Amazon'da Satış Yapmak, Amazon Mağaza Açma Rehberi

1 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
Amazon'da Satış Yapmak, Amazon Mağaza Açma Rehberi

E-ticaret ile ilgileniyorsanız, Amazon hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, e-ticaretin mucitleri arasında gösterilen bir isimdir. Türkiye’de de e-ticaret pazarında önemli bir yeri olan Amazon’da mağaza açarak e-ticaret gelirlerinizi artırabilirsiniz. Amazon mağaza açma süreci ile ilgili tüm detaylara hakim olmanız ise daha başarılı bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur.

Öncelikle Amazon Mağaza Nedir?

Kuruluş tarihi 5 Temmuz 1994 olan Amazon’un temelleri, internetten kitap satma hayali üzerine atılmıştır. Bu atılım, aslında modern e-ticaret sisteminin temelini oluşturan önemli bir dönüm noktasıdır. Aynı zamanda E-ticaretin öncüsü olarak kabul edilen Amazon, dünyanın en büyük şirketleri arasında yer almaktadır. Ayrıca hızla büyüyen firma, uluslararası hizmet veren Amazon.com’un yanında pek çok ülkede, o ülkeye hitap eden e-ticaret platformları kurmuştur. Türkiye’de ise Amazon.com.tr olarak hizmet vermektedir.

Amazon.com.tr üzerinden satış yapmanızı sağlayan bir hizmettir. Firmanın “Amazon’da Satış” adını verdiği bu hizmet, yine diğer e-ticaret platformlarına öncülük eden bazı özelliklere sahiptir. Özellikle hızlı kargo konusunda kullanıcıya mükemmel bir deneyim yaşatan depo sistemi, diğer online pazar yerlerinin de dikkatini çekmiş durumdadır. E-ticarete sanal pazar yerlerinden başlamak istiyorsanız önce e-ticarette en çok satılan ürünler ile ilgili bilgi toplayıp ürün yelpazenizi belirlemeli, ardından Amazon mağaza açma adımlarını tamamlayarak satışa başlamalısınız.

Mağaza Açma

İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasında sanal pazar yerlerinin işleyişi de vardır. Kendi e-ticaret sitenizden satmak ile Amazon’da mağaza açmak arasında fark vardır. Dolayısıyla işe bu açıdan da bakabilmeniz gerekir. Ayrıca Amazon.com dünyanın dört bir yanına yayılırken, Türkiye pazarını da ihmal etmedi. 2018’de Türkiye pazarına adım atan Amazon, 2020’de tüm hizmetleri ile birlikte tam anlamıyla pazarda rolünü aldı.

Ayrıca Amazon mağaza açma süreçleri de Türkiye’deki sisteme ve yasal zorunluluklara göre entegre edildi. Kısa süre içerisinde Amazon Türkiye söylemine alışan e-ticaret girişimcileri, kendilerine yeni bir alan buldu. Eğer siz de bir e-ticaret girişimcisi olarak sektörde sağlam bir yere sahip olmak istiyorsanız hem kendi e-ticaret sitenizi açmalı hem de Amazon’da satış yapmaya başlamalısınız.

Pekii Amazon Türkiye’de Mağaza Nasıl Açılır?

Türkiye’de Amazon mağaza açmak, aslında yeni sayılabilecek bir yöntem. Çünkü Amazon’un Türkiye geçmişi çok da eski değil. Fakat e-ticarette gelişim öylesine hızlı ki sektördeki yerini kaybetmek istemeyenler çoktan Amazon’da yerlerini aldılar. Eğer Amazon mağaza açmak istiyorsanız, bir satıcı hesabı oluşturarak işe başlayabilirsiniz. Ayrıca satıcı hesabınızı oluşturduktan sonra sizden birtakım bilgiler ve belgeler istenir. Dolayısıyla talepleri karşılamanızın biraz zaman alacağını hatırlatmakta fayda vardır.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Mağaza Açmak İçin Gerekenler

Amazon'da Mağaza Açmak için Gerekli Belgeler

Öncelikle Amazon tüm süreçleri titizlikle yürüten bir firmadır. Bu nedenle firmanın bazı kuralları katı gelebilmektedir. Fakat bu süreci tamamladığınızda ürünler sorunsuz bir şekilde satılmaktadır. Ayrıca Amazon mağaza açma ve satıcı hesabı oluşturma sürecinde detaylı bilgiler ister. Buna ek olarak bazı belgeleri sisteme yüklemeniz gerekir. İstenilen gerekli belgeler ve bilgiler şu şekildedir:

  • İşletmeye ait bir e-posta adresi: Kayıt ve sonrası süreçte iletişim için gereklidir.
  • Telefon numarası: İletişim için gerekli aktif bir telefon numarası.
  • Birincil irtibat kişisine ait kimlik bilgileri: Birincil irtibat kişisi hesap sahibinin kendisi ya da şirket adına satışlardan sorumlu olan kişidir.
  • Şirket ile ilgili bilgiler: Şirketin sicil numarası, vergi numarası, adresi, işletme türü ve bunlarla ilgili belgeler.
  • Ödeme yapmaya müsait geçerli bir kredi kartı: Kredi kartı şahsa ya da şirkete ait olmalıdır. Amazon satıcı hesabındaki bakiyenin yetersiz olduğu durumlarda (yeterli satış yapılmadığında) üyelik ücreti bu karttan tahsil edilir
  • Banka hesap bilgileri: Amazon’daki mağazadan yapılan satışlardan elde edilen kazancın aktarılacağı banka hesabının bilgileri.

Amazon Mağaza Ne Kadar Sürede Açılır?

Bu süre ile ilgili uzun uzun beklemeniz gereken bir durum yoktur. Eğer satıcı hesabınızı oluşturup gerekli bilgi ve belgeleri iletirse kısa sürede hesabınız onaylanır. Bu nedenle süreçte belgeleri eksiksiz ilettiğinizden ve sisteme girdiğiniz bilgilerin, gönderdiğiniz belgeler ile eşleştiğinden emin olmalısınız. Onay alındıktan sonra ürünler listelenip satışa başlanabilmektedir.

Amazon’da Satış Yapmak İçin Mağaza Açmak Gerekli Mi?

Satış yapmak için gerçekleştirilmesi gereken en temel işlem mağaza açmaktır. Eğer Amazon mağaza açmazsanız bireysel bir hesap ile platform üzerinden satış yapmanız söz konusu değildir. Yani Amazon’dan alışveriş yaptığınız bir müşteri profiline sahip olmanız, platform üzerinden satış yapabileceğiniz anlamına gelmez. Dolayısıyla e-ticaret girişimcisi olarak şirketinizin adına bir Amazon mağaza açmanız gereklidir.

Amazon Mağaza Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Öncelikle Amazon mağaza açma sürecinde dikkatli hareket edilmelidir.Hiçbir detayı atlamamalısınız ve bazı noktalara özellikle dikkat etmelisiniz. Bu platformda bir mağaza açmanın avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırmalı, eğer iş modelinize ve stratejilerinize uygunsa mağaza açmalısınız. Çünkü Amazon’dan satış yapıyorsanız iş ortağı, yapmıyorsanız rakip olursunuz. Her iki durumda da iyi bir analize ihtiyaç duyarsınız. Mağazanızın onaylanması için Amazon Services İş Çözümleri Sözleşmesi’ni kabul etmelisiniz. Sözleşmeyi kabul etmeden önce detaylı bir şekilde incelemelisiniz.

Amazon’da Mağaza Açma Ücreti

Öncelikle Amazon mağaza açma işlemini tamamlayıp satışa başlayabilmeniz için bir abonelik ücreti ödemeniz gerekir.Şöyle ki; Amazon mağaza açma ücreti 2021 yılı için aylık 99 TL + KDV şeklindedir. Mağaza, aylık abonelik şeklinde ücretlendirilir. Yani sadece Amazon mağaza açmak için değil, mağazanın açık olduğu her ay için abonelik ücreti ödenir. Fakat Amazon, sık sık kampanya düzenler ve mağaza açanlardan, belirli bir süre boyunca abonelik ücreti almaz.

Amazon'un Avantaj ve Dezavantajları

Amazon Mağazası Açmanın Avantajları Nelerdir?

Bu Amazon mağaza açma opsiyonunun yaygın bir şekilde değerlendiriliyor olması, platformun sunduğu avantajlardan kaynaklanır. Aslında Amazon tam anlamıyla bir dünya devidir. Aynı zamanda her e-ticaret girişimcisi, bu yapının içerisinde olmayı ister. Yine de mağaza açmadan önce ne gibi avantajları olduğunu incelemekte fayda vardır.

  1. Müşterilerin Güvenini Kazanırsınız

  2. İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin güvendiği bir platformdur. Tüketiciler alışveriş yaparken Amazon markasının güvenilirliği dahilinde hareket ederler. Bu nedenle çok büyük bir markanız olmasa bile size güvenip ürünlerinizi satın alırlar. Çünkü olası bir problemde Amazon’un devreye girip çözüm üreteceğini ve mağdur olmayacaklarını bilirler.

  3. Amazon’un Gücünden Faydalanırsınız

  4. Ayrıca Amazon size sadece bir mağaza vermez. Mağaza altyapısı ile birlikte ödeme ve kargo altyapılarından da yararlanırsınız. Aynı zamanda çeşitli ödeme alternatifleri ve hızlı kargo seçenekleri sunduğu için müşteriler tarafından daha çok tercih edilirsiniz. Ayrıca Amazon’un internet ortamındaki görünürlüğü yüksek olduğu için ürünlerinize olan erişim de dolaylı olarak artar.

  5. Geniş Bir Hedef Kitleye Ulaşırsınız

  6. Dünya çapında bir marka olduğu için ziyaretçi sayısı da bir hayli yüksektir. Eğer satış rakamları konusunda başarısı ortada olan bu platform üzerinde mağaza açarsanız sadece şirketinize özel müşterilere değil, Amazon’u ziyaret eden tüm potansiyel müşterilere hitap etme fırsatı yakalarsınız. Dolayısıyla daha geniş bir kitleye hitap edebilir ve daha fazla satış yapabilirsiniz.

  7. Amazon Lojistik ile İşlerinizi Kolaylaştırırsınız

  8. Aynı zamanda Amazon’un mağaza sahipleri için sunduğu Amazon Lojistik isimli özel bir hizmeti de vardır. Bu hizmette Amazon, sizin ürünlerinizi kendi deposunda tutar. Eğer ürünleriniz satılırsa da tüm kargo sürecini kendisi yönetir. Ayrıca ürünleriniz Prime etiketi ile sergilenir. Böyleikle siz ürünleri depolamak zorunda kalmazsınız ve ürünleriniz satıldığında yapmanız gereken tek işlem fatura kesmek olur.

Amazon Mağazası Açmanın Dezavantajları Nelerdir?

Bu arada Amazon mağaza açma işlemi sırasında onayladığınız sözleşme ile birtakım sorumluluklar alırsınız. Eğer platformun sunduğu avantajlardan yararlanmak isterseniz bunların karşılığını ödemeniz gerekir. Ayrıca Amazon sizin için bir sanal pazar yeri olarak hizmet vereceğinden dolayı bazı konularda imkânlarınız kısıtlı olabilmektedir. Kendinize ait bir e-ticaret sitesine sahip olmanız her zaman en avantajlısıdır ve Amazon mağaza, sadece satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Fakat bu süreçte karşılaşacağınız bazı dezavantajlar vardır.

  1. Mağaza Ücreti ve Komisyon Ödersiniz

  2. Platform üzerinde mağaza açıp hizmet vermek, satış işlemlerinden hariç bir şekilde ücrete tabidir. Amazon mağaza açma aylık abonelik yöntemi ile ücretlendirilir ve her ay, ne kadar satış yaptığınıza bakılmaksızın sabit bir ücret ödemeniz gerekir. Aynı zamanda mağazaya ödediğiniz aylık abonelik ücretinin yanında bir de yaptığınız her satış için komisyon ödersiniz. Böylece satışlardan elde ettiğiniz gelir üzerinden komisyon kesintisi yapılır ve biriken bakiyeniz 14 günlük periyotlarla hesabınıza geçer. Dolayısıyla gelir elde etme sürecinde zaman kaybı yaşatır.

  3. Güçlü Rakiplerle Yarışmak Zorunda Kalırsınız

  4. Normal olarak Amazon her e-ticaret girişimcisine açık olduğundan büyük bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Bu nedenle platformda yer alan çok sayıda mağaza vardır ve aynı kategoride, benzer ürünler sattığınız tüm mağazalar ile rakip olursunuz. Böylece rakiplerinizin önüne geçmek için ekstra çaba sarf etmeniz, reklama yatırım yapmanız ve özel bir bütçe ayırmanız gerekir. Ayrıca sizden önce pazara girip yüksek puan almış olan mağazaların önüne geçmeniz de zor olur.

  5. Sadık Müşteriler Elde Edemezsiniz

  6. Tüketiciler, platform üzerinden ürün satın alırken doğrudan Amazon’dan alışveriş yapıyormuş gibi düşünürler. Aslında müşterileriniz ile aranızda bir köprü olan Amazon, müşterinin gözünde başroldedir. Bu nedenle tüketiciler ürüne ve Amazon’a odaklanır, sizin mağazanıza tekrar uğrama ihtimali de düşüktür. Aynı zamanda müşterileriniz sizinle ilgili yeterli bilgi sahibi olamayacağı için sadık müşteriler elde edemezsiniz.

  7. Marka Kimliği Oluşturamazsınız

  8. Marka kimliği oluşturma konusunda da tüketiciler Amazon’a bakışı etkilidir. Ayrıca Amazon da her zaman baskın marka olmayı tercih eder. Platform üzerinde sadece mağazalar değil, Amazon’un kendisi de satış yapar. Ayrıca satış yaptığınız kategoride daha uygun fiyatlı ürünleri bulunanlar da rahatlıkla sizin önünüze geçebilir. Bu ortamda markanız çok fazla ön planda kalmaz. Müşteriler de sizin markanız ile doğrudan ilgilenmez ve marka kimliğinizi oluşturamazsınız.

Amazon Komisyon Oranları

Öncelikle Amazon mağaza açma ücretinin sabit olduğu bilinmelidir. Fakat yaptığınız her satış için ödeyeceğiniz komisyon tutarı farklıdır. Çünkü Amazon’da komisyon oranları kategoriye göre belirlenir. Oran üzerinden hesaplama yapıldığı için ödeyeceğiniz komisyon, satışını yaptığınız ürünün fiyatına göre değişir. Aynı zamanda platformda 2021 yılı için %6 ve %10 olmak üzere iki farklı komisyon oranı uygulanmaktadır.

Amazon’da %10 Komisyon Oranı Uygulanan Kategoriler
Gıda Ürünleri Sağlık ve Kişisel Bakım
Güzellik Ayakkabılar ve Kol Çantaları
Spor Ofis Ürünleri
Giyim Hariç Bebek Ürünleri Kitaplar
Oyuncaklar ve Oyunlar Yapı Market, Mutfak ve Dekorasyon
Kişisel Bakım Cihazları Elektronik Aksesuarlar
Giyim Diğer

Amazon’da %6 Komisyon Oranı Uygulanan Kategoriler
Video Oyunu Konsolları Mutfak (Küçük Ev Aletleri)
Elektronik Bilgisayar
Cep Telefonu Fotograf Makinesi

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Amazon Vergi ve Faturalandırma Süreçleri

“Amazon’da satış yapmak için şirket gerekli mi?” sorusunun cevabı, hem platformun hem de ilgili yasaların vergi konusundaki prosedürleri ile verilebilir. Aynı zamanda mağazadaki işlemleriniz, Türkiye vergi sistemlerine göre vergilendirilir. Ayrıca vergilendirilebilmek için fatura kesmeniz, fatura kesebilmek için ise şirket kurmanız gerekmektedir. Dolayısıyla Amazon mağaza açma şartları arasında şirket olma zorunluluğu da vardır.

Vergi Süreci Nasıldır?

Eğer Amazon mağazasından satış yaparsanız bir ticari faaliyet gerçekleştirdiğiniz ve gelir elde ettiğiniz için vergi ödemeniz gerekir. Aynı zamanda Türkiye’deki vergi sistemine göre, sattığınız ürünler için devlet adına KDV toplarsınız ve bunu vergi dairesine aktarmakla yükümlü olursunuz. Ayrıca gelir elde ettiğiniz için de kazancınız üzerinden Gelir Vergisi ödersiniz.

Faturalandırma Süreci Nasıl İlerler?

Platformda sattığınız ürünler ile ilgili faturalandırma süreci sizin sorumluluğunuzdadır. Ayrıca elde ettiğiniz gelirlerin faturalandırılması ise Amazon tarafından yapılır. Mağazada yaptığınız satışlardan elde ettiğiniz gelirler, 14 günlük periyotlarla size ödenir. Ayrıca her ödeme sonrası bu kazancınız Amazon tarafından faturalandırılır.

Amazon’da Satıcı Hesabı Açma

Eğer Amazon Mağaza açmak istiyorsanız mağazadan önce satıcı hesabı açmanız gerekir. Ardından satıcı hesabı açma sürecinde Amazon’un güvenlik gerekçesiyle yaptığı kimlik doğrulama adımlarından geçmeniz gerekir. Akabinde satıcı hesabınız ile birlikte Seller Central hesabınız da aktifleşir. Seller Central üzerinden satıcı hesabınız ile ilgili tüm süreçler için destek alabilir; envanterinizi, ürünlerinizi, satışlarınızı ve raporlarınızı yine buradan yönetebilirsiniz.

Amazon Satıcı Hesabı Nasıl Açılır?

Satıcı hesabı açmak Amazon.com.tr üzerindeki “Hesap Aç” butonuna tıklamanız yeterlidir. Ardından gelecek olan ekranlardaki bilgileri doldurmak ve yönergeleri takip etmek suretiyle satıcı hesabınızı açabilirsiniz. Bu sayede satıcı hesabı açma işleminin ilk aşaması 4 adımda tamamlanır. Bu 4 adımda girilmesi gereken bilgiler şöyledir:

  1. İşletme bilgileri
  2. Kişisel bilgiler
  3. Ödeme bilgileri
  4. Mağaza bilgileri

Amazon'a Giriş Yapmak

Amazon Mağaza Girişi

Öncelikle Amazon mağaza açma talebiniz onaylandıktan sonra mağazanıza kolayca girebilirsiniz. Aynı zamanda mağaza girişi, satıcı hesabı oluşturmadan önce aldığınız kullanıcı adı/e-posta ve şifre ile yapılır. Böylece giriş yaptıktan sonra satıcı paneline ulaşabilirsiniz.

Amazon Satıcı Girişi

Bu arada Amazon’da satıcı girişi, herhangi bir web servisine giriş yapmak gibidir. Öncelikle esabın kayıtlı olduğu e-mail adresi ve şifre girilir. Ardından satıcı hesabı açılır. Satıcı hesabına giriş yapıldıktan sonra Seller Central erişimi de aktifleşir. Seller Central üzerinden her konuda destek alınabilir ve satıcı paneli yönetilebilir.

Amazon Satıcı Paneli

Envanter takibi, ürün listeleme, ürün ekleme, rapor indirme, satışları görüntüleme gibi işlemleri yapabileceğiniz bir ekrandır. Aynı zamannda Amazon mağazınızı bu satıcı paneli üzerinden yönetirsiniz. Ayrıca Amazon Seller isimli mobil uygulamayı akıllı telefonunuza indirerek de satıcı panelini kullanabilirsiniz.

Amazon’da Satış Yapma

satış yapmaya başlayabilmek için mağazanıza ürün eklemelisiniz. Bunun için bir ürün liste kaydı oluşturmalısınız. Eğer satacağınız ürün başka bir mağazada da varsa ve daha önce sisteme eklenmişse, ürününüzü bu liste kaydı ile eşleştirebilirsiniz. Eğer ürünün Amazon’daki ilk ve tek satıcısı sizseniz, yeni bir liste kaydı oluşturmalısınız.

Ayrıca Amazon, eklenecek olan ürünleri eşleştirmek için EAN, ISBN, UPC gibi global ticaret ürün numaralarını kullanır. Aynı zamanda hali hazırda numarası sistemde bulunan bir ürünün kimliğini yeniden tanımlamak gerekmez. Ürünün numarası ile birlikte aşağıdaki bilgiler de eklenerek ürün listelenebilir.

  • Ürün başlığı
  • Ürün resimleri
  • Ürün açıklaması
  • Stok kodu
  • Arama terimleri ve anahtar kelimeler

Müşterilerinizin göreceği ürün sayfasında ise şu detaylar yer alır:

  • Başlık
  • Resim
  • Varyasyon
  • Madde işaretleri
  • Öne çıkan teklif
  • Diğer teklifler
  • Açıklama

Amazon Türkiye’de Satış Nasıl Yapılır?

Öncelikle Amazon mağaza açmak, verimli ve kazançlı bir şekilde satış yapabilmek için tek başına yeterli değildir. Dolayısıyla Amazon Türkiye mağazanızı dijital pazarlama ve SEO stratejileri ile hareketlendirmelisiniz. Bu sayede internet ortamındaki görünürlüğünüz artar ve daha fazla satış yaparsınız. Amazon Türkiye’de kazançlı bir şekilde satış yapabilmek için uygulayabileceğiniz yöntemler şöyle sıralanabilir:

  • Google Ads Çalışmaları: Mağazanız ve ürünleriniz ile ilgili Google üzerinden reklam çalışmaları yürütebilirsiniz. Böylece arama motoru sonuçlarında ve alışveriş sekmesinde ürünlerinizin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.
  • SEO Çalışmaları: SEO çalışmaları, arama motoru sonuçlarında dikkat çekmek için olmazsa olmazdır. Ürün sayfalarınızda temel SEO çalışmaları yapmalı ve anahtar kelimeleri doğru seçmelisiniz.
  • Sosyal Medya Çalışmaları: Sosyal medya, Amazon’daki mağazanız için verimli bir müşteri kitlesi kaynağıdır. Dolayısıyla reklam ve pazarlama çalışmalarınızı sosyal medya üzerinden de yürütmelisiniz.
  • Amazon Reklamları: Amazon Türkiye platformu içerisinde de reklam hizmeti alabilirsiniz. Bu sayede platformda yer alan diğer mağazaların önüne geçme şansınız olur. Amazon’da kullanabileceğiniz reklam önerileri ise şunlardır:
    • Sponsorlu Ürünler
    • Sponsorlu Marka Programları
    • Amazon Demand Site Platform (DSP Platform)

Amazon Müşteri Hizmetleri

Bu Amazon müşteri hizmetleri konusunda mükemmel deneyimler sunabilen bir e-ticaret markasıdır. Hem online alışveriş yapan kullanıcılara hem de satış yapan mağaza sahiplerine çözüm odaklı destek sunmaktadır. Dolayısıyla Amazon’daki satış serüveniniz ile ilgili herhangi bir probleminizin olması hâlinde doğrudan Amazon satıcı desteğine ulaşabilirsiniz.

Amazon Destek

Ayrıca Amazon, stıcılara özel bir “Bize Ulaşın” sayfasına sahiptir. Satıcılar için çeşitli rehber, yardım ve SSS sayfaları hazırlamış olan Amazon, sorularına bu sayfalarda cevap bulamayanlar için de "Bize Ulaşın" sayfasını hizmete sunmuştur. Sayfadaki form üzerinden sorununuzu açıklayan bir mesaj gönderebilir ve destek ekibinin size ulaşmasını bekleyebilirsiniz. Ayrıca destek ekibinin size hangi kanaldan ulaşacağını da seçebilirsiniz. Bu aşamada e-posta ve telefon opsiyonları sunulmaktadır.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Diğer Pazaryerlerinden Satış

Ayrıca Amazon sizin için kullanışlı değilse ya da Amazon ile birlikte farklı pazar yerlerinde de ürün satmak istiyorsanız, değerlendirebileceğiniz pek çok alternatif vardır. Türkiye’de aktif olarak hizmet veren e-ticaret sitelerinin çoğu, mağaza açmanıza ve satış yapmanıza izin verir. Diğer pazar yerlerinde mağaza açma konusunda detaylı bilgiler bulabileceğiniz rehberler şöyle sıralanabilir:

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Savaş
Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Matematiği 101: Kar, Zarar, Ciro, Kar Marjı Nedir?
E-Ticaret Matematiği 101: Kar, Zarar, Ciro, Kar Marjı Nedir?
E-ticaret dünyası giderek daha fazla girişimcinin ve işletmenin tercih ettiği bir alan haline geliyor. Ancak, başarılı bir e-ticaret işletmesi yönetmek sadece ürünleri satmakla sınırlı değildir; aynı zamanda temel finansal...
25 Eylül 2023
Ferad Osman Sali
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
E-ticarette WhatsApp Business Neden Önemli ve Nasıl Kullanılır?
E-ticarette WhatsApp Business Neden Önemli ve Nasıl Kullanılır?
WhatsApp Business işletmelerin müşterileriyle daha kolay şekilde iletişim kurmasını sağlayan bir işletme uygulamasıdır. Bu uygulama işletmelerin WhatsApp platformu üzerinden müşterileriyle sohbet etmelerine, siparişleri alıp...
23 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Geleceğin En Avantajlı Meslekleri Nelerdir?
Geleceğin En Avantajlı Meslekleri Nelerdir?
Seo Açıklaması: Geleceğin en avantajlı meslekleri nelerdir? Prestij, ekonomik imkan ve çalışma kalitesi bakımından gelecekte yıldızı parlayacak meslekler listesi hazırladık! Gelişen teknoloji ve bilim sayesinde, meslek...
20 Aralık 2023
Ferad Osman Sali