fbpx

Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması gerektiği gibi her markanın değeri de farklılık gösterir. Sektöre bazdaki dinamiklerin yanı sıra şirketin zaman içerisinde yaptığı çalışma ve yatırımlar da marka değerini doğrudan etkilemektedir. Bu rehberimizde de marka değeri nedir ve nasıl artırılır sorularının yanıtlarını sizinle paylaşacağız.

Marka değeri nedir?

Marka değeri, tanım olarak şirketin finansal olarak değeridir. Marka değeri, şirketin yıllık ciro ve karllık değerlerinin yanı sıra müşteri tabanı, tüketicilerle olan iletişimi ve marka bilinirliğini de kapsamaktadır. Satılan ürün adedi ve şirketin yıl içerisinde ne kadar para kazandığı bir faktörken, tüketiciye sunulan değer ve marka sadakati de bu süreçte dikkate alınır.

Özellikle yatırım almak isteyen ya da şirketiniz satmak isteyen girişimcilerin marka değerini iyi anlamaları ve bunu artırmak için çalışmalar yapmaları gerekir. Marka değerini artırmanın uzun vadeli bir çalışma olduğunu ve bu sebeple de bir strateji oluşturmak gerektiğini de hatırlatalım.

Marka değeri nasıl artırılır?

Marka kimliği oluşturun

Öncelikle için bir marka olmanız, yani marka kimliği oluşturmanız gerekir. Markanızı tanıtabilmek, tüketiciler gözünde bir algı yaratabilmek ve markanız hakkında konuşturabilmek için marka kimliğine ihtiyacınız olur. Kullanacağınız dil, görsel çalışmalar, logo, slogan ve web sitesi gibi kurumsal ögeler marka kimliğinizin temelinde yer almaktadır. Marka kimliğinizi işin en başında ortaya koymanız, uzun vadede bu kimliği yansıtacak çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Hedef kitlenizi anlayın

Marka değeri artırmak için hedef kitlenizle olan ilişkilerinizin de sağlam olması gerekir. Bunu sağlamak için de hedef kitlenizi yakından tanımanız, onların beklentilerini anlayarak, satış, reklam ve pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirmelisiniz. Hedef kitle analiz yaparak, markanızı tercih eden ya da etme potansiyeli olan müşteri profillerini oluşturarak, çalışmalarınızı bu kitle üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Gelirlerinizi artırarak, sadık müşteriler edinebilmek için tüketicilere kesintisiz ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. Bununla beraber güvenilir bir altyapı ile online alışverişte güvenliği sağlarken, tüketicilerin ödeme işlemlerini de kolay bir şekilde yapabilmelerine olanak tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret kullanıcı deneyimi oldukça önemli konulardan biridir. Web sitenizde kullanıcıların rahat bir şekilde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri, ödeme işlemlerini rahatlıkla birkaç adımda yapabilmeleri, onların alışveriş deneyimlerini geliştirir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Müşteri hizmet kalitenizi arıtın

Marka değeri, sahip olduğunuz müşteri tabanıyla da doğru orantılı olduğu gibi müşteri memnuniyeti de bu değer etkilemektedir. Bu nedenle de satış öncesi ve sonrasında yüksek kaliteli ve her müşteriye aynı standartta hizmet vermeniz bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Web site haricinde sosyal ağlarda destek hizmetleri sunmak, Google Mesaj ile mobil arama yapan kullanıcılara yanıtlar vermek; başka bir deyişle çok kanallı bir müşteri destek hizmeti sağlamanız, müşteri destek kalitenizi artırmanıza yardımcı olur. Bununla beraber destek işlemleri sırasında hızlı olmak ve tüketicilerin sorunları çözebilmeniz de uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

Reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırın

Ulaştığınız hedef kitleyi genişletmek ve satışlarınızı artırarak, marka değeri artırmak için de reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Yeni kitlelere ulaşarak, ürünlerinizi tanıtmak ve bu çalışmalar sonrasında web sitenize trafik çekerek satışlarınızı artırmak için günümüzde pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gereklidir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

İnternet üzerindeki içerik sayınızı artırın

Marka değeri artırmak için internetteki görünürlüğünüzü artırmanız gerekili. Sosyal ağlardaki içeriklerin yanı sıra Google gibi arama motorları özelinde de farklı anahtar kelimeler üzerine içerikler üreterek, içerik pazarlama çalışmaları yapmanız kullanıcıların internette markanızla ilgili daha fazla içerikler karşılaşmalarını sağlar. SEO ve içerik pazarlama bu süreçte size bir hayli yardımcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Marka bilinirliğinizi artırın

Yukarıda bahsettiğimiz pazarlama, reklam ve internetteki görünürlüğü artıracak çalışmalar marka bilinirliğinizi artırma da önemli rol oynamakta. Marka değeri artırmak için tüketicilerin sizi tanımalarını sağlamanız gerekir. Tüketiciler arasındaki bilinirliğiniz de yeni müşteriler edinmenizi ve sadık müşteriler kazanmanızı etkileyeceği için marka değerinizi de doğrudan etkileyecek faktörlerden biridir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?
Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde...
16 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
IdeaSoft
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan