Amazon'da Satış Yapmak, Amazon Mağaza Açma Rehberi
Jeff Bezos tarafından 1994 yılında kurulan Amazon, e-ticaretin gelişimine öncülük eden dünya çapında bir platformdur. Eğer e-ticaret dünyasında yer almak istiyorsanız, Amazon'un önemini kesinlikle göz ardı etmemelisiniz.
İÇİNDEKİLER
Amazon, Amerika'da en çok kullanılan e-ticaret platformudur. Aynı zamanda Türkiye'deki e-ticaret pazarında da güçlü bir konuma sahip olan Amazon, satıcıların pazaryerinde mağaza açmasına ve satış yapmanıza olanak sağlar.
Bu Amazon rehberimizde mağaza açma sürecine, satışa başlama sürecine ve sonrasında hesabınızı yönetiminize dair tüm detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Böylece Amazon pazaryeri üzerinde mağazanızı ve işinizi daha başarılı bir şekilde yürütebilirsiniz.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Amazon Mağaza Nedir?
Amazon, internet üzerinden kitap satışı yapma fikriyle hayata geçirilmiş olup, modern e-ticaret sisteminin temellerini atmıştır. E-ticaretin öncüsü olarak tanınan ve dünyanın en büyük şirketleri arasında yer alan Amazon, sürekli büyüyen yapısıyla uluslararası arenada Amazon.com markası altında, aynı zamanda pek çok ülkede yerel e-ticaret platformları ile faaliyet göstermektedir.
Amazon mağaza, Amazon.com.tr veya Amazon global üzerinden satış yapmak için oluşturduğunuz sizin ürünlerinizin sergilendiği bir alandır. Basitçe örneklemek gerekirse www.amazon.com.tr/stores/sizin-mağazanız/ gibi bir adreste oluşan sizin mağazanız olur. Kendi e-ticaret sitenizi kurmak gibi değildir, alan adınızı (domain) adresinizi kullanamazsınız.
Amazon'da Satış Yapmak
İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasında sanal pazar yerlerinin işleyişi de vardır. Kendi e-ticaret sitenizden satmak ile Amazon’da satış yapmak arasında fark vardır. Dolayısıyla işe bu açıdan da bakabilmeniz gerekir.
Amazon.com dünyanın dört bir yanına yayılırken, Türkiye pazarını da ihmal etmedi. 2018’de Türkiye pazarına adım atan Amazon, 2020’de tüm hizmetleri ile birlikte tam anlamıyla pazarda yerini aldı. Amazonda satış yapma süreçlerini de Türkiye’deki e-ticaret sistemine ve rekabet kurallarına göre entegre etti.
Kısa süre içerisinde Amazon Türkiye söylemine alışan e-ticaret girişimcileri, kendilerine Trendyol ve Hepsiburada'dan sonra yeni bir kanal buldu. Siz de bir e-ticaret girişimcisi olarak Amazon'da satış yapmak istiyorsanız adım adım Amazon'da satıcı hesabı açma bölümü ile ilk adımı atabilirsiniz.
Adım Adım Amazon’da Satıcı Hesabı Açma
Amazonda satış yapmak istiyorsanız, önce bir satıcı hesabı oluşturarak işe başlayabilirsiniz. Amazon Satıcı hesabı açmak için Amazon.com.tr üzerindeki “Hesap Aç” butonuna tıklamanız yeterlidir. Ardından gelecek olan bilgileri doldurarak ve aşağıdaki yönergeleri takip ederek satıcı hesabınızı kolayca açabilirsiniz.
- Amazon hesabı oluşturun
E-posta adresinize gönderilen doğrulama kodunu girin. Sonrasında "Amazon hesabınızı oluşturun" butonuna tıklayın. - İşletme bilgilerinizi girin
İşletme türünüzü seçin ve yasal adınızı girin. "Kabul Et ve Devam Et" butonuna tıklayın. - Doldurmanız gereken dört aşamalı kayıt formunu tamamlayın
a. İşletme Bilgisi: Adres, iletişim bilgileri, vergi numarası gibi bilgileri girin.
b. Kişisel Bilgiler: Vatandaşlık durumu, doğum tarihi, kimlik bilgileri gibi kişisel verileri doldurun.
c. Ödeme Bilgileri: Kredi kartı bilgilerinizi girin ve "Kaydet ve Devam Et" butonuna tıklayın.
d. Mağaza Adı: Mağazanız için bir isim belirleyin. - İki adımda doğrulama işlemini etkinleştirin
Telefon numaranıza gönderilen kodu girin ve "Tamam" butonuna tıklayın. - Kimlik doğrulama sürecini tamamlayın
Amazon'dan gelen e-postadaki linke tıklayarak kimlik doğrulama ekranına gidin. Kimlik belgenizin ön ve arkasını sisteme yükleyin ve gerekli bilgileri girin. - Başvurunuzu gönderin ve tamamlayın
Son kontrolleri yaptıktan sonra doğrulama işlemini de tamamlayıp Amazon satıcı hesabı oluşturma aşamasını tamamlayın.
Amazonda Satış Yapmak İçin Gerekli Belgeler
Öncelikle Amazon tüm süreçleri titizlikle yürüten bir firmadır. Bu nedenle firmanın bazı kuralları katı gelebilmektedir. Fakat bu süreci tamamladığınızda ürünler sorunsuz bir şekilde satılmaktadır. Ayrıca Amazon mağaza açma ve satıcı hesabı oluşturma sürecinde detaylı bilgiler ister. Bazı belgeleri sisteme yüklemeniz gerekir.
İşte Amazon'da satış yapmak için gerekenler ve gerekli belgeler şu şekildedir:
- İşletmeye ait bir e-posta adresi: Kayıt ve sonrası süreçte iletişim için gereklidir.
- Telefon numarası: İletişim için gerekli aktif bir telefon numarası.
- Birincil irtibat kişisine ait kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi hesap sahibinin kendisi ya da şirket adına satışlardan sorumlu olan kişidir.
- Şirket ile ilgili bilgiler: Şirketin sicil numarası, vergi numarası, adresi, işletme türü ve bunlarla ilgili belgeler. Amazon işletme türü ayrımı yapmaz.
- Ödeme yapmaya müsait geçerli bir kredi kartı: Kredi kartı şahsa ya da şirkete ait olmalıdır. Amazon satıcı hesabındaki bakiyenin yetersiz olduğu durumlarda (yeterli satış yapılmadığında) üyelik ücreti bu karttan tahsil edilir
- Banka hesap bilgileri: Amazon’daki mağazadan yapılan satışlardan elde edilen kazancın aktarılacağı banka hesabının bilgileri.
Amazon'da Nasıl Satış Yapılır?
Mağaza Yönetimi ve Ürün Listesi Oluşturma
Amazonda satış yapmaya başlayabilmek için önce mağaza ayarlarınızı yapmalı ve mağazanıza ürün eklemelisiniz. Bunun için bir ürün liste kaydı oluşturmalısınız. Eğer satacağınız ürün daha önce sisteme eklenmişse, ürününüzü bu liste kaydı ile eşleştirebilirsiniz. Eğer ürünün Amazon’daki ilk ve tek satıcısı sizseniz, yeni bir liste kaydı oluşturmalısınız. Diğer kurallara buradan ulaşabilirsiniz.
Müşterilerinizin göreceği ürün sayfasında ise şu detaylar yer alır;
- Ürün başlığı
- Ürün resimleri
- Ürün açıklaması
- Varyasyonlar
- Stok kodu
- Öne çıkan teklif
- Diğer teklifler
- Açıklama
Amazon, eklenecek olan ürünleri eşleştirmek için EAN, ISBN, UPC gibi global ticaret ürün numaralarını kullanır. Aynı zamanda hali hazırda numarası sistemde bulunan bir ürünün kimliğini yeniden tanımlamanız gerekmez.
Amazon Satışlarını Artırma Yöntemleri
Öncelikle Amazon mağaza açmak, verimli ve kazançlı bir şekilde satış yapabilmek için tek başına yeterli değildir. Dolayısıyla Amazon Türkiye mağazanızı dijital pazarlama, sosyal medya ve SEO stratejileri ile hareketlendirmelisiniz.
Bu sayede internet ortamındaki görünürlüğünüz artar ve daha fazla satış yaparsınız. Amazon Türkiye’de kazançlı bir şekilde satış yapabilmek için uygulayabileceğiniz yöntemler şöyle sıralanabilir:
- Google Ads Çalışmaları: Mağazanız ve ürünleriniz ile ilgili Google üzerinden reklam çalışmaları yürütebilirsiniz. Böylece arama motoru sonuçlarında ve alışveriş sekmesinde ürünlerinizin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.
- Amazon SEO Çalışmaları: SEO çalışmaları, arama motoru sonuçlarında dikkat çekmek için olmazsa olmazdır. Ürün sayfalarınızda temel SEO çalışmaları yapmalı ve anahtar kelimeleri doğru seçmelisiniz.
- Sosyal Medya Kanalı: Sosyal medya, Amazon’daki mağazanız için verimli bir müşteri kitlesi kaynağıdır. Dolayısıyla reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal medya üzerinden de yürütmelisiniz.
- Amazon Reklamları: Amazon Türkiye platformu içerisinde de reklam hizmeti alabilirsiniz. Bu sayede platformda yer alan diğer mağazaların önüne geçme şansınız olur. Amazon’da kullanabileceğiniz reklam önerileri ise şunlardır;
- Amazon Sponsorlu Ürünler
- Sponsorlu Marka Programları
- Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)
Amazon'un Avantaj ve Dezavantajları
Her pazaryerinin ve satış kanalının avantajları ve dezavantajları olduğu gibi Amazon Pazaryerinin de satıcı açısından bazı avantaj ve dezavantajları bulunur. Sizler için bu avantaj ve dezavantajları bu rehberimiz de listeledik.
Amazon Mağazası Açmanın Avantajları Nelerdir?
Amazon'da satış yapma ve mağaza açma opsiyonunun e-ticaret satıcıları tarafından yaygın bir şekilde değerlendiriliyor olması, platformun sağladığı avantajlardan kaynaklanır. Amazon tam anlamıyla e-ticaret alanında bir dünya devidir. Yine de başlamadan önce ne gibi avantajları olduğunu incelemekte fayda vardır.
Müşterilerin Güvenini Kazanırsınız
İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin gözünde güvenilirliği yüksek bir platformdur. Tüketiciler alışveriş yaparken Amazon markasının güvenilirliği dahilinde hareket ederler. Bu nedenle çok büyük bir markanız olmasa bile size güvenip ürünlerinizi satın alırlar. Çünkü olası bir problemde Amazon müşteri hizmetleri ekibinin çözüm üreteceğini ve mağdur olmayacaklarını bilirler.
Amazon’un Gücünden Faydalanırsınız
Amazon size sadece bir mağaza vermez. Mağaza altyapısı ile birlikte ödeme ve kargo avantajlarından da yararlanırsınız. Aynı zamanda çeşitli ödeme alternatifleri ve hızlı kargo seçenekleri sunduğu için müşteriler tarafından ürünleriniz daha çok tercih edilir. Ayrıca Amazon’un internet ortamındaki görünürlüğü ve yüksek ziyaretçi trafiği olduğu için ürünlerinize olan erişim de dolaylı olarak artar.
Geniş Bir Hedef Kitleye Ulaşırsınız
Dünya çapında bir marka olduğu için ve Türkiye'de reklam yatırımı yaptığı için ziyaretçi sayısı da yüksektir. Eğer satış rakamları konusunda dünyada birçok başarısı olan bu platform üzerinde satış yapmaya başlarsanız sadece kendi müşterilerinize değil, Amazon’u ziyaret eden tüm potansiyel müşterilere ulaşma fırsatı yakalarsınız.
Amazon Lojistik ile İşlerinizi Kolaylaştırırsınız
Amazon’un mağaza sahipleri için sunduğu Amazon Lojistik isimli özel bir hizmeti de vardır. Bu hizmette Amazon, sizin ürünlerinizi kendi deposunda tutar ve ürünleriniz satılırsa da tüm kargo sürecini kendisi yönetir. Ayrıca ürünleriniz Prime etiketi ile sergilenir. Böylece siz ürünleri depolamak zorunda kalmazsınız ve ürünleriniz satıldığında yapmanız gereken tek işlem satış faturası kesmek olur.
Amazon Mağazası Açmanın Dezavantajları Nelerdir?
Amazon'da hesap oluşturma ve satışa başlama işlemi sırasında onayladığınız sözleşme ile bazı hukuki sorumluluklar alırsınız. Eğer platformun sunduğu avantajlardan yararlanmak istiyorsanız bunların karşılığını ödemeniz gerekir ve belirlenen kurallara uymak zorundasınızdır. Amazon'un en önemli dezavantajlarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.
Komisyon Ücreti Ödersiniz
Platform üzerinde mağaza açıp hizmet vermeye başladığınızda yaptığınız her satış için komisyon ücreti ödersiniz. Amazon'da yapacağınız tüm satışlardan elde ettiğiniz gelir üzerinden komisyon kesintisi yapılır ve biriken bakiyeniz 14 gün sonra hesabınıza geçer. Komisyon oranları ile ilgili detaylı bilgiyi yazının devamında bulabilirsiniz.
Güçlü Rakiplerle Yarışmak Zorunda Kalırsınız
Normal olarak Amazon platformu her e-ticaret girişimcisine açık olduğundan büyük bir satıcı kitlesine sahiptir. Bu nedenle platformda yer alan çok sayıda mağaza vardır ve aynı kategoride, benzer ürünler sattığınız tüm mağazalar ile rakip olursunuz.
Bu nedenle rakiplerinizin önüne geçmek için ekstra çaba sarf etmeniz, indirimler yapmanız, reklama yatırım yapmanız ve özel bir bütçe ayırmanız gerekir. Ayrıca sizden önce pazara girip yüksek puan almış olan mağazaların önüne geçmeniz de zor olur.
Sadık Müşteriler Elde Edemezsiniz
Tüketiciler, platform üzerinden ürün satın alırken Amazon’dan alışveriş yaptığını düşünürler, sizi ve mağazanızı hatırlamazlar. Aslında müşterileriniz ile aranızda bir köprü olan Amazon, müşterinin gözünde burada başroldedir. Bu nedenle tüketiciler ürüne ve Amazon’a odaklanır, sizin mağazanıza tekrar uğrama ihtimali de düşüktür. Aynı zamanda müşterileriniz sizinle ilgili yeterli bilgi sahibi olamayacağı için sadık müşteriler elde edemezsiniz.
Marka Kimliği Oluşturamazsınız
Marka kimliği oluşturma konusunda da tüketiciler Amazon’a bakışı etkilidir. Ayrıca Amazon da her zaman baskın marka olmayı tercih eder. Platform üzerinde sadece mağazalar değil, Amazon’un kendisi de satış yapar. Ayrıca satış yaptığınız kategoride daha uygun fiyatlı ürünleri bulunanlar da rahatlıkla sizin önünüze geçebilir. Markanız hep en ucuz olmadığı sürece çok fazla ön planda kalmaz. Müşteriler de sizin markanız ile doğrudan ilgilenmez ve marka kimliğinizi oluşturamazsınız.
Ücretsiz e-kitap:
E-ticaret sitesi nasıl kurulur?
Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.
Amazon Komisyon Oranları 2024
Amazon'da sabit bir komisyon oranı yoktur. Amazon komisyon oranları kategorilere veya ürün gruplarına göre farklılık gösterir. Oran üzerinden hesaplama yapıldığı için ödeyeceğiniz komisyon, satışını yaptığınız ürünün fiyatına ve kategorisine göre değişir.
Amazon Komisyon Hesaplama Aracı
Amazon ürün komisyonlarını en doğru ve kolay şekilde hesaplamak için aşağıdaki Amazon komisyon hesaplama aracını kullanabilirsiniz.
Hesaplama Sonucu
Sonucu görmek için tutar girip “Hesapla” butonuna basın
Aynı zamanda platformda ürün kategorilerine bağlı olarak %3 ile %20 arasında değişen komisyon oranları mevcuttur. Aşağıdaki tablodan 2024 güncel Amazon komisyon oranlarını inceleyebilirsiniz.
Kategori | Komisyon Oranı |
---|---|
Fotoğraf makinesi | %8.5 |
Cep telefonu | %10 |
Ev eğlence sistemleri | %10 |
Giyim | %15 |
Bilgisayar & Elektronik | %6 |
Elektronik aksesuarlar | %11 |
Kişisel bakım cihazları | %13.6 |
Yapı market | %12.7 |
Mutfak eşyaları ve dekorasyon | %15 |
Bahçe | %14 |
Mobilya | %20 |
Mutfak (Küçük ev aletleri) | %11 |
Beyaz eşya | %7 |
Oyuncak&Oyun | %13 |
Bebek ürünleri (Giyim hariç) | %11.5 |
Ofis ürünleri | %12 |
Spor | %10 |
Bavul&Seyahat aksesuarları | %15 |
Kişisel Bakım&Kozmetik | %12.7 |
Sağlık&Kişisel bakım | %11 |
Gıda ürünleri | %12.7 |
Konsol oyunları | %8.5 |
Evcil hayvan ürünleri | %12.7 |
Müzik ekipman ve enstrumanları | %10 |
Diğer | %10 |
Amazon Vergi ve Faturalandırma Süreçleri
Amazon’da satış yapmak için şirket olmanız gerekir. Aynı zamanda mağazadaki işlemleriniz, Türkiye vergi sistemlerine göre vergilendirilir. Ayrıca vergilendirilebilmek için fatura kesmeniz, fatura kesebilmek için ise şirket kurmak gerekmektedir. Dolayısıyla Amazon'da satış yapmak ve mağaza açmak için bir şirket olma, vergi mükellefi olma zorunluluğu vardır. Bireysel olarak Amazonda satış yapamazsınız.
Vergi Süreci Nasıldır?
Eğer Amazon üzerinden satış yaparsanız bir ticari faaliyet gerçekleştirdiğiniz ve gelir elde ettiğiniz için vergi ödemeniz gerekir. Aynı zamanda Türkiye’deki vergi sistemine göre, sattığınız ürünler için devlet adına KDV toplarsınız ve bunu vergi dairesine aktarmakla yükümlü olursunuz. Ayrıca gelir elde ettiğiniz için de kazancınız üzerinden Gelir Vergisi ödersiniz.
Faturalandırma Süreci Nasıl İlerler?
Platformda sattığınız ürünler ile ilgili faturalandırma süreci sizin sorumluluğunuzdadır. Müşteriye ürün gönderim aşamasında e-fatura, e-arşiv olarak faturasını göndermek satıcı sorumluluğudur. Ayrıca elde ettiğiniz gelirlerin faturalandırılması ise Amazon tarafından yapılır.
Mağazada yaptığınız satışlardan elde ettiğiniz gelirler, 14 günlük periyotlar ile size ödenir. Ayrıca her ödeme sonrası bu kazancınız Amazon tarafından sizlere faturalandırılır.
Amazon Destek - Satıcı ve Müşteri Hizmetleri
Öncelikle Amazon ekibi tarafından talebiniz onaylandıktan sonra satıcı girişi üzerinden mağazanıza kolayca girebilirsiniz. Aynı zamanda mağaza girişi, satıcı hesabı oluşturmadan önce aldığınız kullanıcı adı/e-posta ve şifre ile yapılır. Böylece giriş yaptıktan sonra Amazon satıcı paneline ulaşabilirsiniz.
Amazon Satıcı Girişi
Amazon’da satıcı giriş işlemi herhangi bir web sitesine üye girişi yapmak gibidir. Öncelikle hesabınıza ait e-mail adresi ve şifre ile giriş yapabilirsiniz. Ardından satıcı hesabı açılır. Satıcı hesabına giriş yapıldıktan sonra Seller Central erişimi de aktif hale gelir. Seller Central üzerinden her konuda destek alınabilir ve satıcı paneli üzerinden ürün vb. tüm işlemlerinizi yönetebilirsiniz.
Amazon Satıcı Paneli
Envanter takibi, ürün listeleme, ürün ekleme, rapor indirme, satışları görüntüleme gibi işlemleri yapabileceğiniz tüm süreçleri yönetebileceğiniz ekrandır. Ayrıca Amazon Seller isimli mobil uygulamayı akıllı telefonunuza indirerek de satıcı panelini kullanabilirsiniz. Amazon satıcı uygulaması üzerinden de mağazanızı ve süreçlerinizi yönetirsiniz.
Amazon Satıcı Destek ve Müşteri Hizmetleri
Amazon'da satış yaparken karşılaştığınız sorunlar için, Amazon Seller Central üzerinden Satıcı Destek Ekibi'ne kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Satıcılar, "Bize Ulaşın" sekmesi aracılığıyla destek alabilirsiniz. Alıcılar ise doğrudan Amazon Müşteri Hizmetleri'ne başvurmalıdır.
Satıcılar için çeşitli rehber, yardım ve SSS sayfaları hazırlamış olan Amazon, sorularına bu sayfalarda cevap bulamayanlar için de "Bize Ulaşın" sayfasındaki form üzerinden sorununuzu açıklayan bir mesaj gönderebilir ve destek ekibinin size ulaşmasını bekleyebilirsiniz. Ayrıca destek ekibinin size e-posta ve telefon ile ulaşması için seçim de sunmaktadır.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Diğer Pazaryerlerinden Satış Yapmak
Satışlarınızı artırmak için Amazon ile birlikte farklı pazar yerlerinde de ürün satmak istiyorsanız, değerlendirebileceğiniz pek çok alternatif pazaryeri vardır. Türkiye’de aktif olarak hizmet veren e-ticaret pazaryerlerinin çoğu, mağaza açmanıza ve satış yapmanıza izin verir.
Satış kanallarınızı artırmanız, ürünlerinizi birden çok pazaryerinde satışa sunmanız, daha geniş kitlelere ulaşmanıza olanak sağlayacaktır. Dünyada ve ülkemizde popüler olan diğer pazar yerlerinden bazıları için oluşturduğumuz rehberleri incelemenizi öneririz.
Amazonda Satış Yapmak ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular
Amazon’da mağaza açma ücreti ne kadar?
15 Ocak 2018 tarihinden beri Amazon Türkiye’de satış yapmak için kayıt olan tüm satıcılar aylık 99 TL + KDV tutarındaki aylık üyelik ücretinden muaftır. Bunun yerine kategori bazlı komisyon oranları uygulanmaktadır.
Amazon mağazam ne zaman açılır?
Bu süre ile ilgili uzun uzun beklemeniz gereken bir durum yoktur. Eğer satıcı hesabınızı oluşturup gerekli bilgi ve belgeleri iletirse kısa sürede hesabınız onaylanır. Bu nedenle süreçte belgeleri eksiksiz ilettiğinizden ve sisteme girdiğiniz bilgilerin, gönderdiğiniz belgeler ile eşleştiğinden emin olmalısınız. Onay alındıktan sonra ürünler listelenip satışa başlayabilirsiniz.
Amazon'da bireysel satış yapılır mı?
Amazon üzerinden bireysel satış yapmanız mümkün değildir. Şahıs şirketi veya diğer işletme türlerinden birini kurduktan sonra vergi mükellefi olarak satış yapmaya başlayabilirsiniz.
Amazon’da satış yapmak için mağaza açmak gerekli mi?
Satış yapmak için gerçekleştirilmesi gereken en temel işlem mağaza açmaktır. Amazon bireysel satıcı hesabı açmaya izin vermez. Şirket olarak hesap açmanız gerekmektedir.
Yani Amazon’dan alışveriş yaptığınız bir müşteri profiline sahip olmanız, platform üzerinden satış yapabileceğiniz anlamına gelmez. Dolayısıyla e-ticaret girişimcisi olarak şirketinizin adına bir Amazon mağaza açmanız gereklidir.
Amazon'da satış yaparken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
Bu platformda bir mağaza açmanın avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırmalı, eğer iş modelinize ve stratejilerinize uygunsa mağaza açmalısınız. Çünkü Amazon’dan satış yapıyorsanız iş ortağı, yapmıyorsanız rakip olursunuz.
Her iki durumda da iyi bir analize ihtiyaç duyarsınız. Mağazanızın onaylanması için Amazon Sözleşmelerini kabul etmek zorundasınız. Sözleşmeyi kabul etmeden önce detaylı bir şekilde incelemenizi ve kurallara hakim olmanızı öneririz.
Popüler Videolar