Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

30 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın yanı sıra farklı pazarlama kanalları üzerinden bu tanıtımları yapmak ve geniş kitlelere ürünü tanıtmak da bir hayli önemlidir. Bu süreçte uygulayabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta.

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Ön sipariş alın

Ürün gamı tanıtımı yaparken ön sipariş süreci başlatmanız, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ölçmenize yardımcı olur. Ön sipariş sürecinde tüketicilerin yorumlarını alabilir, talebi görebilir ve farklı pazarlama kanalları üzerindeki çalışmalarınızdan hangilerine daha fazla talep geldiğini ölçebilirsiniz.

Çekiliş veya yarışmalar ile ürün hediyesi verin

Ürüne olan talebi artırmak ve tanıtım yapmak için lansman öncesinde ürünü hediye etmek de etkili bir tanıtım yöntemidir. Sosyal medya hesaplarınız üzerinde yarışmalar ya da çekilişler yaparak, yeni ürünlerinizden birkaç tane hediye etmeyi de düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmalar, hem ürün tanıtımı yapmanızı sağlar hem de yeni kitlelere ulaşarak ürün ve markanızı daha fazla kişiye ulaştırma şansı tanır. Bu sebeple de lansman öncesinde talebi artırmak için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Organik görünürlüğünüzü artırın

Organik olarak görünürlüğünüzü artırmak da yeni ürün gamı tanıtımlarınızda size fayda sağlayacaktır. Doğru SEO çalışmalarını yapmak ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili içerikleri desteklemek organik olarak internetteki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Arama motorları üzerinden organik olarak trafik çekmeniz, reklam çalışmaları dışında da tüketicilere ulaşmanızı sağlayacağı için erişiminizi artırarak, ürününüzün daha fazla kişi tarafından görünmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için 9 farklı içerik pazarlama yöntemi

İçerik pazarlama çalışmalarınızda blog yazıları ile ürün tanıtımı ve özelliklerini anlatan içerikler oluşturabilir; video çekimleri ile ürünü anlatabilir, belli bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak farklı dijital yayıncılarla anlaşarak, ürün incelemeleri yaptırabilir ve onları da ürününüzle ilgili içerikler oluşturmalarını sağlayabilir. Bu tür içerik çalışmaları sayesinde organik olarak ürününüzün görüntülenebilirliğini artırabilirsiniz. Hazırladığınız içerikleri sosyal mecralar üzerinde de organik olarak paylaşmanız, buradaki takipçilerinize de ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO çalışmalarınızı yapın

Yeni ürün gamı tanıtımınız için SEO çalışmalarınızı yapmanız organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır. Lansman ve ürün sayfalarınızda ürününüzü en iyi şekilde tanımlayacak ve aranma hacmi olan anahtar kelimelerinizi belirleyerek, içeriklerinizde SEO çalışmalarınızı yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Anahtar kelimelerin yanı sıra meta açıklamalarınızı ve sayfalarınızın ilk giriş paragraflarını da optimize ederek, arama sorgularına yanıt verecek şekilde bu sayfalarınızı hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yayıncılarla iletişime geçin

Pazarlama çalışmalarınızda basın bültenlerinizi de eklemeniz ve dijital yayıncılarla iletişime geçmeniz önemlidir. Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, sektörünüzle ilgili olabilecek yayıncı kuruluşlara ürünle ilgili basın bülteninizi gönderebilir, ürünle ilgili haberlerin yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Basın bülteniniz içerisinde ürününüzü yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını ve kullanım alanlarını gösteren görselleri eklemeli; ürünün özelliklerinin yanı sıra tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüzü anlatan bir içerik hazırlamanız da ürün tanıtımınızın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Influencer pazarlama çalışmalar yapın

Pazarlama çalışmalarınızda yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, tanımış kişi veya hesaplarla iş birliği yapmanız da yeni ve geniş kitlelere ürününüzü ulaştırmanıza yardımcı olacaktır.

Influencerlar ile ürün incelemeleri yapabilir ya da bu hesaplar üzerinden çekiliş veya yarışmalar yaparak ürüne olan talebi artıracak çalışmalar yaparak, ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşmak için reklam kampanyaları oluşturarak, ürününüzü kullanım alanlarını gösteren içeriklerle ürüne talep oluşturabilirsiniz. Hedef kitle seçimlerinizi iyi bir şekilde yaparak, ürününüze ilgi gösterebilecek kitleleri de reklam kampanyalarınızda belirlemeniz oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi de daha verimli kullanırken, ürüne ilgi duyabilecek kişilere de ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Ürüne özel bir varış sayfası hazırlayın

Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, ürüne özel bir varış sayfası yapmanız; ürünle ilgili birçok özelliği ve içeriği sunmanızı sağlar. Burada ürünün fotoğraflarını videolarını paylaşabilir, detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilir, ürünün hangi sorunları çözdüğünü gösterebilir, kullanıcı yorumlarına yer verebilirsiniz. Bu ürüne özel bir varış sayfanızın olması aynı zamadan organik olarak da trafik çekmenizi sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni E-ihracat Destekleri Nelerdir? Amaçları Nelerdir?
Yeni E-ihracat Destekleri Nelerdir? Amaçları Nelerdir?
E-ticaretin yaygınlaşması ihracatı büyük ölçüde kolaylaştırmıştır. Amazon, eBay, Etsy gibi bilinen pazar yeri platformlarıyla veya doğrudan kendi e-ticaret siteniz üzerinden yurt dışına satış yapabilirsiniz. Ürünlerinizi...
21 Mayıs 2022
Markethinkers
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın