Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi 2021

7 Ocak 2022
Markethinkers
Alibaba ve AliExpress Satış Yapma Rehberi 2021

Başlangıç sermayeniz kısıtlıysa ya da e-ticaret sitenize ek olarak farklı pazarlara da satış yapmak istiyorsanız, pazaryeri türleri arasında öne çıkan Alibaba ve AliExpress’i tercih edebilirsiniz. Türkiye’de hizmet veren pek çok pazar yerine kıyasla daha geniş bir kitleye hitap eden bu platformlar, dünyanın en büyük hacimli pazar yerleri arasındadır. Amazon’la birlikte e-ticaretin yaratıcıları arasında gösterilen Alibaba ile daha geniş bir müşteri kitlesine hitap edebilirsiniz. Peki Alibaba ve AliExpress mağaza nasıl açılır, aralarındaki farklar nelerdir?

AliExpress ve Alibaba Nedir?

Alibaba, 1999 yılında “küresel toptan ticaret” yapma amacıyla kurulan bir sanal pazar yeridir. Çin’in en büyük e-ticaret sitesi olma özelliğini taşımasıyla birlikte şirket olarak da dünyanın en büyükleri arasındadır. Öyle ki zaman içerisinde devasa büyüklüğe sahip bir holdinge dönüştü ve günümüzde Alibaba.com, Alibaba Group Holding’in alt kollarından sadece biri olarak biliniyor. Aynı şekilde AliExpress.com da bu holdingin e-ticaret alanında sunduğu hizmetlerinden biridir.

Alibaba.com; 2021’in sonu itibarıyla 40’tan fazla ana kategoride, yüz milyonlarca ürünün, 190’dan fazla ülkede, üreticiler ve tedarikçiler arasında alınıp satılabilmesine olanak tanımaktadır. AliExpress ise holdingin 2010 yılında tedarikçiler ve tüketicileri buluşturmak amacıyla hizmete açtığı küresel bir pazar yeridir. Global hizmete açık olan İngilizce sitenin yanında Türkçe, Fransızca, İspanyolca, Portekizce ve Rusça’nın da dâhil olduğu 17 farklı dilde hizmet vermektedir. ABD, Rusya, Brezilya, Fransa ve İspanya, AliExpress’in en büyük hacimli pazarlarıdır.

AliExpress ile Alibaba Arasındaki Farklar Nelerdir?

Alibaba Group e-ticaret dışında internet, teknoloji, alışveriş arama motoru, bulut bilişim ve elektronik ödeme hizmetleri gibi pek çok farklı alanda hizmet veren bir holdingtir. Holdingin e-ticaret tarafındaki başlıca hizmetleri ise sıklıkla birbirine karıştırılan Alibaba ve AliExpress’tir. Alibaba ile AliExpress farkı, platformların iş modeli ile alakalı bir durumdur.

Alibaba; B2B (işletmeden işletmeye) özelinde, belli bir alt satın alma limitinin olduğu; şirketlere, toptancılara, üreticilere ve tedarikçilere yönelik bir platformdur. Alibaba toptan satış yapılan sanal bir toptancı pazarı olarak da nitelendirilebilir. Yani toptancılar/şirketler açısından Alibaba satış yapmak ve ürün tedarik etmek için ideal bir pazar yeridir. Bu platform üzerinden bireysel tüketicilere satış yapılmaz.

AliExpress ise B2C (işletmeden tüketiciye) modelinin geçerli olduğu bir pazar yeridir. Üretici ya da tedarikçiler açısından da AliExpress satış yapmak için uygun bir ortamdır. Satıcılar ile nihai tüketicilerin buluştuğu bir platformdur. AliExpress mağaza açma konusunda her türlü işletmeye izin verilen ve bireysel tüketicilerin de alışveriş yapabildiği bir e-ticaret sitesi olarak da tanımlanabilir.

İki kuruluş arasındaki farkı basit bir örnekle daha net bir şekilde açıklayabiliriz. Alibabadan ürün temin etmek suretiyle e-ticaret yapan bir firma, temin ettiği bu ürünleri AliExpress üzerinden tüketiciler ile buluşturabilir.

AliExpress ve Alibaba Nasıl Çalışır?

Her iki platform da klasik sanal pazar yeri mantığıyla çalışır. Satıcı mağaza açar, alıcı ise listelediği ürünleri sipariş eder. Alıcı ve satıcıyı bir araya getiren bu platformlar, yapılan satışlardan aldıkları komisyonlar ile gelir elde ederler. Alibaba satış ortaklığı sistemi ile de çalışabilen bir platformdur. Bu nedenle Alibaba mağaza açma hizmeti, toptancılara ve işletmelere özeldir. AliExpress mağaza açma hizmetinin ise Türkiye’deki Trendyol gibi çalıştığını söylemek mümkündür.

Bu platformların çalışma prensibindeki en önemli detay, uluslararası hizmet veriliyor olmasıdır. Yani Alibaba ya da AliExpress üzerinden bir mağaza açtığınız zaman, ürünlerinizi platformların hizmet verdiği tüm ülkelere satabilirsiniz. Her iki kuruluş da küresel birer e-ticaret pazarı olarak e-ihracatın da önünü açmaktadır.

Aliexpress ve Alibaba Pazar Yerlerinden Hangisi Tercih Edilmelidir?

Bu platformlara giriş yapıp küresel çapta e-ticarete atılmak istiyorsanız; AliExpress'te ve Alibaba’da nasıl satış yapılır, bilmeniz gerekir. Alibaba ya da AliExpress mağaza açma hizmetinden faydalanmadan önce, faaliyet gösterdiğiniz iş modelini gözden geçirmelisiniz. Çünkü bu iki platform farklı pazarlara sahiptir ve hedeflediğiniz pazar neredeyse, orayı tercih etmeniz gerekir.

Bir üreticiyseniz ya da tedarikçi firmalara ürün tedarik ediyorsanız, sizin yeriniz Alibaba.com’dur. Ama burada perakende satış yapamayacağınızı unutmamalısınız. Toptan satış yapmak için bu platformu tercih edebilirsiniz. AliExpress ise hedeflediğiniz pazarı nihai tüketiciler oluşturuyorsa uygundur. Perakende satış yapabileceğiniz bu platformda müşteriler, ürünlerinizi kendi ihtiyaçları için satın alırlar.

AliExpress Mağaza Özelliği Nedir?

AliExpress mağaza açma özelliği, e-ticaret girişimcilerine, ürünlerini farklı bir pazarda satışa sunma imkânı veren bir sistemdir. Türkiye’den mağaza açma özelliğini 2019 yılında hizmete açan AliExpress, 2021 yılı itibarıyla 220 ülke ve bölgede, 150 milyondan fazla tüketiciye hizmet vermektedir. Mağaza ise size tüm bu ülkelere ürün satabilme şansı yaratan bir özelliktir.

Bir e-ticaret siteniz varsa, bu siteye ek olarak da mağaza açabilirsiniz. AliExpress mağaza açma özelliği ile küresel bir pazar yerine giriş yapabilir, AliExpress entegrasyonu sayesinde de e-ticaret sitenizdeki ürünleri özelleştirilebilir mağazanıza aktarabilirsiniz. Platform size dünyanın her yerinden yeni müşteriler bulabilmeniz için aracılık yapar. Siz de açtığınız mağaza üzerinden yaptığınız satışlar için platforma komisyon ödersiniz.

AliExpress’ten Satış Yapmanın Avantajları Nelerdir?

AliExpress mağaza açma özelliğini kullandığınız takdirde birtakım avantajlar elde edersiniz. Bu avantajlar sayesinde e-ticaret sektöründe ciddi oranda büyüme gösterebilirsiniz. Önemli olan, bu avantajlardan ne derecede faydalanabildiğinizdir. AliExpress pazarına giriş yapmadan önce doğru bir strateji çizerseniz, söz konusu avantajlardan en iyi şekilde faydalanabilirsiniz. Bahsi geçen avantajlardan bazıları şöyle sıralanabilir:

  • Yurt dışı satışlar için ilk adımı atmış olursunuz.
  • Yurt dışı için hedef pazar aramanıza gerek kalmaz.
  • Büyük bir müşteri kitlesine ulaşırsınız.
  • Ücretsiz bir şekilde mağaza açarsınız.
  • Türkçe dil desteği ile mağazanızı kolayca yönetirsiniz.
  • Satış destek programlarından faydalanarak tecrübe kazanırsınız.
  • Platformun lojistik altyapısı ile işlerinizi kolaylaştırırsınız.
  • Ödeme altyapısı sayesinde müşterilere karşı güven inşa edersiniz.

Yurt Dışı Satışlar İçin İlk Adımı Atmış Olursunuz

Yurt dışına satış yapmak istiyorsanız, AliExpress satıcı hesabı açmak size mükemmel bir avantaj sağlar. Platformun sunduğu denizaşırı ticaret avantajı sayesinde yurt dışına ürün satabilirsiniz. Ayrıca edineceğiniz tecrübeler ile bu kulvarda nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini ve yurt dışı satış için nasıl stratejilere ihtiyaç duyduğunuzu öğrenebilirsiniz.

Yurt Dışı İçin Hedef Pazar Aramanıza Gerek Kalmaz

Yurt dışına ürün satabilmek için pazar araştırması yapmanız, hedef kitle belirlemeniz ve müşteri bulmanız gerekir. Tüm bu detaylar hakkında detaylı bilgiler toplamadan ve doğru araştırmalar yapmadan yurt dışına açılmanız ciddi bir risk taşır. Fakat AliExpress mağaza açma özelliği, size müşterisi hazır bir pazar sunar. Araştırma zahmetine girmenize gerek kalmaz. Çünkü AliExpress hem size hem de müşterilere referans olarak güvenli bir ortam yaratır.

Büyük Bir Müşteri Kitlesine Ulaşırsınız

AliExpress mağaza açma özelliğini kullanarak listeleyeceğiniz ürünler, dünyanın dört bir yanından görüntülenebilir. E-ticaret müşterilerinin en yoğun şekilde bulunduğu başlıca sanal pazar yerlerinden biri olan bu platform, size milyonlarca müşteriden oluşan bir kitle sunar. Özellikle e-ticarette yeniyseniz ve marka bilinirliğiniz düşükse, müşteri kitlesi oluşturmakta zorlanabilirsiniz. Bu platforma giriş yaptığınızda markalaşma sürecinin sancılarını azaltabilir, kısa sürede yüksek kazanç elde edebilirsiniz.

AliExpress’ten Satış Yapmanın Dezavantajları Nelerdir?

AliExpress’te mağaza açmanın her yönden avantajlı olduğunu söyleyebilmek mümkün değildir. Bu pazara girerken birtakım riskleri göze almanız gerekebilir. Platformun iş modeli ve hacmi dolayısıyla, e-ticaret maceranızda bazı dezavantajlarla karşılaşabilirsiniz. Söz konusu dezavantajlara şöyle örnekler verilebilir:

  • Yoğun bir rekabet ortamı vardır.
  • Komisyon ödemeniz gerekir.
  • Marka kimliği oluşturmanız zordur.
  • Yurt dışındaki müşterileriniz, uzun kargo süresinden şikâyetçi olabilir.
  • Müşteriler sizden çok AliExpress’i tanır.
  • Platforma güvenmeyenler, markanıza da güvenmez.

Yoğun Bir Rekabet Ortamı Vardır

Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biri olması nedeniyle AliExpress’te ciddi bir rekabet yoğunluğu vardır. Dünyanın birçok ülkesinden firma burada mağaza açtığı için rakiplerinizin sayısı bir hayli fazladır. Satış yapabilmek için bu firmalarla da yarışmanız ve doğru pazarlama stratejilerini belirlemeniz gerekir.

Komisyon Ödemeniz Gerekir

Her sanal pazar yerinde olduğu gibi burada da komisyon kesintileri vardır. AliExpress mağaza açma ücreti almasa da yaptığınız her satış üzerinden belirli bir komisyon alır. Türkiye için AliExpress komisyon oranları, ürün ve kategoriye göre %5 ile %8 arasında değişir. Bu kesintiler, sizin elde edeceğiniz kâr miktarını azaltır. Kârınızı yükseltmek için fiyat artışına gitmeniz ise ürünlerinizin daha az tercih edilmesine sebep olabilir.

Bazı Kategorilere Göre AliExpress Komisyon Oranları (2021)
Ofis ve Okul Malzemeleri %8
Ev ve Bahçe %8
İç Çamaşırı %8
Spor ve Eğlence %8
Giyim ve Aksesuar %8
Tüketici Elektroniği %8
Bilgisayar ve Ofis %5 - %8
Güvenlik ve Koruma %5
Ev Aletleri %5
Mobilya %5

Marka Kimliği Oluşturmanız Zordur

Özellikle kendi ürünlerinizi üretiyor ve bir marka yaratmak istiyorsanız, AliExpress’te bunu yapmanız oldukça zordur. Müşteriler firmanızla ya da markanızla değil, doğrudan satışa sunduğunuz ürünle ilgilenir. Alışverişi AliExpress’ten yaptığını düşünür ve çoğu zaman sizden haberdar olmayabilir. Bu nedenle sanal pazar yerlerinde bir marka kimliği yaratmak zorlu bir süreçtir.

İlgili rehber: Satış Siteleri İçin Marka Oluşturma

AliExpress Mağaza Nasıl Açılır?

AliExpress Türkiye mağazası açmak için öncelikle sisteme kayıt olmanız gerekir. İlk olarak kayıt sayfasına gidin ve “AliExpress’e Katılın” butonuna tıklayın. Ardından sizden istenen bilgileri girerek hesabınızı oluşturabilirsiniz. Ayrıca bu süreçte sizden birtakım belgeler de istenecektir. Talep edilen belgeleri teslim etmeniz hâlinde, ortalama 2 gün içerisinde hesabınız onaylanır ve mağaza açma hakkı kazanırsınız. Evrak ya da bilgi eksikliği olması durumunda başvurunuzun olumsuz değerlendirilebileceğini de unutmamalısınız.

AliExpress’te Satış Yapmak İçin Gereken Bilgi ve Belgeler Nelerdir?

AliExpress mağaza açma sürecinde ihtiyaç duyacağınız bilgi ve belge sayısı oldukça azdır. Platform, sizden sadece kurumsal bir firma olduğunuzu kanıtlamanızı ister. Yani bireysel bir şekilde mağaza açıp ürün satışı yapmanız söz konusu değildir. Bir şirkete sahip olmanız gerekir ve şirketinizle ilgili belgeler sizden talep edilir. AliExpress’te satış yapmak için gereken bilgi ve belgeler şöyledir:

  • Vergi kimlik numarası
  • Ticaret sicil gazetesi
  • Ticaret odası kayıt belgesi
  • Vergi levhası
  • İmza sirküleri
  • Şirket bilgileri
  • Şirketin yasal temsilcisine ait bilgiler
  • E-posta adresi
  • Telefon numarası & iletişim bilgileri
  • Banka bilgileri

AliExpress Mağaza Açma Başvuru Adımları Nelerdir?

Satıcı merkezinde karşınıza çıkacak olan ya da sağ üst köşede bulabileceğiniz “AliExpress’e Katılın” butonu ile başvuru sürecini başlatabilirsiniz. Ardından aşağıdaki adımları izleyerek süreci tamamlayabilir, bir AliExpress mağazasına sahip olabilirsiniz.

  1. Alışveriş vergisi ülkesini “Türkiye” olarak ayarlayın.
  2. E-posta adresinizi girin ve şifre oluşturun.
  3. Üyelik sözleşmesi onay kutusunu işaretleyin.
  4. “DEVAM” butonuna basmanızın ardından e-posta onay ekranı gelecek.
  5. Kaydettiğiniz e-posta adresinizin gelen kutusuna gidip onay kodunu alın.
  6. 6 adet rakamdan oluşan kodu ilgili kutucuğa girip işleme devam edin.
  7. Şirket tipini (şahıs, limited, anonim) seçin.
  8. Şirket adını ve kayıtlı adresi girin.
  9. Geçerli bir pasaport veya T.C. kimlik kartınızı ve yerleşim yeri (ikametgâh) belgenizi “Add Files” butonu ile sisteme yükleyin.
  10. Şirketle ilgili e-posta, telefon numarası ve vergi kimlik numarası gibi bilgileri ekleyin.
  11. Vergi levhası, imza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi gibi belgeleri “Add Files” butonlarını kullanarak sisteme yükleyin.
  12. Şirketin yasal temsilcisi ve banka ile ilgili bilgileri de girip başvuruyu tamamlayın.
  13. Başvurunuzun sonucunu almak için ortalama 2 gün bekleyin.
  14. Mağaza açma başvurunuzun onaylandığına dair e-posta aldığınızda, marka tanımlama adımına geçebilirsiniz.

AliExpress’te Marka Nasıl Tanımlanır?

AliExpress mağaza açma başvurunuz onaylandıktan sonra, ürün girişi yapmadan önce marka tanımlama işlemi yapmalısınız. Tabii marka tanımlamanın daha çok üretici firmalara hitap ettiğini de bilmelisiniz. Eğer üretici firma konumundaysanız ve kendi markanız altında üretip yapıp bu ürünleri mağazanızda satacaksanız, markanızı sisteme tanımlayabilirsiniz. Böylece markanıza ait ürünler ayrı bir sınıfta gruplanır. Ayrıca birden fazla marka tanımlama hakkınız da mevcuttur. Marka tanımlama işlemi için “Hesap ve Avantajlar > Benim Markam” adımlarını izleyebilirsiniz.

Aliexpress Mağazasına Ürün Girişi Nasıl Yapılır?

AliExpress mağaza girişinin ardından ürünlerinizi listelemeye başlayabilirsiniz. Ürün ekleme paneli, size her türlü detayı girme fırsatı sunar. Tüm detayları girmenizin ardından onay süreci başlar ve onaylanan ürünler satışa çıkar. Ürün girişi için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.

  1. “Satıcı Hesabı > Ürün Merkezi > Yeni Ürün Ekleme” adımlarını takip edin.
  2. Ürünün en az 6 adet yüksek çözünürlüğe sahip görselini ekleyin.
  3. Opsiyonel olarak ürüne ait bir video ekleme seçeneğiniz de vardır. Zengin içerikli kutulara sahip ürünler için mutlaka video ekleyin.
  4. Ürün açıklaması yazın. Açıklamayı kendiniz oluşturabileceğiniz gibi hazır şablonları da kullanabilirsiniz. Açıklamaları Türkçe ya da küresel satış için İngilizce olarak yazabilirsiniz.
  5. Fiyat bilgilerini girin. Fiyatlandırmayı beden ve renk gibi varyantlar için ayrı ayrı yapmanız gerekir. Ayrıca bölgesel fiyatlandırma yapma şansınız da vardır.
  6. İndirim bilgilerini girin. İsterseniz ürününüz için “5 adet alana %10 indirim” gibi kampanyalar oluşturabilirsiniz.
  7. Gönderim bilgilerini doldurun. Ücretli ve ücretsiz kargo seçeneğinin yanında hangi bölgeye kaç günde gideceği, paket ağırlığı, boyutu gibi bilgileri girin.
  8. Ürünlerin listelenme süresini seçin.
  9. Ürünlerin satışa çıkması için ortalama 1 - 3 gün bekleyin.

AliExpress Kargolama ve Gümrük İşlemleri Nasıldır?

AliExpress mağazanızdaki bir ürünü sattığınızda, kargolama için iki farklı yöntemden birini seçebilirsiniz. Bu yöntemlerden biri, platformun “Cainiao” isimli kendi lojistik ağıdır. Cainiao sistemini kullandığınızda kargo yetkilisi sattığınız ürünü sizin adresinizden alır, müşterinin adresine teslim eder. İkinci yöntem ise alternatif kargo firmalarını kullanarak ürün göndermektir. Ürünü kargoya teslim edip takip numarasını sisteme girerek süreci yönetebilirsiniz.

Gümrük işlemleri ise ürünün teslim edileceği ülkenin yasal mevzuatları doğrultusunda işler. Dolayısıyla gümrük konusunda sorumluluk sizde değildir. Bazı ülkelerde gümrük vergileri yüksektir ve süreç oldukça zordur. Bu gibi ülkelerden sipariş alma ihtimaliniz düşük olduğu için, sadece sürecin kolay işlediği ülkelere gönderim yapmayı tercih edebilirsiniz.

AliExpress Mağaza Vergi Sistemi Nedir?

AliExpress mağaza açma özelliğini kullanarak ürün sattığınızda bir gelir elde edersiniz. Hem elde ettiğiniz geliri göstermek hem de gerçekleştirdiğiniz ticari faaliyeti belgelemek için fatura kesme zorunluluğunuz vardır. Kestiğiniz faturaların tutarları doğrultusunda da bir vergi yükümlülüğü doğar. Platformdan kazandığınız para için gelir vergisi ödemeniz gerekir. Peki AliExpress vergisi nasıl ödenir?

Bu sanal pazar yerindeki ticari faaliyetleriniz sonucunda ödemeniz gereken vergileri, bağlı bulunduğunuz vergi dairesine ödeyebilirsiniz. Ödemeleri vergi dairesi veznelerinden, internet vergi dairesinden ya da anlaşmalı bankalar üzerinden yapabilirsiniz.

Aliexpress Satıcı Hesabı Nasıl Silinir?

AliExpress’teki satıcı hesabınızı istediğiniz zaman kapatabilirsiniz. Platformdan istediğiniz verimi alamadıysanız ya da e-ticaret markanız için farklı bir yol çizdiyseniz, hesabınızı silebilirsiniz. AliExpress hesap silme işlemini “Hesap Ayarları” menüsünden yapabilirsiniz. Menünün altındaki sekmelerden “Hesabı Devre Dışı Bırak” butonuna tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz. Dilerseniz bu işlemi, yardım merkezindeki canlı destek üzerinden mesaj atarak da yapabilirsiniz.

Aliexpress ve Alibaba’ya Benzer E-ticaret Satış Siteleri Hangileridir?

AliExpress ve Alibaba gibi pek çok farklı sanal pazar yeri vardır. Her pazar yerinin kendine göre bir müşteri kitlesi bulunur. Ayrıca e-ticaret müşterileri, aynı ürün için birden fazla platformda araştırma yapar. Dolayısıyla diğer alternatifleri değerlendirmenizde de fayda vardır. Mağaza açıp ürünlerinizi listeyebileceğiniz ve geniş bir müşteri kitlesine satış yapabileceğiniz e-ticaret satış siteleri ile ilgili detaylı bilgilere, aşağıdaki rehberler üzerinden ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yeni bir iş kurmak ya da mevcut işinizi büyütmek istiyorsanız, aklınıza gelen ilk fikir internetten satış yapmak olabilir. Çünkü günümüzde, ürünlerinizi internetten satıyor olmanız, fiziksel mağazanızın bile önüne...
24 Eylül 2021
Markethinkers
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin