fbpx

Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)

7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)

Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı fikirlerle insanları şaşırtmasıyla biliniyor.

Gerilla pazarlama nedir?

Jay Conrad Levinson’ın 1984’te ortaya sunduğu bu gerilla pazarlama, özellikle büyük ve dişli rakiplerle mücadele etmeye çalışan firmaların, düşük bütçelerle, yaratıcı fikirleri ortaya koyarak, mara bilinirliğini artırmalarını sağlayan bir pazarlama yöntemidir.

Geleneksel pazarlama stratejilerinden biraz daha farklı bir çalışma prensibinin olması nedeniyle de doğru adımlar atıldığı takdirde çok ses getirebilme özelliğine de sahiptir.

Gerilla pazarlamadaki amaç, düşük bir bütçeyle tüketicileri şaşırtacak fikirleri onların karşısına çıkartmaktır. Bu sebeple de gerilla pazarlama da viral çalışmalar hedeflenir. Çalışmanın viral olması, tüketiciler arasında da paylaşılmasını sağlarken, markanın hakkındaki konuşulmalar da artar.

Gerilla pazarlama da çok büyük kitlelere ulaşılmak hedeflenmez. Nispeten daha az bir kitle hedeflenir (Bu, çalışmanın nasıl bir ortamda yapıldığına da bağlı olarak değişebilir.). Büyük kitlelere hedeflenilmese de bu reklamların akılda kalıcığı çok daha fazladır.

Gerilla pazarlamanın çeşitleri nelerdir?

Dış mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Adından da anlaşılabileceği gibi açık hava ve dış mekanlarda yapılan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

İç mekanlardaki gerilla pazarlama çalışmaları: Burada ise iç mekanlar öne çıkmaktadır. Tren, metro istasyonları, bina içleri, otobüsler gibi kapalı mekanlarda yapılan çalışmalardır.

Etkinliklerde aniden yapılan gerilla pazarlama çalışmaları: Düzenlenen bir etkinlikte bir anda ortaya çıkarılan ve çevredeki insanları şaşırtan gerilla pazarlama çalışmalarıdır.

Gerilla pazarlamanın avantajları nelerdir?

Gerilla pazarlama çalışmalarının etkisi görülmeye başlandıktan sonra küçük ve orta ölçekli firmalardan sonra büyük firmalar da gerilla pazarlama çalışmalarına yatırım yapmaya başladılar. Bunun sebebi de gerilla pazarlamanın bir takım avantajları da beraberinde getirmesidir.

Maliyetleri düşüktür

Gerilla pazarlamanın maliyetleri, geleneksel ve büyük kitlelere yönelik yapılan çalışmalara kıyasla daha düşüktür. Doğru bir formül ve fikir uygulandığında, gerilla pazarlama çalışmaları tüketicilerin karşılarına beklenmedik anlarda çıkabilir ve bu nedenle de düşük bütçelerle bu çalışmalar yapılabilir.

Akılda kalıcıdır

Özgün ve yaratıcı fikirlerle yapıldığı için ve aynı zamanda da beklenmedik yer ve zamanlarda tüketicilerin karşısına çıkıldığı için gerilla pazarlama çalışmaları kullanıcıların akıllarında daha fazla yer edinir.

Marka bilinirliğini artırır

Bu pazarlama çalışmalarının yaratıcı ve akılda kalıcı olması da doğal olarak marka bilinirliğinin artmasında önemli bir rol oynamaktadır. Tüketicilere doğru mesajlarla ulaşmak ve onları şaşırtmak, bu tüketicilerin markanızı da hatırlamasına yardımcı olacaktır.

Viral mesaj yaratılmasını sağlar

Günümüzde kullanıcılar sürekli olarak akıllı telefonlarıyla gün içinde karşılaştıkları ilgi çekici şeyleri sosyal mecralarda paylaşıyorlar. Yaptığınız gerilla pazarlama çalışmalarının yaratıcı fikirlerinin olması ve onların dikkatini çekmesi, bu çalışmalarınızın kullanıcılar tarafından sosyal mecralarda paylaşılmasına da yardımcı olacaktır. Böylelikle bu çalışmalarınızın viral olma olasılığı da daha yüksektir.

Gerilla pazarlama örnekleri

Aşağıda da bugüne kadar yapılmış yaratıcı ve ses getiren gerilla pazarlama örneklerinden birkaçını sizinle paylaşıyoruz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de...
23 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya