Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi

27 Ekim 2021
Markethinkers
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi

E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi bir artış görülüyor. Bu gidişat, e-ticaretin kazandığı önemin net bir göstergesi olarak yorumlanabilir.

E-ticarette yaşanan bu olumlu gelişmeler, kaçınılmaz olarak farklı iş alanlarını ve iş yapma şekillerinin ortaya çıkmasına neden oluyor. Büyük alışveriş platformları, yüksek kullanıcı sayıları ve reklam güçleriyle ile e-ticaret sektörünü domine ediyor. Hâl böyleyken müşterilere sunduğu ürün ya da hizmetten bağımsız olarak sadece kendi internet sitelerinden satış yapan KOBİ’lerin hedefledikleri başarılara ulaşma ihtimali gittikçe azalıyor. Bu noktada büyük alışveriş platformları ile daha mütevazi şartlara sahip işletmelerin yollarının kesiştiği bir alandan, yani sanal pazar yeri uygulamalarından söz edebiliriz.

Hepsiburada Mağaza

Hakkında

Hepsiburada Nedir?

Hepsiburada, 2001 yılında itibaren Türkiye’de online alışveriş sektöründe yer alan önemli oyunculardan biri. İlk kurulduğunda kendi stoğundaki ürünleri doğrudan tüketicilere ulaştıran bir B2C e-ticaret sitesiyken, son yıllarda farklı şirketlerin kendi mağazalarını açarak, kendi ürünlerini satabildikleri bir online pazaryeri oldu.

Hepsiburada Nasıl Çalışır?

Sanal pazar yeri konsepti, adını hemen hemen herkesin duyduğu platformların, diğer işletmelere kendi çatısı altında satış yapma imkânı verdiği bir yapı olarak tanımlanabilir. Hepsiburada da bu sanal pazar yerlerinden biri. İnternetten satış yapmak isteyenlere kendi mağazalarını açma olanağı veren Hepsiburada’nın, daha fazla kullanıcılar ulaşmak isteyen işletmeler için son derece işlevsel bir kanal olduğu rahatlıkla söylenebilir. Hepsiburada satış yapmak için hangi avantajları getiriyor, daha da önemli bu mecrada mağaza açmak için ne gibi şartlara sahip olmak gerekiyor; bu rehberimizde bu konulara değineceğiz.

Hepsiburada Satış Yapmak

2000 yılında aktif olarak satış yapmaya başlayan Hepsiburada, günümüzde e-ticaret alanının en etkili markalarından biri konumunda. Bunu daha net görebilmek için firmanın kendi sunduğu verilere bakmak yeterli. Bu verilere göre Hepsiburada, ayda 250 milyondan fazla ziyaretçi ağırlıyor, sayısı 33 milyonu aşmış kayıtlı kullanıcı kitlesine sahip. 32 farklı kategoride toplam 44 milyondan fazla ürün çeşidini müşterilerle buluşturuyor.

Bu yüksek rakamları göz önünde bulundurarak baktığımızda Hepsiburada’nın 45 binin üzerinde mağazaya ev sahipliği yapıyor olması şaşırtıcı değil. Birbirinden çok farklı tipte ürünler satışa sunan bu mağazalar, platformun zaman içinde oluşturduğu geniş müşteri ağı ve bilinirliğini kendi lehine kullanma şansını değerlendiriyor. Bu noktada tabii ki akla gelen ilk sorulardan biri “hepsiburada’da nasıl satış yapılır” oluyor. Hepsiburada satış yapmak için platform üzerinde bir mağaza açmanızı zorunlu kılıyor. Başka bir deyişle, Hepsiburada mağaza açma sürecini sorunsuz bir şekilde tamamlamış olan tüm faal şirketler, bu site üzerinden satış yapabiliyor.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Hepsiburada
Mağaza Açma

Hepsiburada mağaza açma, genel itibarı ile şirketinizin e-ticaret faaliyetlerine olumlu katkı sağlayacak bir hamledir. Hâlihazırda fiziksel dükkânlarda faaliyet gösteren ya da tamamen e-ticarete odaklanan tüm şirketler açısından Hepsiburada satış yapmak için oldukça uygun bir platformdur.

Günümüz şartlarında çalışmalarını dijital ortama taşımayan ya da bu ortamdaki faaliyetlerini kendi internet siteleri ile sınırlayan şirketlerin bir döngü içinde kaldığını söylemek yanlış olmayacaktır. Bu açıdan bakıldığında Hepsiburada mağaza açma süreci, satış rakamlarını artırmak isteyen tüm işletmeler için zorunluluk haline gelmiştir.

Faaliyet alanlarını belirli mecralarla sınırlamayan şirketler, potansiyel müşterilerine daha kolay bir şekilde ulaşabilirler. Bu nedenle e-ticaret için çok kanallı bir iş modelinin daha elverişli olduğu rahatlıkla söylenebilir. E-ticaret alanına girmeyi düşünüyor ama nereden başlayacağınıza karar veremiyorsanız “ İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler” başlıklı rehberimize göz atabilirsiniz.

Hepsiburada
Mağaza Nasıl Açılır?

Hepsiburada mağaza açma işlemi, birkaç adımda tamamlanabilecek son derece basit ve pratik bir süreçtir. Hepsiburada satış yapmak için bu sürecin tamamlanmasını zorunlu tutar. Bu işlemi aşağıdaki adımları takip ederek oldukça kısa bir süre içinde tamamlayabilir, Hepsiburada mağaza açılışı başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

10 Adımda

Hepsiburada'da Nasıl Mağaza Açılır?

  1. İlk olarak Hepsiburada’nın internet sitesinin en altında “Kurumsal” başlığında bulabileceğiniz “Hepsiburada’da Satıcı Ol” seçeneğine tıklanır. Devamında açılan ve konuya dair birçok bilgiye ulaşabileceğiniz sayfanın üst kısmında yer alan “Satıcı Ol” butonu ile bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz. Sayfaya doğrudan ulaşmak için bu linke de tıklayabilirsiniz.
  2. Hepsiburada, işletmelere üç farklı formatta mağaza açma imkânı verir. Bunlar; Standart, Kadın Girişimci ve HepsiTürkiye’dendir. Standart seçeneği, işlerini e-ticaret alanından geliştirmek siteyen işletmeler için düzenlenmiştir. %51 ve üstü hisse sahibi kadın olan şirketler Kadın Girişimci seçeneği ile Hepsiburada’nın bu tür işletmeler için sağladığı avantajlardan yararlanabilir. Bu avantajlar arasında, düşük komisyon oranları, indirimli reklam ve kargo gibi fırsatlar yer alır. HepsiTürkiye’den ise yöresel ürünleri satan şirketlere yönelik, bu tür işletmelere destek olmak amacıyla geliştirilmiş özel bir formattır. Bu aşamada size uygun olan seçeceği tercih ederek Hepsiburada mağaza açma işlemine devam edebilirsiniz.
  3. Sonraki aşamada mağaza adı ve giriş yapmak için gerekli olacak şifre belirlenir.
  4. Bu adımın ardından şirket yetkilisinin kişisel ve iletişim bilgilerinin girileceği aşamaya geçilir.
  5. Şirketin temel bilgileri ve sonrasında vergi yükümlülüklerine dair istenilen bilgiler girilir. Sonraki adımda ise şirketin iletişim ve fatura bilgileri belirtilen alanlara yazılmalıdır. Hepsiburada satış yapmak için fatura bilgilerinizi talep eder. Çünkü size satışlarınız üzerinden komisyon faturası kesecektir.
  6. Şirketinize ait banka bilgilerinin karşınıza gelecek forma girilmesi, Hepsiburada mağaza açma işleminin sonraki adımıdır. Hepsiburada, yaptığınız satışlardan elde ettiğiniz gelirleri kayıt sırasında belirttiğiniz bu hesaba transfer eder. Dolayısıyla girdiğiniz hesap bilgilerinin doğru olması son derece önemlidir.
  7. Banka bilgilerinin de girilmesiyle Hepsiburada mağaza başvuru süreci tamamlanmış olur.
  8. Sonrasında yapmanız gereken Hepsiburada mağaza açma süreci için sizden talep edilen evrakları satıcı portalı üzerinden sisteme yüklemektir. Portala, kayıt aşamasında belirlediğiniz mağaza adı ve şifre ile giriş sağlayabilirsiniz. Bu aşamada sisteme giriş yapılabilmesine rağmen Hepsiburada mağaza açma başvurusu için istenen evraklar yüklenmediğinden ürün yükleme ve satış yapma gibi işlemler gerçekleştirilemez. Sisteme yüklenmesi gereken evrakları buradan inceleyebilirsiniz.
  9. Evrak yükleme aşamasının ardından Hepsiburada, bu evrakları inceler. İncelemenin sonucuna göre başvurunuzu onaylar. Bazı durumlarda evraklar reddedilebilir. Bu durumda Hepsiburada sizinle telefon ya da e-posta yolu ise sizinle iletişime geçerek sürecin nasıl ilerleyeceğine dair bilgi verecektir.
  10. Son aşama olarak ürünlerinizi Hepsiburada mağazanıza girerek satışa başlayabilirsiniz. Eğer bir IdeaSoft e-ticaret siteniz varsa, tüm ürünlerinizi; görsel, detay, fiyat ve stok bilgileri ile beraber tek aşamada aktarabilirsiniz. Üstelik Hepsiburada entegrasyonu sayesinde sitenize eklediğiniz ya da güncellediğiniz ürünler, Hepsiburada mağazanızda da otomatik olarak güncellenir.

Sisteme yüklediğiniz evrakların incelenmesi ve Hepsiburada mağaza açma sürecinin tamamlanması yaklaşık bir hafta sürer. Bunu ardından Hepsiburada satış yapmak için ürünlerinizi sisteme yükleyip listelemenize izin verir. Listeleme işleminin hatasız şekilde yapılması durumunda ürünleriniz 7 gün içinde aktifleşip satışa hazır hâle gelir.

Mağaza Açmadan
Bilmeniz Gerekenler

Hepsiburada Mağaza Açmadan Önce Bilmeniz Gerekenler Nelerdir?

Hepsiburada mağaza açma sürecinin kolaylığı ve ilk bakışta bunun oldukça cazip bir fırsat gibi görünmesi, şirketlerin fazla düşünmeden bu yönde karar vermesine neden olabilir. Acele bir şekilde, üzerinde yeterince fikir alışverişi yapılmadan bu tür bir adımın atılması, hazırlık sürecinde akla gelmeyen pek çok olumsuz sonuç doğurma riskini taşır. Hepsiburada satış yapmak için oldukça elverişli bir mecra olmasına rağmen şirketlere kimisi oldukça ağır olabilecek yükümlülükler de getirir. Hepsiburada’da satıcı olmak için ilk adımı atmadan bilinmesi ve üzerine düşünülmesi gereken birçok detay vardır. Şimdi bu platform üzerinde mağaza açmanın avantajları, dezavantajları ve diğer bilinmesi gerekenlere bakalım.

Hepsiburada Mağaza Açmanın Avantajları

Hepsiburada mağaza açma işlemi şirketinize birtakım önemli avantajlar sağlar. Bir kısmından yazımızın önceki bölümlerinde bahsettiğimiz bu avantajları şu şekilde toparlayabiliriz:

  • Hepsiburada, çok yüksek kullanıcı sayısına sahip bir sanal pazar yeridir. Bu mecranın çatısı altında mağaza açarak şirketinize ait internet sitesinden erişme imkânınızın düşük olduğu geniş bir müşteri kitlesine ulaşabilirsiniz. Bu da doğal olarak satış rakamlarınız üzerinde olumlu etki yapacaktır.
  • Hepsiburada satış hesabı açarak ulaşacağınız büyük müşteri havuzu, hedef pazarınızla buluşmanızı da kolaylaştırır. Özellikle çok geniş bir ürün gamına sahip değilseniz, bu durum ulaşmanız gereken spesifik bir hedef pazar belirlemeniz gerekliliğini doğurur. Hepsiburada’nın kullanıcıları arasında sizin sattığınız ürünlerle ilgilenecek bir kitle mutlaka vardır. Siz de gerekli çalışmaları yaparak bu kitle ile daha güçlü bir etkileşime girebilirsiniz. Bu konu hakkında daha detaylı bilgiye “Hedef Pazar Nedir?” başlıklı yazımızdan ulaşabilirsiniz.
  • Hepsiburada, Türkiye’nin en çok tercih edilen ve en köklü online alışveriş platformlarından biridir. Yıllar içinde oturmuş ve müşterilerin güvenini kazanmış bir marka değeri vardır. Bu bağlı olarak Hepsiburada’dan ürün satmak, size bu büyük markanın yarattığı imajdan faydalanma şansı sağladığı rahatlıkla söylenebilir.
  • Şirketinize ait internet sitesine mesafeli yaklaşabilecek olan müşteriler, Hepsiburada çatısı altında satış yapan bir mağazaya daha fazla güven duyma eğiliminde olurlar. Yani Hepsiburada mağaza açma süreci size platformun zaman içinde oluşturduğu bilinirlik seviyesinden ve güven ortamından faydalanma imkânı verir.
  • Hepsiburada, mağaza sahiplerine yararlanabilecekleri birçok reklam alternatifi sunar. Bu alternatif reklam planlarını inceleyip sizin için en uygun olanı seçerek mağazanızın bilinirliğini artırabilir ve satış rakamlarınızı gözle görünür ölçüde yukarı çekebilirsiniz.
  • Her geçen gün artan kargo ücretleri, internet üzerinden alışveriş yapanların en çok şikayet ettiği konulardan biridir. Hepsiburada ürün satmak için mağaza açan tüm şirketlere, yapmış olduğu kargo anlaşmaları ile uygun fiyata gönderim yapma olanağı sağlar. Böylece satmış olduğunuz ürünleri, müşterilerinize en hesaplı şekilde iletme fırsatı yakalarsınız.
  • Hepsiburada, mağaza sahiplerinin ücretsiz olarak yararlanabileceği e-ticaret eğitimleri düzenler. Bu eğitimlerin yanında Hepsiakademi portalı üzerinden e-ticaret hakkında birçok güncel bilgiye ve veriye ulaşabilirsiniz.
  • Hepsiburada’nın satıcıların kullanımına açtığı mağaza portalı oldukça sade ve basit bir arayüze sahiptir. Bu portaldan reklam vermek ya da ürün yüklemek gibi temel işlemleri oldukça pratik bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
  • IdeaSoft’un kullanıcılarına sunduğu API entegrasyonu sayesinde internet sitenizde satışa sunduğunuz ürünleri, Hepsiburada mağazazına kolaylıkla aktarabilirsiniz. Bu sayede hâlihazırda sitenizde yer alan ürünleri, Hepsiburada için tekrar tek tek listelemek zorunda kalmazsınız. Bu konuda E-ticaret Çözüm Merkezi’ndeki Hepsiburada sayfasından bilgi alabilirsiniz.
  • Hepsiburada, yaptığı anlaşmalar ışığında mağazalara kredili ve taksitli satış yapma imkânı verir. Bu seçeneğe sahip ürünlerin, müşteriler tarafından sahip olmayanlara kıyasla daha çok tercih edileceğini rahatlıkla söylenebilir. Bu da satış rakamlarınıza olumlu katkı yapacak bir özelliktir.

Hepsiburada Mağaza Açmanın Dezavantajları

Hepsiburada mağaza açma kararı, şirketlere yukarıda saydığımız üzere birçok avantaj getirir. Fakat bu noktada madalyonun diğer yüzünden de; yani bu platformda satış yaparken karşılaşacağınız dezavantajlardan da bahsetmek gerekir. Hepsiburada’nın çatısı altında satış yapmak için mağaza açmak şu risk ve olumsuzlukları beraberinde getirir:

  • Hepsiburada’nın yüksek müşteri sayısı, kaçınılmaz olarak birçok satıcının bu mecraya ilgi göstermesi sonucunu doğurur. Dolayısıyla birçok şirket Hepsiburada mağaza açma yönünde girişimlerde bulunur. Sonuç olarak ortaya çok yoğun bir rekabet ortamı çıkar. Bu rekabette öne çıkmak için çok dikkatli olmanız ve ilk etapta akla gelmeyen pek çok harcama yapmanız gerekir. Rakiplerinizin arasından sıyrılmak amacıyla reklam faaliyetlerine ciddi bir bütçe ayırmak zorunda kalabilirsiniz. Reklam ve benzeri alanlarındaki giderlerinizin artması, kârınıza olumsuz olarak yansıyacaktır.
  • Hepsiburada, yapılan satış başına mağazalardan bir komisyon ücreti tahsil eder. Bu komisyon tutarı, özellikle kimi ürün kategorilerinde çok yüksek olabilir. Bu da sizin sattığınız üründen elde edeceğiniz kârı önemli ölçüde düşürür. Kârınızı yüksek tutmak için komisyon tutarlarını ürün fiyatlarına yansıtmak ilk etapta makul bi fikir gibi görünmektedir. Ama şunu unutmamakta fayda var; müşterilerin yüksek fiyatlı ürünlere yönelik ilgisi her zaman daha düşük olacaktır.
  • Hepsiburada satış yapmak için mağazalara birçok olanak sağlar ama müşterilerin çok büyük bir kısmı ürünü sizin mağazanızdan değil, Hepsiburada’dan aldığını düşünür. Bu da markalaşma süreciniz açısından olumsuz bir durumdur. Sizin ürettiğiniz ya da ithal ettiğiniz, en iyi şartlarda gönderimini sağladığınız bir ürünü satın alan müşteri alışverişten memnun olsa dahi şirketinizin adını hiç duymayabilir.
  • Hepsiburada satış yapmak için birçok avantaj sunuyor olsa da faaliyetlerinizden elde ettiğiniz gelirlerin hesabınıza yansıması 20 - 30 günü bulabilir. Bu süre, diğer pek çok sanal pazar yeri uygulamasına kıyasla oldukça uzundur.
  • Hepsiburada mağaza açma işlemi için ilk adımınızı attığınız andan itibaren oyunu bu büyük platformun kurallarına göre oynamayı kabul etmiş olursunuz. Hepsiburada tarafından belirlenen kurallar, kimi şartlarda yapmayı düşündüğünüz e-ticaret atılımlarının önünde engel teşkil edebilir. Bu kuralların dışına çıktığınız şartlarda da mağazanıza yönelik cezai yaptırımlar uygulanabilir ya da mağazanız komple kapanabilir.

Hepsiburada Mağaza Cezaları

Hepsiburada’nın koyduğu ve mağaza sahiplerinin uyması gereken kurallar ve cezalardan daha detaylı şekilde bahsetmek faydalı olacaktır. Bunlardan ilki gecikme cezasıdır. Hepsiburada mağaza açma işleminde imzaladığınız sözlemeye göre, müşterinin verdiği siparişi 2 gün içinde kargoya teslim etmeniz gerekir. Kargo firmalarının çalıştığı cumartesi de bu iki güne dâhil edilir. Zamanında gönderimi yapılmayan ürünler için uygulanan cezai yaptırımlar şöyledir:

  • Kargo Teslim Süresi + 1 Gün: 5 TL
  • Kargo Teslim Süresi + 2 Gün: 10 TL
  • Kargo Teslim Süresi + 3 Gün ve daha fazlası: 15 TL

Ceza uygulanan bir diğer durum da satıcının siparişi iptal etmesi ya da hiçbir geçerli neden belirtmeden ürünü göndermemesidir. Bu durumda kesilen ceza miktarları ürünün fiyatına göre değişir ve bu miktarları aşağıda görebilirsiniz:

  • Fiyatı 20 TL’ye kadar olan ürünler: 10 TL
  • Fiyatı 21 - 500 TL arasında olan ürünler: 25 TL
  • Fiyatı 501 - 1000 TL arasında olan ürünler: 50 TL
  • Fiyatı 1000 TL’nin üzerinde olan ürünler: Fiyatın %5’i

Hepsiburada satış yapmak için mağaza açan işletmelere satılan ürünle birlikte fatura gönderilmesini zorunlu kılar. Bunun yapılmaması durumunda mağazaya ceza keser. Benzer şekilde kurallara uygun olarak gerçekleştirilmiş ürün iadesinin kabul edilmemesi durumunda da bir cezai yaptırım uygulanır. Bu iki durumda kesilen ceza tutarları şöyledir:

  • Fiyatı 20 TL’ye kadar olan ürünler: Ürün bedeli kadar
  • Fiyatı 21 - 200 TL arasında olan ürünler: 20 TL
  • Fiyatı 201 - 500 TL arasında olan ürünler: 50 TL
  • Fiyatı 1000 TL’nin üzerinde olan ürünler: Fiyatının %5’i

Yukarıda belirtilen ceza tutarları tek tek incelendiğinde göze çok yüksek gelmese de benzer durumların tekrar yaşanması, işletmelerin maddi durumları ciddi ölçüde zorlayacak duruma gelebilir. Sadece cezaların da ötesinde Hepsiburada mağaza açma işleminin olumsuz yanları, tıpkı tüm sanal pazar yerlerinde olduğu gibi olumlu yönlere göre sayıca daha az görünür. Fakat dezavantajların neredeyse tamamı, doğrudan işletmelerin elde edeceği gelirlerle yani kârlarla ilgilidir. Bu açıdan bakınca, Hepsiburada üzerinde mağaza açmadan önce artı ve eksi yönlerin incelemesinin, e-ticaret faaliyetlerinin olası sonuçlarına dair bir öngörü ortaya koymak açısından çok önemli olduğu sonucu çıkarılabilir.

Hepsiburada
Mağaza Açma Ücreti

Hepsiburada mağaza açma ücreti, bu sürece dair en çok merak edilen detaylardan biridir. Hepsiburada mağaza açma ücreti 2021 yılı itibarı ile sıfırdır. Daha net bir ifade ile bu platformda mağaza açmak tamamen ücretsizdir.

Ancak platform üzerinden yaptığınız satışlarda, daha önce belirlenmiş oranlarda bir komisyonu Hepsiburada’ya ödemeniz gerekir. Bu bilgiler ışığında Hepsiburada’da mağaza açmanın maliyeti yok denebilir. Platform, gelirlerini komisyon bedelleri üzerinden elde eder.

Hepsiburada Vergi Süreci

Hepsiburada’dan satış yapmak ile diğer ticari faaliyetlerin vergilendirme süreci arasından bir fark bulunmaz. Yaptığınız her satış için mutlaka fatura kesmeniz gerekir. Fatura kesmek ve bu faturayı ürünün yanında müşteriye göndermek Hepsiburada'nın mağazalara zorunluluğu kıldığı bir durumdur. Kestiğiniz faturalar üzerinden de vergi ödeme gerekliliği ortaya çıkar.

Vergi kurallarına tabi bir şirket olarak bu satışlarınız için kesmiş olduğunuz faturalar ile giderleriniz üzerinden yapılan hesaplar doğrultusunda düzenli olarak Katma Değer Vergisi (KDV) ve Gelir Vergisi ödemeniz gerekir. Satmış olduğunuz ürünlerin tutarına yüzde kaçlık bir Katma Değer Vergisi ilave edeceğiniz ürünün türüne göre değişiklik gösterir. Bu konuda birlikte çalıştığınız muhasebeci ya da mali müşavire danışarak detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hepsiburada Faturalandırma Süreci

Hepsiburada’da faturalandırma süreci çift taraflı olarak işler. Satış yapan mağazalar alıcılara fatura keserken Hepsiburada da bu satış üzerinden mağaza için komisyon faturası düzenler. Bu komisyon faturaları, şirketinizin bir gideri olarak işlem görür ve KDV oranı %18’dir.

Hepsiburada’nın şirketinize kestiği faturalara yönelik olarak herhangi bir ödeme yapmanıza gerek yoktur. Platform yaptığınız satışların tutarlarını size öderken ilgili komisyon tutarı kadar kesinti yapar. Komisyonlarda hesaplama, ürünün listeleme fiyatı + KDV şeklinde yapılır. Bu faturaların vadesi ise teslimat süresi + 28 gün olarak belirtilmiştir.

Hepsiburada
Mağaza Açma Şartları

Hepsiburada satış yapmak için mağaza açmayı zorunlu kılsa da bunun için belirlediği şartlar oldukça kolaydır. Bu platformda mağaza açmak için belirlenmiş en önemli şart, vergi mükellefiyeti bulunan bir şirket olmaktır. Vergi ödeme zorunluluğu bulunmayan yani mali açıdan şirket vasıflarını taşımayan bireysel girişimler, mağaza açıp satış yapamaz. Hepsi burada mağaza açma şartları şartlar şunlardır:

  • Şirket sahibi olmak (Şahıs şirketi, limited ya da anonim şirket olarak mağaza açabilirsiniz)
  • Bir ofis ya da depo adresi
  • Şirketin aktif olarak kullandığı bir banka hesabı
  • Limited ya da anonim şirketler için MERSİS numarası, ticaret sicil numarası ve KEP e-posta adresi

Hepsiburada’da açılan her mağaza sadece tek bir kategori özelinde satış yapabilir. Birden fazla kategoride satış yapmak için farklı mağazaların açılması gerekir.

Hepsiburada Mağaza Açmak için Gerekli Belgeler

Hepsiburada satış yapmak için mağaza açan işletmeler birtakım belgeler talep eder. Bu belgelerin, mağaza başvurusu için online formların doldurulmasının ardından satıcı portalına yüklenmesi gerekir. Hepsiburada mağaza açmak için gerekli evraklar şunlardır:

  • Vergi levhası (Son bir yıl içinde alınmış olmalıdır.)
  • İmza sirküleri (Güncel tarihli, noter onaylı ve ıslak imzalı olmalıdır. Şahıs firmaları, bu belge yerine imza beyannamesi verebilir.)
  • Banka bilgileri
  • Faaliyet belgesi (Son 6 ay içinde alınmış olmalıdır. Ticaret odası kaydı olmayan şahıs firmaları için zorunlu değildir.)
  • Ticaret Sicil Gazetesi (Şahıs firmalarının herhangi bir ticaret odası kaydı yoksa bu evrak ve faaliyet belgesi yerine vergi levhalarını sisteme yüklemeleri gerekir.)
  • Hepsiburada satıcı üyelik sözleşmesi (Çıktısı alındıktan sonra kaşelenip imzalanarak sisteme yüklenmelidir.)
  • Pazaryeri satıcı bilgileri formu (Komisyon oranları gibi bilgiler bu formda yer alır. Çıktısı alınıp kaşe-imza yapılmalıdır.)

Hepsiburada
Komisyon Oranları

Hepsiburada satış yapmak için belirli bir oranda komisyon ödemenizi zorunlu kılar. Komisyon oranları,kategorilere hatta ürün tiplerine göre farklılık gösterir. Bu platformda mağaza açmadan önce satmayı düşündüğünüz ürünlerin komisyon oranlarını inceleyip kararınızı bu doğrultuda vermeniz faydalı olacaktır.

  • Aksesuar - %18
  • Altın - %4
  • Anne Çocuk Ürünleri - %12.5 ile %16 arası
  • Ayakkabı - %18
  • Beyaz Eşya - %8.5 ile %12 arası
  • Bilgisayar - %6 ile %15 arası
  • Çanta - %18
  • Cep Telefonu - %3 ile %7 arası
  • Cep Telefonu Aksesuarları - %12.5 ile %23 arası
  • Cilt Bakım & Makyaj - %15
  • Elektrikli Kişisel Bakım Aletleri - %13
  • Ev Bakım ve Temizlik - %12.5
  • Ev Tekstili - %18
  • Giyim - %18
  • Hobi Oyun - %16
  • Kitap - %13 ile %15 arası
  • Kırtasiye ve Ofis - %6 ile %15 arası
  • Mobilya - %18 ile %22 arası
  • Mutfak Gereçleri - %11
  • Müzik - %10 ile %15 arası
  • Oto Aksesuar - %9 ile %18 arası
  • Oyuncak - %16
  • Parfüm - %15
  • Pet Shop - %13 ile %15 arası
  • Spor & Outdoor - %5 ile %13 arası
  • Süpürge & Ütüler - %11
  • Televizyon - %6
  • Temel Tüketim ve Gıda - %15
  • Yapı Market - %14 ile %18 arası
  • Züccaciye - %18

Hepsiburada komisyon oranları, faaliyet gösterdiğiniz kategoriye göre değişmek ile beraber, 2021 yılı için güncel rakamlara bu döküman üzerinden ulaşabilirsiniz.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Hepsiburada
Mağaza Giriş

Hepsiburada mağaza açma girişi ile başvurusu tamamlanarak aktif hâle gelmiş bir mağazaya erişim aynı sayfa üzerinden gerçekleştirilir. Bu sayfada bulunan ilgili alanlara kayıt esnasında belirlediğiniz mağaza adı ve şifreyi yazarak satıcı paneline kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada
Müşteri Hizmetleri

Hepsiburada, müşteri hizmetleri konusundaki çalışmaları ile takdir toplayan bir firmadır. Müşteriler, 0850 252 40 00 numarasından ulaşabilecekleri çağrı merkezine merak ettiği konuları rahatlıkla danışabilirler. Hepsiburada’nın çağrı merkezi 08:00 - 24:00 saatleri arasında aktif olarak hizmet vermektedir.

Hepsiburada Mağaza Destek Hattı

Hepsiburada satış yapmak amacıyla platform üzerinde mağaza açan firmalara destek olmak amacı özel bir hat da açmıştır. Hepsiburada mağaza destek hattının telefon numarası 0850 214 09 15’dir. Bu hattı arayarak mağaza açma sürecine ve açılan mağazada gerçekleştirilen işlemlere dair detaylı bilgi alabilirsiniz.

Hepsiburada Mağaza Destek

Hepsiburada mağaza açma sürecini tamamlayıp aktif olarak çalışmaya başlayan iş ortaklarına destek olmak adına birçok hizmet geliştirmiştir. Bu hizmetlerden en önemlisi ücretsiz olarak düzenlenen e-ticaret eğitimleridir. Sürekli gelişmekte olan e-ticaret hakkında kendinizi geliştirip bu alanda daha başarılı olmak istiyorsanız ücretsiz eğitimlere katılabilirsiniz.

Hepsiburada Mağaza İletişim

Hepsiburada mağazalar için özel açılmış destek hattının dışında, satıcılara online talep formları düzenleme imkânı da sağlar. Bu sayfadan ulaşabileceğiniz formlar üzerinden destek almak istediğiniz konuya dair rahatlıkla talep oluşturabilirsiniz.

Hepsiburada Satış


Artırma Yöntemleri

Hepsiburada mağazası açtığınızda ürünlerinizi tanıtmak ve satışlarınızı artırmak için bir takım dijital pazarlama çalışmaları yapmanız gerekir. Hepsiburada mağazası açmak tek başına yeterli olmayacaktır; bu nedenle de pazarlama ve reklam çalışmalarıyla ürünlerinizin tanıtımını yapmanız faydalı olacaktır.

Hepsiburada mağazanızı öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmalarını şu şekilde ele alabiliriz:

  • Hepsiburada reklamları: Hepsiburada üzerinde ürünlerinizi öne çıkartmak için Hepsiburada’nın reklam modellerinden yararlanabilirsiniz. Belli kategorilerdeki ürünlerinizi ya da sadece belli ürünlerinizi öne çıkartmak için kategori bazlı ya da banner bazlı reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz. Buradaki reklam ücretleri ve gösterim süreçleri Hepsiburada ile yapacağınız anlaşmalar özelinde değişiklik gösterebilir.
  • Arama sonucu reklamları: Google Ads çalışmaları e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı reklam formatları arasında yer alıyor. Google’daki arama sorgularına yönelik sizinle ilgili anahtar kelimeleri seçerek, ürünlerinize ve Hepsiburada mağazanıza Google Ads arama sonucu kampanyalarıyla trafik çekebilirsiniz.
  • Sosyal medya reklamları: Sosyal medya reklamları ürün tanıtımı yapmak, marka bilinirliğini artırmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmak için oldukça etkilidir. Ürünlerinizle ilgili reklamlarınızı Hepsiburada mağazanıza yönlendirecek şekilde hazırlayarak, sosyal mecralar üzerinden mağazanıza trafik çekebilirsiniz.
  • SEO uygulamaları: SEO çalışmaları yapmak da ürünlerinizin arama sorgularında daha üst sıralarda çıkmasına yardımcı olacak uygulamalardan biri. Hepsiburada mağazası üzerindeki bilgileriniz de arama motorlarında indekslenir. Bu nedenle de buradaki bilgileri ve ürün sayfalarınızı arama motorlarına uyumlu bir şekilde hazırlamaya özen göstermelisiniz.
    • Mağaza sayfanızın açıklama bölümünde hizmetleriniz ve sattığınız ürünlerle ilgili anahtar kelimelere yer verin.
    • Ürün başlıklarında ürünün modeli, tam adı, markası, rengi gibi detayları mutlaka barındırın.
    • Detaylı ürün açıklamaları hazırlayın. Bu açıklamalarda ürünle ilgili anahtar kelimeler kullanmanın yanı sıra ürünle ilgili kaliteli fotoğraflar paylaşabilir ve açıklama bölümünde ürünle ilgili videoları da ekleyebilirsiniz. Açıklama sayfasını detaylı bir şekilde hazırlamanız, bu sayfanın daha iyi indekslenmesine yardımcı olacaktır.

Diğer Pazaryerlerinden Satış

Hepsiburada satış yapmak ve e-ticaret alanında faaliyet göstermek için önemli bir platformdur. Bu platformdaki faaliyetlerinizi diğer pazar yeri uygulamaları ile destekleyerek daha bütünlüklü ve başarılı bir e-ticaret operasyonu yürütebilirsiniz. Son olarak mağaza açabileceğiniz diğer belli başlı platformlara bakalım.

AliExpress Mağaza Açma Rehberi

Çin kökenleri e-ticaret devi, tüm dünyaya satış yapmak için tercih edilebilecek bir mecradır. AliExpress Mağaza Açma Rehberi üzerinden bu konuya dair merak ettiklerinize ulaşabilirsiniz.

Trendyol Mağaza Açma Rehberi

Yerli pazarda etkili bir e-ticaret girişimi olmayı düşünüyorsanız Trendyol’da mağaza açma fikrini de mutlaka aklınızda bulundurmanız gerekir. Bu konuda daha fazla bilgi almak için Trendyol mağaza açma rehberi başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.

eBay Mağaza Açma Rehberi

eBay, sadece sıfır değil ikinci el ürünlerin de satılabildiği, tüm dünyada kabul gören bir online alışveriş platformudur. Bu platformda çalışmayı düşünüyorsanız eBay mağaza açma rehberi başlıklı yazımıza göz atmanız faydalı olacaktır.

GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi

Türkiye’nin en önemli alışveriş platformlarından olan GittiGidiyor, şirket olmadan da mağaza açmanıza izin vermesi ile dikkat çeker. GittiGidiyor mağaza açma rehberi, bu sitede mağaza açmak için ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgileri içerir.

n11 Mağaza Açma Rehberi

n11 de Türkiye’de kurulmuş, internet üzerinden satış yapmak için tercih edebileceğiniz önemli mecralardan biridir. n11 mağaza açma rehberi, bu konuda merak ettiklerinize dair oldukça detaylı bilgiler içerir.

Amazon Mağaza Açma Rehberi

E-ticaret sitesi olarak kurulmasının ardından dünyanın en büyük şirketlerinden birine dönüşen Amazon, techjury.net’in sağladığı verilere göre 300 milyondan fazla kullanıcıya sahiptir. Amazon mağaza açma rehberi burada mağaza açarak tüm dünyadan kullanıcılara ulaşmanız için ihtiyacınız olan tüm bilgileri size sağlar.

PttAVM Mağaza Açma Rehberi

PttAVM, Türkiye’nin gelişmekte olan sanal pazar yeri uygulamalarından biridir. Bu platformda mağaza açmayı düşünüyorsanız PttAVM mağaza açma rehberi başlıklı içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin