Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve aynı şekilde firmaların pazarlama çalışmalarının da artması, tüketicilere ulaşmayı zorlaştırabiliyor. Ancak dijital pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu, performans pazarlamanın da önemini artıran etkenlerden biri oldu.

Performans pazarlama çalışmaları yapmak isteyen e-ticaret firmalarının ya da bu pazarlama metodunu öğrenmek isteyenlerin özellikle dikkat etmeleri ve bilmeleri gereken unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu performans pazarlamanın ne olduğuna değineceğiz.

Performans pazarlama nedir?

Performans pazarlama, adından da anlaşılabileceği gibi performansa yönelik yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Yapılan pazarlama çalışmalarından en minimum harcamayla en yüksek verimin alınması amaçlanır.

Performans pazarlama ile site trafiği artırma, satışlara yönlendirme yapmak, etkileşim, erişim, form doldurma, abonelik ve üyelik gibi farklı amaçlara yönlendirme çalışmaları yapılabilmekte.

Dijital pazarlama yöntemleri sayesinde, internet üzerindeki pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu da doğal olarak yapılan çalışmaların ölçümlenebilmesini sağlıyor.

Performans pazarlama çalışmaları analiz, istatistik ve raporlamaya dayandığı için bu pazarlama çalışmaları önceki verilerin ele alınarak yeni stratejiler oluşturulmasıyla yapılmakta.

Tabii ki pazarlama çalışmalarına yeni başlayacak olan firmalar da bu pazarlama yönteminden yararlanabilir. Bunun için pazarlama çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracaklarını belirledikten sonra, hangi amaca uygun çalışma yapacaklarını belirleyerek bu doğrultuda minimum bütçe ile maksimum sonuç alacak yöntemleri denemeye başlayabilirler.

Performans pazarlamanın avantajları

Performans pazarlamanın, e-ticaret firmalarına sunduğu bir takım avantajlar bulunuyor. Bu avantajları da şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Ölçümeleme imkanı: Yapılan pazarlama çalışmalarının hepsi ölçümlenebiliyor olduğu için, pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız sonuçların hepsini raporlayabilir ve yaptığınız yatırımın geri dönüşümünü görebilirsiniz.
  • Risk oranı düşüktür: Ölçümlenebilir ve önceki verilere dayanıyor oluşu, bu pazarlama çalışmalarının risk oranının da düşük olmasını sağlar.
  • ROI (yatırım getirisi) odaklıdır: Performans pazarlama çalışmalarının amacı yatırım getirisini artırmak üzerine kurgulandığı için, bu çalışmalardaki asıl hedef yatırım getirisini artırmaktır.

Performans pazarlama hedefleri ve ölçümlenmesi

Performans pazarlamanın hedefleri ve ölçümlenmesi de bilinmesi gereken konular arasında yer alıyor. Bu çalışmaların doğru bir şekilde ölçümlenmesi, daha iyi stratejiler geliştirilmesine yardımcı olurken, alacağınız sonuçların da artmasına yardımcı olur.

Performans pazarlamanın hedeflerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • CPC (tıklama başına maliyet): Bu hedeflemede yaptığınız çalışmaların bütçesi, tıklama başına ölçülür. Böylelikle gösterime değil, bir kullanıcı bu reklama tıkladığı zaman bütçenizden para eksilir.
  • CPL (lead başına maliyet): Bu yöntemde ise üyelik kazanma, form doldurma, abonelik gibi bir lead başına ödeme yapılır. Sadece tıklama değil, bir eyleme geçiş sonucunda ödeme yapmış oluyorsunuz.
  • CPA (eylem başına maliyet): Bu metod da ise kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirmesi sonucunda ödeme yapmış oursunuz. Yine üyelik, abonelik, liste doldurma gibi eylemler için kullanılabilir.
  • CPV (izleme / görüntülenme başına maliyet): Bu hedefleme türünde ise Youtube üzerindeki videonuz bir kullanıcı tarafından 30 saniye boyunca izlendiğinde ödeme yaparsınız. Bu sayede videonuzun belli bir bölümü izleyen kullanıcılar üzerinden ücretlendirilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

Performans pazarlamada dikkat etmeniz gerekenler

Performans pazarlama çalışmaları yaparken belli başlı konulara da dikkat etmeniz gerekmekte. Bunlara dikkat etmemeniz bu çalışmalardan alacağınız verimlerin de düşmesine neden olabilir.

Kısa vadeli sonuçlar yerine, uzun vadeli sonuçlar üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Kısa vadede mutlu ve sadık müşteriler edinmeniz zordur ve alacağınız sonuçların kalıcı olması pek mümkün olmaz.

Yine anlık ve hızlı sonuçlar için reklam gösterimlerinizi çok sık yapmamanız ve kullanıcıları sıkmamanız gerekir. Bu da yine uzun vadede alacağınız sonuçları olumsuz etkileyecektir.

Performans pazarlama çalışmalarınızın verimini artırmak için doğru metrikleri ve KPI’ları seçmeniz de önemlidir. Sizin için doğru olacak hedefleri belirlemeden yapacağınız sonuçlar istediğiniz geri dönüşümleri elde etmenizin önüne geçecektir.

Pazarlama çalışmalarınızda sunduğunuz içeriklerin kalitesi, metinler, video ve görselleri de iyi seçmeli ve hedeflerinize uygun hale getirerek, kullanıcıların ilgisini çekecek çalışmalar yapmanız da önemlidir. Hedeflemeleriniz ve stratejileriniz ne kadar iyi olursa olsun, içeriklerinizin kalitesi ve ilgi çekiciliği azsa, alacağınız sonuçlar da etkisiz olacaktır.

Önümüzdeki günlerde performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi de ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Dijital İçerik Üretimi Nedir? Dijital İçerik Nasıl Üretilir?
Seneler önce yazılan kitapların, çekilen filmlerin öngördüğü dijital çağda yaşıyoruz. Bilfiil bu dönüşümün içinde yaşadığımız için farkına varmasak da en basit faaliyetleri bile artık dijital mecralar üzerinden...
10 Ocak 2022
Markethinkers
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın