Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)

7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı fikirlerle insanları şaşırtmasıyla biliniyor.

Gerilla pazarlama nedir?

Jay Conrad Levinson’ın 1984’te ortaya sunduğu bu gerilla pazarlama, özellikle büyük ve dişli rakiplerle mücadele etmeye çalışan firmaların, düşük bütçelerle, yaratıcı fikirleri ortaya koyarak, mara bilinirliğini artırmalarını sağlayan bir pazarlama yöntemidir. Geleneksel pazarlama stratejilerinden biraz daha farklı bir çalışma prensibinin olması nedeniyle de doğru adımlar atıldığı takdirde çok ses getirebilme özelliğine de sahiptir. Gerilla pazarlamadaki amaç, düşük bir bütçeyle tüketicileri şaşırtacak fikirleri onların karşısına çıkartmaktır. Bu sebeple de gerilla pazarlama da viral çalışmalar hedeflenir. Çalışmanın viral olması, tüketiciler arasında da paylaşılmasını sağlarken, markanın hakkındaki konuşulmalar da artar. Gerilla pazarlama da çok büyük kitlelere ulaşılmak hedeflenmez. Nispeten daha az bir kitle hedeflenir (Bu, çalışmanın nasıl bir ortamda yapıldığına da bağlı olarak değişebilir.). Büyük kitlelere hedeflenilmese de bu reklamların akılda kalıcığı çok daha fazladır.

Gerilla pazarlamanın çeşitleri nelerdir?

Dış mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Adından da anlaşılabileceği gibi açık hava ve dış mekanlarda yapılan gerilla pazarlama çalışmalarıdır. İç mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Burada ise iç mekanlar öne çıkmaktadır. Tren, metro istasyonları, bina içleri, otobüsler gibi kapalı mekanlarda yapılan çalışmalardır. Etkinliklerde aniden yapılan gerilla pazarlama çalışmaları: Düzenlenen bir etkinlikte bir anda ortaya çıkarılan ve çevredeki insanları şaşırtan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

Gerilla pazarlamanın avantajları nelerdir?

Gerilla pazarlama çalışmalarının etkisi görülmeye başlandıktan sonra küçük ve orta ölçekli firmalardan sonra büyük firmalar da gerilla pazarlama çalışmalarına yatırım yapmaya başladılar. Bunun sebebi de gerilla pazarlamanın bir takım avantajları da beraberinde getirmesidir.

Maliyetleri düşüktür

Gerilla pazarlamanın maliyetleri, geleneksel ve büyük kitlelere yönelik yapılan çalışmalara kıyasla daha düşüktür. Doğru bir formül ve fikir uygulandığında, gerilla pazarlama çalışmaları tüketicilerin karşılarına beklenmedik anlarda çıkabilir ve bu nedenle de düşük bütçelerle bu çalışmalar yapılabilir.

Akılda kalıcıdır

Özgün ve yaratıcı fikirlerle yapıldığı için ve aynı zamanda da beklenmedik yer ve zamanlarda tüketicilerin karşısına çıkıldığı için gerilla pazarlama çalışmaları kullanıcıların akıllarında daha fazla yer edinir.

Marka bilinirliğini artırır

Bu pazarlama çalışmalarının yaratıcı ve akılda kalıcı olması da doğal olarak marka bilinirliğinin artmasında önemli bir rol oynamaktadır. Tüketicilere doğru mesajlarla ulaşmak ve onları şaşırtmak, bu tüketicilerin markanızı da hatırlamasına yardımcı olacaktır.

Viral mesaj yaratılmasını sağlar

Günümüzde kullanıcılar sürekli olarak akıllı telefonlarıyla gün içinde karşılaştıkları ilgi çekici şeyleri sosyal mecralarda paylaşıyorlar. Yaptığınız gerilla pazarlama çalışmalarının yaratıcı fikirlerinin olması ve onların dikkatini çekmesi, bu çalışmalarınızın kullanıcılar tarafından sosyal mecralarda paylaşılmasına da yardımcı olacaktır. Böylelikle bu çalışmalarınızın viral olma olasılığı da daha yüksektir.

Gerilla pazarlama örnekleri

Aşağıda da bugüne kadar yapılmış yaratıcı ve ses getiren gerilla pazarlama örneklerinden birkaçını sizinle paylaşıyoruz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
Ürün tedarikçileri ile çalışırken bunlara dikkat edin
E-ticaret sektöründeyseniz ürün tedarikçileri ile çalışmanız gerekecek ve bu süreçteki ilişkileri iyi yönetmeli ve stratejilerinizi hazırlamalısınız. Doğru adımları atmanız, düzenli olarak ürün tedariği sağlamanıza...
11 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın