Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması gerektiği gibi her markanın değeri de farklılık gösterir. Sektöre bazdaki dinamiklerin yanı sıra şirketin zaman içerisinde yaptığı çalışma ve yatırımlar da marka değerini doğrudan etkilemektedir. Bu rehberimizde de marka değeri nedir ve nasıl artırılır sorularının yanıtlarını sizinle paylaşacağız.

Marka değeri nedir?

Marka değeri, tanım olarak şirketin finansal olarak değeridir. Marka değeri, şirketin yıllık ciro ve karllık değerlerinin yanı sıra müşteri tabanı, tüketicilerle olan iletişimi ve marka bilinirliğini de kapsamaktadır. Satılan ürün adedi ve şirketin yıl içerisinde ne kadar para kazandığı bir faktörken, tüketiciye sunulan değer ve marka sadakati de bu süreçte dikkate alınır.

Özellikle yatırım almak isteyen ya da şirketiniz satmak isteyen girişimcilerin marka değerini iyi anlamaları ve bunu artırmak için çalışmalar yapmaları gerekir. Marka değerini artırmanın uzun vadeli bir çalışma olduğunu ve bu sebeple de bir strateji oluşturmak gerektiğini de hatırlatalım.

Marka değeri nasıl artırılır?

Marka kimliği oluşturun

Öncelikle için bir marka olmanız, yani marka kimliği oluşturmanız gerekir. Markanızı tanıtabilmek, tüketiciler gözünde bir algı yaratabilmek ve markanız hakkında konuşturabilmek için marka kimliğine ihtiyacınız olur. Kullanacağınız dil, görsel çalışmalar, logo, slogan ve web sitesi gibi kurumsal ögeler marka kimliğinizin temelinde yer almaktadır. Marka kimliğinizi işin en başında ortaya koymanız, uzun vadede bu kimliği yansıtacak çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Hedef kitlenizi anlayın

Marka değeri artırmak için hedef kitlenizle olan ilişkilerinizin de sağlam olması gerekir. Bunu sağlamak için de hedef kitlenizi yakından tanımanız, onların beklentilerini anlayarak, satış, reklam ve pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirmelisiniz. Hedef kitle analiz yaparak, markanızı tercih eden ya da etme potansiyeli olan müşteri profillerini oluşturarak, çalışmalarınızı bu kitle üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Gelirlerinizi artırarak, sadık müşteriler edinebilmek için tüketicilere kesintisiz ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. Bununla beraber güvenilir bir altyapı ile online alışverişte güvenliği sağlarken, tüketicilerin ödeme işlemlerini de kolay bir şekilde yapabilmelerine olanak tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret kullanıcı deneyimi oldukça önemli konulardan biridir. Web sitenizde kullanıcıların rahat bir şekilde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri, ödeme işlemlerini rahatlıkla birkaç adımda yapabilmeleri, onların alışveriş deneyimlerini geliştirir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Müşteri hizmet kalitenizi arıtın

Marka değeri, sahip olduğunuz müşteri tabanıyla da doğru orantılı olduğu gibi müşteri memnuniyeti de bu değer etkilemektedir. Bu nedenle de satış öncesi ve sonrasında yüksek kaliteli ve her müşteriye aynı standartta hizmet vermeniz bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Web site haricinde sosyal ağlarda destek hizmetleri sunmak, Google Mesaj ile mobil arama yapan kullanıcılara yanıtlar vermek; başka bir deyişle çok kanallı bir müşteri destek hizmeti sağlamanız, müşteri destek kalitenizi artırmanıza yardımcı olur. Bununla beraber destek işlemleri sırasında hızlı olmak ve tüketicilerin sorunları çözebilmeniz de uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

Reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırın

Ulaştığınız hedef kitleyi genişletmek ve satışlarınızı artırarak, marka değeri artırmak için de reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Yeni kitlelere ulaşarak, ürünlerinizi tanıtmak ve bu çalışmalar sonrasında web sitenize trafik çekerek satışlarınızı artırmak için günümüzde pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gereklidir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

İnternet üzerindeki içerik sayınızı artırın

Marka değeri artırmak için internetteki görünürlüğünüzü artırmanız gerekili. Sosyal ağlardaki içeriklerin yanı sıra Google gibi arama motorları özelinde de farklı anahtar kelimeler üzerine içerikler üreterek, içerik pazarlama çalışmaları yapmanız kullanıcıların internette markanızla ilgili daha fazla içerikler karşılaşmalarını sağlar. SEO ve içerik pazarlama bu süreçte size bir hayli yardımcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Marka bilinirliğinizi artırın

Yukarıda bahsettiğimiz pazarlama, reklam ve internetteki görünürlüğü artıracak çalışmalar marka bilinirliğinizi artırma da önemli rol oynamakta. Marka değeri artırmak için tüketicilerin sizi tanımalarını sağlamanız gerekir. Tüketiciler arasındaki bilinirliğiniz de yeni müşteriler edinmenizi ve sadık müşteriler kazanmanızı etkileyeceği için marka değerinizi de doğrudan etkileyecek faktörlerden biridir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan