Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?

Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması gerektiği gibi her markanın değeri de farklılık gösterir. Sektöre bazdaki dinamiklerin yanı sıra şirketin zaman içerisinde yaptığı çalışma ve yatırımlar da marka değerini doğrudan etkilemektedir. Bu rehberimizde de marka değeri nedir ve nasıl artırılır sorularının yanıtlarını sizinle paylaşacağız.

Marka değeri nedir?

Marka değeri, tanım olarak şirketin finansal olarak değeridir. Marka değeri, şirketin yıllık ciro ve karllık değerlerinin yanı sıra müşteri tabanı, tüketicilerle olan iletişimi ve marka bilinirliğini de kapsamaktadır. Satılan ürün adedi ve şirketin yıl içerisinde ne kadar para kazandığı bir faktörken, tüketiciye sunulan değer ve marka sadakati de bu süreçte dikkate alınır.

Özellikle yatırım almak isteyen ya da şirketiniz satmak isteyen girişimcilerin marka değerini iyi anlamaları ve bunu artırmak için çalışmalar yapmaları gerekir. Marka değerini artırmanın uzun vadeli bir çalışma olduğunu ve bu sebeple de bir strateji oluşturmak gerektiğini de hatırlatalım.

Marka değeri nasıl artırılır?

Marka kimliği oluşturun

Öncelikle için bir marka olmanız, yani marka kimliği oluşturmanız gerekir. Markanızı tanıtabilmek, tüketiciler gözünde bir algı yaratabilmek ve markanız hakkında konuşturabilmek için marka kimliğine ihtiyacınız olur. Kullanacağınız dil, görsel çalışmalar, logo, slogan ve web sitesi gibi kurumsal ögeler marka kimliğinizin temelinde yer almaktadır. Marka kimliğinizi işin en başında ortaya koymanız, uzun vadede bu kimliği yansıtacak çalışmalar yapmanızı kolaylaştırır. Aşağıdaki rehberimizde bu konu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Marka kimliği nasıl oluşturulur?

Hedef kitlenizi anlayın

Marka değeri artırmak için hedef kitlenizle olan ilişkilerinizin de sağlam olması gerekir. Bunu sağlamak için de hedef kitlenizi yakından tanımanız, onların beklentilerini anlayarak, satış, reklam ve pazarlama stratejilerinizi bu yönde geliştirmelisiniz. Hedef kitle analiz yaparak, markanızı tercih eden ya da etme potansiyeli olan müşteri profillerini oluşturarak, çalışmalarınızı bu kitle üzerine yoğunlaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

E-ticaret sitenizde kullanıcı deneyimini geliştirin

Gelirlerinizi artırarak, sadık müşteriler edinebilmek için tüketicilere kesintisiz ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunmalısınız. Bununla beraber güvenilir bir altyapı ile online alışverişte güvenliği sağlarken, tüketicilerin ödeme işlemlerini de kolay bir şekilde yapabilmelerine olanak tanımanız gerekir.

İlgili rehber: Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?

E-ticaret kullanıcı deneyimi oldukça önemli konulardan biridir. Web sitenizde kullanıcıların rahat bir şekilde gezinebilmeleri, aradıkları ürünlere kolay bir şekilde ulaşabilmeleri, ödeme işlemlerini rahatlıkla birkaç adımda yapabilmeleri, onların alışveriş deneyimlerini geliştirir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

Müşteri hizmet kalitenizi arıtın

Marka değeri, sahip olduğunuz müşteri tabanıyla da doğru orantılı olduğu gibi müşteri memnuniyeti de bu değer etkilemektedir. Bu nedenle de satış öncesi ve sonrasında yüksek kaliteli ve her müşteriye aynı standartta hizmet vermeniz bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

Web site haricinde sosyal ağlarda destek hizmetleri sunmak, Google Mesaj ile mobil arama yapan kullanıcılara yanıtlar vermek; başka bir deyişle çok kanallı bir müşteri destek hizmeti sağlamanız, müşteri destek kalitenizi artırmanıza yardımcı olur. Bununla beraber destek işlemleri sırasında hızlı olmak ve tüketicilerin sorunları çözebilmeniz de uzun vadede sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur.

Reklam ve pazarlama çalışmalarına bütçe ayırın

Ulaştığınız hedef kitleyi genişletmek ve satışlarınızı artırarak, marka değeri artırmak için de reklam ve pazarlama çalışmalarına belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Yeni kitlelere ulaşarak, ürünlerinizi tanıtmak ve bu çalışmalar sonrasında web sitenize trafik çekerek satışlarınızı artırmak için günümüzde pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gereklidir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

İnternet üzerindeki içerik sayınızı artırın

Marka değeri artırmak için internetteki görünürlüğünüzü artırmanız gerekili. Sosyal ağlardaki içeriklerin yanı sıra Google gibi arama motorları özelinde de farklı anahtar kelimeler üzerine içerikler üreterek, içerik pazarlama çalışmaları yapmanız kullanıcıların internette markanızla ilgili daha fazla içerikler karşılaşmalarını sağlar. SEO ve içerik pazarlama bu süreçte size bir hayli yardımcı olacak çalışmalar arasında yer alıyor.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

Marka bilinirliğinizi artırın

Yukarıda bahsettiğimiz pazarlama, reklam ve internetteki görünürlüğü artıracak çalışmalar marka bilinirliğinizi artırma da önemli rol oynamakta. Marka değeri artırmak için tüketicilerin sizi tanımalarını sağlamanız gerekir. Tüketiciler arasındaki bilinirliğiniz de yeni müşteriler edinmenizi ve sadık müşteriler kazanmanızı etkileyeceği için marka değerinizi de doğrudan etkileyecek faktörlerden biridir.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?
E-Posta Pazarlama Nedir? Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir? E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut...
11 Ocak 2021
Markethinkers
Amazon Mağaza Açma Rehberi
Amazon Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret ile ilgileniyorsanız, Amazon hakkında da bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü Amazon’un kurucusu Jeff Bezos, e-ticaretin mucitleri arasında gösterilen bir isimdir. Türkiye’de de e-ticaret pazarında önemli bir yeri olan...
1 Aralık 2021
Markethinkers
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin