Instagram Reels İzlenme Sayısı Nasıl Yükselir? 14 Önemli Tüyo

18 Aralık 2023
Ferad Osman Sali
Instagram Reels İzlenme Sayısı Nasıl Yükselir? 14 Önemli Tüyo

Son dönemlerde, Instagram araçlarında reels çok trend hale geldi. Video izlemeyi ve video üretmeyi seven kişiler için eğlenceli bir yenilik olarak görülüyor. Özellikle de marka ve işletme hesaplarının etkileşimini artıracak reels paylaşımları, tıpkı diğer gönderiler gibi birçok kişiye hitap etmeyi kolaylaştırabilir.

Reels videoları ile hedef kitleye ulaşmak, ürünlerin tanıtımını sağlamak, içeriği daha çok kişiye izletmek isterseniz siz de reels izlenme sayısını yükselterek bu aracı verimli ve etkili şekilde kullanabilirsiniz.

Instagram’da reels izlenme sayısı, önemli kriterlere dikkat edilirse milyonları bulabilir. Bunun için size, ideasoft farkıyla Instagram reels izlenme sayısını artıracak tüyolardan bahsedeceğiz. Şahsi sayfanızda ya da işletme sayfanızda hedef kitlenizi büyütmek isterseniz bu tüyoları dikkate alarak reels içerikleri üretmeye başlayabilirsiniz!

Reels izlenme sayısı nasıl artırılır?

Instagram’da Reels Nedir?

Reels, Instagram’da son dönemlerde trend olan bir paylaşım aracıdır. Video ve fotoğraflı video oluşturma alanıdır. Reels sayesinde, işletme ve şahsi hesapların etkileşimi artar. Reels içeriği ve kalitesi, takipçilerin ilgisini çektikçe hesapların daha kolay büyümesi dikkat çeker.

Reels videolarında ses ve müzik kullanmak, video üzeri yazı eklemek ve video geçişlerinden faydalanmak mümkündür. Hesabını aktif şekilde kullananlar için, pratik ve eğlenceli bir paylaşım aracıdır.

Instagram Reels İzlenme Sayısını Artıran 14 Önemli Tüyo

  • Reels İçeriğini Belirleyin
  • Görsel Kaliteyi Yüksek Tutun
  • Dikkat Çekici Başlık Ekleyin
  • İçeriğe Uygun Müzik Seçin
  • Dikey Video Çekmeye Çalışın
  • Reels Açıklamasında Uygun Hashtag Kullanın
  • Trend Olan Reels Akımlarına Katılın
  • Reels Yorumlarına Yanıt Verin
  • Düzenli Reels İçeriği Paylaşın
  • Reels Paylaşım Günlerine Dikkat Edin
  • Hazır Şablonlardan Faydalanın
  • Diğer Paylaşım Ağlarında Paylaşın
  • Reels Videosuna Altyazı Ekleyin
  • Reels Konumunu Belirleyin

1) Reels İçeriğini Belirleyin

Instagram’da reels paylaşmadan önce hangi içerikle ilgili video oluşturacağınıza karar verin. Takipçilerinizin dikkatini çekecek şekilde video oluşturursanız, izlenme sayısının artmasını hızlandırabilirsiniz. Çünkü ilgi çeken videolar, dm yoluyla bir başka arkadaşa gönderilme özelliğine sahiptir.

İlgi çekici paylaşımlar sayesinde, reels etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Eğitici, güldüren, bilgi veren, tanıtıcı reelsler paylaşmayı deneyebilirsiniz. Hedef kitlenin ilgisini çeken içerikler sayesinde izlenmeyi etkileyebilirsiniz.

Reels içeriği belirlemek

2) Görsel Kaliteyi Yüksek Tutun

Reels görsel kalitesi düşük olduğunda, izlenme için dikkat çekmez. Ancak kaliteli görsele sahip olan reelsler daha çok izlenir. Sizin reels videonuzu, bir takipçi beğenerek başka bir arkadaşına gönderebilir.

Bu trafiğin hızlanması için kaliteli görselleri olan reelsler hazırlayabilirsiniz. Aynı şekilde, kapak görselinin de yüksek çözünürlüklü olmasına dikkat etmelisiniz.

Görsel kaliteyi artırmak

3) Dikkat Çekici Başlık Ekleyin

Reels videolarının izlenmesinde etkili olan başlıklar, dikkat çekici olmalıdır. Merak ettiren ve videoya yönlendiren bir başlık seçmelisiniz. Başlık seçerken, takipçilere saygı duyacak şekilde doğru ve heyecanlandıran kelimeleri seçmeye dikkat etmelisiniz. Başlığı ilgi çeken videoların izlenme sayısı daha yüksek olabilir.

Satış sayfalarında, mağaza ve satış dilini kullanarak reelsin dikkat çekmesini sağlayabilirsiniz.

Dikkat çekici başlık eklemek

4) İçeriğe Uygun Müzik Seçin

Reels içeriğini tamamlayan müzikler sayesinde, izlenme oranında pozitif artış sağlayabilirsiniz. Bunun için içerik konusuna uygun ses ve müzikleri kullanabilirsiniz.

Dinlendirici, heyecanlandıran, neşe veren ve motivasyon yükselten müziklerden faydalanarak hesabınızın gelişmesine yardımcı olabilirsiniz. Müzik seçiminde, trend olan ve son dönemlerde çok dinlenen şarkıları tercih edebilirsiniz.

İçeriğe uygun müzik seçimi

5) Dikey Video Çekmeye Çalışın

Reels analizlerinde göre, dikey formatta çekilen videoların izlenme oranı daha yüksek. Dikey formatta çekilen reelslerin anlaşılması daha kolay olabilir. Bu nedenle işletme hesaplarınızı geliştirmek için ürünlerinizi dikey formatta gösterebilirsiniz.

Bu teknikte reels çekerseniz, profilinize gelenlerin diğer videolara geçişini de kolaylaştırabilirsiniz.

6) Reels Açıklamasında Uygun Hashtag Kullanın

Reels izlenmelerinin artması için hashtag kullanmayı deneyebilirsiniz. Çünkü birçok kişi, merak ettiği içeriklere hashtag üzerinden ulaşmaya çalışıyor. Bu nedenle, reels açıklamasında 6-7 adet ana hashtag kullanabilirsiniz.

İçerikle ilgili ve doğrudan bağlantı kuran kelimeleri seçerek, reels izlenmesini yükseltebilirsiniz. Bu sayede etkileşim artar ve videoların daha sık izlenmesi kolaylaşır.

Reels trend akımları

7) Trend Olan Reels Akımlarına Katılın

Reels paylaşımlarında, akım oldukça önemli. Bu akımlara katılarak videonuzun öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Böylece izlenme oranının da yükselmesini kolaylaştırmış olursunuz.

Yılbaşı, sonbahar, tatil, kitap okuma, yemek hazırlama, spor yapma, ürün incelemesi, temizlik, düzen gibi içeriklere sahip olan reelsleri çekerek daha fazla kişiye kısa sürede ulaşabilirsiniz.

Reels yorumlarına yanıt vermek

8) Reels Yorumlarına Yanıt Verin

Instagram kullanıcılarının keşfetine düşmek için, paylaştığınız reelslere gelen yorumlara kısa sürede yanıt vermelisiniz. Yanıt verdiğiniz yorumlar sayesinde, izlenme oranının yükselmesine yardım edersiniz.

Instagram algoritması, yorumlu ve çok beğeni alan videoları öne çıkarmaktadır. Bunu denemek için yorumların gelmesini sağlayabilirsiniz. Takipçilerin fikrini sormak, reels hakkında düşünceleri öğrenmek, videonun izlenmesini yükseltebilir.

Düzenli reels paylaşmak

9) Düzenli Reels İçeriği Paylaşın

İşletme hesabınızda ya da kendi sosyal sayfanızda, düzenli olarak reels paylaşırsanız, diğer videoların da keşfete düşmesini sağlayabilirsiniz. Keşfete düşen ve çok fazla sayıda izlenen reelsler uzun süre gündemde kalabilir. Eğer belli bir çizgide hesabınızı kullanıyorsanız, aynı temalarda reels paylaşabilirsiniz.

Doğa gezileri, ev temizlik ve düzen videoları, yemek hazırlık reelsleri için takipçiler düzenli paylaşım bekler. Buna dikkat ederek reelsin izlenmesini hızlandırabilirsiniz.

Reels paylaşım günlerine dikkat etmek

10) Reels Paylaşım Günlerine Dikkat Edin

Hesabınızda reels paylaşırken en verimli gün ve saatleri seçmelisiniz. Hafta içi sabah ve akşam saatlerinde, Instagram kullanıcıları daha aktif olacağından videolar kısa sürede izlenebilir. Özellikle de cuma akşamı olduğunda, reels izlenme sayısı daha fazla olabilir.

Cumartesi ve pazar günleri, kullanıcılar sosyal medyaya çok zaman ayırmadıklarından bu günler daha sakin geçebilir. Çalışma günlerinde ise öğle tatili molalarını mutlaka değerlendirin. Birçok kişi yemek yerken ve dinlenirken reels akışında dolaştığı için izlenmelerin yükselmesini sağlıyor. 12:00 ile 13:00 arası, reels izlenme sayısının arttığı bir zaman dilimidir.

Hazır şablonlardan faydalanmak

11) Hazır Şablonlardan Faydalanın

Reels izlenme sayısının yükselmesinde etkili olan reels şablonları, birçok Instagram hesabında daha kolay reels hazırlanmasını sağlar. Şablonları deneyerek videoların izlenme sayısını etkileyebilirsiniz. Bu şablonlarda süre ve geçişler de hazır olduğu için, reels kalitesini de yükseltmeye yardım eder.

Özellikle de yıl sonunda, tüm yılı özetleyen şablonları deneyebilirsiniz. Tatil hatıraları için tatil odaklı şablonları seçebilirsiniz. Mağaza ve satış odaklı bir hesap yönetiyorsanız, ticareti kolaylaştıran açık ve bilgi veren şablonlardan faydalanabilirsiniz.

Paylaşım ağlarını kullanmak

12) Diğer Paylaşım Ağlarında Paylaşın

Hazırladığınız reels içeriklerini, kullandığınız diğer sosyal medya platformlarında da paylaşmaya dikkat ediniz. Bu paylaşımlar sayesinde, reelsin izlenme sayısı yükselmektedir. Reels kısmında yer alan videonuzu, paylaşımdan bir süre sonra hikaye kısmında paylaşabilirsiniz. Bazen, Instagram akışında reels videoları alt sıralarda kalabiliyor. Hikayede paylaşılan reelsler ise, tüm takipçilerinize ulaşarak daha hızlı öne çıkabiliyor.

Özellikle de marka ve firma hesaplarını yönetiyorsanız, e-ticaret yaptığınız sitede reelslere yer verebilirsiniz. Böylece, hem satış miktarı hem de izlenme sayısının artmasını kolaylaştırmış olursunuz.

Paylaşım ağlarını kullanmak

13) Reels Videosuna Altyazı Ekleyin

Instagram kullanıcıları, bazen reelsleri sesli şekilde dinleme imkanı bulamayabilir. Bu gibi durumları ve işitme engelli kullanıcıları düşünerek, reels içeriklerine altyazı eklemeye dikkat etmelisiniz.

Ses eklediğiniz, kendi sesinizle videoyu tamamladığınız bir reels paylaşımı için altyazı seçeneğini aktifleştirerek video üzerinde yazının bulunmasını sağlayabilirsiniz. Bu yöntem sayesinde, herkese daha kolay hitap ederek videonun izlenmesini hızlandırabilirsiniz.

Reels videosuna altyazı eklemek

14) Reels Konumunu Belirleyin

Reels izlenme sayısını arttırma konusunda etkili olan bir diğer yöntem de, konum eklemektir. Konum bilgisi sayesinde, videoların nerede çekildiği daha kolay anlaşılır. Örneğin çok beğendiğiniz bir mekanı, konumla beraber reels olarak paylaşırsanız bu mekanı merak edenlerin videoyu izlemesini sağlarsınız.

Reels konum özelliğini, hesap niteliğine göre belirleyip etkileşimin yükselmesini hızlandırabilirsiniz.

Reels videosuna altyazı eklemek

İlginizi Çekebilir:

Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?

Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Sık Sorulan Sorular

Reels İzlenmesinde Keşfetin Etkisi Var mı?

Düzenli ve kaliteli içerik paylaşarak, videoların keşfete düşmesini sağlayabilirsiniz. Kısa süre içinde çok sık izlenen videolar, keşfet alanına düştüğü için reels izlenme sayısını da yükseltebilir.

Reels İzlenme Sayısı Neye Göre Belirleniyor?

Reels izlenme sayısı, içeriğin ortalama izlenme süresine göre belirlenmektedir. Bu süre, ilk oynatım anından itibaren hesaplanır. Kişilerin videoyu açtıktan sonra izlemeye devam etmesi, izlenme sayısına eklenir.

Instagram Reels İzlenme Reklamı Verilebilir mi?

Reels içeriklerinde izlenme için reklam verilebilir. İşletme hesaplarının sık kullandığı bir yöntemdir. Sponsorlu reklam biçiminde, reelslerinizi reklam olarak yayınlayabilirsiniz. Bu reklam reelsleri, kullanıcılar hikayeler arasında gezerken görebilir. Meta Business Paneli’ni kullanarak ve işletme hesabınızı kullanarak reels izlenmeleriniz için reklam oluşturabilirsiniz.

Reels İzlenme Satın Alınabilir mi?

Sosyal medya hesaplarında izlenme değerlerinin yükselmesi için etkileşim satın alınabiliyor. Kısa sürede hesabınızı büyütmek isterseniz, reels izlenme satın alma içeriklerini kullanarak video izlenme sayısında artış görebilirsiniz. Ancak bu izlenmeler organik olmadığından hesabınız için iyi bir izlenim oluşturmaz.

Reels Videomu Kimler İzledi?

Reels videolarınızı kimin izlediğini merak ediyorsanız, reels beğenmelerinden analiz yapabilirsiniz. Beğenenlerin, videonuzu izlemiş olduğunu düşünebilirsiniz. Sadece izleyenleri keşfedecek ve listeleyecek bir araç henüz geliştirilmedi.

Yüksek Reels İzlenme Sayısı Hesabımı Keşfete Düşürür mü?

Keşfete düşen reels videolarında, paylaşım saati ve izlenme oranı etkilidir. Yüksek rakamlarda izlenme sayısı olan reels içerikleri, uzun süre keşfet alanında kalabilir. Hesabınızı aktif tutarak ve düzenli olarak besleyerek videoların keşfette görünmesini kolaylaştırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
İnternetin günlük hayatımız üzerindeki etkisi arttıkça ihtiyaçlarımızı da dijital kanallar üzerinden karşılamaya başladık. Bu durum da doğal olarak e-ticaret sektörünün devamlı bir büyüme içine girmesiyle sonuçlanıyor....
13 Haziran 2022
IdeaSoft
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Ferad Osman Sali
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-ticaret sektörü her geçen gün birçok kişinin ilgisini çekmektedir. Her ne kadar dijital sistemler müşterilere ulaşmayı kolay hale getirse de günümüzde çok sayıda e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Eğer bunların arasından...
7 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?
E-ticarette karşılaşılan en büyük zorluklardan biri, potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmektir. Bunu yapmanın birçok yolu olmakla birlikte, e-posta pazarlama bu noktada en iyi seçeneklerden biridir. E-posta...
28 Ağustos 2023
Ferad Osman Sali