcıların ilgisini çekecek çalışmalar yapmanız da önemlidir. Hedeflemeleriniz ve stratejileriniz ne kadar iyi olursa olsun, içeriklerinizin kalitesi ve ilgi çekiciliği azsa, alacağınız sonuçlar da etkisiz olacaktır.

Önümüzdeki günlerde performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi de ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan