Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

30 Mart 2020
Sinan Oypan

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın yanı sıra farklı pazarlama kanalları üzerinden bu tanıtımları yapmak ve geniş kitlelere ürünü tanıtmak da bir hayli önemlidir. Bu süreçte uygulayabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta.

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Ön sipariş alın

Ürün gamı tanıtımı yaparken ön sipariş süreci başlatmanız, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ölçmenize yardımcı olur. Ön sipariş sürecinde tüketicilerin yorumlarını alabilir, talebi görebilir ve farklı pazarlama kanalları üzerindeki çalışmalarınızdan hangilerine daha fazla talep geldiğini ölçebilirsiniz.

Çekiliş veya yarışmalar ile ürün hediyesi verin

Ürüne olan talebi artırmak ve tanıtım yapmak için lansman öncesinde ürünü hediye etmek de etkili bir tanıtım yöntemidir. Sosyal medya hesaplarınız üzerinde yarışmalar ya da çekilişler yaparak, yeni ürünlerinizden birkaç tane hediye etmeyi de düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmalar, hem ürün tanıtımı yapmanızı sağlar hem de yeni kitlelere ulaşarak ürün ve markanızı daha fazla kişiye ulaştırma şansı tanır. Bu sebeple de lansman öncesinde talebi artırmak için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Organik görünürlüğünüzü artırın

Organik olarak görünürlüğünüzü artırmak da yeni ürün gamı tanıtımlarınızda size fayda sağlayacaktır. Doğru SEO çalışmalarını yapmak ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili içerikleri desteklemek organik olarak internetteki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Arama motorları üzerinden organik olarak trafik çekmeniz, reklam çalışmaları dışında da tüketicilere ulaşmanızı sağlayacağı için erişiminizi artırarak, ürününüzün daha fazla kişi tarafından görünmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için 9 farklı içerik pazarlama yöntemi

İçerik pazarlama çalışmalarınızda blog yazıları ile ürün tanıtımı ve özelliklerini anlatan içerikler oluşturabilir; video çekimleri ile ürünü anlatabilir, belli bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak farklı dijital yayıncılarla anlaşarak, ürün incelemeleri yaptırabilir ve onları da ürününüzle ilgili içerikler oluşturmalarını sağlayabilir. Bu tür içerik çalışmaları sayesinde organik olarak ürününüzün görüntülenebilirliğini artırabilirsiniz. Hazırladığınız içerikleri sosyal mecralar üzerinde de organik olarak paylaşmanız, buradaki takipçilerinize de ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO çalışmalarınızı yapın

Yeni ürün gamı tanıtımınız için SEO çalışmalarınızı yapmanız organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır. Lansman ve ürün sayfalarınızda ürününüzü en iyi şekilde tanımlayacak ve aranma hacmi olan anahtar kelimelerinizi belirleyerek, içeriklerinizde SEO çalışmalarınızı yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Anahtar kelimelerin yanı sıra meta açıklamalarınızı ve sayfalarınızın ilk giriş paragraflarını da optimize ederek, arama sorgularına yanıt verecek şekilde bu sayfalarınızı hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yayıncılarla iletişime geçin

Pazarlama çalışmalarınızda basın bültenlerinizi de eklemeniz ve dijital yayıncılarla iletişime geçmeniz önemlidir. Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, sektörünüzle ilgili olabilecek yayıncı kuruluşlara ürünle ilgili basın bülteninizi gönderebilir, ürünle ilgili haberlerin yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Basın bülteniniz içerisinde ürününüzü yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını ve kullanım alanlarını gösteren görselleri eklemeli; ürünün özelliklerinin yanı sıra tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüzü anlatan bir içerik hazırlamanız da ürün tanıtımınızın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Influencer pazarlama çalışmalar yapın

Pazarlama çalışmalarınızda yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, tanımış kişi veya hesaplarla iş birliği yapmanız da yeni ve geniş kitlelere ürününüzü ulaştırmanıza yardımcı olacaktır.

Influencerlar ile ürün incelemeleri yapabilir ya da bu hesaplar üzerinden çekiliş veya yarışmalar yaparak ürüne olan talebi artıracak çalışmalar yaparak, ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşmak için reklam kampanyaları oluşturarak, ürününüzü kullanım alanlarını gösteren içeriklerle ürüne talep oluşturabilirsiniz. Hedef kitle seçimlerinizi iyi bir şekilde yaparak, ürününüze ilgi gösterebilecek kitleleri de reklam kampanyalarınızda belirlemeniz oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi de daha verimli kullanırken, ürüne ilgi duyabilecek kişilere de ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Ürüne özel bir varış sayfası hazırlayın

Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, ürüne özel bir varış sayfası yapmanız; ürünle ilgili birçok özelliği ve içeriği sunmanızı sağlar. Burada ürünün fotoğraflarını videolarını paylaşabilir, detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilir, ürünün hangi sorunları çözdüğünü gösterebilir, kullanıcı yorumlarına yer verebilirsiniz. Bu ürüne özel bir varış sayfanızın olması aynı zamadan organik olarak da trafik çekmenizi sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan