Trendyol'da Mağaza Açmak - Detaylı Rehber
İnternetten satış yapmak isteyen veya kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış yapan işletmeler için ve girişimciler için Trendyolda mağaza açmak ve satışa başlamak büyüme için önemli bir adımdır. Türkiye'nin en büyük pazaryerlerinden Trendyol içinde siz de mağaza açabilirsiniz ve ürünlerinizi satmaya başlayabilirsiniz.
İÇİNDEKİLER
Bu detaylı rehberimizde sizlere Trendyolda mağaza açmak için gereken belgeleri, başvuru süreçlerini, komisyon oranlarından trendyolda nasıl satış yapılacağına kadar tüm detayları sizlere anlatıyor olacağız.
Trendyol Pazaryeri Nedir?
Trendyol, 35 milyondan fazla tüketicinin alışveriş yaptığı, aynı zamanda 250 binden fazla mağaza ve iş ortağı ile Türkiye'nin en büyük dijital pazaryeridir. 2010 yılında kurulmuş olan Trendyol, 100'lerce kategoride alıcı ve satıcıyı bir araya getiren geniş bir yapıdır.
Trendyol Express, Trendyol Go, Dolap gibi farklı markalar ile de e-ticaret ekosisteminde hem satıcılar, hem de alıcılar için önemli bir ekosistemdir. Eğer Trendyol'da ürün satmak istiyorum diyorsanız, siz de mağaza açabilir ve ürünlerinizi tüketiciler ile buluşturabilirsiniz.
Trendyol’da Nasıl Mağaza Açılır?
Trendyol'da mağaza açmak için aşağıdaki adımları izleyerek, mağazanızı oluşturabilir ve Trendyol'da satışa başlayabilirsiniz. Detaylı anlatımı rehberimizin devamında bulabilir ve mağaza başvuru sürecini adım adım tamamlayabilirsiniz.
- Vergi mükellefi olmak için şirket kurun veya mevcut şirketiz varsa bu şirket bilgilerini kullanın.
- Trendyol Satıcı Başvuru formunu doldurun ve satış yapacağınız platformu seçin.
- Trendyol Satıcı hesabınızı oluşturun ve doğrulama işlemini tamamlayın.
- Operasyon, adres ve iletişim bilgilerinin girişini tamamlayın ve başvurunuzu kontrol edin.
- Dijital sözleşmeyi okuyun, imzalayın ve indirin.
- İndirdiğiniz satıcı sözleşmesini ıslak imzalı bir şekilde imza sirküleri ile birlikte 10 gün içerisinde Trendyol'a kargolayın.
- Başvuru onayından sonra ürünlerinizi ekleyip satış yapmaya başlayabilirsiniz.
Kendi İşinizi Kurun!
E-ticaret'e hemen bugün başlayın! IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Kimler Trendyol’da Mağaza Açabilirler?
E-ticaret girişimcisi olmak isteyen veya olan herkes Trendyol mağaza açmak için başvuruda bulunabilirsiniz. Sadece bazı yasal şartları karşılıyor olmanız yeterlidir.
Bunların en başında internet üzerinden satış yapmak ticari bir faaliyet olduğu için vergi mükellefi olmak gerekir. Bu nedenle Trendyol mağaza açabilmek için şahıs şirketi, limited şirket veya anonim şirketi olma zorunluluğu vardır.
Trendyol’da Mağaza Açmak
Trendyol'da satış yapmak için, aşağıdaki detaylı adımları takip ederek Trendyol mağaza başvuru sürecini tamamlayabilirsiniz ve kısa sürede Trendyol pazaryerinde satışa başlayabilirsiniz.
1. Adım: Satıcı başvuru formunu doldurun,
Trendyol satıcı başvuru formu linkini açın ve işletme türünüzü Trendyol Pazaryeri olarak seçip formu doldurun.
- Şirket yetkilisinin adı ve soyadını girin,
- Cep telefonu numarası ve e-posta adresini girin,
- Şirket türünüzü seçin, (Şahıs, Limited, Anonim vb.)
- Satış yapacağınız ürün kategorinizi belirleyin,
- Şirket türüne göre T.C. kimlik numarası ya da vergi kimlik numaranızı girin,
- Faaliyet gösterdiğiniz il ve ilçeyi seçin.
- "Devam Et" diyerek bir sonraki aşamaya geçin.
2. Adım: Başvuru bilgilerini kontrol edin ve doğrulayın;
Trendyol satıcı paneli üzerinde başvuru sonrası SMS ve şifre oluşturma aşamaları için aşağıdaki adımları izleyin;
- Başvuru formu doldurulduktan sonra "başvuruyu tamamla ve şifre al" butonuna tıklayın.
- Cep telefonunuza SMS olarak gelen 6 haneli bir kodu girin.
- GİB sisteminden otomatik olarak gelen ticari bilgileri kontrol edin ve işlemi tamamlayın.
- Sonraki ekranda şifrenizi oluşturun ve Trendyol Satıcı Paneli'ne girin,
3. Adım: Şirket bilgilerinizi girin;
Trendyol Satıcı Paneli sayfasında, Trendyol dükkan yada mağaza bilgilerinizi girin ve "Kaydet & Devam Et" diyerek bir sonraki aşamaya geçin.
- Mağaza/Dükkan adınızı girin,
- KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresinizi girin,
- Müşterileriniz için fatura türünüzü seçin, (kâğıt, e-arşiv vb.)
- MERSİS numaranızı girin,
- Şirketinize ait bir IBAN numarası tanımlayın.
4. Adım: Operasyon, adres ve iletişim bilgilerini girin;
- Operasyon Bilgileri: Çalışacağınız kargo firmalarını seçin, siparişin kargoya verilme sürenizi belirtin,
- Sonra fatura adresi, şirket merkezi adresi, sevkiyat depo ve iade deposu adreslerini girin.
- İletişim Bilgileri bölümüne; Finans ,müşteri hizmetleri ve operasyon sorumlularının iletişim bilgilerini girin ve tamamlayın.
5. Adım: Sözleşme onay sürecini tamamlayın;
Bu son aşamada ilgili sözleşmeyi inceleyin, okuyun ve onaylayın. Sözleşmeyi indirerek sonraki adımları takip edin ve süreci tamamlayın.
- Dijital sözleşmeyi okuyun, ve ilgili butona tıklanarak indirin.
- Sözleşme onay sayfasında yer alan onay kutuları işaretleyin ve sözleşmeyi onaylayın.
- "Başvuruyu Tamamla" butonuna tıklayaraka tıklanarak başvuru sürecini tamamlayın.
- Sözleşme onay sayfasından indirdiğiniz sözleşmeyi yazdırın.
- Son olarak Islak imzalı bir şekilde, yanına imza sirkülerini de eklenerek, 10 iş günü içinde Trendyol’a kargolayın.
Trendyolda satıcı olmak ve mağaza açmak için aşamaları tamamladınız. Bu aşamadan sonra dilerseniz ürünlerinizi ekleyebilirsiniz. Ürünlerinizin yayınlanması için başvuru sürecinizin sonuçlanmasını beklemeniz gerekmektedir.
Pazaryerlerine Komisyon Ödemeyin!
Yaptığınız satışlardan komisyon ödemeyin, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Trendyol'da Mağaza Açmak için Gerekli Belgeler
Trendyol Satıcı Başvurusu online olarak yapılıyor olsa da bazı şirket belgeleri matbu olarak da hazırlanmalıdır. Başvurunun onaylanmasının ardından Trendyol'da mağaza açmak için gerekli evrakların hazırlanması faydalı olacaktır.
- Islak imzalı Trendyol satıcı sözleşmesi,
- İmza sirküleri,
- Faaliyet belgesi,
- Ticaret Sicil Gazetesi kaydı,
- Vergi kimlik numarası,
- Ticari sicil numarası,
- Diğer pazar yerlerindeki veya kendi e-ticaret sitenizin linkleri (varsa)
Trendyol Komisyon Oranları 2025
Trendyol pazaryerinde 100'lerce farklı ana kategori ve alt ürün kategorisi bulunur. Bu kategoriler için genel belirlenmiş sabit bir komisyon oranı yoktur.
Trendyol komisyon oranları kategorilere ve alt kategorilere göre farklılık gösterir. Aynı zamanda satıcı seviyesine göre ve yeni başlayan satıcılara göre de değişiklik gösterebilir. Ürün kategorilerine bağlı olarak %6 ile %27 arasında değişen komisyon oranları mevcuttur. Aşağıdaki tablodan 2025 güncel Trendyol komisyon oranlarını inceleyebilirsiniz.
Trendyol Komisyon Hesaplama Aracı
Trendyol ürün komisyonlarını en doğru ve kolay şekilde hesaplamak için aşağıdaki Trendyol komisyon hesaplama aracını kullanabilirsiniz.
Hesaplama Sonucu
Sonucu görmek için tutar girip “Hesapla” butonuna basın
Ana Kategori | Kategori Komisyon Oranları (KDV Dahil) | Marka Kategori Komisyonu (KDV Dahil) |
Aksesuar | %21 - %22 | %14 - %18 |
Ayakkabı Çanta | %21 - %23 | %14 - %20 |
Bahçe ve Yapı Market | %10 - %21 | %5 -%10 |
Çocuk | %3 - %17 | %8 - %13 |
Dijital Kod & Dijital Ürünler | %3 - %10 | - |
Elektronik | %5.50 - %26 | %5.50 - %19 |
Giyim | %21.36 | %14 -%17 |
Hobi & Eğlence | %10 - %20 | - |
Kitap | %6 - %13 | %8 - %9 |
Kırtasiye & Ofis Malzemeleri | %7 - %18 | %10 |
Kozmetik ve Kişisel Bakım | %12 - %16 | %6 - %13 |
Mobilya | %18 - %20 | |
Otomobil & Motosiklet | %7 - %16 | %5 - %13 |
Spor | %9 - %15 | %7 - %12 |
Süpermarket Ürünleri | %8 - %18 | %1 - %15 |
Pazaryerlerine Komisyon Ödemeyin!
Yaptığınız satışlardan komisyon ödemeyin, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Aynı zamanda Trendyol, komisyonları olarak keser ve size fatura eder. Yani her komisyon ödeme döneminde bakiyenizden kesilecek olan komisyon tutarı, son 7 günlük satışlarınız üzerinden hesaplanır. Ürün kategorisine göre ödeme vade süresi 7 ile 28 gün arasında farklılık göstermektedir.
Trendyol’da Satış Yapmak
Trendyol'da başarılı olmak ve hedeflediğiniz satış rakamlarına ulaşmak her zaman çok da kolay olmayabilir. Trendyol mağaza açma süreci ve ardından devam eden satış süreci, bir dizi önemli adımı içerir. Mağazayı yönetmek, kampanyaları düzenlemek ve satış sonrası hizmetleri bilmek önemlidir. Ayrıca, rekabetçi satış süreçlerini yönetmek ve özel günler için hazırlıklar yapmak da gereklidir.
Trendyol'un sunduğu geniş müşteri ağına ek olarak, kendi e-ticaret sitenizi de kurarak daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz. IdeaSoft e-ticaret paketleri hem Trendyol hem de kendi siteniz üzerinden satış yapmanızı kolaylaştırır. Pazaryerinde satış yapmanın birçok avantajı olduğu gibi dezavantajları da vardır. Öne çıkan avantajları ve pazaryerinde satıcı olmanın dezavantajlarına göz atabilirsiniz.
Trendyol’da satış yapmanın Avantajları
- Trendyol’un müşteri kitlesine ulaşırsınız: Bu platformu ziyaret eden hedef kitleye ulaşma şansı tanıyacağı için, sıfırdan bir hedef kitle yaratma zorunluluğunuz ortadan kalkar. Özellikle yeni kurulan e-ticaret işletmeleri için önemli bir avantajdır.
- Markanızı tanıtma şansınız olur: Sanal pazar yeri üzerinde bir Trendyol mağaza açmak, size markanızı geniş kitlelere tanıtma fırsatı sağlar. Bu platformların kitlelerine ulaştığınızda ve müşteri memnuniyetini artırdığınızda markanızı tanıtma fırsatınız da olur.
- Ürün listeleme ve reklam kanalı yaratma: Trendyol mağazası açmak size ürünlerinizi bu platformda sergileme fırsatı sunarken bir yanda da alternatif bir reklam kanalı yaratmanızı sağlar. Kaliteli ve yüksek performanslı bir ürün sunduğunuzda, listeleme sayfalarında ürününüz dikkat çeker ve satışlarınız artar. Satışlarınızı Trendyol içi reklamlarla da artırabilirsiniz.
- Rakip analizi yapabilirsiniz: Trendyol’da doğrudan rakibiniz olan işletmeler de mağaza açar. Bu da size rakiplerinizin mağazalarını, ürünlerini, kampanyalarını ve fiyatlandırma politikalarını inceleme fırsatı sunar. Söz konusu detayları takip ederek rakip analizi yapabilir ve kendinizi geliştirebilirsiniz.
Pazaryerlerine Komisyon Ödemeyin!
Yaptığınız satışlardan komisyon ödemeyin, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Trendyol’da satış yapmanın Dezavantajları
- Yüksek komisyon oranları: Bu kesintiler Trendyol mağaza açma tercihinin en büyük dezavantajı komisyon kesintileridir. Yaptığınız her satış için Trendyol tarafından bir kesinti yapılır. Her kategori için farklı oranlar uygulanır ve bu oranlar bazen son derece yüksek olur. Dolayısıyla kâr oranınız bir hayli düşer. Açığı kapatmak için fiyatları artırmanız da rakipler karşısında zayıflamanıza sebep olur. Kısacası Trendyol, işletmenizin ortağı gibi hareket eder ve cironuzun önemli bir yüzdesini komisyon olarak alır.
- Yoğun rekabet: Trendyol pazarında çok sayıda satıcı vardır ve bu durum, zorlu bir rekabet ortamı yaratır. Sizinle aynı kategoride yer alan satıcıların listelediği benzer ürünler arasında kendi ürününüzü öne çıkarmanız zor olabilir. Ürünlerinizi öne çıkarmak için ise ekstra reklam ücreti ödemeniz gerekir. Bu da size ek bir maliyet yaratır.
- Uyulması gereken kurallar: Trendyol, online alışveriş sürecini belirli kurallar çerçevesinde yönetir. Bu kurallar sizin için her zaman uygun olmayabilir ve olası bir anlaşmazlıkta satış yapma hakkınızı kaybedebilirsiniz.Platformda açtığınız dükkânın asıl sahibini Trendyol olarak düşünmelisiniz.
- Kendi markanızı yaratma zorluğu: Trendyol üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, genellikle satıcı firmaları bir marka olarak görmedikleri için kendi markanızı yaratmak, online pazar yerlerinde bir zorluktur. Tüketiciler bir sonraki alışverişlerinde mağaza ismi aramaktansa ürün arayacakları için, sıfırdan bir marka oluşturmanız gerekir ve bu da oldukça zor bir süreçtir.
Trafik Çok. Satıcı Çok. Giriş maliyeti yok.
Trendyol'da satış yapmaya başlamak isteyenler için eğer bir firmanız varsa başka herhangi bir maliyetiniz yoktur. Hızlıca başlayabilirsiniz. Trendyol'un 35 milyondan fazla müşterisi sizin potansiyel müşteriniz haline gelir fakat okyanusta bir balık olduğunuzu unutmayın.
Trendyol Satışlarını Artırma Yöntemleri
Trendyol, size bir mağaza / dükkan sağlar ancak satış garantisi vermez. Bu yüzden satışlarınızı artırmak için farklı yöntemler bulmalısınız. Yeni yöntemleri her zaman belirli ürünlerde bir süre test ederek kullanmalısınız.
Ürünlerinizin öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Fakat satışlarınızı artırmanın birçok etkili yöntemi de vardır. Trendyol mağaza satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz başlıca yöntemler;
Ürün bilgilerini ve açıklamalarını eksiksiz doldurun
Trendyol’da etkili ürün açıklamaları yazmak, alıcıların aradıklarını kolayca bulmalarını sağlar. Bu yüzden ürün açıklamalarınızı orijinal ve detaylı bir şekilde yazmalısınız. Ayrıca önemli olan, ürününüzü tanımlayan anahtar kelimeleri de bu açıklamalara dahil etmelisiniz.
Bu, hem Trendyol üzerindeki aramalarda görünürlüğünüzü artıracağı gibi aynı zamanda bu yöntemle ürünlerinizin Google aramalarında da daha iyi konumlanmasına olanak sağlayabilirsiniz.
SEO uyumlu olmasına özen gösterin
Bu SEO çalışmalarınızı Trendyol mağaza sayfanız üzerinden yapabilirsiniz. SEO uyumlu ürün başlıkları ve açıklamaları kullanarak Trendyol’da satışlarınızı artırabilirsiniz.
Özgün içerik oluşturmak da SEO başarısı için önemlidir kesinlikle kopya içerikler kullanmamalısınız. Ürününüzü en iyi anlatan anahtar kelimeleri, en çok aranan özellikleri bularak ürün açıklamalarınızda ve içeriklerinizde kullanmalısınız. Böylece Google'da ürünlerinizin görünme ihtimalini artırabilirsiniz.
Kaliteli ürün fotoğrafları kullanın.
Ürün fotoğraflarınızın kalitesi, Trendyolda satış başarınızda büyük bir rol oynar. Yüksek çözünürlüklü ve net ürün fotoğrafları kullanmalısınız. Ayrıca, ürününüzü farklı açılardan gösteren birden fazla fotoğraf eklemek, alıcıların ürüne olan ilgisini artırır.
Kaliteli ürün görselleri, tüketicilerin ürününüzü daha iyi anlamasına olanak sağladığı gibi satın alma olasılıklarını yükseltir.
Müşteri yorumlarınızı artırın.
Trendyolda satışta olan her ürününüz için yorumlara önem verin. Müşterilerinizin satın aldıkları ürünleriniz hakkında yorum yapmasına özen gösterin.
Tüketiciler ürününüz hakkında karar vermeden önce ürün yorumlarını okur ve bu yorumlar tüketicinin satın alma kararını olumlu veya olumsuz yönde etkiler. Trendyol'da çok yorumlanan ürünler, tüketiciler tarafından daha çok tercih edilir ve listelemelerde daha yüksek pozisyon alma olasılığı yüksektir.
Müşterilerinize İndirim ve Kupon Teklif Edin
Potansiyel alıcılara indirim ve kuponlar sunmak, mağaza satışlarınızı artırmak adına kritik bir önem taşır. Trendyoldan alışveriş yapan her tüketici, ürünleri indirimli satın almayı tercih eder. Bu noktada siz de Trendyol mağazanızda aşağıdaki seçenekleri sunabilirsiniz;
- Tutar indirimi: Belirli bir tutar üzerinden doğrudan indirim verebilirsiniz.
- Adet indirimi: Belirli bir adette alımlarda indirim sunabilirsiniz.
- Birlikte al indirimi: İki veya daha fazla ürünü satın alması için indirim veya kupon sunabilirsiniz.
Sosyal Medya kanallarını aktif kullanın
Instagram, Tiktok, youtube gibi çok kullanılan sosyal medya platformlarında Trendyol mağaza sayfanızdaki ürünlerle ilgili içerik paylaşımları yaparak markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.
Ayrıca bu platformların sunduğu reklam araçlarını kullanarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak reklamlar hazırlayabilirsiniz ve kendi mağaza sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak influencer reklamlarını da değerlendirebilirsiniz.
Trendyol kampanyalarına katılın
Trendyol platformunda sıklıkla yer verilen bu kampanyalar, satıcıların pazarlama stratejilerini güçlendirmelerine yardımcı olur. Bu kampanyalara katılım sağladığınızda, Trendyol'un reklam desteği gibi çeşitli pazarlama kaynaklarından yararlanma fırsatı elde edebilirsiniz.
Düzenlenen kampanyalar, özellikle büyük indirim dönemlerinde veya özel günlerde, ürünlerinizi ön plana çıkarmanızı sağlar. Böylece geniş bir müşteri kitlesine ulaşmanıza olanak tanır.
Trendyol Influencer Reklamlarını kullanın
Hali hazırdaki Trendyol influencer ağından faydalanarak ürünlerinizin reklamlarını sosyal medya fenomenlerine yaptırabilirsiniz. Sektöre, kategoriye ve ürüne göre reklam bütçeleri farklılık gösterir.
Reklamlarınızı yayınlayacak olan influencer’ları Trendyol sizin adınıza belirler. Reklam yayınlanmadan önce değerlendirme ve yayın yapacak influencerlar arasından seçim yapabilme gibi haklara sahip olursunuz. Bu reklam modelini kendi e-ticaret siteniz içinde yapabilirsiniz.
Trendyol İçinde reklamlar verin
Ürünlerinizi daha üst sıralarda listelenmesi için bu reklam modelini kullanabilirsiniz. Günlük bir reklam bütçesi belirleyebilirsiniz böylece favori ürünlerinizin daha görünür olmasını sağlayabilirsiniz.
Bu reklam modelinde ürünleriniz Trendyol’da listeleme sayfalarında daha görünür olur. Fakat bu reklam modelinde Trendyol size kesin bir satış garantisi sunmamaktadır.
Trendyol Ürün ve Mağaza Yönetimi
Satışa çıkaracağınız ürünün markası önceden Trendyol sistemine tanımlanmışsa listeden seçip eklemelisiniz. Yeni bir marka için ise satıcı panelinden marka tanımlaması yapmalısınız. Ayrıca her ürünün görseli olmak zorundadır. İzin verilen format ve ölçülere göre ürün görsellerini de yüklemelisiniz.
Ürün yüklemek için tercih edebileceğiniz birden fazla yöntem vardır.
- Trendyol Kataloğundan Ürün Ekleme: Trendyol sisteminde tanımlı tüm ürünleri kayıtlıdır. Bu sayede tanımlı barkodlu bir ürünü satmak isterseniz, katalogdan seçerek kolayca mağazanıza ekleyebilirsiniz.
- Tekil Ürün Oluştur ile Ürün Ekleme: Bu yöntemde tüm ürünleri tek tek girmeniz gerekir. Eğer bir e-ticaret sitesi sahibi değilseniz ya da pazaryeri entegrasyon hizmeti almıyorsanız bu yöntemi kullanmanız gerekir.
- Excel Ürün Girişi (Toplu Giriş): En pratik yöntem budur. Eğer bir ürün listeniz varsa, Excel formatı olarak mağazanıza yükleyebilirsiniz.
Trendyol Satıcı Paneli girişi
Mağazanıza girişi Trendyol satıcı paneli sayfası üzerinden yapabilirsiniz. Başvuru sırasında oluşturduğunuz şifre ve e-posta adresi ya da telefon numarası ile Trendyol mağazanıza giriş yaparak, panelinizi görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca mağazanıza Trendyol’un satıcı paneli uygulaması üzerinden de giriş yapabilirsiniz.
Satıcı destek hattı
Trendyolda mağaza açmış olan tüm satıcılara canlı destek hizmeti sunulmaktadır. Satıcı panelinizdeki destek bölümünden canlı destek kanalına ya da satıcı destek hattına ulaşabilirsiniz. Trendyol Canlı Yardım kanalı üzerinden, chat yöntemi sayesinde destek personeli ile anlık olarak mesajlaşabilirsiniz. Satıcı destek hattı için ise Trendyola ait 0850 258 5800 numaralı hat üzerinden iletişim kurabilirsiniz.
Diğer Pazar Yerlerinden Satış
Trendyol’a benzeyen birçok farklı online pazaryeri vardır. Yerli ve yabancı olan birçok pazaryerinde mağaza açarak satış yapabilirsiniz. Satış kanallarınızı artırmanız, ürünlerinizi birden çok pazaryerinde satışa sunmanız, daha geniş kitlelere ulaşmanıza olanak sağlayacaktır.
Türkiye ve dünyada popüler olan alternatif diğer pazar yerlerinden bazıları için oluşturduğumuz rehberleri incelemenizi öneririz.
Trendyol'dan Satış ve E-ticaret Sitesi Farkı
Trendyolda mağaza açmak ile e-ticaret sitesi kurmak arasında ciddi farklar vardır. İki seçeneğin de kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Trendyol, e-ticaret sitesi açma zorunluluğunuzu ortadan kaldırarak internetten satış yapmanızı sağlar.
Fakat bu işletmeniz için uzun vadede pek de faydalı bir tercih olmayabilir. İşletmenizi yeni kurduysanız, başlangıçta Trendyol’un pazarlama gücünden ve müşteri kitlesinden faydalanabilirsiniz. Fakat uzun vadede daha prestijli bir markaya ve yüksek satış rakamlarına sahip olmak için kendi e-ticaret sitenizi kurmanız daha mantıklı olacaktır. Gelin bu iki seçeneği de rehberimizde inceleyelim.
Trendyol'da ürün satmak
Trendyolda satış yapmanın en önemli avantajı ise potansiyel müşteri sayısının çok olmasıdır. Milyonlarca kullanıcıya hitap eden Trendyolda mağaza açmak, aynı müşteri kitlesine hizmet vermek anlamına da gelir.
Dolayısıyla daha fazla kişiye ulaşabilir, daha fazla ürün satabilirsiniz. Fakat bu noktada önemli bir dezavantaj ile karşılaşırsınız. Yüksek Trendyol komisyon oranları, çok fazla satış yapsanız bile kâr oranınızı yani karlılığınızı düşürür.
İstisnasız her satış için komisyon ödersiniz. Ürünün maliyeti ve kargo ücretleri de düşünüldüğünde, elinize geçen kârın önemli bir kısmını Trendyol ile paylaşmış olursunuz.
Trendyol bir yandan alıcıların size güvenmesini sağlar fakat bir yandan da markanızı arka planda kalmasına sebep olur. Müşteriler ürünleri sizden değil Trendyol’dan aldığını düşünür ve Trendyol’a olan güvenleri artar. Pazar yerlerinde müşteriler ürün odaklıdır ve mağaza isimlerine neredeyse hiç bakmazlar. Sizi ve markanızı hatırlamazlar.
Kendi e-ticaret sitenizde ürün satmak
Kendi e-ticaret sitenizde ise, bir marka oluştur ve markanıza yatırım yapabilirsiniz. İşletmenizin adını taşıyan bir e-ticaret sitesi, kurumsal duruşunuzu güçlendirir ve prestijinizi artırır. Bu da müşterilerinizin size olan güvenini olumlu etkiler. E-ticaret sitenizde sadık müşteri kitlesi oluşturanıza olanak sağlar.
Bir diğer önemli detay da komisyon ödemezsiniz. Size ait bir e-ticaret sitesi kurarsanız, yaptığınız satışlar için komisyon ödemenize gerek kalmaz. Sadece ödeme altyapılarının sanal POS komisyonlarını ödersiniz, böylece kârınızı artırabilirsiniz.
E-ticaret siteniz olduğunda, dijital pazarlama ve reklam süreçlerinden de daha iyi performans alırsınız. Bir pazar yerinde bulunan mağazanız için reklam verdiğinizde, kullanıcılar sizin markanıza değil, pazar yerinin adına gelir. Ancak, kendi e-ticaret siteniz için reklam verdiğinizde, marka bilinirliğiniz artar ve aynı zamanda satışlarınızı artırabilirsiniz.
IdeaSoft e-ticaret paketleri içinden size uygun olanı seçerek kısa sürede bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. İhtiyaç duyacağınız tüm servis ve altyapılar, bu e-ticaret paketleri ile birlikte gelir. E-ticaret siteniz, satış yapmaya hazır bir şekilde sunulur ve size yönetmesi kalır.
Trendyol'da satış yapmak ile ilgili sıkça sorulan sorular
Trendyol’da mağaza açma sürecine dair detaylı rehberimizde, adım adım bilgiler sunarak tüm sorularınıza cevap vermeye çalıştık. Ayrıca, mağaza açılışı sırasında en sık karşılaşılan soruları ve bu sorulara verilen yanıtları da aşağıda bulabilirsiniz. E-ticaret ve tüm e-ticaret süreçleri hakkında danışmanlarımız ile irtibata geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Nereden nasıl başlamalıyım?
Öncelikle, işletmenizi şirket statüsüne taşımalısınız. Eğer anonim, limited ya da şahıs şirket tipinde bir işletmeniz varsa, Trendyol Satıcı Başvuru Formu’nu doldurarak işe başlayabilirsiniz. Doğrulama adımından sonra şirket bilgilerini kaydederek devam edebilirsiniz.
Trendyol'da şirket kurmadan satış yapmak mümkün mü?
Hayır. Trendyolda satış yapmak için vergi mükellefi olmanız gerekir. Yasal olarak vergi mükellefi olmayanlar satış yapamaz. Şahıs şirketi kurulumu ve süreçleri ile ilgili yazımızdan detaylı bilgi alabilirsiniz.
Trendyol'da dükkan açma maliyeti nedir?
Trendyol mağaza / dükkan açma ücreti, mağaza kira bedeli, pazarlama ücreti gibi ödemeler talep edilmemektedir. Başvuru yapmak ve mağaza açmak ücretsizdir. Fakat ürün satışlarından sektör bazlı değişen farklı oranlarda ödenen komisyon oranları vardır.
Trendyol'da reklam yönetimi nasıl yapılır?
Satıcı panelinde bulunan reklam yönetimi uygulamaları ile reklam süreci yönetilebilir. Trendyol içi ürün reklamları oluşturulabilir ve reklam performansı raporlanabilir. Ayrıca influencer (fenomen) reklamları için de özel uygulamalar mevcuttur.
Trendyol komisyon oranları ne kadar?
Trendyol gelirini mağaza sahiplerinden aldığı komisyonlarla sağlar. Yani her sattığınız üründen belirli bir yüzdeyi Trendyol’a ödersiniz. Her kategori ve ürün grubu, marka için farklı bir komisyon oranı olmakla birlikte %6 - % 27 arasında değişiklik göstermektedir. Detaylı Trendyol komisyon oranları hakkında bilgi için rehberi inceleyebilirsiniz.
Trendyol komisyon hesaplama nasıl yapılır?
Trendyol komisyon hesaplama yapılırken belirlenen komisyon oranları üzerinden hareket edilir. Komisyon hesaplamasında şu formül kullanılır;
Komisyon = Ürün Satış Fiyatı / 100 x [Komisyon Oranı] olarak hesaplanır.
Örneğin; Trendyol Elektronik kategorisinde satış yapan bir işletme olduğunuzu düşünelim. Sattığınız ürün fiyatının 1000 TL olduğunu ve komisyon oranının ise %8 olduğunu varsayalım. Trendyol komisyon hesaplaması yapılırken;
Komisyon = 1000/100 x 8 formülü üzerinden 80 TL olarak bulunacaktır.
Trendyol hakediş ödeme vade süresi ne kadardır?
Trendyol satışlarınızın süreci tamamlandıktan sonra kategoriye göre farklılık göstermekle birlikte 7 ila 28 gün arasında değişiklik göstermektedir.
Trendyol'da ikinci el ürün satışı yapılır mı?
Hayır. Trendyol'da satılan ürünlerin tamamı yeni, sıfır ürünlerdir. İkinci el ürün veya kullanılmış ürün satışına izin verilmez. Fakat Trendyol'un satın aldığı Dolap.com üzerinden 2. el ürünlerinizi satışa sunabilirsiniz.
Trendyol mağaza Yönetimi nasıl yapılır?
Platformda bulunan Trendyol satıcı paneli uygulamaları aracılığıyla yapılır. Satıcı panelinden mağazanın görünümü değiştirilebilir ve özelleştirilebilir. Ayrıca özel banner, çoklu banner, indirim, mağaza kapağı ve mağaza logosu gibi detaylar da yönetilebilir.
Trendyolda mağaza açmak için bir e-ticaret altyapısına ihtiyaç var mı?
Trendyolda mağaza açmak için bir e-ticaret altyapısına ihtiyaç yoktur. E-ticaret, ödeme, kargo gibi altyapılar size Trendyol tarafından hizmete sunulur.
Eğer bir IdeaSoft e-ticaret sitesine sahipseniz, pazaryeri entegrasyon çözümleri ile ürünlerinizi hızlıca Trendyol mağazanıza otomatik olarak aktarabilirsiniz. Dilerseniz IdeaSoft e-ticaret altyapısını ücretsiz deneyebilirsiniz.
IdeaSoft & Trendyol Entegrasyonu var mı?
IdeaSoft e-ticaret altyapısı ile kurulmuş bir siteye sahipseniz Trendyol entegrasyonu ile tüm ürünlerinizi Trendyol mağazanıza aktarabilirsiniz. Bu sayede hem kendi e-ticaret sitenizden satış yapabilirsiniz hem de Trendyol ve diğer pazar yerlerinde satış yapabilirsiniz.