Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)

7 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı fikirlerle insanları şaşırtmasıyla biliniyor.

Gerilla pazarlama nedir?

Jay Conrad Levinson’ın 1984’te ortaya sunduğu bu gerilla pazarlama, özellikle büyük ve dişli rakiplerle mücadele etmeye çalışan firmaların, düşük bütçelerle, yaratıcı fikirleri ortaya koyarak, mara bilinirliğini artırmalarını sağlayan bir pazarlama yöntemidir.

Geleneksel pazarlama stratejilerinden biraz daha farklı bir çalışma prensibinin olması nedeniyle de doğru adımlar atıldığı takdirde çok ses getirebilme özelliğine de sahiptir.

Gerilla pazarlamadaki amaç, düşük bir bütçeyle tüketicileri şaşırtacak fikirleri onların karşısına çıkartmaktır. Bu sebeple de gerilla pazarlama da viral çalışmalar hedeflenir. Çalışmanın viral olması, tüketiciler arasında da paylaşılmasını sağlarken, markanın hakkındaki konuşulmalar da artar.

Gerilla pazarlama da çok büyük kitlelere ulaşılmak hedeflenmez. Nispeten daha az bir kitle hedeflenir (Bu, çalışmanın nasıl bir ortamda yapıldığına da bağlı olarak değişebilir.). Büyük kitlelere hedeflenilmese de bu reklamların akılda kalıcığı çok daha fazladır.

Gerilla pazarlamanın çeşitleri nelerdir?

Dış mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Adından da anlaşılabileceği gibi açık hava ve dış mekanlarda yapılan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

İç mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Burada ise iç mekanlar öne çıkmaktadır. Tren, metro istasyonları, bina içleri, otobüsler gibi kapalı mekanlarda yapılan çalışmalardır.

Etkinliklerde aniden yapılan gerilla pazarlama çalışmaları: Düzenlenen bir etkinlikte bir anda ortaya çıkarılan ve çevredeki insanları şaşırtan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

Gerilla pazarlamanın avantajları nelerdir?

Gerilla pazarlama çalışmalarının etkisi görülmeye başlandıktan sonra küçük ve orta ölçekli firmalardan sonra büyük firmalar da gerilla pazarlama çalışmalarına yatırım yapmaya başladılar. Bunun sebebi de gerilla pazarlamanın bir takım avantajları da beraberinde getirmesidir.

Maliyetleri düşüktür

Gerilla pazarlamanın maliyetleri, geleneksel ve büyük kitlelere yönelik yapılan çalışmalara kıyasla daha düşüktür. Doğru bir formül ve fikir uygulandığında, gerilla pazarlama çalışmaları tüketicilerin karşılarına beklenmedik anlarda çıkabilir ve bu nedenle de düşük bütçelerle bu çalışmalar yapılabilir.

Akılda kalıcıdır

Özgün ve yaratıcı fikirlerle yapıldığı için ve aynı zamanda da beklenmedik yer ve zamanlarda tüketicilerin karşısına çıkıldığı için gerilla pazarlama çalışmaları kullanıcıların akıllarında daha fazla yer edinir.

Marka bilinirliğini artırır

Bu pazarlama çalışmalarının yaratıcı ve akılda kalıcı olması da doğal olarak marka bilinirliğinin artmasında önemli bir rol oynamaktadır. Tüketicilere doğru mesajlarla ulaşmak ve onları şaşırtmak, bu tüketicilerin markanızı da hatırlamasına yardımcı olacaktır.

Viral mesaj yaratılmasını sağlar

Günümüzde kullanıcılar sürekli olarak akıllı telefonlarıyla gün içinde karşılaştıkları ilgi çekici şeyleri sosyal mecralarda paylaşıyorlar. Yaptığınız gerilla pazarlama çalışmalarının yaratıcı fikirlerinin olması ve onların dikkatini çekmesi, bu çalışmalarınızın kullanıcılar tarafından sosyal mecralarda paylaşılmasına da yardımcı olacaktır. Böylelikle bu çalışmalarınızın viral olma olasılığı da daha yüksektir.

Gerilla pazarlama örnekleri

Aşağıda da bugüne kadar yapılmış yaratıcı ve ses getiren gerilla pazarlama örneklerinden birkaçını sizinle paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan