Trendyol Mağaza Açmak Rehberi

23 Eylül 2021
Markethinkers
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi

E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için Trendyol mağaza açma, satışları artırmak için önemli bir adımdır. Trendyol’un alıcılar için önemli olan tarafı ise, elbette ürün çeşidi ve uygun fiyatlardır. Fakat e-ticaret girişimcilerini satıcı kısmında sundukları ilgilendirir. Platform içerisinde sanal bir mağazaya sahip olmanıza izin veren Trendyol, ürünlerinizi geniş bir müşteri kitlesine sunma konusunda size alan yaratır. Bunun için Trendyol’da mağaza açmanız gerekir. Peki Trendyol mağaza açma şartları nelerdir ve mağaza nasıl açılır?

Trendyol
Mağazası Nedir?

Trendyol mağaza, bireysel ve kurumsal e-ticaret girişimcileri ile fiziksel mağaza sahiplerinin ürünlerini internet üzerinden satmalarını sağlayan bir sistemdir. İnternetten ürün satmak istiyorsanız, pazaryeri statüsündeki bu platformda mağaza açmanız yeterlidir. Kendine ait geniş bir ekosistemi bulunan Trendyol, 35 milyondan fazla müşterinin uğrak noktasıdır. Dolayısıyla Trendyol mağaza, ürünlerinizi, geniş bir müşteri kitlesine ulaştırmanızı sağlayan dijital bir servis olarak da kabul edilebilir.

Kimler Trendyol’da
Mağaza Açabilir?

Trendyol, e-ticaret girişimcilerinin tümüne açıktır fakat mağaza açmak için yasal şartları taşıyor olmanız gerekir. İnternet üzerinden satış yapmak ticari bir faaliyet olduğu için sürecin resmî bir şekilde kayıt altına alınması ve doğan vergilerin ödenmesi gerekir. Bu nedenle Trendyol mağaza açabilmek için anonim şirketi, limited şirketi ya da şahıs şirketi sahibi olma zorunluluğunuz vardır.

Şirket kuruluşu ile vergi mükellefi olup bu bilgiler ile Trendyol'da satıcı olarak kaydınızı yapabilirsiniz. KEP adresi ve MERSİS numarası gibi gereklilikleri de ancak şirket olarak karşılayabilirsiniz. Dolayısıyla bireysel kullanıcıların mağaza açabilmeleri söz konusu değildir. Bireysel olarak e-ticaret yapmak istiyorsanız, en ideal yol şahıs şirketi kurmaktır.

Neden Trendyol’da
Mağaza Açmalısınız?

Trendyol’da mağaza açmak, size oldukça kalabalık bir müşteri kitlesi sunar. Bir e-ticaret sitesine ihtiyaç duymadan internetten ürün satabilmek için Trendyol mağaza açmalısınız. Eğer e-ticaret siteniz varsa, mağaza açıp satış yapma işlemi sizin için daha pratik olur. E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu kullanarak tüm ürünlerini kolayca Trendyol’a aktarabilirsiniz.

Trendyol kategorilerinde ürünleriniz listelenir, kullanıcıların geri bildirimleri ile mağazanızın bir puanı olur, markanızı bilmeyen pek çok kullanıcı sizden alışveriş yapar ve teknik altyapı konusunda sorumluluk da sizde olmaz. Bunun gibi pek çok avantaj, Trendyol’da mağaza açma nedenleri arasında gösterilebilir. Ayrıca bu pazar yerinde mağaza açan işletmelerden cirosunu artıranların oranı %90, istihdamını artıranların oranı ise %92’dir.

Trendyol
Mağaza Açmak

10 Adımda

Trendyol Mağaza

  1. Trendyol Nedir, Nasıl Çalışır?

  2. Trendyol, Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformlarından biridir. 2010 yılında kurulmuştur ve hızlı bir şekilde büyüyerek geniş bir ağa sahip olmuştur. Milyonlarca müşteriye 98 bin işletme, 1.1 milyon bireysel satıcı ve 347 milyon ürün ile hizmet vermektedir. Pazar yeri mantığı ile çalışan platform, alıcı ve satıcıların buluştuğu bir e-ticaret merkezidir.

    Trendyol mağazası nedir

  3. Nereden Nasıl Başlamalıyım?

  4. Öncelikle, işletmenizi şirket statüsüne taşımalısınız. Eğer anonim, limited ya da şahıs şirket tipinde bir işletmeniz varsa, Trendyol Satıcı Başvuru Formu’nu doldurarak işe başlayabilirsiniz. Doğrulama adımından sonra şirket bilgilerini kaydederek devam edebilirsiniz.

    Şirket kurma rehberi

  5. Neden Trendyol Mağazası Açmalıyım?

  6. Eğer e-ticarete yeni başlıyorsanız, bir müşteri kitlesi oluşturmak amacıyla Trendyol’da mağaza açabilirsiniz. İnternetten satış yapmak adına e-ticaret sitesi kurmak istemiyorsanız, Türkiye’nin her noktasındaki potansiyel müşterilere Trendyol aracılığıyla satış yapabilirsiniz.

    Mağaza açma nedenleri

  7. Trendyol Mağazası Nasıl Açılır?

  8. Öncelikle Trendyol Satıcı Başvuru Formu doldurulur ve gerekli evraklar, bildirilen adrese kargo ile gönderilir. Başvuru onayının ardından açılan panel üzerinden ürünler platforma yüklenir ve Trendyol dükkanınız kurulmuş olur.

    Mağaza açma adımları

  9. Trendyol’da Mağaza Açma Bedeli Ne Kadardır?

  10. Trendyol mağaza açma ücreti, mağaza kira bedeli, pazarlama ücreti ya da müşteri hizmetleri bedeli gibi ödemeler talep etmez. Başvuru yapmak ve mağaza açmak ücretsizdir. Fakat ürün satışlarından sektör bazlı değişen oranlarda komisyon tahsilatı yapılır.

    Mağaza açmadan satış

  11. Trendyol Komisyon Oranları

  12. Trendyol, gelirini mağaza sahiplerinden aldığı komisyonlarla sağlar. Yani her sattığınız üründen belirli bir yüzdeyi Trendyol’a ödersiniz. Her kategori ve ürün grubu için farklı bir komisyon oranı uygulanır. Bu nedenle mağaza açmadan önce komisyon oranları hakkında bilgi sahibi olmanızda fayda vardır.

    Trendyol komisyon oranları

  13. Trendyol Mağaza Yönetimi Nasıl Yapılır?

  14. Trendyol mağaza yönetimi, platformda bulunan satıcı paneli uygulamaları aracılığıyla yapılır. Satıcı panelinden mağazanın görünümü değiştirilebilir ve özelleştirilebilir. Ayrıca özel banner, çoklu banner, indirim, mağaza kapağı ve mağaza logosu gibi detaylar da yönetilebilir.

    Mağaza girişi ve yönetimi

  15. Trendyol'da Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır?

  16. Yine satıcı panelinde bulunan reklam yönetimi uygulamaları ile reklam süreci yönetilebilir. Trendyol içi ürün reklamları oluşturulabilir ve reklam performansı raporlanabilir. Ayrıca influencer (fenomen) reklamları için de özel uygulamalar mevcuttur.

    Trendyol satış artırma yöntemleri

  17. Trendyol Mağazası İçin E-ticaret Altyapısı Gerekli Mi?

  18. Trendyol, kendi altyapısı bulunan bir e-ticaret platformudur. Mağaza hizmetini de bu altyapıya bağlı olarak sunar. E-ticaret, ödeme, kargo gibi altyapılar Trendyol tarafından hizmete sunulur. Mağaza sahibinin e-ticaret altyapısına sahip olmasına gerek yoktur. Eğer bir e-ticaret sitesine sahipseniz, entegrasyon çözümleri ile ürünlerinizi hızlıca Trendyol mağazanıza aktarabilirsiniz.

    E-ticaret altyapısını ücretsiz deneyin

  19. IdeaSoft Trendyol Entegrasyonu

  20. Bir e-ticaret sitesine sahip olup ek olarak Trendyol entegrasyonu kullanmak, en kazançlı yöntemlerden birisidir. Bu sayede hem kendi e-ticaret sitenizden satış yapabilirsiniz hem de sitenizdeki tüm ürünleri kolayca Trendyol mağazanıza aktarabilirsiniz.

    Trendyol entegrasyon uygulamasını yükleyin

Trendyol’da
Satış Yapmak

Trendyol mağaza açma süreci ve sonrasındaki satış yapma süreci, her zaman aktif bir şekilde yönetilmelidir. Bu süreçte dikkat edilmesi gereken pek çok detay vardır. Trendyol dükkan açma işleminden önce, satışa başladığınızda ve satış sonrası süreçte bilmeniz gerekenlere hakim olup mağazanızı etkin bir şekilde yönetebilirsiniz. Doğru bir yönetimle satış yapmak daha kolaydır ve yasal süreçlerde de herhangi bir sorun yaşamazsınız.

Dikkat Edilmesi Gerekenler

Trendyol’da satış yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli unsur yasal şartlardır. E-ticaret her ne kadar özgür bir alan sunsa da bazı yasalara uymanız gerekir. Dolayısıyla prosedüre uygun bir şekilde satış yapmalı ve vergi yükümlülüklerinizi yerine getirmelisiniz.

Trendyol mağaza açma sürecini tamamlayıp ürünleri platforma yüklemek, verimli bir satış performansı için yeterli değildir. Kategori sayfalarında belirli kriterlere göre ürünler listelenir ve ilk sıralarda çıkabilmek için reklam çalışması yapmanız gerekir. Ayrıca Trendyol dışında da reklam çalışmaları yapmanızda fayda vardır. Trendyol’da satış yapan çok sayıda satıcı olduğundan dolayı reklamlara bütçe ayırmanız, rekabette öne geçmeniz için önemlidir.

Önemli olan bir başka detay da bir e-ticaret sitesine sahip olmaktır. Trendyol size geniş bir ağ ve müşteri kitlesi sunar fakat yine de platformun erişebileceği kullanıcı sayısı sınırlıdır. Bu sınırları aşmak ve kendi kurallarınızı koymak için IdeaSoft e-ticaret paketlerinden birini alıp kendi sitenizi kurmalısınız. Bu sayede ürünlerinizi hem kendi sitenizde hem Trendyol’da hem de diğer pazar yerlerindeki mağazalarınızda satabilirsiniz.

Trendyol’un Avantajları

  • Trendyol’un müşteri kitlesine ulaşırsınız: Trendyol mağazası açmak, bu platformu ziyaret eden hedef kitleye ulaşma şansı tanıyacağı için, sıfırdan bir hedef kitle yaratma zorunluluğunuz ortadan kalkar. Özellikle yeni kurulan e-ticaret işletmeleri için önemli bir avantajdır.
  • Markanızı tanıtma şansınız olur: Sanal pazar yeri üzerinde bir mağaza açmak, size markanızı geniş kitlelere tanıtma fırsatı sağlar. Bu platformların kitlelerine ulaştığınızda ve müşteri memnuniyetini artırdığınızda markanızı tanıtma fırsatınız da olur.
  • Ürün listeleme ve reklam kanalı yaratma: Trendyol mağazası açmak size ürünlerinizi bu platformda sergileme fırsatı sunarken bir yanda da alternatif bir reklam kanalı yaratmanızı sağlar. Kaliteli ve yüksek performanslı bir ürün sunduğunuzda, listeleme sayfalarında ürününüz dikkat çeker ve satışlarınız artar. Satışlarınızı Trendyol içi reklamlarla da artırabilirsiniz.
  • Rakip analizi yapabilirsiniz: Trendyol’da doğrudan rakibiniz olan işletmeler de mağaza açar. Bu da size rakiplerinizin mağazalarını, ürünlerini, kampanyalarını ve fiyatlandırma politikalarını inceleme fırsatı sunar. Söz konusu detayları takip ederek rakip analizi yapabilir ve kendinizi geliştirebilirsiniz.

Trendyol’un Dezavantajları

  • Komisyon kesintileri: Trendyol mağaza açma tercihinin en büyük dezavantajı komisyon kesintileridir. Yaptığınız her satış için Trendyol tarafından bir kesinti yapılır. Her kategori için farklı oranlar uygulanır ve bu oranlar bazen son derece yüksek olur. Dolayısıyla kâr oranınız bir hayli düşer. Açığı kapatmak için fiyatları artırmanız da rakipler karşısında zayıflamanıza sebep olur. Kısacası Trendyol, işletmenizin ortağı gibi hareket eder ve cironuzun önemli bir yüzdesini komisyon olarak alır.
  • Yoğun rekabet: Trendyol pazarında çok sayıda satıcı vardır ve bu durum, zorlu bir rekabet ortamı yaratır. Sizinle aynı kategoride yer alan satıcıların listelediği benzer ürünler arasında kendi ürününüzü öne çıkarmanız zor olabilir. Ürünlerinizi öne çıkarmak için ise ekstra reklam ücreti ödemeniz gerekir. Bu da size ek bir maliyet yaratır.
  • Uyulması gereken kurallar: Trendyol, online alışveriş sürecini belirli kurallar çerçevesinde yönetir. Bu kurallar sizin için her zaman uygun olmayabilir ve olası bir anlaşmazlıkta satış yapma hakkınızı kaybedebilirsiniz. Bu platformda açtığınız dükkânın asıl sahibini Trendyol olarak düşünmelisiniz.
  • Kendi markanızı yaratma zorluğu: Trendyol üzerinden alışveriş yapan tüketiciler, genellikle satıcı firmaları bir marka olarak görmedikleri için kendi markanızı yaratmak, online pazar yerlerinde bir zorluktur. Tüketiciler bir sonraki alışverişlerinde mağaza ismi aramaktansa ürün arayacakları için, sıfırdan bir marka oluşturmanız gerekir ve bu da oldukça zor bir süreçtir.

Trendyol Komisyon Oranları

Trendyol, sabit bir komisyon oranı belirlememiştir. Bunun yerine her kategori için farklı komisyon aralıkları belirlemiştir. Ayrıca alt kategorilere ve ürün gruplarına göre de komisyon kesintileri farklı oranlarla hesaplanabilir. Komisyon, ürünlerinizin satıldığı andaki fiyatı üzerinden hesaplanır. Örneğin satış fiyatı 200 TL, komisyon oranı ise %15 olan bir ürün 30 TL komisyon ödersiniz. Eğer dönemsel bir kampanya ile aynı ürünü 180 TL’ye satarsanız, ödeyeceğiniz komisyon 27 TL olur.

Trendyol, komisyonları haftada bir keser ve size fatura eder. Yani her komisyon ödeme döneminde bakiyenizden kesilecek olan komisyon tutarı, son 7 günlük satışlarınız üzerinden hesaplanır. Sattığınız bir ürün müşteri tarafından iade edildiyse ve müşteriye ücret iadesi yapıldıysa, sizden kesilen komisyon da size iade edilir.

Trendyol’un ana kategorilerindeki komisyon oranı aralıkları şu şekildedir:

Ana Kategori

Komisyon Oranları

Aksesuar

%5 - %18 - %25 - %30

Çocuk

%12 - %15 - %18

Spor

%12 - %15 - %20

Elektronik

%5 - %6 - %7 - %8 - %9 - %10 - %11 - %12 - %14 - %15 - %18 - %20 - %25 - %30

Giyim

%25 - %30

Kozmetik

%15 - %20

Süpermarket

%15 - %17 - %20

Ev & Yaşam

%10 - %15 - %16 - %17 - %20 - %21 - %25 - %30

Trendyol Vergi ve
Faturalandırma Süreçleri

Vergi Süreci

Trendyol mağaza açma işlemleri sadece vergi mükellefi olma şartı ile yapabilirsiniz. Vergi mükellefi olmak için kurduğunuz şirket adına bir mağaza açarsınız ve yaptığınız her satış için fatura kesersiniz. Kestiğiniz faturalar, ne kadar gelir elde ettiğinizi gösterir ve vergilendirme de bu doğrultuda yapılır. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yürütülen uygulamalar doğrultusunda Gelir Vergisi, KDV gibi vergiler ödemeniz gerekir. Bu işlemler için bir muhasebeci ile çalışmanızda fayda vardır.

Fatura Süreci

Trendyol mağazanızdan yaptığınız satışlar için fatura sürecini satıcı paneli üzerinden yönetebilirsiniz. Düzenlenen e-faturada sipariş numarası, alıcı bilgileri, fatura adresi, satış tutarı gibi bilgiler yer almalıdır. Ürünlerin kargolanacağı adres ile fatura adresi farklı girilmiş ise fatura, fatura adresine gönderilmelidir. Ayrıca kargo paketinde de fatura ya da sevk irsaliyesi olmalıdır. Bu belge, detayları üçüncü kişiler tarafından okunmaması için kutunun içerisine yerleştirilmelidir. İadelerde ise gider pusulası düzenlenmelidir.

Trendyol Mağaza Açmak

Ne Kadar Vakit Alır?

Trendyol mağaza açma süreci, Satıcı Başvuru Formu’nu doldurup gönderdiğiniz an başlar. Onay süresi başvuru yoğunluğuna göre değişkenlik gösterebilir. Genellikle tüm detaylar doldurulduktan ve başvuru süreci online olarak tamamlandıktan sonra bir onay mesajı görüntülenir. Fakat bu işlemden sonra birtakım belgelerin Trendyol’a gönderilmesi gerekir. İşlemlerin tamamlanma süresi Trendyol'un başvurularının yoğunluğuna ve sektörünüze göre değişebilir.

Trendyol Mağazası Açmadan
Satış Yapılır mı?

Trendyol’da mağaza açmadan satış yapabilmeniz mümkün değildir. Bu nedenle satış yapmak için bir mağaza açmanız gerekir. Mağaza açmak için ise fatura kesme yetkisine sahip olmalısınız. Bu yetki de ancak bir şirket kuruluşu ile mümkündür. Kısaca önce şirket kurup ardından mağaza açmadığınız sürece Trendyol’da satış yapamazsınız.

Trendyol Dükkan Açmak

için Gerekli Belgeler

Başvuru online olarak yapılıyor olsa da bazı Trendyol mağaza açma belgeleri matbu olarak hazırlanmalıdır. Online başvurunun onaylanmasının ardından Trendyol mağaza açmak için gerekli evraklar arasından talep edilenler, size bildirilecek olan adrese kargo ile gönderilmelidir.

  • Islak imzalı satış sözleşmesi
  • İmza sirküleri
  • Faaliyet belgesi
  • Ticaret Sicil Gazetesi kaydı
  • Şirket ticaret ünvanı
  • Şirket türü
  • Vergi kimlik numarası
  • Ticari sicil numarası
  • Satış yapılacak kategori
  • Ad soyad
  • E-posta
  • Cep telefonu numarası
  • Başka sanal pazar yerlerindeki veya kendi e-ticaret sitenizin linkleri

Trendyol’da
Nasıl Satış Yapılır?

Trendyol’da Mağaza Açma -

Trendyol Satıcı Olmak

Trendyol dükkân açma şartları çerçevesine uygun bir işletmeniz varsa, Trendyol’da satış yapmaya başlayabilirsiniz. Öncelikle başvuru sürecini adım adım tamamlayıp bazı bilgileri sisteme girmelisiniz. Söz konusu adımlar ve girilecek bilgiler şu şekildedir:

  1. Adım: Başvuru Formuna Girilecek Bilgiler
    • Şirket yetkilisinin adı ve soyadı
    • Cep telefonu numarası
    • E-posta adresi
    • Şirket türü (limited, anonim vb.)
    • Şirket türüne göre T.C. kimlik numarası ya da vergi kimlik numarası
    • Faaliyet gösterilen il ve ilçe
    • Satış yapılacak ana kategori

  2. Adım: SMS ile Doğrulama
    • Başvuru formu doldurulduktan sonra devam edilir ve gelen ekranda bir kod bölümü bulunur.
    • Forma yazılan cep telefonu numarasına 5 haneli bir kod SMS olarak gelir.
    • Kısa mesajda yer alan 5 haneli kod, bu ekrandaki uygun yere yazılır.
    • Ardından şirketin ticaret sicil numarası ve ticaret unvanı, GİB sisteminden otomatik olarak gelir.
    • Bilgiler kontrol edildikten sonra işlemi tamamlayacak olan butona basılır.

  3. Adım: Şifre Oluşturma ve Panele Giriş
    • Bu adımda şifre oluşturma ekranı açılır ve bir SMS bilgilendirmesi yapılır.
    • Açılan ekrandan bir şifre belirlenir ve kaydedilerek devam edilir, ardından panele girilir.

  4. Adım: Şirket Bilgilerinin Girişi
    • Mağaza adı
    • KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresi
    • Fatura türü (kâğıt, e-arşiv vb.)
    • MERSİS numarası
    • Şirkete ait IBAN numarası

  5. Adım: Operasyon, Adres ve İletişim Bilgilerinin Girişi
    • Operasyon Bilgileri: Çalışılacak kargo şirketleri, siparişin kargoya verilme süresi, tercih edilen entegrasyon modeli
    • Adres Bilgileri: Fatura adresi, şirket merkezi adresi, sevkiyat deposu adresi, iade deposu adresi
    • İletişim Bilgileri: Finans sorumlusu ile müşteri hizmetleri ve operasyon sorumlusunun adı, soyadı, telefon numarası, e-posta adresi

  6. Adım: Sözleşme Onayı
    • Dijital sözleşme, ilgili butona tıklanarak incelenebilir.
    • Sözleşme onay sayfasında yer alan onay kutuları işaretlenerek sözleşme onaylanır.
    • İlgili butona tıklanarak başvuru süreci tamamlanır.
    • Sözleşme onay sayfasından indirilen sözleşme, ıslak imzalı bir şekilde, yanına imza sirküleri de eklenerek, 10 iş gününde Trendyol’a kargolanmalıdır.

Trendyol’da Ürün Satmak

- Trendyol’dan Satış Yapmak

Ürün ekleme ve listeleme işlemlerini satıcı panelinden yapabilirsiniz. Paneldeki “ürün listesi” sayfasından satışta olan, onay bekleyen, stoğu tükenen, revize gereken ve satışta olmayan tüm ürünlerinizi görüntüleyebilirsiniz. Tabii öncelikle ürünlerinizi mağazanıza yüklemeniz gerekir. Yüklediğiniz ürünler Trendyol tarafından onaylandıktan sonra listelenir ve satışa başlayabilirsiniz.

Trendyol’a Ürün Yüklemek

- Trendyol Ürün Yönetimi

Satışa çıkaracağınız ürünün markası önceden Trendyol sistemine tanımlanmışsa listeden seçip eklemelisiniz. Yeni bir marka için ise satıcı panelinden marka tanımlaması yapmalısınız. Ayrıca her ürünün görseli olmak zorundadır. İzin verilen format ve ölçülere göre ürün görsellerini de yüklemelisiniz.

Trendyol’a ürün yüklemek için tercih edebileceğiniz birden fazla yöntem vardır.

  • Trendyol Kataloğundan Ürün Ekleme: Trendyol, daha önce sisteme yüklenmiş tüm ürünleri kataloğuna kaydeder. Bu sayede daha önce eklenmiş bir ürünü satmak isterseniz, katalogtan seçerek kolayca mağazanıza ekleyebilirsiniz. Katalogtan ürün seçebilmek için ürünün tam adını ya da barkod numarasını bilmeniz gerekir.
  • Tekil Ürün Oluştur ile Ürün Ekleme: Bu yöntemde tüm ürünleri tek tek girmeniz gerekir. Eğer elektronik bir listeniz yoksa ya da entegrasyon hizmeti almıyorsanız bu yöntemi kullanmanız gerekir. Tekil ürün oluştururken ürünün temel bilgileri ile birlikte fiyat, stok ve özellik gibi detayları da girmelisiniz.
  • Excel Ürün Girişi (Toplu Ürün Girişi): En pratik yöntem budur. Eğer bir ürün listeniz varsa, Excel formatı olarak mağazanıza yükleyebilirsiniz. Bu yöntem sayesinde tek seferde tüm ürünlerinizin girişini yapmış olursunuz.

Trendyol Mağaza Girişi

- Trendyol Satıcı Girişi

Trendyol mağaza girişleri, “partner.trendyol.com” adresinde bulunan Trendyol Pazaryeri sayfasından yapılır. Başvuru sırasında oluşturduğunuz şifre ve e-posta adresi ya da telefon numarası ile mağazanıza giriş yapabilir, panelinizi görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca mağazanıza Trendyol’un satıcı paneli uygulaması üzerinden de giriş yapabilirsiniz.

Trendyol mağaza girişi

Trendyol Müşteri Temsilcisi

- Trendyol Satıcı Destek

Trendyol, mağaza açmış olan satıcılara canlı destek hizmeti sunar. Satıcı panelinizdeki destek bölümünden canlı destek kanalına ya da satıcı destek hattına ulaşabilirsiniz. Canlı destek kanalı üzerinden, chat yöntemi sayesinde destek personeli ile anlık olarak mesajlaşabilirsiniz. Satıcı destek hattı ise 0850 258 5800 numaralı hat üzerinden hizmet verir ve bu numarayı arayarak müşteri temsilcisi ile iletişim kurabilirsiniz.

Trendyol canlı yardım

Trendyol satıcı destek hattı

Trendyolda Satış


Artırma Yöntemleri

Trendyol size sadece sanal bir mağazayı kiralama imkânı tanır. Ürünlerinizin satışı ile ilgili herhangi bir vaatte bulunmaz ve özel bir destek sunmaz. Trendyol servisleri ile satışlarınızı artırmak isterseniz, Trendyol içi reklam vererek ürünlerinizin kategorilerde öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Fakat satışlarınızı artırmanın daha etkili yöntemleri de vardır.

SEO Çalışmaları

SEO çalışmalarınızı Trendyol mağaza sayfanız üzerinden yapabilirsiniz. Sunduğunuz hizmetleri anahtar kelimelerle açıklayabilir, ürünleriniz ve markanızla ilgili anahtar kelimelerle mağaza açıklamanızı yazarak arama sonuçlarında çıkmayı kolaylaştırabilirsiniz. Buna ek olarak ürün sayfalarınızda da SEO çalışmaları yapmanız gerekir.

Ürün açıklamalarını orijinal ve detaylı bir şekilde yazıp anahtar kelimelerinizi de bu açıklamalara dahil etmelisiniz. Ayrıca ürünün net göründüğü, yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmalısınız. Ürünü farklı açılardan gösteren birden fazla fotoğraf eklemekte fayda vardır.

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal mecralardaki hesaplarınızda Trendyol mağaza sayfanızdaki ürünlerle ilgili içerik paylaşımları yaparak markanızı ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz. Ayrıca bu mecraların kendi reklam araçlarını kullanarak, marka ve ürün bilinirliğinizi artıracak reklamlar hazırlayabilir, mağaza sayfanıza yönlendirmeler yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak influencer reklamlarını da değerlendirebilirsiniz.

Google Ads Reklamları

SEO çalışmalarının yanı sıra Google’daki arama sorgularına yanıt verecek Ads kampanyaları hazırlayarak mağazanızdaki ürünleri öne çıkarabilirsiniz. Bu kampanyalarla Trendyol mağaza sayfanıza yönlendirme linkleri vererek reklamlar üzerinden mağaza sayfanıza trafik çekebilirsiniz.

Trendyol Influencer Reklamları

Trendyol’un influencer ağından yararlanarak ürünlerinizin reklamlarını sosyal medya fenomenlerine yaptırabilirsiniz. Bu çalışma türü için minimum 5000 TL + KDV’lik bir bütçe talep edilmektedir. Reklamlarınızı yayınlayacak olan influencer’ları Trendyol sizin adınıza belirler. 20000 TL + KDV’lik bütçe ile reklam yapmaya başlarsanız, ürün reklamı yayınlama, reklamı yayınlanmadan önce değerlendirme ve yayın yapacak influencer’lar arasından seçim yapabilme gibi haklara sahip olursunuz. Bu çalışma türünde Trendyol size belirli bir satış vaadinde bulunmaz.

Trendyol Facebook Reklamları

Trendyol ekipleri ile çalışarak Facebook ve Instagram reklamı oluşturabilirsiniz. Bu reklam türünde mağazanızı inceleyen ya da sepetinde ürün bırakmış ziyaretçilerinizi hedefleyerek sosyal medya reklamı çıkabilirsiniz. Reklam yayınlamak için bir otomasyon yoktur, Trendyol ekipleri ile beraber çalışarak yayına başlayabilirsiniz. Minimum 5000 TL + KDV bütçe ile bu kampanya türünde reklam verebilirsiniz. Bu çalışma türünde Trendyol size belirli bir satış vaadinde bulunmaz.

Trendyol İçi Reklamlar

Trendyol’da listeleme, öneriler ve size özel alanlarında ürünlerinizi daha üst sıralarda çıkartmak için bu reklam türünden faydalanabilirsiniz. Günlük reklam bütçesi olarak minimum 10 TL seçilebilmektedir. Ürünleriniz Trendyol’da listelendiğinde daha görünür olur. Ancak bu reklam türünde Trendyol size bir satış vaadinde bulunmaz.

Trendyol'dan Başka
Pazar Yerlerinden Satış

Trendyol’a benzeyen birçok farklı online pazaryeri bulunuyor. Türkiye ve yurt dışındaki online pazaryerleri üzerinde mağaza açarak satış yapabilirsiniz. Türkiye ve dünyada en popüler olan sanal pazaryerlerinden bazılarını aşağıda paylaşıyoruz. Başlıklara tıklayarak ilgili rehberleri okuyabilirsiniz.

Aliexpress mazağa açma rehberi

Amazon mazağa açma rehberi

eBay mazağa açma rehberi

GittiGidiyor mazağa açma rehberi

Hepsiburada mazağa açma rehberi

n11 mazağa açma rehberi

PttAVM mağaza açma rehberi

Trendyol'dan Satış ve
E-ticaret Sitesi Farkı

Trendyol mağaza açma ve e-ticaret sitesi kurma seçeneklerinin arasında ciddi farklar vardır. İki seçeneğin de kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Trendyol, e-ticaret sitesi açma zorunluluğunuzu ortadan kaldırarak internetten satış yapmanızı sağlar. Fakat bu işletmeniz için uzun vadede pek de faydalı bir tercih olmayabilir. İşletmenizi yeni kurduysanız, başlangıçta Trendyol’un gücünden faydalanabilirsiniz. Ama uzun vadede daha prestijli bir markaya ve daha yüksek kazançlara sahip olabilmek için kendi e-ticaret sitenizi açmalısınız.

E-ticaret Sitesinden Satış

E-ticaret sitesinden satış yapmanın en önemli avantajı, işletmenizin marka değerini artırmasıdır. İşletmenizin adını taşıyan bir e-ticaret sitesi, kurumsal yapınızı güçlendirir ve prestijinizi artırır. Bu da müşterilerinizin size olan güvenini olumlu etkiler. E-ticaret sitenizde sadık müşteri oranınız çok daha yüksek olur.

Bir diğer önemli detay da komisyon kesintileridir. İşletmenize ait bir e-ticaret sitesi kurarsanız, yaptığınız satışlar için komisyon ödemenize gerek kalmaz. Ödeme altyapısı ve sanal POS hizmeti sunan firmalara ödeyeceğiniz küçük ücretlerle tamamen kesintisiz bir şekilde satış yapabilir, kârınızı artırabilirsiniz.

E-ticaret siteniz olduğunda, dijital pazarlama ve reklam süreçlerinden de daha iyi performans alırsınız. Bir pazar yerinde bulunan mağazanız için reklam verdiğinizde, kullanıcılar markanıza değil, pazar yerinin adına gelir. Fakat kendi e-ticaret sitenizle reklam verirseniz, hem marka bilinirliğiniz artar hem de kendi adınıza satış yapmış olursunuz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri arasından size uygun olanı seçerek kısa sürede bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. İhtiyaç duyabileceğiniz tüm servis ve altyapılar, bu e-ticaret paketleri ile birlikte gelir. E-ticaret siteniz, satış yapmaya hazır bir şekilde size teslim edilir.

Trendyol’da Satış

Trendyol’da satış yapmanın en önemli avantajı ise potansiyel müşteri sayısının çok olmasıdır. Milyonlarca kullanıcıya hitap eden Trendyol üzerinde bir mağaza açmak, aynı müşteri kitlesine hizmet vermek anlamına gelir. Dolayısıyla daha fazla kişiye ulaşabilir, daha fazla ürün satabilirsiniz. Fakat bu noktada bir dezavantaj ile karşılaşırsınız.

Trendyol’un zaman zaman çok yüksek seviyelere ulaşan komisyon oranları, daha fazla satış yapsanız bile kâr oranınızı düşürür. İstisnası yaptığınız her satış için komisyon ödersiniz. Ürünün maliyeti ve kargo ücretleri de düşünüldüğünde, elinize geçen kârın önemli bir kısmını Trendyol ile paylaşmış olursunuz.

Trendyol bir yandan alıcıların size güvenmesini sağlar ama bir yandan da markanızı arka planda bırakır. Müşteriler ürünleri sizden değil Trendyol’dan alıyor gibi düşünür. Bu nedenle aslında size değil Trendyol’a olan güvenleri artar. Pazar yerlerinde müşteriler ürün odaklıdır ve mağaza isimlerine neredeyse hiç bakmazlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin