n11 Mağaza Açma Rehberi

17 Kasım 2021
Markethinkers
n11 Mağaza Açma Rehberi

n11 Mağaza

Günümüzde iyiden iyiye yaygınlaşmakta olan sanal pazar yeri platformlarını, internetin günün her saati kalabalık olan caddeleri olarak yorumlamak çok da yanlış olmayacaktır. Fiziksel bir dükkânın ürün ya da hizmet kalitesini daha çok kişiye ulaştırmak için daha işlek bir caddeye taşınması gerekir. Pazar yerleri görünürlüğün artması için yardımcı olur.

İnternet üzerinden alışveriş yapmak ya da ihtiyacı olan bir ürün hakkında bilgi almak isteyen pek çok kullanıcı, bu platformları ziyaret eder. Dolayısıyla sizin o platformda olmanız, potansiyel müşterileriniz ile yolunuzun kesişmesini ciddi anlamda kolaylaştırır. n11, satıcıların kendi mağazalarını açacak hem görünürlüklerini hem de satış rakamlarını artırdıkları sanal pazar yerlerinin en çok tercih edilenlerinden biridir.

n11 Nedir?

n11, Doğuş Grubu ve Güney Kore merkezli önemli teknoloji şirketi SK Group’un ortaklığı ile 2013 yılının Mart ayında açılmış olan bir alışveriş platformudur. Birincil amacı, e-ticaret ile uğraşan satıcılar ile müşterileri bir araya getirmektir.

Türkiye’de en aktif kullanılan pazar yeri platformlarından biri olan n11, kendi sağladığı verilere göre 23 milyondan fazla kullanıcıya ve 270 binden fazla kayıtlı iş ortağına sahiptir. Kuruluşundan bu yana, platform üzerinden satılan ürün adedi ise 130 milyon dolaylarındadır. Bu rakamlar da gösteriyor ki n11 satış rakamlarını artırmak adına oldukça önemli bir platformdur.

n11 Nasıl Çalışır?

n11, diğer pazaryerleri gibi alıcılarla satıcıları bir araya getiren bir platform. Firmalar n11 üzerinde kendi mağazalarını açarak, sattıkları ürünleri bu platform üzerinde listeleyebiliyorlar. Alıcılar ise bu platform üzerindeki farklı kategorideki farklı ürün gruplarına bu mecra üzerinden ulaşarak, aradıkları ürünleri ilgili mağazalardan satın alarak, alışverişlerini yapabiliyorlar.

n11 üzerindeki alışverişler “Ödeme Koruma Sistemi” ile güvence altına alınmaktadır. Alıcı bir sipariş verdikten sonra, mağaza ürünü kargolar ve sonrasında ürünle ilgili bir sorun yaşanmaması durumunda, alıcı 3 gün içerisinde n11’e onay verir ve sonrasında da havuz hesapta tutulan meblağ mağazanın hesabına yatırılır. Böylelikle müşteriler ve mağazalar için de ekstra bir ödeme güvenlik sistemi yaratılmıştır.

n11
Mağaza Açma

n11’deki yoğun kullanıcı kitlesine ulaşmak ve işletmenizin daha fazla müşteri ile buluşmasının önünü açabilmek için öncelikle n11 mağaza açma sürecini tamamlamanız gerekir. Peki bu platform üzerinde nasıl mağaza açılır; şimdi ona bakalım.

n11 Mağaza Nasıl Açılır?

n11 mağaza açma işlemi, genel hatları ile oldukça basittir ve pratik bir şekilde tamamlanabilecek bir süreçtir. Bu işlemin n11 satış faaliyetleri için gerçekleştirilmesi gerekir. Aşağıda belirttiğimiz adımları takip ederek n11 dükkân açma sürecini tamamlayabilirsiniz:

10 adımda

n11 dükkan açma

  1. n11 internet sitesinin en alt kısmında yer alan “Mağazalar” başlığından altında konumlanmış Ücretsiz Mağaza Aç butonuna tıklayın.
  2. Açılan sayfada istenen üyelik bilgilerini girin. Bu bilgilerin son aşaması, üyelik türünün seçilmesidir. Mağazanızı şahıs ya da şirket olarak açabilirsiniz. Şahıs seçeneği, adından da anlaşılacağı üzere şahıs şirketlerini kapsarken diğer seçenek, sermaye şirketleri ve adi ortaklıklar için geçerlidir. Yani anonim, limited, komandit ve kolektif şirket mensupları bu aşamada ikinci seçeneği işaretlemelidir.
  3. Üyelik bilgilerinin girildiği formunda en altında bulunan “İş birliği ve İlan Sözleşmesi Koşullarını okudum ve kabul ediyorum.” ibaresinin ilgili metinler okunduktan sonra işaretlenmesi gerekir. Ardından “Üye Ol” butonu kullanılarak bu aşama tamamlanır.
  4. Girilen e-posta adresine gönderilen aktivasyon linkine tıklanır. Sonrasında belirlenen kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılır.
  5. Sonraki adım, evrak yükleme aşamasıdır. Yüklemeniz gereken belgeler, şirketinizin türüne bağlı olarak farklılık gösterir. Şirket türlerine göre yüklenmesi talep edilen evrak listesine buradan erişebilirsiniz. Çıktısını alıp kaşeleyerek imzalamanız gereken iki n11 sözleşmesine de yine bu alandan ulaşabilirsiniz.
  6. Gerekli olan tüm evrakların yüklenmesinin ardından “Evrakları Onaya Gönder” butonu aktif hâle gelir. Bu butonun daha öncesinde aktif olmaması sayesinde eksik evrak göndermenize bağlı olarak sürecin uzaması riski ortadan kalkar.
  7. Bu butonu tıklamanız ardından n11 mağaza açma başvurunuzu tamamlamış olursunuz.
  8. Başvurunun tamamlanmasını takiben n11 tarafından gelecek onayı beklemeniz gerekir. Onay almanızın ardından n11, sizi e-posta ya da telefon yolu ile bilgilendirir. Onay süreci, evraklarınızın şirketin beklentileri ile uyum durumuna göre farklılık gösterebilir.
  9. Onayınızı aldıktan sonra n11 mağaza girişinizi yaparak firmanıza ait bilgileri girebilir, ürünlerinizi yayınlayabilirsiniz.
  10. Pazarlama çalışmaları yaparak n11’den yaptığınız satışları artırabilirsiniz.

IdeaSoft’tun sunduğu e-ticaret paketleri n11 ile entegre edilebilir özelliklere sahiptir. IdeaSoft App Store’da sunduğumuz n11 Entegrasyonu uygulaması sayesinde kendi internet sitenizde yer alan ürünleri, n11 mağazanıza pratik bir şekilde aktarabilirsiniz. Böylece ürünlerinizi n11 satış kanalında tek tek yüklemenize ihtiyacınız kalmaz. Ayrıca e-ticaret sitenizde yaptığınız güncellemeler n11 mağazanızda da otomatik olarak güncellenir. Bu şekilde zamandan tasarruf etmiş olursunuz.

n11 Satıcı Olmak

n11 satış yapmak için platform üzerinde mağaza açmanızı zorunlu kılar. Başka bir ifade ile bu platform üzerinde satış faaliyetleri yürütmek için n11 mağaza açma sürecinin sorunsuz bir şekilde tamamlanmış olması gerekir. Kimi diğer pazar yeri mecraları, dükkân açmadan da satış yapılmasına izin verirken bu durum n11 için geçerli değildir. Yani özetle n11 satıcı olmak ile burada mağaza açmak aynı anlama gelir.

n11 Mağaza Açmadan
Bilmeniz Gerekenler

n11, e-ticaret faaliyetlerinizi çeşitli yönlerden geliştirmenize imkân yeren bir platformdur. Ama sunduğu bu imkânlar, burada çalışmaya karar vermeniz için doğrudan yeterli olmayabilir. n11 mağaza açma sürecine geçmeden önce bilmeniz ve üzerine düşünmeniz gereken kimi detaylar olduğundan söz edilebilir. Şimdi bu konuları, ilgili başlıklar altında inceleyelim.

E-ticaret işlemlerinizi sadece n11 ile sınırlamamanız, çok kanallı karma bir operasyon modeli uygulamanız başarıya ulaşmanız konusunda daha etkili olabilir. İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler başlıklı rehberimizi inceleyerek bu konuya dair merak ettiğiniz soruların cevabını bulabilirsiniz.

n11 Mağazası Açmak Ne Kadar Sürer?

E-ticarette hız son derece önemlidir. Dolayısıyla n11 mağaza açma işleminin ne kadar sürede tamamlanacağının en fazla merak edilen konulardan olması oldukça anlaşılır bir durumdur. Başvurunuzu tamamlamanızı takiben n11 mağazanız 1 ila 3 gün içinde açılır. Bu konuda net bir süre verilememesinin nedeni, evrak kontrol sürecinin şartlara göre farklılık göstermesidir.

n11 Mağaza Açma Başvurusu

n11 mağaza açma başvurusu, platformun internet sitesinden kolaylıkla yapılabilir. Evrak teslim etme dâhil olmak üzere sürecin tüm adımları, internet üzerinden tamamlanabilir. Bunun için kurumun hizmet noktalarına gitmek gibi işlemlere gerek yoktur. Başvuru sürecinin hangi adımlardan oluştuğunu ve bu aşamalarda yapılması gerekenleri yukarıda belirtmiştik. Başvuru yapmak için buradaki linki kullanabilirsiniz.

n11 Mağaza Açma Şartları

n11 satış yapabilme olanağının çok fazla şarta bağlanmadığı bir alışveriş platformu olmasıyla da dikkat çeker. Aşağıdaki şartları sağlayan tüm şirketler, bu platformda mağaza açarak ürünlerini satmaya başlayabilir:

  • Türkiye Cumhuriyeti’ne kayıtlı bir vergi numarası
  • Geçerli bir e-posta hesabı
  • Aktif bir banka hesabı
  • Şahıs ya da sermaye şirketi

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

n11 Mağaza Açmak için
Gerekli Belgeler

n11 mağaza açma süreci dâhilinde platform, sizden birtakım belgeler talep eder. İstenilen bu belgeler, şahıs şirketi ve sermaye şirketleri ile adi ortaklıklara göre farklılık gösterir. Şirket türüne göre n11 mağaza açma evrakları listesini aşağıda bulabilirsiniz:

Şahıs Şirketleri İçin Gerekli Belgeler:

  • Vergi Levhası (Son 1 yıl içinde alınmış olması gerekir)
  • İmza Sirküleri (Şirketin ticaret sicil kaydı yok ise bu belge yerine imza beyannamesi de kullanılabilir)
  • Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Sadece ön yüz yeterlidir)
  • Çalışma Mali Şart ve Prensipleri (Komisyon anlaşmasını temsil eder. Başvuru ekranından ulaşılabilir. Çıktısı alınarak kaşe imza yapılmalıdır)
  • Satıcı İlan ve İşlem Sözleşmesi (n11.com ile yapılan sözleşmedir. Aynı ekrandan çıktısı alınarak kaşe imza yapılarak sisteme yüklenmelidir)

İlgili rehber: Şahıs şirketi kurulumu nasıl yapılır?

Sermaye Şirketleri ve Adi Ortaklıklar İçin Gerekli Belgeler:

  • Güncel Faaliyet Belgesi (Kayıtlı olduğunuz ticaret sicil müdürlüğünden alınabilir. Bulunmuyor ise güncel KDV tahakkuk fişinizi bu belgenin ikamesi olarak sisteme yükleyebilirsiniz)
  • Vergi Levhası (Son 1 yıl içinde alınmış olması gerekir)
  • Kuruluş Ticaret Sicil Gazetesi
  • İmza Sirküleri
  • Ortaklık Sözleşmesi (Sadece adi ortaklık başvuruları için talep edilir)
  • Çalışma Mali Şart ve Prensipleri
  • Satıcı İlan ve İşlem Sözleşmesi

İlgili rehber: Sermaye şirketi kurulumu nasıl yapılır?

n11 Mağaza
Açma Fiyatları

n11 Mağaza Açma Ücreti

n11 mağaza açma ücreti yoktur; yani n11 mağazası açmak tamamen ücretsizdir. n11 satış yapmanız için 1000 adede kadar ürünü ücretsiz şekilde listelemenize izin verir. Bu sayının üzerinde ürün yüklemek istiyorsanız listeleme paketlerinden satın almanız gerekir.

n11 Mağaza Ürün Listeleme Türleri ve Fiyatları Nedir?

Açmış olduğunuz n11 mağazasına 1000 adetten fazla ürün eklemek için satın alabileceğiniz paketler ve bu paketlerin ücretleri şunlardır:

  • Mini Paket: 100 adet ürün listeleme hakkı verir; fiyatı aylık 8 TL +ürün başına 0,08 TL.
  • Standart Paket: 500 adet ürün listeleme hakkı verir; fiyatı aylık 40 TL +ürün başına 0,08 TL.
  • Pro Paket: 1000 adet ürün listeleme hakkı verir; fiyatı aylık 80 TL +ürün başına 0,08 TL.
  • Mega Paket: 5000 adet ürün listeleme hakkı verir; fiyatı aylık 400 TL +ürün başına 0,08 TL.
  • Ultra Paket: 10000 adet ürün listeleme hakkı verir; fiyatı aylık 800 TL’ +ürün başına 0,08 TL.

Satın alınmış paketler dâhilinde listelenecek ürün başına da 0,08 TL ücret ödemek gerekir. Listeleme paketleri ile ilgili bilinmesi gereken bir diğer detay da bu paketlerin bir ay süre ile geçerli olduğudur. Geçen bir ayın ardından paket yenilenmez ise 1000 adedin üzerindeki ürünler “Liste Dışı” statüsüne düşer ve bunların satışı gerçekleştirilemez. Dolayısı ile n11 satış işlemleri için listeleme paketlerinin güncelliği düzenli olarak takip edilmelidir. Bu duruma düşmek istemeyen mağazalar için otomatik ödeme talimatı verme olanağı tanındığını da ekleyelim. Bu yolu tercih ederek listeleme paketlerinizin geçerliliğini sürekli kontrol etme sorumluluğundan kurtulabilirsiniz.

Bu paketler, “Ürün Yönetimi” başlığı altında yer alan “Listeme Paketleri” kısmından alınabilir. Paket satın alma işlemi n11’in sisteminin bir öğesi olan “Reklam Puanları” ile gerçekleştirilir. Yeterli miktarda reklam puanı bulunmayan mağazaların öncelikle reklam puanlarını yükseltmeleri gerekir. Reklam puanları kredi kartı ile de satın alınabilir.

n11 Mağaza
Komisyon Oranları

n11 mağaza başvurusu ücretsiz iken bu platformlarda sattığınız ürün başına belirli bir komisyon ödemeniz gerekir. Mağazanızı açarken imza attığınız sözleşme ile bu komisyonu ödemeyi kabul etmiş olursunuz.

Bu platformda satılabilecek ürünler genel olarak 7 farklı kategoriye ayrılır. Bu kategoriler ve onlar için belirlenmiş komisyon miktarları şunlardır:

  • Anne ve Bebek Ürünleri: %14 ila %20 arasında değişir
  • Elektronik Ürün ve Aksesuarlar: %5 ila %10 arasında değişir
  • Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri: %14 ila %15 arasında değişir
  • Kitap, Müzik, Film ve Oyun Ürünleri: %4 ila %15 arasında değişir
  • Mücevher ve Saat Ürünleri: %5 ila %20 arasında değişir
  • Otomotiv ve Motosiklet Ürünleri: %5 ila %11 arasında değişir
  • Spor ve Outdoor Ürünleri: %6 ila % 15 arasında değişir

Görülebileceği üzere n11 satış komisyonu oranları, kategoriler içinde de ürünler özelinde değişmektedir. Spesifik bir ürüne dair komisyon tutarını öğrenmek adına n11’in hazırladığı arayüzü kullanabilirsiniz. Bu arayüzde önce kategoriyi seçip ardından satmayı düşündüğünüz ürün türüne tıklayarak komisyon oranlarına dair tüm detayları öğrenebilirsiniz.

n11 Mağaza Vergi
ve Fatura Süreçleri

E-ticaret uygulamalarına dair en çok merak edilen konuların başında vergi uygulamaları gelir. Bu durum elbette n11 üzerinden yürütülen faaliyetler için de geçerlidir.

Vergi Süreci Nasıldır?

Yukarıda da belirttiğimiz üzere n11 mağaza açma esnasında işletmelerden güncel vergi levhası talep eder. Platform vergi uygulamalarına tabi olmayan kişilerin satış yapmasına izin vermez. Buradan n11 satış işlemlerinin vergilendirileceği sonucu çıkarılabilir.

n11 üzerinden yapılan tüm satışlar için mutlaka fatura kesmeniz gerekir. Kesmiş olduğunuz fatura tutarlarına bağlı olarak düzenli bir şekilde vergi ödemesi yükümlülüğünüz doğar. Kestiğiniz faturalar üzerinden ödeyeceğiniz vergiler, gelir ve katma değer vergisi (KDV)’dir. Keseceğiniz faturalara yüzde kaçlık KDV ekleyeceğiniz satmış olduğunuz ürünlere bağlıdır. Ürün çeşitlerine uygulanacak KDV oranlarına dair muhasebecinizden bilgi alabilirsiniz ya da internette yapacağınız kısa bir araştırma ile bu bilgilere kolayca ulaşabilirsiniz.

Vergi muafiyeti olan kişiler ise 30.000 TL’ye kadar olan satışlarını vergi ödemesi yapmadan gerçekleştirebilirler. Bu imkândan yararlanmak için n11 mağaza açma sürecinde vergi levhası yerine muafiyet yazısının sisteme yüklenmesi gerekir.

Faturalandırma Süreci Nasıl İlerler?

n11 satış başına kullanıcılarına komisyon uygular ve bu komisyon tutarlarını fatura eder. Bu faturalar, işletmeniz açısında gider olarak değerlendirilir. Komisyon faturaları %18’lik KDV uygulamasına tabidir.

n11, size kestiği komisyon ve hizmet bedeli faturalarını aylık olarak, mağaza açma aşamasında girdiğiniz e-posta adresine gönderir. Bu faturaları mağazanızın yönetim panelinden ulaşabileceğiniz “Ödeme Yöntemi” menüsündeki “Fatura Sorgulama” bölümünden de görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca görüntülediğiniz faturaların çıktısını da buradan almanız mümkündür.

Faturalandırma sürecinde satıcıya düşen sorumluluktan biri de ürün için kesilen satış faturasını ürünün yanında kargo paketine dâhil etmesidir. n11 satış işlemlerinde faturasız ürün göndermek kurallara aykırıdır ve alıcının ürünü iade etmesine neden olabilir.

Vergilendirme ve faturalandırma konusundaki bu bilgiler ışığında, n11 platformu üzerinden gerçekleştirilen tüm satış işlemlerinin yasal kurallara bağlı olarak yürütüldüğü rahatlıkla söylenebilir. Bu durum n11’in hem satıcıları hem de müşteriler açısından güvenli bir alışveriş mecrası olmasının altında yatan önemli nedenlerden biridir. Bu noktada mağduriyetleri önlemek adına n11’de orijinal olmayan, taklit ve sahte ürünlerin satışının yasak olduğunu da belirtelim. Platformda ayrıca izin gerektirmesine rağmen bu izne sahip olmayan ve Yasaklı Ürünler Listesinde yer alan ürünlerin satışına da izin verilmez.

n11'in Avantaj
ve Dezavantajları

n11 Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?

n11 mağaza açma kararı alarak işletmeniz için pek çok avantajdan yararlanma imkânı elde edersiniz. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Markalaşma sürecinize olumlu katkı yapar. Sizin sunduğunuz ürünü arayan müşterilerin ve n11 kullanıcılarının markanızla tanışma ihtimali ciddi ölçüde artar.
  • Ürün listelemek oldukça kolaydır. Satışa sunacağınız ürünleri manuel olarak platforma yükleyebileceğiniz gibi kimi pratik yöntemlerden de faydalanabilirsiniz. Excel XML yöntemi ile ürünlerinizi n11 satış için listeleyebilirsiniz. E-ticaret altyapınız sayesinde API entegrasyonu gerçekleştirerek internet sitenizdeki ürünleri n11’e doğrudan aktarabilirsiniz. Bu konuda IdeaSoft’un sunduğu n11 entegrasyonu size yardımcı olacaktır.
  • Reklam olanakları vardır. n11 ürünlerinizi potansiyel müşterilerinizle buluşmanız için etkili reklam olanaklarısağlar. Platformda yer alan reklam alanlarına ilan vererek ürünlerinizi daha ilgi çekici hâle getirebilirsiniz.
  • n11 çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Dolayısıyla bu platformda mağaza açmanız daha çok kişiye ulaşmanızı sağlar. Başka şekilde ulaşmanızın son derece güç olduğu kitleler ile bu sayede etkileşim kurabilirsiniz. Sanal pazar yeri uygulamalarının, size fiziksel mağazalardan çok daha fazla müşteri getireceğini unutmamalısınız.
  • Rakipleriniz yürüttüğü çalışmaları takip etmeniz kolaylaşır. n11 satış faaliyetleri herkese açık bir şekilde gerçekleştirilir. Böylece sıradaki hemlenize yönelik kararları daha etkili şekilde verebilir ve sektör içindeki yerinizi net bir şekilde görebilirsiniz.
  • Mağaza yönetimi için mobil uygulamayı kullanabilirsiniz. n11, mağaza sahiplerine kolay yönetim imkânı sağlayan birmobil uygulama sunar. Android ve iOS işletim sistemlerine sahip cihazlarda kullanılabilen n11 Mağaza Yönetim Paneli uygulaması ile her yerden, bilgisayara dahi ihtiyaç duymadan gereken işlemleri yapabilirsiniz.
  • Ödemeleriniz kısa sürede yatar. Ödemeleriniz her zaman güvence altında tutulur ve 7 gün içindemutlaka hesabınıza yatar.
  • Yurt dışına satış yapabilirsiniz. Böylece n11 mağaza açma işlemi e-ihracata doğru attığınız ilk adım anlamına da gelir.
  • n11’in birçok kargo firması ile anlaşması vardır. Bu anlaşmalar sayesinde sattığınız ürünleri müşterilerinize oldukça uygun fiyatlarla gönderebilirsiniz.
  • Ücretsiz olarak fotoğraflama olanağı sunar. Platformun Eminönü, İstoç, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya bölge ofislerinde ürünlerinizin profesyonel şartlarda fotoğraflatıp daha ilgi çekici hâle gelmesini sağlayabilirsiniz.

n11 Mağaza Açmanın Dezavantajları Nelerdir?

n11 mağaza açma, olumlu yanlarının yanında birtakım dezavantajlar da taşıyan bir eylemdir. Şimdi bu dezavantajları sıralayalım:

  • Sınırlı sayıda ürün yükleme. n11’in ücretsiz olarak 1000 ürün listeleme imkânı vermesi en başta bir avantaj gibi görünür. Ama bu limit, yüksek hacimli bir e-ticaret operasyonu yürütmek isteyenlerin karşına bir dezavantaj olarak çıkar. Çünkü daha fazla ürün listeleyebilmeleri için belirli bir meblağ karşılığında paket satın almaları gerekir. Bu paketlerin tutarlarını yazımızın önceki kısımlarında belirtmiştik.
  • Komisyon tutarları, ürün kategorilerine göre oldukça yüksek olabilir. Buna bağlı olarak da n11 satış işlemlerinden elde ettiğiniz gelirin hatırı sayılır bir kısmını komisyon olarak platforma ödemeniz gerekir. Yani reel geliriniz satışlarınızın oldukça altında kalabilir.
  • Yüksek reklam bedelleri. n11, sahip olduğu yüksek kullanıcı sayısı dolayısıyla birçok mağaza da barındırır. Rekabet ciddi anlamda yüksektir. Listelediğiniz ürünlerin arama sonuçlarında öne çıkmasını sağlamak için reklam ücretleri ödemeniz gerekebilir. Bu gereklilik satışlarınıza olumlu yansıyabilir ama giderlerinizin de artmasına neden olacaktır.

n11 mağaza açma işleminin avantaj ve dezavantajlarına genel bir bakış atıldığında, olumlu yanların sayıca daha fazla olduğu görülebilir. Fakat olumsuz yönlerin doğrudan satışlardan elde edilecek gelirle alakalı olması da dikkat çekicidir. Dolayısıyla karar almadan önce avantaj ve dezavantajların özenli şekilde gözden geçirilmesi e-ticaret faaliyetlerinin başarısı açısından oldukça önemlidir.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

n11 Mağaza
Müşteri Hizmetleri

n11 mağaza müşteri hizmetleri telefon numarası, 0850 333 0011’dir. Bu numarayı arayarak 7/24 destek alabilirsiniz. Aynı numara, WhatsApp üzerinden iletişim kurmak için de kullanılabilir. n11 mağaza açma iletişim hattını rahatlıkla kullanabileceğiniz bir süreçtir. Bilgi almak ya da danışmak istediğiniz bir konu olması hâlinde, ilgili ekiplere ulaşıp sorularınıza tatmin edici cevaplar alabilirsiniz.

n11’e e-posta yolu ile uğraşmak için ise [email protected] adresini kullanabilirsiniz. Bunun dışında n11’in mağaza sahiplerinin çeşitli ihtiyaçlarına özel olarak açtığı e-posta adresleri de bulunur. Satış, reklam ve kargo işlemleri ile ilgili olarak hizmet veren adresler şunlardır:

Bu e-posta adreslerinden 09:00 - 18:00 saatleri arasına bilgi alabilirsiniz.

n11 Mağaza Destek

n11, mağaza sahiplerine verdiği destek ile dikkat çeken bir platformdur. İnternete sitesinde mağaza açma ve açılan mağazanın nasıl yönetileceğine dair oldukça kullanışlı ve detaylı şekilde hazırlanmış rehberler bulunur. Bu rehberlerden aklınızdaki birçok sorunun açıklayıcı ve net cevaplarına ulaşabilirsiniz.

n11 Mağaza Destek Noktaları, platform üzerinden satış yapan kişi ya da kurumlara çok çeşitli imkânlar sağlar. Bu noktalarda ürünlerinizin profesyonel fotoğraflarını çektirebilir, mağaza açma ve işletme konusunda destek alabilir ve düzenli olarak gerçekleştirilen e-ticaret eğitimlerine katılabilirsiniz. Satış ve kampanyalar ile ilgili toplantıların da yapılabileceği n11 Mağaza Destek Noktaları’ndan ücretsiz olarak hesap makinesi, flash bellek, takvim, defter, çanta ve kutu gibi paketleme ve promosyon ürünlerine de ulaşabilirsiniz.

n11 Mağaza Girişi

Başvurunuzun kabul edilmesinin ardından açılan n11 mağazanıza so.n11.com adresinden giriş yapabilirsiniz. Bu sayfanın sol üst kısmında yer alan ilgili alana belirlemiş olduğunuz kullanıcı adı ve şifrenizi girmeniz yeterlidir.

n11'de Satış
Artırma Yöntemleri

Yüksek kullanıcı sayısı ve mağaza sahiplerine sağlığı birçok avantaj sayesinde n11 nasıl satış yapabilirim ve benzer soruların muhatabı olur. Mağaza açma ile n11 satış işlemi arasında çok büyük farklılıklar yoktur. Şimdi n11 mağaza açma sürecinin tamamlanmasının ardından satış işlemleri nasıl ilerliyor ona bakalım.

n11 Satış Yapmak

n11 ürün satmak prosedürünün pratik şekilde işlediği bir platformdur. Mağazanızın açılmasının ardından bir mağaza yönetim paneline erişim hakkı kazanırsınız. Bu panel; ürün yükleme, gelen siparişlerin ve kargoların takibi, reklam verme gibi işlemleri gerçekleştirebileceğiniz bir arayüze sahiptir. Teknoloji ve dijital dünya ile arası çok iyi olmayan kişiler dahi sade ve kolay anlaşılır tasarımı sayesinde bu paneli rahatlıkla kullanabilir.

Ürünü yüklemiş olmanız, onu n11 satış süreci için açık hâle getirir. Yani herhangi bir kullanıcı yaptığı aramalar ile sizin satışa sunduğunuz ürüne ulaşabilir ve onu sipariş edebilir. Herhangi bir ürününüzün sipariş edildiğinde buna dair bilgi, yönetim paneline düşer. Aldığınız siparişi onaylamanızın ardından sıra, ürünü müşteriyle ulaştırılmak üzere çalıştığınız kargo şirketine teslim etmeye gelir. Panelde ilgili n11 satış işlemine dair satırda “Kargo Şablonu” linkine tıklayarak bu belgenin çıktısını almanız gerekir. Sonrasında ürünü, şablon ve kampanya numarası ile kargoya teslim edersiniz. Ürünün müşteriye ulaşması, gönderim lokasyonuna ve kargo şirketinin hizmet prensiplerine göre birkaç gün sürebilir. Ürünü teslim alan kullanıcı, herhangi bir sorun olmaması hâlinde siparişi onaylar ve satış işlemi tamamlanır. Bu n11 satış sürecinden elde ettiğiniz tutarı en geç 7 gün içinde çekerek şirketinizin banka hesabına aktarabilirsiniz.

n11 Satışlarını Artırmak

n11 mağaza açma işlemi ve ürünlerinizi bu platformda satışa çıkarmak teknik anlamda oldukça kolaydır. Fakat yoğun rekabet koşulları, bu platformdaki satışlarınızı artırmak adına bazı yollar izlemenizi ve püf noktalarına dikkat etmenizi gerektirir. n11 satış rakamlarınızı artırmak adına dikkat etmeniz gerekenler ve başvurabileceğiniz yöntemler şu şekilde sıralanabilir:

  • Ürünlerinizi sisteme doğru başlıklar ile girmeye özen göstermelisiniz. Unutmayın ki potansiyel müşterilerinizin büyük bir çoğunluğu ürünüzü direkt n11 üzerinden değil, Google aramalarından gelecektir. Dolayısıyla ürünler için girilen başlıkların SEO uyumlu olması, arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olur. Daha üst sıralarda görüntülenen bir ürünün satış rakamları da daha yüksek olacaktır. Doğru başlık belirleme işlemi, istisnai durumları bir kenara bırakırsak şu şekilde olabilir: Marka + Cinsiyet + Belirtilmesi gereken bir özellik + Ürün + Ürün Kodu. Ayrıca, düzgün girilen başlıklar sayesinde n11’de arama yapan müşteri adayları da ürünlerinizi daha kolay bulacaklardır.
  • Ürün açıklamaları da n11 satış miktarınızı artırmak adına dikkat etmeniz gereken önemli bir konudur. Yeterli özen gösterilmeden yazılmış, birkaç satırlık hatalı ürün açıklamaları alıcılar nezdinde güvensizlik hissi yaratabilir. Bu nedenle mümkün olduğunca detaylı, net ve doğru bilgiler veren, dürüst açıklamalar girmeniz gerekir. Kopyala yapıştır metinler de yine bu noktada kaçınmanız gereken bir durumdur.
  • Ürünlerinizi sisteme mutlaka kaliteli ve çok sayıda fotoğraf ile yüklemelisiniz. Yetersiz şartlarda çekilmiş bulanık, ürünün bütün kısımları göstermeyen fotoğraflar, alıcıların o üründen hemen uzaklaşmasına neden olur. Ayrıca yüklediğiniz görsellerin mümkün mertebe sizin kendi çekiminiz olması önemlidir. İnternetten bulunmuş izlenimi yaratan bir fotoğraf, müşterinin ürüne temkinli yaklaşması ve dolayısıyla satın almayı tamamlamaması sonucunu doğurabilir. Fotoğrafsız ürün yüklemenin ise o ürünün satılmayacağını ilk aşamada kabul etmekten çok da farklı yoktur.
  • Ücretsiz kargo seçeneği ile satılan ürünler, bu hizmet için ayrıca ücret ödenmesi gerektirenlere kıyasla %85 daha fazla tercih edilmektedir. Dolayısıyla gönderici olarak karşılayacağınız kargo ücretini, ürün tutarına yansıtmanız avantajınıza olacaktır. Müşteri psikolojisi aldığı ürün dışında bir hizmete ücret ödememeyi tercih eder; fiyatlandırmanızı bu doğrultuda yapıp bu konuyu lehinize çevirebilirsiniz.
  • Gönderim süreleri de müşteri memnuniyeti açısından oldukça önemli bir unsurdur. Aldığınız siparişleri o gün içinde kargoya teslim etmeniz, müşterilerden takdir görecektir ve bu mağaza puanınıza doğrudan yansır. Daha yüksek mağaza puanı, daha fazla müşteri demektir.
  • Fatura gönderimi, platform tarafından zorunlu kılınmış olsa da kimi satıcılar bu konuyu es geçebilir. n11 satış işlemlerinde, ürünün yanında kestiğiniz faturayı da göndererek müşterilerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlayabilirsiniz.
  • n11, müşterilerin merak ettiklerini satıcılara sorabilecekleri bir sisteme sahiptir. Bu yolla gelen sorulara en hızlı şekilde dönüş yapmanız, müşterilerinizle kuracağınız iletişimi daha güçlü kılar. İletişim sonucu pozitif duygular hisseden kişilerin sipariş verme eğilimi daha yüksek olur.
  • n11 mağaza sahiplerine, öne çıkmalarını sağlayacak birçok reklam yöntemi alternatifi sunar. Farklı avantajları ve fiyatlandırmaları olan reklam türlerinden tercih ettiklerinizi kullanarak n11 satış miktarlarınızı ciddi oranda artırabilirsiniz.

n11 Mağaza ve
E-ticaret Entegrasyonu

IdeaSoft n11 entegrasyonu sayesinde, IdeaSoft altyapısı ile kurmuş olduğunuz e-ticaret sitenizde ürünleri, GittiGidiyor’daki mağazanız üzerinde de kolayca listeleyebilirsiniz.

Bu oldukça önemli bir özellik; çünkü yüzlerce ürününüz olduğunda bunların tek tek girişini yapmak oldukça uzun sürecek ve emek gerektirecek bir işlemdir. Entegrasyon uygulaması ile, e-ticaret sitenizde hangi ürünlerin, n11 mağazasında listeleneceğini seçerek, birkaç adımda ürün listeleme işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Kolay ve hızlı bir şekilde istediğiniz ürünleri listelemiş olur ve geriye kalan zamanınızı da işinizi büyütmek için kullanabilirsiniz.

Diğer Pazaryerlerinden Satış

n11 dışında da mağaza açarak satış yapabileceğiniz birçok pazar yeri platformu bulunur. Bu platformları bir arada değerlendirerek hem iç pazarda hem de yurt dışında ulaşabileceğiniz kullanıcı sayısını artırabilirsiniz. Son olarak diğer pazar yerlerine ve buralarda nasıl mağaza açabileceğinize bakalım.

AliExpress Mağaza Açma Rehberi

Çin kökenli e-ticaret devi AliExpress’te mağaza açarak yurt içinde olduğu gibi ülke dışına da satış yapabilirsiniz. AliExpress mağaza açma rehberi bu konuda merak ettiğiniz tüm konular hakkında bilgiler içerir.

Trendyol Mağaza Açma Rehberi

Türkiye’nin gittikçe daha yaygın kullanılmaya başlayan önemli online alışveriş sitelerinden Trendyol’da mağaza açmak, e-ticaret ağınızı genişletmek adına oldukça isabetli bir adım olacaktır. Bunun için Trendyol mağaza açma rehberi başlıklı yazımızı inceleyebilirsiniz.

eBay Mağaza Açma Rehberi

Gerek ikinci el gerekse sıfır birçok ürünün satışa sunulduğu uluslararası e-ticaret platformu eBay, Oberlo tarafından sağlanan verilere göre 187 milyon kullanıcıya sahiptir. Buradan satış yapıp dünya genelindeki müşterilere ulaşmak için eBay mağaza açma rehberi başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz.

GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi

Türkiye’nin en önemli alışveriş platformlarından bir diğeri de GittiGidiyor’dur. Bu sitede mağaza açmak için ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgilere GittiGidiyor mağaza açma rehberi içinden ulaşabilirsiniz.

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi

1998 yılında kurulmuş olan Hepsiburada, Türkiye’nin en köklü ve en çok kullanılan alışveriş sitelerinden biridir. Bu platformda mağaza açmaya dair sorularınızın cevabını Hepsiburada mağaza açma rehberi başlıklı yazımızda bulabilirsiniz.

Amazon Mağaza Açma Rehberi

Zaman içinde dünyanın en büyük şirketlerinden birine dönüşen e-ticaret devi Amazon’da mağaza açarak satış rakamlarınızı artırabilirsiniz. Amazon mağaza açma rehberi bu konuda oldukça detaylı bilgiler içerir.

PttAVM Mağaza Açma Rehberi

2012 yılında kurulan PttAVM, yerli pazarın en genç alışveriş sitelerinden biridir. Bu gelişmekte olan platformda mağaza açmanız, rakiplerinizin karşısında öne geçmenizi sağlayabilir. PttAVM mağaza açma rehberi ile bu işlemi kolaylıkla tamamlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Markethinkers
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin