Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

9 Aralık 2020
Sinan Oypan

Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması gerektiği gibi her markanın değeri de farklılık gösterir. Sektöre bazdaki dinamiklerin yanı sıra şirketin zaman içerisinde yaptığı çalışma ve yatırımlar da marka değerini doğrudan etkilemektedir. Bu rehberimizde de marka değeri nedir ve nasıl artırılır sorularının yanıtlarını sizinle paylaşacağız.

Marka değeri nedir?

Marka değeri, tanım olarak şirketin finansal olarak değeridir. Marka değeri, şirketin yıllık ciro ve karllık değerlerinin yanı sıra müşteri tabanı, tüketicilerle olan iletişimi ve marka bilinirliğini de kapsamaktadır. Satılan ürün adedi ve şirketin yıl içerisinde ne kadar para kazandığı bir faktörken, tüketiciye sunulan değer ve marka sadakati de bu süreçte dikkate alınır.

Özellikle yatırım almak isteyen ya da şirketiniz satmak isteyen girişimcilerin marka değerini iyi anlamaları ve bunu artırmak için çalışmalar yapmaları gerekir. Marka değerini artırmanın uzun vadeli bir çalışma olduğunu ve bu sebeple de bir strateji oluşturmak gerektiğini de hatırlatalım.

Marka değeri nasıl artırılır?

Marka kimliği oluşturun

Öncelikle için bir marka olmanız, yani marka kimliği oluşturmanız gerekir. Markanızı tanıtabilmek, tüketiciler gözünde bir algı yaratabilmek ve markanız hakkında konuşturabilmek için marka kimliğine ihtiyacınız olur. Kullanacağınız dil, görsel çalışmalar, logo, slogan ve web sitesi gibi kurumsal ögeler marka kimliğinizin temelinde yer almaktadır. Marka kimliğinizi işin en başında ortaya koymanız, uzun vadede bu kimliği yansıtacak çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Hedef kitlenizi anlayın

Marka değeri artırmak için hedef kitlenizle olan ilişkilerinizin de sağlam olması gerekir. Bunu sağlamak için de hedef kitlenizi yakından tanımanız, onların beklentilerini anlayarak, satış, reklam ve pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirmelisiniz. Hedef kitle analiz yaparak, markanızı tercih eden ya da etme potansiyeli olan müşteri profillerini oluşturarak, çalışmalarınızı bu kitle üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Gelirlerinizi artırarak, sadık müşteriler edinebilmek için tüketicilere kesintisiz ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. Bununla beraber güvenilir bir altyapı ile online alışverişte güvenliği sağlarken, tüketicilerin ödeme işlemlerini de kolay bir şekilde yapabilmelerine olanak tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret kullanıcı deneyimi oldukça önemli konulardan biridir. Web sitenizde kullanıcıların rahat bir şekilde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri, ödeme işlemlerini rahatlıkla birkaç adımda yapabilmeleri, onların alışveriş deneyimlerini geliştirir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Müşteri hizmet kalitenizi arıtın

Marka değeri, sahip olduğunuz müşteri tabanıyla da doğru orantılı olduğu gibi müşteri memnuniyeti de bu değer etkilemektedir. Bu nedenle de satış öncesi ve sonrasında yüksek kaliteli ve her müşteriye aynı standartta hizmet vermeniz bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Web site haricinde sosyal ağlarda destek hizmetleri sunmak, Google Mesaj ile mobil arama yapan kullanıcılara yanıtlar vermek; başka bir deyişle çok kanallı bir müşteri destek hizmeti sağlamanız, müşteri destek kalitenizi artırmanıza yardımcı olur. Bununla beraber destek işlemleri sırasında hızlı olmak ve tüketicilerin sorunları çözebilmeniz de uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

Reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırın

Ulaştığınız hedef kitleyi genişletmek ve satışlarınızı artırarak, marka değeri artırmak için de reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Yeni kitlelere ulaşarak, ürünlerinizi tanıtmak ve bu çalışmalar sonrasında web sitenize trafik çekerek satışlarınızı artırmak için günümüzde pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gereklidir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

İnternet üzerindeki içerik sayınızı artırın

Marka değeri artırmak için internetteki görünürlüğünüzü artırmanız gerekili. Sosyal ağlardaki içeriklerin yanı sıra Google gibi arama motorları özelinde de farklı anahtar kelimeler üzerine içerikler üreterek, içerik pazarlama çalışmaları yapmanız kullanıcıların internette markanızla ilgili daha fazla içerikler karşılaşmalarını sağlar. SEO ve içerik pazarlama bu süreçte size bir hayli yardımcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Marka bilinirliğinizi artırın

Yukarıda bahsettiğimiz pazarlama, reklam ve internetteki görünürlüğü artıracak çalışmalar marka bilinirliğinizi artırma da önemli rol oynamakta. Marka değeri artırmak için tüketicilerin sizi tanımalarını sağlamanız gerekir. Tüketiciler arasındaki bilinirliğiniz de yeni müşteriler edinmenizi ve sadık müşteriler kazanmanızı etkileyeceği için marka değerinizi de doğrudan etkileyecek faktörlerden biridir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak
Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan