Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

30 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın yanı sıra farklı pazarlama kanalları üzerinden bu tanıtımları yapmak ve geniş kitlelere ürünü tanıtmak da bir hayli önemlidir. Bu süreçte uygulayabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta.

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Ön sipariş alın

Ürün gamı tanıtımı yaparken ön sipariş süreci başlatmanız, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ölçmenize yardımcı olur. Ön sipariş sürecinde tüketicilerin yorumlarını alabilir, talebi görebilir ve farklı pazarlama kanalları üzerindeki çalışmalarınızdan hangilerine daha fazla talep geldiğini ölçebilirsiniz.

Çekiliş veya yarışmalar ile ürün hediyesi verin

Ürüne olan talebi artırmak ve tanıtım yapmak için lansman öncesinde ürünü hediye etmek de etkili bir tanıtım yöntemidir. Sosyal medya hesaplarınız üzerinde yarışmalar ya da çekilişler yaparak, yeni ürünlerinizden birkaç tane hediye etmeyi de düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmalar, hem ürün tanıtımı yapmanızı sağlar hem de yeni kitlelere ulaşarak ürün ve markanızı daha fazla kişiye ulaştırma şansı tanır. Bu sebeple de lansman öncesinde talebi artırmak için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Organik görünürlüğünüzü artırın

Organik olarak görünürlüğünüzü artırmak da yeni ürün gamı tanıtımlarınızda size fayda sağlayacaktır. Doğru SEO çalışmalarını yapmak ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili içerikleri desteklemek organik olarak internetteki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Arama motorları üzerinden organik olarak trafik çekmeniz, reklam çalışmaları dışında da tüketicilere ulaşmanızı sağlayacağı için erişiminizi artırarak, ürününüzün daha fazla kişi tarafından görünmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için 9 farklı içerik pazarlama yöntemi

İçerik pazarlama çalışmalarınızda blog yazıları ile ürün tanıtımı ve özelliklerini anlatan içerikler oluşturabilir; video çekimleri ile ürünü anlatabilir, belli bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak farklı dijital yayıncılarla anlaşarak, ürün incelemeleri yaptırabilir ve onları da ürününüzle ilgili içerikler oluşturmalarını sağlayabilir. Bu tür içerik çalışmaları sayesinde organik olarak ürününüzün görüntülenebilirliğini artırabilirsiniz. Hazırladığınız içerikleri sosyal mecralar üzerinde de organik olarak paylaşmanız, buradaki takipçilerinize de ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO çalışmalarınızı yapın

Yeni ürün gamı tanıtımınız için SEO çalışmalarınızı yapmanız organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır. Lansman ve ürün sayfalarınızda ürününüzü en iyi şekilde tanımlayacak ve aranma hacmi olan anahtar kelimelerinizi belirleyerek, içeriklerinizde SEO çalışmalarınızı yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Anahtar kelimelerin yanı sıra meta açıklamalarınızı ve sayfalarınızın ilk giriş paragraflarını da optimize ederek, arama sorgularına yanıt verecek şekilde bu sayfalarınızı hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yayıncılarla iletişime geçin

Pazarlama çalışmalarınızda basın bültenlerinizi de eklemeniz ve dijital yayıncılarla iletişime geçmeniz önemlidir. Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, sektörünüzle ilgili olabilecek yayıncı kuruluşlara ürünle ilgili basın bülteninizi gönderebilir, ürünle ilgili haberlerin yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Basın bülteniniz içerisinde ürününüzü yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını ve kullanım alanlarını gösteren görselleri eklemeli; ürünün özelliklerinin yanı sıra tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüzü anlatan bir içerik hazırlamanız da ürün tanıtımınızın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Influencer pazarlama çalışmalar yapın

Pazarlama çalışmalarınızda yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, tanımış kişi veya hesaplarla iş birliği yapmanız da yeni ve geniş kitlelere ürününüzü ulaştırmanıza yardımcı olacaktır.

Influencerlar ile ürün incelemeleri yapabilir ya da bu hesaplar üzerinden çekiliş veya yarışmalar yaparak ürüne olan talebi artıracak çalışmalar yaparak, ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşmak için reklam kampanyaları oluşturarak, ürününüzü kullanım alanlarını gösteren içeriklerle ürüne talep oluşturabilirsiniz. Hedef kitle seçimlerinizi iyi bir şekilde yaparak, ürününüze ilgi gösterebilecek kitleleri de reklam kampanyalarınızda belirlemeniz oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi de daha verimli kullanırken, ürüne ilgi duyabilecek kişilere de ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Ürüne özel bir varış sayfası hazırlayın

Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, ürüne özel bir varış sayfası yapmanız; ürünle ilgili birçok özelliği ve içeriği sunmanızı sağlar. Burada ürünün fotoğraflarını videolarını paylaşabilir, detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilir, ürünün hangi sorunları çözdüğünü gösterebilir, kullanıcı yorumlarına yer verebilirsiniz. Bu ürüne özel bir varış sayfanızın olması aynı zamadan organik olarak da trafik çekmenizi sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Rakip SEO analizi nasıl yapılır, nelere dikkat edilmelidir ve daha fazlası bu yazımızda. Dünkü yazımızda SEO’da rakip analizinin önemi üzerinde durmuştuk. Bugünkü yazımızda da SEO’da rakip analizi yaparken nelere dikkat...
18 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin