E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 07.02.2024
E-posta Pazarlama Nedir, Nasıl Yapılır?

E-ticarette karşılaşılan en büyük zorluklardan biri, potansiyel müşterileri sadık müşterilere dönüştürmektir. Bunu yapmanın birçok yolu olmakla birlikte, e-posta pazarlama bu noktada en iyi seçeneklerden biridir.

E-posta pazarlama, sadece en popüler iletişim araçlarından biri değildir, aynı zamanda online pazarlamanın da en önemli ve etkili pazarlama araçlarından biridir. E-posta pazarlama ile ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını yaparken aynı zamanda güçlü bir müşteri sadakati yaratmanız da mümkündür.

Dijital pazarlamanın diğer alanları hakkında bilgi almak için bu içeriğimize göz atabilirsiniz --> Dijital Pazarlama Rehberi

E-posta Pazarlama Nedir?

E-posta pazarlama, istenilen hedef kitleye geniş ölçekte e-posta gönderebileceğiniz bir iletişim kanalıdır. Bir iletişim kanalı olarak e-posta pazarlamanın bir dizi önemli rekabet avantajı vardır. Bunlar aşağıdaki şekildedir:

  • Yüksek yatırım getirisi: E-posta pazarlama, harcanan her bir dolar için 44 dolar getiri sağlar.
  • Kişiselleştirme: e-postalar müşteriyle doğrudan temas kurar ve bu da e-posta kampanyasının etkinliğini önemli ölçüde artırır.
  • Tekrarlanan satışlar: Müşterileri elde tutmak, onları müşteriye dönüştürmekten her zaman daha ucuzdur. Bu noktada e-postalar, kullanıcıları web sitesini tekrar ziyaret etmeye ve satın almaya ikna etmeye yardımcı olur.
  • Geniş potansiyel müşteri tabanı: E-posta kullanıcılarının sayısı 4 milyarın üzerindedir. Bu, en çok aktif kullanıcısı bulanan Facebook kullanıcılarından bile kat kat fazladır.
  • Evrensel nitelik: Bu iletişim kanalı, dünya çapında her tür işletme tarafından satışları artırmak, kitleleri bilgilendirmek ve etkileşim kurmak için kullanılmaktadır.

E-ticaret’te E-posta Pazarlamanın Avantajları Nelerdir?

E-posta pazarlama birçok tanıtım görevi için etkili bir araç olsa da, daha birçok avantaja sahiptir. Bu avantajlar aşağıdaki şekildedir:

1. İlişki ve güven oluşturma

E-posta, mevcut ve potansiyel müşterilerle doğrudan iletişim kurmak için çok avantajlı bir araçtır. Gerçek kişilerin yorum ve referanslarını paylaşarak veya benzersiz teklifler ve faydalı ipuçları sunarak potansiyel müşterilerinizin güvenini kazanabilir ve marka imajınızı geliştirebilirsiniz. Bu şekilde şirketinizin güvenilir olduğunu kanıtlar ve insanları daha fazla bilgi için web sitenizi ziyaret etmeye ikna edebilirsiniz.

2. Marka bilinirliğini arttırma

E-posta pazarlama genellikle potansiyel müşterileri işletmeye çekmek için kullanılır. Abonelerinizin gelen kutularında markanızın adı ne kadar sık görünürse, sizi hatırlama ve doğru zamanda satın alma olasılıkları da o kadar artar. Bu da daha yüksek marka sadakatine ve dolayısıyla daha yüksek kâr marjlarına yol açar.

3. Trafik artışı sağlama

E-posta pazarlamanın mağazanızın trafiği üzerinde de büyük bir etkisi vardır. İster mevcut müşterilerin geri dönmesi ister yeni müşterilerin kazanılması olsun, e-ticarette e-posta pazarlama, müşterilerinizi mağazanıza yönlendirir ve böylece trafiği artırır. 

4. Ölçülebilirlik

Reklam amaçlı kullanılan başka hiçbir mecra e-posta pazarlama kadar yüksek derecede kontrol ve ölçülebilirlik sunmaz. E-posta ile hangi içeriğin hangi müşteri grubuna ne zaman gönderileceğini kendiniz belirlersiniz. Aynı zamanda, pazarlama kampanyalarınızın başarısını doğrudan ve çok spesifik olarak ölçebilirsiniz. 

5. Ürün ve hizmetleri tanıtma

E-posta, abonelerinizi satın almaya ikna etmenize yardımcı olur. Bu pazarlama e-postaları ile yaklaşan indirimler hakkında abonelerinizi bilgilendirebilir ve onlara kişiselleştirilmiş indirimler sunabilirsiniz. Bu teknik, ürün ve hizmetlerinize zaten ilgi göstermiş olan müşterilerin ilk satın alma işlemini yapmalarını sağlamak için harikadır.

6. Aktif olmayan abonelerle yeniden etkileşim kurma

Abonelerinize markanızı hatırlatmak ve onları yeniden etkinleştirmek için e-posta pazarlamayı kullanabilirsiniz. Bu şekilde potansiyel müşterilerinin ilgisini çekebilir ve onları başka bir satın alma işlemi yapmaya teşvik edebilirsiniz.

7. Düşük maliyetler

E-posta pazarlama maliyetleri genellikle diğer kanallardaki reklamlardan daha düşüktür. Bunun nedeni, haber bültenleri ve diğer e-posta kampanyalarının şirket içinde oluşturulup gönderilebilmesi, dolayısıyla yalnızca gerekli zamanın ve nispeten düşük gönderim maliyetlerinin ortaya çıkmasıdır. E-posta otomasyonu sayesinde e-posta pazarlaması için harcadığınız zamanı da azaltabilirsiniz.

8. Kişiselleştirilmiş e-postalarla müşterileri hedefleme

E-posta pazarlamanın bir diğer avantajı da müşterilerinize kişisel olarak hitap edebilmenizdir. Kişiselleştirilmiş e-postalar, müşterilerinize hedefe yönelik bir şekilde hitap etmenizi sağlar. Örneğin, e-postalarınızın içeriğini kişiselleştirerek alıcıyla daha alakalı hale getirebilir ve daha fazla dikkat çekebilirsiniz. Ayrıca bültenlerin ve diğer e-postaların zamanlaması da müşterilerinize göre ayarlanabilir, böylece içeriğiniz alıcıya her zaman doğru zamanda ulaşır. 

E-posta Kampanya Türleri

Kampanya hedefine bağlı olarak dört ana e-posta türü vardır. Bunlar aşağıdaki şekildedir:

1. Bilgilendirici e-posta

Bu tür e-postalar satışları artırmak için tasarlanır. Marka bilinirliğini ve sadakatini artırmayı ve abonelere ürün ve hizmetleri tanıtmayı amaçlar. Bilgilendirici e-postaların en popüler örnekleri arasında haber bültenleri, anketler, ipuçları, kılavuzlar, ürün incelemeleri ve blog makaleleri bulunur.

2. Tanıtım e-postaları

Bu e-postalar ürün ve hizmet satmayı amaçlar. Aboneleri satın almaya ikna etmek için tasarlanır, kısadır ve basit bir eylem çağrısı içerir. Bir tanıtım e-postasında abonelerinizi satışlar, sezonluk promosyonlar veya indirimler hakkında bilgilendirebilirsiniz.

3. İşlemsel veya tetikleyici e-posta

İşlemsel e-postalar genellikle web sitenizden satın alma yapan bir kişiye veya kayıt, fatura bildirimi, rezervasyon hatırlatması vb. gibi belirli bir olay oluştuğunda otomatik olarak gönderilir. Müşterilerin anında yanıt almasını sağlar. 

4. Yeniden etkinleştirme e-postaları

Bu tür e-postalar bir süredir aktif olmayan abonelere gönderilir. Yeniden etkinleştirme e-postalarının yardımıyla, müşterilerle etkileşimi devam ettirebilir veya tekliflerinizle ilgilenmiyorlarsa iletişimi sonlandırabilir ve onları e-posta listenizden çıkarabilirsiniz. Bu şekilde IP adresinin itibarına zarar verme riskini en aza indirirsiniz ve aktif olmayan abonelere para harcamayarak pazarlama bütçenizi daha kontrollü kullanabilirsiniz. 

E-ticarette E-posta Pazarlamanın Olası Kullanımları

1. Müşterilerinizi bir karşılama mesajıyla selamlayın

E-posta pazarlamada müşterileriniz ile kurduğunuz ilk temas, olumlu bir izlenim bırakmalıdır. Bu nedenle, alıcılarınızı bir karşılama e-postasıyla karşılamanız önemlidir. 

2. Kişiselleştirilmiş ve ilgili öneriler gönderin

Kişiselleştirme seçeneklerinin çeşitliliği sayesinde e-posta pazarlama, müşterilerinize kendilerine özel içerikler göndermenize olanak tanır. Örneğin, satın alma işleminden sonra benzer ürünler için öneriler gönderebilir ve böylece daha fazla satış sağlayabilirsiniz.

3 Bir sonraki satın alma işlemi için e-posta ile bir kupon kodu sunun

İndirim e-postaları ile müşterilerinize sadece yüksek bir katma değer sunmakla kalmaz, aynı zamanda onları online mağazanızdan alışveriş yapmaya da motive edersiniz. Örneğin, müşterilerinize kupon kodu içeren bir doğum günü e-postası göndererek veya özel tatillerde indirim sunarak onları memnun edebilirsiniz.

4. Sipariş onay e-postasını kullanın

Sipariş onay e-postaları gibi işlem e-postalar genellikle diğer e-postalardan veya haber bültenlerinden daha sık açılır. Bu tür e-postalar ile bir yandan müşterilerinize siparişlerini aldığınızı bildirirken, diğer yandan bu e-postaları daha fazla dönüşüm elde etmek için kullanabilirsiniz. 

5. Alışveriş sepetini terk edenlerin üstesinden gelin

Çekici bir konu satırı ve kişiselleştirilmiş e-posta içeriğiyle, sipariş vermeden alışveriş sepetini terk eden müşterilerin dikkatini çekebilirsiniz. Kişiselleştirilmiş alışveriş sepeti terk e-postalarıyla, örneğin öneriler, kuponlar veya incelemeler gibi ek içerikler entegre ederek müşterilerinizi alışveriş sepetinin içeriği ve satın alma konusunda ikna edebilirsiniz.

7. Müşterilerinize sadakatleri için e-posta yoluyla teşekkür edin

Teşekkür mesajları birçok şekilde gönderilebilir. Örneğin, müşterilerinize online mağazanızdan alışveriş yaptıkları için teşekkür edebilir veya sadakatleri için onlara bir teşekkür e-postası gönderebilirsiniz. İsteğe bağlı olarak, müşterilerinize küçük bir teşekkür olarak bir kupon kodu da gönderebilirsiniz.

8. Çapraz satış ve üst satış e-postalarını kullanın

Müşterilerinize satın aldıkları ürünle eşleşen ürünleri e-posta ile göndererek online mağazanızdaki dönüşümleri artırabilirsiniz. 

E-posta Pazarlama Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlama birkaç önemli adımdan oluşur. Bu adımlar aşağıdakileri içerir:

1. Bir e-posta hizmeti seçme

Yapmanız gereken ilk şey, e-postalarınızı nasıl göndermek istediğinize karar vermektir. Bu noktada kişisel e-posta adresinizi kullanmak çok kötü bir fikirdir, çünkü;

  • Çok sayıda e-posta gönderemezsiniz. Örneğin Gmail, en fazla 500 alıcıya günde en fazla 500 mesaj göndermenize izin verir.
  • Kişisel adreslerden gelen e-postaların spame düşme olasılığı çok yüksektir. Böyle bir durumda müşterileriniz e-postalarınızı hiç görmeyebilir.
  • Kampanyanızın etkinliğini analiz edemezsiniz. Hangi e-postaların başarılı olduğunu, kimlerin açtığını, bağlantıya kimlerin tıkladığını vb. takip edemezsiniz.
  • e-postaları özelleştirmenin bir yolu yoktur. Butonlar, resimler ve bannerlar içeren çoğu e-posta şablonu yalnızca özel hizmetler aracılığıyla kullanılabilir.
  • Bazı ülkelerde yasalara aykırı olabilecek abonelikten çıkma butonu yoktur.

Yukarıda listelediğimiz tüm bu nedenlerden dolayı işletmeniz için bir e-posta sağlayıcısı seçmeniz gerekir. Bu noktada e-posta servis sağlayıcıları, büyük ölçekte e-posta göndermenize, kampanyaları tek bir yerde analiz etmenize ve rutin görevleri düşük bir maliyetle otomatikleştirmenize olanak tanır. Görünüşte aynı özelliklere sahip birçok e-posta hizmeti vardır. Özel iş ihtiyaçlarınız için hangisinin doğru olduğunu bulmak için her bir sağlayıcıyı incelemeniz gerekir. Fakat hedefleriniz ne olursa olsun, hizmetin özellikleri aşağıdakileri içermelidir:

  • Kişilerin bir listesini farklı formatlarda yükleyebilmelisiniz: CSV, TXT, XLS, XLSX. Özellikle büyük bir müşteri listesiyle çalışıyorsanız, her bir kişiyi manuel olarak eklemek çok sıkıcı ve zaman alıcıdır.
  • Kişi segmentasyonu, aboneleri farklı özelliklere göre gruplandırmanıza olanak tanır. Bu, e-postalarınızı belirli kitlelere uyarlamanıza olanak tanır, böylece listedeki herkese aynı e-postayı göndermezsiniz, özellikle de teklifinizle ilgilenmeyebilecek olanlara.
  • E-postalarınız ilgi çekici olmalıdır. Hizmetiniz, çekici ve işlevsel e-postalar oluşturmak için bir görsel düzenleyici sunmalıdır. En iyi seçenek, bir şablon kitaplığı ve kendi HTML kodunu yükleme olanağı sunan blok düzenleyicidir.
  • Hizmetin, abonelerin adları, şirketleri veya indirimleri gibi kişisel bilgilerini otomatik olarak e-postaya ekleyebilmesi gerekir. Bu, e-posta açılma oranlarını artırmaya yardımcı olur.
  • Zamanlanmış e-posta, belirli bir saat ve tarih için bir e-posta planlamanıza olanak tanır; bu özellik e-postalarınızı tatilde veya hafta sonunda göndermek istiyorsanız kullanışlıdır.
  • Bir e-posta kampanyasının veya belirli bir e-posta’nın etkinliğini değerlendirmek için istatistiklere ve analitiklere erişmeniz gerekir. Bu özellik sayesinde, gönderilen ve teslim edilen e-postaların sayısını takip edebilir ve bunların açılma ve tıklanma oranlarını belirleyebilirsiniz. Bu şekilde hangi kampanyaların başarısız olduğunu ve hangilerinin diğerlerinden daha başarılı olduğunu bilir ve sonraki adımlarınızı buna göre ayarlayabilirsiniz.
  • Her hizmet bir abonelikten çıkma butonunu veya bağlantısını desteklemelidir. Aksi takdirde, e-postanızın spame düşme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.
  • Seçeceğiniz e-posta hizmeti, kullanıcıların web sitesindeki veya CRM sistemindeki eylemlerine yanıt olarak e-postaların gönderilmesine olanak tanıyan bir API arayüzüne sahip olmalıdır.

Tüm bu özellikler yalnızca e-postalarla çalışmanızı kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda olası yasal sorunlardan veya güven kaybından kaçınmanıza da yardımcı olur. 

2. Hedefler belirleyin

Hedef belirlemek her e-posta kampanyasında önemli bir adımdır. Hedefler net bir şekilde tanımlandığında, atmanız gereken adımları belirleyebilir ve yol boyunca ilerlemenizi analiz edebilirsiniz. Hedefler işletmenizin ihtiyaçlarına göre değişebilir, ancak her bir hedefin nasıl olması gerektiği ile ilgili ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz:

  • İşletme ve hedef kitle için belirli sonuçları ve faydaları düşünün.
  • Hedefe ulaşmak için belirli bir zaman dilimi belirleyin. Bu, sürecin kontrol edilmesine yardımcı olur.
  • Hedefe ulaşıldığında işletmenizin nasıl fayda sağlayacağını bulmaya çalışın. Değer önemsizse, boşuna kaynak israfı yapıyor olabilirsiniz.
  • Gerçekçi olun. Doğru bir bütçe planlayın ve mevcut tüm kaynakları göz önünde bulundurun. Ulaşılmaz hedefler peşinde koşmayın.
  • Kilit performans göstergeleri belirleyin ve çabalarınızın hedefe ulaşılmasına katkıda bulunduğundan emin olmak için bunları sürekli gözden geçirin.

Örnek

Kötü Belirlenmiş HedefDoğru Hedef
E-posta pazarlamanın yardımıyla web sitenize gelen ziyaretçi sayısını artırın.Web sitesine e-posta yoluyla gelen trafiği yıl sonuna kadar %30 oranında artırarak ücretli trafik maliyetinizi azaltın.
E-posta pazarlaması yoluyla şirketin bilinirliğini artırın.Ürününüz piyasaya sürüldükten sonra, sadece 1 yıl içinde e-postalar aracılığıyla 20 ila 40 yaş arası hedef kitlede ürünün bilinirliğini %25'e çıkarın.

Doğru hedefleri belirledikten sonra, bunlara nasıl ulaşacağınızı düşünün. Bu noktada daha küçük KPI'lar (Temel Performans Göstergeleri) belirlemek çok yararlı olabilir. Daha küçük KPI'lar sadece ön çalışmaları yapmanıza değil, aynı zamanda ana hedefe giden en kısa yolu bulmanıza da yardımcı olur.

3. E-posta veritabanınızı oluşturun

İlk satın almada indirimler, ücretsiz denemeler, faydalı kontrol listeleri vb. kullanıcıları e-postalarınıza abone olmaya ikna etmenin birçok yolu vardır. 

Fakat hangi yöntemi seçerseniz seçin, kullanıcıların her zaman e-posta bülteninize kaydolmama seçeneği olmalıdır. Bu noktada abonelerinizin e-postalarınızı almayı açıkça kabul ettiklerinden emin olun. Kişisel verileri işlemek ve e-posta göndermek için yazılı onay, kayıt formlarında bir onay kutusu veya çift katılım yoluyla izin alabilirsiniz. Aksi takdirde, e-postalarınızın spam klasörlerine düşmesi veya ilgisiz kullanıcılara ulaşması riski vardır.

Abone verileri nasıl alınır?

  • Çoğu web sitesinde kayıt formlarında e-posta adresi için özel bir alan vardır. Bu noktada abonelik formlarını e-posta kampanyaları için bilgi toplamak amacıyla kullanabilirsiniz.
  • Kullanıcılar web sitesinde bir sipariş verdiklerinde, sipariş ayrıntılarını almak için bir e-posta adresi verir. Bu noktada e-postalara kaydolmayı önermek için bir onay kutusu ekleyebilirsiniz.
  • Bazen kullanıcılar web sitesinde sorular sorar veya yorumlar bırakır ve yanıt almak için e-posta adreslerini verir. Bu geri bildirim formlarına e-posta almak için bir seçenek ekleyebilirsiniz.
  • Kullanıcının e-posta adresi karşılığında kitaplar, ücretsiz şablonlar, kontrol listeleri, eğitim materyalleri, web seminerleri gibi değerli içerikler sunabilirsiniz. Bu, potansiyel müşteri toplamanın en popüler ve etkili yollarından biridir. Müşteriler ödüllendirildiklerinde e-posta adreslerini bırakmaları çok daha kolaydır.
  • Sayfanın altına, abonelerin e-postalarınızdan nasıl faydalanabileceğini kısaca açıklayan bir açılır pencere veya küçük bir banner yerleştirmeyi deneyin.

4. E-posta’nızı oluşturun

Bir sonraki adım e-posta kampanyanızı oluşturmaktır. Bu noktada gönderenin adı ve adresi, konu, ön başlık ve mesaj metni gibi ögelere dikkat etmeniz gerekir.

İsim ve adres

Gönderenin adı, abonelerin en çok dikkat ettiği şeylerden biridir. E-postayı açmaya veya görmezden gelmeye karar vermek için e-postayı kimin gönderdiğini bilmeleri gerekir. 

Ayrıca herhangi bir cihazda tam olarak görüntülenebilmesi için gönderen adını 20 karakterden uzun tutmamaya çalışın.

E-posta gövdesi

E-posta gövde metni, e-postanın bir diğer önemli kısmıdır. Bu alanda konuyu tam olarak açıklamanız, hizmetlerinizi sunmanız ve aboneleri daha fazla işlem yapmaya teşvik etmeniz gerekir.

  • E-postanın gövdesini tasarlarken, web sitesiyle tutarlı olduğundan emin olun. Şirket renklerini, ses tonunu, ayırt edici grafik öğelerini vb. kullanın. Bu şekilde e-postalarınızın tanınması ve ayırt edilmesi kolay olur. Tek sütunlu bir düzen çoğu durumda en iyi seçimdir. Bu şekilde, e-postanızın net bir yapısı olur ve kullanıcılar sütunlar arasında atlamak zorunda kalmaz. Bu da dikkatlerini çekmeyi kolaylaştırır.
  • Metninizin kalitesine dikkat edin. E-postanızı okunabilir hale getirmek için gereken yapıyı ayarlayın ve metni anlamsal bloklara ve paragraflara bölün. Mümkün olduğunca açık ve basit yazın, belirsiz iddialardan, karmaşık terimlerden ve uzun cümlelerden kaçının. Ayrıca kullanıcıların uzun metinlerden hoşlanmadığını da unutmayın. Örneğin, faydalı makaleler veya ipuçları içeren bir e-posta oldukça uzun olabilir. Ancak tanıtım e-postaları mümkün olduğunca kısa olmalıdır. İdeal olarak, okunmaları yaklaşık 11 saniye sürmelidir.
  • e-postalar her zaman basit bir eylem çağrısı içermelidir. Bu noktada abonelerinizin ilgisini çekerek ve dikkatlerini canlı tutarak onları harekete geçirici mesaja yönlendirebilirsiniz. 
  • Şirket iletişim bilgileri (adres, çalışma saatleri, sosyal ağlar), e-postayı gönderen kişi hakkında ayrıntılar, mobil uygulamalara, web sitesi kategorilerine veya önemli sayfalara bağlantılar ve kişinin neden e-posta aldığını açıklayan bir cümle vb. e-posta alt bilgilerini unutmayın. Bu noktada alt bilgideki en önemli şeyin e-posta aboneliğinden çıkmak için kullanılan buton veya bağlantı olduğunu unutmayın. Bu buton veya bağlantı olmadan e-posta göndermeyin ve rengini arka planla karıştırarak veya yazı tipini küçülterek gizlemeye çalışmayın.

5. E-postalarınızı önceden planlayın

Yapılan bir araştırmaya göre, e-postaların çoğu 5:00 ile 10:00 saatleri arasında gönderilmektedir. En yüksek açılma oranına genellikle 13:00 ile 14:00 arasında ve akşam 20:00 ile 22:00 arasında ulaşılmaktadır.

Araştırmalar ayrıca bazı günlerin belirli e-postaları göndermek için diğerlerine göre daha uygun olduğunu göstermektedir. Örneğin Pazartesi anketler için daha uygunken, Cuma günü eğlenceli içerik ve promosyonlar için daha uygundur. İş e-postalarının açılma oranı Salı'dan Perşembe'ye kadar daha yüksektir.

Ancak istatistikler ve araştırmalar ne gösterirse göstersin, hedef kitlenizi analiz etmeli ve e-posta kampanyalarınız için en iyi zamanı belirlemelisiniz. Bu noktada en iyi zamanı bulmak için A/B testleri yaparak nişiniz için en uygun zamanı belirleyebilir ve kampanyalarınızı buna göre ayarlayabilirsiniz.

Fakat test sonuçları ne olursa olsun, abonelerinizin e-posta sıklığını seçmesine imkan tanıyın. Kayıt formunda, günlük, haftalık veya aylık gibi e-postalarınızı ne sıklıkla almak istediklerini seçmelerine izin verin.

Hedef kitlenizle etkileşim noktalarını belirlemek için biraz zaman ayırın ve ihtiyaç duydukları içeriği seçmelerine izin verin. Bazı kullanıcılar indirimler veya promosyonlarla, bazıları ise blog makaleleri veya web seminerleriyle ilgilenebilir. Bu, içeriğinizi planlamanıza ve e-postaların sıklığını belirlemenize yardımcı olacaktır.

E-posta Pazarlama İle İlgili İpuçları

E-posta pazarlama ile ilgili yaygın hatalardan kaçınmak ve e-posta pazarlama strateji ve kampanyalarınızın performansını artırmak için bazı temel ipuçlarını aşağıda bulabilirsiniz:

1. Yerel kurallara bağlı kalın

Hizmet sunduğunuz veya ürün sattığınız kullanıcıların nerede bulunduğuna bağlı olarak, geçerli yasa ve kurallara uymanız gerekecektir. Örneğin, GDPR kayıt için iki aşamalı doğrulama ve kullanıcı verilerinin depolanması ve aktarılmasına ilişkin şeffaflık gerektirir.

2. E-posta listelerinizi düzenli olarak temizleyin

Herhangi bir veri tabanı zamanla güncelliğini yitirir, bazı kullanıcılar abonelikten çıkar, bazıları ise artık e-postalarınızı açmaz. Bu tür aboneler hiçbir fayda sağlamaz ve sadece istatistikleri kötüleştirir. Kişilerinizi temizlemek kampanyalarınızın maliyetini düşürür, performans ölçümlerini iyileştirir ve şikayetleri azaltır.

3. Yeni abonelere hoş geldiniz deyin

Kullanıcılar kaydolduktan sonra sizden bir e-posta almayı bekler. Bu noktada her yeni aboneye takdirinizi ve ilginizi göstermekten çekinmeyin. Ürün ve hizmetleri tanıtın ve onlara faydalarından bahsedin. Etkileşimi artırmak için bir hoş geldiniz e-postalar zinciri bile oluşturabilirsiniz.

4. Düzenli gönderim sağlayın

Belirli bir sıklık seçin ve tekrarlanan e-postalar gönderin. Ancak çok sık e-posta göndermenin de kötü olduğunu unutmayın. Kullanıcılar sık gönderimde muhtemelen abonelikten çıkacak veya markanızı spam olarak bildirecektir.

5. Spam için kontrol sağlayın

Konu satırında spam kelimeler veya çok fazla ünlem işareti kullanırsanız, e-postaların teslim edilebilirliği azalacaktır.

6. E-postalarınızı test edin

E-postalarınızın farklı cihazlarda nasıl göründüğünü kontrol edin ve okuyucularınızın tüm öğelerle etkileşime girebildiğinden emin olun.

7. Kitlenizi segmentlere ayırın

Kitlenizi segmentlere ayırmak, dönüşüm oranını artırır çünkü hedeflenen e-postalar toplu e-postalardan daha etkilidir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler