Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve aynı şekilde firmaların pazarlama çalışmalarının da artması, tüketicilere ulaşmayı zorlaştırabiliyor. Ancak dijital pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu, performans pazarlamanın da önemini artıran etkenlerden biri oldu.

Performans pazarlama çalışmaları yapmak isteyen e-ticaret firmalarının ya da bu pazarlama metodunu öğrenmek isteyenlerin özellikle dikkat etmeleri ve bilmeleri gereken unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu performans pazarlamanın ne olduğuna değineceğiz.

Performans pazarlama nedir?

Performans pazarlama, adından da anlaşılabileceği gibi performansa yönelik yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Yapılan pazarlama çalışmalarından en minimum harcamayla en yüksek verimin alınması amaçlanır.

Performans pazarlama ile site trafiği artırma, satışlara yönlendirme yapmak, etkileşim, erişim, form doldurma, abonelik ve üyelik gibi farklı amaçlara yönlendirme çalışmaları yapılabilmekte.

Dijital pazarlama yöntemleri sayesinde, internet üzerindeki pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu da doğal olarak yapılan çalışmaların ölçümlenebilmesini sağlıyor.

Performans pazarlama çalışmaları analiz, istatistik ve raporlamaya dayandığı için bu pazarlama çalışmaları önceki verilerin ele alınarak yeni stratejiler oluşturulmasıyla yapılmakta.

Tabii ki pazarlama çalışmalarına yeni başlayacak olan firmalar da bu pazarlama yönteminden yararlanabilir. Bunun için pazarlama çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracaklarını belirledikten sonra, hangi amaca uygun çalışma yapacaklarını belirleyerek bu doğrultuda minimum bütçe ile maksimum sonuç alacak yöntemleri denemeye başlayabilirler.

Performans pazarlamanın avantajları

Performans pazarlamanın, e-ticaret firmalarına sunduğu bir takım avantajlar bulunuyor. Bu avantajları da şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Ölçümeleme imkanı: Yapılan pazarlama çalışmalarının hepsi ölçümlenebiliyor olduğu için, pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız sonuçların hepsini raporlayabilir ve yaptığınız yatırımın geri dönüşümünü görebilirsiniz.
  • Risk oranı düşüktür: Ölçümlenebilir ve önceki verilere dayanıyor oluşu, bu pazarlama çalışmalarının risk oranının da düşük olmasını sağlar.
  • ROI (yatırım getirisi) odaklıdır: Performans pazarlama çalışmalarının amacı yatırım getirisini artırmak üzerine kurgulandığı için, bu çalışmalardaki asıl hedef yatırım getirisini artırmaktır.

Performans pazarlama hedefleri ve ölçümlenmesi

Performans pazarlamanın hedefleri ve ölçümlenmesi de bilinmesi gereken konular arasında yer alıyor. Bu çalışmaların doğru bir şekilde ölçümlenmesi, daha iyi stratejiler geliştirilmesine yardımcı olurken, alacağınız sonuçların da artmasına yardımcı olur.

Performans pazarlamanın hedeflerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • CPC (tıklama başına maliyet): Bu hedeflemede yaptığınız çalışmaların bütçesi, tıklama başına ölçülür. Böylelikle gösterime değil, bir kullanıcı bu reklama tıkladığı zaman bütçenizden para eksilir.
  • CPL (lead başına maliyet): Bu yöntemde ise üyelik kazanma, form doldurma, abonelik gibi bir lead başına ödeme yapılır. Sadece tıklama değil, bir eyleme geçiş sonucunda ödeme yapmış oluyorsunuz.
  • CPA (eylem başına maliyet): Bu metod da ise kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirmesi sonucunda ödeme yapmış oursunuz. Yine üyelik, abonelik, liste doldurma gibi eylemler için kullanılabilir.
  • CPV (izleme / görüntülenme başına maliyet): Bu hedefleme türünde ise Youtube üzerindeki videonuz bir kullanıcı tarafından 30 saniye boyunca izlendiğinde ödeme yaparsınız. Bu sayede videonuzun belli bir bölümü izleyen kullanıcılar üzerinden ücretlendirilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

Performans pazarlamada dikkat etmeniz gerekenler

Performans pazarlama çalışmaları yaparken belli başlı konulara da dikkat etmeniz gerekmekte. Bunlara dikkat etmemeniz bu çalışmalardan alacağınız verimlerin de düşmesine neden olabilir.

Kısa vadeli sonuçlar yerine, uzun vadeli sonuçlar üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Kısa vadede mutlu ve sadık müşteriler edinmeniz zordur ve alacağınız sonuçların kalıcı olması pek mümkün olmaz.

Yine anlık ve hızlı sonuçlar için reklam gösterimlerinizi çok sık yapmamanız ve kullanıcıları sıkmamanız gerekir. Bu da yine uzun vadede alacağınız sonuçları olumsuz etkileyecektir.

Performans pazarlama çalışmalarınızın verimini artırmak için doğru metrikleri ve KPI’ları seçmeniz de önemlidir. Sizin için doğru olacak hedefleri belirlemeden yapacağınız sonuçlar istediğiniz geri dönüşümleri elde etmenizin önüne geçecektir.

Pazarlama çalışmalarınızda sunduğunuz içeriklerin kalitesi, metinler, video ve görselleri de iyi seçmeli ve hedeflerinize uygun hale getirerek, kullanıcıların ilgisini çekecek çalışmalar yapmanız da önemlidir. Hedeflemeleriniz ve stratejileriniz ne kadar iyi olursa olsun, içeriklerinizin kalitesi ve ilgi çekiciliği azsa, alacağınız sonuçlar da etkisiz olacaktır.

Önümüzdeki günlerde performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi de ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan