Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)

7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)

Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı fikirlerle insanları şaşırtmasıyla biliniyor.

Gerilla pazarlama nedir?

Jay Conrad Levinson’ın 1984’te ortaya sunduğu bu gerilla pazarlama, özellikle büyük ve dişli rakiplerle mücadele etmeye çalışan firmaların, düşük bütçelerle, yaratıcı fikirleri ortaya koyarak, mara bilinirliğini artırmalarını sağlayan bir pazarlama yöntemidir.

Geleneksel pazarlama stratejilerinden biraz daha farklı bir çalışma prensibinin olması nedeniyle de doğru adımlar atıldığı takdirde çok ses getirebilme özelliğine de sahiptir.

Gerilla pazarlamadaki amaç, düşük bir bütçeyle tüketicileri şaşırtacak fikirleri onların karşısına çıkartmaktır. Bu sebeple de gerilla pazarlama da viral çalışmalar hedeflenir. Çalışmanın viral olması, tüketiciler arasında da paylaşılmasını sağlarken, markanın hakkındaki konuşulmalar da artar.

Gerilla pazarlama da çok büyük kitlelere ulaşılmak hedeflenmez. Nispeten daha az bir kitle hedeflenir (Bu, çalışmanın nasıl bir ortamda yapıldığına da bağlı olarak değişebilir.). Büyük kitlelere hedeflenilmese de bu reklamların akılda kalıcığı çok daha fazladır.

Gerilla pazarlamanın çeşitleri nelerdir?

Dış mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Adından da anlaşılabileceği gibi açık hava ve dış mekanlarda yapılan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

İç mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Burada ise iç mekanlar öne çıkmaktadır. Tren, metro istasyonları, bina içleri, otobüsler gibi kapalı mekanlarda yapılan çalışmalardır.

Etkinliklerde aniden yapılan gerilla pazarlama çalışmaları: Düzenlenen bir etkinlikte bir anda ortaya çıkarılan ve çevredeki insanları şaşırtan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

Gerilla pazarlamanın avantajları nelerdir?

Gerilla pazarlama çalışmalarının etkisi görülmeye başlandıktan sonra küçük ve orta ölçekli firmalardan sonra büyük firmalar da gerilla pazarlama çalışmalarına yatırım yapmaya başladılar. Bunun sebebi de gerilla pazarlamanın bir takım avantajları da beraberinde getirmesidir.

Maliyetleri düşüktür

Gerilla pazarlamanın maliyetleri, geleneksel ve büyük kitlelere yönelik yapılan çalışmalara kıyasla daha düşüktür. Doğru bir formül ve fikir uygulandığında, gerilla pazarlama çalışmaları tüketicilerin karşılarına beklenmedik anlarda çıkabilir ve bu nedenle de düşük bütçelerle bu çalışmalar yapılabilir.

Akılda kalıcıdır

Özgün ve yaratıcı fikirlerle yapıldığı için ve aynı zamanda da beklenmedik yer ve zamanlarda tüketicilerin karşısına çıkıldığı için gerilla pazarlama çalışmaları kullanıcıların akıllarında daha fazla yer edinir.

Marka bilinirliğini artırır

Bu pazarlama çalışmalarının yaratıcı ve akılda kalıcı olması da doğal olarak marka bilinirliğinin artmasında önemli bir rol oynamaktadır. Tüketicilere doğru mesajlarla ulaşmak ve onları şaşırtmak, bu tüketicilerin markanızı da hatırlamasına yardımcı olacaktır.

Viral mesaj yaratılmasını sağlar

Günümüzde kullanıcılar sürekli olarak akıllı telefonlarıyla gün içinde karşılaştıkları ilgi çekici şeyleri sosyal mecralarda paylaşıyorlar. Yaptığınız gerilla pazarlama çalışmalarının yaratıcı fikirlerinin olması ve onların dikkatini çekmesi, bu çalışmalarınızın kullanıcılar tarafından sosyal mecralarda paylaşılmasına da yardımcı olacaktır. Böylelikle bu çalışmalarınızın viral olma olasılığı da daha yüksektir.

Gerilla pazarlama örnekleri

Aşağıda da bugüne kadar yapılmış yaratıcı ve ses getiren gerilla pazarlama örneklerinden birkaçını sizinle paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin