Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi

13 Ocak 2022
Markethinkers
Çiçek Sepeti Mağaza Açma Rehberi

Yeni bir e-ticaret sitesi kurma, mevcut e-ticaret sitesinin ağını genişletme ya da küçük sermaye ile pazar yerlerinde satışa başlama gibi fikirleriniz varsa, Çiçek Sepeti mağaza hizmetinden faydalanabilirsiniz. Türkiye’nin popüler alışveriş sitelerinden biri olan Çiçek Sepeti, e-ticaret girişimcilerine kapılarını açtıktan sonra bir sanal pazar yerine dönüştü. Açacağınız bir satıcı hesabı ile ürünlerinizi satabilecek yeni bir pazara erişim sağlayabilirsiniz. Üstelik sadece çiçek değil, onlarca farklı kategoride yer alan pek çok ürün çeşidini satışa sunabilirsiniz. 

Çiçek Sepeti Nedir? 

Çiçek Sepeti; Akif Emre Aydın isimli bir girişimcinin 2006 yılında hayata geçirdiği bir e-ticaret sitesidir. Başlangıçta niş bir pazarda, sadece çiçek gönderimi üzerine hizmet veren bir internet sitesi olarak kurulmuştur. Fakat dünyadaki örneklerine göre daha farklı bir sistem geliştirip kısa sürede hızla büyümeyi başarmıştır. 

Avrupa ve Amerika’da çiçek gönderme üzerine hizmet veren internet mağazaları çiçekleri tek bir merkezden, kargo ağı ve karton koli içerisinde gönderirken Çiçek Sepeti, yurt içindeki çiçekçilerle entegre oldu. Çiçekçilere vazo ve kurdele gibi aksesuarlar dağıtarak belirli bir ürün standardı yakaladı. Gelen siparişler, müşteriye en yakın üye çiçekçi tarafından, koli değil vazo içerisinde ya da buket olarak gönderildi. Bu yöntem, aynı gün teslim hizmetini de mümkün kıldı. Müşteriler ise doğum günü, yıldönümü gibi özel günleri kaçırmadan çiçek hediye etme fırsatı yakaladı.

Çiçek ve hediyelik eşyalar ile birlikte “yenebilir çiçek” ürünleriyle popülarite yakalayan Çiçek Sepeti, Hummingbird Ventures ve Amazon.com gibi dünya devlerinden yatırım aldı. Müşteri kitlesi genişleyince ürünlerini de çeşitlendirmek isteyen firma, kapılarını e-ticaret girişimcilerine de açtı. Sanal pazaryeri modeline dönen Çiçek Sepeti mağaza açma hizmeti sunmaya başladıktan sonra onlarca kategoride yer alan yüzbinlerce ürünü tüketici ile buluşturmaya başladı. 

Süpermarket, kozmetik, takı & aksesuar, ev & yaşam, elektronik, pet shop, moda ve spor gibi kategorilerden ürünlerin bulunabildiği Çiçek Sepeti, merkezinde çalışan 350’den fazla personel ile hizmet vermektedir. Türkiye’de 10.000’den fazla tedarikçi ağı bulunan firma, “mizu.com” adıyla da dünyaya açılmıştır. Mizu, başta Meksika olmak üzere pek çok ülkede hizmet veren çiçek ve hediye gönderme sitesidir. 

Kimler Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açabilir?

Çiçek Sepeti fiziksel mağazalara bayilik ve franchise veren bir firmadır. Sanal pazar yerinde ise e-ticaret girişimcilerinin mağaza açmasına izin verir. Girişimci, esnaf, KOBİ ve işletmeler bu platformda mağaza açabilir. Yani Çiçek Sepeti mağaza açma hizmetinden faydalanmak için hâlihazırda bir işletmeye sahip olma zorunluluğunuz yoktur. Ticarete doğrudan online ortamda başlamak isteyen bir girişimci iseniz, bu sitede mağaza açabilirsiniz. 

E-ticarete kendi sitenizde ya da diğer pazar yerlerinde başladıysanız, ciceksepeti.com’da mağaza açabilir, yeni bir müşteri kitlesi kazanabilirsiniz. Geleneksel ticaret yapıyorsanız ve fiziksel mağazanızdaki ürünleri internet üzerinden de satmak istiyorsanız, bu platform sizin için de uygun bir alandır. Fakat statünüz ne olursa olsun, bazı şartları karşılamanız gerekir. Çiçek Sepeti satış yapma şartlarından en önemlisi ise şirket sahibi olmaktır. 

Bu sanal pazar yerinde, sadece vergi mükellefleri mağaza açabilir. Vergi mükellefi olmak için bir şirket sahibi olmalısınız. Hâlihazırda bir şirketiniz varsa doğrudan hesabınızı açıp ürünlerinizi satmaya başlayabilirsiniz. Platform anonim, limited ve şahıs şirketlerine mağaza açma izni verir. Dolayısıyla büyük ölçekli bir girişiminiz yoksa ya da esnafsanız, kolay ve düşük maliyetli bir şahıs şirketi kurarak sanal mağaza açabilirsiniz. 

Neden Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açmalısınız?

Bir sanal pazar yerinde online satışa başlamak, işletmeniz için oldukça faydalıdır. Eğer e-ticarete yeni giriyorsanız, Çiçek Sepeti satış yapmak için size uygun bir platformdur. Büyük bir markanız yoksa ve e-ticarette yeniyseniz, tüketicilerin size güvenmesi zaman alır. Fakat böyle bir platformda yer aldığınızda Çiçek Sepeti size referans olur ve tüketiciler güven sorunu yaşamadan ürünlerinizi satın alır. 

Kendi e-ticaret siteniz üzerinden belirli bir müşteri kitlesine hitap edersiniz fakat bu platformda, farklı özelliklere sahip geniş bir kitleye erişiminiz olur. Aylık ziyaretçi ortalaması 16 milyon, üye müşteri sayısı 11 milyon, mobil uygulama indirme sayısı ise 7 milyon olan bir platform, size sektörde büyüme fırsatı sunar. Çiçek Sepeti mağaza açma iletişim ve kullanıcı deneyimi açısından da işletmenize faydalı olur. Ürünlerinizi satın alan kullanıcılar, deneyimlerini yorum olarak ürün sayfasına yazarlar. Hizmet kaliteniz yüksek olduğu sürece iyi yorumlar alırsınız ve bu sayede yeni müşteriler kazanırsınız. 

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açmadan Önce Bilinmesi Gerekenler Nelerdir?

Çiçek Sepeti mağaza başvurunuzu yapmadan önce bilmeniz gereken birçok detay vardır. Platformda karşılaşacağınız avantajları ve dezavantajları bilmelisiniz. Bu detaylar doğrultusunda bir fayda/zarar karşılaştırması yaparak platformun sizin için ne kadar doğru olduğunu analiz etmelisiniz. Avantajlardan çok dezavantajlardan etkilenebilecek bir işletmeniz varsa, tercihinizi gözden geçirmelisiniz. 

Aklınıza takılan soruları, satıcı destek hattı olarak hizmet veren Çiçek Sepeti iletişim numarasını (0850 210 94 94) arayarak sorup bilgi almalısınız. Sorularınızı canlı yardım üzerinden Çiçek Sepeti mağaza destek hizmeti alarak da sorabilirsiniz. Mağaza kullanım şartları, hak ve sorumluluklar, kargo, reklam, pazarlama ve komisyon oranı gibi konularda da bilgi sahibi olmanızda fayda vardır. 

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?

Hem sanal pazar yeri modelinin hem de bu platformun işletmeniz için sunabileceği önemli avantajlar vardır. Bu avantajlardan bazıları şöyle sıralanabilir:

  • Hazır bir müşteri kitlesine satış yapabilirsiniz.
  • Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. 
  • Düşük bir bütçeyle büyük bir pazara girebilirsiniz.
  • Platformun tüm altyapı hizmetlerinden faydalanabilirsiniz.
  • Çiçek Sepeti’nin kendi adına yaptığı reklamlar sayesinde satışlarınızı artırabilirsiniz.
  • Site içi reklamlarla ürünlerinizi öne çıkarabilirsiniz. 
  • Aynı platformda satış yapan rakiplerinizi detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz. 
  • Çeşitli temalarla sanal mağazanızı özelleştirebilirsiniz. 
  • Platformun referansı sayesinde güvenilir bir satıcı olarak kabul edilebilirsiniz.
  • Müşterilere 7 gün 24 saat satış yapabilirsiniz. 
  • Platformun banka anlaşmaları doğrultusunda ürünleri taksitle satabilirsiniz. 
  • İndirimli kargo avantajlarından yararlanabilirsiniz. 

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açmanın Dezavantajları Nelerdir?

Çiçek Sepeti mağazalarının satıcılar açısından bazı dezavantajları da vardır. Bu nedenle yukarıdaki avantajların yanı sıra aşağıdaki dezavantajları da göz önünde bulundurup ona göre mağaza açmalısınız. 

  • Yaptığınız her bir satış için komisyon ödemeniz gerekir. 
  • Komisyon kesintilerinden dolayı satış başına kârınız azalır. 
  • Yoğun bir rekabet ortamında öne çıkmakta zorlanabilirsiniz. 
  • Çok güçlü rakiplerle yarışmak zorunda kalırsınız.
  • Müşteriler alışverişi ciceksepeti.com üzerinden yapacağı için sadık müşteriler elde edemezsiniz. 
  • Yine platformun sizi temsil etmesinden dolayı marka bilinirliği oluşturamazsınız. 

Çiçek Sepeti Komisyon Oranları Nasıldır?

Çiçek Sepeti mağaza komisyon oranları değişken olan bir pazar yeridir. Kategori ve ürün grubuna göre farklı komisyon oranları mevcuttur. İlgili kategorideki her bir ürün satışı için belirtilen oranda kesinti uygulanır. Bu nedenle ürünlerinizi fiyatlandırırken komisyon detayını da göz önünde bulundurmalısınız. 

Kategori Oran (%) Kategori Oran (%)
Beyaz Eşya 8Televizyon6
Cep Telefonu 5Bilgisayar & Tablet6
Ofis & Kırtasiye15Tasarım Çiçek30
MP Food25Anne & Bebek15
Moda15Petshop10
Spor & Outdoor15Oto Aksesuar10
Süpermarket10Ev & Yaşam16
Oyuncak15Hobi10
Fotoğraf Makinesi10Parfüm18
Bijuteri20Sağlık & Medikal10
Aksesuar15Saat15
Altın Takı15Gümüş Takı15
Yapı Market & Hırdavat15Video Oyun & Konsol10

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Nasıl Açılır?

Platformda mağaza açmak için öncelikle Çiçek Sepeti satıcı hesabı oluşturmalısınız. Başvuru ile birlikte satıcı hesabınız açılır fakat mağaza açabilmek için başvurunuzun onaylanması gerekir. Site üzerindeki işlemler birkaç dakika sürüyor olsa da firma, belgeleri matbu olarak istediği için anında satışa başlayamıyorsunuz. Mağaza açma sürecini başlatmak için ciceksepeti.com ana sayfasına gidip aşağıdaki adımları izleyin. 

  1. Ana sayfanın sağ üst köşesinde yer alan “Çiçeksepeti’nde Satış Yap” butonuna tıklayın. 
  2. Girdiğiniz sayfa karşınıza çıkan yeşil “Hemen Başvurun” butonuna tıklayarak devam edin. 
  3. Açılan ilk sayfadaki formu doldurun ve “Devam Et” butonuna tıklayın. Bu adımda istenen bilgiler şöyledir:
    • Başvuru tipi (Pazaryerinde kendi ürünlerimi satmak istiyorum)
    • Firma adı (ticaret unvanı)
    • Firma türü
    • Vergi/T.C. kimlik numarası
    • Satış yapılacak kategori
    • Yetkili adı, soyadı, e-posta adresi, telefon numarası
    • Diğer e-ticaret sitelerinde satış yapıyorsanız mağaza linki
  4. İkinci formda işletmenizle ilgili detaylı bilgileri girin ve yine “Devam Et” butonuna tıklayarak sonraki adıma geçin. Bu adımda istenen bilgiler şöyledir:
    • Vergi dairesi ili
    • Vergi dairesi
    • Fatura adresi (il, ilçe, semt, açık adres)
    • Firma telefonu ve e-posta adresi
    • Sanal mağaza adı
    • Teslimat tipi
  5. Üçüncü adım “Evrak Yükleme” ekranıdır. “Belge Yükle” butonuna tıklayarak ekranda listelenen belgeleri sisteme yükleyin. 
  6. “Çiçeksepeti.com Satıcı İlan ve İşbirliği Sözleşmesini İndir” ve “Bayi Bilgileri Formunu İndir” butonlarını kullanarak ilgili belgeleri bilgisayarınıza indirin. 
  7. “Başvuruyu Tamamla” butonu ile süreci sonlandırın. 

Yukarıdaki adımları tamamladıktan sonra kayıtlı mail adresinize bir e-posta gelecektir. Gelen e-posta aracılığıyla başvurunuzun değerlendirme sürecini takip edebilirsiniz. Site üzerindeki işlemleri tamamladıktan sonra, sözleşme ve formu imzalayıp firmaya göndermeyi unutmayın.

Çiçek Sepeti Vergi ve Faturalandırma Süreci Nasıldır?

Türkiye’de geçerli olan ticari hukuk mevzuatlarına göre gerçekleşen ticari faaliyetlerin faturalandırılması gerekir. Bu durum e-ticarette ve online satışlarda da geçerlidir. Dolayısıyla Çiçek Sepeti üzerinden yaptığınız her satış için fatura kesmeniz gerekir. Bu süreçte e-fatura kullanmalısınız. E-fatura kesmek için GİB portalını ya da fatura entegrasyon yazılımlarını kullanabilirsiniz. 

Ticari faaliyetlerden elde edilen gelirlerin vergilendirilmesi hakkında da bazı yasal zorunluluklar vardır. Bu platformda yaptığınız satışlardan kazandığınız para için bazı vergiler ödemeniz gerekir. Vergi ödeme yükümlülüğü şirketinize aittir ve sizin sorumluluğunuzdadır. Çiçek Sepeti, vergi sürecinde size destek sağlamaz. Şirketinizin vergi levhasına NACE kodu ekletmeniz hâlinde vergi muafiyetinden yararlanma fırsatı da yakalayabilirsiniz. 

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açmak için Gerekli Şartlar Nelerdir?

Çiçek Sepeti mağaza açma şartlarından biri elbette vergi mükellefi olmanızdır. Bireysel kullanıcı olarak burada satış yapabilmeniz söz konusu değildir. Büyük bir işletmeden ziyade kendi nam ve hesabınıza e-ticaret yapıyorsanız şahıs şirketi kurarak vergi mükellefi olabilirsiniz. Daha büyük ölçekli bir girişiminiz varsa limited ya da anonim şirket tiplerini tercih edebilirsiniz. 

Mutlaka yerine getirmeniz gereken şartlardan biri de bazı belgeleri matbu olarak firmaya postalamaktır. Başvuru ekranından indirerek temin edebileceğiniz Satıcı İlan ve İşbirliği Sözleşmesi ile Bayi Bilgi Formu’nu imzaladıktan sonra hem sisteme yüklemeniz hem de Çiçek Sepeti’nin adresine posta ile göndermeniz gerekir. Bu belgelerin bütün sayfalarına ıslak imza atmalısınız. Ayrıca sayfalara atılan ıslak imzalar ile imza sirkülerindeki örneklerin aynı olmasına da dikkat etmelisiniz. 

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açarken Gerekli Belgeler Nelerdir?

Başvurunuzun olumlu değerlendirilmesi ve sürecin hızlı bir şekilde tamamlanabilmesi için tüm belgeleri eksiksiz bir şekilde hazırlamanız gerekir. Çiçek Sepeti mağaza açmak için gerekli belgeler şöyledir:

  • Vergi levhası
  • T.C. kimlik kartı fotokopisi
  • Ticaret sicil gazetesi
  • Faaliyet belgesi
  • Ortaklık sözleşmesi
  • İmza sirküleri
  • Banka bilgilerini gösteren belge ya da hesap cüzdanı
  • Satıcı İlan ve İşbirliği Sözleşmesi
  • Bayi Bilgi Formu

Çiçek Sepeti’nde Mağaza Açmak Ücretli mi?

Çiçek Sepeti mağaza açma ücretinin bulunmadığı bir pazar yeridir. Bu platformda mağaza açabilmek için herhangi bir ücret ödemeniz gerekmez. Mağaza açmak için ücret ödemeseniz de düzenli bir şekilde ödemeniz gereken bazı ücretler vardır. Söz konusu ücretlerin başında komisyon kesintileri gelir. Komisyonlar kategori ve ürün gruplarına göre değişkenlik gösterdiği için her üründe farklı bir miktar kesilir. 

Müşterilerin güvenli bir şekilde ödeme yapmasını, sizin de kolayca ödeme almanızı sağlayan ve Çiçek Sepeti tarafından geliştirilen güvenli ödeme altyapısı için de sizden ücret tahsil edilir. Bu yazılım platforma dâhil olduğu için kullanmak durumundasınız. Yaptığınız her satışta, KDV dâhil satış bedeli üzerinden %1,5 oranında güvenli ödeme altyapısı kullanım ücreti kesilir. 

Çiçek Sepeti’nde ürün listeleme ücreti de vardır. Fakat bu ücret listelenen her üründen alınmaz. Aylık olarak alınan listeleme ücreti, ilgili ayda satış işlemi görmüş ürün sayısı üzerinden hesaplanarak tahsil edilir. Buna ek olarak platformda “ücretsiz kargo” kampanyası ile de satış yapabilirsiniz. Ücretsiz kargo ile satış yaptığınızda, kargo ücreti alıcıya değil size yansıtılır. Ayrıca ürünü kargoya vermeniz gereken süreyi aştığınız her bir gün için de ceza ödemeniz gerekir. 

Bazı durumlarda, firmaya ödemeniz gereken ceza ücretleri doğabilir. Bu durumlar size bildirilir ve sözleşmeyi imzaladığınızda, söz konusu durumların gerçekleşmesi hâlinde ceza ödemeyi de kabul etmiş olursunuz. Ceza ödemesi gerektiren durumlardan bazıları aşağıdaki gibidir.

  • Alıcıya sipariş ile ilgili fatura ve sevk irsaliyesini göndermemek
  • Alıcı ile iletişim kurarken şikâyete sebebiyet verecek bir üslup kullanmak
  • Alıcıya eksik, hatalı ve/veya kusurlu ürün göndermek
  • Alıcının iade ettiği ürünü kabul etmemek
  • Alıcıyı başka bir platformdan alışveriş yapmaya yönlendirmek

Çiçek Sepeti’nde Açılabilecek Mağaza Çeşitleri Nelerdir?

Çiçek Sepeti mağaza oluşturma aşamasında sizden birtakım bilgiler ister. Bu bilgilerin girişini yaparken, platform ile iş ortaklığı yürütebileceğiniz seçenekleri görebilirsiniz. Başvuru tipi kısmında size aşağıdaki üç seçenek sunulur. 

  1. Bayi olmak istiyorum
  2. Franchise mağaza açmak istiyorum
  3. Pazar yerinde kendi ürünlerimi satmak istiyorum

Platform üzerinde sanal mağaza açmak istiyorsanız, 3. seçenek ile devam etmelisiniz. Diğer seçenekler fiziksel mağazalar için geçerlidir. Sanal olarak tek bir mağaza çeşidi vardır. Bu mağaza ile 17 farklı ana kategoride satış yapabilirsiniz. 

Çiçek Sepeti’nde Satış Nasıl Yapılır?

İnternet üzerinden satış yapmak için Çiçek Sepeti’ni tercih ettiyseniz, nasıl satış yapabileceğiniz hakkında bilgi sahibi olmalısınız. Satışa başlamak için Çiçek Sepeti mağaza panelini kullanmalısınız. Ama önce mağaza başvurunuzun onaylanmış olması gerekir. Başvurunuz onaylanıp mağazanız açıldıktan sonra ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Eklediğiniz ürünler kontrolden geçer ve onaylanan ürünler otomatik olarak satışa açılır. Ardından platformun tüm kullanıcıları, ilgili kategoride ürünlerinizi görür ve sipariş edebilir.

Satıcı panelini farklı ekranlardan kullanabileceğiniz için nerede olursanız olun, satış yapabilir ve siparişleri yönetebilirsiniz. Paneli kullanma konusunda ise firmanın size ilettiği eğitim dokümanlarını incelemelisiniz. Yeni sipariş geldiğinde, paneldeki yönergeleri izleyerek satışı gerçekleştirebilirsiniz. Ürünü temin edip kargoya verdikten sonra müşteriye ulaşmasını beklemelisiniz. Müşterinin ürünü teslim alıp onay vermesinin ardından satış işlemi tamamlanır.

Çiçek Sepeti’ne Ürün Nasıl Eklenir?

Çiçek Sepeti’ne ürün eklemenin birden fazla yolu vardır. Eğer bir e-ticaret siteniz varsa pazaryeri entegrasyonu kullanarak kendi sitenizdeki ürünleri hızlıca sanal mağazanıza aktarabilirsiniz. Ayrıca XML ile toplu ürün yükleyebilir ya da manuel olarak tek tek ürün girişi yapabilirsiniz. Manuel ürün ekleme için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz. 

  1. Hesabınıza giriş yapın.
  2. “Hesabım” ekranına gidin.
  3. “Satıcı Sipariş Yönetimi” butonu ile satıcı paneline girin.
  4. Sol taraftaki ““Ürün & Reklam Yönetimi” sekmesine geçin.
  5. “Ürünlerim > Ürün Ekle” adımlarını takip edin. 
  6. Ulaştığınız ekrana ürün ile ilgili isim, açıklama, özellik, fiyat, teslimat gibi bilgileri girin.
  7. En fazla 5 adet olacak şekilde ve ana görsel fonunun beyaz olması şartı ile ürün görsellerini yükleyin. 
  8. Tüm adımları tamamladıktan sonra “Onaya Gönder” butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın.

Çiçek Sepeti’nde Satışlarınızı Nasıl Arttırabilirsiniz?

Bu pazar yerinde mağazanızı açıp ürünlerinizi satışa çıkardıktan sonra pazarlama çalışmalarına başlamalısınız. Çünkü Çiçek Sepeti doğrudan sizin reklamınızı yapmaz ve firmanızın adını öne çıkarmaz. Reklamlar ürün bazlı olur ve ürün ile ilgilenen müşteriler, sizinle birlikte rakiplerinize de ulaşır. Pazarlama çalışmaları ile satışlarınızı artırabilirsiniz.

SEO Çalışmaları

İnternetten ürün satmak istiyorsanız, arama motorlarının kurallarına uymanız gerekir. Bu kurallara uymak için de SEO çalışmaları yapmalısınız. Pazar yerlerinde, kendi e-ticaret siteniz kadar güçlü bir SEO çalışması yapamayabilirsiniz. Ama doğru yöntemleri kullandığınız takdirde, arama motorunda, ürün bazına öne çıkabilmeniz mümkündür. Örneğin ürün açıklamalarını anahtar kelime içeren, SEO uyumlu yazılarla oluşturabilirsiniz. 

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medyanın gücünü mutlaka kullanmalısınız. E-ticaret müşterilerinin büyük bir bölümü sosyal medya kullanıcısıdır. Sosyal medya platformlarının hizmete sunduğu araçları kullanıp reklam verebilirsiniz. Ayrıca sosyal medyadaki pazarlama stratejinizi sadece reklam üzerine kurmak zorunda değilsiniz. İşletme hesabınızı aktif ve etkili bir şekilde kullanırsanız, takipçilerinizi Çiçek Sepeti’ndeki mağazanızdan alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. 

Google Ads Reklamları

Dijital pazarlamanın en güçlü silahlarından biri Google Ads reklamlarıdır. Bir Google Ads hesabı açarak internetteki görünürlüğünüzü artıracak reklam kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Çeşitli reklam formatlarından dilediğinizi seçebilir, rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Bu reklamları kullanırken hedef kitleyi doğru ayarlamaya dikkat etmelisiniz. 

Çiçek Sepeti Mağazanızın Başarılarını Nasıl Ölçebilirsiniz?

Platformdaki mağazanızın başarılarını, satıcı panelinde bulunan “Raporlar” başlığı altındaki veriler yardımıyla ölçebilirsiniz. Buradaki ““Bayi Puan Açıklamaları” alanı, en çok dikkat etmeniz gereken detayları içerir. Mağazanızdan ürün satın alan müşteriler, hem ürün hem de hizmetiniz ile ilgili deneyimlerini diğer kullanıcılar ile paylaşır. Bu paylaşımı mağazanızı puanlayarak ve yorum yazarak yapar. Başarı puanınızı etkileyen diğer faktörler şunlardır:

  • Toplam sipariş
  • NPS (tavsiye) skoru
  • Kargoya verme süresi
  • Müşteriye teslim süresi
  • Chat yanıtlama hızı
  • Hiç dönülmeyen chat
  • Şikâyet kaydı olan sipariş

Çiçek Sepeti’nden Başka Pazar Yerlerinden Satış

Türkiye’de aktif olarak hizmet veren Çiçek Sepeti ve benzeri pek çok sanal pazar yeri vardır. Daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak istiyorsanız öncelikle IdeaSoft altyapısı ile kendinize bir e-ticaret sitesi açmalısınız. Ardından aşağıdaki rehberlerden faydalanarak popüler pazar yerlerinden mağaza açabilir, yeni müşterilere ulaşabilirsiniz. 

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin