Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

9 Aralık 2020
Sinan Oypan

Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması gerektiği gibi her markanın değeri de farklılık gösterir. Sektöre bazdaki dinamiklerin yanı sıra şirketin zaman içerisinde yaptığı çalışma ve yatırımlar da marka değerini doğrudan etkilemektedir. Bu rehberimizde de marka değeri nedir ve nasıl artırılır sorularının yanıtlarını sizinle paylaşacağız.

Marka değeri nedir?

Marka değeri, tanım olarak şirketin finansal olarak değeridir. Marka değeri, şirketin yıllık ciro ve karllık değerlerinin yanı sıra müşteri tabanı, tüketicilerle olan iletişimi ve marka bilinirliğini de kapsamaktadır. Satılan ürün adedi ve şirketin yıl içerisinde ne kadar para kazandığı bir faktörken, tüketiciye sunulan değer ve marka sadakati de bu süreçte dikkate alınır.

Özellikle yatırım almak isteyen ya da şirketiniz satmak isteyen girişimcilerin marka değerini iyi anlamaları ve bunu artırmak için çalışmalar yapmaları gerekir. Marka değerini artırmanın uzun vadeli bir çalışma olduğunu ve bu sebeple de bir strateji oluşturmak gerektiğini de hatırlatalım.

Marka değeri nasıl artırılır?

Marka kimliği oluşturun

Öncelikle için bir marka olmanız, yani marka kimliği oluşturmanız gerekir. Markanızı tanıtabilmek, tüketiciler gözünde bir algı yaratabilmek ve markanız hakkında konuşturabilmek için marka kimliğine ihtiyacınız olur. Kullanacağınız dil, görsel çalışmalar, logo, slogan ve web sitesi gibi kurumsal ögeler marka kimliğinizin temelinde yer almaktadır. Marka kimliğinizi işin en başında ortaya koymanız, uzun vadede bu kimliği yansıtacak çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Hedef kitlenizi anlayın

Marka değeri artırmak için hedef kitlenizle olan ilişkilerinizin de sağlam olması gerekir. Bunu sağlamak için de hedef kitlenizi yakından tanımanız, onların beklentilerini anlayarak, satış, reklam ve pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirmelisiniz. Hedef kitle analiz yaparak, markanızı tercih eden ya da etme potansiyeli olan müşteri profillerini oluşturarak, çalışmalarınızı bu kitle üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Gelirlerinizi artırarak, sadık müşteriler edinebilmek için tüketicilere kesintisiz ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. Bununla beraber güvenilir bir altyapı ile online alışverişte güvenliği sağlarken, tüketicilerin ödeme işlemlerini de kolay bir şekilde yapabilmelerine olanak tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret kullanıcı deneyimi oldukça önemli konulardan biridir. Web sitenizde kullanıcıların rahat bir şekilde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri, ödeme işlemlerini rahatlıkla birkaç adımda yapabilmeleri, onların alışveriş deneyimlerini geliştirir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Müşteri hizmet kalitenizi arıtın

Marka değeri, sahip olduğunuz müşteri tabanıyla da doğru orantılı olduğu gibi müşteri memnuniyeti de bu değer etkilemektedir. Bu nedenle de satış öncesi ve sonrasında yüksek kaliteli ve her müşteriye aynı standartta hizmet vermeniz bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Web site haricinde sosyal ağlarda destek hizmetleri sunmak, Google Mesaj ile mobil arama yapan kullanıcılara yanıtlar vermek; başka bir deyişle çok kanallı bir müşteri destek hizmeti sağlamanız, müşteri destek kalitenizi artırmanıza yardımcı olur. Bununla beraber destek işlemleri sırasında hızlı olmak ve tüketicilerin sorunları çözebilmeniz de uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

Reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırın

Ulaştığınız hedef kitleyi genişletmek ve satışlarınızı artırarak, marka değeri artırmak için de reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Yeni kitlelere ulaşarak, ürünlerinizi tanıtmak ve bu çalışmalar sonrasında web sitenize trafik çekerek satışlarınızı artırmak için günümüzde pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gereklidir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

İnternet üzerindeki içerik sayınızı artırın

Marka değeri artırmak için internetteki görünürlüğünüzü artırmanız gerekili. Sosyal ağlardaki içeriklerin yanı sıra Google gibi arama motorları özelinde de farklı anahtar kelimeler üzerine içerikler üreterek, içerik pazarlama çalışmaları yapmanız kullanıcıların internette markanızla ilgili daha fazla içerikler karşılaşmalarını sağlar. SEO ve içerik pazarlama bu süreçte size bir hayli yardımcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Marka bilinirliğinizi artırın

Yukarıda bahsettiğimiz pazarlama, reklam ve internetteki görünürlüğü artıracak çalışmalar marka bilinirliğinizi artırma da önemli rol oynamakta. Marka değeri artırmak için tüketicilerin sizi tanımalarını sağlamanız gerekir. Tüketiciler arasındaki bilinirliğiniz de yeni müşteriler edinmenizi ve sadık müşteriler kazanmanızı etkileyeceği için marka değerinizi de doğrudan etkileyecek faktörlerden biridir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan