Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?

Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve aynı şekilde firmaların pazarlama çalışmalarının da artması, tüketicilere ulaşmayı zorlaştırabiliyor. Ancak dijital pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu, performans pazarlamanın da önemini artıran etkenlerden biri oldu.

Performans pazarlama çalışmaları yapmak isteyen e-ticaret firmalarının ya da bu pazarlama metodunu öğrenmek isteyenlerin özellikle dikkat etmeleri ve bilmeleri gereken unsurlar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu performans pazarlamanın ne olduğuna değineceğiz.

Performans pazarlama nedir?

Performans pazarlama, adından da anlaşılabileceği gibi performansa yönelik yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Yapılan pazarlama çalışmalarından en minimum harcamayla en yüksek verimin alınması amaçlanır.

Performans pazarlama ile site trafiği artırma, satışlara yönlendirme yapmak, etkileşim, erişim, form doldurma, abonelik ve üyelik gibi farklı amaçlara yönlendirme çalışmaları yapılabilmekte.

Dijital pazarlama yöntemleri sayesinde, internet üzerindeki pazarlama çalışmalarının ölçümlenebiliyor oluşu da doğal olarak yapılan çalışmaların ölçümlenebilmesini sağlıyor.

Performans pazarlama çalışmaları analiz, istatistik ve raporlamaya dayandığı için bu pazarlama çalışmaları önceki verilerin ele alınarak yeni stratejiler oluşturulmasıyla yapılmakta.

Tabii ki pazarlama çalışmalarına yeni başlayacak olan firmalar da bu pazarlama yönteminden yararlanabilir. Bunun için pazarlama çalışmaları için ne kadarlık bir bütçe ayıracaklarını belirledikten sonra, hangi amaca uygun çalışma yapacaklarını belirleyerek bu doğrultuda minimum bütçe ile maksimum sonuç alacak yöntemleri denemeye başlayabilirler.

Performans pazarlamanın avantajları

Performans pazarlamanın, e-ticaret firmalarına sunduğu bir takım avantajlar bulunuyor. Bu avantajları da şu şekilde listeleyebiliriz.

  • Ölçümeleme imkanı: Yapılan pazarlama çalışmalarının hepsi ölçümlenebiliyor olduğu için, pazarlama çalışmalarınızdan aldığınız sonuçların hepsini raporlayabilir ve yaptığınız yatırımın geri dönüşümünü görebilirsiniz.
  • Risk oranı düşüktür: Ölçümlenebilir ve önceki verilere dayanıyor oluşu, bu pazarlama çalışmalarının risk oranının da düşük olmasını sağlar.
  • ROI (yatırım getirisi) odaklıdır: Performans pazarlama çalışmalarının amacı yatırım getirisini artırmak üzerine kurgulandığı için, bu çalışmalardaki asıl hedef yatırım getirisini artırmaktır.

Performans pazarlama hedefleri ve ölçümlenmesi

Performans pazarlamanın hedefleri ve ölçümlenmesi de bilinmesi gereken konular arasında yer alıyor. Bu çalışmaların doğru bir şekilde ölçümlenmesi, daha iyi stratejiler geliştirilmesine yardımcı olurken, alacağınız sonuçların da artmasına yardımcı olur.

Performans pazarlamanın hedeflerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • CPC (tıklama başına maliyet): Bu hedeflemede yaptığınız çalışmaların bütçesi, tıklama başına ölçülür. Böylelikle gösterime değil, bir kullanıcı bu reklama tıkladığı zaman bütçenizden para eksilir.
  • CPL (lead başına maliyet): Bu yöntemde ise üyelik kazanma, form doldurma, abonelik gibi bir lead başına ödeme yapılır. Sadece tıklama değil, bir eyleme geçiş sonucunda ödeme yapmış oluyorsunuz.
  • CPA (eylem başına maliyet): Bu metod da ise kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirmesi sonucunda ödeme yapmış oursunuz. Yine üyelik, abonelik, liste doldurma gibi eylemler için kullanılabilir.
  • CPV (izleme / görüntülenme başına maliyet): Bu hedefleme türünde ise Youtube üzerindeki videonuz bir kullanıcı tarafından 30 saniye boyunca izlendiğinde ödeme yaparsınız. Bu sayede videonuzun belli bir bölümü izleyen kullanıcılar üzerinden ücretlendirilirsiniz.

İlgili rehber: Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?

Performans pazarlamada dikkat etmeniz gerekenler

Performans pazarlama çalışmaları yaparken belli başlı konulara da dikkat etmeniz gerekmekte. Bunlara dikkat etmemeniz bu çalışmalardan alacağınız verimlerin de düşmesine neden olabilir.

Kısa vadeli sonuçlar yerine, uzun vadeli sonuçlar üzerine odaklanmanız daha doğru bir yaklaşımdır. Kısa vadede mutlu ve sadık müşteriler edinmeniz zordur ve alacağınız sonuçların kalıcı olması pek mümkün olmaz.

Yine anlık ve hızlı sonuçlar için reklam gösterimlerinizi çok sık yapmamanız ve kullanıcıları sıkmamanız gerekir. Bu da yine uzun vadede alacağınız sonuçları olumsuz etkileyecektir.

Performans pazarlama çalışmalarınızın verimini artırmak için doğru metrikleri ve KPI’ları seçmeniz de önemlidir. Sizin için doğru olacak hedefleri belirlemeden yapacağınız sonuçlar istediğiniz geri dönüşümleri elde etmenizin önüne geçecektir.

Pazarlama çalışmalarınızda sunduğunuz içeriklerin kalitesi, metinler, video ve görselleri de iyi seçmeli ve hedeflerinize uygun hale getirerek, kullanıcıların ilgisini çekecek çalışmalar yapmanız da önemlidir. Hedeflemeleriniz ve stratejileriniz ne kadar iyi olursa olsun, içeriklerinizin kalitesi ve ilgi çekiciliği azsa, alacağınız sonuçlar da etkisiz olacaktır.

Önümüzdeki günlerde performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi de ele alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin