Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

30 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın yanı sıra farklı pazarlama kanalları üzerinden bu tanıtımları yapmak ve geniş kitlelere ürünü tanıtmak da bir hayli önemlidir. Bu süreçte uygulayabileceğiniz farklı pazarlama taktikleri bulunmakta.

Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler

Ön sipariş alın

Ürün gamı tanıtımı yaparken ön sipariş süreci başlatmanız, tüketicilerin ürüne olan ilgisini ölçmenize yardımcı olur. Ön sipariş sürecinde tüketicilerin yorumlarını alabilir, talebi görebilir ve farklı pazarlama kanalları üzerindeki çalışmalarınızdan hangilerine daha fazla talep geldiğini ölçebilirsiniz.

Çekiliş veya yarışmalar ile ürün hediyesi verin

Ürüne olan talebi artırmak ve tanıtım yapmak için lansman öncesinde ürünü hediye etmek de etkili bir tanıtım yöntemidir. Sosyal medya hesaplarınız üzerinde yarışmalar ya da çekilişler yaparak, yeni ürünlerinizden birkaç tane hediye etmeyi de düşünebilirsiniz.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Çekiliş ve yarışmalar, hem ürün tanıtımı yapmanızı sağlar hem de yeni kitlelere ulaşarak ürün ve markanızı daha fazla kişiye ulaştırma şansı tanır. Bu sebeple de lansman öncesinde talebi artırmak için bu çalışmalardan yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Organik görünürlüğünüzü artırın

Organik olarak görünürlüğünüzü artırmak da yeni ürün gamı tanıtımlarınızda size fayda sağlayacaktır. Doğru SEO çalışmalarını yapmak ve içerik pazarlama çalışmalarıyla ürünle ilgili içerikleri desteklemek organik olarak internetteki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olacaktır.

Arama motorları üzerinden organik olarak trafik çekmeniz, reklam çalışmaları dışında da tüketicilere ulaşmanızı sağlayacağı için erişiminizi artırarak, ürününüzün daha fazla kişi tarafından görünmesini sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için 9 farklı içerik pazarlama yöntemi

İçerik pazarlama çalışmalarınızda blog yazıları ile ürün tanıtımı ve özelliklerini anlatan içerikler oluşturabilir; video çekimleri ile ürünü anlatabilir, belli bir konsept içerisinde ürünün kullanım alanlarını gösterebilirsiniz. Bunlara ek olarak farklı dijital yayıncılarla anlaşarak, ürün incelemeleri yaptırabilir ve onları da ürününüzle ilgili içerikler oluşturmalarını sağlayabilir. Bu tür içerik çalışmaları sayesinde organik olarak ürününüzün görüntülenebilirliğini artırabilirsiniz. Hazırladığınız içerikleri sosyal mecralar üzerinde de organik olarak paylaşmanız, buradaki takipçilerinize de ulaşmanızı sağlayacaktır.

SEO çalışmalarınızı yapın

Yeni ürün gamı tanıtımınız için SEO çalışmalarınızı yapmanız organik trafik çekmenize yardımcı olacaktır. Lansman ve ürün sayfalarınızda ürününüzü en iyi şekilde tanımlayacak ve aranma hacmi olan anahtar kelimelerinizi belirleyerek, içeriklerinizde SEO çalışmalarınızı yapmanız önemlidir.

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Anahtar kelimelerin yanı sıra meta açıklamalarınızı ve sayfalarınızın ilk giriş paragraflarını da optimize ederek, arama sorgularına yanıt verecek şekilde bu sayfalarınızı hazır hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?

Yayıncılarla iletişime geçin

Pazarlama çalışmalarınızda basın bültenlerinizi de eklemeniz ve dijital yayıncılarla iletişime geçmeniz önemlidir. Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, sektörünüzle ilgili olabilecek yayıncı kuruluşlara ürünle ilgili basın bülteninizi gönderebilir, ürünle ilgili haberlerin yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

Basın bülteniniz içerisinde ürününüzü yüksek çözünürlüklü fotoğraflarını ve kullanım alanlarını gösteren görselleri eklemeli; ürünün özelliklerinin yanı sıra tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüzü anlatan bir içerik hazırlamanız da ürün tanıtımınızın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?

Influencer pazarlama çalışmalar yapın

Pazarlama çalışmalarınızda yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, tanımış kişi veya hesaplarla iş birliği yapmanız da yeni ve geniş kitlelere ürününüzü ulaştırmanıza yardımcı olacaktır.

Influencerlar ile ürün incelemeleri yapabilir ya da bu hesaplar üzerinden çekiliş veya yarışmalar yaparak ürüne olan talebi artıracak çalışmalar yaparak, ürün tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal medya reklamlarından yararlanın

Sosyal mecralar üzerinde mevcut kitlenize ulaşmanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşmak için reklam kampanyaları oluşturarak, ürününüzü kullanım alanlarını gösteren içeriklerle ürüne talep oluşturabilirsiniz. Hedef kitle seçimlerinizi iyi bir şekilde yaparak, ürününüze ilgi gösterebilecek kitleleri de reklam kampanyalarınızda belirlemeniz oldukça önemlidir. Böylelikle reklam bütçenizi de daha verimli kullanırken, ürüne ilgi duyabilecek kişilere de ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Ürüne özel bir varış sayfası hazırlayın

Yeni ürün gamı tanıtımı yaparken, ürüne özel bir varış sayfası yapmanız; ürünle ilgili birçok özelliği ve içeriği sunmanızı sağlar. Burada ürünün fotoğraflarını videolarını paylaşabilir, detaylı ürün açıklamalarınızı yazabilir, ürünün hangi sorunları çözdüğünü gösterebilir, kullanıcı yorumlarına yer verebilirsiniz. Bu ürüne özel bir varış sayfanızın olması aynı zamadan organik olarak da trafik çekmenizi sağlayacağı için önemlidir.

İlgili rehber: Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan